Az egyik legjobb dolog motorosoknak

probiker cipő1.jpg40 fokban ennél jobb lábbeli nincs

Egyéni ízlés kérdése, hogy ki mit húz a lábaira motorozáshoz. (Nyilván itt nem a szandira meg a papucsra gondolok, ilyesmit épelméjű ember nem vesz fel motorozáshoz.) Nekem van motoros csizmám - de nem szuperbájk robotlábcsizma -, van masszívabb motoros bakancsom és van motoros cipőm is.

probiker cipő3.JPG

(Tavaly meg marhabarom módon nem vettem meg 100 dollárért azt az amúgy nagyon pöpec Harley-Davidson motoros csizmát, amit nem máshol, mint a Hollywood Boulevard-on találtam az Arnold Schwarzenegger csillagot keresve. Igen, jól érted: Los Angeles, Hollywood, eredeti Harley Davidson és 100 dollár. Én meg sajnáltam rá a pénzt és féltem hogy nem fér be a bőröndbe.)

A motoros cipő egy filléres cucc, ami még nevetségesebbé teszi, hogy sokan sportcipőben meg papucsban bohóckodnak. Konkrétan a Bázis Motornál vettem a Probiker Active motoros cipőmet, akkori áron 10 ezer Ft alatt, ma nyilván valamivel több.

Baromi praktikus: könnyű, kényelmes, lehet benne gyalogolni és nyilván van némi tartása. Azaz a bokádat is fogja, valamint nem esik le az ember lábáról, mint egy sportcipő. Mivel magas szára van, fent egy tépőzáras keresztpánt fogja, a gyakorlati használatban ezt kell ki-be zárogatni, a fűzős részt én sosem piszkáltam. Kényelmes és egyszerű a fel-levétel.

probiker cipő2.JPG
Az orr részen felül meg van erősítve, hogy ne koptassa ki a váltókar. Ez szimmetrikus megoldású, azaz mindkét cipőn van ilyen rész, ami jól jöhet, ha Angliában motorozol, hátha ott a másik oldalon van a váltó, haha (mint ahogy sok régi angol motoron, de olasz típusokon is ott van).
Nemrégiben felfedeztem pár fehér foltot az oldalán, gondoltam kikopott az anyag.

Meg kell mondjam, sokat használtam - ez volt a kedvencem - és kapott nem csak gyaloglást, utcai motorozást, túrát, de néha sarat és terepezést is. Ehhez képest nem nagyon ápolgattam, igazából nem is emlékszem, hogy tisztítottam volna. Ráadásul hidegben sem fáztam benne, rövid útra, városon belül simán elég volt, így kapott latyakot is rendesen. 

Ahogy jobban megnéztem, nem a festék kopott ki az anyagból, hanem már foszlik az oldala, gyakorlatilag itt-ott kilyukadt, úgyhogy ideje lenne kidobni. A kérdés itt az ár/teljesítmény: nem is emlékszem, hány éve vettem már. Az biztos, hogy 3-4 (!) motorral ezelőtt, még a Thunderace-emhez, amikor újra motorozni kezdtem. Azaz simán kibírt 4-5 évet, nem kímélős üzemmódban.

probiker cipő4.JPGVan benne kilométer

Mennyi reális élettartam? Gondolkozzunk csak higiéniai kérdéseken: nem örök életre veszünk cipőt és csizmát, hiszen kívül szennyeződik, kopik, belül büdöslábúaknak egyenesen erjed. Ebben az árkategóriába főleg ildomos 2-3 évente cserélni, csakúgy, mint sisakot. Épp ezért nem vagyok a használt cuccok híve.

thunderace.JPGMár itt is megvolt

Annak ellenére, hogy a cipőm kapott rendesen, még mindig nem fogom kidobni. Kimosom, majd kocsim a csomagtartójába kerül vész esetére, mint ahogy ott van "lejárt" sisakom is. Sosem lehet tudni, mikor kell hirtelen motorozni! 

Ennyi pénzért ennyit kibírt és még mindig használható valamire. Van még kérdés?

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr706636759

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása