Karcsú derék a nagy segg ellen

Aki a karcsú derekú nőket kedveli, Magyarországon nyerő helyzetben van. Aki a karcsú derekú motorokra gerjed, nincs ilyen könnyű helyzetben – mifelénk még mindig a vaskos, csillogó és drága customok a divatosak.

Már megint Japán felé pislogunk és bezzegelünk: a frissen véget ért yokohamai Mooneyes Custom Show képeit nézve világosan látszik, hogy nem csak hárommillió forinttal a zsebben lehet belépni az épített motorok világába.

Korábban sokan azzal feleltek a kinti stílusra, hogy múló hóbort ez a retró – őket el kell szomorítanunk, a letisztultság állandósult és lassan kialakult az azonnal felismerhető japán formanyelv.

Nem kell kétezer köbcenti, akár 250-ből is lehet dögös gépet faragni. Ideálisak az egy- és kéthengeres metrikus motorok meg a régi angol szörnyek. Harley-ból sem kell a big twin – meglepő, hogy mennyire ütős lehet a sokak által lefitymált Sportster.

Nem kell giccses légecsetes festés, az egyszerű minták, a kopott tankok sokkal dögösebbek, mint a kardozó amazonokkal, meg bőrveretes lovasokkal cicásított fémnek tűnő műanyagelemek. Ha cifrázás, akkor aranyfüst és kézi, címfestő ecset; a japán motorépítők nagyra tartják az egyedi mintákat és alkatrészeket.

Akiket nem hat meg a túlzó európai stílus, vagy az Amerikából begyűrűzött sematikus bobber-vonal, nézzék végig a zsíros galériát – mindenki megtalálhatja a kedvenceit.

A képek forrása: Sparetime, Daikoube 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr62512828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mtk001 2010.12.13. 13:28:23

Tudnék választani !!!

Gico 2010.12.13. 14:58:25

161-es igen kéne, de bármelyiket elfogadnám...

Neonknight 2010.12.13. 15:13:10

Elég vegyes felhozatal a gyönyörűtől az igénytelen és átgondolatlan projectekig minden van itt :)
Ezeket a semmi kis kormányokat nem értem. Biztos baromi sz@r lehet ilyet vezetni.

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.12.13. 15:35:20

@Neonknight: ha nem terepezel, akkor tok mindegy. Nem a kormannyal iranyitod a motort.

tommodore · http://tommodore.blog.hu 2010.12.13. 15:40:42

Pár kivételtől eltekintve számomra ezek elég nyominger motorok, nem kevésbé mint a nagyköbcentis narancsfalvi mintára készült társaik. Ennyire nem értenék hozzá vagy az "izlésről kár vitatkozni" eset forog fenn!?

Bazsi(HUN) 2010.12.13. 16:20:01

Az OCC-t hagyjuk... Mondjuk a múltkor meglepődtem, hogy tudnak egyedi dolgot rendelni is!:D Fontos szó a rendelni, mert egy karbigyártó cégnél csináltak tűzcsap alakú karbit!:D Na az tetszett!:) Giccses volt az biztos, de érdekes volt, hogy csináltak ilyet!:)

rakpartiróka 2010.12.13. 17:57:41

az indiai (Enfield) szobrászok is jók!!!!

muz 2010.12.13. 18:15:29

A 34.-ért ölnék is.

Tomchy 2010.12.13. 19:34:03

A 97-es Kawa dirt track sem csúnya.
De tudjátok mi tetszik nagyon? A sok retró bukó. Régi tervem egy modern sipka 70-es évekre való átfestése.
Tényleg, nem tud valaki egy jó galériát régi bukókról? Nem nagyon találtam.

szakeyi 2010.12.13. 20:10:54

Jók ezek a japók, megint lenyomtak minden amcsit. Szépek, vegyesek, használhatók, olcsók, egyszerűek. Nincs tűzoltós, télapós giccs csopper.

Bazsi(HUN) 2010.12.13. 20:59:04

@Tomchy: www.jockeyjournal.com/forum/showthread.php?t=56154

Van itt pár érdekes minta.:) Bár gugliba beírod, dobál ki jó dolgokat!:)

Tomchy 2010.12.13. 21:04:09

@Bazsi(HUN): Igen, csak mindet egyesével. Választék sehol nincs.

Ez már elég jó, láttam pár jó tippet. Köszi!

Bazsi(HUN) 2010.12.13. 21:05:58

@Tomchy: Amúgy én nemrég vettem ilyen retró bukót. Egész jó kényelmes, Lous-os. olcsó is volt, meg tetszik is. Bár csak ilyen laza mászkáláshoz használom, például mikor fent marad a lakásban a zárt bukó!:D

Bazsi(HUN) 2010.12.13. 21:16:32

@baowah: Rád ilyen téren mindig lehet számítani!:D Ami retró, vagy rat, esetleg café... na az a te világod!:D

ZON 2010.12.13. 22:00:48

A 28-as képen az elforgatott hengerfej nem gyenge...

Merida001 2010.12.14. 00:27:26

Lehet hogy ezeket a vasakat is a japánba szakadt amcsik készítették, hogy az ottani piacon is jelen legyenek! (Szar poén!!!):)
Egyébként van amelyik tök jól néz ki, de ettől még mindenki maradjon meg a kaptafánál!

pannonkondor 2010.12.14. 09:04:40

Ha valaki itt ezen az oldalon csak egy kicsit is értene a témához, akkor tudná, hogy a japánok a legnagyobb Harley fanok, és a legszebb, és legextrémebb építéseket is ők csinálják. Ezenkívül nyilván saját anyagból is dolgoznak. Itt most ezek is be lettek mutatva.Ezek műalkotások, még ha használhatatlan is némelyik, tehát vagy tetszik valakinek, vagy nem. És ez nem függ az építés alanyától, vagy az építő nemzetiségétől. ha pedig valaki csak használati tárgyként kezel egy motort, akkor ezt sosem fogja megérteni. Ebből is látszik, hogy vannak a motorosok, és vannak akik motoroznak. Az utóbbiakat nem érdekli különösebben a motor, legfeljebb a teljesítménye, meg hogy meddig lehet a Mátrában ledönteni. A kérdés akkor az, minek kell neki kommentet írni? Egyáltalán megnézni? Én pl. nem megyek Picasso kiállításra, mert hányingerem van a műveitől. Ezért nem is kell őt fikáznom.

Csizirájder 2010.12.14. 13:31:29

@pannonkondor:

Ezt úgy is meg lehetett volna fogalmazni, hogy van aki a személyiségének meghosszabbításaként, azaz önkifejezés céljából "motorozik", és van aki arra használja amire egy motor való, azaz motorozni. Ezek az épített gépek hatalmas fantáziáról és szakértelemről tanúskodnak, nem vitás. A motorozás kvintesszenciája mindenkinek mást jelent. Van aki arra gerjed, hogy egy csiricsáré és használhatatlan custom géppel megy 2 kört a városban (a 2 literes tankkal úgysem jutna messzebb) jampizás céljából hogy mindenki lássa. Vannak a szakállas-fejkendős-nagybelű kemények, akik bőrmellényben, western csizmában, levágott ujjú kesztyűben, magyar zászlóval a hátuk mögött feszítenek az agyon bőr-rojtozott és agyonkrómozott motorjaikon, miközben mögöttük idegbajt kap az IFA sofőrje az Eger-Szilvásvárad útvonalon, mert időben oda kéne érni a fuvarral, csak éppen feltartja őt valami kétkerekű fostubus. Vannak a műmájer tuc-tuc zenés "szpídesek", akik a körúton egykerekezve-gumit füstölve játszák az eszüket, csak ha jön a kanyar akkor vannak nagy gondban, mert csak egyenesen tudják a gázt húzni. Van aki pedig a Mátrában lábtartóig küldi neki, és nem foglalkozik senkivel hogy ki és mit gondol őróla, csak a gép számít és a színtiszta élvezet, a sebesség, a kanyarok. Itt nem számítanak a külsőségek, a csiricsáré mű dolgoknak nincs jelentősége. Motorozunk egy jót, a sasvári parkolóban pedig összejön a társaság egy jó beszélgetésre, üdítőre, sült kolbászra. Segítünk egymásnak motort szerelni vagy bármi más. Inkább ezt az utóbbit sorolnám a "motoros" kategóriába, aki nem majomkodni használja a motort, hanem csak a színtiszta élvezet miatt. Ez a motorozás kvintesszenciája.

www.youtube.com/watch?v=Y9oGLBguVAw

Neonknight 2010.12.14. 16:14:11

Csizirájder:
Egy kissé előítéletesnek tűnik a jellemzésed.
Én pl kis teljesítményő chopperel közlekedem, de még ezzel is jelentősen többet előzgetem az IFA-kat mint ők engem. "Szakállal, western csizmával, levágott kesztyűben, bőrmellényben". A nagy bél és a zászló még hiányzik :D
A legtöbb chopperes ismerősöm azért tudja ám húzni a gázt, ha kell.
A japán építésekben én azokat szeretem, amik úgy tudnak szépek, karcsúak és minimalisták maradni, hogy közben azért viszonylag élvezetesen motorozhatóak maradnak (marad egy minimális hátsó rugózás, nem kell összekuporodni rajta stb).
Sajnos nagyon sok 250-es, 400-as építés közülük csak addig gyönyörű amig nem látod a motorossal együtt, mivel, ha ráül a biker, akkor úgy néz ki némelyiken mint majom a köszörűkövön. A legjobban az XS650-ek jönnek be, sajna itthon nics belőlük sok, pedig egy időben ilyet szerettem volna.

Csizirájder 2010.12.14. 16:28:34

@Neonknight:

Hohó, én nem állítottam semmi olyat hogy a csopperesek ilyenek, csak leírtam hogy vannak ilyenféle motorosok is. :)

Hmmm, XS 650. Abból csoppert/bobbert építeni istenkáromlás (mint ahogy sor4-ből is). :) Sor2 az dirt track vagy cafe racer gépbe való. Csöpibe V2-kell. :)

pannonkondor 2010.12.14. 18:24:39

Csizirájder
"Ezt úgy is meg lehetett volna fogalmazni, hogy van aki a személyiségének meghosszabbításaként, azaz önkifejezés céljából "motorozik", és van aki arra használja amire egy motor való, azaz motorozni."
Azért nem lehetett volna így megfogalmazni, mert nem így értettem. Hosszú lenne teljesen kifejtenem, és nem is célom. Az írásod többi részével meg azért nem vitatkozom, mert nagyjából egyetértünk. Kivéve az utolsó 6 mondattal.

szakeyi 2010.12.14. 21:15:59

Urak!
Nem mindegy milyen? A lényeg a két kerék és a motor. Szépek és kész, kinek tetszik, kinek nem, senkinek semmi köze. Lényeg, hogy motor. Mindegy, h japo vagy amcsi, MOTOR.

Azé az a Picassós hasonlat durva. Művészt lehet kritikával illetni, ha a kritikus is legalább annyit le tett az asztalra, de nem lehet fikázni. Ez IQ mínusz tízezer. De nem akarlak megbántani.

pannonkondor 2010.12.15. 08:30:59

@szakeyi:

Talán el kéne még egyszer olvasni, hogy mit írtam, és akkor talán nem írnál kapitális baromságot. A kritikusok 99%-a sosem művelte, még kutyaütő szinten sem azt amiről kritikát ír. Ezért is szarik egy értelmes ember a véleményükre. Amennyiben annyi eszed lenne, mint amit gondolni vélsz, akkor a kritikát nem kevernéd avval, amit én írtam. Csakhogy ne kelljen megerőltetni magad: "Én pl. nem megyek Picasso kiállításra, mert hányingerem van a műveitől. Ezért nem is kell őt fikáznom." Megbántani meg persze nem volt szándékod. Ez nem is az, inkább sértésnek nevezném. Ha ez szemtől szembe történik, talán fölrúglak, így meg leszarom.

szakeyi 2010.12.15. 18:01:31

Kedves pannon

Nagyon sajnálom, hogy egy kapitális bunkónak születtél.

Komoly szövegértési problémával küzdesz, úgyhogy kérlek, olvastasd fel még egyszer magadnak amit írtam azzal akivel bepötyögtetted, amit írtam, s gondolkozz egy pár órát rajta, talán felfogod.

Csizirájder 2010.12.16. 13:24:28

@baowah:

Najó, egye fene, bobbernak még elmegy. :) De mennyivel szebben mutat egy sor2 egy ilyen építésben:

honaha.wordpress.com/2008/06/12/yamaha-xs-650-cafe-racer/

www.bikeexif.com/big-moon-yamaha-xs650

Csizirájder 2010.12.16. 13:34:01

De a sor4-s csöpiktől agyfaszt kapok, egyszerűen a sivító hang nem egy ilyen karakterű motorba való. :)

www.motorcyclecruiser.com/custom/0908_crup_honda_cb_750_chopper/index.html

Persze ez csak egy vélemény, ami köztudottan olyan mint egy segglyuk. :)

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.12.17. 15:29:53

@Csizirájder: azert a regi ohc rohadtul nem sivit.

pannonkondor 2010.12.18. 11:17:00

@szakeyi:

"Azé az a Picassós hasonlat durva. Művészt lehet kritikával illetni, ha a kritikus is legalább annyit le tett az asztalra, de nem lehet fikázni. Ez IQ mínusz tízezer. De nem akarlak megbántani."
Erre válaszoltam te majom. Elmagyaráznád mit értettem félre rajta?? Elolvastad amit írtam? Vagy csak az utolsó mondatra emlékszel?? Először sértegetsz valakit, és ha hasonló stílusban válaszol, akkor persze ő a bunkó. Gondolom az új iskola rendszerben tanultál azért nem tudsz rendesen olvasni. Mondjuk írni sem. Erről lehet, hogy nem te tehetsz, de ha volna rá igényed még tanulhatnál.

szakeyi 2010.12.20. 20:10:22

@pannonkondor:

Nem vagy bunkó, nem mondtam, csak pici az IQ-d.
Nekem se sok van, de nem is állítok olyat, hogy hánynék bárki művészetétől, max. nem tetszik az alkotás. Ha te egy művész alkotásaitól hánysz, akkor az analfabetizmussal egyenlő. Tényleg, a legnagyobb jóindulatommal mondom, vedd fel az ünneplő gumicsizmád, s menj ki a kert végébe és durrantgass petárdát, ha művészetre vágysz, mert attól nem hánysz, s nagyobb igényed úgy sem lehet, mint egy hangya magassága.
S, keress megbízható felolvasót, mert számomra most már bizonyossá vált, hogy nem tudsz olvasni, s a beírásaidat is mással iratod, aki hitelesen értelmezi számodra amit írtam.

Tsyga 2010.12.21. 19:18:51

Mondjuk szerintem a művészet elég szubjektív dolog, és lehet egy-egy művész "művészetétől" hányni. És definiálhatjuk úgy a művészetet, hogy az a nagyobb művész, akitől kevesebb embernek van hányingere... :D

Tsyga 2010.12.21. 19:20:21

És szerintem az a motoros, aki nem foglalkozik ezzel a témával. :D :P (szóval így akkor én máris nem. :D)

pannonkondor 2010.12.22. 11:14:20

@szakeyi:

Eddig is nyilvánvaló volt, hogy gyökér vagy, de az utolsó mondatodból kiderült az is, hogy miért.Nem csalódtam a fajtádban.

Szittya75 2010.12.25. 19:47:36

Szép motorok,nagyon tudnak a japok!
Sokkal jobb,mint a német és az usa stílus.
Csak tudnám miért kell személyeskedni némely emberkének?
Az ilyeneket jól seggbe kéne rúgni,de utána tuti futnának a rendőrségre...

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása