Rohanjak az Aldiba bringát venni?

Az ember csak bemegy az Aldiba, hogy megvegye a hétvégi sört, ropit, tojást, aztán egyszer csak hopp, szembejön egy bicikli. Gyanús ez, gyanús, hiszen a hasonló üzletekben csak veszélyes romokba lehet belefutni, amelyek maximum az utca túloldaláról, éjszaka, sűrű ködben látszanak bringának. Kivételek persze akadnak, és ez a trekking bringa is határozott felüdülés. A legszembetűnőbb az aluváz, amelyet nem elég, hogy szépen hegesztettek, de valóban könnyű. Sokaknak tűnhet fingreszelésnek a bringa súlyán rugózni, de aki már életében tekert már húsz kilóméternél többet, az tudja, hogy azért őszintébb az a mosoly, ha nem kraznyi acélt veszünk a lábunk közé. 18 és fél kiló persze nem kevés, jó eséllyel a nagy, jól pakolható csomagtartó miatt ennyi, de sokkal drasztikusabb lenne, ha a vázat is acélból gyártanák.

IMG 2938

A másik meglepő tényező az ár, ugyanis a CYCO-névre matricázott gépet tíz forint híján 80 ezerért mérik. Elsőre megdöbbentően kevésnek tűnt, a neten körbenézve azonban látszik, hogy ez nagyjából 10-15 ezerrel kevesebb, mint egy szaküzletben, viszont más a helyzet, a sportáruházakat is megnézzük: a Decathlonban például nagyon hasonlóan felszerelt túra bringa kapható, forintra ugyanennyiért.

IMG 2922

A hegesztések igényesek, szépen állították be a gépet, és még az 1,1/8 col átmérőjű nyakcső is belefért. Ez a vásárlónak azért jó, mert ha esetleg tönkremegy a kormánycsapágy, akkor – lévén ez a legelterjedtebb szabvány – könnyen cserélhető, és akár a villát is komolyabbra válthatja. Utóbbi a szokásos SR Suntour, nagyjából 4-5 centi rugóúttal. Csillapítása nincs, de nem is kopog a rugóút végein, és saját tapasztalatból tudom, hogy átlagos használat mellett úgy egy évig nem is kopik el reménytelenül. Ebben az árkategóriában az olajlehúzó használata sem jellemző, de csodát így se várjunk.

IMG 2928

Tévedés lenne azt gondolni, hogy egy ilyen bringát mérnökök terveznek meg, sokkal inkább a marketinges válogatja össze az alkatrészeket a polcról, miközben szem előtt tartja a célcsoport lehetőségeit. Ilyenkor igyekeznek a látványos alkatrészeket – váz, villa, felni – jobb minőségűre venni, de például a kerékagyakon spórolnak, hiszen a laikus hajlamos elsiklani ezek felett. Utóbbi itt kellemes meglepetés, ugyanis előre a Shimano hatvoltos agydinamóját szerelték be, erre kötötték a komplett első-hátsó ledes világítást, így például sosem kell szentségelni a lemerült elemek miatt. Szemre nehéz megállapítani, de nagyon valószínű, hogy hátul a hagyományos, kónuszos agy forog. Szerencsére nem lemez, hanem mart könnyűfém, így ha néha kitakarítják, és alaposan megzsírozzák, akkor nagyon sokat kibírhat.

IMG 2929

A kategória másik sajátossága a 28 colos kerék, keskeny gumival. A felni kétkamrás, és küllőket megcibálva a kerék határozottan stabil benyomást kelt, persze az első tizenöt kilométer után illik elvinni szervizbe meghúzatni a küllőanyákat, mert a használatbavétel után még minimálisan alakul a struktúra. Ekkora átmérővel nagyon finoman gurul a bringa, hatékonyan kisimítja az egyenetlenségeket. Azt ugyan nem láttam, hogy mekkora nyomást ajánlanak a gumiba, de az itthoni, hasonló felhasználásra szánt trekking gép kerekeibe hat bar körül fújunk, ezzel pedig olyan lesz a gördülési ellenállás, mintha kerámialapon hajtanánk.

