A hang, amit a Harley-tulajnak meg kell szoknia?!

Nem vagyok egy csopperes csávó, és végképp nem vagy az elektromos közlekedés ellensége, de nem hinném, hogy pont a Harley-nak kéne elektromos motorkerékpárt gyártania. Ez az a cég, amely szabadalmakkal védette körbe a 45 fokos V2-es motort, mert csak az mondogatja szépen azt, hogy potato-potato. (Burgonya-burgonya, akarom mondani, krumpli-krumpli.) Sajnos sem a 44, sem a 46 fokos V2-esek nem képesek erre.

A videón tehát azt látjuk, és főleg halljuk, hogyan működik a nemrégiben bemutatott elektromos H-D. Biztos vagyok benne, hogy szédítően megy, de így is igen éles a váltás. Akinek nincs alkalma meghallgatni: hallott már fogászati fúrót? Na, ez ilyen.

Nehéz lesz megszokni. Talán nem is kell.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr116421869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.06.26. 18:03:40

Se elektromos motor se Harley nem kéne

We make the world a better place 2014.06.26. 18:04:17

Nem erdekel a hangja. A menettulajdonsagai erdekelnek.

etteremerd 2014.06.26. 18:31:31

@We make the world a better place: akkor ne harleyt vegyél hanem Kawasakit.

exec 2014.06.26. 19:36:28

ebben a szerkezetben semmi nincs amiről rájöhetnél hogy ez HD.

Rodolfo63 2014.06.26. 19:38:10

szerintem nagyon jó hangja van

Rocko- 2014.06.26. 20:02:28

potétó-potátó. :D

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2014.06.26. 20:08:54

Ez az elektromos játékmotor azért kellett, mert a H-D látja, hogy amerre mennek, az még egy hosszú sínpár, de a végén kurvára ott a fal, aminek neki fognak menni. Lehet itt szépítgetni a dolgot, meg mondogatni, hogy a Harley-hoz meg kell érni, de a vásárlóik nem fiatalodnak, sőt, egyre többen kezdik letenni a motort, a fiatalok közül meg akiket még egyáltalán érdekel a motorozás, azok nem biztos, hogy a nagypapás H-D-tveszik(sőt, biztos, hogy nem), hiába jó az új Spori. Ki is hozták a két új folyadékhűtéses 500-as és 750-es Street-et, hátha azt majd veszik. Kénytelenek ilyen hülyeséggel bohóckodni, mint az elektromos motor, mert most ez megy. Valamelyik gépük 23. gyári bobber-speciál változatával nem kerülnek fel a netre,egyenesen a megcélzott réteg elé, ezzel meg igen. Nem kell meglepődni az ilyen húzásokon, simán lehet, hogy ennél nagyobbat is rúgnak még abba a hagyománytisztelő, konzervatív motorokat gyártó, sasos-csillagos-lobogós nagy amerikai jelképbe, amit az évtizedek alatt felépítettek.

We make the world a better place 2014.06.26. 20:45:51

@etteremerd: Nem veszek Kawát. Tartok tőle, hogy egy ZX14-en ülve sem tartanának igazi motorosnak a kis Sportsteren lovalgó potatózó tetovált legények. :-D

mükkemakk 2014.06.26. 22:16:00

Biztos kihoznak a V2 hang emulátort, extraként persze.

Alsóőrsön mekkora sorok lesznek a konnektoroknál 2050 ben...

We make the world a better place 2014.06.26. 22:25:07

@mükkemakk: :-DDDDDDDDD
2050-ben már repülő cészealjakon utazunk, de még mindig potatóznak az 5000 Galaktikus Föderációs Arany/ liter árú üzemanyaggal. :-)

csuvakka 2014.06.26. 22:54:57

@scheerti:
Nem tudom hogy hogy mennek a HD eladások, de az igaz hogy a legtöbb mai fiatal már csak az fb-n buzul, meg a telefonját nyomkodja.
Egybébként sajnos egyre szarabbul is néznek ki, kb. mind ugyanaz, csak más a festék rajta. Nekem az 1996-2000 közötti modellek tetszettek még talán, de a jelenlegi modellpalettáról egyik sem kéne. Az XR1200 vonalon kellett volna finomítani, bővíteni, ehelyett inkább megszüntették.

Hilux94 2014.06.27. 02:30:59

Ha az Abrams harckocsinak jól áll kb. ugyanez a hang, akkor kurvára rendben van, csókolom kérem, egy Harley-nál is...

www.liveleak.com/view?i=31c_1330349995

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2014.06.27. 06:58:53

AZ a baj, hogy az Abrams-en az a turbina hangja nem a villanymotoré :D

De legalább meg van az új troli a BKK-nak :D

Bazsi(HUN) 2014.06.27. 08:11:47

@Gergow: Köszönjük, Nyilvánvaló Kapitány.

Mellesleg lehet itt háborogni, de tőlünk nyugatabbra már rájöttek, hogy mennyivel jobb (és teljesen fenntartható) megoldás.

mt-03 2014.06.27. 09:23:25

biztos nagy elmeny lesz vele menni, ha mar a gyari adat 80km-es hatotav akkor az a valosagban jo ha fele, ami ugye odavissza a negyede. kavezoig talan eleg. komoly cucc :)

kőbájker · http://robogo.blog.hu 2014.06.27. 09:55:45

@csuvakka: Picit vitatkoznék. Azért a Breakout nagyon ott van. Holnap megyek tesztelni, de szar nekem! Remélem nem csalódok.

Amúgy a világ egyre ratyibb, ez van: az elektromos Harley-tól konkrétan hánytam, már mindenki mindent buziknak gyárt, lehet, ezen már van faszbúk is.

De beletörődni nem kell.

Bazsi(HUN) 2014.06.27. 10:40:53

@mt-03: Szerintem az tényleges, mert ha nem akkor elég gyenge szereplés a jelenlegi felhozatalhoz képest is.

Kőbájkertől meg nem is kell mást várni, hogy szexuális identitásához köti a technológiát. Ha valaki ettől lesz homokos, annak van egy rossz hírem (bár neki ez lehet nem lesz újdonság)...

Bazsi(HUN) 2014.06.27. 10:46:24

Azt meg már csak megsúgom, hogy egyedül az akkumulátorok szabnak határt, de megnézitek, hogy mi megy a Man TT-n, és hogy ha egy kicsit tudnátok mi is van e mögött, akkor nem írnátok marhaságokat.

Az ember azt hinné, hogy a TB-sek legalább szakmailag értenek hozzá, de nem. Könyörgöm legalább egyszer szedjetek szét egy valamire való elektromos motort, vagy olvassatok utána. Nem háborogni kell, csak beletörődni, hogy ez hatékonyabb, és jobb.

sanyix 2014.06.27. 11:25:20

fogászati fúró? Nem igazán hallhattál még fogászati fúrót ha szerinted az ilyen.

Egyébként jobb hangja van mint a v2-es röfinek, meg talán ettől nem lesz halláskárosodása az embernek 5 km-es körzetben ;)

Hilux94 2014.06.27. 12:19:59

@Gergow: Mit változtat a hang hasonlóságán, hogy milyen erőforrástól származik? Ja, hogy semmit? ;)

GERI87 2014.06.27. 12:27:53

@csuvakka: @scheerti:

"Nem tudom hogy hogy mennek a HD eladások, de az igaz hogy a legtöbb mai fiatal már csak az fb-n buzul, meg a telefonját nyomkodja."

Pont ezért nem kell beszarni, nem lesz elektromos motor áradat, mert nem lesz akkora célcsoportja.
Az hogy csináltak egyet a kirakatba, az semmi, csak most trend, de nem irány.
Mivel nem lesznek magas eladások, ezért a hülye emissziós normák sem fogják a motorgyárakat turbós meg hibrid vackok gyártására kényszeríteni.
Aki pedig a jövőben is motorozni fog, remélhetőleg annak még lesz tőke és nem fog ilyen vinnyogó szarra vágyni, tapiszar kijelzővel, állandó fb kapcsolattal.

Gomulka Béla 2014.06.27. 13:37:12

Hézagosra kell cs'áni a tekercselést, esetleg ferdére a tengelyt, és rázni fog ez is. Esetleg Ural-t vásárolni. Kartoska-kartoska ...

Yo! Maaan! 2014.06.27. 16:50:15

Különben is pina-csöcs, nem potétó...

We make the world a better place 2014.06.27. 20:46:16

@GERI87: Valaki attól férfi, hogy hangos motorral közlekedik? Ma is tanultam valami újat. :-D

We make the world a better place 2014.06.27. 20:49:14

@Gomulka Béla: Elég, ha nincs kiegyensúlyozva a forgórész.

pog ma thon 2014.06.27. 21:22:56

Okosan gondolkodnak már megint. Ugyanis elsők között voltak 1903-ban is és ha jó
l csinálják akkor most is.

csuvakka 2014.06.27. 21:49:35

@kőbájker:
Nem rossz az a Breakout a maga nemében, de nekem túl csopperes. A 2001-es FXDX Super Glide Sport tetszett nekem, na az sincs már. Gondolom annak se ment jól az értékesítése, mint az XR-nek. Túl sportos volt a jónépnek. Ott vagyunk, hogy mára megint csak ezek a "húsz centire a seggem a talajtól" modellek maradtak, de azok garmadával. Ez a villanyos már csak hab a tortájukra, már szinte várható volt.

supernem 2014.06.28. 00:03:04

A Netflixen a napokban néztem meg a Charge c. dokumentumfilmet a Man TT Zero emission futamokról. Javaslom hiánypótlónak. A villanymotor de facto hatékonyabb, az energiatárolás és a hőveszteség a két megoldandó probléma. Mondjuk, ha az energiatárolás megvan a másikat le lehet sz....

GERI87 2014.06.28. 00:58:49

@We make the world a better place:

Nem, de azért ezekben több "élet" , technika, 'fém' , gépészet van, (ami a férfi embert azért szokta érdekelni) mint egy túlméretezett indítómotorban.
Ez ilyen érzelmi kérdés, neked tetszhet más attól még.

Meg aztán nekem azért is ellenszenves a elektromos motor mint koncepció, trend, "irányvonal" mert egy felülről generált hisztéria eredménye (zöld trend, emissziós mizéria), aminek amúgy nem sok értelme és igény sincs rá.

hajdusani 2014.06.28. 03:56:23

Ha a benzinest se tudjak rendesen megcsinalni akkor mit akarnak elektromos motorral.

mükkemakk 2014.06.28. 08:40:17

@csuvakka:A FXDX Super Glide Sport nekem is tetszik! Meg az XR1200-as is.

sanyix 2014.06.28. 11:03:06

@GERI87: meg a fejlődés eredménye: az elektromos motor halk, nagyjából állandó nyomaték a 0-max rpm-ig, széles fordulatszám-tartomány, kis tömeg, nuku karbantartási igény, nuku rázkódás és egyenetlen hajtás.
hagyományos: kis tartományban elérhető a nagy nyomaték, kis fordulatszámtartomány-> kell sebességváltó, nagy tömeg, és milliónyi hibalehetőség, egyenetlen hajtás.

Bazsi(HUN) 2014.06.28. 11:06:59

@sanyix: Az üzemanyag forrásról nem is beszélve... ami szintén az elektromotor felé billenti a mérleget, ugyanis áramot elég egyszerű előállítani, és elég sokféle módon, akár megújuló módszerekkel is.

+1

kvp 2014.06.28. 11:48:00

Ha tenyleg valami olyat akarnak kesziteni ami latvanyos es megy is, akkor egy turbogeneratoros, elektromos hajtaslancu motort kellene gyartaniuk. Az MTT egyebkent mar keszit egy hasonlot, de mechanikus eroatvitellel, ezert nem is gyorsul annyira jol, mint egy turbina elektromos, viszont hangja az van:
www.youtube.com/watch?v=sM7PK5d2Yug

Tiltott Lally 2014.06.28. 11:50:45

Hát, ...kár, hogy az SR400-ast nem lehet kommentelni. Tényleg ennyire szar lenne? Pff.

Innen meg ajánlom Csikós úr véleményét. www.motorrevu.hu/motorteszt/hasznaltmotorteszt_yamaha_sr_400_500

Catoo 2014.06.28. 13:08:23

"Biztos vagyok benne, hogy szédítően megy, de így is igen éles a váltás." - butaság

Mindig az elsők szakítanak nagyot és lesznek legendák. A többi csak kullog majd utánuk!

Szerintem teljesen jó! Ha nem tetszik a hangja... már régen feltalálták a fülhalgatót... hallgass rajta öreg choppert!!!

GERI87 2014.06.28. 14:07:13

@sanyix:

kis tömeg: hát az akku pakk nem épp könnyű.
A hatótávolság még mindig kérdéses, a töltése tovább tart, meg ugye hol...

Na meg a cellák élettartama sem végtelen, az ára meg nem 2 forint azért.

"hagyományos: kis tartományban elérhető a nagy nyomaték, kis fordulatszámtartomány-> kell sebességváltó, nagy tömeg, és milliónyi hibalehetőség, egyenetlen hajtás. "

Ezek ma már nem "hibák", hanem jellemzők és nem is érvényes minden konstrukcióra.
Akinek meg ez nyűg, az nem motorozik...főleg nem ha közlekedni akar A-ból B-be jelleggel.
A motorozás már régóta hobbi, időtöltés...amihez hozzátartozhat a rezonancia, a "zaj", a "gépészkedés" és úgy látom egyre inkább így lesz, mert egyre inkább csak olyan réteg fog csak motorozni akiket ez érdekel. És ez nem baj.

GERI87 2014.06.28. 14:13:33

@Bazsi(HUN):

Üzemanyag lesz még nagyon sokáig, az ára meg valószínűleg ugyan nem fog csökkenni, de mivel amúgy is hobbijárműről beszélünk ezért nem akkora érvágás.

Na meg belsőégésű motort lehet még hajtani pl gázokkal is, ami többféle forrásokból előállítható.

"ugyanis áramot elég egyszerű előállítani,"

Tárolni viszont nem, márpedig járműveknél azt is kell.

Bazsi(HUN) 2014.06.28. 14:24:15

@GERI87: Persze, hogy lesz, de, hogy milyen áron...

A gázos motorkerékpár meg elég körülményes lenne.

Sok féle megoldás van, pl.: Szintetikus üzemanyagok, Bio üzemanyagok és a többi, de itt magával az energiának a hasznosításával van a gond.

Az elektromos áram tárolása meg jelenleg is nagyon szépen fejlődik. Meg lehet nézni egy pár éves, és egy mai elektromos járművet. (Vegyük példának akár a Tesla S-t)

Nem azért a 20 forintért de speciel gyors töltővel a Mission R motorkerékpárt 15 perc alatt fel lehet tölteni, és szerintem arra is jó pár 100k kilóméter garancia van... Szóval az, hogy az akkupakk cseréje drága így meg úgy, nem jelent semmit.

Aki meg igazán "gépészkedne" az ennyi erővel járhatna gőz géppel is, vagy állíthatná az előgyújtást, meg egyéb nyalánkságok mint amik 80-90 éve voltak...

Tegyük hozzá egy gépésznek azért a hatásfok nem utolsó szempont.

(Nem azért mondom, nekem is itt lesz mindig a belsőégésű szöcske, de az csak kedvtelés, meg szórakozás, jobban örülnék már egy komoly elektromos fő járműnek, a mellett meg ellene ez.)

GERI87 2014.06.28. 15:14:58

@Bazsi(HUN):

Lesznek használt motorok, na meg lesz akinek az ár nem számít.
A villanyos motor nem körülményes?

"Aki meg igazán "gépészkedne" az ennyi erővel járhatna gőz géppel is"

Azért ez nem volt életszerű sosem.
A gőz nem volt sosem az egyéni közlekedés eszköze.
A benzines motorokra meg komoly retro és hobbi üzletág épült.
Végletekkel felesleges példálozni én létező dolgokról, igényekről beszélek.

"Tegyük hozzá egy gépésznek azért a hatásfok nem utolsó szempont."

Szó nincs itt hatásfokról.
Nem igaz hogy nem érted.

"de az csak kedvtelés, meg szórakozás, jobban örülnék már egy komoly elektromos fő járműnek,"

Most mit nem értesz?
Pont erről beszélek hogy megmarad hobbinak, szórakozásnak!

We make the world a better place 2014.06.28. 21:51:14

@GERI87:

Elfogadom, hogy érzelmi alapon jobban szeret valaki egy rázkódó V2-est.

Fogadja el, hogy nekem tetszik egy szárnyatlan kétkerekű repülőgép akkor is, ha fogorvosi fúróhoz hasonló a hangja.

Igény van rá. A gyors és olcsó , energiahatékony közlekedésre mindig van és lesz igény.

We make the world a better place 2014.06.28. 21:53:03

@kvp: A villanymotor teljesítménye is fordulatszám x nyomaték.

Maximális gyorsuláshoz a full teljesítményhez tartozó fordulatszámon és nyomatékon pörgő villmotorhoz is fokozatmentes nyomatékváltó szükséges.

We make the world a better place 2014.06.28. 21:55:03

@kvp:

A max gyorsuláshoz a villanymotorhoz is fokozatmentes váltó szükséges. Mint a max teljesítményen pörgő motorokhoz a robogókban.

We make the world a better place 2014.06.28. 21:58:00

@GERI87: Nehéz és drága az akku. Most még.

Hajdanán a belsőégésűekhez a benzint gyógyszertárban árusították, drágán.

Lehet, hogy jobb lett volna, ha így is marad...talán már lenne jó és olcsó akku. Volt rá csekély 100 évecske.

We make the world a better place 2014.06.28. 21:59:31

@GERI87: Nehéz és drága az akku. Most még.

Hajdanán a belsőégésűekhez a benzint gyógyszertárban árusították, drágán.

Lehet, hogy jobb lett volna, ha így is marad...talán már lenne jó és olcsó akku. Volt rá csekély 100 évecske.

We make the world a better place 2014.06.28. 22:00:09

"Aki meg igazán "gépészkedne" az ennyi erővel járhatna gőz géppel is, vagy állíthatná az előgyújtást, meg egyéb nyalánkságok mint amik 80-90 éve voltak..."

A réginek is megvan az előnye.

We make the world a better place 2014.06.28. 22:05:25

A gyorstöltés rövidíti az akkuélettartamot az akkuk többségénél.

A leggyorsabb töltési mód az akkupakk cseréje.

GERI87 2014.06.28. 23:48:36

@We make the world a better place:

"A gyors és olcsó , energiahatékony közlekedésre mindig van és lesz igény."

Igen, de kérdés hogy mennyire és mennyien akarják majd ezt motorral tenni!
A harmadik világban is aki teheti az autóba ül át...pedig sok helyen az éghajlat is kedvező a kétkerekűeknek.
Ahol meg nem, ott is sokan inkább biciklinek.
Most az látszik az eladásokon hogy egy vékony réteg motorozik csak.
Közlekedni ott az autó, zöldülni meg a bicikli.

ha szerencsénk van a jövő elektromos jármű uralmában, (ha egyáltalán) a motor marad az utolsó benzines, alternatíva.

"talán már lenne jó és olcsó akku. Volt rá csekély 100 évecske."

Ez nem ilyen lineáris dolog, hogyha hamarabb elkezdjük akkor hamarabb lesz meg, nem minden esetre alkalmazható ez.
Eddig nem volt meg a megfelelő technológia, eljárás, akart stb. sok tényezője van annak hogy miért nem lett hamarabb az elektromos jármű életképes.
A belsőégésű motorról is kiderült anno hogy az a jövő, mégsem 20 év alatt jutott el a mai szintre, vagy nyert teret a közlekedés minden ágazatában (vasút, vízi közlekedés).

"A leggyorsabb töltési mód az akkupakk cseréje."

Ezt mondják már 30 éve, akkor is logikusnak tűnt, egyszerűnek, azóta sincs ez.

kxj600 2014.06.29. 21:23:02

Számomra itt a világ vége, már azt sem tudtam megszokni, hogy a hajdanán az autók olcsóbb alternatívájának szánt közlekedési eszköz hímtag hosszabbítóvá vált és nagyarcú kis p..csű emberek villogását és pénztárcájuk vastagságát kezdte szimbolizálni! De ez csak az én véleményem!!!

We make the world a better place 2014.06.30. 10:28:06

@GERI87:

"Közlekedni ott az autó, zöldülni meg a bicikli."

Ok:
-300kg terhet kell szállítani, esetleg több 100km-re 50km/h-nál gyorsabban.->autó, sok pénzért

-1 embert kell szállítani max. 20km-re 50km/h alatt -> kerékpár (motoros kerékpár)szinte ingyen

-1/2 embert kell szállítani 20km felett 50km/h-nál gyorsabban- motorkerékpár. Ha ezt sikerül megoldani szinte ingyen, brutálisan nagy lesz rá a kereslet.

Oldm4n 2014.07.03. 11:20:36

HD = Heritage. Száz évé. Ez a szar minden, csak nem HD. Függetlenül attól, hogy technikailag mennyire elavultak, drágák, kényelmetlenek, megbízhatatlanok, a HD a világon mindenütt ugyanazt jelentette. Mostanáig. :/

Oldm4n 2014.07.03. 11:21:37

@We make the world a better place: Modern négyütemű 125-ös, utánfutóval?

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása