Hova rejtsük a vízhűtőt?

A dögös custom építésének egyik alapfeltétele a formás, léghűtéses blokk. Lehet akárhány hengeres, a klasszikus hűtőbordák látványa sokat dob a motoron. Feltűnt már valakinek, hogy egyre kevesebb a levegős gép, amihez nyúlhatunk? Oké, ott a Harley, de nem mindenkinek jön be, fordulhatunk a Triumph felé, sanszos a BMW, akad egy-két olasz és pár japán, de ezzel kifújt – az esztétikai okokból kialakított látszatborda meg olyan, mint a guminő, csak nagyon messziről hasonlít az igazira.

Lassan el kell fogadnunk, hogy az emissziós normák megölik a régi, jó dolgokat – customépítés közben egyre többen nyúlnak a modern technikához. Tyson Timperley, a Speedconcepts műhely tulajdonosa sem a jól bevált amerikai V2-eshez nyúlt, pedig egy helyen, Milwaukee-ban székel az 1903 óta termelő Harley-val.

A Yamaha R1 szétvágását a kocsmában találták ki Todd Trefferttel, a Fatty (Dagadék) nevű motor jelenlegi tulajdonosával. Az első skiccek természetesen söralátétre készültek. A donorból csak a soros négyhengerest, az első villát és a fékrendszert tartották meg, minden más egyedi. A váz merev, de az ülés rejtett rugózást kapott. Gazdájának nem a túrázás a célja, sokkal inkább egy dragos, villantós motort szeretett volna. Ez sikerült, sőt, a forma sem rossz, egyedül a vízhűtő elhelyezése problémás – erre a léghűtéses gépek eltűnésével hamarosan megoldást kell találni. 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr272819639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Merida001 2011.04.12. 11:16:59

Nagyon szép gép lett, első!!:)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.04.12. 11:34:15

Na, nemsokára majd csak rájönnek, ha a blokk mögé kerül a hűtő, akkor nem lesz ilyen ronda.

pescador 2011.04.12. 11:45:07

Amit nem lehet elrejteni, mert jellegénél fogva olyan, azt teljes valójában meg kell mutatni.
Jelen esetben ez a hűtő körüli ovális burkolat-szerű rettenet csak csúfítja az egyébként szép formai megoldásokat. Egy szép, meztelen íves hűtő szerintem jobban illett volna hozzá.

Gyöszi 2011.04.12. 11:50:27

Ott lett volna még a Briggs&Stratton rota blokk, léghűtéses és nem is kellett volna messzire menni érte :D

mtk001 2011.04.12. 12:22:23

Ezen, tök mindegy ! :-)

Gomulka Béla 2011.04.12. 12:31:16

Vagy éppen ellenkezoleg: ha már egyszer úgy alakult, hogy DOHC és víz, akkor látszódjanak a vezértengelyek végei és a vízhutés elemei is. Nyersen, muszakiasan. Egy valoggal két lovat nem lehet, de nem is kell.

Virago_1000 2011.04.12. 13:48:17

Vegre egy nem HD alapu epites, udito szinfolt a tobbi egy kaptafara keszulo "custom" kozt.

ZON 2011.04.12. 13:59:14

A söralátét nem az adóbevalláshoz kell?

Rav Antal 2011.04.12. 14:23:36

@newtehen: Nem vízfűtő, vízhűtő!

Harlequin 2011.04.12. 16:03:11

"A Yamaha R1 szétvágását a kocsmában találták ki..."
Megkockáztatom azon belül is a WC-n. Kár, hogy nem húzták le az "ötletüket".

Suraki 2011.04.12. 17:12:39

A merev hátsóról jut eszembe:
Valamikor mintha hallottam volna olyan rugózásról ami a kerékagyba van beépítve...vagy csak hallucináltam? :-)
Ha esetleg tud valaki ilyen cuccról, esetleg annak beszerzési forrásáról, kérem ne fogja vissza magát és ossza meg velem az elérhetőségét.
Köszönöm!

muz 2011.04.12. 21:57:07

@Suraki:

A Triumph-nak volt ilyen asszem a 60'-as években.Talán a Thunderbird-ben.Mondjuk attól még nem lett egy Gold Wing:-))
Rugózott talán még 2cm-t is.

Suraki 2011.04.12. 23:49:00

@muz: Köszönöm ez már jó kiindulási alap!
Bár nekem egy 80-90-es években gyártott custom dereng és abban reménykedem, hogy még ma is gyártásban van ilyen alkatrész.
Nem endurónak lesz, elég az a 2cm.:-)

joejoe1974 2011.04.13. 07:42:43

A léghűtéses blokkok szebbek.

Suraki 2011.04.13. 10:08:55

@muz:
OFF
Az őst sikerült megtalálnom (sprung hub vagy spring wheel néven futott):
1.bp.blogspot.com/_uDzhBawcEIA/Sa4a1vrusNI/AAAAAAAAAKc/zK7i5nA-vb4/s1600-h/1948a2SprungHub.jpg
Kemény 5cm rugóutat engedett a Triumphnak, de így is versenyeztek vele.
Sajnos mai utángyártásra még nem sikerült ráakadnom. :-(

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.04.13. 14:07:47

@Suraki: van, öreg triumph-okon gyakori.

Suraki 2011.04.13. 14:16:02

@baowah: úgy érted, hogy még ma is gyártják valamilyen változatát?
Vagy öreg Triumphokból kiberhelve lehet hozzájutni? :-)

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.04.13. 16:38:14

@Suraki: huuu, valamelyik japan ceg gyart ilyen custom sprung hubot, de gyanitom, hogy hiperhorror aron. egyszerubb talan ebayozni triumphosat.

Suraki 2011.04.14. 17:16:07

@baowah: Minden megoldás érdekel. :-)
Már széttúrtam a netet de nem sikerült ilyen cuccra újonnan rálelni.
Nég így is marad az általad is javasolt ebay és egy ősöreg Triumph agy...vagy felvállalom a bakkecske verziót. :-D

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.04.15. 22:18:52

@Suraki: nem talalom a japanokat sajna...

Suraki 2011.04.15. 22:55:02

@baowah: Lehet rákérdezek pár kinti Triumph-os fórumon is, hátha.
Azért nagyon köszönöm a fáradozást!

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.04.16. 08:50:37

@Suraki: kezd a Jockey Journal forumaiban talan, vagy kerdezd meg Sapkat, neki is sprung hub van az epitett triumphjaban

Friss topikok

Hirdetés