Átmentem a piroson? Tényleg?

 

Ebbe a videóba is a szokásos módon botlottam: tök véletlenül. És milyen jó, hogy elindítottam. Pedig csak annyi a címe, hogy  Motorozás London központjában: megállítottak a rendőrök! A franc tudja mire számítottam. De az biztos, hogy amit itt látunk, oktatni kellene. Elsősorban a rendőrségen. Már a legelső órákon. És az összes rendőri döntéshozónak levetíteni, hogy megértsék, mi kell ahhoz, hogy a fakabátokra partnerként tekintsenek az emberek.

Jó teszt is lehetne a vetítés. Ez elején annyit kell közölni, hogy ilyen a tökéletes rendőri munka. Csak a 12:18-tól kezdődő részt kell elindítani, megfeliratozni a videót, és a végén a stop gomb megnyomásával egy időben csak annyit kell mondani: ENNYIKE! Nem kell magyarázni. Aki nem érti meg, hogy a rendőrnek az a feladata, hogy szolgáljon és védjen, nem pedig büntessen és fölényeskedjen, az nem biztos, hogy jó pályát választott.

Aki esetleg nem értené az angol szöveget, röviden ez történt: emberünk, véletlenül a kanyarodó sáv zöldjére indult el egyenesen, pedig neki piros volt. A zsaruk utána eredtek, szóban, udvariasan megkérték, álljon félre. Majd úgy kezdték, hogy az a helyzet, hogy két lámpával korábban benézte a dolgokat, a zöld nem őrá vonatkozott, és a piroson hajtott át. Érdemes nézni a rendőrök arckifejezését, amikor mondják, hogy ez itt másokkal is gyakran megesik, és hogy ez motorral mennyire veszélyes, ők is igencsak aggódtak. Mert a keresztforgalom simán eltarolhatta volna. Emberünk szabadkozik, hogy most motorozik először a belvárosban, és tényleg nem akart áthajtani a piroson. Amire a rendőrök csak nyugtatgatják, teljesen megértik a helyzetet, éppen ezért nem is büntetik meg. És elmagyarázzák, mire figyeljen a hasonló kereszteződésekben. Majd mindkét rendőr kezet fogva búcsúzik, egyikük még a motort is megdicséri.

Át a piroson
Az egyenesen haladóknak még piros. A tükörben látni, egy másik motoros, az előtte elinduló példáján felbuzdulva szintén veszélybe sodorta magát

Meggyőződésem, hogy egész nyugodtan megbüntethették volna a motorost. Aki még csak fel sem háborodhatott volna rajta, hiszen jogos lett volna. De semmivel nem lettünk volna előrébb. Nem lehet az a cél, hogy büntetéseket szabjanak ki mindenért. A cél csak az lehet, hogy a közlekedés biztonságosabb legyen. Koránt sem biztos, hogy így, a helyzet elmagyarázásával és a figyelemfelhívással több idő ment el, mint ha adatokat rögzítenek, csekket írnak. Viszont valakinek nagyon hasznos információkat adtak át, ezzel talán megelőzve egy súlyos balesetet.

Londoni zsaru
Lenne kedves félreállni?

Persze az is lehet, hogy a londoni rendőrökre nem nehezedik olyan soha el nem ismert nyomás, hogy minden hónapban legyen bizonyos számú dokumentált intézkedés, büntetés. Mert ugye a statisztikában csak ezt lehet prezentálni, az ilyen intézkedésekre nincs rubrika, olyan, mint ha semmit nem is csinált volna aznap. Pedig esküszöm, többet ér, mint ha egész nap traffizna. De nálunk jönnek az új kamerák, amik majd automatikusan küldik a harminc ezres csekket egy ilyen szabálytalanságra. Nincs mérlegelés, nincs bocsánat. A rendőrökből büntető droidokat csinálunk, a polgárokat meg mind megkapják a magukét. Szép, új világ.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr987225231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Loncsár szomszéd 2015.02.28. 15:28:27

A megoldás egyszerű: ilyen rendőrökhöz ilyen motorosok/autósok is kellenek.

Schütii 2015.02.28. 15:36:50

Az éremnek persze, mint mindig, két oldala van, a motoros sem próbált meg fal dumákkal kibújni a helyzetből, vagy ne adj isten lelépni, meg persze nem állat módjára közlekedett így eleve adott volt a helyzet egy emberhez méltó kommunikációhoz.

(De szépen szól az a 3 henger..)

a_vízirögbis 2015.02.28. 15:52:15

Azért azt tegyük hozzá, hogy szerintem a teljes motoros közösségben aránylag kicsi azon motorosok száma, akiknél játszik a vicc, hogy
"-Tudja, miért állítottam meg?
-Mert megengedtem..."
Szerintem a rendőr van a hatalmi helyzetben, ő adja meg a kommunikáció alaphangját. És nekem is jobban tetszik a fenti példa.

Pepejoe 2015.02.28. 16:11:06

Ezt nem fogadom el magyarázatnak az itteni rendőrök munkájára vonatkozóan, hogy stresszesek és pénzt meg intézkedést követelnek tőlük. Meg kevés a fizujuk.
Nem érdekel.
Senki sem tartott pisztolyt a fejéhez, hogy márpedig rendőrnek kell menned. Tudta mivel jár, mennyi a pénz és mit kell csinálnia stb. Miért nem választott olyan szakmát vagy miért nem keres olyan állást, ahol nincs ilyen. Ja, hogy akkor dolgozni is kéne, értem...merthogy a rendőrszakmát nem tartom produktívnak, az nem munka. Pláne, mióta ismerek pár rendőrt csak úgy futólag, hát a legnagyobb tolvajok, az öngyújtómat nem hagyhattam ott a a szórakozóhelyen a közös asztalnál mert lenyúlták. Utána tudtam meg, hogy amúgy rendőrök. Én mindig védtem őket, sosem volt bajom velük, régen normálisak voltak, adóm 1%-át kapták olykor, ilyesmi. Na ez alapból megváltozott fél éve, egy intézkedés végett is, meg amit ők maguk pofátlanul és dicsekedve elmeséltek, attól is.
Ugyanez érvényes sok más közfeladatot ellátóra is: sírnak a pénz és a követelmények miatt is, ezt megértem. De azt nem, hogy azoknál a szakmáknál, ahol emberekkel kell foglalkozni, az intézkedés alá vont személy vagy az önkormin ügyet intéző ügyfél vagy a kórházban fekvő tehetetlen ember látja a kárát. Amíg vannak akik elmennek ilyen szakmákra ilyen feltételek mellett, addig semmi nem fog változni. Egy rendőr 130k. bruttót kap asszem', azt tudjátok mennyi nettóba...ha nem tetszik, ne menj rendőrnek, ENNYI.

Souky Sanjay 2015.02.28. 16:11:08

Valóban az lenne a rendőr és a páciens érdeke,hogy normális ember módjára megbeszéljék az adott szituációt.Csakhogy Magyarországon nem a konszenzus a cél,hanem a büntetés.Ráadásul,azonnal a maximális büntetés.Itt gyakorlatilag pénzbehajtóként működnek a rendőrök.De,miért is kellene ezen fennakadnunk.Állítólag ezt akartuk.

mindegy ha szereted 2015.02.28. 16:43:24

"... De nálunk jönnek az új kamerák,..."
Ahol a film játszódik, ezek a kamerák már réges-régen ott vannak, tehát nincs okunk a rinyálásra... Kár siránkozni, nálunk még mindig sokkal kevésbé megfigyelt a forgalom, mint az istenített nyugati demokráciákban. Ott, ahol a rendőrnek nem kell bizonyítania az igazát, elég a szava. Persze ott más a rendőrség helyzete - és ne áltassuk magunkat, ott sem dolgoznak jobb emberanyagból (ott is ugyan azon halmaz megy rendőrnek, mint itthon), csupán mások a körülmények.
Hogy a konkrét történetről is szóljak: egyetértek! Egy normális, tettét (hibáját) felvállaló, tisztességesen viselkedő vezetővel szemben ez a célszerű elvárás. Viszont amíg itthon azonnal a kifogások, a ki, ha én nem/mit nekem a szabályok/rendőr/piros jelzés, stb. hozzáállás uralkodik, addig teljesen felesleges ilyesmit elvárni.
Itthon is van ilyen rendőr, magam is találkoztam hasonló hozzáállással - kiemelten pl. a motoros rendőrök között.

Sütemény1975 2015.02.28. 17:17:18

Több mint 3 éve járok havi szinten Angolba és kimondottan megkedveltem az ottani rendőröket.
Egy gond van, hogy az út a németeken keresztül vezet... :)

GERI87 2015.02.28. 17:24:04

@Pepejoe:

"Tudta mivel jár, mennyi a pénz és mit kell csinálnia stb."

Tudják hát, ezért mennek rendőrnek.
Állami szervezet, azoknál meg nem igen volt "rendszerváltás", annak minden előnyével és hátrányával együtt (korai nyugdíj, csencselési lehetőségek stb.)

De a tapasztalatom az hogy engem még nem cseszegettek, normális igazoltatásban volt eddig részem.

GERI87 2015.02.28. 17:28:49

@mindegy ha szereted:

"kiemelten pl. a motoros rendőrök között."

Hm...van olyan pletyka is hogy oda kifejezetten érdemes bekerülni mert "nagy pénzek vannak", persze az adómentes fajtából..

mindegy ha szereted 2015.02.28. 17:49:32

@GERI87:
Ugyan miért lenne ott nagyobb pénz, mint bármely más járőrnél? Aki normálisan viselkedik, az nem kap "ajánlatot", mert nem azzal kezdi, hogy "Nos, akkor egy piros az Xezer, volt egy feltehetően gyorshajtás...". Erről szól a video is.
u.i.: a korai nyugdíj megszűnt évekkel ezelőtt!

Pepejoe 2015.02.28. 19:13:19

Azért van ott nagyobb pénz, mert a mocisrendőröknek alapból több a fizujuk ha jól tudom. Cimbim legalábbis ezt mondta a szomszédról, haverok, valamennyire én is ismerem. Ő sima utcai talpasból lett mocisrendőr a motorozás és a több lóvé miatt. Meg a nagyobb "lehetőségek" miatt. Nem tartom furcsának, hogy az áthelyezése után 1 évvel építkezni kezdett stb., gondolom annyival nem emelkedett azért a fizuja...szóval erről ennyit.
Meg úgy alapból a mocisrendőrök? Hááááát...mivel mi itt nagyjából mindannyian motorozunk, tudjátok, hogy minden ÚJ gumin lesznek hajszálrepedések, ami egy teljesen természetes dolog, a gumi deformálódik/él menet közben. Nos régen, amikor még nem lehetett menet közben előremenni a sorok közt, azért én előrementem természetesen a Nagykörúton a Cíberével. Megállok, jönnek a rendőrök a sorok közt utánam jelzés nélkül (nekik sem szabad) megáll mellettem, végignéz, köszönök, int hogy kifelé. Jó. Nem írom hosszan, a lényeg, hogy odaterelődött a beszélgetés, hogy repedt a gumim, levehetné a rendszámot. Mesélem nekik a gumi belső életét, mutatom a számlát a gumiszervízből...nem érdekli. Akkor már ideges voltam, mondom neki, hogyha találok a fos BMW-jén ugyanilyen repedéseket, EL FOG ENGEDNI. A fos nem tetszett neki dehát már emelkedett hangulatban beszélgettünk az egyikkel, a másik normális volt. Hát valahogy találtam repedés a kopott gumiján, jó, szegény Rendőrségnek nincs pénze amint az köztudott, nem ő tehet róla. Csak akkor pofázni sem kell. Ja, és még nekem mondja, hogy ilyen műszaki állapotban lévő motorral nem is jöhettem volna ki az utcára (1 db. lapostányér méretű oldalidom a matricásnál-fényezőnél, tehát le volt szerelve, ennyi) Mondom neki, hogy EZ a motor hibátlan műszaki állapotban van csak mondom és ne húzzunk párhuzamot az övé és az enyém közt, mert a szolgálati masinája finoman szólva is vacakul nézett ki. Ütött-kopott, stb., valami K-szériás régi cucc volt. Kollégája Diversionja sem volt sokkal jobb. Végül elengedtek, a kollégája ráhatására. A legjobb rész volt, hogy nyomom a gombot, felet nem fordult a főtengely és járt a gép. Az meg ráül a BMW-re és semmi csak a nyekergés, félhalkan felnevettem, azért észrevegye. Fél percig nyekergette, addig felvettem a bukót és kérdeztem, segítsek-e betolni? :D Ennyit válaszolt vörös fejjel, hogy is mondta: "közlekedjen tovább" Majdnem elcsöppentem a boldogságtól. :)

Choossie 2015.02.28. 20:07:24

Itt élek kinn angliában és tényleg ilyenek!

Lusta voltam lekaparni a jeget a szélvédőről hajnali 3kor.Kihajoltam az ablakon "ace ventura"-san mert az utca végéig melegedik annyit az autó, hogy leolvadjon. 2 sarokkal alrébb rendőrök ülltek a járőrautóban egy sötét utcában.Azonnal utánnam jöttek.Rajoskodás, meg "Maga hogy képzeli ezt" stb helyett kultúráltan beszélt, röviden lényegretörően közölte, hogy 3 lehetőség közül választhatok:

1. Lekaparom itt és most
2. Megvárjuk közösen amíg leolvad a fűtés hatására
3. elindulok így, de akkor meg kell, hogy büntessen.

Lekapartam a jogsimmal.Mikor tiszta lett a szélvédő, udavriasan elköszöntek és elhajtottak!!

Pepejoe 2015.02.28. 20:17:03

@Choossie:
Jófejek. Így kell ezt.

Pepejoe 2015.02.28. 20:28:11

@GERI87:

Persze, meg minden tiszteletem az övék, na de azért na.
Volt, hogy elhoztam a szerelőtől a gépet, annyi mindent kellett rajta egyszerre csinálni, hogy szó szerint 1 idom sem volt rajta. Úgy vittem oda, jobb szeretem magam leszedni az idomokat. Persze a forgalmit otthagytam a szerelőnél...azért szedtek ki, mert nem volt tükör a mocin az idomok hiányában és nem volt elöl index ugyanezért. Vita nélkül bűnös voltam. Közben kiderült, hogy nincs forgalmim, teljes az öröm. Leinfóztak, hogy azért mégis nem-e lopott meg ilyenek, biztosítás van-e. Jó fejek voltak, mert kiokoskodták, hogy mivel büntessenek meg, ami legolcsóbb. Végül csak a forgalmi hiánya miatt vágtak meg, az egy tizes, minden más több lett volna.
Ez mondjuk rendes volt tőlük. 22 meg 26 évesek voltak, eldumáltunk hogy miért van olyan "sok" kategória a jogsimban, tehát voltam katona mert ott fizették, ők meg már nem voltak, hűűűű meg háááááá.
Elköszöntünk és ennyi.

Kupica 2015.02.28. 20:39:15

@Pepejoe:

Szia, nem vagyok motoros, nem élek Angliában, de több hozzászóló szerint is korrektebb az ottani eljárás. Amihez hozzászólnék az a magyar közszféra és fizetésük. Sajnos a gengszterváltás óta (oldaltól és kormánytól függetlenül) mindenki ígért fűt-fát az ápolónőnek, rendőrnek, tanárnak, közfeladatot ellátónak. Ők ezt elhitték, majd pofára estek, mert semmi sem valósult meg az ígéretekből. Tehát nem ennyi bruttóra számítottak, mert ígéret évente volt, de választáskor még a duplája is. A 25 éve hatalmon lévő tolvajok amortizálták le ezen emberek "megbecsülését", egzisztenciáját, múltját és jelenét. A Móricz, Mikszáth könyveiben a megszólítás "Tanár Úr" volt. Most az A8-as verdából a nebuló apja nyakában 2 kiló színarany bikalánccal az úr és nem a tanár. No erről sem a tanárok tehetnek. Az angol zsaruknak feltehetőleg nincs megélhetési gondjuk minden hó végén, így a hozzáállásuk, mentalitásuk is kicsit más, mint a magyar kollégáiknak. Itthon ezek az közszolgák már csak hobbiból dolgoznak és nem a fizetésért, aki meg nyelvet is beszél és nem az Ecserin vette a diplomáját, tudását, az már külföldön dolgozik - talán már zsaruként is. Nem lehet mindenki EU diplomata, KISZ örökös vagy gázszerelő Felcsútról. Bizony a rothadó nyugaton is vannak közszolgák, az itthoninál kicsit nagyobb megbecsüléssel.

Mikrobi 2015.02.28. 20:50:44

@Sütemény1975: nekem meg a német rendőrökkel vannak pozitív tapasztalataim

stellaz1 2015.02.28. 21:02:16

Motorral elkapott a rendőr a behajtani tilosban, teljesen jogos volt, beszéltem. Elismertem, hogy hibás vagyok, vártam a csekket. Erre a rendőr, mondta, hogy a 30 rugós büntetést költsem inkább a családra és figyeljek jobban. Magyarországon, 2015 - ben.

Szóval én nem kelteném a hangulatot, hogy ott mindenkit elengednek, itt meg csak büntetik az ártatlanokat.

apas 2015.02.28. 21:17:16

10:06-nál is befigyel egy piros :) , ha jól láttam. Amikor lámpa után követi az autót, a tőle balra levő jármű lassít a jobb oldalit pedig kikerüli.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2015.02.28. 21:30:45

@Schütii: Igen, ez teljesen igaz. Bele is akartam írni, aztán elfelejtődött, hogy nagyon nem mindegy az sem, hogy mi hogyan viselkedünk. De az az igazság, hogy ebben az esetben már legelejétől a rendőrök "kezdeményeznek", ha csak azt nem vesszük, hogy a srác hátranéz, és megkérdezi, hogy ott jó lesz-e, ahol ő megállt.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2015.02.28. 21:34:48

@mindegy ha szereted: Valóban, sok arrafelé a kamera. Biztosak lehetünk benne, hogy a csíkos (itt ugye kockás) Pajeroban is volt. De nem automatikus büntetőgépként működik a rendőr, hanem az adott helyzeten a lehető leghatékonyabb megoldást választja. És ez csak a legritkább esetekben a büntetés. Mondjuk, a briteknél nagyon más a felfogás sok mindenben, nemsokára jön egy poszt motorosrendőrökről. Lesz majd ámulás.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2015.02.28. 21:39:19

@stellaz1: Ez is teljesen igaz, lehet találkozni ilyen hozzáállással is. De úgy tűnik, az angoloknál ez jellemző, és nem a szabályt erősítő kivétel. A londoni Parkoló Parádén mesélte az egyik motorosfutár srác, hogy mikor nem volt becsatolva a sisakja, a motorosrendőr kiintette, és nagyon szigorúan ráparancsolt, majd hasonló erélyességgel elmondta, hogy értse már meg, ez az ön biztonságát szolgálja. Büntetést nem eemlített a srác.

GERI87 2015.02.28. 22:31:38

@mindegy ha szereted:

Gondolom az ilyen autópályás "ajánlatok" miatt.
Mennyi most a nyugdíj korhatár nekik?

GERI87 2015.02.28. 22:42:49

@Kupica:

Nem mondom hogy hugyér-szarér kell dolgozni bármit is...
-Na de itt a magyar bér a viszonyítási alap. Tehát érdemes lenne megnézni hogy pl a brit rendőrök bére hogyan viszonyul a brit átlagbérekhez...
-Ha egy magyar rendőr megkeresi a magyar átlagot akkor sok kivetnivalója nem lehet a bérezéssel.

-A sokat emlegetett orvosi, tanári bérek esetében is elmondható ugyanez.
Ha a magyar átlag 120 ezer, akkor a duplája már reális lenne.
Mégiscsak állami alkalmazottakról van szó, ha ennél többet akarnak, ott a magán/versenyszféra.
A legnagyobb megbecsülés mellett sem várhatják el ennek a sokszorosát.

-És akkor még nem is beszéltünk arról hogy ezeknél a szakmáknál nem csak a pénz a lényeg (persze ez nem ok az alulfizetettségre..) elvileg.
Aki "szakítani" akar menjen más területre...vagy nyugatra.

Cobra. 2015.02.28. 23:08:19

@Pepejoe: Azért ez már jó ideje nem így van itthon,hogy ha nem tetszik a munka, akkor elmegyek máshova. Persze, el lehet menni, közmunkára, havi 40 nettóért. Más lehetőség nem nagyon van, ha nincs keresett területre szóló szakképesítésed (és gyakorlatod). Én most 1 év munkanélküliség után motoros postásként dolgozom az említett bruttó 130k-ért (ami nettó 78k+4k üzemanyagtérítés a munkába járáshoz, ami pont a harmada a motorom fogyasztásának). Igaz én csak egy (vagy inkább másfél) műszakban dolgozom és csak hétköznap, de ezért a pénzért heti 50-55 órát. Jó, a túlóra egy részét kifizetik, úgy kapok néha 100k-t. Cserébe ónos esőben is ki kell mennem, amikor a motoros rendőrök max gyalog mennek az utcára.

Laci1982 2015.03.01. 00:17:34

legutóbb előzésnél átléptem a záróvonalat (főút, nyíl egyenes, csak én és az előzött autó volt az egész egyenesben, volt egy leágazás a pusztába ezért volt záróvonal) természetesen a hazai rendőrök szokásukhoz híven a bokorban bújkáltak....S a manőver után utánam is szirénáztak. A magyar rendőrnénivel is elcsevegtünk a záróvonallal kapcsolatos kresz szabályokról kedvesen, megbántam bűnömet, majd mosolyogva átnyújtotta a 15 ezres csekket :D :D Egyébként laktam több évet angliában. Pont az ilyen hangnemű társalgások miatt kedvelem őket.
Ez a helyzet jellemző az egész országra

Laci1982 2015.03.01. 00:28:22

egyébként a márciustól érvényes kamerákon nem tudom, hogy miért siránkozik mindenki egy olyan országban, ahol ha 150nel előzök 3 kamiont autópályán, akkor is az autóm seggétől egy centire tol le az "üzletember" az X6-os Porsche Cayenne és társaival villogva. (Persze ezt csak azért csinálja, mert át is gázolna rajtam, ha nem kellene attól félnie, hogy úgy jár, mint a szlovák k.rva....) Ha valaki közlekedett már Angliában, akkor tisztán láthatja, hogy k.rvára kellenek ide azok a kamerák, sőt 10szer annyi!!!!! Addig, amíg a morál megszokja őket és végre mindenki betartja a szabályokat. Amerikában is közlekedtem..ugyanez, mindenhol kamera és perkálsz keményen....(nem is nyomja senki....mikor kérdeztem, hogy miért csak ennyivel mennek, hüledezve néztek rám, hogy megőrültél????)

GERI87 2015.03.01. 01:13:54

@Laci1982:

"Addig, amíg a morál megszokja őket és végre mindenki betartja a szabályokat."

Meg kéne tanítani az embereket vezetni, meg tudatosítani hogy mik a következményei a felelőtlen szabályszegéseiknek a többi közlekedőre és saját magukra nézve (sérülés, halál, anyagi kár). Nem faék módon a hatalom és az erőszak módszerével élve büntetni, tiltani!
Amerika is elmehet a fenébe a hülyeségével: bizonyos területeken értelmetlenül és logikátlanul engednek (fegyvertartás, drogok) az eredménye meg az lesz hogy minden szabály/törvényszegő 'potenciális bűnöző'.

kayaibrahim 2015.03.01. 01:52:39

Engem rendőr még csak a volt szocialista országokban állított meg Európában. Nyugaton soha, pedig pár évet ott is lehúztam.
Már itthon sem emlékszem mikor állított meg rendőr, lehet vagy 7-8 éve.

rekszem 2015.03.01. 06:47:23

@Laci1982: szándékosan atlépted a záróvonalat előzésnél, mert nem bírtál várni a kereszteződés utánig, de a rendőr a köcsög, mert megbűntetett?

Nagy bajok vannak itt a fejekben.

Rónarider 2015.03.01. 07:08:09

Engem is állítottak meg kereszteződés után 50 m-re rendőrök.
Tudom-e miért?
Nem
Nem is sejtem?
Nem.
Jó, akkor felhívják a figyelmemet, hogy a STOP-vonalnál nem álltam meg, hanem átgurultam, majd csak a kereszteződésben álltam meg (nem jött senki, csak a millió reklámtáblától lehetetlen addig belátni, amíg az ember előrébb nem merészkedik).
Mondom igen, mert a STOP-vonalat csak akkor láttam meg, amikor már a külső tükörben villant a képe, nem is értem miért jó a vonal a kereszteződéstől 15-20m-re, normális ember nem áll meg ott, ha nem figyelik. És a kereszteződés meg teljesen beláthatatlan az ezerféle zsuzsimanikűr, meg iszákbisztró-táblától. Nem mentem gyorsan, igyekszem figyelni, most büntet?
Ja nem, csak szólni akart, hogy illik megállni a vonalnál, amúgy milyen kocsi ez és megéri-e megvenni.
Jó autó, nem különösebben hisztis, a vonalat meg illene a kereszteződésben felfesteni nem előtte, ezeket a kilátást zavaró táblákat meg éjszaka mind le fogom rugdosni, nincs erre szabály?
Elmosolyodva:Ő nem hallotta a végét és jó utat.

Még egy óra mulva is vigyorogtam.

mpali35 2015.03.01. 07:26:51

Amíg az ország következő évi költségvetésében aktívan számolnak a bírságokból befolyt összeggel, s a rendőrnek el kell büntetnie a havi csekkfüzetet, mert ha nem, akkor nem teljesíti a normát, addig a szolgálunk és védünk egy üres szlogen.Így nem a torvény betartása a lényeg, hanem az, hogy pénzt lehessen kisajtolni a közlekedőből. h mindenki egy évig mindent betartana, akkor nagy lenne a jajgatás odafent.
Az Angol rendőrökkel hasonló a tapasztalatom, mint a videón látott eset.
Mitől még jelentősen irtózok az a felkamerázott motor és motoros. Lehet, hogy ehhez nem nőttem még fel, vagy fiatalodtam vissza, de nekem ez nem smakkol. Már az is rettent, mikor egy kocka alakú csigacsáp log ki a sisakból, na de mikor már 2-3 kamera van a motoron, az nálam a vég.
Majd kialakulok lassan, facebookom sincs még, szemöldökömet sem szedem, Dundikárol anno sokáig azt hittem, hogy egy kövér kisfiú. Ebből csak a médiahír, hogy elvezette a mobilját ülőgarnitúra vásárlás közben, s tele volt pikáns képekkel, rázott fel. Nem értettem, hogy most lefényképezték a kis konyhamalacot, mikor kilopja a hűtőből éjfélkor a kirihust,vagy mik azok a pikáns képek. Erre kiderül, hogy egy nyomokban nőt tartalmazó celeb a Dundika? Fekete Pákorol meg azt hittem sokáig, hogy pornószínész, és Fekete Dáko az igazi neve, csak a gyerekek miatt P-vel mondják....
Na mindegy, Tavasszal fogom a régi VHS kamerát, fel cikkaszalgozom az oreg kis Bomosomre, a V8ast, mert az kisebb, meg a sisakomra, nekem ne mondja senki, hogy nem vagyok online. Hátamra 5 x 2Literes petpalack borlopo slaggal a sisakig, hatha megszomjazom,3 alu/fa koffer a Brick barkáscbol, s az csak a jobb oldalra! Kormányra meg felrakom a 19es monitorral megáldott HP-t,láthatja majd mindenki, hogy nagy a GPS, nem valami picuri szar. Visszaharcolom magam a élvonalba, oreg mocis nem vén mocis!

csuvakka 2015.03.01. 09:43:50

@rekszem:
A bajok inkább a te fejedben lesznek. Tudsz te szöveget értelmezni? A srác sehol nem köcsög rendőrözött a kommentjében, teljesen normálisan leírt egy történetet.
Komolyan kezdem azt hinni hogy bizonyos emberek (vagy inkább droidok) csak azért vannak a földön hogy kötekedjenek.

Dester 2015.03.01. 10:28:59

Engem egyszer kaptak el gyorshajtásért, süldő egyetemista koromban az M0-n 80 helyett 116-tal (sose jártam akkor még az M0-n), verőfényes napsütésben, zéró forgalommal, Balatonról hazafelé családdal. Annyira nem volt forgalom, hogy az út szélén álló rendőr kényelmesen besétált a belső sávba, hogy kiintsen. Elmondták szárazan, hogy miért állítottak meg, közölték, hogy 116-ot mértek. Én nyugodtan, normálisan, együttműködve mondtam nekik, hogy igen, kb. annyi lehetett, igazuk van, nem is tagadom. Mivel látták, hogy nem vagyok balhés, a lehető legalacsonyabb büntetést szabták ki, ami akkor kb. 10000 Ft lehetett, nem is tiltakoztam, nem alkudoztam.
Az autóba visszaszállva apám megkérdezte, hogy akkor most mekkora csekket kaptam, majd a következőt mondta:
- Jól van fiam, akkor ezt most befizetem neked, mert én is ennyivel mentem volna itt.
:)

Másik sztori Szegeden, már a Calibrával. Buliztunk a belvárosban, én vezettem, úgyhogy egy kortyot sem ittam. Megyünk hazafelé, a barátnőm nem volt józan, mögöttem meg krákog egy jelöletlen sötétkék F Astra. Felőlem nyugodtan. Aztán egyre jobban nyomja kürtöt. Félreálltam, de mivel nem tudtam, hogy rendőrök-e, motor járt, váltó egyesben, lábam a kuplungon, ablak egy ujjnyira leeresztve. Miután igazolták magukat és kiderült, hogy rendőrök álcázott autóban (ezen a ponton azért elmondtam nekik, hogy legközelebb nyugodtan nyomhatják mögöttem a berregőt, míg haza nem érek, kék villogó nélkül nem fogok megállni), megkérdezték, hogy szondát fújnék-e. Mondom naná, úgyse fújtam még előtte, mindig ki akartam próbálni. Megfújtam a szondát, majd a következő párbeszéd zajlott le, miközben a rendőr nézte a szonda kijelzőjét:
- Fogyasztott ön alkoholt?
- Nem.
Felhúzza a szemöldökét:
- Biztos Ön ebben, uram?
- Teljesen biztos. Az igaz, hogy szórakozóhelyről indultunk el, de nem ittam.
- Igen, láttuk.
- Miért, mit mutat? - és itt már nyújtottam a nyakam a szonda felé. A rendőr savanyú arccal, kissé tagoltan:
- Ne-ga-tív.

Én itt már vigyorogtam. Gondolom, ha berezelek és azt mondom, hogy ittam, akkor bármit mutathatott volna a szonda, elismertem, és innentől kezdve bukta. Gyakornok rendőrcsajjal volt az intézkedő rendőr, gondolom neki mutatta meg az eljárást. A biztosítást igazoló csekkszelvény viszont nem volt nálam, pedig be volt fizetve (akkor még be kellett mutatni). Vártam, hogy megbüntetnek, mert nagyon úgy tűnt, erre megy ki a játék, de miután mondtam, hogy mikor fizettem be, mekkora összegről szólt és mikori volt a ráírt határidő, összenéztek, és jó utat kívántak.

csuvakka 2015.03.01. 10:51:43

@Rónarider:
Ezt a vonalnál megálós KRESZ szerinti dolgot, én egyébként jó nagy hülyeségnek tartom, mivel a vonal gyakranan olyan helyre van felfestve, ahonnét az égvilágon nem látni semmit. Vagy a vonalak helyzetét kelllene rendbeszedni, agy a KRESZT módosítani.

A kétszeri megállás, meg már mint elgondolás is röhejes, kb. olyan, mint azok az emberek akik megállnak körforgalom bejáratánál, aztán elnéznek jobbra, hátha jön onnét is valami, és természetesen a körforgalom másik oldalán éppen behajtó kocsit is megvárják.
Hál istennek mondjuk egyre kevesebb ilyen tulkot látni.

Laci1982 2015.03.01. 11:08:01

@GERI87: persze, az amerikai fegyvertartás az más tészta.....ilyen téren érthetetlenek ők....erre az ő válaszuk mindig az, hogy az amerikai történelem része volt mindig is a fegyverhez való jog és a magántulajdon fegyverrel való védelme.....nem bírják felfogni, hogy ha mindenkinek van fegyvere (márpedig tényleg majdnem mindenkinek van...durva...), akkor sok hülyének is van......

Laci1982 2015.03.01. 11:11:24

@rekszem: nem volt köcsög. igaza volt. Be is fizettem a csekket szó nélkül. Bosszankodtam kicsit, de az én hibám volt. Nem volt vita, beismertem, csak a fenti videóval ellentétben nekem fizetni kellett (habár az ilyen videók is értelmetlenek...mert mindkét országból ki lehet ragadni jó és rossz példákat)

fay rodisz 2015.03.01. 12:19:54

Ha hibázol, és normálisan viselkedsz, akkor a rendőr itthon is ugyanilyen. Tapasztalat.

Az viszont megér egy misét, hogy a megoldás a "nagy isteni jujdejó", "a világ mintavárosa", "itt a legjobb bezzeg a szar magyarok" országában sem hasít, ha tudják, hogy szar a lámpa, akkor miért nem tesznek ellene, hogy ne lehessen benézni.
Ilyen nálunk is van, én is indultam már bele a másik sávnak szóló zöldbe, pontosan ugyanilyen elrendezésnél, de van olyan hely Pesten, ahol a nem kicsit idióta forgalomszervező "mérnök" miatt nézi be az ember.

fay rodisz 2015.03.01. 12:22:19

@Rónarider:

Normális ember betartja KRESZ szabályokat, és nem megszokásból vezet.

traxx 2015.03.01. 13:24:46

Jártam úgy, hogy egy általam ritkán járt úton egy öreg papa elég nagy kilengésekkel közlekedett az úton. Mikor előztem, rá figyeltem és nem arra a negyvenes táblára, amit időközben kiraktak. A rendőrök kint voltak az út végén természetesen. Kiszedtek. Kérdik: -Tudom -e miért állítottak meg?
-Mondom: fogalmam sincs, gondolom valami szabálytalanságot követtem el. -40-es tábla, 55-el mentem, nem láttam a táblát? Mondom nem, mert a papára figyeltem, nem akartam nekimenni. Kérdik: elismerem, hogy gyorsan mentem? -Ha azt mondják, hogy gyorsan mentem, akkor persze, elismerem. Erre úgy meglepődött, hogy elment a kocsihoz (főnökéhez, aki épp bírságolt). Jön vissza, majd közli, hogy én voltam ma az első, aki nem balhézott, meg keresett kibúvót(délután volt), így megbeszélték, és most kapok egy szóbeli figyelmeztetést, és mehetek. :)

Rónarider 2015.03.01. 13:32:05

@fay rodisz: Szerintem normális embert nehéz logikátlan hülyeségekre rávenni, két összefüggő épületsor közötti megállásra -mert úgy szabályos -, minimum 15 méterre a kereszteződéstől, ahová meg amúgy is be kell óvakodni harmad-félsávig, hogy bármit is lásson a forgalomból, az idióta hirdetések miatt.
Szerintem is lehetne helyén a vonal, meg kereszteződésekben tiltva bármi ami nem KRESZ-tábla. A mostanság divat kétlábú utcanévtáblák is mind szemmagasságban vannak, azért is érdemelne egy-két önkormányzat faszkorbácsot.

Pepejoe 2015.03.01. 13:42:13

@Cobra.:
Nem ugyanarról beszélünk. A rendőr tudja hogy mire jelentkezett, nem menet közben változott meg a munkahelyi felállása.
Tudta az elején, hogy nem túl hálás és elismert szakma lesz az övé, sok papírmunkával és esetleg stresszel. Tehát ezért mondom azt, hogy ha közben rájön, (nemcsak a rendőr, de az ápoló, ügyintéző stb. is) hogy neki ez sok és nem bírja, akkor ne a delikvensen töltse le a frusztrációját mert az rosszabb, mintha inkább nem lenne ott senki. Akkor húzzon el a f...szba és képezze át magát OKJ.-ssel valami jobban fizető/elismertebb/nyugisabb/stb. szakmára. Mondjuk ahhoz meg kéne mozdulni. Viszont így csak lejáratja a munkaadóját, meg lehet nézni a kommenteket a rendőrségről, ez senkinek sem lehet érdeke mert minőség kell nem mennyiség.
Értsd: inkább 4 normális irodista kigyózó sorokkal mint ugyanez a 4 normális + 2 kötekvő, segítségre képtelen és nem emberbarát irodista (rendőr, ápoló, akit akarsz) nem sokkal rövidebb sorral. Inkább kivárom a hosszabbat.
Én is maradhattam volna a Honvédségnél a kötelező után, jó helyen voltam, kihívás is volt, tetszett is a közeg, igazi katonásdi lett volna. Viszont akkor tudtak volna adni 65-70k.-t, ami már akkor is kevés pénz volt. Mivel ezáltal már az elején tudtam mi várható, amikor visszakaptam a személyimet, szomorúan viszlátot intettem. Gondolom senkinek nem lett volna hasznos, hogy az illetmény mellé azt lesem, mivel lehet csencselni.

arsenal71 2015.03.01. 14:34:29

@Sütemény1975: Több mint harminc éve járom Európát. Sehol sem volt még gondom a rendőrökkel.
Még a németekkel, és az osztrákokkal sem. De abban igazad van, hogy az ír és az angol rendőrökkel csak jó tapasztalatom van. De a többieknek is igaza van, ez csak akkor működik, ha kétirányú.

2015.03.01. 17:24:53

Kamerat lattak a zsaruk, ezert visszafogtak magukat :)))

arsenal71 2015.03.01. 17:38:42

@xoyox: Attól még megbüntethették volna. Velem soha semmi felháborító nem történt, pedig nincs kamerám. De nem is állok rosszindulattal feléjük. Sokat számít. Látod, Te már keresed a pontot, hogy megkérdőjelezd őket.

mindegy ha szereted 2015.03.01. 18:42:04

@GERI87:
"Mennyi most a nyugdíj korhatár nekik?"
Ugyan az, mint bárki másnak. Megszűnt a nyudgíj-kedvezményük - ahogy a tűzoltóknak, BV-seknek, katonáknak, stb.
Annyi könnyebbség van, hogy az utolsó 5 évben lehetőség van az un. könnyített szolgálatra, mely azt jelenti, hogy pl. nem megy ki utcára, nem megy bevetésre, nem megy műveleti területre, stb., hanem irodában dolgozik.
Amennyire én tudom.

Ecotrans 2015.03.01. 18:56:24

Nahát milyen szolidáris itt mindenki a piroson átmotorozóval. Bezzeg a betolakodó taxist felkoncoltatnák a hatósággal.

Betg 2015.03.01. 20:37:41

Egy kis történet , kb vagy 6 éve hoztam haza lábon egy autót Angliából , egy ismerősöm megkért stb , igazából lényegtelen , beleültem az autóba azt gyí haza vele , természetesen biztosítás nem volt rajta , út adó igen , kb 40 km után egy civil kinézetű bmw igen csak kék fényekben úszott és félre állított , beültetett hátra a bmw be amiben rács volt és belülről nem lehetett kinyitni az ajtót , kb 30 sec és kihangosítva a tolmács a telefonban , közölte hogy közlekedési bűncselekményt követtem el mert biztosítás nélkül használok egy autót , és ez náluk nagyon komoly dolog , mit mondjak nem voltam túl boldog mert ez nem volt vicces , elmondtam , hogy nem volt tudomásom róla hogy nincs rajta biztosítás , és muttattam a road tax matricát , elmagyarázta ,hogy az mire való , elkisért egy parkolóba és visszadta az összes iratomat , elmondta hogy lehet az interneten 1napos biztosítást kötni , és elengedett , 1 fillérre nem büntetett meg , viszont elmondta a következő eset nagyon drága lesz, hát azóta hoztam nem egy autót angliából de eszembe se jutott ezzel játszani . Anglia elég rendőr állam de feleslegesen nem csesztetik a népet , nem pénzbehajtásról szól a rendőri munka.
Bármit is hazudnak itt a lé a tét és jól meg lehet magyarázni , hogy így meg úgy a baleset megelőzés egyebek , aki tud vezetni az ha egy kicsit gyorsabb , meg befordul stb , aztán mégsincs baleset , aki béna , vagy állat azzal nem sok mindent lehet kezdeni , ma csupán 2 autó akart nekem jönni , és senki nem ment gyorsan , vagy szabálytalanul.

GERI87 2015.03.01. 21:06:55

@mindegy ha szereted:

Kösz, már utána néztem.

Amúgy egy brit rendőr nagyjából 4300 Eurót visz haza, egy Londoni 5300-at havonta, ami a duplája a brit átlagnak ami kb 2600 Euró.
Nálunk ez beosztástól, évtől, végzettségtől függően 150-180 ezer Ft körül van, plusz költségtérítés stb. Tehát az arányokat és a gazdasági különbségeket tekintve nem panaszkodhatnak!

Vincenzo6 2015.03.02. 03:12:49

Itthon soha nem volt gondom a rendőrökkel, vagy a hozzáállásukkal, pedig sokszor megállítanak. Nyugaton észre sem venni őket, ami sok helyen inkább baj. Latin országokban szükség lenne rájuk olykor a káoszban. Ahol meg élni sem hagynak, az Románia. Ha gyorsan mész, ha nem, megállít, és valamit rád fog, hogy aztán jó magyar forintért cserébe azt mondja: Drum bun!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.02. 09:31:47

@Choossie: Bróhaha.Legalább volt hozzá idióta ecsetfrizurád is? :-))))))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.02. 10:04:41

@mpali35: Cimbora, nagyon nagy igazságod vagyon...

Dagattka, Fekete Dákó és a többiek:_lol, hát igen, ütni kéne ezeket, amíg még lélegeznek... :D Volt ez az őserdős műsor, hogy Celeb vagyok, ments ki innen...Dehogy mentelek, rohadj meg, ott ahol vagy... :D
Tőlem ott maradtak volna kannibálkajának, mind az összes. :D

A kamerát én sem a sisakra tenném, hanem mondjuk a kormánycsőre, vagy az első lámpa mellé, valahogy.Már ha lenne motorom.De egyszer majd lesz.Szerintem akkor jó dolog ez, ha valami q szép helyen halad az ember, Alpok hágói, norvég tengerparti út, stb...

liksoft 2015.03.02. 10:38:09

Míg a büntetés eleve betervezett költségvetési tétel a mi kis hazánkban, sajnos nem lehet mást elvárni azoktól akik büntetést szabhatnak ki az állampolgárra, cégekre. Nem csak a közlekedésre, hanem a mindennapi életünkre nyomja rá ez a bélyeget. Ott kéne kezdeni, hogy NINCS a költségvetésben büntetési tétel. Ami meg befolyik, azt az egészségügy és oktatás között szétosztani. Ott sem szabad előre alátervezni, mert mi történne, ha hirtelen mindenki tökéletes lesz? :)

Pepejoe 2015.03.02. 12:35:00

@GERI87:
Ha ezt a pénzt nettó mondod, máris többet kapnak mint a magyar átlagfizu.
Az valami 150k. Érdemes hozzátenni, hogy ez úgy jön össze, hogy a fizikai dolgozók kapnak 100 valahány ezret, a szellemi dolgozók 200 valahányat.
Ha a fizikaihoz soroljuk a rendőröket, akkor erősen több mint a felével többet keresnek mint egy egyszerű melós.
Talán nincs mit hozzáfűzni.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.03.02. 12:49:38

Itthon menne a picsogás hogy rendőrállam.
Engem amúgy párszor igazoltattak autósként, mindig teljesen udvariasak voltak.
Igaz, nem rajoskodtam, meg arcoskodtam.

mindegy ha szereted 2015.03.02. 18:45:41

@Pepejoe:
Talán több, mint az átlag, de nincs mese, rendszeres hétvégézés, karácsony, vagy szilveszter, háromnapos ünnep, hétvégi/ünnepnapi akciózás (pl. húsvét) stb... Mindemellett a közutálat, a korlátozott személyiségi jogok, a parancs uralma, és a napi meló se kilóra kimért 8 óra, stb. Tiszta versenyszféra... Emellett ha ott akarja hagyni a szolgálatot, az sem megy simán, egyik (hó)napról a másikra.
Nem védeni akarom a testület tagjait, de ott sincs kolbászból a kerítés. Aki nem hiszi, próbálja ki.

Pepejoe 2015.03.02. 19:16:02

@mindegy ha szereted:
Így van. De a számlák befizetése után neki mondjuk 70 marad a zsebében a többire és rezsiszámlatartozás nélkül hajtja fejét álomra, a másiknak meg ugyanazon számlákkal 20 de inkább tologatja őket (különben éhezni fog 1 hét múlva), attól függ melyikért szólítják fel éppen. A létbiztonság a nemmindegy. A rendőrnél nincs létszámleépítés, hacsak nem csinál valami extrásat. Mondhatni elvileg 1 munkahelye lehet egész életében. Ezt nem sokan mondhatják el magukról de egy melós semmiképp. Én úgy vélem, hogy inkább egy jó erős magyar átlagfizetés stresszel egy életen át, mint hol egy ugyanilyen fizu vagy talán kicsit jobb, hol meg olyan, ami a csekkekre sem elég lényegében. Mindezt megspékelve a stresszel és azzal, hogy létszámleépítés, cégmegszűnés, válság fenyeget, utcára kerülhetsz és akár évekig nem találsz semmi melót. Lakáshitelre/gyerekre több szempontból sincs esélyed de talán jobb is, mert a fenti esetek bármelyike után kivégeznek ha nem fizeted a törlesztőt. Legyünk őszinték, hogy ez egy rendőrrel nem fordul elő olyan könnyen.
Közben meg mindkettejüknek ugyanúgy csikorog a foga napközben.

gabors 2015.03.02. 22:53:55

"@Laci1982: (márpedig tényleg majdnem mindenkinek van...durva...), akkor sok hülyének is van...... "

az latszik valamit nagyon feluletesen "hallottal" amerikarol meg a fegyvertartasrol... vannak allamok ahol valoban sokan tartanak 'fegyvert' viszont sok allamban meg nem .. foleg nem kezifegyvert...

csak annyit hogy ki milyen fegyvert tarthat azt az adott allam (es ezen belul akar sokszor varos) donti el ...

igy hogy "az amerikai fegyvertartás" sok ertelme nincs !!! csak kerdem hany napot voltal az USA-ban ?? es hol ... hogy igy tudod az okosat ??

ja a hulyek is tudjak hogy nem csak nekik van fegyveruk (ott ahol eppen van)

norbsta 2015.03.03. 12:29:24

Itt élek es motorozom mar 5 éve,(London) a rendőrök magasan képzett profik, nem is említhetőek a magyar pénzbehajtókkal egy lapon.

pannonkondor 2015.03.03. 20:53:38

Tegyünk tisztába egy-két dolgot ! A Stop táblánál felfestett vonalnál nem azért kell megállni,hogy onnan nézelődj,pusztán azért mert meg kell állni. Miért ? Mert aki eldönti hogy elég-e, a macisajt,vagy a forgalom,az út vonalvezetése,stb, okán,a stop tábla szükséges,így határozott .
Másik. Lehet ide példákat írni,egy-két normális magyar rendőrről,de a tapasztalat szerint az ő ténykedésüket jórészt a baszogatás,büntetés teszi ki. Angliában nincs közúti ellenőrzés . Meglepő mi ? Ha elkövetsz valamit,vagy nincs rendben valami,akkor megállít,és intézkedik. Minek állítson meg,ha minden oké ? Mert nincs nálad elakadásjelző,vagy sárga mellény ? Ha nem használod valamelyiket,akkor azért úgyis megbüntet. De hozzáteszem,engem se a szerbek,se makedónok,se a görögök,de sorolhatnék még pár államot,sohasem közúti ellenőriztek az elmúlt húsz évben. Itthon meg igen.
Ja,és rendőrállam . Hagyjuk már ezt a hülye dumát. Rendőrállam az,ahol az állampolgárokat baszogatják,megfélemlítik,az adóhatóság,rendőrség , a politika pribékjei,nem pedig ahol rendet tartanak,és a szabályszegőket fogdossák össze. És hogy kénytelen ezt csinálni,mert ez a parancs ? Na erre anyám mondta régen : aki kurvának áll,ne csodálkozzon ha megb@sszák !

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása