Óda a nőhöz, avagy motorral járni olcsó?

Aki most arra számít, hogy levezetem, mennyire megéri motorral járni, azt hadd ábrándítsam ki már az elején. Ez tévedés, legalábbis az esetben, ha a motor megvételekor nem adja el azonnal a kocsiját. Hosszas számolgatás következik, úgyhogy aki nem akarja, hogy kifolyjon a szeme a végére, kattintson az oldalt látható Fekete/Fehér feliratra. Csodát fog látni.

Már megírtam, hogy miért csak 250-est vettem, aki nem olvasta, annak legyen elég röviden annyi: erre volt pénz. Persze, egy váltós 125-ös olcsóbb lenne, viszont az Budapesten tényleg csak profiknak ajánlható. Egy kezdőbbnek kell annyi motorerő, hogy ne kelljen állandóan az autókkal küzdeni. Szerencsére a Xelvis ilyen, amikor reggel felnyomja az agyamat az első kompenzáló 1,2-es Corsa, onnantól nem váltok fel tizenháromezer alatt, és jó ez így. Hamar megnyugszom.

145 lóerő/liter. Csakhogy itt negyed liter van...

A motorozáshoz speciális stratégiát dolgoztam ki. A gyorsaságot nem a gyorshajtásra alapozom – ahogy sokan teszik – hanem arra, hogy mindig haladok. Azaz, ha normális tempóval megy a kocsisor, megyek velük, ha megállnak, megyek tovább. Egyszerű, hatékony és a kockázat sokkal kisebb, mintha állandóan a kocsisorok között szambáznék, amivel ráadásul érdemben már nem lehetne plusz időt nyerni, csak elképesztő mértékű gyorshajtással. Így is állandó zöldhullámban vagyok, nem? Budapest így sokkal szimpatikusabb várossá vált, amely bónuszként dúskál a parkolóhelyben. Viszont rohadt büdös. Mert a sisakban nincs pollenszűrő.

Ami az autósokat illeti, változatlanul nincs velük sok bajom. Persze néha összefutok egy-egy széles Matizzal, amelynek a felezővonalon kell mennie ahhoz, hogy a kocsi másik oldala ne szikrázzon a rakpart szalagkorlátján. De nem gonoszságból csinálják. Önkívületben vezetnek, igyekszem minél messzebb keveredni tőlük, és kész.

Az ülés alatt egy komplett esőoverall van

Az viszont meglep, hogy a furgonosok többsége annyira ragaszkodik a felezővonalhoz, mintha egy Actrost vezetne. Pedig a budai rakparton majd egy méterük van a másik oldalon, még egy Ducatóval is. Róluk feltételezem, hogy nagyjából képben vannak, mi zajlik körülöttük, látnak a külső tükörben, és ilyesmi. De hogy egy keskeny H100-as mellett ne lehessen elmenni, azt tényleg durvának érzem. A személyautósok jobb fejek.

Igaz, a Hondának nincs nagy hangja, pedig belülről úgy tűnik. Sőt, a motoron az embernek az az érzése, hogy motorfék-üzemben szép mélyen morajlik. Aztán egyszer megkértem Telós Bandit, hogy menjen már vele egy kicsit, hadd halljam, milyen kívülről. Hát, ha kihúzatja, maximum olyan a hangja, mint egy mutáló kamaszé. Jó, legalább nem egy Vásáry André, de Vikidál Gyulától is messze van.

Telós Bandi a motoromon. Be kellett látnom, a hangja nem túl komoly. Mármint a Xelvisé

Kíváncsian vártam a fogyasztást. Az eladó 5,5-öt mondott, hogy az alá nem megy, de kiderült, hogy vagy rosszul emlékszem, vagy ő mondott véletlenül rossz számot, mert azt is mondta, hogy 300-320 km táján kell tartalékra tekerni, ami bejött. Minden más fórumon, de még a Népítéletben is  4-4,5 liter közötti fogyasztásról számolt be mindenki, gondoltam, ennyire rosszul van karburálva – ami a próbaút alapján hihető volt.

Ehhez képest az első mért fogyasztás 4,5 liter volt, beállítatlanul, szinkornizálatlanul, légszűrőpucolatlanul. Legalább olyan kéjes érzés volt, mint az első, ezer forintos kötelező biztosítási csekk befizetése. Istenem, milyen olcsó is motorozni! Persze kezdtem megszokni a Xelvist, egyre bátrabban húztam oda neki, ekkor a következő fogyasztásom 4,3 l/100 km volt.

Ejha, a végén még a benzinkutas fog nekem fizetni, ha ez így megy tovább.

Aztán elmentem a Motoros Akadémia vezetéstechnikai tanfolyamára a Hungaroringre, két napig gáz-fék, néha egyszerre. Gondoltam, most meglesz az öt liter. Az eredmény: 4,2, úgy, hogy tankoláskor felhúztam a középállványra, hogy biztosan púposra tudjam tankolni, mert az oldaltámaszon állva marad kis levegő a tankban. Igaz, az utóbbi két tankolást már beállítva kajálta meg a V2-es. Ez pont feleannyi, mint az Avensis városi fogyasztása, ami gyakorlatilag mindig 8,4-8,5 liter szokott lenni.

Látszólag csak feleannyit fogyaszt, mint egy autó

Ekkor jött az első nagy pofon. A kocsi fogyasztása lement 8 literre. Akkor a motorom mégis többet fogyaszt a felénél?! Törtem a fejemet, hogy mi történhetett. Az egyetlen magyarázat az lehet, hogy azóta kocsival alig járok az irodába, ahol az út meghosszabbodik a néha egy-két kilométeres parkolóhely-kereséssel. Az ilyen átlagfelhajtó kínlódások most eltűntek az életéből – érthető, hogy csökkent a fogyasztása.

Az átlagmérés azonban önámítás: ugyanis nem mutatja, hogy a megtett kilométerek közül mennyi volt felesleges. Mondjuk, ha 17 kilométert mennék, az motorral tényleg 17 kilométer, szimplán megállok, amikor odaérek, és kész. Amikor viszont autóval megyek munkába, ugyanez 18-19 kilométer, mert a fejlett Óbudán sajnos nincs hol megállni. Ha az elfogyasztott benzint a hasznos kilométerekre vetíteném, kiderülne, hogy a valódi fogyasztásom akár 5-10 százalékkal több (azért csak ennyivel, mert messze lakom.) Vagyis a reális érték 9-9,3 l/ 100 km.

Ami bőven a duplája a Xelvis fogyasztásának. Fölényesen győz a motor!!!! Olcsóbb!

A nagy túrót.

Először is, a Hondát hatezrenként kell szervizelni, míg az autónkat tizenötezrenként. Azaz, mire Hondában két és félszer lecserélek 2,5 liternyi olajat (összesen 6,25 litert), addig az Avensisbe kell 3 liter. Igaz, az autóban van 1,9 litykó váltóolaj is, ami kibír 105 ezer kilométert, az arányokon ez alig változtat. A légszűrő a Hondához állítólag tízezer felett van, most csak kitisztította Attila, a szerelő, szerinte kibír még tízezer kilométert.

Mennyi az autóba egy légszűrő? A legdrágább háromezer.

Nagyon hasznos volt elvinni szerelőhöz a Xelvist, és mindenkinek javaslom, hogy ezt tegye a frissen vett motorral. Főleg az úgynevezett alig használt példányokkal. Tipikus hirdetési duma: kezdő-újrakezdő motornak ideális, a csajomnak vettem, de nem jött be neki ez a motorozás dolog, jön a gyerek, két éve alig ment a gép, satöbbi, ismerjük fordulatokat. Sajnos, az állás egyben a karbantartás elmaradását is jelenti. A japán belpiacosoknál dettó, csak ez nem egy sufniban történt, hanem egy barátságos használtmotor-tároló telephelyen, lehetőleg a kikötőben. Mivel a japán belpiacosokat sokan a csajuknak veszik, dupla a kockázat.

Ismét belátni az olajkukucskálón

Attila szerint az én gépem is évekig állhatott valahol. Hihető, elvégre 94-es, és 2003-ban helyezték forgalomba itthon, az előző tulaj ötezer környékén vehette meg, ha jól emlékszem. Tényleg keveset futott, a csapágyak, mint az újak, de! A fékfolyadék már kezdett belekocsonyásodni a tartályba. A Motoros Akadémián csináltak titokban egy állapotfelmérést mindenki motorjáról, míg bent voltunk a teremben. Az enyémen úgy látták, a hátsó fékolajtartályban a minimum alatt van a szint. Meglepődtem, mert Attila teletöltötte, nem is értettem. Aztán megnéztem: annyira beleette a fene a fékolajat a tartályba, hogy fixen ott maradt egy csík a minimum szint alatt. A hűtőfolyadék is az eredeti gyári lehetett. A motorolaj kukucskálóablakán át úgy tűnhetett, hogy tele van, de az csupán lerakódás volt – Attila az oldaldeknit leszedve kisuvickolta, hogy valóban az olajszint látsszon.

Elborzadtam.

Melyik a kakukktojás?

Ahogy azon is, hogy nem egyforma gyertya volt a két hengerben, a hőérték sem stimmelt, és az egyik Y-elektródás volt. És ez még a kisebbik baj: a hátsó hengerben nem volt meghúzva, már jött is belőle a trutyi. A karbiszinkronnal és -pucolással kiegészítve kiderült, hogy a Xelvis sokkal jobban megy, mint hittem, arról nem is beszélve, hogy már alapjáratról veszi a gázt.

Az egyik gyertya nem volt meghúzva, tessék kitalálni, melyik. Mondjuk, nem is egyformák

Mint már említettem a motorozásommal kapcsolatban, a feleségem tényleg okos asszony. Nem kapálózott ellene, sőt, látja az értelmét. És taktikusan azt sem kérdezte meg, mennyibe került a nagyszerviz, én meg nem reklámoztam, hogy harmincötezerbe. (Általában az írásaimat csak addig szokta elolvasni, amíg nem találja meg az okosságára történő utalást, ezért mertem ideírni.) Ebben volt egy kis hegesztési meló is, mivel a bal oldali kormányütköző fele le volt törve, ezért a jobb tükör neki tudott ütődni az idomnak. Továbbá, a láncot, lánckereket is lepucolta Attila, ezeket tényleg nemrég cserélték, olyanok voltak, mint az új. Persze be is állította a láncot, mert laza volt.

A kapcsolók lenyomata lehet a tankon, azaz egy buktája azért volt a Xelvisnek, ekkor törhetett el a kormányütköző is

Nagyon szimpatikus volt a szerelő srác, elnézést kért, hogy nem passzol az idom egyik díszcsavarjának a színe, amit ő pótolt, de nem volt matt szürkéje, csak nikkelezett. Ja, és a hasidom összes csavarját is kicserélte, mert azt félgömbfejűekkel fogatták fel, irtózatosan nézett ki. A duda majdnem leesett már, ennek is  meghúzta a csavarjait. Meg még a fene tudja, mennyi apróságot javított meg, még két héttel később is fedeztem fel olyan pontot, ahová pöttyintett egy csöpp olajat, hogy ne rohadjon be. Ezt hívják alaposságnak, asszem. És azóta nyugodtan motorozok rajta. Ja még egy, meglehetősen melós téma volt: a szelephézag-állítás. Ehhez a V2-esnél le kell szerelni a tankot, én persze előzékenyen teletankolva érkeztem...bocs, legközelebb már tudom. De megcsinálta, és én azóta nyugodtan motorozok.

Állítólag mindenféle oldószerek távoznak a gumiból, ettől picivel ridegebb és csúszósabb lesz, mint a gránit

Az én okos feleségem remélhetőleg lemorzsólódott mostanra, mert most jön a gumi, harmincezerért. Szintén azelmúltpárévbenmáralighasználtuk-80százalékosgumikkal típusú motorok betegsége az elöregedett gumi, aminek van mintázata, csak épp egyáltalán nem tapad, mert már távozott belőle néhány komponens, megette az UV, és rideg. Na, az enyémen is ilyenek voltak. Ha leesett két csepp eső, és a legszerényebb visszakapcsolásra is elblokkolt a hátsó kerék. Arra gondoltam, hogy talán fontos lenne felnevelni a kislányomat. Úgyhogy csere, már csak azért is, mert a nyakamon volt a motoros oktatás.

Mivel a motorvétel és a szerviz kifizetése után elég rossz lett volna a gumivásárlás PR-ja, arra gondoltam, hogy suttyomban kell csinálni az egészet, mert – okosság ide-vagy oda – azért Columbonénak is van egy bizonyos tűrőképessége. Amit nem jó feszegetni, elvégre skorpió.

IMG 8631

Most már elérkezettnek látom az időt a coming-outra. Igen, gumit vettem, bevallom. Mentségemre csak azt tudom felhozni, hogy élek. És ez komoly.

Dani, aki a motort venni is segített, igyekezett felkészíteni arra, hogy a motoros világ nem olyan, hogy kitalálod és megveszed. Persze, a webshopokban úgy tűnhet, hogy van minden, vagy ha nincs, két napon belül meghozzák. Aztán kiderül, hogy nem. (Nem a sisakra való nyuszifülre, és hasonló baromságokra gondolok, az mindig van raktáron.)

A gumi pontosan erről szólt. Kinéztem egy Bridgestone-t, azt mondta mindenki, hogy a BT-45 jó, és nem is volt drága, ha jól emlékszem, szereléssel együtt negyvenezer körül kijött volna. Nem kevés, de a tesztek szerint is az egyik legjobb létező mintázat. Leelőlegezem, mondják, hogy két napon belül megjön. Másnap hívnak, hogy majd három hét múlva itt lesz.

Basszus, volt még egy hét a motoros képzésig, a fene gondolta, hogy ez kevés két szaros gumi beszerzéséhez, ráadásul olyan méretről van szó, amely a CB 500-ra, NTV 650-re, és egy csomó 400-as belpiacos motorra való, amiből akad pár az utcán.

Oké, mi van helyette? Valami Pirelli Sport Daemon, alaphangon ötven körül, plusz szerelés.

A DOT-jelölésben a gyártási időre utaló szám még háromjegyű volt, amikor ezek a Dunlopok készültek. Egészen pontosan 1999 tizenhatodik hetében

Hogy a holló vájja ki a szemeteket, hatvanból átgumiztam az autót Dunlopokkal, nem gondoljátok, hogy ennyiért veszek diagonál gumit egy 250-es, nem sportmotorra?!

Ja, és van valami Heidenau, gyanús ex-NDK cucc, olcsón. Körbetelefonálok más gumis cégeknél, Michelin lenne pár héten belül, de csak első, a hátsó méretre még határidőt sem mernek mondani. Vagy Contiból valami futárgumi, amiről maga a gyártó is csak annyit mer állítani, hogy télen-nyáron egyformán jó (már az autónál megtanultam = nem tapad, se aszfalton, se havon, se vízen), és nem kopik.

Kiderült, hogy Csikós egyik motorjának egyik kerekén van ilyen, és szerinte nem rossz. Mondjuk, a DOT-szám alapján 1999-es gumiknál tényleg bármi jobb. Hát így lettek Heidenauk a Hondán, relatíve olcsón, szereléssel együtt 29-ért. Egyébként, tényleg tapad, esetleg még azt is megbocsátom, ha gyorsan kopik. Majd kiderül.

Gumibekoptatást letudtam a vezetéstechnikai tréningen

Most itt tartunk. Ha összeszámolgatom, a motor szűken annyiban van, mintha egy belpiacos 400-ast vettem volna, februári árszinten, nem túl jó állapotban. Amin még ócska a gumi, megnyúlt a lánc, satöbbi, satöbbi. Szóval, nagyon okosan tettem, hogy beértem 250-nel: ennyiért van egy üzembiztos, elfogadhatóan menő, jó gumis, megnyugtató műszaki állapotú motorom. Nyilván, egy vacak 400-as is jobb nála, ami az élményt illeti, de én most közlekedési eszközt kerestem, lehetőleg olyat, amivel jók a túlélési kilátásaim.

Ettől azonban a motorozás még nem olcsó, hiszen minden egyes forintnyi kiadás az autó költségei felett jelentkezik. Igaz, a kilométer lassabban pörög a kocsiba, de az olcsó kilométereket drágával kiváltani nem feltétlenül a legjobb biznisz. Arról nem beszélve, hogy az állandó költségek megmaradnak, akár használja az ember az autót, akár nem.

Továbbá, egy családi probléma is felszínre került. A feleségemnek ugyan van jogsija, de eddig félt vezetni. Mennyi kocsmázásról maradtam már le emiatt! Persze, ő minden buliban ihat, én meg ott szürcsölöm az ásványvizeket. Azért ez bosszantó, nem?!

Igaz, lehetősége se nagyon volt a vezetésre, én jártam a Toyotával. De a ház előtt parlagon heverő autó elkezdte piszkálni a csőrét. Aztán amikor panaszkodott, hogy minden nap van egy olyan büdös ember a buszon, hogy a szaga átégeti a műbőrt; vagy, hogy húsz percre jött öt helyett a nemtudomhányas busz, csak ártatlanul megkérdeztem, hogy: „Ott a kocsi, miért nem mész vele?” Ma már ott tartunk, hogy felfrissítő órákat vesz egy oktatótól.

Azért én sem vagyok teljesen hülye, ugye? Lesz itt még májzsugor, ha nem is olcsón.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr192112530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

papptibi 2010.06.27. 11:53:29

@Uff: nem kis para volt, hogy "milyenek lesznek ezek az olcso gumik"
Igen, nagy szerencse, hogy nem ismerem a motoros cuccok piacát, ezért nagy ívben lesóhajtom, minek mi a neve. Lásd egy vacak diagonál akkor is csak egy vacak diagonál, ha Pirelli. Műszakilag nem érhet ennyit, mert nincs meg benne az a technológia. De ugyanígy vagyok mindennel, a kabáttól az esőruháig. Csak azt nézem, hogy jól megvan-e csinálva, és megér-e nekem ennyit. Sajnos az autós cuccoknál már befolyásolnak az ismereteim.

Szsrobert 2010.06.27. 11:55:07

@Gyurma73:

"A 125 ös Etz-t a mostani 50 köbcentis robogók legyorsulják:-) "

Két személlyel is?
És ha legyorsulják, az engem zavar?
Az MZ-n nem fokozatmantes automata váltó van nyomatékmaximumra hangolva.

Ennek következménye, hogy az MZ-vel feleannyi pénzből közlekedünk akár ketten, mint a gyorsuló robogós.
3 litert mértem E85-ből 14-es lánckerékkel. Ennél mi olcsóbb üzemeltetésű?
Aprilia DiTech keveset eszik, de odafizeted a javításra, olajra a különbözetet.
Az igazán olcsó megoldás a kis teljesítményű kerékagymotoros elektromos gép. Akkun, csapágyon kívül nem romlik el rajta semmi.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.06.27. 12:05:28

@Szsrobert: pl a Lupó 3L ben négy személy utazik 3 literből az pl ólcsóbb:-))
Persze az MZ meg a robógó más kategória,de azért a robogók sem romlanak el állandóan.
Egy 125ös Innova is elmegy 1,5 literből 2 személlyel ,de ki birja azt ki,:-))

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.06.27. 12:07:50

én már láttam 1000 es Swiftet gázosban az is olcsó 4 embernek.

ave 2010.06.27. 12:11:39

Szerintem meg olcsobb, egyertelmuen.
Az autoimmal, tobb mint 1 eve nem mentem egy metert sem.
Igaz, hogy sokszor alig lassabb az auto, de az elmeny sehol sincs, raadasul valoban nem kell meg 5 percet sem allni dugoban, ez nekem sokat meger. Telen kicsit fazik a kezem, de nem veszes.

Szsrobert 2010.06.27. 12:16:02

@Gyurma73:
Lupoba is 1500 Ft egy dugattyú?
200Ft egy gyűrű?

Egy befecskendezője 2 MZ ára.
Számold bele az alkatrészt, gumit, javítást, járulékos költségeket is a fenntartásba.

1000-es Swift benzinnel is kedvező(béreltünk, tetszett) , gázzal még jobb lehet.
Innova is jó megoldás városba. Csak drága pízért adják.
Hibrid építéséhez jó alap lehet.

Szsrobert 2010.06.27. 12:16:52

Ja: az autóval rossz a dugóban állni, mikor a motrokkal kerülgetnek.

kelemen.lajos · http://picasaweb.google.com/kelemenlajos 2010.06.27. 12:19:20

Papptibi, eddig nem tudtam ki az a motoros aki korrektül tudd közlekedni a rakparton. Most hogy láttam a motorod már egyértelmű :) Csinálj egy hogyan közlekedjünk normálisan motorral iskolát, javítana az autós motoros viszonyokon. Csak így tovább!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.06.27. 12:24:02

@Szsrobert: mondjuk a Lupóba nem kell dugó :-))de heagyjuk is mert nemide vágó téma.
Amúgy most néztem meg elég sok kis chopper van olcsón .SR,TU,GN,CM, stb
ezek mind olcsóbban járnak el mint egy Mz és a négyütem miat tartósabbak is hasonló teljesítménnyel.

Szsrobert 2010.06.27. 12:36:45

Innova mennyibe fájna 100km-re E85-tel, vagy gázzal? :-)

Szsrobert 2010.06.27. 12:39:05

@Gyurma73: Ha 1,5 litert esznek, talán olcsóbbak.
De akkor még olcsóbb az elektromos, vagy a kerékpár. :-D

Szsrobert 2010.06.27. 12:40:26

@Gyurma73: 125-ös V2?
Több henger, több szelep, több hibalehetőség, egyedi alkatrészek. :-(

odb 2010.06.27. 12:40:53

@WITCH: szerintem pedig nincs igazad. Persze ha csak a fogyasztást nézzük akkor nincs nagy különbség egy 125/250 és egy 500-as közt (bár azért mint tudjuk VAN különbség, és akkor az ezres motorokról még nem beszéltünk), de a járulékos költségek jóval többe fájnak. Egy olajcsere a GN 250-en nem egy tétel lévén másfél liter olaj kell bele, oszt annyi. A láncból sem kell olyan, ami 170 lóerőre és 110 Nm nyomatékra van tervezve. Nem kell hűtőlé és hátsó fékolaj. Kevesebb a biztosítása és a teljesítményadója, de még lehetne sorolni. Cserébe tényleg városban használom, esetleg városon kívül mellékutakon, pályára eszembe se jut felmenni. A 110-es tempót bírja szépen bármikor, ott max 6000 körül forog, ennél több nem kell. Gondolom nem vagyok egyedül azzal, hogy ismerve magam feleslegesnek tartok egy bármilyen 600-1200 köbcentis motort.
Emellett a te tapasztalatodon túl ott van a globális tapasztalat: van igény a kisköbcentis motorokra.

odb 2010.06.27. 12:46:26

Arról nem is beszélve, hogy a legkevésbé se érdekel mennyi idő alatt van a motorom 100-on. Az érdekel mennyi idő alatt van az 50-70-es tartományban, az pedig kevesebb mint egy átlag autó esetében. 0-100-as gyorsulásra Magyarországon nemigen van szükség úgyse a versenypályán kívül, kivéve ha nem vagy permanens gyorshajtó.

zsüber 2010.06.27. 12:50:28

Van a környékünkön egy megbízható használtgumis. A 90%-os Metzelereket olyan olcsón adja, hogy akár évente megér átgumiztatni a motort. A tavaly tavasszal feltett Marathon 2005 májusi. 9000-ért, hozzá az első ME 33 Laser 2006 35. hét. 5000ért. Amennyit én használom, még ezt a szezont bőven kibírja.

Donor 2010.06.27. 12:54:32

Gratulálok papptibi-nek. Jó kis írás.

De azért látszik hogy kezdő és minden úri baromságba beugratják a haverok és gumitesztek :) Ez bizony akár kétszeres szorzót jelent a költségekben. Ha már kitapasztalod, tudod mit akarsz, esetleg rájössz, hogy nem kell neked a tökéletes mintázat, amivel 1 másodperccel jobb időt ment valamelyik kanyarvadász, hanem egy normális középkategóriás gumi is bőven elég városi pötyögésre, na akkor lényegesen olcsóbban fogsz motorozni mint autózni.

Én nem számolgatom a dolgokat, de nyáron amikor kizárólag motorral járok, nagyon sok pénz szokott a zsebemben maradni, nem kerülök dugóba, és gyorsan odaérek mindenhova, hasonló deffenzív vezetéssel mint ahogy te is írtad. Nekem tehát maximálisan megéri.

Ja és nekem egy 30 éves MZ-m van ami 4-5litert fogyaszt és még keverék olajra is kell költeni, tehát még drágább is üzemeltetni mint egy olyan frankó kis motort mint a Hondád.

Donor 2010.06.27. 12:58:39

Ja és a Heidenau jó gumi.
Én versenyzek vele.
Tapasztalatom szerint az utcai Heidenau van olyan jó mint a Hondámon a Dunlop D103 (mostanában valami GT501 néven fut)
Persze ezeket a gumikat is fikázzák, de ezzel is vígan leteszem a Honda lábtartóját :) és esőben is rengeteget motoroztam vele. 140-nél már tényleg megúszott a pocsolyákban :)

Donor 2010.06.27. 13:11:21

@papptibi: Motorokhoz szinte minden gumi diagonál, tehát ne az autós előítéleteid szerint ítéld meg.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.06.27. 13:14:21

Tibi!

Ne írj már ilyen jókat erről a kis Hondáról, mert mindig megfájdul a szívem utána. A múltkori poszt után majdnem felhívtam egy ilyen Xelvises hirdetést, de azóta mindenhova Post-it-ezem magamnak, hogy: NEM VEHETSZ JAPÁN BELPIACOS MOTORT!

Irigylem a bátorságod, hogy meg merted lépni, én is sokáig gondolkodtam, de rájöttem, hogy olyan Pechvogel vagyok, hogy az első héten beállna alattam a főtengely, vagy valami beszerezhetetlen és drága alkatrész nyekkenne meg. Pedig a kis súly, az egyszerű kezelhetőség nagyon csábít...

littlerock 2010.06.27. 13:19:33

@odb: sajnos az a tapasztalatom, hogy elég fontos, a 100-ra való gyorsulás, még városban is. Rengeteg hülye van aki autóban ül... merem állítani, hogy a testi épségem már múlt azon, hogy kb 7 sec alatt gyorsul 100-ra a gép. 120-ig kevés a vetélytárs...

Szsrobert 2010.06.27. 13:36:30

@littlerock: a többiek is úgy gondolják, ahogy te. Egymással versenyeztek, a nagy semmiért.

Nesztek elektromos Babetta:

forum.index.hu/Article/showArticle?t=9035728

Szsrobert 2010.06.27. 13:39:56

A gyalogosok életveszélyben vannak, mert 3s alatt csak 5km/h-ra gyorsulnak.

odb 2010.06.27. 13:42:27

@littlerock: egy átlagos 250-es 60-70-ig legyorsul a városban minden olyan autót, aki nem versenyezni akar. Aki versenyezni akar, azt eleve tanácsos elengedni.

Etniez 2010.06.27. 13:46:01

VTR250 miért nincs a népítéletben?
Szeretnék írni, de nincsen hova.

Etniez 2010.06.27. 14:02:12

@WITCH: VTR250 3,2-t fogyaszt városban, alattam. Melyik ötszázas megy el ennyivel úgy, hogy azért nem papáskodva vezetem?
Súlya 175 kg teletankolva és nagyon kis kezes gép. Kell a francnak nagyobb a nagyfaluba. Hétvégére kellene egy 1200-es Bmw, 'oszt jónapot.

tessekmondani 2010.06.27. 14:03:06

@papptibi: örülök, hogy jó a motorod. nem hiszem, hogy rossz boltot csináltál a hejdejókkal. én is olyanokon gurulok (bár én profi lehetek, ahogy írod, mert 125-el "tépem" budapesten). igaz, én apró mintásat vettem, már-már súrolja az enduro gumit (k58 - ezt a linket most találtam, itt írnak róla, igaz robogós témában: www.heidenau.h /pix/feketearany.htm), de minden körülmények között jobb, mint amiket előtte használtam (volt dunlop is). nem csak esőben, hóban, poros-koszos aszfalton, hanem teljesen jó útburkolaton is biztonságosan használható, ott egyszerűen nem tudom megcsúsztatni, pedig a pilisben vannak kanyarok. mindez természetesen fékezésnél is érezhető, ami nagyon nem mindegy. persze van hátránya is, hogy kopik. de olcsó, ezért nem tétel. ha nagyon kioktattak már gumikérdésben, elnézsét, de kommenteket nem olvasok. üdv

papptibi 2010.06.27. 14:33:17

@Etniez: Intézkedtem, holnap próbálkozz újra.

papptibi 2010.06.27. 14:35:27

@scheerti: az élethez kell egy kis vakmerőség, nem? Különben én is kifogtam, van egy óriási probléma: a bal tükör állandóan lefittyed. Kép a galériában az igényes műszaki megoldásról.

papptibi 2010.06.27. 14:36:58

@Donor: tudom. Ettől függetlenül ez a véleményem. Agyament módon túlárazottak.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.06.27. 14:44:34

@papptibi:

Láttam, nagy probléma:) Remélem, ez lesz a legnagyobb:)

szunyii 2010.06.27. 15:17:32

A Heidenau tényleg jó gumi.

CBHonda · http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CB_series 2010.06.27. 15:31:09

Tévedésben vagy kedves kolléga!
Motorozni igenis olcsóbb mint autózni.

Két út van:
1. veszel egy új autót és vállalod az éves 3-400 ezres értékvesztést, amit majd egy összegben "fizetsz ki" eladáskor
2. veszel egy régi roncsot, és azért, hogy működjön év 2-300 ezret költesz rá.

Én a kettes utat választottam. Az elején még azt hittem, milyen fasza, olcsóbb minden alkatrész mint a mocira. Hát igen...de több is kell belőle!
Egy apróság: motorom (CB500) 178 kg, a Renault majd 1 tonna. Nagyságrenddel több alkatrész, kopás, hibalehetőség--> pénz.

Most már ott tartok, hogy kerékpárral járok, és körberöhögöm a benzinárakat :))

littlerock 2010.06.27. 15:59:02

@Szsrobert: Most kívánjak neked olyan szituációt, amit a tükörből észrevéve, kizárólag a visszaváltással, és nagy gázmozdulattal, esetleg irányváltással tudsz csak megoldani, MERT A BAROM AKI ÉPP ELŐZÖTT VALAKIT? NEM VETT TÉGED ÉSZRE (szemből meg jönekek)!!! ilyenkor csak a gáz segít, különben az árokban végzed, (mármint ha van)... ha ki tudsz lőni,a szembe jövő mögé, nyertél, de ha nem... nem versenyzek senkivel, csak az érzékeltetés miatt írtam... fontos, a mozgékonysága egy motornak, és nem ritkán a túlélés záloga...

littlerock 2010.06.27. 16:00:24

@odb: rendszeresen elengedem a nálam gyorsabbakat, élni akarok, nem meghalni

Z o z ó 2010.06.27. 16:40:27

A Pirelli Sport Demon egy kibeba mód jó gumma!Nekem olyan volt az előző gépemen,imádtam.Bár inkább sport mint túra gumi.Viszont én a BT-ről azt hallottam túrázgatni az jobb...Nekem Michelin Pilot Sportym van most (130as hátsó,kis méret) na az egy fos.Bakelit.Minél melegebb annál keményebb leszXD

muz 2010.06.27. 16:46:02

Ex NDK-s:-)))))))),időcsapdába estél?
A Metzeler leányvállalata és a K60-as enduró gumijával a nem kicsit magas RC 600-as oldal sztenderét lerakom a körforgalomban.Persze kopik,de ami tapad is............!

muz 2010.06.27. 16:50:21

Vazze Szrobi!

Az nem igaz ,hogy te mindenhol ahhoz a kib@szott elektromos szarhoz tudsz kilyukadni!!

Bambano 2010.06.27. 17:43:46

35-ért nagyszerviz, rotfl... amikor legutóbb teljesen rendberakattam az autómat, vezérléscserével, mindennel, akkor a tízszereséből se jött ki... a kocsin hülye méretű gumi van,ebből normális minőség 50 fölött/darab.

szóval ha csak a költség számít, nagyon elvertél:)

Szsrobert 2010.06.27. 19:37:15

@littlerock: Én még nem kerültem ilyen szituba 1994 óta. 1995 óta van vezetői engedélyem A-ra. A közúton közlekedek, nem az életemért küzdök. Ha tényleg olyan rossz a helyzet felétek, akkor inkább nem motoroznék arra.

donphobos 2010.06.27. 19:39:56

@WITCH:

Értem a szempontjaidat, én arra gondoltam hogy sokan sajnos lesajnálólag nyilatkoznak a "pici" 250-es motorkerékpárokról. Gyakorlatilag megkérdőjelezik a használhatóságukat. Pedig ha nem autópályán vagy komoly hegyvidéken akar vele motorozni valaki akkor egyáltalán nem kevés az. Közlekedni, városban/elővárosban/helyközi viszonylatban munkába bejárni is jó opció lehet.

Nem beszélek én a nagy gépek ellen, van azoknak is helye és értelme. Én magam is olyasmira vágyom. Mondjuk én munkába bejárásra nem használnék nagyobb gépet, viszont túrázni Norvégiában, Alpokban és a környéken nagyon is olyannal szeretnék.

Munkába begurulni nekem jó lenne egy (horribile dictu) 125-ös Innova is. Van is kollégám, aki télen-nyáron azzal jár be. Télen "szöges" (szegecses) gumival, rendesen beöltözve mindig.

Engem a sebesség nem érdekel annyira, a tempót 70-100 között képzelem el (70 felé súlyozva) és a kanyargás és szép tájak megismerése vonz. Fotózással és megállásokkal kiegészítve. Sztráda kizárva, mondjuk én északon lakom, itt alig van sztráda. Annál több 1-1 sávos út, ami erdőben kanyarog és tele van bukkanóval és jávorszarvassal.

Az álomgép sárga-fekete R1150R, majdnem azonos köbcentire pendülünk :-)

Nem tudom hogy a linket látni lehet-e majd, beillesztem:

www.bmbikes.co.uk/photos/photophotos/R1150R%20%282%29.JPG

Üdv!

Szsrobert 2010.06.27. 19:43:41

@muz:
"Vazze Szrobi!

Az nem igaz ,hogy te mindenhol ahhoz a kib@szott elektromos szarhoz tudsz kilyukadni!! "

Biztosan szar dolog lehet kevés pénzt járműre költeni sok kilométer alatt az elmaradt alkatrészek szerelése, az elmaradt olajcserék, lánccserék, lánckenegetés, kipuffgáz szippantgatás helyett.
Én fel-alá közlekedhetek a szobában egész nap két keréken. És Ön, Uram? :-)

Le kellene cserélnem egy 20 kW-os 50-esre, ami 9 litert eszik, 10000/min alatt fullad, 6000Ft bele az olaj literje a 25-ös keverékhez, és 500km-enként veszek bele dugattyút 20000-ért, 1000km-enként főtengelyt 30000-ért.

Szsrobert 2010.06.27. 19:46:00

Gyenge 125-ös téma: városban használva a 125-ösöket a gyorsulásnak, és a lánc élettartamának egyaránt jót tesz egy nagyobb hátsó lánckerék.

bürokraták rémálma 2010.06.27. 19:46:50

Igaz nem főváros, de itt is van elég sok idióta autós. (Tisztelet a kivételnek, ők vannak többen.)
Én egy 50 köbcentissel nyomom, de váltós, így nem kell fölöslegesen pörgetni. A napi 15-20 km-es távon nem ritkán 15-20 percet spórolok, nem állat módjára közlekedve. Míg autóval 6 liter alá nem tudom vinni a városi fogyit, addig a motorral nem tudok kihozni 3-nál többet. Zömében 2,5 is elég. A baj az, hogy az év kevés részében használható, vagy ha mégis tisztességesen ki akarnám használni, akkor olyan ruhák kellenének, amik a motor értékét bőven meghaladják. (bukó, kesztyű, dzseki, nadrág, a protektorokról ne is beszéljünk.) Pedig életben maradni mindenki szeretne, én is.
És azt leszámítva, hogy motoron nem tudok zenét hallgatni, még a napom is jobb, ha azzal mehetek dolgozni, mivel szeretek motorozni. (Némi élményfaktor egy-két kanyarban és már az sem izgat, ha a főnök lebax.)

Etniez 2010.06.27. 19:51:35

@Szsrobert: Nekem 17-et ment el a CG125-n a lánc. Most VTR250 van már egy éve, ez az ideális közlekedő motor. 125-nek jó a fogyija, de már városban is kevés :(
250-el túrázni is elmegyek országon belül bárhova.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.06.27. 20:15:30

Motor, mint olcsó közlekedési eszköz?! Ugyan már... kilométerenként majd' kétszáz forintért?

www.hegylakok.hu/?p=11

GERI87 2010.06.27. 20:17:07

Azért a 4,5-5 literes fogyasztás 250 ccm-nél szerintem sok!
Akkormár inkább 500ccm bár az meg már sok...

odb 2010.06.27. 20:38:33

@donphobos: az hittem a "rusor"-ra gondolsz azzal a kacsintós első lámpával.
totalbike.hu/tesztek/rusor/
Én ha tehetném túrázásra egy R850R-t szereznék, az egy liter nekem már sok :)

odb 2010.06.27. 20:43:26

@GERI87: ha egy átlag egyhengerest veszünk akkor igen, de ez egy pörgős (nagyon pörgős) kéthengeres oszt az bezabálja a négyet. Cserébe van 35-40 lóereje, az egyhengeres négyütemű nakedeknek meg van 21-22.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.06.27. 20:57:52

@odb: nekem volt egyhengeres gép ami 33 lóerős volt,mondjuk az is 4 körül evett,mert pörgetni kellett.
Suzuki NZ 250 nyomatékos is volt meg gyors is 160 körüli véggel.Csak hát alkatrészt nem nagyon találni hozzá.Ma már csak gyenge gépeket kapni.Pedig az 86 ban 56 sebességes 4 szelepes volt.És az egész motor 120 kiló volt.
www.suzukicycles.org/1980-1989/1986d.shtml

donphobos 2010.06.27. 20:59:39

@odb:

Az R1150R az álom, annak kerek a fényszórója és szép harmónikus műszerfala van. A Rockster sokkal vadabb formaterv, nekem az sok.

Az R850R is bejövős, erőben nekem bőven elég az is. Ha árban jóval olcsóbb, akkor elgondolkodom rajta, de ha picivel olcsóbb akkor egyértelműen R1150R felé húzok.

A sisakom is sárga-fekete (Schuberth S1 Yellow), olyan leszek mint egy nagy barátságos darázs :-)

Üdv!

Szsrobert 2010.06.27. 21:10:11

@kutya_zzr: Ez nagyon odaver.

Örülök az MZ-nek.

JawasZoli 2010.06.27. 21:29:40

egesz jo kis cikk, hasonlo dolgok futottak at az en agyamon is amikor motorral kezdem munkaba jarni, meg az is mellette szolt, hogy az asszony meg a 2 gyerek nehezen megy el ovodaba szakado esoben, en meg nem banaom ha el is azok, vagy esik a ho. bar angliaban, mivel ott elunk, ha leesik 5 cm ho akkor megall az elet.hujjjjek, de szerencsere kikaptak a nemetektol. balesetmentes utat

JawasZoli 2010.06.27. 21:30:38

ja en meg a jo oreg Jawa 350-nek!!!

JawasZoli 2010.06.27. 21:31:13

@Szsrobert: en meg a jooreg Jawa 350-nek

Lük 2010.06.27. 21:46:23

A post írójával abszolút egyetértek. Amikor spórolgattam, hogy megvegyem az áhított motoromat minden pénzt félre raktam a...motorra. Na igen ám, az egy dolog h az ember megveszi a motort, a védelmet nyújtó ruháról is gondoskodni kellett. Protektoros bőrruha 120e, bukó 70e, gerincvédő 13e, csizma 80e, esőruha 4e, kesztyű 7e...Az a dúrva, hogy ez közel sem jelenti azt h hát zsir megvan minden. Az idő múlásával és az elköltött sok pénz feledésbe merülésével megnő a "bakker, kéne még ez és az" faktor. Motorgumi, szervíz, szelephézag bla bla...na meg a benya. Ez is vicces dolog. Amikor motort vesz az ember nem úgy gondol rá mint egy munkába járásra használt eszköz hanem egy olyan hobbira amivel akkor is foglalkozik az ember amikor semmi értelme (elmegyek gurulni egy kört ugyi). Szóval drága dolog ez vaze, most voltam motorosakadémiázni az is 45e volt, mondjuk megérte.

GERI87 2010.06.27. 21:50:14

@odb:
Ja hogy annyi lóerő..igy már más azért.

GERI87 2010.06.27. 21:54:25

Azért ez a vezetéstechnikai tréning is túl van spilázva. Mostanába nagyon divat de annyira nem ér sokat mint hiszik.

muz 2010.06.27. 22:09:12

Szsrobert !!

Csak arra reagáltam,hogy ha valaki,valahol felveti a cseresznye fa metszésének minőségi elvárásait.Te abból is az "elektronyosbringamilyenfasza" című lemezt teszed fel.
Lelked rajta!
Mentsd meg a fődet,oszt röhögj a benzin árakon!!!
De ne mindenhol!!!
Arra nem gondolsz,hogy néhányan az öröm miatt motorozunk,nem pedig a takarékoskodás miatt?
A motorom fogyasztását meg pont leszarom,egy hete 3 méteres hófalak között motoroztam "és ön uram"??!!

Jamesblond 2010.06.28. 00:30:59

Egy 50-es robogó ha valóban csak 50-es a büdös életben nem gyorsul le egy 125-ös Mz-t vagy ETZ-t. Amikor egyesben eldobtam a kuplungot kapart 1-1,5 métert. Ezalatt a táv alatt egy röpsúlyos-variátoros izé még meg se feszül. Attól hogy az ETZ-n nincsenek szép gömbölyű műanyagok igen fürgén tud mozogni ha jó mindene. Vaze az 50-es robogón 30-nál világít a piros lámpa hogy nem kéne tovább pörgetni. 30-nál az MZ még egyesben van:) Meg 80 az utazó akár két személlyel is. Ilyet a robogó messze nem tud akármi is legyen ráírva.

Rocko- 2010.06.28. 00:32:42

@papptibi: lehetsz. :)
és hiányozni hiányzik nekem is, de a szükség nagy úr!

Donor 2010.06.28. 07:27:42

@papptibi: Ja, ebből a szempontból egyetértek. Tényleg túl vannak árazva a dolgok csak azért mert motorhoz lesz, de azért a csórók megtalálják mindig az olcsó megoldást :)

Alapvetően aki igazán takarékoskodni akar az egy 125-ös "postásmotor" kategóriát vesz. Ezek nagyon megbízhatóak és keveset fogyasztanak. Ezért olcsó a fenntartásuk. 100-as tempót is kényelmesen tudják, tehát városba ideális. Versenyezni nem lehet velük de szerintem elegendőek a városi forgalomhoz.

A 250-es kategória annyival jobb, hogy azzal már országútra is ki lehet merészkedni, meg túrázni is lehet vele.
Igaz én Simsonnal is túráztam, de ez mazochistáknak való :D

És hogy a teljesítmény hajhászok is lássák mire képes a Hondádnál gyengébb, gagyi, közel gyári 250-es ETZ és az utcára való Heidenau gumi:
www.youtube.com/watch?v=xbH8YuIGDkk
Én a sárga sárvédős vagyok és csak a 12. lettem :)

Szsrobert 2010.06.28. 07:36:24

"Arra nem gondolsz,hogy néhányan az öröm miatt motorozunk,nem pedig a takarékoskodás miatt?
A motorom fogyasztását meg pont leszarom,egy hete 3 méteres hófalak között motoroztam "és ön uram"??!! "

Van akinek az az öröm, ha gyerekeket molesztál, vagy elvágja a másik torkát.
A te motorod fogyasztását én is leszarom. :-)

Donor 2010.06.28. 07:36:41

@littlerock: Nézd, azt értem hogy az asszonynak ezzel a dumával adtad be, hogy miért kell neked nagy teljesítményű motor, de minket ne nézz már madárnak :D

Nem a teljesítménytől lesz biztonságos egy motor, hanem a vezetőjétől. A nagy teljesítmény csak ahhoz segít hozzá, hogy belemehess olyan szitukba amit kis teljesítménnyel meg sem próbálnál.

Az általad említett eset velem is megtörtént, de nem a teljesítmény mentett meg, mert az nem volt a motoromban.

Bq 2010.06.28. 09:05:03

@Hofiiiii: Mondjuk bőrruhából meg csizmából is lehet költséghatékonyabb megoldást találni, feleannyiért is lehet jó minőséget kapni, mint amennyit ráköltöttél...

A költségek számolgatásáról meg annyit, hogy a magam részéről csak a benzinre költött pénzt szoktam számolni, azt is csak a miheztartás végett... a többi, járulékos költséggel meg úgy vagyok, hogy amikor kell valami, akkor keresek valami kompromisszumos megoldást a költség és minőség között. Autónál is, motornál is, jelentkeznek szervizköltségek, és ha valaki használja is őket, így is-úgy is ki kell fizetni. Mondjuk, azt nem mondom, hogy jólesett kiadni szezonkezdéskor 12ezret csak a gyertyákra, de ha cserélni kell, akkor cserélni kell.

Zorgo 2010.06.28. 10:49:48

A motorozás rendkívül költséges közlekedési módszer.Ha csak a fogyasztást vesszük alapul akkor minden csodálatos, de az amortizációs költségek már sokkal szigorúbbak.Próbált már valaki eladni egy 2-3 éves motort?Nagyjából a felét lehet kapni az új árának, elég komoly bukta!A gumik jelentik a következő combos tételt,100-as is lehet egy szezonban.Szerintem a robogózás a legjobb kompromisszum, itt sokkal kedvezőbbek a költségeink.Van nagy motorom,autóm,robogóm és mindegyiknek meg van a helye,ideje,hogy mikor érdemes használni.

odb 2010.06.28. 11:11:43

@Donor: szépen pakolgatod kanyarokban :) Megkérdezhetem, hogy mennyire más a versenymotorod mint egy "széria" ETZ?

CO2 2010.06.28. 11:42:11

@MTFUN: Ez így nem igaz. Csak a motoroknál sok gép nagyon megközelíti a versenytechnikát. Az drága nagyon nem is mindennapi közlekedésre való sztem. Én ETZ 250-el járok ha tehetem (90 km / nap)
Fogyasztásom 4 liter alatt igaz nem sietek de időben nem sokat nyernék..
Heydenau stb. 4 éve nem nyúltam a motorhoz érdemben 29000 Km van felújítás óta.. Tokozott lánc még szuper állapotban van.. Fele a ktsg busznak autónak pláne.. Rezsi szinte semmi mert 1 motorgenerál 30-40000 FT anyagköltség a többi 1 hétvége és évekig ok..

gezapeti 2010.06.28. 11:42:47

Szerintem a tisztán ft/km számolás csalóka, mert egy csomó költség van akkor is, ha áll a gép.

Én úgy számolom, hogy az, hogy van autóm x ft/nap, ezen felül ha megyek vele y ft/km. Így árnyaltabb képet lehet kapni a költségekről szvsz.

CO2 2010.06.28. 11:52:49

A megbízhatósága pedig sztem negyon jó csak nem gányolni kell ill 1-2 apróségot meg kell rajta alaposan csinálni (elektromos rendszer pl). Ha az rendben a világvágáre elvisz..
Alkatrészileg már lehet gond a sok vacak miatt de szerencsére én még a régi készleteimből élek:)

littlerock 2010.06.28. 12:06:46

@Donor: Azt hiszem, félreértettük egymást. Fentebb szerepel, hogy egy XV400-assal gurulok. 60-70 es tempónál történt az eset amiről írtam. 100-110 nél nem szoktam gyorsabban menni, már azért sem, mert az autók km-órája kb 8%-ot csal, míg az enyém pontosan mutat. Így az átlagos közúti tempóval gurulok legtöbbször. Ha beragadok egy teherautó mögé, akkor jól megnézem elférek- e, illetve próbálok felkészülni a türelmetlen/figyelmetlen autósokra is, ha már kialakul a sor egy erotikus teherautó esetében. A baj az, ha valaki akkor előz, amikor én motorral sem nagyon, illetve a szembejövő elhaladására várok, ÉS NEM VESZ ÉSZRE az eszement állat, és amit ő üres helynek vélt, ott épp én voltam. Ilyenkor, ha nincs tartalék, akkor nincs hova menni, mert mire ráeszmél a helyzetre, már nem tudja az árokba rántani a saját járművét. Mivel egy előzésre készülve erősen nézem a visszapillantót, már lehet látni, merre van a kiút a szituból. Itt elég a 40 Le is, de 30 már kevés... Nos anno egy 250-es Virgács is megtette volna, de tapasztaltabb motorosok lebeszéltek, és ha már Virgács, akkor 400-500-535 legyen. Nem egy 600+ os sportmotorral viszem a csajomat forrónaciban, szlalomozva 200-zal!!! Kell a gyorsulás, mert jól jöhet, és az önkontroll fontosságával maximálisan egyetértek. Sajnos aki kimegy a közútra, az készüljön fel, hogy néha más helyett kell gondolkozni.

Szsrobert 2010.06.28. 12:40:00

"Sajnos aki kimegy a közútra, az készüljön fel, hogy néha más helyett kell gondolkozni."

NÉHA???
Naponta 10-szer halnék meg, és 20 embert gázolnék halálra, ha nem gondolkodnék folyamatosan mások fejével is. Helyettük.

Bq 2010.06.28. 14:01:03

@CO2: Hát, a saját motoromat nem merném közelállónak nevezni a versenytechnikához, de egy tisztességes gumigarnitúra mégis minimum 50ezer Ft rá (+szerelés, mert ennek már nem lehet nekiállni szerelővasakkal otthon).

Az is árnyalja a dolgokat, hogy ki minek tud/mer/akar nekivágni otthon. Te megcsinálod az MZ nagygenerált az asztal sarkán, én megcsinálgatom magamnak a kötelező szervizeket, telószimmeringcserét, fékolajcseréket, de pl. egy szelephézag-állításnak nem szívesen ugranék neki egyedül, megint más meg szerelőhöz viszi, mert vagy nincs rá helye/ideje, vagy örül, hogy tankolni-guminyomást állítani már egyedül is tud;)
Nem beszélve arról, hogy lehet, hogy neked is, az MZ már a kisujjadban van, de ha eléd raknának pl. egy Honda CB blokkot, elgondolkodnál, mi merre, mert még nem ismered... pedig az is messze van még a mai csúcstechnikától:)

littlerock 2010.06.28. 14:01:14

@Szsrobert: Azt hiszem egyet értünk, csak mérsékelten fejeztem ki magam.

devisionhun 2010.06.28. 14:35:50

650es BMW-m 4-4,5ből jár el városban kövérgázon.
Gumim viszont Michlen PilotRoad2 - 74k volt a szett + szerelés... De esőben is olyan, hogy bárhova bedönthető!

Szsrobert 2010.06.28. 14:42:31

@devisionhun: Még az útszéli árokba is. :-)

PepeXVI 2010.06.28. 14:49:48

A Heidenau egy erős közepes gumimárka. A 125-ös Shadow-mon volt elől ilyen, én választottam, és nem bántam meg. Szárazon kicsit csúszik, nedves felületen nagyon jól tapad. Átmenet a kínai tornacipő és a Metzeler között. Én merem ajánlani, kisköbcentis városi gépekhez mindenképpen!
Amúgy van rendes honlapjuk is...

Donor 2010.06.28. 15:02:37

@odb: Elég szigorúak a műszaki szabályok, ezért semmi lényegesben nem különbözik.

Annyi, hogy a felesleges dolgokat leszedtük róla, pár dolgot megerősítettünk, de a futómű, váz az eredeti. A motorban nincs tuning, csak a kuplung van lekönnyítve, és nekem a generátor sincs rajta hogy annyival könnyebb legyen a főtengely. Ettől kicsivel robbanékonyabb, de a teljesítménye nem nagyobb. Karburátor is teljesen gyári, légszűrő nincs benne.
Van aki utcai MZ-vel megy, ők sincsenek hátrányban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.06.28. 17:36:41

@Jamesblond: ne egy japán robogót nézz.Nekem volt 125 ös ETZ-m és igan csak üvegelni kellett hogy 60 ig együtt menjek egy JÓ robogóval.

Krisi 2010.06.28. 17:43:05

hehe, pont most cseréltem gyertyát az MZ-ben, ez egy ilyen nap. nekem is jobb lett utána, vitte a 110-et lejtőn, ójee :)
amúgy városban ilyen melegben nem a legjobb, mert kegyetlenül melegszik. emellett két dologban veri csak a japán négyüteműeket: nyomatékban és árban. bár az előbbi nem biztos, mindenesetre a kétütem- egy henger kombó elég király. és úgy rezeg, hogy soha az életbe nem lesz vesekövem :D

ja és motorozni király. ma minden féle ügyeket intéztem a főfaluban, motorral volt két óra, autóval lett volna legalább 3 + parkoló díjak. bringával csak azért nem mentem mert volt benne egy kitérő Budaörsre, különben az nyert volna :)

Etniez 2010.06.28. 18:27:14

Tibi!

VTR250 még mindig nincsen népítéletben.

Szsrobert 2010.06.28. 19:18:07

@Krisi: én nem vettem észre az enyémen, hogy melegedne. Igaz nem 6000-nél váltok fel. Rezegni akkor rezeg, ha 1500-as fordulat alatt megyek vele 5-ben(25km/h), ami nem üzemszerű. 2000-6000 közt síma.
A négyütemű 2/3-át fogyasztja, és ha szeremcséd van, olcsóbb az olaj.
Mennyibe kerül tól-ig egy felújítás egy levegős 4T 125-ösön(henger, dugó, gyűrűk, vezérműlánc)?

trakee 2010.06.29. 09:25:37

@WITCH: Hehe.. Igen én vagyok a menőgfyerek, nekem van önkontrollom, és 2 hét alatt simán én votlam az úr, nem az ezeregyes.
Csak míg 1000 ből egyszer kihúz az ereje a pácból, amiből simán ki lehetett volna jönni lassítással, kormányozással is, addig legalább 20 × a kezdő ilyedtében rácsavarja a gázt... ha szerencséje van, csak vigyorog, hoyg hogy megy, és nincs baj, ha nincs, felcsavarta magát a villanyoszlopra. No ezért jó a fokozatosság. Egy 50-esen, 125-ösön nagyon rá kell készülni, hogy kilőjjön, az nehezen megy ilyedségből.

Persze egy nagymotor más. Nem szenved a szélben, dombokon. De kérdem én, ha valakinek akkora az önkontrollja, hogy megzaboláz egyből egy 1000-est, annak miért nincs akkora önkontrollja, hogy 1-2 évet menjen 80-100-al? Kicsit többet kapcsolgatva a váltót? Hja, mert nem elég menő? Meg mert nincs is akkora önkontroll?

Szsrobert 2010.06.29. 14:36:48

@trakee: Anyagilag megterhelő motort cserélgetni. Az államnak a semmire befizetett hatalmas pénzeket nem is említve.

littlerock 2010.06.29. 21:59:55

@trakee: anno azért gondolkodtam a 250-es gépeken, mert épp az önkontroll hiányától féltem. Mentem nagyobb gépekkel, köpjenek le a nagyarcúak, de én félek a nagy vason... jó dolog úgy uralni egy hajtűkanyarban a choppert, hogy nem tudod elforgatni a hátulját. Egy 1.6os Marauder egyszerűen motorozhatatlan... anno a haverom mindig úgy gondolta irigykedek... ő be is dobta a gépet az árokba, mondjuk segített neki egy bamba autós...

Szsrobert 2010.06.30. 11:29:16

Büszkén ülök a Babettára, mert fullgázon sem hajít le a gép. :-D

Nekem nem volt problémám, nem digitális a jobb kezem mozgása.

papptibi 2010.06.30. 21:59:30

@Etniez: ismét intézkedtem. Sajnos ezt nem én csinálom, Baowah fejét kell ütni, és kemény...rajta leszek

papptibi 2010.06.30. 22:04:00

@Etniez: Ezt az átlagfogyasztást hogy csinálod?

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.06.30. 22:39:47

reggel meghegesztem, becsszo.

trakee 2010.07.01. 08:13:25

@Szsrobert: Sokkal jobban megéri a kórházban az orvosnak tejelni?
Nincs megéri/neméri! Egyébként erre találták ki a fojtott motorokat. RS 125-ös németországban van 80; 120 km/h-ra fojtott, és a telejsen nyitott. Ugyan így az összes 600-ast le lehet fojtani. De magyarországon ki látott olyat, aki nem egyből inkább tuningolni akarta?
Amúgy akinek nem éri meg, az vegyen bátran 1000 RR-t, csak takarodjon messzire, én nem akarom látni a széttrancsírozott testét, mikor elcseszte.

Szsrobert 2010.07.01. 12:40:13

Igen. Az orvosnak mindenképp. :-)

papptibi 2010.07.02. 00:14:57

@Etniez: elvileg most már lehet ítélkezni!

loláb 2010.07.02. 09:41:44

A motorozás nem azért éri meg, mert olcsóbb mint a kocsi. Sajnos nem az, az én 650-esemel minden megtett 1000 km átlagosan 4-5000 forintba kerül (gumi, szervízdíj, kopó-fogyó alktartészek láncspray), plusz a benzin. Plusz a biztosítás és az adó.

Viszont reggel várom, hogy végre a motoron üljek, míg a reggeli autózástól már szinte rosszul vagyok.

odb 2010.07.02. 10:18:54

@loláb: nekem nincs kocsim és a kis 250-es motorom nem egy drága dolog semmilyen szempontból. Egészen biztos vagyok benne, hogy bármilyen autónál olcsóbb - mind rövid mind hosszútávon. És itt még nem számolom az autós élet járulékos költségeit, például a parkolást, az autómosót és hasonlókat.

Szsrobert 2010.07.02. 11:40:53

Lóláb: vegyél MZ-t, akkor olcsó lesz.

exec 2011.08.16. 14:25:49

a motorozás luxus, nekem is honda van és ki merem jelenteni hogy minden alaktrész minumum 2* drágább mint a corollához pedig az sem olcsó! egy nyomorult gyári első féktárcsa 50e forint amiből kettő kell, egy teló krómszár utángyártot 45e, a 2 gumi ára több mint a négy a kocsira és 4-ed annyit fut el. Ha a gazdaságosság a lényeg robogót kell venni minden bagóért van hozzá vagy egy simsont.

Friss topikok

Hirdetés