Jobbról előzni k.. veszélyes!

A farpofáim is összerándultak, mikor az oszlopot láttam egyenesen a kamera felé közeledni. És felszisszentem, hogy na basszameg, ezért kéne figyelni.

Nem vagyok én marha okos, meg tévedhetetlen sem. És ellentétben a sok, igazán okos megmondóemberrel én sem vagyok száz százalékig szabályos. De ebben a helyzetben nagyon benne volt, hogy a szürke Toyota lehúzódhat a jobb szélre. És nem számít a motorosra (sem), hiszen az előbb még abban a sávban egy teherautó parkolt. 

Monitor előtt én is könnyen osztom a jó tanácsokat, de ha motoron ülünk, baromira figyeljünk oda, és gondolkozzunk az előttünk haladó fejével is. Induljunk ki abból, hogy nem lát minket, nem tudja hogy ott vagyunk. Ha meg kocsiban ülünk, használjuk már a tükröket. Igen, többes szám, mert legalább két, de inkább három visszapillantó van egy autón, és folyamatosan vizslatni kell, hogy tudjuk, mi van mögöttünk. Én a saját kocsimba, a belső tükörre teszek egy panoráma tükröt is, amiben nem csak a mögöttem, de a mögöttem jobbra történő dolgok is látszanak.  

Óbaszus, megint megnéztem a videót, és megint görcsbe rándult a seggem és behunytam a szemem. Villanyoszlopot lefejelni nem egészséges...

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr525883133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alvázvédelem 2014.10.11. 13:16:18

szerintem a motoros későn fékezett ,mikor elkezdett jobbra jönni az autó, megpróbálta megtartani a pozícióját.
Nehéz kérdés a ki a hibás ilyenkor,az autó mindenképp figyelmetlen volt,de a mktoros sem jól reagált.

Invinoveritas 2014.10.11. 13:17:28

0:06-0:07-nél húzta rá. A vezető elbambult, a motoros meg már a holttérben volt, ha bele is pislantott a tükörbe, ott már semmit nem látott. + külső sávban balra figyel inkább mindenki. A sofőr nem volt elég figyelmes, nem követte a mögöttes forgalmat a motoros gyerek meg bevállalt egy kétes szitut és szarul jött ki belőle. Az ilyenből baleset van, szar ügy. Kocsival ez egy ráfutásos lett volna...

Grifter 2014.10.11. 13:18:21

Összehozta az egyik szabálytalan a másiknak - csak ritka, hogy ne a motoros járjon rosszabbul.

Grifter 2014.10.11. 13:19:29

Összehozta két szabálytalanul közlekedő a szitut - csak a motoros megint sérülékenyebbnek bizonyult.

Grifter 2014.10.11. 13:20:03

Ehh, előbb 2 frissítére nem jelenik meg, majd egyszerre mindkettő - I <3 your motor! :D

alvázvédelem 2014.10.11. 13:20:50

nagyon gyorsan történt a dolog többszőr vissza nézve,sem fékezésre sem dudálásra nem volt sok idő.A motoros hol térben lehetett,az autó meg nagyon hirtelen váltott sávot.

raingun 2014.10.11. 13:56:02

Elsőre a motoros tűnt a szokásos szlalomozó baromnak de közben felmerült bennem hogy az nem két sáv? Vagyis sávváltáskor az autósnak minimum index és hátranézés kell. Olyan nincs hogy holt tér, max. olyan hogy leszarom mi van mögötte.
+ Van még ott egy zebra is ahol talán lassítani is kéne mindkettőnek mintsem sávot váltani, előzni.

VLADISZLAV 2014.10.11. 14:00:42

Azért nem tükörből kellene sávot váltani, hanem egy kicsit hátra is lehetne (kell!) nézni, hogy a holt teret belássa az ember.

tükörfúró 2014.10.11. 14:19:27

ezért kell nomrális motor, ilyenkor gyorsan meghuzni és kilőni, mire az autó odaér, már nincs ott

btw az autós sávot váltott, vagyis semmiféle jobbról előzés, legalább a kreszt meg kellene tanulni, mielőtt az eszet osztjuk

és igen, a bent haladó autós aki nem tért vissza az akadály (várakozó teherautó) után a szélső sávba, már duplán szabályt szegett, jobbratartási kötelezettség, plussz sávváltáskor index, miegymás

mert nincs felfestés, az attol bizony még sávnak számit, namost mit várunk el átlag autóvezetéshez hülye béna balfasztol, ha mgé a fő észosztóblog sincs tisztába vele, mi micsoda, és jobbról előzésekről fantáziál

vague.bale (törölt) 2014.10.11. 14:24:29

@raingun
Nekem nem tűnik két sávnak, másfél sáv széles, de egy sáv. Az autó szabálytalan volt, mert nem tartott jobbra, a motor szabálytalan volt, mert jobbról előzött. Nincs itt semmi látnivaló, lapozzunk.

vague.bale (törölt) 2014.10.11. 14:31:03

@tükörfúró
Ajánlom figyelmedbe a "párhuzamos közlekedésre alkalmas" és a "párhuzamos közlekedésre kijelölt" úttest közti különbséget. Abban megegyezhetünk, hogy ez nem a "kijelölt" verzió, ugyanis nincs felfestés, marad az "alkalmas", amely esetben sávokról nem beszélhetünk, így sávváltásról sem. Jobbratartás elmulasztásáról, és jobbról előzésről viszont igen.

Zazu52 2014.10.11. 14:37:34

Motorozom rendszeresen, de itt a motoros volt a hülye. Jobbról alapból előzni TILOS, kivéve... De itt nem volt kivéve.
Másodszor van a bizalmi elv, ez alapján az autós joggal feltételezi, hogy a motoros is betartja a szabályt. Harmadszor, az autóból kilátni sokkal nehezebb, mozgékonysága kisebb. Ezt a motorosoknak is fel kéne fogni. Negyedszer, mikor látta hogy az autó jobbra húzódik, fékezni kellett volna, nem gázt húzni. Balesetet megelőzni mindenki kötelessége. Most nem fért el, elnézte, elesett.
Az autónak nem kell feltétlen a sáv jobb oldalán menni, ezt a jobbra tartási kötelezettség sem mondja ki. Ha a forgalmi helyzet szükségessé teszi, akkor igen, egyébként a sávon belül kell maradni. Kanyarban autóval, motorral a záróvonalig be lehet menni. Ez nem jogosít fel senkit a jobbról előzésre.
Itt szerintem egyértelműen a motoros volt a hülye.

badmintonplayer 2014.10.11. 14:41:04

Szerintem meg egyszerűen oroszország, az autós direkt húzta rá a kormányt a motorosra, nehogymár megelőzze.Ilyen hirtelen mozdulattal senki nem vált sávot.Persze ez nem menti a motorost, jobbról előzni tilos.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2014.10.11. 14:54:13

Mióta robogózok, rengeteg hasonló szituval találkozom, az index nélkül, vagy utolsó pillanatban indexelve balra kivágó autósok sokkal problémásabbak. Már csak azért is, mert őket többnyire szabályosan előzzük balról. Eleinte nem számítottam rájuk, volt is ebből néhány necces szitu, szerencsére jól fog a fék.

Mostanra eljutottam odáig, hogy ha relatív biztonságban akarom magam érezni, akkor le kell mondanom a motorozás egyik fő előnyéről, egyszerűen nem előzhetem meg az előttem szüttyögőt, csak olyan helyen, ahol még kapubeállók sincsenek az út túloldalán.

Jobbról meg értelemszerűen ne előzzön, aki élni akar.

alvázvédelem 2014.10.11. 14:56:32

@Zazu52: én úgy láttam az autós is jobbról akart előzni egy másikat,csak a motoros kezdte előbb.

alvázvédelem 2014.10.11. 14:57:48

@badmintonplayer: én úgy láttam az autós is jobbról akart előzni ,vagy kikerülni egy másikat.

sunblind 2014.10.11. 15:24:39

tavasztól őszig majd mindennap robogózom, és néha motorozom budapesten. kb a jövőhéttől tavaszig meg négykeréken okozom a közfelháborodást, mert türelmetlen vagyok.
szerintem épeszű autós így nem vált sávot, szóval ez vagy teljesen hülye, vagy direkt volt.
ilyen esetben egy kicsit is alkalmas autós már rég tud róla, hogy mögötte ott egy motoros, és ha hirtelen kinyílik a jobb sáv, ösztönösen keresi, ha nem látja ott, ahol az előbb volt és számít rá, hogy az már rég mellette van, de közben meg már előtte is. ... egy teljesen hülye meg, aki assetudja hányóra, az nem így vált sávot. hanem izomból rettegve, kb háromszáz méternyi út alatt, folyamatosan villogva meg imádkozva. .. szerintem ez csak direkt lehet. vagy be van tépve. ... és én alapvetően teljesen elégedett vagyok a helyi autós társadalommal is, mára szerintem ritka az igazi hülye, velem nem nagyon történnek felháborító dolgok meg ha egy kétkerekű pöcs úgy általában 'uralja a helyzetet' vagy mi, akkor nem nagyon kerül nemhogy veszélyes, de necces szituba sem szerintem. pedig nem a nyugodtan sorbaálló típus vagyok, hanem az elég a két tükör mellett 3-3 centi fajta. .. túl van ez is hegyezve, mint nálunk minden konfliktust ígérő helyzet általában.

HöZsö 2014.10.11. 15:43:32

A Toyotás sehogy se lehet hibás, ő szabályos kikerülést hajtott éppen végre, sávon belül, tehát még indexelnie se kellett volna. A motoros figyelmetlen volt, nem látta át a helyzetet, és amúgy se volt indokolt jobbról jönnie.

mennyémá 2014.10.11. 15:45:40

vegyük észre, hogy a toyotás nem váltott sávot, azon egyszerű oknál fogva, hogy nincs sáv, amit válthatott volna. három megnézés után majdnem 100%-ban biztos, hogy a toyotás előtt menő autó megállt, talán balra akart kanyarodni, a toyotás meg nem megállt mögötte bármilyen okból kifolyólag, hanem jobbról megpróbálta kikerülni. na ebbe a folyamatba jött képbe motoros barátunk, aki egy pillanatig túlságosan bízott az alatta lévő technikában, majd elfelejtette használni. mert vagy kövér gázzal fénysebesség alatt kicsivel elkellet volna tűnnie onnan messzire, vagy füstölgő gumikkal megállnia. praktikusan autósnak az autósnak fogalma sem volt róla, hogy mellette lehet bárki is jobbról. vagyis mindkettő szabálytalan volt (autósnak meg kellett volna állnia a kanyarodó mögött, motorosnak nem kellett volna előzni jobbról). de a hülyébb mindenképpen a motoros volt, és ez most megint csak arra jó, hogy lehessen szítani az autós motoros ellentétet.

Erdei osonó 2014.10.11. 15:52:12

@tükörfúró:
Ennyi idő alatt ebből a helyzetből még egy fájerbélddel sem léptél ki.

HöZsö 2014.10.11. 15:52:29

@mennyémá: Dehát ki lehet kerülni az álló, balra kanyarodó autót, ha az úttest erre alkalmas. Márpedig alkalmas. És mivel sévon belül vagyunk, ez nem is előzés. Jobbról előzésre pedig nem kell számitani, tehát húzhatja jobbra a kormányt és kikerülhet, ahogy tette. A motoros volt a hülye. Azt se értem mit téblábolt ott mellette, miért nem ment el már rég balról.

fátum 2014.10.11. 15:59:18

Ez csak egy sáv, nem kettő. A motoros a megengedettnél láthatóan gyorsabban ment, és jobbról akart előzni, ami tilos. Nem tudom az autós kikerülni akart, vagy előzni, de mit keresett ott egy motoros? Autóknál pedig van holttér. Ennyi. Motoros örülhet, ha megúszta a saját hülyeségét. Az nem érv, hogy, ha mindenki más szabályosan közlekedik, akkor a motoros szabálytalankodása nem okozott volna gondot. Ha bíróságra kerül az ügy, ott is számít, hogy a motoros elsőként közlekedett szabálytalanul.

fátum 2014.10.11. 16:00:18

@HöZsö: Talán látta, hogy a legelől lévő autó balra akar kanyarodni. :-)

fátum 2014.10.11. 16:08:51

@tükörfúró: Ha két sáv van egymás mellett, akkor is tilos jobbról, a külső sávban előzni a belső sávban haladót, kivéve, ha kialakult a párhuzamos közlekedés, vagyis mindkét sávban elég sűrűn haladnak egymás után autók. Persze, ha nincs párhuzamos közlekedés, vagyis elég hely van a külső sávban, akkor a belső sávot csak előzésre, kikerülésre, ill. balra kanyarodásra használhatja valaki, és utána egyből vissza kell térnie a külső sávba.

HöZsö 2014.10.11. 16:11:34

@fátum: mindez csak akkor igaz, ha lakott területen kivül vagyunk. Városban azt a sávot használod amelyik tetszik.

_jk88 2014.10.11. 16:19:39

A természetes kiválasztódás egy újabb iskolapéldája.

Tetves Dög 2014.10.11. 17:25:32

Hogy is mondta az az idióta haverotok?
"senkinek nem kell hátrafelé elsőbbséget adnia"?
Döntsétek el, baszki.

Matteo79 2014.10.11. 17:44:05

1. Az út párhuzamos közlekedésre alkalmas.
2. Ez nem előzés (lásd kreszben foglalt fogalom magyarázat) hanem elhaladás - ergo a motoros szabályosan ment a külső sávban!
Előzés akkor lett volna, ha a belső sávból kimegy, jobbról elhalad majd vissza megy a belsőbe...

Tetves Dög 2014.10.11. 18:01:35

@Matteo79:
Ez a legrosszabb, mikor a kiragadott félmondatokra hivatkozva próbáljátok osztani az észt...
Idézem:
"36. § (4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve .... fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni ..."
Tehát:
1. *csak akkor* mehet el jobbról szabályosan a kocsi mellett, ha *fel vannak festve* a sávok;
2. akkor is csak *fokozott óvatossággal*, nem pedig így, hogy esélye sincs reagálni a másik fél manőverére.

tükörfúró 2014.10.11. 18:34:35

@fátum: Nincs ilyen ,hogy jobbról előzés, legtöbbször csak a magyar rendőrség agyában.

Mindig szabályos vagyok, ha a szélső sávvban elhaladok az odabent szabálytalanul csigázó mellett.
Nevetséges és szánalmas az a video, ahol autópályán veszegetik el a gázt, meg féket is rugdosnak (életveszély), hogy nem mehetek mert jobbrol előzés lenne, úristen.

El kellene olvasni a kreszt, mi az előzés definiciója, ami a rendőrségnek és a bíróságainknak sem sikerül többször.

Aki a szélső sávba tér vissza és ott szabályos (de akár szabálytalan!) sebességgel halad, az nem előz senkit és semmit, hanem szabályosan halad a saját sávjában.

A folyamatosan szó szokta megtéveszteni a hülyéket, vagyis önmagukat tévesztik meg, hogy ha egyszer váltottam abba a sávba, lehet percekkel vagy 100méterekekl ezelőtt, a haladásom nem volt "folyamatos" ott, igy amint balról van valaki, akkor azonnal "előzök".

Többek (rendőrök, bírók is!) szerint a folyamatos arra vonatkozik, hogy előttem is autók mennek, bár ilyesmi abban a mondatban nincsen és soha nem is volt.

A szabálytalan ilyen esetben mindig az, aki nem lehetne ott ahol, mert neki kellett volna előbb visszatérni a sávba, a jobbratartási kötelezettség miatt.

Ha baleset van ilyenkor mindig neki kellene -szabályos sebességek esetén- a balhét 100%ban elvinni.

Ez pedig két sáv, mert az ut van olyan széles, hogy párhuzamos közlekedésre alkalmas, tehát automatikusan többsávosnak számít, innentől semmiféle jobbról előzésről nincs szó.

@Erdei osonó:

Huzni nem ott kellet volna, mikor az autó csalinkázni kezd, hanem már az elején visszatolni egyet, hogy a potenciális veszélyhelyzetben legyen némi plusz sebesség és alacsonyabb fokozatban fordulaton bőséges telesitménytartalék.

Motorral és nagyteljesitményű autóval mindig előre menekülünk, mert kigyorsulni-manőverezni könnyebb a szitubol, mint a féket abuzálva a károkat mérsékelni.

De ezt nekem még egy nomrális világban autósiskolai tanfolyamon tanították, a jó vezető gázvezető, a rossz vezető fékvezető.
A mai 70es úton 40el vánszorgó, mindehova 20as táblát és 10 zebrát egymás mögé álmodó világban persze ez maga a szentséggyalázás, miaz hogy égetni a drága benzint és motort kipörgetni meg gázt húzni, abcúúg...de egy értelmes közlekedésben ez teljesen természetes reakció.

csárlszbrunzol 2014.10.11. 19:23:55

@Zazu52: "Az autónak nem kell feltétlen a sáv jobb oldalán menni, ezt a jobbra tartási kötelezettség sem mondja ki. Ha a forgalmi helyzet szükségessé teszi, akkor igen, egyébként a sávon belül kell maradni. Kanyarban autóval, motorral a záróvonalig be lehet menni."

Hát, pedig sávon belül is lehetőség szerint jobbra kéne tartani. Mégis balra tartunk sávon belül is.
A motorosok meg balos kanyarban nyugodtan leteszik a kereküket középre, a testük, de ugye pláne a fejük meg már javában átlóg a szembesávba. Okos megoldás, innen gratulálok mindnek!

vague.bale (törölt) 2014.10.11. 19:30:36

@tükörfúró:
Légyszíves ezt az előremenekülős, gázralépős mantrát ne terjeszd nyilvánosan, elég baj, hogy te így gondolod. Az a baj, hogy ha valaki nekedmegy, mert nem lát, akkor marhára nem mindegy hogy eleve lassítás közben talál el, vagy épp nyélgázon, dupla sebességgel csapódsz bele. Az egyetlen értelmes reakció egy bizonytalan helyzetben a LEMARADÁS. "Előremenekülini" a tapló nagyfeketeterepjárósok szoktak, letarolva mindenkit maguk előtt, meg az agyhalott motorosok, de szerencsére azok nem sokáig vesznek részt a forgalomban, a természetes szelekció működik. Aki szerint egy út közepén haladó autó/busz/teherautó mellett nyélgázzal kell elmenni, az nem sokáig marad életben...

johnclayborne 2014.10.11. 19:34:56

Ki váltott irányt?! A Toyota! Szóval ő a hunyó.
Egyébként egy profi közlekedési rendőrt is megkérdeztem erről, aki ugyanígy vélekedett.

Dester 2014.10.11. 19:40:40

@VLADISZLAV: sajnos ez sem mindig segít. Én mindig indexelek, hátranézek, tükörbenézek sávváltásnál, de így is adódott már olyan szerencsétlen helyzet, hogy nem rajtam múlt, hogy nem lett csatt. Tud úgy mozogni egy komplett autó is a holttérben, nemcsak egy motoros, hogy pont ne adja ki, pedig te elvileg mindent megtettél.

nagy.tibor 2014.10.11. 20:00:01

Én úgy gondolom, érdemes részekre osztani a dolgot:
1.) A motoros jobbról előzött, és szabálytalan volt.
2.) Ezért a rendőr megbüntetheti, de ez senkit sem hatalmaz fel arra, hogy büntetlenül leszorítsa az útról.
3.) Gyanúsan szándékos leszorítási kísérletnek tűnik az, ahogy rárántja a kormányt...
4.) Magát a balesetet egyértelműen az autós okozta, mert az irányt változtatónak minden esetben elsőbbséget kell adnia az egyenesen haladóval szemben.
5.) Ennek ellenére épeszű motoros nem vállal be egy ilyen potenciálisan veszélyes manővert, mert az autósok legendásan szelektíven látnak. Ha hátra is néz, csak a nagyobb járműveket veszi észre, motorosra nem számít, és meg se látja.
6.) Ergo csak akkor előzök, ha szinte kizárható az ilyen hirtelen reakció az autós részéről. Ha előtte lassítanak, kereszteződés van, vagy csak a legkisebb gyanús változást észlelem a mozgásában, inkább lassítok, és kivárom mit akarhat.

nagy.tibor 2014.10.11. 20:06:50

Tapasztalatom szerint nagyon gyakran előfordul, hogy a KRESZ és egy adott baleseti szituáció hivatalos megítélése teljesen más logika mentén működik. Szinte létezik egy alternatív, kifejezetten erre alkalmazott "KRESZ".
Érdemes tisztában lenni ennek a logikájával is, ha nem akarunk kellemetlen szituációba kerülni.

RCH 2014.10.11. 20:14:12

Itt a remek alkalom, hogy térdre borulva, sírva könyörögjek: használjátok az indexet! Mindig!!! Még éjszaka, a világ legelhagyatottabb helyén is felbukkanhat valaki, akinek egy idejében felvillanó index megmentheti az életét.

Sajnos ismerek olyat, aki az index mellôzésére ez a magyarázata:
- Minek... én tudom merre megyek!

tükörfúró 2014.10.11. 20:20:18

@vague.bale: Jó, te fékezzél tényleges előzés közben is, hátha jönnek szembe majd közben, de csak óvatosan...

hajrá..:(

azt el sem kezdem írni, mi gyursul "2x" sebességre 1-2 mp vagy pár méter alatt,...muhaha

Azt is előhozhatnám, mióta vezetek balesetmentesen, egyfelől ezt írni bárki tudja, másfelől előbbutóbb a pech ugyis utólérhet, ha nem, az meg mázli és nem érdem.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.10.11. 20:46:38

igaza van a motorosnak, latni kell a masik szemevel... ott egy balra kanyarodas volt igy logikus hogy a fosota az kikerulte

Nick Leeson 2014.10.11. 20:58:39

A motoros elkúrta, ennyi...
Simán időben látszik, hogy a fekete autó kb. megáll, épp ésszel lehetett számítani, hogy ki fogja kerülni a toyota. Ekkor még elég lett volna a mocival lassítani is. persze egyszerűbb húzni a gázt. Meg is lett az eredménye...

MAC-Ka 2014.10.11. 21:10:35

"mert az autósok legendásan szelektíven látnak."
Igen, meg a motorosok is, meg mindenki...
Igen, így működik az emberi látás. Nem fénykép, hanem az agy szelektál az információkból. Megtartja amit fontosnak vél. Mindezt tudat alatt.
Bárki kipróbálhatja maga is, tucatjával vannak rá meglepő eredményű tesztek.
Persze a jog ilyet nem ismer. Talán a nagy sebességnél kialakuló csőlátást már elfogadják ténynek... de mást nem nagyon.

A lényeg hogy mit segít az, ha valakinek a sírkövén a áll, neki volt igaza :(

Napkutya 2014.10.11. 21:28:42

Teljesen igaza van a posztolónak, SOHA ne jobbról!!!!!

Ez ráadásul sávon belül is volt, tehát bármennyire is balfasz volt az autós két dolgot azért látni kell:

1. Ami az indexet illeti, nem hagyta el a sávját tehát az indexelés nem volt számára kötelező. Forgalmi akadálya volt, elhárított. (Fekete autó előtte.) Sávon belül, egyéb jelzések nélkül, amúgy is ott megy, ahol akar, még akkor is, ha szikrázik a felni a padkán.

2. A motoros bizony TÉNYLEG lehetett holt térben.

Én legtöbbször egy Stratus-t hajtok, (ami egy nagy lomha fotel, hatalmas tükrökkel, amikből mindenhova kilátni), de lepett már meg pizzafutárgyerek a Szentendrei-úton, Aquincum után nem sokkal, ott ahol építették a vasúti hidat.

Tényleg nem tudom hogy vettem észre, de akkor én is majd berosáltam! Nyomtam egy olyan satut, hogy ha van valaki mögöttem, simán lebontja a szép zöld seggemet.
(Hozzáteszem, simán lelépett a kis szarzsák, hátra sem nézett!) Megelőzte a lassító buszt, és el akart menni mellettem.
Szélső sávban, jobbról.
Ennyi.

fingerbangs 2014.10.11. 21:57:02

kicsit olyan mintha pont ráhúzta volna a kormányt a motorosra büntetésből, egyébként minden motoros nagyon bátor, aztán ez van belőle

usb2.0 2014.10.11. 22:03:33

Hát, ne haragudjatok rám !
De tényleg.
Fogalmam sem volt, hogy megszűnt az a szabály, hogy jobbról nem szabad előzni.

killercsiga 2014.10.11. 22:25:06

Ha megfelelő tempóval előz a motoros, akkor elhúz és megússza.
Ha fékez mikor látja az autós mozgását, megússza.
Ha nem csak a közvetlenül előtte haladót figyeli, hanem az az előtti történéseket is, nem kezd előzni, megússza.

Aki motorozik, annak vigyáznia kell magára, ezt motorosként mondom. A magasabb üléspozíciót ki kell használni, hogy több autó mozgását is figyeld, előzni nagy sebességkülönbséggel kell, hogy rövid ideig tartson, és holttérben nem szabad sokáig maradni.

Legalább ötször megnéztem a videót, az autós egy balra kanyarodót került volna ki jobbról, mikor teljesen a holtteréből jött ez a mazsola, aki semmit nem tett azért hogy megússza a balesetet. Így járt, remélem nagy baja azért nem lett, és tanult a hibájából.

tisztapista 2014.10.11. 23:09:18

Sorolom:
- Gyengébb járművel vagy
- Amelynek egyetlen pozitív tulajdonságát, a gyorsulását nem használod ki
- Szabálytalanul előzöl és közúti veszélyeztetést idézel elő
- A forgalmi helyzeteket (kettővel előtted balra kanyarodó jármű) nem veszed észre

Ha ezek közül egyiket se veszed figyelembe (pedig mindegyiket kellene), akkor a pofon az oszloptól törvényszerű. Nem örülök neki, nem mondom, hogy na ugye, csak megállapítom az ok-okozati összefüggéseket.

póli 2014.10.11. 23:14:54

az autós nem nézett hátra-tükörbe,és fellökte a motorost..a motoros meg megtanulta hogy jobbról nem előzünk....ez szimplán ennyíí

Thanathos 2014.10.11. 23:23:52

Nagyon érdekes olvasni a kommenteket.
Sajnos azok, akik itt írják a hülyeségeiket, azok ugyan úgy részt vesznek a forgalomban és ugyan olyan figyelmetlenül közlekedhetnek, mint ez a toyotás.
Ha az ember jót akar, akkor midig a másikat kell "nagyítóval néznie", hogy időben ki tudja védeni a hülyeségeit. A motorosoknál ennek fokozottan kellene érvényesnek lennie a saját érdekükben.
Mellesleg megjegyzem, hogy a Toyota előtti kombi nem akart balra kanyarodni. Több okból sem: nem fékez, nem indexel és nincs is utca ahova kanyarodhatna. :)

Kinca68 2014.10.12. 02:12:21

Ha ez az út elég széles két jármű számára, akkor nem volt jobbról előzés, párhuzamos közlekedés volt. Tehát a motoros szabályosan haladt a külső sávban. Az autós is oda igyekezett és elsodorta az ott szabályosan haladó motorost. Az indexelés mellékes. Indexelve sem sodrunk el másik sávban közlekedőket. A jobbra tartás is mellékes. Egyébként lakott területen belül nem is kötelező, csak ha feltartasz valakit a belsőben.
Valójában az egész mellékes. A lényeg, hogy úgy motorozz el minden autó (jármű) mellett, mintha az potenciális szabálytalan sávváltó lenne. A saját érdekedben. Megteheted, hogy nem így jársz el, de annak sokszor oszlop lesz a vége. Mindig neked lesz igazad. És?

Flúgatlan 2014.10.12. 07:44:47

Autóval és biciklivel szoktam közlekedni, motorom nincs.

Én úgy látom, hogy legfőképp a motoros volt a hibás. Simán bement az autó holtterébe és ott próbált jobbról előzni. Nem voltak felfestett sávok. Az autós meg túl hirtelen váltott irányt, de ez meg van neki engedve. Nem kell arra számítani, hogy valaki ott sunnyog hátulról, jobbról.

Autóval jómagam sosem váltok ilyen hirtelen irányt, mert veszélyforrás. De a jobbról előzés nemcsak veszélyforrás, hanem szabálytalan is és a hülye szlalomozó biciklisek és motorozók ön- és közveszélyes szokása.

csuvakka 2014.10.12. 09:02:21

@sunblind és mennyémá

Nem bunkóskodásból kérdezem, de áruljátok már el, miért jó az, ha nem raktok nagybetűt a mondat elejére? Elég idegesítő ám olvasni.
Ezt a technikát az angolszász észlényektől tanultátok el?

Lacko68 2014.10.12. 09:15:30

Az évek során szerzett tapasztalataim alapján összeállt bennem egy vélemény. Az a legnagyobb probléma szerintem,hogy a közlekedők nagy többsége nem veszi komolyan a közlekedést,hanem csak egy huszadrangú szösszenetnek tartja ami olyan része az életnek,mint egy orrfújás,vagy egy szendvics elkészítése! Ez egy olyan súlyú része a mindennapoknak amibe bele lehet halni!!!!!!!! Ezt nem fogja fel a közlekedő társaság jelentős része! Ezért látunk nap mint nap olyat,hogy trendi menyecskék nyújtott kézzel tekergetik a kormányt mikőzben a másik kezükkel az életet jelentő okostelefonjukat masszírozzák,csak éppen azt nem tudja mivel kellene váltani,ha mindkét keze foglalt! Megvan a kép ugye?és sorolhatnám még reggelig az ehez hasonló cukiságokat!

von staufen 2014.10.12. 09:52:28

@HöZsö: Na ennek fussál csak neki még egyszer....

von staufen 2014.10.12. 10:18:01

Elolvastam az összes hozzászólást és végtelenül elkeserítőnek tartom, hogy a hozzászólók többsége ezzel a szabály ismerettel és ezzel a mentalitással részt vesz a napi forgalomban. Mondom mindezt úgy, hogy jómagam autózom is és motorozom is. (1982 óta napi rendszerességgel)

RelakS 2014.10.12. 10:21:05

Az, hogy a motoros hülye, mert jobbról nem előzgetünk _mozgó_ járművet, az egy dolog (mint tudjuk, álló kocsisort lehet).
Viszont a Toyotás meg mi az anyja kínját művel?! Forgalomban talán nem kéne így rángatni a kormányt!

dried 2014.10.12. 11:28:53

Ezer éve motorozom Budapesten. Ebben a szituban egyértelműen a motoros volt a hunyó, mert számítania kellett volna az autós bambaságára. Az evolúció hamar elintézi az ilyen balfaszokat, de ennek most szerencséje volt. Talán tanult is belőle egy keveset.

Denton85 2014.10.12. 13:57:32

1. Szó nincs párhuzamos közlekedésről.
A videó első 1-2mp-ben látszik középen a záróvonal. VAN FELFESTÉS! Van, de csa k a záróvonal.
Ez egy 2x1 sávos út. Egy jó széles út. De egy sávban nem szabad két járműnek egyszerre haladni. Világos?

Van ilyen szakasz a Veres Péte úton is (Örs felől Kerepesiből lesz), ott is elfér sokszor 2 autó is, pl amikor valaki balra kanyarodik, akkor el tudunk menni mellette autóval is, de csak kellő óvatossággal.

A videóban tehát ez egy szabálytalan előzés volt. A motoros magára vessen, megérdemelte.

Az autós nem sértett semmilyen szabályt, igaz valóban bamba pöcs volt. Én rendszeresen követem a belső tükörben a mögöttem haladó forgalmat. Ha motoros vagy robogós jön, akkor különösen figyelek. Ha valahol jobbra húzódom vagy kanyarodok, akkor mindig kitekintek jobbra a tükörbe és a kocsi ablakán. Kell is sajnos.

Sok motoros alkalmatlan a motorhoz is. Egy vékony járművön ülnek és fosnak a sávok között előzni. Ott ahol röhögve elférne 2 motor is. Helyette inkább jobbról. Idióták, az ilyeneknek nincs keresnivalója az úton.

sanyix 2014.10.12. 14:33:07

@Denton85: Irányváltoztatásnál irányjelzőt használni kell, körültekintéssel együtt. Itt erősen irányt változtatott... még egy sávon belüli kikerülést/visszatérést is jelezni kellene, csak kb senki sem teszi azon túl hogy megvan a forgalmi vizsga...

Balról előzni ugyan ilyen veszélyes, mert a hasonló barom ugyanígy index nélkül és körülnézés nélkül kanyarodik balra is.

sanyix 2014.10.12. 14:35:49

@sanyix: Egyébként itt valószínű hogy vagy lekopott a sávelválasztó vonal, vagy oroszos módon fel sem festették. Ez az út világos hogy 2x2 sávosra épült.

Denton85 2014.10.12. 14:53:08

@sanyix: Nem történt irányváltoztatás. Akkor történt volna, ha másik sávba vált, ha vagy kanyarodik, esetleg ha leáll az út szélére. A sávon belüli lavírozás nem irányváltoztatás és nem kell indexelni.

Teljesen egyértelmű, hogy NEM 2x2 sáv, hanem 2x1, ugyanis a teherautó ott parkol a szélén. Nem foglalhat el külön sávot erre. A középső záróvonal is végig jól látszik, a zebra is. Nem valószínű, hogy kizárólag csak a belső felező vonalak koptak le, mindkettő oldalon.

Hirdetes 2014.10.12. 14:57:54

Ez pont szándékos volt. Az első autó nem fékezett, nincs hova kanyarodni. Csak rohadjon meg a motoros....
Lehet vagy nem lehet ez szándékos emberölés és közúti veszélyeztetés kontra HA egyáltalán megáll a jobbról elhaladás... mivel éppen mellé ért még el sem haladt mellette...

Előzés? Megelőzte? NEM mert felkenődött egyoszlopra.

sanyix 2014.10.12. 15:16:34

@Denton85: De kell, és történt irányváltoztatás. bőven elfér 2 autó(vagy akár teherautó) 1 menetoldalon, az meg hogy ott parkol egy teherautó nem jelent semmit, budapesten is van olyan út nem is kevés ahol jobb oldali forgalmi sávban parkolni lehet.
És mint mondtam oroszországban szeretik lehagyni a "felesleges" útburkolati jeleket, na meg a jelzőlámpákat is a 2x2 sávos esetleg 3x3 sávos gyorsforgalmi utak kereszteződésénél, mivel nem csak az orosz autós vadbarom, hanem az "illetékes elvtársak" is.

Egy forgalmi vizsgán ha sávon belül nem jelzed az irányváltoztatást, akár az út szélén álló autó kikerülését(semmilyen vonalat nem lépsz át), akkor ott vége is van a vizsgának, már ha nincs kenőpénz befizetve...

Denton85 2014.10.12. 15:27:15

@sanyix: Segítek:

Előzés

34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;
b) az előzni kívánó jármű előzését más jármű nem kezdte meg;
c) az előzni kívánó jármű előtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármű előzési szándékot nem jelzett;
d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.
(2) Az előzési szándékot - ha az előzés irányváltoztatással jár - irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell.
(3) Az előzést - a (4) és az (5) bekezdésben említett esetet kivéve - balról kell végrehajtani.
(4) Csak jobbról szabad előzni
a) azt a járművet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően helyezkedik el;
b) azt a villamost, amely az úttest közepén - egyirányú forgalmú úton az úttest bal oldalán - levő pályán közlekedik.
(5) Jobbról is szabad előzni a figyelmeztető jelzést (villogó sárga fényjelzést) használó járművet, ha a vezető meggyőződött arról, hogy ezzel a többi járművet és a gyalogosokat nem veszélyezteti.

Kikerülés

35. § (1) Az úttest menetirány szerinti jobb oldalán álló jármű vagy ott levő egyéb akadály melletti elhaladásra (kikerülés) a 34. § (1)-(5) bekezdésében foglalt rendelkezéseket kell - értelemszerűen - alkalmazni.
(2) Az olyan megállóhely előtt, amelyben villamos áll és az utasok fel- és leszállása az úttestről, illetőleg az úttestre történik, meg kell állni és tovább haladni csak a villamos elindulása után szabad.

A videón nem látszik, hogy indexelt e mielőtt kerülte a parkoló autót. A kresz szerint nem is kell végig villogtatni az indexet, csak a szándékot kell jelezni. A visszatérésről nem szól semmit, hogy kéne, bár tanácsos.

A másik:

Irányváltoztatás, irányjelzés

29. § (1)206 Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) köteles az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveknek elsőbbséget adni.
(2)207 Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történő letérés esetében is. A jármű vezetője egyéb esetben (pl. útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon való továbbhaladás esetén) is adhat irányjelzést, ha ezzel továbbhaladási irányáról a közlekedés más résztvevői számára többlettájékoztatást ad, az irányjelzés azonban megtévesztő nem lehet.
(3) Az irányjelzést irányjelző készülékkel, ilyen készülékkel fel nem szerelt jármű esetében pedig karral vagy jelzőtárcsával kell adni, oly módon, hogy az elölről, hátulról és a megfelelő oldalról jól látható legyen.

Arról most vitatkozhatunk, hogy szerinted ott van felezővonal csak lekopott. A videón nem szerepel, és ez alapján nincs. Ha van ott felezővonal, akkor persze igazad van, de ezt bizonyítani egyelőre nem tudod.

A kikerülés amúgy nem irányváltoztatás, hanem mint látod, egy külön fogalom ahol kell irányjelezni.

mikka 2014.10.12. 16:32:23

Jobbról soha nem előzünk. Ennyi. Szólók a motoros futároknak és pizzázóknak is..Jobbról nem előzünk, mert oda húzódok ha bármi gond van, és nem fogok görcsöt kapni ha felborítalak..sőt valószínűleg még rúgók is egy jót beléd a kellemetlenség és a kár miatt amit nem tudsz megfizetni mert vagy biztosításod nincs vagy jogosítványod vagy bármilyen vagyon a neveden.. Jobbról nem előzünk.

mikka 2014.10.12. 16:33:33

mínusz néhány Ó :)

mikka 2014.10.12. 16:37:00

@Lacko68: Hagyjad már a pipiket:) Egy hete az M3-ról a Városligeten át a Hősök terénél egy fazon balra kanyarodott bazze szembe a forgalommal.. Balra érted??? Nyomom neki a dudát mint egy hülye, nem figyel, telefonál és szembe hajt a forgalommal. Az a faszi..

sanyix 2014.10.12. 17:29:01

@Denton85: aha értem tehát ahol lekopott/elfelejtették felfesteni a terelővonalat, ott a 2 sáv 1 lesz.

@mikka: majd ha lecsuknak érte akkor majd fogsz görcsöt kapni, mert tudod párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten jobbról simán lehet előzni, sőt motoros a buszsávon is legálisan előz téged, így ha te index és körültekintés nélkül átmész oda és fellököd, te leszel a hibás.

Denton85 2014.10.12. 17:32:47

@sanyix: Amennyiben bebizonyítod, hogy ott valóban 2 sáv van, igazat adok neked. Mondjuk ha megkeresed google street view-ben a helyszínt. Addig is csak feltételezés és nem valóság. Én tényeket és szabályokat mondtam, nah az valóság.

gumitamin 2014.10.12. 17:52:19

Jobbról nem előzünk oké, DE engedjük már szerencsétlen motorost, ne tartsuk fel a 2 méter széles tankunkkal!

Sayniqua (törölt) 2014.10.12. 19:57:06

Soha ne előzz jobbról.
Ennyi.

Sayniqua (törölt) 2014.10.12. 19:59:28

@gumitamin:
Miről beszélsz?
Miért tartana fel? Rád nem vonatkozik a KRESZ jóember?
Ha lesz hely, és, ha előzékeny az autós partner, AKKOR, de csakis akkor előre mehetsz. Hova rohansz? Hm?

Sayniqua (törölt) 2014.10.12. 20:01:38

Elnézve a kialakult helyzetet, simán előzhetett volna balról is, mert senki sem jött szembe.
Amikor az autó kihúzódott jobbra, akkor miért nem fékezett ez a marha???

Matteo79 2014.10.12. 20:57:17

@Tetves Dög: A két pontom nem úgy függ össze ahogy te összefűzted.
Előzés fogalmát nem fedi amit a motoros csinált.
Tessék legközelebb körültekintően gondolkodni írás előtt.

mikka 2014.10.12. 22:47:41

@sanyix:
amikor 3 sáv van és motoros barátunk össze vissza kacskaringózik és letépi a festéket a kocsim oldaláról engedtessék már meg hogy alárúgjak egyet :)Nem érdekel hogy bezárnak e érte. Ebben az országban biztos nem.

Atarist 2014.10.12. 22:57:56

Szerintem ez nem az autos hibaja. Nem tartott jobbra, nem nezett szet, de nem is kellett volna a motorosnak ott lennie.

Szepen bent maradunk a felezonel, max burrongetunk egy kicsit, keressuk a szemkontaktust, hogy hagy menjek mar, de nem elozunk jobbrol. Ha lehuzodnak megkoszonjuk, de nem varjuk el, hanem megyunk amikor van rea lehetoseg...kb ennyi.
Majd takarodnak az utunkbol ha kek villogo +szirena lesz a jarmuvon, addig csak kozlekedunk mi is.

metal · http://electric.blog.hu 2014.10.13. 11:28:23

Remélem a sok idiótának nincs jogosítványa (már azoknak akik sávváltásról, meg irányváltásról beszélnek). Baszki, itt 1 sáv van, mivel a jobb oldalán állnak autók, ezért nagyjából balra húzódva. De mindenki abban az egy sávban megy. Ezáltal a motoros jobbról előz(ne), az autós meg simán a szabályok szerint megpróbál kikerülni egy balra forduló járművet (ezt megengedi a KRESZ). És sávon belül nem kell sem irány jelezni, sem odanézni, mert ott szabályosan nem lehet másik jármű. Itt csak a motoros a szabálytalan, és ráadásul nagyon hülye is (reméljük túlélte). Sávon belül 2 nyomon haladó járművet nem szabad sem kikerülni, sem előzni (a balra forduló járművet kivéve), pont azért, mert ő választja meg, hogy hol megy a sávban (a jobbra tartás csak egy elméleti iránymutatás, hogy amennyiben lehet, de itt nem lehetett, mert jobbról szakaszosan állnak autók). Motorral már más a tészta, mivel minket meg lehet sávon belül előzni (alap esetben balról), ezért ha a sáv közepét elhagyjuk, akkor meg kell bizonyosodni, hogy nem előznek-e minket éppen.

2014.10.13. 14:52:27

@metal: Így van. De azért hozzátehetjük azt is, hogy az autós is figyelhetett volna jobban a forgalomra, mégha most nem is szegett szabályt.

Zazu52 2014.10.13. 15:15:57

Az autósok egy része jobbra nem lát. Tegnap 2x2 sávos úton szépen haladtunk, én a szélsőben motorral kb. 50-el, 4m-rellemaradva. A belső sávban lévő kisfurgon jelzés nélkül elindult jobbra. Dudálás hatására jobbra fordította a fejét, és meglepődött. Aztán elnézést kért. Ha nem motor megy mellette, hanem autó, oldalba verte volna. Ez nem az első eset, pedig a motoromnak még hangja is van.
A motorosnak kétszer gyorsabban kell gondolkozni és cselekedni. Ez az ára annak, hogy gyorsabbak, mozgékonyabbak vagyunk mint az autó. Aki ezt nem tudja megtanulni, az ne motorozzon, vagy menjen lassan.

metal · http://electric.blog.hu 2014.10.13. 16:17:24

@Zazu52: Ez így van. És ezért nem szabad sose a másik holterében menni (semmivel, de motorral főleg). Mindig kicsit előtte, vagy utána kell menni, elhaladásnál meg nagyon figyelni.

Zazu52 2014.10.14. 14:03:09

Ez a holttér érdekes kérdés. Én nem egészen értem. A zárt puttonyos autók kivételével a tükörből és a fejet jobbra balra forgatva mindent láttam még minden autóból. Sehol nincs leírva a KRESZ-ben, hogy csak a tükrök használata elég. A tükrök csak segédeszközök. Jobbra és balra kell tekinteni, meg tükrökbe és hátra minden irányváltoztatás előtt. Személyautónak nincs holttere. A tükörnek van holttere, de a tükrök segédeszközök.
"Irányváltoztatás előtt meg kell győződni..." ez a lényeg. Nem tudom, hányszor sikerült valakinek kimagyaráznia magát a holttérrel, de szerintem nem sokszor. Felejtsük el, ez csak magyarázkodás az autósok részéről.

cso zsi 2014.10.14. 23:29:37

@Zazu52: Zárt puttonyos autóknál a tükör nagyobb, mint személygépkocsiknál.
De a motoros-bringás egy fél méter széles "tárgy", ami a tükörben kicsinek látszik még közelről is.
indafoto.hu/cso_zsi/kerekparos_a_tgk_jobb_oldali_t
indafoto.hu/cso_zsi/motorosok_szgk_tukreiben
A hangos motor, azon kívül, hogy zajszennyezés, nem jó semmire, mert hátrafelé szól, azaz az előtted haladó ettől még nem vesz észre.

Zazu52 2014.10.17. 08:07:51

cso csi: Az én személy autómon nagyobb tükör van mint a céges puttonyoson, de nem ez a lényeg, a puttonyoson nincs hátsó oldalsó ablak, és általában hátsó sem.
A tükör pont annyira torzítja el a bringást mint az autóst, ha kicsinyít hozzá kell szokni.
A motor gyári állapotban is hangosabb mint az autó. Szemből is nagyon jól lehet hallani ha jön egy motor. Nekem gyári dob van, nincs semmiféle extra zajszennyezés.

Atarist 2014.10.17. 22:44:02

@cso zsi: hatrafele szol? Te nem hallasz egy kozeledo motort? nekem meg nem sikerult hangsebesseg felett mennem.

cso zsi 2014.10.17. 23:38:32

@Atarist: Nem, mert annyin eszed sincs, hogy észrevedd: a gyalogokon sosincs fület takaró bukósisak. A motorosok többségén viszont igen.
Akik a Váci úti felüljárót használják éjjelenként gyorsulásra, azok sem tudják, mit is okoznak. Nem csak közvetlen az ablakok alatt, hanem utcányival beljebb is.
Megy az a "hangsebesség felett", de minimum a védőangyal van lehagyva.
Az autópályán hátulról közeledő motorost nem hallani, nem látni. Csinálhat bármit.
Ha nem adod meg az esélyt magadnak, ne várd el mástól.
www.youtube.com/watch?v=jWdUGqM212I

Atarist 2014.10.18. 09:04:10

@cso zsi: Hogy nekem mennyi eszem van arrol neked fogalmad sincs.En nem szemelyeskedtem csak ramutattam hogy marhasag amit irtal, ez itt a videon meg nem autopalya, ne hozz ide nem illo peldakat. Lathatod az elso kommentembol hogy kit tartok felelosnek. Masreszt viszont varosi korulmenyek kozott, ami a videon is szerepel, igenis hallod ha jon egy motor, mert nem csak "hatrafele szol". Ha allsz a jardan gyalogoskent, akar egy zart bukosisakban, akkor is meghallod ha jon az auto/motor a hatrafele szolo kipufogojaval.

metal · http://electric.blog.hu 2014.10.18. 10:48:46

@Atarist: "Masreszt viszont varosi korulmenyek kozott, ami a videon is szerepel, igenis hallod ha jon egy motor, mert nem csak "hatrafele szol""

Kivéve, ha egy normális mai autóban ülsz, és a hangszigetelése miatt csak azokat a motorokat hallod meg, ami minden mást megsüketít. El kellene már ezt a baromságot felejteni, hogy legyen jó hangos a motor, mert akkor majd hallanak. Meg kell helyett tanulni közlekedni (szándékosan nem vezetnit írtam), és akkor nem mennének bele idióták a fenti videóban látható helyzetbe.

Atarist 2014.10.18. 15:42:52

E@metal: En nem allitottam, hogy hangos motornak kell lennie, ezt remelem nem az en szovegembe gondolod bele, en sem osztom ezt. Azzal vitatkoztam, hogy egy hangforras, mint pl egy motor vagy auto "csak hatrafele szol" mert az nem igaz.

Azt a reszet javitom hogy a fenti peldan hallani kellett volna a motort, nem kellet volna, hacsak nem ott duruzsol neki mar egy ideje. Az igaz, hogy ha egy kicsit is jobb autoban ulsz nem hallod a mogotted levo autot, azt sem aki elotted megy, sot a szembejovoket is hallani csak akkor hallod ha mar melletted elhalad. A hangsuly a hallason van.

cso zsi 2014.10.18. 23:56:37

@Atarist: Oké. A fentiek szerint tényleg nem érted a jelenséget.

Atarist 2014.10.19. 15:37:31

Annyi baj legyen, a lenyeg hogy te kepben vagy. Tovabbi jo hetveget.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása