Nem pörgetett fel

Jól néz ki, praktikus és testhezálló, de nem elég széles az időjárási spektruma, nagyon meglátszik rajta a használat és ehhez képest elég drága volt. Németként azt mondanám: feltételesen ajánlott.

Sportos, testhezálló, kényelmes dzseki a GT Pro

Eredetileg Alpinestars-t szerettem volna, de mikor két éve bementem a boltba, hagytam magam rábeszélni erre a REV'IT GT Pro dzsekire. Mára kicsit megbántam. Egyrészt ugye nem volt olcsó, 65 ezer forint körüli árával akkortájt inkább számított felső kategóriás cuccnak, mint egy olcsó vászonkabátnak. Persze a viszonylag erős és masszív Kodra, Faller és Lorica anyagokból, illetve részben bőrből készített, kivehető, ProLife típusú, CE-szabványos protektorokkal, REV'IT! Hydratex vízálló, de lélegző membránnal tényleg nem egy alapmodell.

Igényes a varrás, még sehol sem szakadt el

További extrája a szintén kivehető Exkin thermobélés, illetve a mellkasnál és a lapockánál lévő, cippzáras szellőzőnyílások. Elméletben ezek a tulajdonságok biztosítanák, hogy a dzsekit egész évben használni lehessen, de erre tapasztalataim szerint nem alkalmas. Az átszellőztetéséhez nyáron, nagy melegben még csupasz motoron is kevés négy picike szellőzőnyílása, különösen, ha felvettem a rendes, ezért vastag és meleg gerincprotektoromat.

A gallérnál puha, kellemes a bélés

Tovább súlyosbítható a helyzet, ha esetleg van rajtam egy hátizsák, aminek a vállpántja pont a szellőzőnyílást takarja. Amikor ezt először észrevettem, ordítani tudtam volna - a tervezők is agyatlan hülyék, meg én is, hogy erre nem gondoltam előre. A másik véglet esetén, nagy hidegben sem tökéletes, bár a dupla, átfedéses középső cipzárak, a szellőzők szél elleni gumi szigetelése és maga a thermobéléssel tuningolt kabát eléggé hidegállóvá tesznek még gyors és idomtalan motoron is. Csak ilyenkor meg sportos szabása miatt nem elég hosszú a kabát, deréktájt rövid idő alatt átfázok benne.

A felkarnál is feszesre húzható

Viszont a két véglet között szuper. Jó a szabása, kitűnően illeszkedik egyre inkább hordó formát öltő felsőtestemre, béléssel nagyon passzentos, és anélkül is elég feszesre állítható. Ebben nagy segítséget jelentenek a felkarnál lévő tépzőzárak, a hátán és a könyökénél elhelyezett sztreccs betétek, illetve a derékbőséget és csuklóvastagságot szabályozó tépőzárak. Soha nem érzem úgy, hogy a protektorok elmozdulhatnának, lötyögnének, ami nagy biztonságérzetet ad.

Praktikus a mobiltelefonzseb, én az iPodot tartom itt

Ami a kabát vízállóságát és az izzadságot elvezető lélegző képességét illeti, abban jó átlagosnak tűnik, bár túl nagy összehasonlítási alapom e téren nincs. Tény, hogy szakadó esőben motorozva egy idő után belül is vízfoltok jelennek meg - Spyder márkájú snowboard-dzsekim ennél biztosan jobban véd. Igaz, annak 5000 mm-nél sokkal nagyobb a vízállósági mutatója. Rövid záporokat, lazább esőket pedig a REV'IT!-ben is megúszok szárazon.

Lehúzva pedig szellőzik, feltéve, hogy nincs rajtam hátizsák

Feltéve, hogy nem izzadok bele: a lélegzőképességét mutató sarokszáma ugyan már sokkal jobb, 7000 g/m2/24óra, ennek ellenére párás, fülledt időben gyakran érzem úgy, hogy a bolhák vízipólóznak a hónom alatt. De lehet, hogy csak én vagyok túl érzékeny.

Kibolyhosodott az anyag

A GT Pro egyelőre elég jól viseli az eddigi, nagyjából két szezonnak megfelelő, nem túl intenzív használatot. Egyetlen varrása sem szakad még el, cipzárai könnyen járnak és a tépőzárai sem vesztettek feszességükből. Persze az újszerűsége már rég odavan. Szürke részein csúnyán koszolódik, hiába mosom speciális, impregnálásra és tisztításra is ajánlott mosószerrel, egyre gusztustalanabb ezeken a területeken. A tépőzárak környékén pedig bolyhosodik a textil, ami szerintem még nagyon korai - különösen annak tükrében, hogy milyen drága volt a cucc és mennyire keveset használtam.

A szivacs hátprotektort kivettem, mert van külön, komoly gerincvédőm

Eredetileg "mindenre jó" kabátnak vettem a REV'IT! GT Prót, de mindenre persze ez se jó. Nagy hidegben nem elég meleg, nagy melegben nem elég szellős és az én elvárásaimhoz képest túl gyorsan kopik. A mai eszemmel már két motoros felsőt vennék az árából - egy hosszabb, alpesi túrázásra, nagyobb hidegbe alkalmasabb kabátot és egy sűrűn lyuggatott elejű, nyári dzsekit.

Persze Kínában gyártották

Talán a gyártó is rájött, hogy ez a dzseki nem az igazi, mert a 2008-as online katalógusában már hiába kerestem, leálltak a gyártásával. Ha valaki mégis kedvet kapott volna hozzá, erről az oldalról, akciós 129.99 angol fontért (~41 ezer forintért) még ma is megrendelheti.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr301307303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hassan0926 2009.08.14. 09:03:11

Nekem alpinestars van, ilyen: www.alpinestars.com/Rhoma_Drystar_Jacket/pd/np/123/p/320607.html
Ha még egyszer vennem kéne, meggondolnám:
- fehér részeket lehetetlen megtiszítnai
- ha rendesen ki akarod mosni ki kell venni a protektorokat, ám ezek sikeres visszarakásához olyan bolygó állás szükséges ami 1000 évente egyszer van + nőgyógyász kezek
- tök jó, hogy drystar meg gore-tex, de megáll benne a víz

Pro:
nagyon kényelmes, 10 fok alatt is használható a béléssel, nem lebeg nagy sebességnél

ElGatoNegro 2009.08.14. 09:16:04

Az én tapasztalataim szerint minden évszakban használható dzseki/motoros ruházat nem létezik.
Én külön tartok kánikula-,átmeneti-, és téli kabátot. (+esőruha)

A REVIT márkával nekem is van tapasztalatom: Egy hosszú "szárú" REVIT bőrkesztűm van, de sok jót nem tudok róla mondani (és az is nagyon hamar kopik)

kerokaa 2009.08.14. 10:09:56

10 ruppóért hozzámvágtak egy sötétben messziről hunyorítva hasonlót. Célnak megfelel. Egyszer sajnos már kipróbáltam lassú tempónál való vállon csúszást, de csak picit vékonyodott az anyag, ki nem szakadt. Racionalitás. Sajnos már én is kezdem elveszteni, mert a motor az érzelmekre hat...

zöldi 2009.08.14. 10:55:40

Hmm. Louisban vett hosszított Cycle spirit kabátom van, 100 euró volt akciósan, nem akciósan 120 volt 4 éve. -10 foktól +akármeddig használható. Az esőt kb 1 órán keresztül bírja, de ezt nem szoktam megvárni, mert felveszem az esőruhát rá. Futárokkal beszéltem, a spidinek van olyan dzsekije+ gatyája, ami full-full vízálló és nagyon hidegben is komfortos, de asszem 100 körül van csak a dzseki.

figyeljcastro 2009.08.14. 11:40:51

Nekem sikerült 20 ezerért roleff(!) hosszú túra kabátot venni (kivehető béléssel, protektorral), és további 20 ezerért nyári (BEL) bőr(!) dzsekit beszerezni (protival). 40-be megállt a kabát-ügy. Érdemes egy kicsit keresgélni.

konti10 (törölt) 2009.08.14. 12:25:07

Nyugi, hegyrejárós kabátnak még jó lesz a vespára. Az a pupos a múltkori tesztalany? Megvetted?

TóthZé 2009.08.14. 13:17:03

@konti10: Hello, igen, és az ahhoz a teszthez készített illusztráció. Nem vettem meg, jó volt, de nekem egy kicsit hegyes. Puha vagyok én az ilyen sportmotorokhoz, még akkor is, ha már öregecske.

desmoquattro 2009.08.14. 15:08:13

A 65eFt mióta felső kategória motoros dzsekiben? 1 Puma cipő 25eFt. 1 Levi's501 20 - 25eFt. 1 farmer, egy darab rongy. Egy Spyder dzseki 40-80eFt amit 1 éveben 5 - 20 alkalommal használ az átlag és a zéró ütésvédelem, zérő kopásállóság, hiszen havon csúszol vele. Egy hátsó gumi 50eFt és ha vigyázol rá akkor megy el 5 ezret. A Rev'it egy középkategóriás márka megfelelő minőséggel. Léteznek profi kabátok, 500km - t is vízállóak, de nem 65 - ért persze. Nem kell szarfacsarinak lenni, venni kell jó cuccokat aztán lehet élvezni a motorozást sokáig. Ha nem szívügy a motorozás - vagy nincs rá pénz, bár a Spyder dzseki nem ezt mutatja - akkor természetesen nem kell sok pénzt áldozni rá, de tudomásul kell venni a termékek teljesítményszintjét. Ja és a világos ruha bekoszolódik, a motorozás egy koszos sport, különösen egy ilyen országban.

tamasss 2009.08.14. 15:20:50

Tavaly vettem egy Ixon Carbonicot. Az is bolyhosodik, de legalább a bélést kivéve teljesen átszellőzik, amúgy meg elég hosszú. Nem sok cuccnál láttam még azt a megoldást, hogy a külső szellőzik, a bélés meg vízálló. 0 és 10 C között is ok, meg 40-ben is. Jópofa megoldás, de enyhe időben vagy hideg vagy meleg. 36 ezerért adták. Szerintem a bőr az igazi (általában azt hordom) csak macerás tisztítani.

ábrus (törölt) 2009.08.14. 18:02:06

2000 vagy 2001-ben vettem a Foktnál egy Bering Chrono cordura kabátot(100%vízálló,szélálló,páraáteresztő)84ezerért.(akkor nagyon kemény pénz volt érte)
Azt mondták hogy ez már elég komoly termék ezért erre szoktak adni egy év garanciát.
Én használtam télen-nyáron szinte mindennap,de egy éves kora előtt már hónaljban és a karjain egy kisebb esőben is beázott,pedig impregnálgattam és hozzávaló mosószerrel mostam.
(amikor reklamálni mertem telefonon,azt mondták hogy ilyet ne mondjak mert egy Bering nem ázik be,másodszorra meg azt javasolták hogy húzzak rá egy esőruhát és kész.ennyit a garanciáról)
Egyébként a kabát nagyon jó,kényelmes viselet(a mai napig hordom csak ne essen az eső)jók a protektorai,a cippzárak is hibátlanul műkődnek.Nyáron sem okvetlenül kell megsülni benne,de persze nem egy nyári kabát.
Estem benne háromszor is,de semmi különösebb sérülés nincs rajta,pedig csúsztam aszfalton is.A bering cordura kesztyű is megérte az árát(15e)tényleg nem ázik be(van a bélésében egy gumikesztyű) és a mai napig hibátlanul teszi a dolgát.A nadrágból sajnos a nem páraáteresztőt vettem,ezért kicsit jobb időben,megállva valahol 10 perc után már tapad rám a szára az izzadságtól.(télen viszont a bélésével együtt nagyon jó)
Szóval nagyon jó minőség,kivéve vízhatlanság és a forgalmazó cég hozzáállása.(bár azóta lehet hogy mindkettő javult)

akos696 · www.focusauto.hu 2009.08.14. 21:39:30

Nekem egy Probiker szettem van, havertól vettem 30-ért, mert 2 évvel korábban, rendelte Németó-ból 100 feletti áron és kicsi lett neki, addig, meg a szekrényben porosodott. Én nyáron is benthagyom a bélést, anélkül nem érzem olyan passzentosnak a kabátot. És menet közben így is áramlik kellemesen a levegő. Na meg a meleget is jól bírom. :) Viszont eléggé vízálló és aláöltözet nélkül (gyk. csak egy póló) kb 15 fokig jó. De egy pulcsival 6 fokban, esőbe sem fáztam.

konti10 (törölt) 2009.08.14. 23:46:40

@TóthZé: ez az alázat kell ezekhez a gépekhez. sokan nem értik. szerintem nyugodtan orientálódj erre felé, van itt helyed.

Run in The Sun · http://roadworks.blog.hu 2009.08.17. 00:41:00

Szerintem az a baj hogy el vannak szállva a ruhagyártók is mint oly sokan mások. Sosem értettem hogy egy "egyszerű" textil dzseki hogyan kerülhet többe mint 40+?
Mert ha bőr akkor még csak-csak de textil? Hiába kordura, telefon-gps-bluettoth-lélgző-membrán-áteresztő kutyafüle attól hogy 40-60-100 rugó még csak egy sima textil dzseki marad szerintem.

Nem értem ezt sok nyenyergést se...vagy mások puhányok vagy ém vagyok fakír? Az én gagyinak számító spool Rafael dzsekim két éve tökéletesen működik úgy hogy jártam vele bélés nélkül +30 fokban városban, de motoroztam vele béléssel + egy pulóverrel és bélelet nadrággal +4 fokban is! Addig volt használható úgy hogy kényelmesen voltam, nem fáztam pedig a télen még egy 750-es gixerem volt szóval nem mentem lassan.
Ezen a dzskin oldalt kettő, a csuklójánál kettő és a vállánál is kettő szellőzőnyílás található, szóval nyáron is a hátamon kívül semmim sem izzadt benne.

Az pedig baromság hogy az a cucc jó ami 80+ -ba kerül..ezt csak a gyártók szeretnék elhitetni...véleményem szerint hasonló baromság mint az hogy 500 köbcenti alatt nincs élet meg a 600-as kategória az kezdő - lánymotor....el vagyunk szállva nem is kicsit..

Egu 2009.08.25. 13:55:35

Nekem 25e volt a kabátom lassan 3 éve, noname. Azon is van 4 szellőzés, sok proti, kb 1 évig be sem ázott, aztán egyszer bőrig kaptam, na azóta hiába fújom. Nem kopik látványosan, nem foszlik, a varrása még sehol nem indult meg, pedig márciustól novemberig gyakorlatilag naponta használom.
Egyébként megkérdeztem egy nagyon jó fej ruhatisztítóst, hogy mit lehet vele kezdeni és -gondolom, azért ő csak ért hozzá, ha már 4000-ért adják az impregnálást- azt mondta, hogy motoros dzsekit nyugodtan lehet gépben is mosni, csak mosószer nélkül (mert szerinte nincs olyan, ami jó lenne, hiába állítják), kifordítva kell berakni.
És ha egyszer beázott, akkor utána bármit csinálsz, szarul fogja bírni, úgyhogy akkor már inkább az impregnáló spray-t javasolja, mert sokkal olcsóbban jövök ki, a vége meg kb ugyanaz lesz.
Ja, amikor meg már nagyon meleg van, akkor inkább visszaveszek a tempóból, és inkább pólóban motorozok, így biztosan nem izzadok bele...:)))

loláb 2009.08.30. 15:19:56

Én jelenleg egy Bering Cobalt-ot használok, negyedik éve. Ez egyébként a bering egyik legolcsóbb dzsekije, szűk 40 ezer forint volt annó.
Kivehető béléses, így az általam motorozható időjárás viszonyok közt végig hordható. (Ez +5-+40 °C-ot jelent). Nyáron persze meleg van benne, mivel full fekete, ilyenkor talán jobb lenne egy hálós nyári dzseki valami világos színben, majd talán télen veszek valami leárazott hálós dzsekit.
Nagyon igényes, puha kialakítás, több hasonló árkategóriás dzsekit próbáltam annó, messze ez volt a legkényelmesebb viselet.

Ami jó: tökéletesen, teljesen vízhatlan, még most is. Voltam benne óriási nagy esőkben, sehol nem engedi be a vizet, sem a varrásoknál, sem a zipp-zárnál, sehol.
Elég tartós, minden varrás ép, a zsebek a helyükön vannak, a tépőzáras részeken nem bolyhosodik az anyag, szóval pöpec.
Késő őszig (november közepe-vége) hordható, +5-6 fokban sem fázok benne.

Ami hátrány:
Nem cordura, hanem textil dzseki, emiatt elvileg (?) kevsbé biztonságos, valamin csak puha protektorokkal van felszerelv (hát, váll, könyök), tehát talán ennél jobb védelmet is lehetne találni.
Ennek mondjuk a gyakorlat ellentmond, eddig 2 alkalommal kellett bizonyítania (egy komolyabb baleset, meg egy esés,) még eddig mindig megúsztam sérülés nélkül.

Azh hiszem már nem kapható, de összességében véve nagyon megérte az árát, ha valahol, valaki még talál elfekvő darabot, nyugodtan vegye meg, elégedett lesz vele. (És ha ez az olcsó dzseki ennyire jó, akkor gyanítom a Bering drágább dzsekijei még sokkal jobbak).

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása