Csak kaland volt V4-es blokk. Mind a kétszer

harley-davidson-v4.jpg

Az 1970-es évek közepén a Harley-Davidson egy rövid időre, de szemezett a V4-es motorelrendezéssel, ám a V4 Nova néven futtatott projekt összesen harminc blokkot és tizenkét működő motorkerékpárt tudott felmutatni. Végül ejtették az egészet, ráadásul annyira sötét korszak volt az a Harley-nál, hogy mindenki boldogan felejtette el az egészet.

harley-davidson-v4-concept.jpg

Harley V4 streetfighter. Csak szobor lett belőle, de az jelzi, hogy komolyan gondolták


A V4-es pletyka 2009-ben robbant be újra, akkor egy 1600 köbcentis, 72 fokos hengerszögű, 170 lóerős egységről szóltak a hírek. Akkoriban egyébként sokak szerint az összeomlás szélén billegett a H-D, de a cég megmaradt, a Cycle World által előhúzott történet pedig lecsengett. Nem kizárt, hogy valóban voltak ilyen tervek – simán lehet, hogy a V-Rod utódját már négy hengerrel képzelték el, vagy a V-Max-tól rettegtek vészesen, ki tudja, de végül maradtak a hagyományaiknál.


harley-davidson-v4-top.jpgSok munka volt a blokkban, mire a kukába söpörték

 

Nemrégiben ismét fellángolt a téma, aminek kapcsán kiderült, hogy pontosan mi is történt 2009-ben. Akkoriban a Harley-nál kétségbeesés lett úrrá, hiszen az európai eladásaik beleálltak a földbe, miközben a BMW például lényegében meg sem érezte a válságot. Amerikában ebből leszűrték, hogy az öreg kontinensen az erős sporttúra- és kalandmotorok mennek, a cruiserek iránt csak minimális az érdeklődés.


harley-davidson-v4-concept-2.jpg

Csemege lett volna az egykarú lengővilla


A projektet egy bizonyos James Ziemer indította el, majd Keith Wandell vette át, és zárta le – a cég átalakítása, az MV Agusta és a Buell fémjelezte kalandok lezárása elvitte az erőforrásokat. Pedig eredeti tervek szerint nem csak egy típusra, hanem komplett modellcsaládról szóltak a tervek.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr657411166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Suraki 2015.05.06. 19:02:58

Pedig még így félkészen fehér műanyagböl is pöpecül néz ki. Eszerint lehettek volna motorgyártok is a szoborgyártás helyett. ;-)

dried 2015.05.06. 23:24:51

Ha ezzel az európai piacot akarták volna visszaszerezni akkor jól döntöttek hogy lesöpörték a terveket a kukába.
A Harley Európában egy sznob rétegmotor marad mindörökre.

H31N3K3N 2015.05.07. 00:09:46

Egesz jol nez ki! De azert a H-D megiscsak V2 leghutessel az igazi.

Honda RC 51 2015.05.07. 04:43:54

@H31N3K3N: Mert addig csak a primery chaincase meg a transmission es a motorolaj folyik. Pedig a blokk meglepoen nem HD kinezetu. Gondolok itt a kidolgozasra.

tibita 2015.05.07. 08:27:49

A 70-es években a fejlesztések, pl. V4 projekt leállítása tette majdnem végleg olyan "legendává" a HD-t, mint mondjuk az Indian.
Pedig a japók már "spájzban" voltak, igaz a kezdeti kisérleteik hiába voltak technikailag kiválóak, a cruiser feelinget a dizájnt nagyon nem érezték és többnyire csak 500-750 cm3 között voltak
Aztán jött a HD számára a kínos meglepetés.......a japók a 80-as évek elejére elkapták a fonalat.
Jöttek a nagyköbcentis Virago-k, a Magna-k ( v4!!!) kicsit később a Vmax.
Ezek már nem kínos kisérletek voltak. Viszont teljesítményben, nyomékban, és amúgy kb minden technikai paraméterben lenyomták a HD-t.
Ez odáig vezetett, hogy az amúgy is évről évre csökkenő HD eladások 83-ban olyan mértékben zuhantak le, hogy elkerülhetetlennek tűnt a csőd.
No de Amerika nem véletlen a szabad kereskedelem és a nyilt piacok élharcosa, (amig a saját termékeikről van szó)
nosza gyorsan brutális védővámokat vetettek be a 700cm3-nél nagyobb külföldi motorokra 5 évre.
Ez az 5 év mentette meg a HD-t.......ekkor indult be az oriási marketing kampány (az örökség meg a legenda rizsa) és Hd-mértékkel "hatalmas" fejlesztések
Lehet, hogy kicsit elegánsabb lett volna felvenni a kesztyűt a 70-es években, mondjuk elsőként pont egy v4-es blokkal.

c 2015.05.07. 09:33:13

Yamaha V-MAX

HD maradjon csak a 2 hengernél. A 4 már túl sok, meg bonyolult...:)

mt-03 2015.05.08. 21:44:36

erdekes az a kád a hatso ules alatt (az lett volna a tank?).

minel tobb gyarto van a piacon az mindenkinek jo, nem kotelezo hd-t venni, de ettol meg engem baromira nem zavarnak, hagy rotyogtassanak, mas rizsraketazik, legyen minel valtozatosabb annal jobb. lehet megnezni az autopiacot, mar csak az emblema kulonbozteti meg oket, es van vagy 4 nagy gyarto az egesz vilagban.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása