Isten veled HD!

A minap lent, az udvaron lógtunk Árpáddal és szokásos - valóságtól teljesen elrugaszkodott – beszélgetésünk közben valahogy szóba kerültek lelkész ill. pap barátaink és kiderült, hogy majd’ mindegyikük motorozik.


András jó barátom, a szlovákiai Somorjai Református Egyházközség (SREK) lelkésze, öt gyermek, két autó és egy motor apja, lánglelkű magyar gyerek. Azonban lánglélek ide-oda, az valahogy nem ad elég tartást a térdének, melynek a kelleténél több karbantartás jutott már az évek folyamán. Ez a sorozatos operáció-sorozat jutatta el odáig, hogy megváljon szeretett motorjától. Az utód már megvan, az általunk is tesztelt Moto Guzzi Bellaggio lesz az.

Előtte azonban el kell adnia ezt. A motor hibátlan, többször tapogattam már körbe, minden törődést megkapott. Egyszer tán meg is írja András HD-szerelme történetét ide, nekünk. Addig azonban lóhát helyett motorról hirdeti a Kálvinista igét. Református póver, előre!
 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr202150869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

farrier 2010.07.14. 19:39:43

A motorja meg kinézetre szííp!
Már aki ezt vasat kedveli.

farrier 2010.07.14. 19:41:11

Gyerekek! mi ez a zaj?
semmi semmi! Az atya kimotorozott.

farrier 2010.07.14. 19:45:05

@Lacc78: aszongya a szócsö,hogyaszongya:
"Addig azonban lóhát helyett motorról hirdeti a Kálvinista igét."
j´azanégylábú beztosan lehajít´ta.

2010.07.14. 20:53:26

siman meg kot volna hirdetni mert ez a terdes duma eleg gyenge, plana hogy mar ott a sufniban az uj guzzi. azert sajnalni ugye nem kell?...

ommm 2010.07.14. 20:59:51

@uzsonna: Na most, csak hogy világos legyen barátom: a srácnak már x-szer műtötték a térdét, nem, nem a motorozás miatt. Most is fogják, az eladott HD árából venné meg a pár kilométert futott Guzzit.
Mondd már meg: mi fáj? A munkával megkeresett zseton? Vagy az már elképzelhetetlen, hogy valaki ebben az országban azzal keresse a pénzét?

tessekmondani 2010.07.14. 21:11:41

"ommm 2010.07.14. 20:59:51
Mondd már meg: mi fáj? A munkával megkeresett zseton? Vagy az már elképzelhetetlen, hogy valaki ebben az országban azzal keresse a pénzét?"

akkor, hogy van ez? szlovák rendszámos skoda a garázsban, a somorjai református egyházközség lelkésze és ebben az országban keresi a pénzt? mármint magyarországon? mással, nem "lelkészkedéssel"? nincs semmi bajom a barátoddal, de érdemes lenne tisztába tenni a dolgot, mert sok a mr. poirot errefelé. :)

ommm 2010.07.14. 21:23:38

@tessekmondani: Somorja Szlovákiában van. A lelkész is ott van. Sőt, a motor is. Ennyire nem bírod értelmezni?
Nem kell elnézést kérned, de tényleg.
Guzzit fog itt venni.
Vili?

apamacko 2010.07.14. 21:25:00

@tessekmondani: Gondolom kint Szlovákiában keresi a kenyerét mint lelkész. Csinálhatja nyugodtam más is utána. Lehet hetente többször (sokszor több faluban) misézni, keresztelni, temetni. Éjszaka halott mellett virrasztani. Nevelni a gyerekeket, sokszor a szülőket. Lehet egy egész falut felrázni a tespedésből. Seregélyesen, szép emlékű tiszteletes asszonyunk olyan szépen felépített egy erős gyülekezetet, hogy mindenkit boldogított a tudat, hogy oda tartozónak érezheti magát. Lehet ezt reformátusként, katolikusként, evangélikusként baptistaként, mindegy. A tetteik számítanak. Ne, hogy már a motorozás miatt rosszul ítéljük meg őt (őket) mi motorosok!
Brumm

tessekmondani 2010.07.14. 21:41:35

@ommm: mellőzd a nyugtatást, mert nem vagyok ideges.

te írtad ezt: "vagy az már elképzelhetetlen, hogy valaki ebben az országban azzal keresse a pénzét?"

akkor csak szólok, hogy én magyarországról olvasom ezt a blogot, ezért nézd el nekem, hogy a defalut "ebben az országban" nekem magyarországot jelenti. ezért kérdeztem, mert azt hittem itt (magyarországon) dolgozik. vili?

@apamacko: vááágom én!!! nem ítélkeztem, csak eszembe jutott egy sztori, és leírtam. ennyi.

Virago_1000 2010.07.14. 21:42:06

@ommm: Nem faj itt senkinek az, hogy ha tisztesseges munkaval keresi a penzt valaki. Elnezest, nem akarok igy ismeretlenul megvadolni senkit, de egy lelkesz...nos, hogyan szed ossze egy Harleyra plusz autokra valot? (Es az otthona sem akarmilyen, omladozo nyilvan)
Masodallasbol? Akkor a lelkeszi munkajat nem vegzi tisztessegesen (mert nem lesz ra ideje)

Tudod, meg Jezus mondta, mikor elkuldte evangelizalni, hogy "ingyen kaptatok, ingyen adjatok!" Nem tudom pontosan, hogy hol van ez megirva az evangeliumokban, de biztos meg van irva. Melyik egyhaz koveti ma ezt az alapelvet?

Ja, es hogy a Harley-rol is irjak: pofatlanul mocskosan tul van arazva.

ommm 2010.07.14. 22:05:53

@Virago_1000: Ejnye. Örökölni nem lehet? Spórolni, gyűjteni, fusizni?
Azt ne ítéld meg, hogy ki és hogyan végzi a munkáját, kérdezd azokat, akik az Istentiszteleteire járnak.
Megnyugtatlak, hogy becsületes emberről van szó.

apap 2010.07.14. 22:38:02

Megtisztelve érzem magam, hogy a Totalbike nagyrabecsült kommentálói ily ennyire érdeklődnek egy református lelkész életkörülményei iránt. Igen, én vagyok az a pap, akié a túlárazott harley, aki ellopja az adakozók pénzét, aki pénzért keresztel, esket, temet - majd az össze pénzét piára, nőkre és harleyra költi.
Szóval, Pista barátom jóindulatból a kérésemre feltette a totalbike-ra a motoromat, mert az Ő szakértő szeme úgy gondolta, hogy a masina jó állapotban van, sok törődést kapott. Azt hogy irántam nem tanusít tiszteletet valaki, megértem, de a Pista barátom gesztusát így beszarozzák egyesek ... nos szégyen!
Mivel a térdem nem bírja 3 műtét után, kénytelen vagyok megválni gyerekkorom dédelgetett motor-álmától.
Az írás kapcsán biztos voltam, hogy sok "jóindulatú reakció"-t olvashatok majd. Nem csalódtam. Sem abban, hogy Magyarországon csak azt tartják Magyarországnak, amit meghagytak neki trianon után, sem abban, hogy le mocskos csaló-tolvaj-gazembereznek, mert harleyt merészeltem venni ... Tudom, arrafelé ilyenek a lelki közállapotok...
Amúgy meg itt Somorján sok ember motorozik velem együtt, még a gyülekezetben is, úgyhogy ha valaki enne egy finom bogrács-gulyást, vagy egy kis kemencés lángost, azt várjuk szeretettel motorral vagy anélkül Somorjára - és megismerkedhet velem, a gazember pappal!
Aki pedig bővebb információt szeretne rólam és családomról, ajánlom szíves figyelmébe gyülekezetünk honlapját:
www.srek.sk
Áldás, Békesség!

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.07.14. 22:51:00

Boldogok a békességesek: ők Isten fiai.

apap 2010.07.14. 23:00:14

jajj, és remélem, a Pista átadja a Totalcar-Bike munkatársainak, hogy a kemencés meghívás mindnyájukra nézve áll. Függetlenül attól, hogy eladatik-e a Harley vagy sem. Augusztus vége, Uraim?

snowman 2010.07.14. 23:02:21

Na, az ilyenekért tudok én néha balkán csúcsot hányni az anyaországi emberektől, úgy általában.
Itt egy motoros cikk, és basszus mindenről írnak, csak a HD-ról nem.
Kotorásznak a zsebekben, miközben azt sem tudják, hogy milyen nevetséges pénzekért dolgozik némelyik lelkész.
De juszt sem megyek most bele a témába, pedig tudnék mesélni.
Inkább beszéljünk arról, hogy milyen királyság lehet egy olyan ember felekezetébe tartozni, aki ilyen járgánnyal jár néha.
Olyan a festés, mintha egy igazi keresztes lovag "paripáját" látnánk. :o)

(u.i.a birkáknak: van olyan lelkész rokonom, akit komoly hollandiai szaktekintélyek avattak megérdemelten doktorrá, és a múltkor már én küldtem el őt a büdös p...ba, mert képes saját pénzen 150km-t vonatozni, majd egy mekdonálcos mosogató órabéréért előadást tartani egy főiskolán. Ennyit a harácsról.)
Magyarisztán, vazze! :o(

apap 2010.07.14. 23:14:15

...amúgy a festés Mike Tamást dícséri, előtte borzasztó amerikai zöld színe volt

snowman 2010.07.14. 23:22:41

@apap: ha ez segít valamennyire feldolgozni az elválás okozta traumát akkor ajánlom, hogy a HD-s korszakot tekintsük az élet egyik "kék korszak"-ának, mint Picasso "életeit", és akkor bízzunk benne, hogy egy HD méretű nagy sóhaj után, számos új, érdekes élménnyel jöhet az izgága Guzzi "fekete korszak"-a.
(Csak zárójelben jegyzem meg, hogy nekem az a kis Guzzi még talán jobban is bejön, mint ez nagy batár HD.)

Virago_1000 2010.07.14. 23:23:23

@ommm: IRtam, hogy nem akarok ismeretlenul megvadolni senkit, foleg nem egy lelkeszt. Remelem ez nem maradt ki, mikor olvastad a kommentem. Nem is tettem, viszont vadolom az egyhazakat, mert boven van miert. De ez off tema itt.

Ami az ominozus lelkeszt illeti:
"Örökölni nem lehet? Spórolni, gyűjteni, fusizni?
Azt ne ítéld meg, hogy ki és hogyan végzi a munkáját, kérdezd azokat, akik az Istentiszteleteire járnak.
Megnyugtatlak, hogy becsületes emberről van szó."

Egy lelkesz ne fusizzon, mert akkor elegge hiteltelen lesz a misen, a rohadt eletbe mar!
Orokolni lehet, gyujteni, sporolni is.
Hiszek neked, hogy o becsuletes ember, nincs alapom megkerdojelezni, csak kerdeztem, ha szabad. Nem kell tamadasnak venni.

Solymász 2010.07.14. 23:23:54

apap!

Jobbulást a térdednek (articulatio genus - az ízületek királynője, vagyis az emberi test legbonyolultabb ízülete)!
Ha már többször is operálták, az már egy nehéz ügy; valszeg az alternatív gyógynódokban több a remény, de ez már más téma..
De! Mitől lehet az, hogy egy márkával nem motorozhatsz, egymás márkát használva pedig igen?

Virago_1000 2010.07.14. 23:26:43

@apap: Tisztelt lelkesz Ur, Gratulalok, hogy sikerult megvalositani gyermekkori almat, kivanok Onnek meg sok balesetmentes kilometert.

A motor viszont sajnos, nagyon tul van arazva. Nehez hinnem, hogy egyhamar elmegy a valsag kellos kozepen.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.07.14. 23:30:27

csak nekem tűnik fel, hogy SREK a név és egy nagy zöld háttéren van a Biblia meg a gyertya?

a lelkész úrnak üzenem, hogy nem kell a sok irigy majommal foglalkozni, hadd mondják csak a magukét ...

Virago_1000 2010.07.14. 23:30:45

@snowman: "Kotorásznak a zsebekben, miközben azt sem tudják, hogy milyen nevetséges pénzekért dolgozik némelyik lelkész."

nem irigylem senkitol, aki megdolgozik erte, ha orokli, az mas teszta, akkor legfoljebb szerencsesebb mint en, na paff, ez van. Viszont abbol ha egy szo is igaz, amit irsz, akkor az a pap nem vesz nem hogy Harlit de lefutott Daewoo MAtizt sem. Mellesleg ismertem szemelyesen papot, akinek a repules a hobbija (magyar) es van neki sajat repulogepe, mar meg sem merem kerdezni, mibol.

apap 2010.07.14. 23:39:13

...köszönöm ...
ez a hangnem emberibb, és méltó a totalcar-bike 10 éves jubileumához ...
nem haragszom...
a helyzet az, hogy volt előtte egy 750es Honda Shadow Spirit, ami újonnan vettem, és ez a moci gyakorlatilag arra lett elcserélve. Sérülten érkezett amerikából, aki behozta kapcsolt áruként adta egy egyedi bigdoggal, ami a barátom vett meg. aztán jó sok munka volt vele. 2 éve minden szezonban február végétől október végéig hűséggel hordott. Amúgy készülőben van motorhistóriám leírása, Pistának megígértem.
A térdem meg a foci miatt szakadozik - a második keresztszalag-plasztikára készülök, és az orvos azt mondta, vagy betolom két évre a garázsba, vagy kisebbre váltok. Két évig csak nézni, nem bírnám ki, úgyhogy az eladás mellett döntöttem.
ja, a fekete korszak kezdődik - bár a presbitereim mondták is, hogy egy fekete motor jobban illene a papi fekete palásthoz ...
Az ár lehet, hogy magas - ha tetszik valakinek, megegyezhetünk!

apap 2010.07.14. 23:42:22

@GYUSZI BACSI: ...igen van némi design-beli hasonlóság, de ez a SREK a Somorjai Református EgyházKözséget jelenti... az ogre én vagyok ...

azért motorozhatok másik márkán, mert az laza 300 kilóval kevesebb ... az meg egy térdszalagnak sokat számít, mondjuk megálláskor, forduláskor, tolatáskor ...

apap 2010.07.14. 23:45:38

ja, és kösz a jótanácsot ár-ügyben

snowman 2010.07.14. 23:51:44

@Virago_1000:
OFF:
igen, tényleg vannak tehetősebb egyházi alkalmazottak is, és ha azt veszem, hogy ezért egyesek még tanulni is hajlandóak, akkor szerintem inkább egy református lelkész járjon Q7-essel, vagy HD-nal istentiszteletekre egyik koszos faluból a másikba, megtartani a szórvány magyarságban a hitet, mint egy minimálbérre bejelentett kopasznyakú pénzbehajtó.
ON

forumnick 2010.07.15. 00:16:49

@apap:
Pont a napokban ment ki a bokám és kezdtem agyalni, hogy csinálnék, ha nem tudnék motorozni.

Tudom más stílus, tudom már kinézted a jövendőbelit. Csak egy ötlet.

Ami igazán kímélné a lábat az a háromkerekű nagyrobogó (mp3).
Megálláskor sem kell letenni a lábat, toláskor sem billen meg, tehát pont a váratlan mozdulatoktól kímél meg. Burkolt, kíméli a térdet a széltől, hidegtől is.
Van belőle 400-as is, átmeneti megoldásnak a műtétek idejére szerintem kitűnő.

Jobbulást.

apap 2010.07.15. 00:30:01

@forumnick: ...húúú, ez télleg jó ötlet...megfontolom

Halálos_fogkefe 2010.07.15. 00:42:50

@Virago_1000: "Tudod, meg Jezus mondta, mikor elkuldte evangelizalni, hogy "ingyen kaptatok, ingyen adjatok!" Nem tudom pontosan, hogy hol van ez megirva az evangeliumokban, de biztos meg van irva. Melyik egyhaz koveti ma ezt az alapelvet?"

Ha nem is egy egész egyház, de néhány tagja követi. Van olyan barátom aki ingyen, a saját idejét feláldozva szervez táborokat, eseményeket, csinál műsorokat és segíti mások munkáját nap mint nap, hétről hétre. Azt hiszem tán ő is evangélikus. nyilván ezt nehéz megérteni, nekem is az volt, de van még néhány ilyen ember. sajnos én is azzal találkozok többször (annak ellenére hogy nem vagyok vallásos) hogy az egyszerűség kedvéért nevezzük papnak, szóval hogy a pap be van rúgva, de ennek ellenére 60 rongyért csinál meg egy 20 perces szertartást. a múltkor mikor esküvőn voltam, a másik teremben már gyülekezett a "következő turnus". ha ilyenből megcsinál egy szombaton 2-t, ami nem sok... számoljunk csak... persze hogy ebből mennyi meg közös kasszába és mennyi zsebbe, azt nem tudom. de feltételezem hogy aki részegen vezet le egy esküvőt vagy temetést, az zsebre is dolgozik.
szóval ameddig én, mint kívülálló, ilyenekkel találkozok, addig az egyházról is első sorban ez fog eszembe jutni. és másnak is. ez persze nem azt jelenti hogy mindenkinek a máglyán kéne elégnie, kár lenne általánosítani. elsősorban ezért nem a sárdobálókra kéne haragudni (ami lássuk be, jogos) hanem azokra akik visszaélnek a pozíciójukkal.

sporting1.6 2010.07.15. 05:43:03

apap:
tán nem kellett volna ommnak kidomborítani a foglalkozást, mint érdekességet. Nekünk, itt az elmaradott anyaországban rekedteknek nem általános, hogy egy pap 5 gyerekkel ilyen anyagi körülmények között éljen. Láttunk már gazdag papokat, ez többnyire jogos kérdéseket vetett fel. Nagyon közeli (vallásos) rokonom halála kapcsán akaratlanul is módomban állt összehasonlítani a kapott "szolgáltatás" árát és minőségét. Ateistaként (ilyenek meg pláne sokan vagyunk) kifejezetten bökte a csőrömet. Szóval ilyesmik jutnak az ember eszébe, meg az a rengeteg pénz, amit az egyházak az államtól kapnak, hogy megvegyék a hívők szavazatát. Én magamtól nem firtattam volna, ateista vagyok, nem is vagyok szegény, nem motorozom, nem teccenek a hárlik...szóval mit szóljak bele? Főleg, hogy nem is vagyok az az irigy fajta és a leírtak ellenére nem feltételeztem egyből valami rosszat rólad a cikket elolvasva. Node ez a visszadurrogás a kommentelőknek... főleg a ki mit tart magyarországnak része, meg hogy milyenek az itteni lelkiállapotok... köszi szépen.

sporting1.6 2010.07.15. 06:06:00

Nemzeti kissebségben élő lelkipásztorhoz méltó mondatok voltak, na.

Harlequin 2010.07.15. 08:10:22

Forintban miért nincs kiírva az ára? :D

Gábor1234 2010.07.15. 09:27:32

Délvidéki lévén mondhatom a református egyházközösségünknek van a legnagyobb összetartó ereje, élén a papunkkal.

farrier 2010.07.15. 11:47:58

Nah.így korrekt.Itt a apap is.Mindenkinek legyen olyan motorja amilyet szeretne.Nincs ebben semmi.Fene egye má´mög no. Na most kénytelen lesz megírni a motor story-t is:) Jól van ez így.Csak ki lett az provokálva:D
Aloha

farrier 2010.07.15. 11:55:17

Na és nem kevésbé!:
hogyaszongya!
"ha valaki enne egy finom bogrács-gulyást, vagy egy kis kemencés lángost, azt várjuk szeretettel motorral vagy anélkül Somorjára"

naszóval:ezért kell egy bici vihar mert mindig leesik velami belöle:D

Nem mintha nagy tarhálós lennék;),de ez nemes gesztus.

sporting1.6 2010.07.15. 12:29:10

"Sem abban, hogy Magyarországon csak azt tartják Magyarországnak, amit meghagytak neki trianon után, sem abban, hogy le mocskos csaló-tolvaj-gazembereznek, mert harleyt merészeltem venni ... Tudom, arrafelé ilyenek a lelki közállapotok..."
Ezért a szakaszért kenje a hajára a bográcsgulyást és a kemencés lángost.

bigwhite 2010.07.15. 13:20:30

Hogy mennyi csoringer irigykedo van itt, hihetetlen...

Amugy meg a mecseknadasdi pap is motorozik, hulla jo fej srac, asszem egy PanEuropean-je van.

intruderjani 2010.07.15. 13:37:35

@sporting1.6: +1, én is fennakadtam ezeken, de nem "merek" szólni, mert "irigy leszek" rá...

mme pompadour 2010.07.15. 14:01:11

fúú, nagyon megvenném az uramnak, aki szintén az Úr szolgája, de mi gyessel+papi fizuval együtt sem keresünk úgy, h bármi megtakarításunk legyen. nem irigykedem, sőt, örülök, h más lelkésznek+családjának jól megy, de egy kicsit én is kíváncsi vagyok, h hogy. mi még a többéves kisautónk részleteit sem tudjuk fizetni, csak szülői segítséggel. a gyüli nem nagy, munka van bőven, mani alig. adomány? csirke+tök! pedig ő is nagyon motorozna, én meg mondjuk új Fiatot szeretnék.
gyűjtenétek?
ÁB!

snowman 2010.07.15. 14:46:03

@sporting1.6:
pedig pont a tiedhez hasonló felháborodások igazolják az ő mondatait.
De szerintem jobb is, ha nem mentek ti Szlovákiába.
Szerintem senki se menjen.
Majd én megyek. :o)

Hayabubus 2010.07.15. 14:47:47

@mme pompadour:
Szerintem nézzetek valami megüresedő lelkészi állást valahol magyarisztán határvidékén (kívül), hátha összejön a harley ára, vagy esetleg egy guzzié. Úgyis ez a trendi mostanában, hogy aki teheti, megy külföldre.

apap!
A térdednek jobbulást, a guzzihoz széles utat, és ne törődj a sok magyarisztáni irigy kreténnel, mert ha valakinek megy azt mindíg is köpködni fogják, mindegy hogy lelkész, vállalatigazgató, tözsdemágnás vagy bármi.
(Végül is köpködni és sírni könnyebb mint pénzt keresni.)

2010.07.15. 15:08:38

Persze a sok le-irigyezés, magyarisztánozás, meg a szupertuti somorjai közösség emlegetése mellett továbbra sem hangzott el, hogy mi olyat dolgozik egy református lelkész, amiből telik egy HD-re meg a többire. Semmi bajom azzal, ha valaki pénzt keres, mert legyen inkább több a gazdag ember, mint a szegény, hátha az ügyfelem lesz valamelyik egyszer... Pusztán érdekel, mert az én szűk pici világképemben nem teljesen tiszta az a részlet, hogy egy egyházi ember pontosan miből is él. Feltételezem, hogy nem bérből és fizetésből, mert akkor többen mennének lelkésznek, és lenne felvételi, meg kiblogolnák, hogy milyen geci volt az interjún a felvételiztető, mert kikérdezte a Bibliából az apróbetűt is... Szóval engem az átláthatóság hiánya zavar, de kurvára, meg az, hogy az egész vitát három összetett mondattal el lehetett volna nyesni, ha sértődés meg felháborodás helyett rendes választ ír a lelkész úr.

2010.07.15. 15:10:48

Ja, a motorról meg azért nem írok, mert nem tetszik.

apap 2010.07.15. 15:23:36

@R850R: ...a válasz a nagy magyar kérdésre: örökség.

intruderjani 2010.07.15. 15:25:38

@Hayabubus és a többi gyökér: Gondolom meg sem fordul a fejetekben, hogy néhányunk tényleg azon gondolkozik, hogy hogyan sikerült 5 gyerek (!!!!!) mellett ilyen frankó vagyonra szert tenni "egy lelkésznek" és mindezt nem irigységből tesszük. És pláne semmi köze nincs ehhez a "magyarisztános" faszsághoz amit itt nyomattok. Egyszerű kíváncsiság a részemről, de azon kívül, hogy le lettem köcsögözve nem kaptam választ a kérdésemre, csak annyit, hogy "dolgozik érte eleget". Kicsit nehezen hihető...

2010.07.15. 15:28:34

@apap: egészségedre, széles utat.

'saztán? 2010.07.15. 15:34:25

@apap: örökség? akkor ommm milyen munkáról beszélt: "Dolgozik is érte eleget"? meg kellett volna privátban beszélni, ki mit mond.

intruderjani 2010.07.15. 15:35:48

@ommm: "Dolgozik is érte eleget, elhiheted. Na meg: van aki el nem issza. A motor az államokból jött. "

--- Akkor most "dolgozik érte eleget" vagy örökölt? Valaki kamuzik...

@apap: Nem kellene már eldönteni, hogy most isten szolgája vagy vagy egy nacionalista szlovák gyökér aki magyar fórumokon magyar nyelven osztja a magyarokat? Vagy ez nálatok belefér?

'saztán? 2010.07.15. 15:41:07

@intruderjani: megy a kamuzás ezerrel. hányok az egésztől, a sok birkákat "megfejő", pedofil lelkészektől meg főleg. tiszetelet a kivételnek.

2010.07.15. 15:44:55

@intruderjani: nyilván ommmm kamuzik, hiszen egy lelkész nem kamuzik.
;)

'saztán? 2010.07.15. 15:51:09

hogy a motorról is pofázzak: szerintem nem sok a 12500 eu érte. hd-k nem olocsós gépek.

apropó mike tamás mennyiért csinálta ezt? vagy mennyiért csinál egy ekkora munkát, tudja valaki?

GERI87 2010.07.15. 16:06:00

egy nacionalista szlovák gyökér"

ezt miből szúrtad le?

Szerintem túl sokat kukacoskodtok.
Van neki azt kész.

Én olyan embert nem ismerek aki ne seftelne a háttérbe valamit.
Korai bányásznyugdíj, fekete munka, munkanélküli mellett dolgozás stb.
És ők is fel vannak háborodva ha valaki ilyet csinál.

A HD-k meg azért nem teccenek mert nem csak nehezek hanem láccik is rajtuk.:)
Az elemek kidolgozása olyan (vagy úgy tűnik) hogy lehetne még belőle maratni itt-ott.

Amúgy biztos baromi kényelmes.

intruderjani 2010.07.15. 16:07:18

Azt minden esetre nagyon remélem, hogy a(z alacsony ingerküszöbű) lelkész kolléga nem erre a "magyarozásra" tanítja az öt gyermekét, sem erről "papol" a "nyájnak" istentiszteletek alatt, mert gusztustalan.

@apap: Végeredményben ha nem ezt az undorító "támadó menyét" magatartást tanúsítottad volna, hanem kicsit tájékozódsz a hazai (azaz Magyarországi) viszonyokról pap/lelkész fronton (lásd mme pompadour hozzászólását), akkor hamar kiderült volna a kérdésünk "jogossága" és nem kellett volna egyből ezt a kirekesztő, nacionalista szöveget nyomni...

@GERI87: Olvass csak vissza bátran...

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.07.15. 16:13:07

@intruderjani: ejj néha olyan fontos vagy, mint szappanon a fanszőr :)

'saztán? 2010.07.15. 16:15:24

@baowah: tökéletes végszó (lenne) :)

intruderjani 2010.07.15. 16:16:22

@baowah: Te ne velem, hanem azzal foglalkozz, hogy legyen új Bullett Classic 500-as teszt, oké? :)

GERI87 2010.07.15. 16:18:03

Sem abban, hogy Magyarországon csak azt tartják Magyarországnak, amit meghagytak neki trianon után"

Ezt arra irtam szerintem hogy kifogásoltátok hogy miért azt irták hogy "ebben az országban" amire valaki szóvátette hogy neki az Mo mivel hogy a pap meg Szlovákiában él..

Na de most azért valjk hülyeség volt hogy kiakadt hogy nem vesszük azt Mo-nak mert bármilyen fájó is nem az...
A hétköznapi életünkbe nem vesszük annak.
Na:)

sporting1.6 2010.07.15. 16:18:41

Nem akartam én ekkora feneket keríteni ennek, pláne nem érdekelt alapból, hogy miből futja rá. Némi kiváncsiság azért volt, de még annyi sem, hogy rákérdezzek. A Mo-i (pontosabban Mo-i magyarok által Mo-nak tartott területen élők) általános leugatása egy határon túli lelkész által, no ez verte ki a biztosítékot. Mégegyszer: nem sajnálom tőle, akár örökségből, akár a munkájából vagy mint valószínűbb, a kettő kombinációjából van. Csak így ne írjon általában rólunk/nekünk. Lehettek a keményebben, esetleg tényleg kifogásolható módon kérdezők között felvidéki-délvidéki-erdélyi TC olvasók is, ami adhat némi további ízt a dolognak. Az egyébként tökéletesen érthető és elfogadható volt, hogy miért akarja cserélni vagy kell cserélnie. Az orvos nagy úr, én is szót fogadnék. Lehet a Guzzi után nem is akar újra ilyen "batárt" magának, még ha a térde engedné is. Sikerüljön eladni, sikerüljön venni egy jó Guzzit, használni egészséggel, gyógyulj meg, őszintén kívánom ezeket, tényleg.

'saztán? 2010.07.15. 16:21:22

@baowah: hogy a csudába kérdezhetnék tőled privátban motoros dologban?

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.07.15. 16:22:48

@kill-r: az TB impresszumban elerhetsz emailon.

2010.07.15. 16:22:54

de jo kis poszt lett ebbol:) sztem jobban
jart volna mindenki ha feldobja a hahura
ezt a csiricsare izet, es ha talal valami
madarat ra, akkor megveszi a guzzit...

sporting1.6 2010.07.15. 16:38:57

@snowman: a határon lakom, de évente 1-2 alkalomnál többször nem megyek. Nincs ebben semmi különös, egyszerűen csak minek. Kb. 2x voltam tankolni, amikor nagyon megérte és már mindenki rajtam röhögött, hogy miért nem .Sokszor voltunk barátaimmal sörözni, de korán zárnak és én nem vagyok nagy szlovák sör imádó. Most egyszer strandon, de olyan eszméletlen sokan voltak, hogy mindenki azt mondta, soha többet. A város sem túl érdekes, ez a fele szebb. Ennyi, semmi bajom egyébként sem a szlovákokkal, sem az ottani magyarokkal. Hülye meg van ilyen is, olyan is, itt is, ott is. Nincs nagyon dolgom velük.

apap 2010.07.15. 16:52:42

@intruderjani: itt a kirekesztő és támadó menyét stílusú pap:
a határ innenső oldaláról nézve Mo-n nem ismernek minket, akik kisebbségbe szorultunk. Vagyok eleget Mo-n, ahol leszlovákoznak... Valószínűleg mi jobban tudjuk, hogy nem Mo az, ahol élünk - többet kellene találkoznunk, hogy meggyőzzük egymást legalább arról, hogy egy a fajtánk , no ...

lujo405GL (törölt) 2010.07.15. 18:45:12

@tessekmondani: Ez azért tényleg kissé fura, más embernek nem futi lecserélni a 20 éves roncshalmazát, itt meg több jármű, sűrű csere-bere.

Viszont annyiban a papok védelmére kelnék, hogy jellemzően nem ingyenélők, csalók, rablók, és leszámítva az óriási városi gyülekezeteket (ha van még ilyen egyátalán), egy kis falu híveinek perselypénzéből nem lehet ilyesmit fedezni, itt másról lehet szó. Egyébként meg az ilyen pofátlan rabláshoz kell az ostoba "nyáj" is. Nem igaz, hogy nem látják naponta, hogy mivel furikázik, csak kérdőre lehet vonni az ilyet, vagy nem? Ha másért nem, hát azért, mert miféle példamutatás ez a földi javak megvetése, és az igazi vallásos értékrend szem előtt tartása terén? Vagy ő nem erről prédikál?

Neonknight 2010.07.15. 20:33:13

Szerintem nem kell csodálkozni a "jóindulatú" hozzászólásokon.
Ma Magyarországon ilyen életkörülményeket leginkább a versenyszférában dolgozó diplomások tudnak maguknak megteremteni.
Az emberek egy része abban a hitben él, hogy egy lelkész keresete közelebb van egy tanáréhoz mint egy manageréhez, és bizony furcsa szembesülni vele, hogy nem.
Nem mondom, hogy nem érdemli meg, de errefelé a valóságnak ritkán van köze ahhoz, hogy ki mit érdemelne.
Én itt BAZ megyében most örülök, ha néha felhív valamelyik motoros barátom, hogy guruljunk mert éppen jutott egy kanna benzinre a sok munkáért kapott nevetséges fizuból, vagy a munkanélküli segélyből...
Én HD-t max egy másik HD-ra cserélnék, de ízlések és pofonok...

Virago_1000 2010.07.15. 20:49:54

@Halálos_fogkefe: Tudom, hogy vannak nehanyan, akik kovetik. De en nem egyes szemelyekrol (akiket tisztelet illet, akarcsak az ismerosodet), hanem mint az egyhazrol, globalisan beszeltem. Es ha igy nezzuk, akkor mar nagyon messze vannak a kereszteny egyhazak (is) a jezusi alapoktol. Ezert is nem vagyok tagja egy egyhaznak sem, pedig istenhivo vagyok. Ha jot akarok cselekedni valakivel, megtehetem magamtol is, nekem nincs szuksegem ehhez semmifele egyhazra.

Virago_1000 2010.07.15. 20:59:42

@GERI87: "Én olyan embert nem ismerek aki ne seftelne a háttérbe valamit.
Korai bányásznyugdíj, fekete munka, munkanélküli mellett dolgozás stb.
És ők is fel vannak háborodva ha valaki ilyet csinál."

Isten szolgaja NE SEFTELJEN!!! Mert hiteltelen lesz!

lujo405GL (törölt) 2010.07.15. 21:08:33

Én csak azt nem értem, minek kellet ezt így beharangozni, hogy papé a motor. Kellett egy szaftos egyházi botrány megint? Eladhatta volna simán mint egy "átlag" ember.

pannonkondor 2010.07.15. 21:44:53

apap

Mivel jómagam is loptam a Harley-ra valót, ezért nekem nem derogálna elmenni arrafelé egy jó kis lángosért.:) Pláne ha ingyen van, mert már gyűjtöm a következőre a pénzt. Sajnálom, hogy meg kell válnod tőle, bár rövid időre én is pont egy Guzzival jártam a két Harley közt. Jó gép ám az.

'saztán? 2010.07.15. 22:54:17

@lujo405GL: azért kellett, mert paptól motort venni az biztós jóság, mert nem egy széthajtott szar lehet. meg így már kijön egy cikk is belőle. csak ez most nem jött be. de én szívesen motoroznék a lelkész úrral egyet, persze csak akkor, ha reverendában nyomja. :)

apap 2010.07.15. 23:24:27

@pannonkondor: várlak.
weboldalunkon, tel. szám, e-mailcím, megtalálsz, ha jönnél...
kill-r: reverendája a katolikus papoknak van - és nem cikknek szánta az Omm, hanem gondolta, segít, hogy ezt a tisztel olvasó és kommentáló Urak, Hölgyek hogyan értékelik, nos szerintem, ha Pistának cikketcsinálhatnékja van, tud Ő nélkülem, meg motorom nélkül is jókat írni ...
a poén: ennek a jó kis szópárbajnak köszönhetően megismertem néhány olyan embert is személyesen, akik gazdagítanak...
nekem jó, mégha nem is a total-bikeon keresztül lesz eladva is a csiricsáré motrom.
nos, Hölgyeim és Uraim, én kiszálltam az üzengetésből - tudják, várnak a nyírni, fejnivaló birkák, és nincs fagyipénzem!

GERI87 2010.07.15. 23:37:11

@Virago_1000:
Hát szerintem se. De jó lenne ha ezt mindenki kötelező értékűvé tenné magának is.
Persze lehet okolni ezt-azt hogy ki miért "kényszerül" erre arra de van egy jó mondás:
"Azért szar ez az egész világ mert ti emberek szarok vagytok"

Amúgy meg nekem is van egy jó motorom meg mindíg pénzem benzinre és ha tudnák egyesek mennyit keresek biztos legazembereznének:)

'saztán? 2010.07.16. 08:30:16

@apap: elnézést a reverendát illetően, tévedtem.

lujo405GL (törölt) 2010.07.16. 10:37:57

@apap: "nos, Hölgyeim és Uraim, én kiszálltam az üzengetésből - tudják, várnak a nyírni, fejnivaló birkák, és nincs fagyipénzem! "

Mielőtt kilépünk a játszmából, még egyet odacsapni a kesztyűvel a szájkaratéban, na ez az igazi keresztény magatartás...

Megfordult a fejemben, hogy téged itt mindenki félreismer és valójában egy tényleg egészséges értékrendű köztiszteletben járó személy vagy, de ez a beszólásod, meg még pár ugyanilyen virtusú ezelőttről, nos ezek nem igazán segítenek a jóságos pap képét elhinteni bennem.

Na és hogy a motorról is szó essen már, szerintem igaza van a presbitereidnek, hogy egy kevésbé csilicsáré motor kevésbé torzítaná a tisztelendő (nem tiszteletes!) úr imidzsét (magyarán nem égetnéd annyira a nyájadat vele), csak sztem ezt ők igen diplomatikusan tudathatták veled.
Nekem nem tetszik a festés, ezzel az erővel freskókat (tudom ilyen nincs a református templomokban) is biggyeszthettek volna rá, kb ugyanaz a hatás.

Áldást, békességet.

Oktato 2010.07.16. 10:51:28

Érdekes-érdekes!
Hadd pofázzak már bele én is a "Felvidékről".
Kint Angliában, ahová pénzt keresni mentem de már visszajöttem, hozzánk csapódott egy szlovákiai lelkész a feleségével - kálvinista, evangélikus, református hát nem tudom, dögöljek meg - úgy dolgozott, hogy mi nem bírtuk velük az iramot. Kérdeztük tőle, atyám minek ez a hajtás? Mire ő: Ti biztos hülyék vagytok, nekünk két hónapunk van, amíg itt vagyunk, hogy plusszba keressük magunkat. Kétszer még visszajöttek... Pénzt kerestek, SOKAT, házat építettek belőle.
Mellesleg 3 évig dolgoztam Magyarországban, magyar APEH-nek fizettem adót, TB-t stb...
Néhány ember kivételével a sok százból tudod mit kaptam a pofámba?

Te külföldi vagy ne pofázz bele, hogy hogyan élünk!!!
De az én fizumból is levették a 49,6%-ot, annak ellenére, hogy külföldi voltam!!!

Itthon mit kapok? Te magyar vagy nem szlovák, ne pofázz bele, hogy hogyan élünk...

Ha véleményt mondok, akkor mindkét országról mondhatok, mert talán tovább látok a trikolóron...

Szarok rá, hogy mit mondanak rólam, egy érdekel, hogy KI mondja...

Elnézést az OFF-ért meg a hosszért, de nem bírtam tovább..

apap 2010.07.16. 11:35:59

@lujo405GL: Kedves Lujo...
soha nem állt szándékomban semmilyen képet elhinteni magamról ebben a fórumozásban, hioszen az ember odatartja a másik orcáját is - nemcsak a motoromat tétetem fel, hanem megszólalok, kommentálom az engem kommentálók vélményét... és ezt nem volna szabad... pedig a nagy többség anélkül, hogy ismerne elkönyvel birkanyírónak, támadó és kirekesztő menyétnek...már bocs, ha megmondom a véleményem, aminek nem az a célja, hogy rólam egy szent képe rajzolódjék ki, hanem, hogy én is meg merem fogalmazni, amt gondolok.
Bocsásson meg, kérem, de Ön egyszerűen arrogáns. A gyülekezet meg szereti a motoromat - képzelje, még motoroztak is vele ...hát ilyet...
tudom én, hogy Mo-n focihoz, politikához egyházhoz mindenki ért, de akkor mért olyanok odaát a közállapotok, mint amilyenek ...
nos, ha ez szájkaraté, akkor vegye annak, szerintem csak válasz és reakció!

lujo405GL (törölt) 2010.07.16. 12:34:14

@apap: Kedves apap!

Igen, már vártam a "tartsd oda a másik orcád" példát. Elsősorban nem személyesen veled van a baj. Legalábbis szerintem. (Bocsáss meg, hogy továbbra is tegezlek, de így kezdtem, így is hagyom abba). Te most egy vagy a sok közül, akibe a sok ismeretlen bele tudott kötni. Jellemzően mindannyiunk észreveszi a másik szemében a szálkát, tovább hadd ne mondjam. Ilyenek vagyunk, sajnos...

Ezt magamról elfogadván azonban az a meglátásom, hogy sokszor egy jó kezdet után a dolgok ellaposodnak, azok, amikben az emberek hittek, feledésbe merülnek, és a szent cél mindinkább elhomályosodik, helyét átveszik az önös érdekek. Észre sem veszik az emberek, de egy idő után már csak azért járnak mondjuk templomba, mert amióta eszét tudja járt, vagy mert mit fog szólni a másik, vagy mert erős vágyat érez annak kifejezésére és kimutatására, hogy ő más (pl öltözködésben, gondolkodásban), mint a többiek.

Ugyanúgy megvannak persze azok is, akik megmagyarázzák, hogy ők miért nem járnak templomba, más közösségekbe, stb, miközben mégis hisznek valamiben. Vagy igaza van, vagy nem. De a vagy az biztos. Nem mondom hogy ez, vagy az a szemlélet a helyes. Én csak azt érzem, hogy valami itten nem működik.

Az idősebb nemzedék, akik a vallást még másabb formában élték meg, értetlenül néznek a fiatalokra, értetlenül néznek az új irányzatokra, szabadabb értelmezésmódot behozó vallási vezetőkre. Nekik ez nem jó, a régit akarják.

Ellenkezőleg a fiatalok. Unják a régi lemezt, mást, újat akarnak. Formális élményekre hajtanak. Nincs bennük vágy csendben üldögélni a padsorban, földöntúli élmények nélkül.

Káosz van más téren is.
Mindenki elégedetlen, a javak valahogy furcsán oszlanak meg, semmi sem a jó irányba változik, mindenben csalódunk.

Az emberek elfásultak, nem érzek meggyőző külső erőt a jelen és a jövő nemzedék vallásban tartására. A "régi öregek" mintha cinikusan arra várnának, hogy majd megjön a fiatalok esze, és visszatérnek a fapadokba.

-------------

Száz szónak is egy a vége. Szerintem a fő gond az volt és az lesz, hogy itt egy alapvetően földi puritanizmusra, szerénységre, példamutatásra tanító vallás elérte a jelenkorban saját maga határait, egyre inkább külön szigetté válik. Nem tudnak mit kezdeni az emberek a tanításokkal.

Amit rólad először "látott", belőled először megismert a "rögtönítélő bíróság" (értsd az emberek), az szemmel láthatóan ellenszenvet váltott ki sokakból. Azért, mert ez a kevés infó így egymás mellett: rólad, a motorodról, az életviteledről -lásd be- nem egyszerű kombináció.

Én elhiszem, hogy te tiszta lélekkel vezeted az embereket, tanítod őket a református vallás alapelveire. Csak nem értem, hogyan sikerül. De örülök, ha ez megy!

Testvéri üdvözlettel: Lujo

snowman 2010.07.16. 13:45:02

Azt mindig is tudtam, hogy nagy az Isten állatkertje, de hogy Isten szolgája így kifogja őket, egy kupacban, azért az már több mint vicces.
Egyszerűen nem tudom felfogni, hogy amikor valakinek fehéren-feketén (ill. fordítva!) leírják, hogy ÖRÖKSÉG, akkor az utána még mi a sz@rnak tépi tovább a száját.
A sok helytelenül író, vallási ügyekben abszolúte járatlan kommentelőről már nem is beszélve.
Keverik a papot a lelkésszel, a misét az istentisztelettel, és nagyjából 0 rálátásuk van arra, hogy kinek, honnan, milyen fizetései vannak az egyházon belül.
Nem árt ha tudjátok, hogy ha egy egész szakmára nézve általánosítotok, akkor az nem igazán lesz helyénvaló dolog.
A lelkészek között vannak tehetősebbek, és bizony vannak nagyon szegények is.
És csakúgy, mint az élet más területén, vannak überrendesek, és ultraköcsögök is.
Csakúgy, mint itt a kommentelők között is.
(Akinek nem inge,ne vegye magára.)
A lényeg, hogy Totalbike-hoz illő és témába vágó legyen a kommentelés, mi?

apap 2010.07.16. 13:55:16

@lujo405GL:
..végre!
Nagy kalapom levéve, Kedves Lujo!
Egy őszinte és igazi tiszta beszédű megnyilvánulás.
Engem soha nem zavart, ha megkritizálnak, vagy vitába szállnak velem - sőt sok szempontból ez éltet: mindig is ezek vitték előre a világ lerekét.
Komoly gond a mai egyházról való felfogásban, hogy elveszítette a mintát: értsd: a mai idős generáció lemondott gyermekeik hitbeli neveléséről, vagy egyáltalán a nevelésről, ezáltal mindenki azt tesz, amit jónak lát.
A Biblia nem szerepel ott sem a családok, sem az iskolák, sem a baráti társaságok érdeklődési körében - ezért csak felszínes információk keringenek a keresztyénségről. Irántunk, lelkipásztorok, egyházi tisztségviselők, esetleg alkalmazottak iránt pedig olyan elvárásokat fogalmaz meg a társadalom, amely az elmúlt rendszerváltás előtti rendszerben gyökerezik:
az egyház tanítson szépre jóra, maradjon a templom falain belül, éljen puritán és karitatív életet - egyszóval lépjen ki a normál életből és éljen, akár indián a rezervátumban... Nos Jézus nem ezt mondta: "János 17: Nem azt kérem, hogy vedd ki őket a világból, hanem, hogy őrizd meg őket a gonosztól...!"
A Máté evangéliumában az van írva: "Ti vagytok a világ világossága. Gyertyát sem azért gyújtanak, hogy a véka alá tegyék..." Küldetésünk van, itt közöttetek, azok között az emberek között, akik nem járnak templomokba, nem olvassák a Bibliát, akik nem ismerik Istent - hanem egy maguk alkotta és folyamatosan alakított transzcendetális rendszer/hiedelem követői.
Tudod: ha a magam életét nézem, minden bizonnyal fura hatást kelt a lelkész a harley-n, de tudod, hány emberrel kerültem közelebbi kapcsolatba, aki ennek köszönhetően beépül gyülekezetbe, olvas Bibliát, rendbetette a szétzüllött családi életét? - hála Istennek több ilyen van... No, nem fényezni akarom magam, mert tényleg Istené a dicsőség - de olyan alternatívát teremtett a motor a megszólításra, a kapcsolatteremtésre, amit "reverendában vagy palástban" képtelen lettem volna produkálni. lehet, hogy túl merész, vagy kihívó, vagy ...mittudomén... de Isten országa ezen a földön a személyes kapcsolatokban - mi úgy mondjuk testvéri kapcsolatokban létezik. mert közel kerülünk egymáshoz, és beszélgetünk, vitatkozunk, és megismerjük egymás hitét, példát, mintát adunk, segítünk, tartunk, támogatunk - egyszóval - Isten erejét igyekszünk tölteni az ember világába ...
Örülök, hogy ilyen ember is van ezen a fórumon, aki ennyire nyiltan mer szólni ...
Őszintén írom: Tisztelettel KÖSZÖNÖM!

intruderjani 2010.07.16. 14:12:51

@snowman: "Egyszerűen nem tudom felfogni, hogy amikor valakinek fehéren-feketén (ill. fordítva!) leírják, hogy ÖRÖKSÉG, akkor az utána még mi a sz@rnak tépi tovább a száját."

--- Azért kedves kolléga, mert buta vagy mint a föld. Ha nem az lennél, akkor értetted volna (örökség vs. kemény meló), hogy miért kérdeztünk vissza páran...

"...Keverik a papot a lelkésszel, a misét az istentisztelettel, és nagyjából 0 rálátásuk van arra, hogy kinek, honnan, milyen fizetései vannak az egyházon belül."

--- Ebben igazad van. Ezért kérdeztem rá kerek-perec: miből van neki mindez? (Nem mintha közöm lenne hozzá, mondhatni cinizmusból tettem, de a sejtésem beigazolódni látszik...)

"És csakúgy, mint az élet más területén, vannak überrendesek, és ultraköcsögök is.
Csakúgy, mint itt a kommentelők között is. "

--- Engedelmeddel akkor magamban az "ultraköcsög" kategóriába sorolnálak...

"A lényeg, hogy Totalbike-hoz illő és témába vágó legyen a kommentelés, mi? "

--- Neked lehet, hogy ez a lényeg, ezek szerint engem azért más dolgok is érdekelnek alkalomadtán...

intruderjani 2010.07.16. 14:17:56

@apap: Vagyunk egy páran, akik nyíltan merünk "szólni", de úgy tűnik egyből "magyar" lesz belőlünk ha megtesszük...

GERI87 2010.07.16. 14:55:03

Szerintme ha valakit nem nevelnek vallásosra a kezdetektől fogva, akkor az nem lesz az.
Szerintem ez a kereszténységnek (is) a nagy hátránya.
És már nincsenek olyan eszközök a kezében amivel ezt meg lehetne változtatni.
(állami támogatás, erőszakos térítés stb)
És a mai állapotokat megváltoztatni nehéz.

Én úgy tudom hogy a biblia szerepe elsősorban az hogy a benne lévő történeteken keresztül segítséget példamutatást nyerjünk a mindennapi nehézségekre.
Nem kell szószerint venni.
(szerintem)

A közösség, gyülekezet részre szükség van (lenne) de szerintem azért sem megy mert van az egészben ez az "isten" meg "jézus" dolog és ez a XXI.században már kevéssé hihető.
(de nem akarok senkit megbántani)

lujo405GL (törölt) 2010.07.16. 15:22:02

@apap: Köszönöm, kedves apap, számomra ennek a vitának volt értelme, és utóbbi hozzászólásod alapján kezdem megérteni, hogy igenis, ennek a "létformának :)" is van küldetése a világban.

Látom, nézeteink, véleményünk sokban közösek, én amit elmondtam, azt úgy élem meg magamban, hogy közben próbálok nem hazudni sem Istennek, sem magamnak. Hozzá való viszonyomat pedig nem (tőle való) félelemre akarom alapozni.

Nagyvárosban élve azok közé sorolom magam, akik eltávolodtak a hit rendszeres gyakorlásától, de a keresés folyton visszairányít azokhoz a szálakhoz, ahonnan elindultam. Amikor hazamegyek a falumba, és vasárnap délelőtt meghallom a templomunk harangját, az azért mindig örömteli érzés. A példaként hozott igéket köszönöm, mert segítenek egy kis lelkesedésre szert tenni.

Amiket leírtál a rendszerváltás előtti "örökségről", szintén válaszul szolgálnak a bennem nyitva állt kérdésre, miért e mérhetetlen űr az "akkor" és a "most" között. Legalábbis vallási téren.

A vitáról írtad, hogy előre viszi a világot. Szerintem ami nagyon fontos, hogy a vita mindig jó szándékú legyen, ne lehetetlenítse el a másik igazának bebizonyosodását. A görögök ehhez nagyon értettek... :)

A határon innen és azon túliak közötti sértő vitatkozást, vádaskodást viszont mindig fájó szívvel néztem. Én, mint anyaországi magyar azóta szégyenkedve állok ehhez a kérdéshez, amióta a politika is azt sugallta, hogy a kettő az külön. Nem újraegyesítésre, meg hasonlókra gondolok. Az országhatárok csak egy dolog. Azok érdekből vannak, de az összetartozásunk nem lehet érdek-alapú. Amíg nem tekintjük igazi testvérnek egymást, addig szerintem nem sokra fogjuk vinni ebben az életben. Ekkor pedig marad nekünk az irigykedés és a panaszkodás, hogy mi szegény magyarok olyan kiszolgáltatottak vagyunk az EU-ban. Pedig ma már ez az új játszótér, ezzel kell megbékélni.

Testvéri üdvözlettel: Lujo

lujo405GL (törölt) 2010.07.16. 15:40:19

@apap: Valamit még lefelejtettem. Az örökség dolgon átsiklottam, részemről ezért volt az értetlenkedés, és így utólag már bánom a szándékosan használt sértő megjegyzéseket. Ezért természetesen bocsánatot kérek!

Bennem ez a gerenda lakozott...

lujo405GL (törölt) 2010.07.16. 15:44:14

@apap: Valamit még elfelejtettem. Az örökség dolog felett elsiklottam, részemről ezért volt az értetlenkedés. Így utólag már bánom a szándékosan használt sértő megjegyzéseket. Ezért bocsánatot kérek!

Bennem ez a gerenda lakozott...

apap 2010.07.16. 21:33:28

...ezt megkönnyeztem ...
számomra nyilvánvaló, hogy az egyházi létformának olyan akadályokat kell átlépnie, amelyeket hoszzú hosszú évek alapos munkájával emeltek ember és ember közé: Jézus, Biblia, isten - és a nem hívő közé.
Én is városban élek, ám ízig vérig falusi vagyok. Valószínűleg ezért is lett motorom - igaz szinte IZS-ek garmadájának a benzintankján nőttem fel apámat csodálva - hogy idpnként kiszabaduljak a kődzsungelből... olyan szabadságvágy dolgozik bennem, ami igazából nem akar emberi elvárásoknak megfelelni, - (a Bibliában áll) ha embereknek akarnék tetszeni, Isten szolgája nem lehetnék - csak Istennek... Az én szabadságvágyam Tőle kapott teret a kibontakozásra, lehetőséget az életem megvalósítására. Számomra ezért természetes, hogy az én felfogásom, hitéletem, identitásom sokaknak idegen - mert nem értik, mit jelent számomra, hogy SZABAD lehetek; (szeretném, hogy értsd mekkora jelentőséggel írtam le azt hogy SZABAD!!!)
amúgy tele vagyunk gerendákkal, és nem kell bocsánatot kérned, mert "akinek sokat bocsátottak meg - nekem - annak kell jobban szeretnie...
Legyen akkora az örömöd, mint most az enyém!
No szép estét.
Amúgy holnap nősül az Omm - és én adom össze őket itt, Somorján!
Tele vagyunk örömmel - no, és szerintem ez Istentől van!

snowman 2010.07.17. 06:49:02

@intruderjani:
Lássuk csak, miről is szól egy motoros fórum 2.(!) hozzászólása, amikor még senki semmilyen hivatalos infót nem tud a témáról (ha már én lettem itt ebben a témában az überköcsög):
"De jól megy a lelkészeknek... "
Te ezt honnan tudod? Ott laksz? Presbiter vagy Somorján, csak most intruderkedsz álruhában?
Állj elő légy szíves konkrét adatokkal.
Hány lelkész ismerősöd, rokonod van?
Mikor beszéltél utoljára egy vidéki, református lelkésszel?
Tudod-e, hogy mennyi a hivatalos fizetése egy magyarországi, felvidéki, erdélyi lelkésznek egy nagyvárosban vagy a szórványban?

" 5 gyerek mellé két autó (ha jól látom az egyik a háttérben egy vádi-vádi új Octavia)"
Nem elég, hogy 5 gyereke van a nyavajásnak, még egy Octaviát is összeharácsolt az a menyét, mi?
És ha új, akkor mi van?
Van infód arról, hogy kp.-ért vette, avagy hitelre?
1. Egyszerű matek barátom! 5 gyerek nem fér el egy Octaviában, mert tilos annyit begyömöszölni, ergo jogos a két autó!
2. Nagyon sok olyan lelkész van, aki a gyülekezet autójával jár faluról falura.
Te mi alapján állapítottad meg, hogy:
a. a képen látható kocsi biztosan a lelkészé?
b. a képen látható kocsi egyáltalán hozzátartozik-e a lelkészhez, a gyülekezethez, vagy bármi?
Arra gondoltál esetleg, hogy 5 gyerek mellé talán járhat még egy-két támogató nagyszülő, némi szorgalom, mellékes kereset, vagy bármi, amitől egy 5 gyerekes családnak akár rendezett is lehet az élete?
És bár qrvára senkinek semmi köze hozzá (hacsak nem vagy illetékes adóhatóság), de mi van akkor, ha nem csak az a HD jött az örökséggel, hanem még esetleg egy kis kp. is?
Erre gondoltál már?
Vagy csak vádolsz a vakvilágba?

" meg egy lazán 3 misi fölé hirdetett motor (mennyi is lehetett, amikor vette?) stb... Hmmm... "

Látod, még semmit nem tudsz az egészről, de már prejudikálsz.
Nem vette. Kapta. Csöcs.

És még mielőtt azt gondolnád, hogy én vagyok az egyházi emberek védőszentje, elárulok egy titkot, bár semmi közöd hozzá:
nem vagyok mélyen vallásos, nincsenek egyházi érdekeltségeim, sőt, néha még cinikus is vagyok, és provokálni is szoktam.
Ezzel ellentétben van viszont néhány barátom és rokonom, aki lelkészként dolgozik, határon innen és túl, és ebből kifolyólag van némi rálátásom az egész témára.
Minden esetre a mai anyagias világban nem hinném, hogy nagyon nagy bűn lenne egy református lelkésztől, hogy legalábbis látszólag, rendezett körülmények között él az 5 gyermekével.
És még egyszer mondom: amit a képeken látsz, abból lehet, hogy semmi sem az övé, csak a HD, a többi meg a gyülekezeté!
Egyébként meg ha nagyon akarsz, akkor biztosan találsz magadnak egyházi berkekben elkövetett hatalmas csalásokat, ingatlan-panamákat, a katolikusoknál pedofíliát, nemi erőszakot, kényszerítést, lopást, csalást, bármit, csak hát ugye ez alapvetően egy motoros fórum.
Ja, és majd szólj, ha már megoldottad a somorjai lelkész autójainak, motorjainak, gyerekeinek, és házainak a bonyolult, és menyétes-métellyel átitatott problémáját.

Szép napot!

"az überköcsög"

ommm-nak meg sok boldogságot kívánok az új arához!

intruderjani 2010.07.17. 22:56:01

@snowman: Ahhoz képest, hogy ez egy "motoros fórum", idebasztál nekem egy kisregényt, amiben a motorozáson kívül mindenről volt szó. A lényeg, hogy 3 oldalon keresztül próbálod bizonyítani, hogy merő rosszindulatból kommenteltem eddig itt, de nyitott kapukat döngetsz: nem állítottam az ellenkezőjét... (Hoppá! Ezzel most mit kezdesz?) Az hogy mi az övé és mi nem, az nem a képekről, hanem a cikkből derült ki, feleslegessé téve másfél oldanyi részt a kommentedből... Zárásképpen, hogy bizonygatod hogy mennyivel nem vagyok különb nála (ami akár igaz is lehet, csak én NEM vagyok lelkész...) mert "prejudikálok" (be szép szó!), NEM MENTI FEL az alól, hogy csípőből "magyarozott", amit senkitől nem viselek el (Ja és nem ad választ a feltett kérdésekre sem).

(Szép dolog próbálni elméleteket gyártani, hogy vajon miből telik neki mire, csak sajnos ebben még ők maguk sem tudtak megegyezni (kemény meló vs. örökség)... Remélem nem estél le az erkölcsi magas lóról... Szép napot!)

snowman 2010.07.18. 08:09:05

"Ahhoz képest, hogy ez egy "motoros fórum", idebasztál nekem egy kisregényt, amiben a motorozáson kívül mindenről volt szó."
Nem én kezdtem a szigorúan vett OFF-olást, ha ránézel az első 3 hsz.-ra.
Egyébként meg sajnos tényleg túlságosan terjedelmes a hsz.-om. :o(

"Az hogy mi az övé és mi nem, az nem a képekről, hanem a cikkből derült ki"
Ebben igazad van, bár még mindig úgy érzem, hogy 7 embernél belefér a 2db. autó.

"Szép dolog próbálni elméleteket gyártani, hogy vajon miből telik neki mire ..."
OK, akkor a könnyebbség kedvéért maradjunk annyiban, hogy a HD-t leszámítva, össze-sumákolta a teljes vagyonát.
Mert ez így könnyebb mindenkinek.
Én egyébként meg nem gyártok elméleteket, egyszerűen csak hagyom érvényesülni az ártatlanság vélelmét egészen addig, amíg nincsen bizonyítékom az ellenkezőjére.
És mindezt azért, mert tényleg egyetlen kézzelfogható, hivatalos adatot sem birtoklok az adott személy anyagi helyzetének megállapításához.
De éppen ezért mondtam korábban, hogy ha te tudsz valamit, akkor állj elő vele, és akkor onnan tiszta sor az egész sztori, én meg majd kérem a sűrű elnézéseket.
Ami a lemagyarozást illeti, arról meg mesélek valamit.
Elég gyakran olvasok olyan fórumokat, melyek Szlovákiával vagy Erdéllyel kapcsolatosak.
Szerencsémre, ilyen-olyan okokból kifolyólag, mindkét országban sikerült már életem során több hónapot eltölteni, így valamelyest van némi rálátásom az ottani viszonyokra.
Gyakran kerül szóba, hogy a mocskos tót rendőrök milyen gecik, mert képesek 50-es korlátozásnál egy 56-tal menőt már büntetni.
És ilyenkor mindig előjön a magyar kártya.
Hogy biztos mindez azért van, mert magyar rendszámú autóval, vagy motorral jár az érintett.
Az általában senkinek meg sem fordul a fejében, hogy esetleg be kellene tartani egy adott ország törvényeit.
Csak hát ugye Mutyiország lakói ezt nehezen viselik.
Könnyebb összeesküvés-elméleteket gyártani, mint visszább venni a gázból egy picit.
(Hozzáteszem, én is szoktam gyorsabban menni néha az előírtnál, de ha elkapnának, akkor inkább magamat okolnám egy ilyen ügyben, és nem azért mert erkölcsileg hűűű de magasan állok.)
És tudod miért is áll még meg itt a lemagyarozás?
Mert annyira tipikusan magyaros (és szvsz gusztustalan is egy bizonyos szint felett) már az, hogy egy ilyen, vagy ehhez hasonló szituációban nem az az első mondat, hogy:
"Gratulálnunk, tiszteletes úr a szép gyermekeihez, a boldog életéhez, és jó vásárt kívánunk a HD eladásához!", hanem az, hogy: "De jól megy a lelkészeknek... 5 gyerek mellé két autó".
Na ilyenkor látod, nem csodálom, ha a lemagyarozásnak van egy rossz felhangja, amit egyesek nehezebben viselnek el.

"... merő rosszindulatból kommenteltem eddig itt, de nyitott kapukat döngetsz: nem állítottam az ellenkezőjét... (Hoppá! Ezzel most mit kezdesz?)"
Meg fogsz lepődni.
Elfogadom, és az egekbe emelem a véleménynyilvánítás szabadságának a lehetőségét.
Ennyi.

u.i.:
ommm és apap:
most már ideje lenne egy kis szünetet tartani a hajnali, gyomorrendező pálinkák és a déli húsleves között, és tiszta vizet önteni a pofánkba, mert kezdünk itt már belefáradni a vád-, és védőbeszédekbe.
Na jó, ráér az istentisztelet és az ebéd után is. :o)

intruderjani 2010.07.18. 09:46:20

@snowman: "...7 embernél belefér a 2db. autó."

--- Bele, csak nem mindegy hogy 7 emberből hétnek van keresete vagy maximum kettőnek. Utóbbi esetben a kérdésem jogosnak tűnik (de ezek szerint csak nekem).

A "magyarozást" meg "szlovákozás" hagyjuk, nekem az nem pálya. Koncentráljunk az eredeti kérdésemre, még ha semmi közöm sincs hozzá és nem is szép dolog más zsebében turkálni. Én bevállalom a "közellenség" hálátlan szerepét, mert tényleg érdekel...

yeti 2010.07.18. 15:08:07

@apap: Jó gyógyulást,és sok gondtalan kilométert a Guzzival!

snowman 2010.07.20. 12:13:45

@yeti:
Köszönöm szépen!
Nagyjából ilyen kellene legyen egy normális hozzászólás ebben a témában. :o)

bopat 2010.07.20. 12:22:00

@Oktato: Egyetértek, ismerős a helyzet.

bopat 2010.07.20. 12:25:27

@apap: Minden tiszteletem ön iránt ezekért a dolgokért.
Nem tartom magam vallásosnak, nem járok templomba, de ezt a hozzászólást nem fogom egyhamar elfelejteni.

intruderjani 2010.07.20. 14:19:19

@snowman: Most akkor snowman és apap ugyanaz a figura ? Gyanús! Roppant gyanús!!! :)

snowman 2010.07.20. 15:02:49

@intruderjani:
szerencsére nem, bár most már az én térdem is vacakol néha, aminek egyáltalán nem örülök.
És bár papíron én is református volnék, jócskán lenne még törleszteni-valóm az egyház felé, hogy finoman fogalmazzak.
Viszont örülnék, ha lenne nekem is 5 gyermekem, és egy ilyen Guzzim, mert az mind nagyon klassz dolog.
De miből következtettél te erre?
Abból, hogy kissé félreértelmezhetően rövid lett az első mondatom?
Akkor most korrigálok:
"Kívülállóként is köszönöm szépen ezt a korrekt hozzáállást!"

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása