Szocialista ízirájderek, szevasztok!

Szépítse csak meg a múlt a tényeket: a rég megszűnt lengyel motormárka, a Junak egy négyütemű, egyhengeres próbálkozása volt a szocialista tábornak. Jó sosem volt, de hangulatos, és szeretve szerelhető.

A 350-es gép leginkább a veterántalálkozók szerény résztvevője, a neves motorépítők kevés kivétellel sosem haraptak rá. Az egy-két chopper vagy café racer módosítást leszámítva semmi izgalmasat nem láttunk, egészen mostanáig.

Az amerikai The Kneeslider oldalon bukkant fel ez az érdekesség. Meglepő, hogy nem a külsőt változtatták meg, hanem a motorhoz nyúltak hozzá: megduplázva a hengereket 700 köbcentis V2-est hoztak létre. Utána keresve az interneten, hamar kiderül, hogy többen is faragtak ilyet - vajon Magyarországon is készülhetett hasonló?

Ugyan volt lengyel V2-es gyárilag, de azt nem a Junak gyártotta – ha ez hivatalosan is létezett volna, az összes káeurópai easy rider ezt fűrészelte volna a nyirkos lakótelepi garázssoron. Hallgassák csak, jól szól, nem?

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr154926019

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Schütii 2012.11.26. 13:08:15

Érdekes.Főleg az alapjárat. :) Eszement meló lehet egy ilyen átalakítás. Mindenesetre riszpekt annak aki ezt vállalja, én inkább karbantartásra és motorozásra fordítom az időmet.

Schütii 2012.11.26. 13:12:50

Nem egy forgós masina, vajon 4000-nél már jön a "tiltás"?

bervas · http://mt10.blog.hu 2012.11.26. 13:14:07

@Schütii:
Ügyes kezű, gépmunkához értő embernek nem ördöngösség. A blokkon kell erősen matatni, hogy a kenés és a vezérlés jó legyen a második hengernél is.
Ebben a blokkban a váltó jó hátul van. A hátsó henger rögzítése pont a dinamó helyére kerül, ezért látszik mindig külső generátor.

Schütii 2012.11.26. 13:23:14

@bervas: Oké, de a főtengely? Az egy létező motorból jön vagy azt is át kell alakítani? Nem ismerem igazán a V2-esek szerkezetét, nekem ez science fiction. :)

apamacko 2012.11.26. 13:46:21

@bervas: Hát egy meglévő (1 hengeres) blokk átfaragása V2 mocivá, elég meredeknek tűnik, mert mihez rögzíted a hengert? (hengertőcsavarok)
Hogy és hova megy a második hajtókar?
(a meglévő főtengely forgócsapra, vagy beugrik egy eleve V2 főtengely?) és akkor már kérdés szintén az elékelés, gyújtásköz.
A vezérlés egy OHC motornál még egyszerű kérdés is lenne mert csak vezérműtengelyt kellene meghajtani valahogy de egy OHV esetén (mint itt) ??
Szóval vagy kevesebbet kellett volna tanulni és hinni a csodákban, hogy valahogy működik, vagy többett, és mellette faragni is valami ilyesmit és tudni, de így a kettő közt ragadva betyár teljesítménynek tűnik!
(az 5 seb. P12 is :-))

Tizenkettő 2012.11.26. 14:02:00

Szuper átalakítás, és nagyon tetszetős is. Nem ismerem ezeket a motorokat, de még ha a legegyszerűbb dolog is átalakítani ezt a típust akkor is rengeteg munka lehetett.

.com 2012.11.26. 14:16:07

A ropsulyos berugo fogaskereket mivel helyettesitette? Az mar egyhengereskent is tort mint a ropi...

bervas · http://mt10.blog.hu 2012.11.26. 14:33:42

@apamacko:

Nem ördöngösség, sok-sok gépmunka.

A főtengely forgattyúcsapja valószínűleg 1 hajtórúd szélességgel szélesebb. Emiatt talán a sonkák szélességéből vesznek le, talán a blokk belsejében csinálnak szélesebb helyet.

A hátsó henger rögzítésének kialakításához valószínűleg itt-ott hegeszteni kell a blokkon.

Vezérműtengelyt újat kell csinálni, mert az eredeti kis fogaskerekes bütykök bal oldalon a dekniben laktak.
Vezérműtengely hajtást is kell csinálni. A hengerek és hengerfejek el vannak forgatva 90 fokot, szerintem maradhatnak gyáriak.

Kell saját szívócső, meg kipufogón alakítani.

Tiltott Lally 2012.11.26. 17:52:13

Hát nekem volt Junakom, nem sírom vissza. De hobbimotornak, építésre-tökéletesítésre jó móka.

Al engyeleké volt a Sokol 1000 V2 is, nem
?

Lallyy 2012.11.26. 19:47:38

Nem :)) , mert a videók elterelték a figyelmemet.

muz 2012.11.27. 12:58:15

Ismerek egy miskolci autó szerelőt(Serfy) aki mindent tud a junakról.Versenyez is egy saját maga átalakított 460ccm-es géppel,Norton Manx-et már vert el vele:-)
Ez a Junak meg valószínűleg csak a nevében ugyan az.Gondolom a kínaiak megvették a nevet.

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.11.27. 19:12:10

@hn-sz: bocs, ez egy kinai fos. ezt a gepet mar lattam 10 kulonbozo neven.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása