Gyilkos szépség, csak gyorsuláshoz

31353

A madridi fiúk értik a tréfát, csak nem élnek vele: Kawasaki Z900-as motorjuk olyan komoly, hogy szívem szerint kitennék rá egy nagy 18-as karikát, vagy úgy általában betiltanám – akkor talán mohón be tudnám tolni a nappalimba, hogy évtizedekig gyönyörködhessek a Valtoron műhely, vagyis Pablo és Carlos Delgado munkájában.

31355

230 lóerős szobor. A szépség nem véletlen, hisz mindkét testvér művészi szinten bánik a fémmel, sőt, édesapjuk, Rafael Muyor is elismert spanyol szobrász. Nem csoda hát, hogy a Szörnyeteg nevű gépük egyszerre felel meg kiállításokra és gyilkos 400 méteres gyorsulásokhoz is.

31358

A munka során nem alkatrészkatalógusokat lapozgattak, hanem fémet olvasztottak, öntőformákat töltöttek meg, táblalemezt hengereltek, fúrtak, csiszoltak és hegesztettek. Ha csak a végeredményt és a vizuális élményt nézzük, megérte a számolatlanul eltöltött munkaóra: a La Bestia a dragpályák gyöngyszeme lehet. Gyorsabbak lehetnek nála, de szebbek kevesen...

La Bestia by Valtoron from grantatini on Vimeo.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr735395946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

c 2013.07.08. 15:23:47

230 lóerős és léghűtéses.
400m-en még OK, de 10km-en át már nem üvegelném....:)

GERI87 2013.07.08. 18:14:36

Turbós?
Csak mert oldalt azt a izét nem tudom mire vélni...

Breacher 2013.07.08. 18:19:17

Gyönyörű célszerszám.

komi12 2013.07.08. 20:18:57

Fiuk GPZ 750 turbo-ból van egy példányom.Léghűtéses. Mielőtt szét szedtük (felújítási céllal) gyári állapotban 120 lóval bátran lehetett "üvegelni" Publikálnak a neten típustársak akik 200 ló közelébe felhúzott példányaikat is használják napi szinten komoly problémák nélkül. Nem az a nagy kérdés hogy a moci kibírna egy komolyabb hajtást, hanem hogy melyikőtöknek vannak akkora tökei hogy egyáltalán képes legyen tisztességgel meghajtani egy ilyen vasat a rendelkezésre álló fékekkel és futómű összeállítással. Azt nem feltételezem hogy valakinek van otthon a polcon tartalékban egy 10 Km-es egyenese ilyen célokra.

GERI87 2013.07.08. 21:22:02

@hálátlan olvasó:

Gyanús..én is centrifugál kompresszorra gondoltam, de akkor miért megy be a kipu a henger mögé, és mintha a "turbo"-ból ágazna le...a videón úgy látszik.

A cikkből csak ez a "jelentéktelen" adat maradat ki.

Alapító05 2013.07.08. 21:23:47

4:18-nál látható egy Scrambler. Na azért odaadnám az epeköveimet. :)

Schütii 2013.07.08. 22:07:56

A videón van egy turbófeltöltő, igaz csak az asztalon, de nagyon gyanús hogy azt installálták is mert a kipufogó is úgy van vezetve a hengersor mögé, hogy meg tudja hajtani a csigát. Az a külön hajtott forgó izé nem tudom mi lehet.

womBATMAN 2013.07.08. 22:54:41

A technika sem kispályás, főleg a turbó, de bakker, ezek kiöntöttek egy közel 3000 éves technikával (viaszveszejtéses homokformaöntés, amit egyiptomban már használtak bronz cuccokhoz) egy olyan majdnem 1 méteres idomot alumíniumból a sufnijukban, amit a legprofibb motorépítők is vagy epoxi/műanyag vagy táblalemez/vödörgitt kombóval sem tudnak megcsinálni normálisan.

Breacher 2013.07.08. 23:05:02

@komi12: Hát egye fene, ha valaki a seggem alá rakna egy ilyet megpróbálnám rendesen meghajtani, hogy neki is jó legyen:)

for-avar 2013.07.08. 23:43:05

a burkolat Britten V1100-ra hasonlít, nem is kicsit!

moltam4300 2013.07.09. 00:37:34

Minden gyújtókábel a szítárcsához megy mintha elosztósra lenne megcsinálva. 100% hogy turbós. transformacionesvaltoron.files.wordpress.com/2013/03/04032013883.jpg

GERI87 2013.07.09. 01:04:25

@moltam4300:

Na ez már jó közeli kép, turbós valóban...

mpali35 2013.07.09. 07:05:46

A legmegveszekedettebb dolog rajta az a berugokar.

Schütii 2013.07.09. 08:41:32

@mpali35: Na éppen ezt akartam írni. Sornégyet rugdosni?! Férfias dolog, nemmondom..

Szkotti 2013.07.09. 09:34:43

@womBATMAN: pont ez fogott meg engem is, a poszt második képe láttán megálltam egy kicsit az olvasásban: bazz, ez egy öntött darab! Biztos nem a legkönnyebb, de milyen szép! Mondjuk egy szobrász papával a háttérben nyilván megvoltak a technikai alapok...
A videóban 2:31 körül mintha az ötvözet-alapanyagot láthatnánk, még felni formájában :o)))

c 2013.07.09. 09:45:37

@komi12:
Léghűtéses.
Tartósan terhelve tutira szétfolyik a belseje.

We make the world a better place 2013.07.09. 10:09:05

C: olajhűtő, menetszél?
Régen használtak versenymotorokat léghűtéssel, erősen "üvegelték" őket.

Béza Dániel 2013.07.09. 11:50:29

@for-avar: Nekem is a britten jutott eszembe

@We make the world a better place:

És kb minden verseny hétvége után újá is építették őket :)

de ez egy verseny motornál rendben van, és ezzel amotorral sem fognak európai túrára menni, hátralévő éltében max néhány ezer kilométert fog menni, annyit meg kibír.

muz 2013.07.09. 15:01:28

Nagyon komoly kár,hogy Z900 elég ritka és én még rajongom is érte.
Viszont egy GSX 1150-ből még többet lehetett volna kihozni és sokkal jobban bírná!
Viszont a munka minősége vitán felül áll.

chiagochico 2013.07.09. 19:27:21

"fejidomtankülésfarok" 5*
dög

joejoe1974 2013.07.10. 11:55:23

@Schütii:
Milyen géped van?Gondolom nem sok régebbi japó csodát láttál közelről.A régi Z1000 is berúgós volt,semmi erőlködés nem kell hozzá,mivel egyszerre csak egy hengerben van sűrítés.Vagyis egy nő is berúgja ha akarja.Nem akkora erőfeszítés mint mondjuk egy 600-as egyhengerest berúgni :-D

Breacher 2013.07.10. 15:48:40

@joejoe1974: Nem olyan gáz a 600as csak kompót kell, szikra meg benzin:)

mpali35 2013.07.10. 17:17:34

joejoe1974
Az ugye, amit berugnak, egy gyari allapotu gep. Itt pedig egy allitolag 230 loerore feltolt 900asrol van szo. A videoban sem rugdaljak, hanem betoljak. A gyorsulasi vasakon nem szokott ilzen felesleges dolog, mint berugokar, onindito, generator meg miegymas lenni.Meg fekekkel is csak nagyon sporolosan latjak el a dragokat, az is suly, fel kell gyorsitani......

We make the world a better place 2013.07.10. 18:23:15

@Béza Dániel: Tény, hogy nem akis fogyasztással világ körül túrázók építenek turbós szörnyetegeket...bár jó hatásfokú turbóval/feltöltővel alacsonyabb lenne a fogyasztás(kipugázok energiájának hasznosításra sűrítésre a dugattyúk helyett).

We make the world a better place 2013.07.10. 18:24:11

@mpali35: Ez egy showbike.
A feltöltős motornak kisebb a sűrítési viszonya, még könnyebb berugni.

mpali35 2013.07.12. 07:31:08

We make the ....
Akkor miert nem teszik ezt vajon a videon? Amugy meg kivancsi volnek en arra a 230 lora. Ez az epites meg 90 loerovel is gyonyoru.

We make the world a better place 2013.07.13. 09:53:33

@mpali35: Miért tőlem kérdezed? Kérdezd meg a videó készítőit.

norbsta 2013.07.26. 01:49:58

@mpali35: 90 loeronel nem is igazan hosszueletu dolog többre állítani a futóművel es felekkel ami rajta van. Egyébként ez a műfaj tényleg nem a teljesítményrol szól a Motorrol ordít a bele feccolt idő, energia es szakmai elhivatottság. INSTANT GET!

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása