Japánt utolérte a hetvenes évek, megjöttek a lépcsős ülések és a giccsbe forduló színkavalkád. A hétvégén lezajlott az idei Mooneyes show, a világ egyik legrangosabb custom rendezvénye. A jokohamai csarnokban amerikai, európai és japán építők jöttek össze – volt minden, bár az annyira kedvelt minimalista stílus kezd háttérbe szorulni.
A chopperboom korszak viszont visszatért, megnyúltak a villák, felágaskodtak a vázak, a festékkeverők már nem szenvednek munka nélkül – hogy ez jó-e vagy szép-e, még kérdéses, de az biztos, hogy a japánok beleszerettek a cukorkaszínekbe meg a szemcsés metálfénybe. A galériát végignézve persze látszik, hogy ez nem az amerikai hőskor szolgai másolása, hisz a sajátos ízlést ebbe is bele tudták vinni a kinti motorépítők.
Persze akad még klasszikus dög is, láthatunk V és U modelleket, Knuckle- és Shovelheadeket is. Szeretik kinn a régi ős-Sportstert, a K-t – szó se róla, van varázsa a formás kéthengeres blokkjának.
A Yamaha SR kihagyhatatlan. A legendás egyhengeres még mindig tökéletes alap, nem számít, hogy bobber, café racer vagy chopper, bármelyik formájához illeszkedik a léghűtéses motorja.
A Honda Cub még mindig sláger, az underbone chopper fogalma európai aggyal felfoghatatlan, ám kétségkívül gusztusos. Vessünk egy pillantást a régi kétütemű homokfutóra, a Suzuki RV125-re – már várható volt, hogy bekerül a customok fősodrába.
Szerkesztőségünk kedvence viszont az Ironhead Sportsterből épített Scrambler - nagy kár, hogy ilyet nem csináltak az amerikaiak gyárilag.