Előre, Csepel!

csepel

A Magyar Távirati Iroda (MTI) gondozásában jelent meg a Riportművészet című fotóalbum-sorozat második darabja. A könyvet Járai Rudolf fényképeiből állították össze. A most kiadott album a fotográfus 54 képét tartalmazza, melyeket 1950 és 1956 között készített; budapesti utcaképeket, a kor képriportjainak stílusában készített, falusi és ipari környezetben exponált fotókat, illetve reklám céljára megrendelt felvételeket. Ez a motoros kép 1955-ös: egy ismeretlen fiatalember tart Csepeljével bemutatót a budai hegyekben. Felismeri esetleg valaki?

A kép eredeti, nagyfelbontású digitalizált változata itt érhető el

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr492126045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

joejoe1974 2010.07.03. 08:29:27

A jó öreg Csepel :)

ZON 2010.07.03. 08:48:54

Ez már Pannonia volt, a TL.

dr.oid 2010.07.03. 09:14:02

Dr. Kertész Ödön műegyetemi tanársegéd, gépészmérnök tart bemutatót a képen. Kollégáival együtt ő is részt vett a típus fejlesztésében. Egy előszériás példánnyal tett rövid próbaútját örökítette meg Járai. A kuplung még nem volt tökéletesen beállítva és Dr. Kertész alatt megugrott a motorkerépkár ezt tükrözi enyhén meglepett arckifejezése amit a fényképész jó érzékkel kapott el. Felesége Dr. Kertészné Kassai Amál nem látható ezen a képen bár a helyszínre a férje hozta utasként, a jó kompozíció kedvéért Járai megkérte, hogy szálljon le:D

Bazsi(HUN) 2010.07.03. 10:42:07

Nekem is fura volt... Ez már Pannónia akárhogy is nevezzük.:)

yeti 2010.07.03. 10:57:35

Én csak a Pannónia TL-t ismerem fel.:-)

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.07.03. 11:30:38

@yeti: Isten igazabol ez a legelső széria, még a nyereg alatti doboz is más. A lánc sincs tokozva! Mivel akkor, főleg az exportverziókon normális volt a Csepel feliratt ugy hivjak, hogy Csepel TL 250.

Más a kipufogó, Jikov karbi, stb. Én erre csakazért is Csepelt mondok, noch dazu az is van ráírva - gyanúnk szerint a kép valami külföldi reklámhoz készült. Sajnos a nyereg nem látszik, de nagy a gyanúm, hogy az is szélesített - talán pont ezek a brazil export gépei, pont annak a katalógudához készülhetett a kép.

Bervas, javíts ki, ha tévedtem, koszi!

yeti 2010.07.03. 12:36:46

@baowah: A lánc a TLT-n lett tokozott ha jól emlékszem.A nyereg alatti doboz azért más,mert a TL Pannónián nincs doboz.Szerintem az a fekete folt amit látunk a vezető lába.
A porlasztó tényleg Jikov mert ezzel is készült a motor.A nevet illetően van ugyan némi bizonytalanság.Még a fejlesztés alatt jelent meg fotó a motorról mint az új Csepel 250-ről,de a boltban már Pannónia néven árulták.(ok Csepel Pannónia néven).A Veterán 2004/10 számában jelent meg cikk a motorról Olasz formák követője,50 éves a Pannónia címmel.A cikkben is végig Pannóniázzák a típust.Magát a Pannónia nevet is azért vezették be mert a Csepelt külföldön nehéz kiejteni és sok volt a Csepel 250-ekkel a garanciális probléma.Legalábbis a cikkben ezt írják.Máskülönben minden Pannónia a Csepel gyár terméke,de nem szokták Csepelezni őket. :-)

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.07.03. 12:44:28

@yeti: ez van, a lényeg egy: a kép fasza!

apamacko 2010.07.03. 13:59:01

@yeti: Bocs Baowah én is Yetivel értek egyet, amit leírt úgy tudom én is. Sokat olvastam utána (bár nekem sajna nincs). Ez egy TL ami "54-től volt, Ezüst lámpafej, nincs láncbúra, és ilyen sárvédő elöl csak a TL-en volt.

yeti 2010.07.03. 14:09:04

@baowah: Ebben tökéletesen igazad van.

bakosrichard 2010.07.03. 19:06:26

Gyártmány: Csepel
Tipus: Pannonia TL

TL=Teleszkóp,lengővilla
Mellesleg ez már egy módositott, második szériás (nagyüléses TL), '55 évjárat.
A fotó zsir ! Kimegyek a garázsba, beinditom a sajátomat :)

zöldi 2010.07.03. 20:46:09

Mákja volt, hogy nem tört el a villanyak, mikor visszatette. A járatópoóbán történt olyan is ;)

Jamesblond 2010.07.03. 21:17:50

Nagyon nagy hangulata van a képnek. Azért régen is tudtak nem csak mostanság na... Ahogy a motor bizonyos részei árnyékba takaróznak és ahogy más részek megcsillannak:)
Ugyan sok idő telt el azóta, de itt a szobámban a fényképészt kinevezem saskirálycsászárnak, a motorost meg a nap hősének.:) A Csepel Pannónia TL-t meg magyar birodalmi cirkálónak.

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.07.03. 22:47:13

A kép szemre a Normafánál készült. A háttérben látszik a János-hegyi kilátó.

A vezető lábszára mögött az akku és/vagy a kürt látszik, amelyek burkolatlanul laktak a nyereg alatt. Ezeken még nem volt oldaldoboz. A szerszám a tank tetejében levő dobozban lakott.

hovarju 2010.07.03. 23:08:35

A Csepel felirat a tankon nem jelent semmit, attól ez még Pannónia. A T1-T5-ösök túlnyomó többségén is ott olvasható a Csepel felirat a tankon.

A "TL" a lényeg, ahogy mások is leírták, =teleszkóp/lengővilla - és ezek (illetve a TL modell) megjelenésétől hívják a Pannóniának, előtte meg Csepelnek.

A Pannónia elnevezést az egyik prototípus kapta, aztán rajta is maradt a végleges modellen.

Lük 2010.07.04. 12:07:39

A kép már a falamon virít, nagyon jó poszter!

Mistral1011 2010.07.08. 16:19:51

Fater ilyenen hasított! Hogy imádtam a vékonyra húzott kipufogó véget gyerekkoromban! (aztán elérte a "sors keze": falusi "csettegőgént" végezte ő is a 70-es évek közepén-végén :-(

Friss topikok

Hirdetés