Japán-olasz vadházasság


Az idei divatminta a kockás

Az olasz-japán ellentét régi, tudja minden kiskölyök, hogy a szájkaraténak fájdalmas a vége. Jobb is, ha nem háborgatjuk a látszólag nyugodt viszonyokat – senki sem akar önként kapni a szájára.

A kocsim olasz, igazi kis vacak, ha fennhéjazni szeretnék, azt mondanám rá: Fiat Panda Ultima Edizione. Az utolsók egyike, 2002-ben gyártották, gyomrában már az 1.1-es injektoros blokkal. Megy, gurul, szépen teljesít – igazából annyira jó autó, hogy nem nagyon tudok mit írni róla.

Egy van csak - akinek már csapódott fel menet közben motorháztető, az tegye fel a kezét, majd révedjen el velem a pillanatban. Sokkoló látni megremegni a nagy pléhet, majd figyeli, ahogy lassúnak tűnve, ám mégis kegyetlen gyorsasággal az ablakba nyílik a lemez. Rossz, ugye? A panda síküvegének hála, nem törött be a szélvédő, sikerült befejezni az előzést és leállni az út szélén – a szellőzőrácsokon pont átláttam, így tudtam letenni biztonságban a gépet.

Az apró olasz kocsi előnye a pofátlanul olcsó alkatrészek, hatezerből megvolt az új motorháztető. A festés még tizenöt, a matrica ajándék – már csak a csatokért adtam valami aprót, hogy nyugodt lehessek abban, hogy soha többet nem csapódik fel, ha nem akarom.


Vasrudakkal merevítette Pali

Kedves szakemberem, Gyuribaá udvarán állt sokáig, sarokba támasztották a régi, összehorpadt lemezt. A kutya megellett mögötte vagy kétszer, valahogy elkerülte a szorgalmas vasgyűjtők kézikocsiját. Az olaszom rendben volt, és a japánomnak sem volt semmi baja - mégis hozzá kellett nyúlni.

Dórimórival meg a Suzukival indultam volna túrázni, minden rendben is volt. Motoszkált ugyan a fejemben valami kis hiány, de nem tudtam megfogalmazni, hogy mi a pokol az. Egy nappal az indulás előtt a kedvesem megjegyezte, ugye nem kell hátizsákban motoroznia?

Azt a földig lógó lópikulóját – hisz a GS 1200 SS-en nincs is csomagtartó. Pillanatnyi pánik, majd egy ideges telefon Pali barátomnak. Vállalta, nem volt ügyelete, nem volt családi teendője, sőt, a háztáji kókányolás gondolatától még lázba is jött. Egy kérése volt, hogy egyezzek le Gyuribaával, hogy az ő műhelyében pöcsöljünk – vasdarab, szerszám és kávé is van.

Laposvas került hamar, kis fúrás után a faridom kapaszkodójának a helyére simán fel lehetett a gyári csavarral kapatni. Oké, gondoltuk, a tartó megvan, de miből legyen a csomagtartó lapja? A szépség nem volt szempont, csak a kirándulásra kell, a hétköznapokban úgyis a sarokban a helye.


Csiszolás előtti pillanatok

Feltúrtuk a kutyaólakat, benéztünk a kazán mögé, odább toltuk a műhelyudvaron elmálló roncsokat, de ideális tartólapot nem leltünk. Kezembe fogva a jó zaccos kávét ért a felismerés – hisz itt a Panda motorházteteje.



Lefestve és felszerelve - nem szép, de jó erős lett

A szellőző nyílása, ami olyan jó szolgálatot tett a baleset elkerülésekor, nem várt reménnyel kecsegtetett – mi lenne, ha kivágnánk? Így is lett, került hamar flex, és nyolc millis acélrudak - Pali már hegesztett is. Én csiszoltam, ő mért, én kalapáltam, ő meg összerakta a rendszert.

Másfél óra alatt elkészült a világ legcsúnyább csomagtartója. Miközben száradt rajta az otthon talált, ecsettel rákent fekete hőálló festék, elégedetten fújtuk a füstöt. A kidobott Fiat alkatrész egy belpiacos japán motoron kezd új életbe – mögöttünk a naplementében halványan fénylett fel az olasz-japán tengely.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr1001121646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

totalcarman 2009.05.15. 02:19:19

Nem a cikkhez tartozik.De megkell hogy mondjam gyonyoru ez a motor.Par eve sokat nezegettem egyet a red baronban.Nagyont tetszik a retro feeling je!
Na majd egyszer lessz nekem is:)

Rocko- 2009.05.15. 07:02:32

hmm, szép házasság.

azt viszont nem értem - én mint sose motorozó - hogy miért hosszában vannak a rácsok? azt értem, hogy így szélesebb, mint hosszabb a lemez, a motor nem szedánosodik, nem kell tolatóradar, de a legumipókozott csomag nem fog csúszkálni? vagy rossz felé gondolkodok? :)

zöldi 2009.05.15. 07:11:20

Szép példája a találékonyságank. Szép nem lett, de feladatát úgy látom ellátta. Hol készült a kép?

Pistabá 2009.05.15. 07:43:08

@Rocko-: Első-hátsó szélébe lehet akasztani, egyébként a málhazsákhoz gyenge a gumipók, spaniferezni jobb.

loláb 2009.05.15. 07:53:23

Jó ronda, de hasznos.

Mammut8 2009.05.15. 08:04:01

rosszul vagyok, hánynom kell, baaoooooowaahhhhhhh

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.05.15. 08:05:17

@Rocko-: igy jobban kiadta. meg stabilabb is.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.05.15. 08:05:55

@zöldi: szlovén-osztrak hatar, ljubelj-loiblpass

gigabursch 2009.05.15. 08:10:13

Kényszermwgoldásnak kiváló, üzemi használata megkérdőjelezhető.

Ami a lényeg - ideiglenesen megoldottátok.
Ilyen, és hasonló kényszerhelyezetkben van helye a Kókány GMK-nak, de csak rövidtávra. Ez így az emberi találékonyság megtestesítője, a megoldó képesség dícsérete - de ha sokáig fent marad - az Örök Szidalom Analógiája.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.05.15. 08:11:46

Először azt hittem, Suzuki motor került a Pandába :)

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.05.15. 08:30:04

Megoldás ? Az. Kibírta a túrát? Ki.

Ennyi - már csak azon kell elgondolkodni, hogy milyen gyakoriak lesznek az efféle kirándulások: végleges megoldásnak jobb lenne két filigrán konzol (akár ugyanezen felfogató pontokkal) amik oldaldobozokat tartanak.
Az oldalt jelentkező plusz súly egyáltalán nem rontja a kanyarodás élményét az efféle finom utakon mint az Alpok is. Míg a magasan/hátul pöffeszkedő csomag, azért erős "metronóm" hatással bír...

Ubul1 2009.05.15. 08:32:05

Honnan szereztél te egy '90-ben abbahagyott kockaorrú pandát 2002-es gyártásban? Valahol talán még nyomatták ezeket és került hozzánk is? Ezzel az 1.1-es injektorossal érdekes lehet, ez az ami a első Puntókba is került? Az állítólag nagyon tartós, és a panda ékegyszerű elektronikájával tényleg gombokból fenntartható autót kapsz ami 7 éves.
Kaszni horganyozva vagy galvanizálva van?

Nemo81 2009.05.15. 08:34:35

Nálam nem autó az olyan ami felcsapja a motorháztetőt. Másnap válnék meg tőle az biztos. Aztán vennék esetleg valami japánt... :-) ami biztos unalmas, de legalább nem akar kinyírni.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.05.15. 08:45:16

@kutya_zzr: az a bajm hogy genetikailag utalom az oldaldobozt. van viszomt ket oldaltaskam, de nem fer el tole a kedvesem laba. szoval azert kellett ez.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.05.15. 08:48:05

@Ubul1: 2003-ig meg csinaltak olaszban, cegeknek (a 4x4-et 2004-ig, 1,2-es blokkal). ez is telecom italias volt, mielott hozzam kerult serult orral.

es tenyleg a punto fele ijektoros fire blokk, es nagyon jol visszi a kis dögöt. imadom egyebkent.

@Nemo81: na azert nyilt ki, mert serult volt az orra, es a zarszerkezet nagyon laza lett. aztan egyszer kb rosszul csuktam le.

Hozzászólás © 2009.05.15. 08:54:05

Én már átéltem motorháztető felnyílást menet közben. Megúsztam szerencsére, de nagyon durva volt. (4 ütemű trabi)

kafferbivalybalamber 2009.05.15. 08:56:52

Az ideiglenes megoldások a legtartósabbak.
Ez a rács mostantól örökre ott lesz a motor végén. :)

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.05.15. 08:58:23

@kafferbivalybalamber:

isten igazabol hazerkezes utan leszedtem.
de ha ismet akkora tura lesz, hogy a hullazsak kelljen - 5+ napos - akkor ideiglenesen visszakerul a madmax csomagtarto.

Wolfram 2009.05.15. 09:08:35

kein TÜV, nicht GS Geprüft...

ideiglenesen jó, de - bár a 4 henger nem remeg anyira- mi van, ha hosszútávon elenged a hegesztés? biztos, hogy elég erős?

a vészmadár szóljon belőlem...

min 2009.05.15. 11:12:48

@Wolfram: Hát ha jó van meghegesztve, előbb fog a motor szétesni mint a csomagtartó...

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.05.15. 11:19:46

A célnak megfelel a fejlesztés eredménye. :D

.com 2009.05.15. 11:40:17

fffenebe, mar vartam, hogy Panda ala Ignis 4x4 vagy valami ilyesmi

sikegy 2009.05.15. 12:56:13

Két kép is zseniális a galériában, egyik a hegesztős (sötét) másik meg a motorról (sziklával a háttérben). Remélem látjuk majd még az év fotója szavazáson a TC-n :)!

AtoszMester 2009.05.15. 13:13:21

A cím alapján érdekesebb cikket vártam...

Nekem is trabinál csódott fel a motorháztető.

Vegyetek farmotoros autót, ott legfeljebb a csomagtartófedél csapódik fel :)

zöldi 2009.05.15. 13:21:09

@baowah: Most nézem, gyári kémény újfent??

zöldi 2009.05.15. 13:22:47

@AtoszMester: Én már ennek is örülök. A belsőség olyan döglött mostanában, hogy az már fáj.
Kicsi öröm, ugye. :D
Remélem CSZS villant valami szerelős-roncsvevős sztorit vasárnapra...

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.05.15. 13:58:32

@zöldi: őőőő nem :) csak azon a képen.

Székely Endre 2009.05.15. 14:52:20

@Ubul1: A régi Pandát itthon is forgalmazták talán '95-ig, még az 1.0 FIRE motorral (nekem '92-es van), de Szicíliában a bérelt kocsink 2003-ban egy zsírúj kockapanda volt. Isteni volt a sok műanyag gimb-gömb kocsi között egy jó kis pléhvel gurulni, aminek még szinte új szaga volt. És ez az érzés most is szuper!

BDC_Robi 2009.05.15. 15:37:50

Gyönyörű ez a motor, írhatnál majd róla bővebben!!!

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.05.15. 16:17:27

@BDC_Robi: mar volt.
http://belsoseg.blog.hu/2008/08/05/motortvettem

http://totalbike.hu/tesztek/telepizsivan/

udv.

Schulteisz, az ikrek 2009.05.15. 19:02:49

A tót rendszám miatt nem kell adócsalásra gondolni, ugye?

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.05.15. 19:42:46

@Schulteisz, az ikrek: adót csalni kell. le a központi hatalommal.

Egyébként legális, minden, mindenhol. Én egy másik állam iratait hordom a zsebemben.

Bikk 2009.05.16. 07:49:03

mennyire madmax az utolsó kép :D állat

bobeszedulacika 2009.05.16. 08:16:39

emberek már ez is ujságirás?ilyet naponta csinálok és csinál akiket ismerek.
ugyan már vegyetek fel a szerkesztőségbe és adom a témákat higgyétek el jobb lesz a kínálat mint most.
ez nem munka ez semmi.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.05.16. 09:25:34

@bobeszedulacika: akkor jo munkat neked es az ismeroseidnek is :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.05.20. 15:22:06

Inkább azt mondd meg Árpád, hogy 2002-es Fiat Pandát hol lehet vásárolni?

Ha jól emlékszem a történetre, akkor te az olasz telefonosoktól vetted, de sajnos itthon nincs ilyen fiatal tán egy se.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.05.20. 15:37:17

@scheerti: egy autoneppertol vettem, aki az olasz telefonosoktol.

nekem-8 (törölt) 2010.08.29. 21:44:01

BOBESZEDULACIKA adataid a neten...
ITT!!!

"http://www.expressz.hu/allas-munka/szakmunka/hegeszto/hirdetes-22157468/"

AKI ÉRDEKLŐDIK A MINDENHOL MINDENKIT FIKÁZÓ BOBESZEDULACIKA IRANT...!!!

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása