Normális esetben egy motor restaurálása hónapokig, elfoglaltabbaknak évekig tart. Aki saját maga nem mer nekiállni, gyakran cimboráinál gyönyörködik – elkap egy-egy munkafázist és örül, hogy részleteiben látja újjászületni a gépet.
A hétvégén lezajlott OT Expo egyik leglátogatottabb standja a Pannonia MGTSZ sarka volt, nem véletlenül. Mindenki megállt pár percre, hogy lássa, ahogy összeszokott csapatmunkában a márkabarátok keze által a semmiből születik meg egy P12.
Szabó Tamás, Bervas, Varró Ferenc és Bakos Richárd a nézők szeme láttára hozott létre egy vadonatúj motorkerékpárt. Természetesen a tisztítás, rozsdamarás és festés nem a helyszínen történt, a Vasúttörténeti Parkba már a felújított alkatrészeket hozták.
Öröm volt látni az érdeklődő arcokat. Nem mindennap figyelhetünk meg olyan misztikusnak tartott trükköket, mint a küllőzés vagy a blokk összerakása. Mivel Szabó Tamás tulajdonos hosszú, akár a kontinenst is elhagyó útra indulna a P12-zel, a gyárinál lényegesen jobb minőségű alkatrészeket szereltek bele.
Az KX500-ra való amerikai Hot Rod hajtókart speciálisan megmunkált főtengelyre illesztették. A kuplung megegyezik a Honda CR-ével, lényegesen erősebb, mint az eredeti magyar. A csapágyakat a japán Koyo, míg a szimeringeket az SKF Viton szállította.
Szombat este kisebb tömeg gyűlt össze a standon, a látogatók között hamar elterjedt a hír, hogy megpróbálják beindítani a Pannoniát. Az alapos munka nem volt fölösleges: néhány rúgás után simán járva kelepelt a kétütemű egyhengeres.
A fiúk örömét csupán az árnyékolta be, hogy vasárnap, a kiállítás ideje alatt, a rendezvényterületen belül parkoló utánfutójukat feltörték és spanifereket, szerszámokat loptak el. Még jó, hogy az eszközök zöme a standra volt berakva – az anyagi kár nem jelentős, de annál szomorúbb, hogy vannak, akik egy ilyen eseménybe is képesek belerondítani.
Kattintsák végig a galériát, jobb, mint egy képregény - lépésenként nézhetik, ahogy újjászületik a Pannonia P12.