IMG 2934

Szerintem egy fék sosem elég jó, és bölcsen itt is elhagyták az olcsó tárcsaféket, ehelyett V fék harapja a felnit. Természetesen ez is messze van a csúcskategóriától, de fogni fog, mint a zöld festék. Még jó pár éve ilyen, Alhonga márkájú fékkel kezdtem a downhillt, és ha az ember egy kicsit elszöszöl a beállítással, akkor egy határozott, kétujjas fékezésnél könnyen megvan az előre szaltó, bár nem úgy, mint Danny McAskillnak. Sokan hisznek a tárcsafék mindenhatóságában, de a nagyobb fékerőt nem feltétlen fejt ki, mint egy V fék, csak adagolhatóbb, és sokkal kevésbé hajlamos elmelegedni.

IMG 2933

A váltók szintén a Shimano alsóbb polcairól jönnek, de némi odafigyeléssel sokáig használhatók, maga a rendszer 24 sebességes. Ezeket inkább a rázkódás öli meg, de a trekking gépeket úgysem tereptúrára szánják. A karok és az első átdobó a Tourney szériából származik, de laikus szeme esetleg felcsillanhat a Deore hátsó váltó láttán. Itt is inkább a marketinges bácsi ügyeskedéséről van szó, mert bár jobb minőségű az alkatrész, de még mindig inkább a középkategória alsó vonalát képviseli. A hajtómű sem tartogat sok meglepetést, rendes, négyszögtengelyes monoblokkot kapunk, könnyűfém hajtókarokkal. Egyedül azt lehet neki felróni, hogy a lánctányérok nem szerelhetők, így ha elkopnak, karral együtt kell cserélni őket.

IMG 2936

További kellemes meglepetés a kormány, amely amellett, hogy szintén könnyűfém, a vastagabb szabvány szerint húzott, vagyis a befogónál 31,8-as átmérőjű, így stabilabb és kevésbé hajlamos csavarodni, nem valószínű, hogy az évek során lekókadnának a végei. A kormányszárnál sem fogyott el a lelkesedés, ennek az emelése imbuszkulccsal állítható, így a magasabb bringások sem maradnak hoppon. A nyereg a Selle Royal terméke, zselébetétes, túrázásra szánt fotel, sajnos ráülni nem tudtam, de szemre és ujjbegyre határozottan kényelmes benyomást kelt, bár lehet, hogy csak a saját kínpadom után tűnik felüdülésnek.   

IMG 2940

Az határozottan jó, hogy egy ilyen, túrázásra is alkalmas, jól pakolható gépet nem csak sportboltban árulnak, viszont úgy, hogy egy métert sem mentem vele, nem merem kijelenteni, hogy érdemes megvenni. Az alkatrészek szemre nem adnak okot komolyabb aggodalomra, de jobb a békesség, mielőtt rohannának a boltba, érdemes megnézni más boltok kínálatát is. Ahogy arról már szó volt, egy sportáruházban szinte csavarra ugyanilyen bicót kapunk, ugyanennyi pénzért, szóval nem kell félni, hogy bármiről is lemaradunk. Korábbi cikkeinkben már írtunk arról, hogy a valóban megbízható, használható biciklik nagyjából hatvanezer forint körül indulnak, ez itt pedig nem sokkal kerül többe, de az mindenképp biztató, hogy az alkatrészekre három, a vázra pedig tíz év garanciát ígér a weboldal. Túrázni jó dolog, egy kezdőnek pedig szemre jó választás lehet a gép. Hátha pár olyan embert is elcsíp az Aldi, aki amúgy nem menne be egy sportáruházba. 

Zárásnak hallgassák meg a szép emlékű Aljas kúszóbab idevágó Bringakirály című opuszát: 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr897309464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzAdam 2015.03.27. 15:30:49

Azt ne feledjük, hogy a fentebb említett sportboltban be is állítják a gépeket és jellemzően 1 év helyett 2 év garancia is jár mellé.

2015.03.27. 16:02:26

Nem sok az a 6 bar? 3-4 a jellemző inkább. Az országútis szingókba szoktak 9-et fújni. Nekem Wheeler cross bicóm van, arra 3,5 bar az ajánlott nyomás.

fektoh 2015.03.27. 16:16:37

Majdnem ugyanilyen bringám van csak Nexus 7-es agyváltóval és sajnos agydinamó nélkül. A világból is kimegy, robosztus, de mégsem túl nehéz, városba és túrázásra is tökéletes. Az egyetlen problémám a váz geometriája: elég alacsony építésű - gondolom ezzel is egy rakás alumíniumot lehet megspórolni - ami miatt legalábbis nekem nem a legkényelmesebb hajtani (pedig nem vagyok magas). Az 1989-es Csepel Apollóm váza ilyen szempontból agyonveri, az szinte hajtatja magát.
Ebbe az abroncsba valóban sok szerintem is a 6 bar, inkább 4 körül lehet az optimális. Valószínűleg az abroncsra írt érték is max 5 bar lesz.

arncht 2015.03.27. 16:28:59

Ennyiert korrekt... Utobbi evekben nagyon elszalltak a bringaarak.

Tomiska 2015.03.27. 16:51:42

Ez mennyire elrettentő érték?

"• max. teherbírás: 101,5 kg"

110 kg vagyok, akkor ez nem az én bringám?

fairlane 2015.03.27. 16:52:47

Nocsak, sehol egy észkirály, aki fele ennyiért hatszor ilyen jó biciklit vett???

kewcheg 2015.03.27. 17:03:32

Nem rossz, de nálunk pont ez az árkategória, ami csücskös.A plebsz,ha egyáltalán vesz biciklit,használt kinti lomost vagy új olcsót vesz,jellemzően max. 20-30 ezerért.A hardcore bringások,akár montis,akár országúti vagy bármi más tudja, hogy 150 az a limit,ami alatt nothing.(Decathlonban mostanában volt 150-es kifutó cucc,nagyon megérős árkategóriában, Rockshox teló, Sram x7 váltó,hidraulikus fék,etc...)Kishazánkban ilyen bicót csak Budapest és környékén fognak venni a nyugis, megállapodott jólszituált kissé elhízott családapák és családanyák..:)

fairlane 2015.03.27. 17:06:14

@Tomiska: Légy nyugodt, nem 10%-al van túlméretezve a teherbírása, hanem többel. Nyugodtan megveheted!

Tittyee 2015.03.27. 17:45:35

@Hadrian77: 3-4 bar-t egy tisztességes mtbnek kell, trekkingbe simán 6 bar a jó, a outi szingó meg 10-14 bar nyomásig van....

Tomiska 2015.03.27. 17:49:44

@fairlane: Köszönöm. Amióta feleségem meglátta azzal nyaggat, hogy vegyem meg. Sőt még el is ment az Aldiba. megnézte, és megkérdezte mennyi van még...

papptibi 2015.03.27. 17:54:01

@Tomiska: Hát, a matek mai állása szerint nem :) Az mondjuk engem is érdekelne, hogy jött ki ez a szám

fektoh 2015.03.27. 17:56:35

@Tittyee:
@Hadrian77: 3-4 bar-t egy tisztességes mtbnek kell, trekkingbe simán 6 bar a jó, a outi szingó meg 10-14 bar nyomásig van....

Continental Double FighterII 37x622 max inflation 5.0 bar
Már 4.5 bar-on is érzem a kormányon meg a nyergen aszfalt mintázatát.

fektoh 2015.03.27. 17:58:41

@fairlane:
Hehe, ahogy fentebb írtam majdnem pont ugyanilyen bringám van és pont feleennyiért vettem használtan :)

dreamhotep 2015.03.27. 18:01:04

ez egy jól megírt, hasznos poszt, semmit nem tudnék hozzátenni. a kerót én is megnéztem, ennyiért gyengébbet, agydinamó nélkül lehet kapni. ha nem lenne három bringám talán meg is venném. és nyugodtan meg lehet venni 110 kilósan, úgyis lemegy a bringázástól (feltéve ha nem valami testépítő óriás tetszik lenni)

dreamhotep 2015.03.27. 18:06:39

@fektoh: ja, trekkingnél 4,5 elég, már nem lassít, de még tompít. 4 alatt viszont padkánál felüthet. 6 már nem kényelmes, főleg sportos nyereggel magyar utakon. de ez is szokás kérdése, én kényes vagyok a popimra, rugós brooksom van a közlekedősömön.

Tittyee 2015.03.27. 18:33:13

@fektoh: Continental Cyclocross Plus 35x622 6 bar :) Nekem így pont faxa a nyomás, és tempó is van :)

ccvv 2015.03.27. 18:40:32

Üdv!
Az agydinamó se rossz, de nekem az indukciós lámpa jött be a legjobban. Valmi ilyesmi: utazom.com/sites/default/files/u7/reelight.jpg
Kondenzátoros is van, ami 1-2 percig állásban (=a pirosnál) is villog még.

halaloszto 2015.03.27. 19:50:47

@Tomiska: vedd meg, es használd egészséggel. arra kell számíts, hogy a felni pár év (pár ezer km) alatt megadja magát, pláne ha durvulsz. (padkán leugrások pl) bő 10ezer per kerék szegecselt felnivel újrafűzetni, ha az agy maradhat. de ráér akkor ha a mostani szétment.

Vajk

csakazértistotalcar 2015.03.27. 20:53:12

@Hadrian77: Attól függ, milyen a gumi mérete. 32-es guminál simán jó a 6 bar.

hpapagaj 2015.03.27. 21:07:03

Nem rossz, akinek nem kell, hogy: a bolt beállítsa, adjon rá 2 év garanciát, ha valami van vele a későbbiekben beállítsa ingyen stb....

Gari úgy is él, ha nincs beállítva szakszervízben? +5-10 ezer HUF.

torma99 2015.03.27. 21:15:03

Riszpekt a totálkárnak, hogy nyit a kerékpárosok felé. A témában fellelhető magyar oldalak hivatkozás nélkül átvett külföldi cikkeit már nagyon untam. Csak így tovább!

tankesőn 2015.03.27. 21:43:02

Re: hpapagaj

Én tavaly vettem, akkor szó sem volt szakszervizről. Szerintem nem változott.

FSOMan2 2015.03.27. 21:56:27

Fekvőbringának jó lesz donornak!Jöhet a flex!:)

arncht 2015.03.27. 22:10:25

@fektoh: 3-4 bar terepre? Ha csak nem vagy 120 kilo, szetrazna az agyadat... Cx bringaknal is 3 bar korul van vegyes terepen, amugy alatta (35os gumival), montin 1.5-2 baron mennek tl gumikkal, belsovel a felutes miatt vmivel tobbel.

fektoh 2015.03.27. 22:23:49

@arncht: 3-4 bar terepre? Ha csak nem vagy 120 kilo, szetrazna az agyadat... Cx bringaknal is 3 bar korul van vegyes terepen, amugy alatta (35os gumival), montin 1.5-2 baron mennek tl gumikkal, belsovel a felutes miatt vmivel tobbel.

Biztosan igazad van, de a topic egy trekking (túra) bicajról szól, ez aszfaltra való.

arncht 2015.03.27. 22:30:16

@fektoh: te peldaloztal montival, az nem aszfaltra valo. De aszfalton is felhasznalas es gumi fuggo. A varosimon 28as van, es 3.5-4 bar korul jo.

fektoh 2015.03.27. 22:31:24

@ccvv:
Tetszik ez az indukciós! Mekkora a teljesítménye: csak helyzetjelzésre jó, vagy azért valamit látni is vele?

A kondenzátorost szokták kombinálni a (agy)dinamóssal is. Az én Cyco-mon sima dinamó van, és a hátsó ledes lámpa gyárilag kondenzátoros, úgyhogy pár percig még világít, ha megállok (rá is írták germánul, hogy "standlichtautomatic")

fektoh 2015.03.27. 22:34:01

@arncht: te peldaloztal montival...

Bocs, de keversz valakivel. Nem példálóztam montival. Hadrian77-et idéztem

vague.bale (törölt) 2015.03.27. 22:45:13

@Hadrian77: Én is ezen akadtam fenn, nekem volt anno nagykerekű, vékonygumis "versenybicóm", 3 fölé sose fújtam mert különben a szart is kirázta belőlem.

Mercel 2015.03.27. 23:07:18

6 bár?
Basszus nekem a 2.2-es continental race king 4 bár nyomásnál már durva pedig az egy nagyon ballononos gumi
. Hogy jött ki ez az érték?:)
Amúgy nagyon meglepett, hogy bringa téma került elő itt a TC-n, de tök jó talán idővel a "hülye bringás hülye autós" ellentétet is elsimítja:)

Mercel 2015.03.27. 23:11:14

Mondjuk a sram váltó bennem nem idéz kellemes emlékeket, de kispolgári bringának időnkénti tekergetésre elmegy. Komolyabb bringázáshoz azért már nem választanám.

otapi 2015.03.28. 00:27:19

@fektoh: Az indukciós villog, úgyhogy látni nemigen lehet vele.

fda 2015.03.28. 07:25:26

Nem tűnik rossznak a leírás alapján.

Mondjuk azért mennék szívesebben szakboltba, mert ott beállítják, és ha egy hét múlva mégis kotyog vagy nyikorog valami, szó nélkül beigazítják.
Ja, és vásárlás előtt általában lehet alkatrészeket cserélgetni (ha pl. másik mintázú gumit szeretnék)

tiger1342 2015.03.28. 07:33:57

Ha már felmerült a Decathlon, erre mit mondanak a hozzáértők? Hobbi szintű tekerésre kellene, ami nem esik szét 1-2 év után, és földúton is elmegy.
www.decathlon.co.hu/mtb-rockrider-500-fekete-id_8322564.html

Sturcz Antal 2015.03.28. 08:55:20

@tiger1342: Nyugodt szívvel vedd meg, de itt is igaz, hogy nem árt megnézni más boltok kínálatát is. A szezon csak most kezdődik, bármibe belefuthatsz.

♔bаtyu♔ 2015.03.28. 08:57:03

@tiger1342: Ez teljesen jó bringa, nem fog szétesni 1-2 év múlva, ha karbantartod, soha nem engeded, hogy kotyogjon valami, hobbi használat mellett akár 30 évig is jó, persze alkatrészcserékkel.

Amúgy mindig azt nézd, mennyi garanciát vállalnak, mert az mutatja milyen minőségűek a főbb alkatrészek. Szar bringának szar a garanciája is.

Nem is van hasonló felépítésű bringám és vagy 20 éves, teljesen kotyogásmentes és gurul mint a golyó, pedig nem kapkodtam el a karbantartását.

Nekem az ilyen bringákkal amúgy a vastag kerék a gond, vékony kerékkel is simán el lehet menni földúton. Csak nagyon vidékre kell szerintem a vastag kerék, ahol a műút az unikum. Ez szerintem inkább divat, de az ilyen bringák nehézkesek. Túrára jobb a magas építésű, 28-as, én még kátyús földútra is ezt szeretem. Ma már lehet kapni olyan külső gumit, ami a közepén vastagított, de nekem jó minőségű normál gumival is jók a tapasztalataim.

Laci1982 2015.03.28. 10:06:55

jaj, ez a bicajozás eléggé túlreagált manapság..... Kemping biciklin ki a hokimat érdekelt régen a heggesztés minősége meg ilyen baromságok?.... Tekertem, mint a hülyegyerek, kész :) Garancia, meg szerviz......istenem.....Most egy elég drága országútim van, mégis leszarom, hogy milyen, mert csak egy bicikli... nem autó, nem motor..... van rajta egy váltó, váz, fékek, két kerék. Nem romlik el semmi. Ha véglegesen elromlik, kuka....ennyi (de nem fog...) beolajozom a láncot, pumpálom a kereket....bakker, gyerekkoromban felpattantam rá, le sem szakadtam róla estig, utána lehajíottam az udvaron....még net sem volt, ahol okoskolbászok megmondták volna hogy hogyan szervizeljem........meg kell venni, fel kell rá ülni és tekerni netezés helyett....lol.....

füligjimy 2015.03.28. 10:08:39

Üdv!Pont nem voltam itthon,ezért a testvérem vette meg nekem ezt a bringát az Aldiban.Eddig egy sima 26-os monti jellegű 7 éves Metro-ban vásárolt Active típ.18 sebességes alap TZ váltós bringát használtam jó széles kerekekkel....Hát ez a CYCO lényegesen jobb túrázáshoz!Igaz,sokkal többe is került mint az Active...A 28-as kerék,a nagyobb vázméret,a lényegesen jobb váltó alu váz agydinamó,teló...ezt meg kell fizetni.Ám abból indulok ki,hogy 1985-ben!!egy Csepel kemping bicaj Shimano 3 seb.agyváltóval 4500 ft-ba került(agyváltó nélkül 3600 ft volt)akkor már nem is drága ez a CYCO!!Ugyanis,1985-ben az egyhavi keresetem !!!4600 ft volt,pályakezdőként,iskola után,így éppen meg tudtam venni a bringát...Ma azért sokkal komolyabb bringát kaphatunk egy havi fizuért...A CYCO bringámat 03.27-én próbáltam ki először.A váltó nem működött rendesen,a 6-7-8-as fogaskerékre nem váltott le.Kiderült azért,mert a váltó védő kis U vas hozzáért a váltóhoz!!Kicsit kihajtottam,azóta tökéletes!!Tetszett,hogy hatalmas kartondobozba volt becsomagolva a bringa.És tetszett az is,hogy sok garanciát adtak rá...Nagyon bejön a matt-szürkés fényezése!!Az Active bringámmal nagyon sokat mentem pld.márc.9-től már több mint 500 km-t.Több alkalommal megvolt a Velencei tó körbe+az oda-vissza út a lakásomig,így egy ilyen tó-túra 77 km!!(4-5 óra,de 1 X 220 perc alatt is letekertem)))47,5 éves vagyok,93-95 kg,2-3 éve járok rendszeresen bringázni,elsősorban a Velencei tó körül,de eltekertem már Székesfehérvárra oda-vissza)és Veszprémbe(csak oda,hazafelé vonatoztam) is 2014 októberében 6-7 óra alatt(persze nem a 8-as úton))).A célom az 1000 km/hó!!Még simán beleférne április 9-ig az elmaradt 500 km!!De mivel már az új bringámat fogom használni,amivel sokkal könnyebb tekerni,lehet,hogy nagyobb távolság lesz a cél...Egy éve a Balaton-körül már tekertem az Active bringámmal.A déli parton kezdtünk, 10 óra alatt Balatonvilágostól egészen Keszthelyig -egy éjszaka szállás-eltekertünk!!Persze közben nézelődtünk,ettünk-ittunk...bringástársaim(2 hölgy,54 és 51 évesek is bírták az iramot,az idősebb egy váltó nélküli!!!Hauser bringával tekerte le az egész több mint 200 km-es távot!!A másik 26-os GTX nevezetű igen egyszerű váltóval(nem Shimano) felszerelt bringával csinálta végig...(Azóta mindketten NEUZER tip.bringát használnak 28-ast)))A déli partot váltó nélküli,hagyományos bringával is meg lehet csinálni,annyira könnyű!!Utána másnap Tihanyig-egy éjszaka szállás-(azért ez nehezebb volt))a következő nap újra Balatonvilágos...Az idei cél,12-14 óra,tehát egy nap alatt letekerni az egész távot az új CYCO bringámmal)))Jó idő esetén,meg ha nincs akkora ellenszél akkor biztos sikerülni fog)))Visszatérve a CYCO bringához.Már egy hónapja láttam a prospektusban,olvastam róla,megkérdeztem bringa-forgalmazó-szerelőt (aki elsősorban Csepel-t forgalmaz)és ő is azt tanácsolta,hogy vegyem meg.Pedig,csak a neten látta...Szóval remélem jó lesz és sok örömöt szerez majd nekem)))

tiger1342 2015.03.28. 10:11:54

@♔bаtyu♔: Köszi, konkrétan vidékre kell: a Mátrában tekeregni erdőn-mezőn. :) Ott még a főutak is kívánják a terepfutóművet... :)

tiger1342 2015.03.28. 10:12:40

@Sturcz Antal: Köszi, feliratkozom pár hírlevélre, nem sürgős az ügy.

lobster thermidor 2015.03.28. 10:41:21

Ha a bringa váza strapabíró, akkor minden jó! Nincs olyan kerékpáralkatrész, amit ne lehetne kicserélni, sőt egy idő után még a rendszeres karbantartás mellett is érdemes megváltoztatni néhány apróságot a gépen.

TomH 2015.03.28. 12:01:02

Azt írják a honlapon hogy 52cm a férfi vázméret, 180-as férfinek ez nem kicsi?

kristofxx 2015.03.28. 12:21:58

Nincs ezzel semmi baj, teljesen hasonlót vettem itt Németországban, ez egy városi bicikli arra tökéletesen megfelel. Igaz mindent ki kellett cserélni majdnem rajta folyamatosan. Fék a legelső, majd a kerekek,hajtómű pedálok. A bosszantó az hogy a csavarok, menetek nagyon gyengék, a bowdenek nagyon gyenge minőségűek, állandóan állítgatni kell. Városban az ember a váltót alig használja. Minden nap használom télen nyáron, még bírja. Ja egy nagy előnye van, ha leszeded a matricákat róla és kicsit koszos akkor kint hagyhatod, nem lopják el.

nick2005 2015.03.28. 12:39:08

@Laci1982: Igen! Kb. erről van szó, mostanában mindent túlliheg(ünk). Nekem is egy Csepelem volt annak idején, egy kemping, nem kellett annak semmi szervíz, felültünk rá és ment. Nagymamámnak egy 60-as évek elején vásárolt Csepel Velence típusú női biciklije van mind a mai napig. A 90-es évek elejéig napi használatban volt, mindenhova azzal járt, munkába, boltba, a szőlőbe. Apám néha oljaozta a láncot, ha kilyukadt a gumi vettünk újat, de kb. ennyi. A mai napig egyben van, igaz ma már ritkán használt.

nick2005 2015.03.28. 12:43:52

Amúgy én is gondolkodom bicikli vásárláson. Nem vagyok egy nagy bicajos, csak néha gurulnék vele, sima közúton, bicikliúton. Kb. hétvégi használatra lenne, és nem öltöznék be olyan hülye ruhába sem :)
Szóval kinéztem egy Csepel Landridert agyváltóval, mert azt írták, hogy az "örökéletű", meg amúgy is feleslegesnek tartom a 21 vagy 24 sebességet. Landridert a neten találni kb. 15 ezerrel olcsóbban, mint ez az aldis bicaj. Talán csak annyi a különbség, hogy a Landrider acélvázas, de őszintén szólva több a bizalmam egy Csepelben, mint ilyen aldis cuccokban. Nem jól gondolom?

♔bаtyu♔ 2015.03.28. 14:05:37

@nick2005: Az szerintem jó vétel agyváltóval ha nem gagyi. Nem olcsó az agyváltó és tényleg sokkal jobb mint a hagyományos. Simán elég pár sebesség, ha amúgy jól van összeválogatva. Nálam 5 év után a fogaskoszorúból 2 fogaskerék kopott el, a többi foga vadi új, mert szinte csak sík terepen mentem.

Az simán lehet, hogy a váz és az alkatrészek ugyanabból a kínai gyárból jönnek, de én is inkább magyar összeszerelésűt vennék. Mégis csak magyar munkahely.

Editor Bob 2015.03.28. 15:20:16

A Deore szint a Shimanonál azért nem a középkategória alja, én azt inkább az Aliviora mondanám. Szerintem jobb lett volna, ha inkább az első váltó és a váltókar kicsit jobb kategóriájú lenne, mint ami ezen a bringán van, mert a Tourney jó nagy szar, és a hátsó váltó meg lehetne kicsit gyengébb. (Mondjuk Alivio elöl-hátul, Alivio vagy az alatta lévő Acera váltókarral, úgy sokkal kiegyensúlyozottabb lenne a két váltó és a váltókarok minősége).

mindegy ha szereted 2015.03.28. 18:20:57

Laci1982 megírta a frankót!
Mindezek mellett ez nem egy teljesítménytúrához készült kerékpár, hanem egy átlagos, mozgásra vágyó ember számára ajánlott kategória, aki nem több 1000 km-t készül tekerni egy túrán, csupán a rómain a parkolóban leemelni a csomagtartóról, és tekerni egy órát a gyerkőcök mögött, miközben lecsúszik egy sült hekk és pár gombóc fagyi... Vagy bejárni a 20 percre lévő melóhelyre.
Arra pedig szinte minden bicaj megfelel.
Utánállítás az eladónál? Ne már! Ez egy kerékpár! Egy átlag ember 3 perc alatt átlátja az egészet és beállítja. Persze lehet, hogy olajos lesz a keze, és nem lesz pöcsét a szervizkönyvben...

Speedman 2015.03.28. 18:48:56

Nekem a trekking 5 barra, az országúti 7 barra van fújva.
Írta fentebb valaki, hogy 3 barral ment az országútijával. Kíváncsi lennék milyen úton használta így, mert az első nagyobb felütésnél kap egy defektet ilyen alacsony nyomásnál.

Én most a tannus tömör gumin gondolkodom. Van valakinek tapasztalata erről a gumiról?

ccvv 2015.03.28. 19:44:20

@fektoh: A teljesítménye? Semekkora :))))))), de hajtási ellenállása se nagyon! :):):):) Van, aki azt mondja, hogy csak arra jó, hogy ne vegzáljon a rend éber őre. Szerintem villog, becsülettel, a "látszani"-szintet simán hozza. A "látni" meg... Ízlés kérdése, kinek hány watt kell. Az viszont biztos, hogy amióta felszereltem (kábé két éve) nem kellett elemet vennem, nem felejtettem otthon és nem lopták el. Kopogjuk le.

Symering2 2015.03.28. 20:46:08

"Kishazánkban ilyen bicót csak Budapest és környékén fognak venni a nyugis, megállapodott jólszituált kissé elhízott családapák és családanyák..:)"

Asszem lebuktunk! Pont vettünk egy ilyet, és a kolléga leírása több mint találó ránk. :D

Egyetlen szösszenet amit írnék: Lehet, hogy lehet kapni ehhez hasonló gépeket máshol, de nem női vázzal. Egész egyszerűen női alu vázas biciklit 120 alatt sehol nem kapsz, ha találsz egyátalán.

nick2005 2015.03.28. 22:08:31

@Symering2: Dehogynem kapsz, csak körül kell nézni. Internetes kereséssel pl. csak pár másodperc. A Csepel Traction női változata forintra ugyan annyi, mint ez az aldis bicaj, de több változata is van 80-100 ezer között. 85 ezer körül van a Csepel Hingway. Ezek mind női aluvázas bicajok. Bővebben:
www.csepel-kerekpar-webaruhaz.hu/products/trekking-kerekpar-4-1.html

zsírdisznó 2015.03.29. 18:14:22

A cikk a vázmérettel nem foglalkozik, pedig az emberek nem kis részét érinti, hogy közepes méretű váz esetén az alacsony és a magas emberek számára alkalmatlan a kerékpár - tehát eleve ne is próbálják megvenni, mert ha nem 10-20 percet használják, fizikai fájdalmat okoz a rossz váz.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása