Mai csúfság: biciklist gázolt a motoros

A Mulholland Highwayről igazából ki kéne tiltani az embereket, hagyni a sziklákat békésen erodálni. A motorosokkal meg amúgy is csak baj van – nem véletlen, hogy a youtube teli van a kaliforniai hegyi úton készült balesetes videókkal.
Tudjuk, Amerikában a kanyar csak kísérleti jelleggel létezik, nem is nagyon tudnak mit kezdeni a helyiek. Ez az anyag is szörnyű, érthetetlen, mi a fenétől nem tudja tartani az ívet a fickó – kétlem, hogy pont a bicikliseket szerette volna telibe találni...

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr675286538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CJKrisz 2013.05.07. 17:16:54

"...érthetetlen, mi a fenétől nem tudja tartani az ívet a fickó..."

Nincs abban semmi érthetetlen. Aki motorozik az tudja az alapszabályt: oda mész, ahova nézel. Simán tartotta az ívet, észrevette a bicikliseket, rájuk szegezte a szemét és annak rendje és módja szerint letért az ívről és nekik ment. Az egyik leggyakoribb motoros hiba. Nem véletlenül próbálják az emberbe verni a vezetéstechnikai tréningen, hogy kanyarodáskor nem közvetlenül a motor elé nézünk, hanem a kanyar, vagy forduló kijáratához, oda, ahova menni akarunk. Bármilyen útakadály, nagyobb kátyú, elütött állat kerül az ember elé, nem szabad azt bámulni, mert szinte biztos, hogy akkor keresztülgázol rajta.

soseleszekelső 2013.05.07. 17:20:55

Egyes hírek szerint a motoros budapesti volt, és amikor szabályosan közlekedő bicikliseket látott, azt hitte, álmodik. Így történhetett.

peti251 2013.05.07. 17:36:47

nemsokész. de az a pláne benne, hogy szerintem nem is ment kb 50 től többet!

csuvakka 2013.05.07. 17:41:03

Sajnálom az összes résztvevőt, plussz a motort és a bicikliket. Meg mindenkit, aki még nem ismeri a teleportálás fortélyait. Őszintén.
Shit happens.

iBen 2013.05.07. 17:55:29

ez Mulholland drive, ahol gyakorlatilag borítékolva vannak a hasonló esetek, mert önjelölt versenyzők (autó, motor) nyomják, két irányban. A biciklisek csak mozgó célpontok, én nem is értem hogyan mernek ott tekerni. A faszi, aki ezt a videót lőtte, szép kis gyűjteménnyel rendelkezik hülyékből és szerencsésebbekből egyaránt. www.youtube.com/user/rnickeymouse/videos?view=0&tag_id=&sort=dd

válasszmásikat 2013.05.07. 18:13:57

Azt mindenki levette a lassított felvételből, hogy ha a hátsó biciklis fején nincs bukó, akkor hellósziaszervusz van?

Egyébként tényleg elképesztő, hogy kb harminccal menve, miért ment beléjük.

Breacher 2013.05.07. 19:27:28

@CJKrisz: Ezt sose fogom megérteni. HA oda megyek ahova nézek hogy tudom szemmel tartani a forgalmat miközben szlalomozok az autók között, vagy hogy tudom megkeresni a házszámot egy utcában menet közben?

chuteurops 2013.05.07. 19:56:27

@Breacher:
valószínűleg te olyan lassan mész,hogy a kerós gázolt volna el,azért tudod a házszámot megkeresni

SelmeciMarcell · http://www.jawamoped.hu 2013.05.07. 20:23:00

A Mulhollandos videókon sokszor látszik hogy a felvételt készítők ismerik a lejtős szűkülő kanyarokat és vígan veszik a sok majom bénázását. Ez csak annyiban tért el a többitől hogy nem egyszerűen elhagyta a pályát hanem felöklelt két ártatlan bringást is.

Egy biztos: csak egy tizedmásodpercig lassított. Lehet egyszerűen nem is vette észre a bicikliseket.

hálátlan olvasó 2013.05.07. 20:33:22

CJKrisz-el értek egyet. annyiban egészíteném ki, hogy szerintem, mikor meglátta a motoros a bringásokat, megijedt, ráfékezett az ívre, ettől felegyenesedett a motor, és pont ezért verte telibe a bicósokat. mondjuk ettől még elkerülhető lett volna, de ez a motoros ennyit tudott.

Gyűrött Papír 2013.05.07. 20:41:28

Én csak azt nem értem, miért a motorost vették a kamerával? Mintha csak tudták volna, hogy lesz valami. Ráadásul a kamerás nem is esett kétségbe az ütközés láttán, nem is rezdült a kamera, semmi f...-olás és sh...-telés.
Nekem gyanús ez az egész.

Gyűrött Papír 2013.05.07. 20:43:55

@válasszmásikat: Ezt mutattam meg a gyerekeknek, hogy miért kell a bukó. Tökéletes példa, a tarkója az első pont, ami földet fogott.

Gyűrött Papír 2013.05.07. 20:47:33

@Gyűrött Papír: Ja! Hogy a csóka direkt veszi a motorosokat! Így lehet, hogy érthetőbb a felvétel.

Gyűrött Papír 2013.05.07. 20:50:12

@hálátlan olvasó: Már kevésbé tiltakoznak! :) Meg a párom is belátóbb lett.

Cselokapitany 2013.05.07. 22:14:55

A motoros letarolt ket bringast, felredobtak az utrol a maradekot, a beteget atvittek az arnyekba. DE ITTHON?!? Ket autonak egymashoz er a lokharitoja a reggeli csucsban, ott azonnal megallnak, feltartanak mindenkit, megjonnek a rendorok, megjobban feltartanak mindenkit... Adjatok mar igazat legyszi!

farönk 2013.05.07. 23:03:17

@Cselokapitany: ...mert nekünk Mohács kell.

Atarist 2013.05.07. 23:11:50

1 hete volt ez mán errefelé, nem?
Gyorsan fel kellett volna néznie és jól felszáll.

butschq 2013.05.08. 02:16:01

@baowah: @chuteurops: Alapjában véve igaz, és véleményem szerint ez egy nagyon rossz emberi reakció, hogy ahová nézünk, oda megyünk.
Mikor felkészítésünk volt csoportos bicajos túrára, ott tanították, hogy ha kátyú, és egyéb baj van, ahogy észleltük, rögtön nézzünk mellé, mert különben oda megyünk. Ezt csak gyakorlással lehet elérni, azt hiszem van is egy jó szó rá, rutin a neve.
Ha tegyük fel, egy kanyarba érsz, és nem várt akadály lép fel, azt is ki kell kerülni, vagy azzal, hogy megtanulsz rögtön mellé nézni, vagy "begyakorlod" a vaktában vezetést, vagyis nem oda mész, ahová nézel.
Ez szerintem, a megnézett videó(k) alapján egy nem beláthatatlan kanyar, vagyis már bőven a kijáratnál a periferikus látókörön belül lehettek a bicajosok, csak ő ahelyett hogy elnézett volna oldalra, bámulta, hogy jé bicajosok...
Mert a videó alapján a sebessége bőven nem volt akkora, hogy kivigye külsőre a motort, bőven maradhatott volna a záróvonalon, esetleg kicsit jobban dönti meg a motort.
Szumma szumárum, egy balfék volt a motoros.

mement 2013.05.08. 04:01:08

Szivem szerint ilyen helyzetben helyben levagnam a motoros egyik kezet, mert kurvara nem rajta mult hogy nem vegzett ki egy vagy ket embert, mero hobbibol.

De nyilvan tul reagalom, hisz a hegyek kozotti motorozas, elengedhetetlen a modern , XXI. szazadi embernk:/

kecskebeka 2013.05.08. 05:39:25

Ez az odamegyek ahova nézek egy óriási baromság úgy hülyeség ahogy van Ha valaki ölettem teker hát akkor mi az istent nézzek ? a tájat ??? akkor tuti elütöm

tomtyi 2013.05.08. 08:25:06

Hát, kretén, az biztos. Döntve marad, simán megy tovább mellettük. De felállította, már sokkal előttük, és még nem is fékezett elég korán és elég nagyot. Segg.

soseleszekelső 2013.05.08. 10:20:25

kecskebeka, akkor erről tájékoztasd a világ összes elméleti és gyakorlati képzést nyújtó intézményét, szakíróját, mert most kiderült, hogy hülyeséget tanítanak.

sge · http://monstercrash.blog.hu/ 2013.05.08. 14:46:34

@mement: inkább, mint hozzád hasonlóan a monitor előtt ülve, sörhasból böfögni fel az ehhez hasonló baromságokat.
Baleset történt, előfordul.

pannonkondor 2013.05.08. 16:47:45

Nem tudom ,az feltűnt-e valakinek,hogy semmi anyázás, köcsögözés,felesleges hiszti nem volt ?! Baleset történt, nyilvánvaló ki volt a hibás,ennyi. Azért volna mit tanulni ezektől a lebutázott,"hülye" amerikaiaktól,és ezt nem csak az itt látott felvétel alapján mondom. Ma az irodánk előtt egy idős néni lelépett egy autó elé,az megállt,de a néni inkább ijedtében elesett,és a sok barom ott dudált, tülekedett,anyázott egymásra,a néni fejétől fél méterre,mert kerülni kellett,és mindenki első akart lenni áthaladáskor. Magyarország, én így szeretlek ??!!

Béza Dániel 2013.05.08. 17:12:11

@Gyűrött Papír: de ez nem az a sisak amit a gyerekek 99 százalékára aggat a gondos szülő, ami mint egy kupak ül a szerencsétlen gyerek feje tetején, és egy olyan heveder tartja ami csak arra jó hogy szél ne fújja le.

@mement: ja, meg biciklizni is...

Béza Dániel 2013.05.08. 17:14:38

@pannonkondor: valamiért csak kialakult náluk a road rage kifejezés

mement 2013.05.08. 18:11:44

@sge: Birom nagyon, hogy a baleset minositessel szinte minden feleloseg alol felmentest lehet nyerni.

mement 2013.05.08. 18:14:24

@Béza Dániel: Hangyafasznyit nehezebb embert olni, vagy serulest okozni bicikkivel, lakott teruleten kivul, hegynek felfele, mint motorral, amit nulla funkcioval hasznalnak.

sge · http://monstercrash.blog.hu/ 2013.05.08. 18:29:29

@mement: azt meg honnan veszed, hogy a motorost bármi alól felmentették, vagy én úgy gondolom, fel kellene menteni?

Hibázott, baleset történt. Valószínűleg meg fogják büntetni. Okul belőle, a videóból az értelmesebbje szintén, kész.

Levágni a kezét? Tudod te, miről beszélsz? Vagy csak fröcsögsz a monitor mögül, a frusztrált kis életedtől undorodva?

Szánalmas.

Breacher 2013.05.08. 18:53:12

@baowah: Nem olyan nagy mutatvány ez. Rutinnal még itt is bárkinek menne.

AtoszMester 2013.05.08. 19:24:48

Hatalmas mákja volt a bicajosnak. Ezért jó még bicajon is egy nagyon puha protektor. Ha csak egy 3mm vastag protektor lett volna a térdén meg a könyökén, mindjárt nem sántikált volna így.

Sokat bicajozom a motor mellett, szerintem kb. 40.000 kerós kilométerem lehet. Holnap veszek egy bukósisakot.

Béza Dániel 2013.05.08. 19:37:54

@mement: Tévedsz, biciklivel ugysanolyan könnyű súlyos sérüléssel vagy halállal járó balesetet okozni mint bármilyen más járművel, csak a biciklisek által okozott balesetekben általában a biciklisek sérülnek vagy halnak meg.

És a hegyekben a biciklit is pont akkora funkcióval használják mint a motort.

mement 2013.05.08. 19:43:21

@sge: Nem nem okul belole, mert nem ez az elso hasonlo video ahol valami amator balfasz majdnem kivegezi a korulotte jovo meno embereket. Ertem en hogy durva dolog a csonkitas, de ha mar nem lehet kompletten betiltani a picsaba a hobbiszeru motor es gepjarmuhasznalatot, mondj jobbat aminek eleg preventiv ereje van ahoz, hogy az ilyen potencialis gyilkosokat onfegyelemre,es odafigyelesre, esetleg a karos szorakozasanak felulvizsgalatara szoritsa.

mement 2013.05.08. 19:50:28

@Béza Dániel: "a biciklisek által okozott balesetekben általában a biciklisek sérülnek vagy halnak meg."
Pontosan. Ez itt a lenyeg. Ha a bringas hibazik szinte biztos hogy o huzza a rovidebbet, ha a motoros hibazik, joeselyel magaval visz meg nehany random arra jarot. Csak mert baleset.

Azontul a hegyekben bringazas sport, edzes, es jobbara artaomatlan szorakozas. Hegyekben motorozni csak felelsleges, pazarlo es masokra veszelyt jelento szorakozas.

mement 2013.05.08. 19:54:14

@sge: "Vagy csak fröcsögsz a monitor mögül, a frusztrált kis életedtől undorodva? "

Tabletet szorongatok, es jelek szerint nem nekem van szuksegem a szanalmas kis eletem kompenzacioja keppen, nem o erobol hajtott jarmuvel vaganykodnom;)

sge · http://monstercrash.blog.hu/ 2013.05.08. 21:17:57

@mement: Hátte hülye vagy. Pont. És mivel sötét vagy (és korlátolt), nem fogod megérteni, miért vagy az, és miért hülyeség, amit mondasz. Mert ha megértenéd, nem lennél az.

bátorqkac 2013.05.08. 23:36:29

Ez a mement egy mekkora bringanáci már! :-D
Úgy tesz,mintha a kerékpárok ültetvényeken nőnének, nem az ipar állítaná elő őket, meg a nagy öntudattól egész elfelejti, hogy amit egy rendes biciklitúrán az ember képes fölzabálni, azt is bizony mezőgazdasági gépek termelik és még szállítani is kell, és ez szintén ökológiai lábnyomot hagy.
A videóhoz: durván hibázott az SV-s kolléga, szerintem jól elbembult, rossz volt nézni mit tett szegény bringásokkal. Még szerencse, hogy a hátul haladón is volt sisak. 1 másik oldal kommentje szerint nem lett komoly baja senkinek

MC_Pite 2013.05.09. 12:02:08

@kecskebeka: +1
Pár ezer km-t lenyomtam erdőben az utóbbi pár évben, nem keveset aszfalton - de ezerszer összetörtem volna magam az oda megyek ahova nézek alapján. Ha meglátok valamit, akkor k..a gyorsan ki akarom kerülni. Igaz, összes motoros ismerős ugyanezt a nézős dolgot mondja, nem tudom.
És aki szerint bringával más, mert lassan megyünk, az nézegessen dh-s videókat egy kicsikét.

Talán -nem tudom- a leblokkolás (fejben) ami megmagyarázza ezt az ahova nézel oda mész-t, más ötletem nincs. Amikor kitolnak elém valami, gyalogos megy át a bringaúton körbenézés nélkül/kanyarodik be autó ugyanígy, mindig a menekülési lehetőséget nézem, nem annak a jóképességűnek a fejét aki ezt meglépi.

MC_Pite 2013.05.09. 12:07:31

@mement: És ha lejtőzés közben egy kanyarban a bringás csap el gyalogost? Hobbiból lejtőzik? Ha a hülye barom anyuka kitolja elém a babakocsit az útra mert nem jön autó -csak egy országutis- akkor azzal mit csináljunk? Szerencséjére ki tudtam kerülni némi gumi radírozással mert szerencsémre nem jött autó. De ha jön?

Soha senki nem akarja a baleseteket... Az meg hogy valaki besokal... akár gyalog is előfordul :(

soseleszekelső 2013.05.09. 12:45:00

@MC_Pite:

Esetleg nem mondasz önmagadnak ellen?

"ezerszer összetörtem volna magam az oda megyek ahova nézek alapján"

"mindig a menekülési lehetőséget nézem, nem annak a jóképességűnek a fejét aki ezt meglépi"

Pont ezt mondják a motoros ismerőseid is. Ha azt nézed, amit ki szeretnél kerülni, akkor nekimész. Ha odanézel amerre ki tudod kerülni, akkor meg kikerülöd.

Mint ahogy itt a videóban is, a motoros megijedt, hogy útban vannak a bringások, elkezdte őket nézni, és akaratlanul nekik ment. Ha elnézett volna mellettük, akkor meg nem ment volna nekik.

MC_Pite 2013.05.09. 12:56:43

Nem tudom... Akkor magyarul aki neki megy annak aminek nem szeretne szimplán lefagy? Ahhoz meg lélekjelenlét kell. Érthetetlen számomra ez a belemegyek abba amibe nem akarok ha odanézek dolog :)

soseleszekelső 2013.05.09. 13:06:33

@MC_Pite:
Próbáld ki. De lehetőleg ne egy fával :)
Nagyon furcsa egyébként, úgy érzed, hogy egyszerűen nem akar fordulni a motor. Ha meg jó helyre nézel, simán fordul a rohadék :)
Tréningeken tanítják ezt, furcsa megtapasztalni, de működik.

Igen, lélekjelenlét és gyakorlás kérdése is.
Nemrég olvastam valami olyan elmélkedést, hogy pánikhelyzetben az ember ösztönösen odanéz, ahová esni készül (mondjuk, ha meglökik), ezt az ösztönt kell legyőzni, illetve megelőzni, hogy pánikba ess.

Bazsi(HUN) 2013.05.09. 14:51:45

Úgy látom, itt kommunikációs problémák vannak.

Az észlelés, és az, hogy torpedó üzemmódban neki megyünk a kiszemelt célpontnak nem ugyanaz. Mindkét oldal kábé ugyanazt vakerálja, csak nem értitek meg egymást. :D
Nem baj, én jót mulatok rajtatok.

A bringab*zi barátunknak meg csak annyit szólnék, hogy kis hazánkban valahogy a biciklisek jelentik az egyik legelvetemültebb közlekedőket (szembe a forgalommal tekerés, a zebrán még véletlenül se áttoló, szét nem néző vég lények egyszerűen zseniálisak), überelve a vak, süket, átlag gyalogost. Nekem is vannak bringás barátaim, de valahogy ők érdekes mód ismerik a KRESZ-t, a többi 99% a bringásoknak miért nem?

megkeseredett 2013.05.09. 17:26:25

@pannonkondor:
Majd ha itt is legalább annyira túlműködnek a bíróságok/jogászok, amennyire ott (ill. amennyire most egyáltalán nem működnek), hidd el itt sem lesz annyi agresszió, pláne nem szemtanúk előtt.
No meg a többség lényegesen kevésbé frusztrált/stresszelt arrafelé, mint itt. :)

megkeseredett 2013.05.09. 17:36:19

@Bazsi(HUN):
+1. Ahogy bringán és motoron máshogy is kanyarodsz - legalábbis tempótól és tömegtől is függ (nem is beszélve valszeg a villaszögről, stb.), hogy kormányzással vagy ellenkormányzással teszed-e.
A motorosok jó része azon is meglepődik, hogy bár nem veszi észre, de viszonylag alacsony tempó felett már fordítva kell kormányoznia a kanyar bevételéhez. Csinálja automatikusan, de ritkán tudatosan.
Értelemszerűen a nézős úttartás sem úgy megy, hogy elkapod a szemed az aszfaltról és máris felöklelted a csinos csajt a buszmegállóban. :)
Nem tudom megfogalmazni jobban, mint "belefeledkezős" nézés, a lényeg, hogy működik. Érdemes aszfalton, nyugis körülmények között tesztelni, rádöbbenni, ugyanis tényleg komoly precizitással működik, akár terepen is - pár cm-es pontossággal akár.

A trollot meg nem kell etetni és kész. Neki is tovább bírja a kijelzője, meg neked is. :)

pannonkondor 2013.05.09. 18:06:34

megkeseredett

Igazad van,sajnos. :(

pannonkondor 2013.05.09. 18:16:06

@Béza Dániel:
Azt nem mondtam,hogy náluk nincsenek hülyék,csak az arányok mások. Sofőrként nem kevés tapasztalatom van mindenfelé a világban,de sajnos ennyi agresszív barommal sehol nem találkozom. És itt most nem arra gondolok,hogy latinos tempóban dudát nyomkodva,minden rést kihasználva közlekednek néhol,mert abban semmi agresszivitás nincs. Itt nálunk nap mint nap látok embereket, akik egy szimpla közlekedési helyzetben,majd' egymás torkának esnek,és nem maffiózókról beszélek,hanem békésnek,és igen kevéssé sportosnak látszó emberek fordulnak ki önmagukból. Tudom, sok a gond,nehéz megélni,de ez nálam nem elég indok. Egy időben én is fel tudtam magam húzni dolgokon,de sosem állt szándékomban senkit agyonverni,legfeljebb megvédtem volna magam,ha arra kerül a sor. Szóval én erről beszéltem.

Bazsi(HUN) 2013.05.09. 18:39:22

@megkeseredett:

Ez a baj a szezonnal, hogy ilyenkor kijönnek a fincsi jányok és elvonják a figyelmet.:D Hidegebb időben nem gond, mert fel vannak öltözve. :D

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása