Az elérhető nagyköbcentis motorkerékpárt évtizedekig az oroszok bokszerei jelentették. A német eredetű kéthengeres tartotta minőségét, ugyanolyan fos maradt, mint a szocialista tervgazdaság.
Ennek ellenére az Uralnak és a Dneprnek vannak rajongói – az elvetemült szerelmesek már-már a megbízható működésre is rábírják a lomha gépeket. Kevés maradt gyári állapotban, a legtöbb az amatőr csopperépítők flexsze alá került.
Láttunk már mindenfélét, a rendszerváltás utáni években, aki tehette, faragott magának valami vasat. A végeredmény legtöbbször siralmas volt, de az igazi gyöngyszemekre máig emlékszünk. A kétezres évekre sajnos hirtelen cikivé vált a sok szockó vas – ma már jóval több a Harley, mint az Ural és a Dnepr.
Bevallom, évek óta nem láttam idehaza egy új, említésre méltó építést sem – ezt a K750-et is az ukrán Dozer Garage Custom Works blogjában találtam. A Skull névre hallgató Dnepr tökéletes: nem vesztette el eredeti stílusjegyeit, de emellett ügyesen vette át a tradicionális chopperépítés elemeit. A váz esése gyönyörű, a tank formás, a kormány pedig ügyesen lóg ki a megszokott ívű majomkapaszkodók közül.
Idehaza is porosodnak még orosz bokszerek: remélem, ez a custom a mi motorosainkat is inspirálja – egyre unalmasabb a sok gyári choppert meg cruisert bámulni az utakon.