Ez már kész röhej

Kérem, forduljanak el egy kicsit, míg szabálysértően lehajtok az úttestre! Vigyorognak a rendőrök, akárcsak én.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr707245363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gelázs 2015.03.06. 09:54:45

Én egy kicsit megértőbb vagyok a biciklisek távol tartását célzó szándékot illetően. Ahogy helyesen írja, van a Duna parton párhuzamos, kellemes bicikliút Erre tekintettel akarták átirányítani őket oda. De ha nem büntetnek a rendőrök, mert nem teszi magát oda a hülyeségért, akkor csak nincs olyan nagy baj. Bárcsak az országban ez lenne a legfőbb probléma.

blash 2015.03.06. 10:26:13

@gelázs: más kérdés, hogy Dunakeszi és Újpest közt nincs értelmes összekötés, ha már szerették volna ráterelni a bringásokat. De az egész Szobig menő bicajút csak kocabringásoknak való, feltéve, ha nem tévednek el néhol. Ahogy az összes többivel bicajúttal, ezzel is csak ezek a gondok: koncepció nélküli nyomvonal, keskeny szélesség, balesetveszélyes elemek, szar burkolat.

Megfelelő példáért nem kell messzire menni, elég csak a Fertő tó osztrák oldalára áttekerni. Pedig az is elég vegyes utakból álló hálózat, mert a nagyrészét a mezőgazdasági utakon vezetik, de van kaviccsal felszórt szakasz is, amin még országútival is egész jól lehet haladni (mivel injektálják a kavicsot, így nem hordja el az első eső) és ugyanúgy átvezetik a falvakon is. Nehéz eltévedni, mert úgy kitáblázták, hogy ez csak szánt szándékkal sikerülhet. És ez egy hálózat, bele sem merek gondolni, hogy idehaza felmerült-e már valaha, hogy ne csak szakaszokban építsenek (fessenek sárga csíkot a járdára) kerékpársávokat és utakat...

otapi 2015.03.06. 10:38:42

@gelázs: Ezzel az erővel behajtani tilost is kitehetnének minden második sarokra, úgyis ott van a "párhuzamos, kellemes" M2-es gyorsforgalmi-autóút-autópálya vagy mi.

A rendőrnek meg nem az a dolga hogy önhatalmúlag, pofára szelektáljon a szabályok között. Ha gyakorlati okok miatt kell így tennie, akkor bizony baj van.

Kgyugyoka 2015.03.06. 10:52:24

Az én kedvencem pár faluval odébb van, Dunakeszin. Ott feltereli a kerékpárutat az autóútra és oda van kitéve a hármastábla... Ha kicsit nem figyelsz, le is fejeled! A hivatalos kerékpárúton kerülgetem a gyalogosokat, gyerekeket, uszítottak már rám kutyát viccből, volt lezárva árvízveszély miatt. Így inkább maradok közellenség és közlekedek ott ahol csak lehet...

randomuser1 2015.03.06. 10:55:01

a csáknorriszhídnál végetér a bringaút és csak keszi közepén folytatódik, igen vadregényes módon végig a dunaparton, korzón, mólón, házak közt, úgy, ahogy kiadta.
akinek idehaza bringázni támad gusztusa, megszokhatta volna, én mindenesetre ötcentinél nagyobb távval nem kerülöm a bohócruhásat, mert inkább ő, mint én, de ha feszülős naciba tekerek, én se várom el..
ez egy ilyen játék idehaza, tökmindegy melyik szerepet játszod, az infrastruktúra állít egymással szembe, nem más...

rowi 2015.03.06. 10:55:25

az a gödi szakasz tényleg csak hétvégi családos bringásoknak való vagy kezdő bringatúrázóknak...aki haladni akar, annak nem

rowi 2015.03.06. 10:56:29

de a duna túloldalán a szentendrei szakasz is megérne egy mesét, sőt. az tán többet is...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.03.06. 10:59:47

autopalyara es foutra nem valo bringas
sajat erdekeben
a tobbi cask okoskodas

randomuser1 2015.03.06. 11:02:08

@rowi: a budai az király, sík domborzati viszonyok közt ilyen fasza hegyiszlalompályát csinálni, kifejezetten világszenzáció!
dea tizenegyes melletti nem rossz, büdös, elhanygolt és a sok betorkolló út miatt enyhén életveszélyes.

Tippszmix 2015.03.06. 11:08:14

A kerékpáros (mint "gyűjtőfogalom") majd akkor lesz a közlekedés teljes jogú résztvevője, ha szerez legalább alapvető KRESZ ismereteket, és azt érvényesnek is tartja magára! Ez nem fog bekövetkezni soha, mert egyre jobban nyílik az olló pl: az alkoholfogyasztás utáni biciklizős törvény miatt is. Az átlagos biciklis nem ismeri a kreszt, nem gépjármű, nem fizet rengeteg mindent, amit az autós igen lehet ittas(!), és kicsit sem látszik, mert még a 300 Ft-os világítása is hiányzik! Itt hőzöngsz, hogy országos egy számjegyű főúton nem biciklizhetsz?! Hülye gyökér, nem találtál komolyabb problémát a környezetedben?!

FSOMan2 2015.03.06. 11:12:14

@gelázs: Személyesen is ismerek olyanokat, akik ott laknak ezen a gödi kijelölt kerékpárúton - ez igazából egy lakóövezeti önkormányzati autóút, legtöbb helyen járda sincs. Az autókijárók is erre az útra nyílnak. Általános magatartás itt a lakók részéről, hogy mindent megtesznek a kerékpárosok akadályozásáért, így veszélyeztetésükért, mert idegesíti őket a "sok hülye" kerékpáros. Ha netalántán egy kerékpáros haladni is akar, és esetleg baleset történik, akkor a kerékpáros "így járt".
Ezért lenne fontos, hogy a főúton engedélyezzék a sportcélú kerékpározás számára a nagy sebességű haladást. Lényegesen kevesebb veszélynek vannak kitéve a kerékpárosok főúton, mint a kerékpárútnak csúfolt mellékutakon.

zsírdisznó 2015.03.06. 11:27:04

3000 önkormányzat itthon New York-ban kb. 6.

Állandóan nem tudnak maszturbálni az itthoniaknál dolgozók, hát - kel, nem kell - látszatintézkedéseket hoznak, hogy kitehessék az ablakba: dolgozunk, szavazz ránk!

Minden egyes önkormányzat egyesével mérlegelheti ugyanazt, embere válogatja, hogy egy ilyen kérdésben ki mit dönt.

Holott, ez nem politikai kérdés, hanem közlekedésszakmai, és nyilvánvaló, hogy - 1-2 balesetes helytől eltekintve - nem az alapján hoznal döntést, mert az nem lehet, hogy ugyanarra a környezetre (utak, autók, kerékpárosok, idősjárási viszonyok stb.) a válasz hasraütésszerűen ellentétes legyen.

Ha a cikk írója az összes egyszámjegyű főúton végigment, tapasztalta, hogy ugyanilyen következetlenséggel, mindegyiken ki vannak tiltva a kerékpárosok egy-egy szakaszon, ugyanilyen abszurd felfogásban.

Ha valaki nem tudná, kerékpáros dedikált infrán 30 km/órával vagy alacsonyabb megengedett sebességgel lehet legfeljebb közlekedni.

Országúti kerékpárral ennél gyorsabban szoktak haladni, ezért ezeket a kerékpárosokat gyakorlatilag értlemetlenül - baleseti statisztika ugyanis nem ismert, amely a jogosságot alátámasztaná - korlátozzák, feltehetően autós szem,,léletből kiindulva, ahol érdemes valóban nem megengedni a maximális elérhető sebességet, mert abbók káosz lenne.

Amire a cikkíró nem tér ki, az a magukat kerékpáros civil érdekképviseletként definiáló szervezetek kritikán aluli hozzáállása ilyen és hasonló kérdésekben. Sem publikációs, sem demonstrációs tevékenységet, sem érdekegyeztetést nem folytatnak a kerékpárosokat ilyen módon hátrányos helyzetbe hozó szabályok vagy alkalmazások vagy alkalmazási feltételek miatt.

És, higgye el a kedves olvasó, a cikkben szereplő jelenség pusztán csak egy a sok abszurd és elfogadhatatlan közül.

zackie 2015.03.06. 11:30:46

@Tippszmix: Szerencsére nem te döntöd el ki számít a "közlekedés teljes jogú résztvevőjének". Egyébként a legtöbb kerékpáros és gyalogos autót is szokott vezetni.

herr_herry 2015.03.06. 11:39:30

@Tippszmix: Mindig szeretem olvasni, amikor az autósok osztják az észt a szabályokról :) Magyarországon :)

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2015.03.06. 11:40:41

Múltkor Vácra vitt az utam.
Városban, kb. 300 méteren a párhuzamos bicikli útról az úttestre terelve a bringás, autósnak 30-as tábla.
A maps-en még látható a régi állapot, csak a linket nem engedi a blogmotor.

Tippszmix 2015.03.06. 11:40:59

@zackie: Persze, de ha kocsmába vezet az útja, akkor biciklivel megy, mert azzal lehet...
Nem az ivást irígylem a biciklistől, csak nekem az a tapasztalatom, hogy kisváros/nagyváros/falu; tökmindegy merre megyek, mindenütt szabálytalankodó bicajosokat látok, ezerszer több az öngyilkos-jelölt seggfej, mint a motorosok vagy autósok körében. Én meg nem mehetek be a Várnegyedbe kamionnal, pedig elférnék, és nem okoznék balesetet! Most kezdjek el hőbörögni, hogy pedig kibírná az út?! Igazítsuk a világot a biciklisekre?

Tippszmix 2015.03.06. 11:44:58

@herr_herry: Én tudom, hogy itt bicikliőrültek vannak, de melyik kijelentésem nem igaz?

randomuser1 2015.03.06. 11:54:30

@Tippszmix: kb egyik se, mert annyira általánosítasz, hogy a kijeletéseid értelmezhetetlenek :)
kurvasok ember szaladgász a városban drága bringával, szerinted mennyire sanszos, hogy nem telik annak autóra, aki fél-negyedmilliót kipakol csak biciglire, he?

herr_herry 2015.03.06. 11:56:12

@Tippszmix: Én csak arra a visszás jelenségre céloztam, hogy a magyar autós leoltja a magyar bringást, hogy nem tartja be a szabályokat. Ismered a közmondást a szálka-gerenda-szem dologról? Csak egy pár tipikus autós szabálytalanság, a teljesség igénye nélkül: zebránál elsőbbségadás, kikerülésnél/előzésnél biztonságos oldaltávolság megadása, sárgán/piroson még átférünk, záróvonal, megállni tilos, bicikliúton/sávon parkolás, mobiltelefonálás stb Nem akarok biciklis-autós parttalan vitát, mert úgyse vezet sehova, de azért mielőtt így kikelsz magadból, átgondolhatnád a mondanivalód tartalmát és minőségét is! ;) mondom ezt úgy, hogy van világításom, prizmám és macskaszemem is.

Tippszmix 2015.03.06. 12:01:53

@Emmanuel Goldstein: Nem azt mondtam, hogy nem telik neki, hanem hogy nem fizet. Az egyik mi lenne ha, a másik meg tény.

chr 2015.03.06. 12:02:11

Tisztelt nagytapasztalatú kerékpáros barátom.

Ez megint egy olyan poszt, ami a közlekedők egy bizonyok rétegének szempontjából vizsgálja a dolgokat. A helyzet az, hogy az utakat sokan egyszerre használjuk különböző méretű, sebességű stb. járművekkel, és ezeknek kell osztozkodni.

Amennyiben te közlekedés mérnők vagy ezt neked kell legjobban tudni.

Én is elég sokat kerékpározom szintén, és gyermekem is van.
Már csak a gyerekeim felé való felelősségtudatból sem mennék ere az útra biciklivel ha nem muszáj.
A képekből is látszik, hogy egyenetlen, keresztmetszetében erősen domború, nincs kiépített útpadka, az út széle emiatt rázós.
Ilyenen autóval nagyobbat fékezni azzal jár, hogy az autó lefelé csúszik/sodródik az útról, pont az út szélén kerékpározó felé. Sajnos láttam már ilyen balesetet hasonló úton.

Az autósok sietnek, nem tartják be a sebességhatárt, a kerékpáros siet, ezért nem megy a kerékpárúton, hanem rövidít a tilosban. Ez elég is ahhoz hogy baj legyen.

Persze a te dolgod, a te életed, de mit érsz az igazaddal egy kamion alatt :)

Megéri?

Tippszmix 2015.03.06. 12:07:06

@herr_herry: Nagyon örülök, hogy így fejből össze tudtál írni egy csomó szabálytalanságot (a cserbenhagyásos gázolás kimaradt), de nem keltem ki magamból, mert akkor azt írtam volna, hogy kapja be az összes köcsögbiciGlis, de én ilyet nem mondtam. ;-)

myronman 2015.03.06. 12:07:35

@chr: Az úttal semmi gond. Többször is mentem rajta.

Egyébként attól hogy engedélyeznék rajta a haladást te még nyugodtan mehetnél a bringaúton meghagyva ezt a gyorsabb, ügyesebb vagy kockázatválalóbb bringásoknak.

Bélabáavadnyugaton 2015.03.06. 12:08:43

@Tippszmix: ...és megjöttünk a "nem fizet" témához.
De fizet ugyanúgy adót, max. kevesebb adónem érinti. Cserébe kevesebb helyet foglal, kevésbé terheli az utat és a környezetet.

herr_herry 2015.03.06. 12:12:50

@Tippszmix: Igaz, Te ezt írtad: "Hülye gyökér, nem találtál komolyabb problémát a környezetedben?!"

randomuser1 2015.03.06. 12:15:09

@Tippszmix: ha van autója fizet ő is.
mivel olyan kondíciót nem tudsz felvázolni ahol a kerékpár megléte autót kizáró tényezőként működne, így azt is mondhatnám, nincs igazad.
éspersze, hozzá köll tenni, bringások közt kevesebb a debil mint autósok közt, lévén, autóba a csak síkban látó anyuka is beül, meg a végtelenség felé tendáló reflexekkel megvert nagytata, de bringát tekerni leginkább jó kondícióban lévő emberek szoknak, jáccásiból, nem kényszerből.
ez utóbbi lehet a bajod, de jó hírem van, egy kilóért már kapsz egy belépőszintű biciglit, sose késő elkezdeni :)

Tippszmix 2015.03.06. 12:18:24

@Bélabáavadnyugaton: Nem általánosságban nem fizet adót, hanem pl súlyadót, jövedéki adót, stb...
Ha most azt mondod, hogy a cigiben, italban is van jövedéki adó, akkor azt fogom írni, hogy te elbiciklizted már az agyadat is!

randomuser1 2015.03.06. 12:19:59

@Bélabáavadnyugaton: ne üljünk fel erre a vonalra, mert ez "a hobbikertészek nem fizetnek tejesítményadót a fűkaszára" jellegű érv...

Tippszmix 2015.03.06. 12:22:22

@Emmanuel Goldstein: "de bringát tekerni leginkább jó kondícióban lévő emberek szoknak, jáccásiból, nem kényszerből."
Hát barátom nézzél már szét, ne csak a körúton, ahol mind a három futárra igaz, amit írtál, hanem úgy a többi 99,9%-ot is vedd figyelembe!
Ha igazán tökös lennél, akkor a debil egysíkú anyukák fórumjára írogatnál ilyeneket.

Tippszmix 2015.03.06. 12:23:56

@Emmanuel Goldstein: Ja, vagy a "vidámparkba jegynélkül belógók" jellegű érv.

Bélabáavadnyugaton 2015.03.06. 12:23:59

@Tippszmix: Ezért írtam, hogy "kevesebb adónem érinti". Súlyadót elvileg az út terhelése miatt fizetünk autósként (legalábbis a nevét erről kapta, más kérdés hogy a tényleges felhasználás, blabla, nem mennék bele...), jövedéki adót az üzemanyag után, amit nem fogyaszt (max. a megengedett alkoholt mellékúton, annak meg van jövedéki adó tartalma :) )

Tippszmix 2015.03.06. 12:24:42

@Emmanuel Goldstein: Nem akarok személyeskedni, de nem vagy te bölcsész?

tyberius 2015.03.06. 12:29:29

@Tippszmix: Az tény, hogy az autósok között inkább a gyilkosjelölt seggfejek tengenek túl. Ha a baromarcúakat le akarod teremteni az útról, akkor tessék lobbizni a hathatósabb rendőri ellenőrzésért, ne járműkategória alapján szelektálni.

A bringás egyébként azért akar a főútvonalon menni, amiért mindenki más: ott van dolga. Arra a leggyorsabb, a legrövidebb, a legbiztonságosabb. Ráadásul minden ott van, amiért érdemes elindulni.

A főútvonalakról nem kitiltani kell a közlekedőket, hanem megteremteni a biztonságos közlekedés feltételeit. Ez lehet bringás infra, de sok helyen már az is rengeteget számítana, ha rendesen karbantartott, széles út lenne a főútvonal, ami ráadásul mindenkinek előnyösebb.

randomuser1 2015.03.06. 12:30:23

@Tippszmix: nyugi, élőben is elmondom minden kis szerencsétlennek, ha valamit rosszul csinál, balkánokon tanultam vezetni, körbetört alvázas teherrel járok, mi bajom lehet?
:)

Karolymaster 2015.03.06. 12:30:44

@gelázs: Rendszeresen ingázok Gödről Újpestre bringával. Tény, hogy van kijelölt bringaút a Dunaparton Göd és Dunakeszi között, de az az út a hobbi-élmény bringásoké, a bejárás azon 3 kilométerrel hosszabb, mint a 2-es főúton.
A bejárásnál igenis számít a napi kétszer plusz 3 km miatti időveszteség. Aki szimplán közlekedni akar a bringával (csökkentve ezzel a széndioxid lábnyomát is) miért kell a cikkben pontosan leírt következetlenségekkel szembesüljön a főút/ak/on? Ideje lenne eljutnunk oda, hogy a hatóság tartsa be a közlekedési törvényt, annak szellemében végre partnernek, felnőttnek tekintse a közlekedésben a kerékpárost és szüntesse meg az értelmetlen korlátozásokat!

Tippszmix 2015.03.06. 12:32:37

@tyberius: Én is azért akarok a Babettámmal az autópályán menni, mert arra a legrövidebb, leggyorsabb, legbiztonságosabb, stb...
De azért csak nem teszem!

randomuser1 2015.03.06. 12:40:28

@Tippszmix: de, szóval próbáld meg ennek függvényében megmagyarázni, mi köze az autós adóinak a biciglihez, különös tekintettel arra körülményre, hogy a kettő között nem áll fenn bináris oppozíciós viszony :)

randomuser1 2015.03.06. 12:41:43

@Tippszmix: hát, elég nagy balkon, meg nagyon kicsi távirányítós autóval gyakoroltam!

Tippszmix 2015.03.06. 12:58:40

@Emmanuel Goldstein: Szerintem annyi köze van egymáshoz, hogy ugyanazt a felületet használják. Ámbátor lehet, hogy mégsincs köze hozzá, mert a beszedett súlyadót kiosztják szociális segélyként, az útalap úgy járt, mint a dínók, a jövedékiadóból, áfából meg lehet remek csúcstechnikás (üres) stadionokat építeni. Az, hogy nincs néző, meg foci se, az nem baj, lelátó akkor is lesz. Még a végén kiderül, hogy nincs is igazam!

Tippszmix 2015.03.06. 13:10:06

Coming Out: Van biciklim!!!!
Néha még használom is.

otapi 2015.03.06. 13:15:59

@Tippszmix: Milyen súlyadó, ember? Nekem teljesítményre jön a csekk, de abból max egy m2-t aszfaltot tesznek le feketén. Állami megrendelésre talán ha 25x25 centit.
Abból már segélyre se futja.

Jövedéki adót, áfát meg fizet a bringás is... Vagy nekik olcsóbban adják a sört is? :)

Elég hamar sikerült elkanyarodni a szakaszosan tiltott 2-es út témájáról :(

Tippszmix 2015.03.06. 13:25:19

@otapi: Üzemanyag jövedéki adóra gondoltam, nem a plazmatévé áfájára, meg építményadóra. Teljesítményadóként ismered, mert fiatal vagy, de nemrég még súly (tömeg) után kellett fizetni, tgk-nál most is úgy kell.

Sparhelt 2015.03.06. 13:28:47

@gelázs: A párhuzamos bicikliúttal többnyire az a baj, hogy árvízkor egy része biztosan víz alatt van, sötétben nincs kivilágítva és ha netalán hó esik, akkor takarítva sem. Ha jó neked, hogy élménybicajozol, akkor ideális, amúgy ha oda is akarsz érni valahova, akkor pont nem. Arról nem is szólva, hogy ha a vasúton túl laksz, akkor le is kell menni oda és vissza. Például ha át akarnék menni bicajjal Dunakeszire, akkor az elég nagy kerülő lenne. Még szerencse, hogy rendszerint nem akarok..

Sparhelt 2015.03.06. 13:32:41

@Karolymaster: Nem is szólva arról az alig elhanyagolható tényről, hogy Dunakesziről kivezet a kerékpárút a falu végéig, majd ki van téve a kerékpárút vége és a biciklivel behajtani tilos és onnantól oldjad meg. Hivatalosan (tudtommal) a 2-es úton nem lehet bejutni szabályosan Pestre, mindenképpen egy szakaszon bűnözni kell. Így például gáz eljutni a Megyeri hídig is, pedig ott jó kis kerékpárút van, csak sajnos ezen a végén a semmiben ér véget.

randomuser1 2015.03.06. 13:34:31

@otapi: a sört pont nem, de mindeképp kevesebb jövedékiadót fizet aki nem auóval megy kocsmázni!

GöTi 2015.03.06. 13:35:36

Pupu figyelemfelkeltő cikke egy konkrét területi problémát emel ki.

Igazából egy átfogó kampány keretében országosan felül kellene vizsgálni az összes korlátozó tábla időszerűségét.

Az egy számjegyű utakkal többnyire párhuzamosan autópályák épültek, előbbiek forgalomterhelése jelentősen lecsökkent - a kerékpárosok mégis le vannak tiltva a legtöbbről, legtöbbször ma már indokolatlanul, feleslegesen.

De egy-egy útfelújítás után is maradnak kint sebességkorlátozó táblák, kiváló "fogóhelyet" biztosítva a sebességmérővel adószedő erőknek - ezek a felesleges korlátozó táblák pl. az autóvezetőket szívatják.

Zebrateve 2015.03.06. 13:53:22

@Tippszmix: Például az nem igaz, hogy az átlagos biciklis nem ismeri a KRESZ-t. Az átlagos biciklisnek (kb. a 70-80 %-ának) van jogosítványa, elvileg ismeri a KRESZ-t. Legalábbis annyira, mint az átlagos autós.
Az sem igaz, hogy nincs világítás, a lámpaszámlálásokból látszik, hogy a kerékpárosok elenyésző hányada nincs kivilágítva, kb. 5/6-uknak elöl és hátul is ég a lámpája sötétben.
Most arra nem is reagálnék, hogy mi közöd van hozzá, hogy kinek mi a komoly probléma.

otapi 2015.03.06. 14:03:01

@Tippszmix: @Emmanuel Goldstein: Az a bajotok, hogy kerékpárra nem kell fizetni a teljesítmény alapú adót? 2k KWh-ra évi 370 Ft. Ezt még be is kell hajtani - kapásból két csekk ára ugrik.
Tényleg ez hiányzik a kasszából?
Azt a pénzt, amit a bringás nem benzinre, meg szívgyógyszerre költi, azt nem dobja ám ki a kukába, hanem elkölti másra, amire ugyanúgy 27%-os áfa van. Ne adj isten sörre, amin van még jövedéki adó is.
Tulajdonképpen milyen be nem fizetett adó hiányzik nektek?

Térjünk inkább vissza a szakaszos lezárású közút problémájára.

otapi 2015.03.06. 14:09:38

@GöTi: Így van, ez máshol is probléma. Pl. 6-os út, most már ott van mellette az M6-os, mégis sok helyen le van tiltva róla a kerékpár.

Tippszmix 2015.03.06. 14:10:10

@otapi: Veled is csak többen vagyunk..

szipipeti 2015.03.06. 14:11:13

@gelázs: A cikkben világosan szerepel: nem mindenki, sőt, a gödiek 95%-a nem az elkerülő kerékpárúton mozog, mert nem a Bp - Vác viszonylatban közlekedik, hanem helyben. Kenyérért, gyógyszerért, gyereket visz az óvodába/bölcsődébe, iskolába mennek a gyerekek...

szipipeti 2015.03.06. 14:13:37

@Tippszmix: Az átlagos kerékpáros 80-85%-ának van jogosítványa!

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2015.03.06. 14:15:37

@Tippszmix: OK, holnaptól fogok fizetni a bringán elhasznált üzemanyag után jövedéki adót. Most boldog vagy?

B-road · http://szetbaszazideg.blog.hu 2015.03.06. 14:15:57

Azért vannak ott a táblák, hogy ha nem vagy hülye (hogy másfele menj, vagy tologasd a bringád), akkor bármikor megbüntethessenek!
Erről szól ma Magyarország, légy kiszolgáltatott, és hajolj meg az önkényes hatalom előtt. Értelmet ne merészelj találni, mert akkor megbasznak.

Tippszmix 2015.03.06. 14:21:34

@Hammer: Na végre, elértem valamit!

otapi 2015.03.06. 14:27:50

@B-road: Viszont ezért kellenek az ilyen cikkek, hátha előbb-utóbb történik valami.

MoxNox 2015.03.06. 14:30:09

@Tippszmix: Ez az überkretén "érvelés" már 10 éve is ciki volt, érdekes látni, hogy a magadfajta megkeseredett bunkókból még mindig maradt hátra néhány.

randomuser1 2015.03.06. 15:12:07

@otapi: ja igen, súlyadót a békávébérletre is!

Phőnök 2015.03.06. 15:25:56

Kettő dolog. Túl van tárgyalva, hogy ez logikátlan, sz*r meló. Ha egy cégnél valaki sz*r melót végez, teljesen jogosan előveszik. Itt miért nincs ez így? Miért nem lehet vissza nyomozni, hogy ki rakatta ki, miért, miért nem lehet ezért cégen belül a megfelelő szankciókat megtenni? Miért van az, hogy a versenyszférában érvényes, hogy jó munkát, jó termékeket/szolgáltatásokat csináljanak, és ez miért nem érvényes az állami szférára?
A másik idegesítő dolog pedig az, hogy mivel látom, hogy tök logikátlan a táblakihelyezés, kimegyek bringával az útra. Na és ekkor jön a sok igazságosztó, kioktató, a másikat hibázáson álló szerszámmal rajtakapó önkéntes rendőr és dudál, kurranyázik.

kakukk123 2015.03.06. 16:31:26

@herr_herry: Hmm, a parttalan vita tényleg nem cél, de pár napja gyalogosként majdnem elütött egy mobiltelefonáló bicajos csaj a Dózsa György út 8 méter széles járdáján... Szóval az a baj, hogy az autósok, a bicajosok, és a gyalogosok között is vannak felelőtlenek és eszetlenek, a közlekedésszervezés pedig még meg is növeli a kölcsönös veszélyfaktorokat. Nálunk itt a Csikágóban nemrég hoztak létre több kilométernyi kerékpárutat pusztán sárga festék segítségével, egyirányú utcákban, forgalommal szemben. Autósként minden kereszteződés és kikanyarodás rémálom: jobbkézszabály miatt nézek jobbra, járda miatt nézek balra, és ha minden stimmel, kanyarodás közben még mindig jöhet szemből egy biciklis -- aki akár én is lehetek.

herr_herry 2015.03.06. 16:43:36

@kakukk123: Szia, én sose járdázok bringával, de aki Pesten ezt teszi, azt nem tudom elítélni, mert veszélyes az autósok között tekerni, hetente többen is életveszélyesen kicentiznek. De a járdázó bringásoknak meg kellene érteniük, hogy ők ott vendégek, és ennek megfelelően közlekedni. Csikágó mindig is kemény hely volt :)

Hallod11 2015.03.06. 16:52:34

@MoxNox: Troll ellen nem véd az észérv, kár etetni. :)
A témához:
Más főutakon is van ilyen következetlen táblázás. Pl Rakamaz 30valahanyas főút. Van bringaút, de értelmezhetetlen. (járdára! festettek fel egy sárga csíkot) Ott is néha szabad a főúton tekerni, néha nem.(van ismételve, vagy nincs a tiltó tábla) Országúti bringával szenvedés a sz*r minőségű kacskaringós járdán haladni azt lesve, hogy kilépnek-e esetleg valamely portáról elém.
Más.
Nyíregyháza-Sóstó kivezető út. Csatornázás, a bringaút felrobbantva, az úton 30-as tábla. Nyakig cicanadrágban, meg bukóban tekerek simán 30-al az úton. Persze simán kikerülnek, mert az autóval tudnak többel is menni. No problem. 1 Hero persze ledudál. Utol érem a pirosnál, és kérdezem, mi a probléma amikor 30-al tekerek 30-as táblánál.(nem agresszívan, csak érdeklődéssel a tekintetemben) Van bicikli út, oldalra néz ja nincs, mert felbontották és csak murva van. Montival, túra bringával persze el lehet menni rajta, de országútival nem.
Tanulság nincs. Pár százezret már levezettem. Fizetem 2 kocsi után az adót. (na mégiscsak etetem)És mindez nem függ össze azzal hogy valaki idióta vagy nem a közlekedésben.

atompyka 2015.03.06. 16:58:34

Azt észrevette már valaki, hogy a tábla jelentése nem az, hogy az úton kerékpárral közlekedni tilos, hanem az, hogy az útra kerékpárral behajtani tilos? Meg hogy a kerékpárt toló személy nem vezető, hanem gyalogos, tehát nem behajt az útra?
Azaz eltolom a tábla mellett, felülök és hajtok tovább, amit nem tilos. :-)

arthur877 2015.03.06. 17:26:07

Pont most növekszik a forgalom a régi kettes úton az útdíj miatt, és told azt a nyamvadt biciglidet és ne zavarj mert semmit sem fizetsz a flaszteres útért!

randomuser1 2015.03.06. 17:31:10

@arthur877: nincs szaros ötezrük a pályára, nem tudják kiekrülni a biciglit, de arra verik magukat, hogy..
mire is?

Secnir 2015.03.06. 17:38:36

forgalomtechnikai kiigazítási projekt:
- megvárni az első olyan napot, amikor tüntetés van a fővárosban, mert akkor felrendelnek minden rendőrt, gödön sem lesz egy sem.
-kimenni este egy 10-es (esetileg 13-as) villáskulccsal, és a legnagyobb lelkinyugalommal leszerelni az összes ilyen táblát.
-táblákat elhelyezni a szelektív hulladékgyűjtőben.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.06. 17:51:49

@Emmanuel Goldstein: ezért a kijelentésedért megérdemelnéd, hogy a posztot esetleg olvasó rendőrök egyike hivatalból eljárást indítson ellened.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.06. 17:54:41

@Emmanuel Goldstein: persze ha erre: "én mindenesetre ötcentinél nagyobb távval nem kerülöm a bohócruhásat," tudsz értelmes magyarázatot...

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.06. 18:01:02

A témához kapcsolódva: próbált már valamelyikőtök a Dunakeszi Auchan mellől, a Váci úttal párhuzamos úton elbiciklizni Dunakeszire? Vicces kis út. Odafelé az út egy körforgalomban végződik, amiből kikeveredve egyik irányban zsákutcába jutsz, ha tovább mész vagy vissza akarsz fordulni, mindenhol bringázni tilos tábla fogad (pontosabban ugyanez a hármas tiltó tábla)
Magyarán odáig eltekersz szabályosan, de vissza csak gyalog... illetékes elvtársak Dunakeszi önkormányzatánál válaszra sem méltattak.

randomuser1 2015.03.06. 18:08:39

@pythonozok: te se láttál még rendőr, vagy hivatalt, de mondanivalómat se hámoztad ki, szal segítek:
túl keskeny az út, az van...

Krisz101 2015.03.06. 18:09:32

@gelázs: látom 2015ben még mindig van aki nem érti :-/...

Krisz101 2015.03.06. 18:16:40

@Tippszmix: miért kéne fizetnie te hülye, amikor szivességet tesz a társadalomnak azzal h a környezetszennyező autó helyett biciklire száll, és a bkv-n sem foglalja a helyet mások elől??? és még a TB-nek is, mert egy rendszeresen testmozgást végző ember sokkal egészségesebb, és ritkábban lesz beteg. Kivéve persze ha egy ilyen hozzád hasonló maradi öskövület ottós, aki még mindig az 1989es baromságokat fújja, ki nem csinálja!! de ha jól értettem, h kamionos is vagy, akkor már nem is kérdezek semmit! nem a várból, hanem az utakrol mint olyanról kellene kitiltani titeket!

Krisz101 2015.03.06. 18:21:19

amúgy meg amit a közútkezelő hatóságok művelnek az országban az már a bűncselekmény kategóriát súrolgatja... elég csak a kintfelejtett, vagy lezacskózott sebességkorlátozó táblákra gondolni, ami után persze lehet büntetgetni, radarozgatni..

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.06. 18:33:37

@Emmanuel Goldstein: tény1: politikai témákban trollnak tartalak. Tény2: pont az ominózus pár szavadon akadtam el, beleolvasva a hozzászólásokba és kapásból az jött le, hogy bringás témában ugyanazt a szintet hozod, amit politikában. :D
Bocs, lehet, hogy ezt kivételesen félreértettem.
Rendőrt láttam már párat, van köztük ilyen is, olyan is. Akikkel együtt kocsikáztam azok normálisak voltak. A kerületi kapitányságon akivel beszéltem, az meg akkora tahó, hogy utcát söpörni sem engedném, nemhogy rendőrködni. Hivatallal is vegyesek a tapasztalataim. Hogy Dunakeszin leszarják az ilyen dolgokat, azért az nem feltétlenül megszokott mindenhol.

shake_ 2015.03.06. 18:43:53

Kicsit olvasgatva pár szösszenetet, szvsz túl van kicsit lihegve. Azzal bőven egyetértek, hogy szedjék le az ilyen táblákat Gödön belül mert semmi értelmük. Az út széles nem nagyon szokott őrültködni senki a családok és a helyi érdekű bringa forgalom, úgy is a párhuzamos mellékutakon és a kerékpárúton "hasít". Járok eleget Dunakeszi és Göd között autóval, motorral, bringával, családdal vagy nélkülük és sose volt gondom semelyik közlekedő féllel sem.
Viszont Dunakeszi és Székesdűlő (itt kezdődik/ér véget a bringaút ami visz a Chuck Norris híd felé) között nincs bringa út, szar a padka, de nem kicsit és bónusznak keskeny a 2-es. Itt mi a lófrancot csináljon a bringás?? Ja menjen hátul a madarasteszkó fele aztán Aquaworld, be pest ott bringaút vissza a híd....ühümm hát persze. Hab a tortán amikor ezen a viccesen szar szakaszon megjelenik a nem tom melyik bringaklubb (vannak páran) és egy nagy kupacokban hasítanak. Motorral nem gond, de autóval előzd meg őket (mondom kupacok, nem egy nyomon....ááá az minek és nehogy beférjen valaki nagyvassal két kupac közé. A legjobb amikor eléred székesdűlőt, nem mennek fel a kerékpár útra...ahhoz ők gyorsak, ott a hobbibringás szottyog. Értem én értem, csak akkor miért morognak a fittipaldikra? Azok is csak edzeni akarnak (csak autóval) a közúton, kb ugyan annyi joguk van hozzá, nem???
Szóval kell az a bringa út Dunakeszi és Székesdűlő közé mint egy falat kenyér és kérném szépen a sportolókat, hogy edzeni egy zárt pályán tessék (lehet tekerni sokezerrel), odáig meg ha lehet, akkor bringa úton és nem kupacokban (A fittipaldi meg hungaroring nyíltnap és sportolhat). Nehogy hétvégi Géznanéni egyszer elkottáza a kupac előzését és berakja a fél bandát a susnyásba (mert hopp, csak szembejött az óranegyvenesjárat) és akkor megint jöhet az utólagos éleslátás.

randomuser1 2015.03.06. 18:55:14

@pythonozok: tény1-vélemény
tény2-leragadtál a neked tetsző mondatrésznél, írtam, hogy bringával megértem, ha centikkel jön el mellettem az autó, mert ennek az az oka, hogy az infrastruktúra nagyon rossz.
oszt még én vok troll..
hát, nem, csak liberális, de idehaza az is ugyanannak számít:)

MembraN.para 2015.03.06. 19:01:15

@Tippszmix: az a helyzet, hogy a világ, de főleg a nagyvárosok csak bicajjal élhetőek.

néhány példa: münchen, brüsszel, amsterdam, oslo, stockholm, bécs, stb...

én is autókázok, ha szállitok (gyereket, szerszámot, bevásárlás) de a hab testem szállítására nem kell 2 tonna acél, és havi fél tonna co2.

randomuser1 2015.03.06. 19:03:00

@MembraN.para: bukarestben nincs bicigi, egy szál se :)

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.06. 19:17:42

@Emmanuel Goldstein: liberális? Hát én valami másra emlékszem. :D
Hogy megszoktam, egyes "autósok" miket firkálnak, ehhez párosítva a "bohócruha" szövegedet... igen, te vagy a troll. :D

szipipeti 2015.03.06. 19:29:02

@arthur877: ezt korábban kitárgyalták fentebb...

randomuser1 2015.03.06. 19:32:35

@pythonozok: irónia, cinizmus, szarkazmus..
aztán, azt gondolsz, amit akarsz :)

lada.ati 2015.03.06. 19:34:49

Szeintem vezessők be a bicikliadot,egysegesen 5000ft event alvázszám alapján befizetve,plakett kiállitva felragasztva es az adobol lehet bicikliutat epiteni,nem lopjak el a bringád mert regisztrált...stb!

kakukk123 2015.03.06. 19:42:17

@MembraN.para: én csak Amszterdamot, Bécset és Koppenhágát ismerem, de az a szomorú helyzet, hogy ezekben -- néhány belvárosi/sétálóutcás résztől eltekintve -- háromosztatú a közlekedés: a 3-5 km/h-s gyalogos nincs összeengedve a 15-25 km/h-s bicajossal, az meg a 40-50 km/h-s autóssal. Koppenhágában pl. gyakran külön kerékpáros-járda van, magasabb, mint az úttest, de alacsonyabb, mint a gyalogos járda. Nálunk a kerékpáros vagy a frászt hozza a gyalogosra (ha a járdán van vezetve), vagy próbára teszi az autósok türelmét (ha éppen az ő haladásukat lassítja/akadályozza egy közúton). Mindenki ingerültsége érthető.

Érdekes 2015.03.06. 19:46:40

@Emmanuel Goldstein - www.youtube.com/watch?v=T52efMcTRRU 2015.03.06. 11:54:30:

igen, mert általánosságban ugye, 100 biciGlisből 99 darab negyedmillió-fél millió forintos carbongépekkel kovályog, jól működő lámpákkal, este gyönyörűen láthatósági mellényben és minden szabályt betartva...ez még rosszabb, mint, ahogy tipszmix példálózott. Egyszerűen nem tudom elhinni, h értelmes, lélegző ember képes ilyet írni, hacsak nem trollkodásból.
A közlekedés résztvevőjének akkor nyilváníthatjuk ki, ha részt vesz a közlekedésben, szerintem ehhez sem kell 65 db diploma, hogy feldolgozza valaki. Olyankor pedig nem ártana, teljesen tisztába lenni a KRESZ szabályaival, ami ugye a biciGlisek esetében, erősen konvergál a zérushoz (a teljes kresz ismerete, a forgalom figyelemmel tartása és dinamikájának felvétele/segítése), mert tekerni azt tudják a pedált végülis, mint ahogy a süket nyomja a csengőt. (nem, nem minden biciGlisnek van fél millió forintos gépe, és otthon mellette még 1 merci, meg egy 300 lovas sportgép szaladgálósnak, vannak ilyenek, de nem ez az átlag cangás, főleg nem a perifériákon és vidéken)

Középiskolában nyugodtan megtaníthatnának sokmindent, sokmindenkinek a sok hulladék óra közt, amit egyébként soha a kurv@ életben nem használ fel az egyszeri nebuló az életben...hálistennek, az élethez fontos dolgokat, kényszerűen kerülik az iskolákban.

Nobiai804 2015.03.06. 19:52:10

@Tippszmix: Kérlek idézzed azt a KRESZ szabályt, ami az egyszámjegyű utakra általános kerékpáros tiltást tartalmaz.

randomuser1 2015.03.06. 19:56:26

@Érdekes: vidékenk nemtom, itt göd-dunakeszi vonalon annyira azért nem rossz a gazdasági hejjzet :)
"forgalom dinamikája", az amikor erős telizöldre az első befejezi a fészbúkozást és elindul nagy nehezen, a második észreveszi, h történt valami, emrt eltűnt előle a kollega, mire zavarodottan elkezd bogarászni a pedálok varázslatos kavalkádjában, a harmadik csalódottan veszi tudomásul, hogy erről az ütemről is lecsúszott és rezignáltan visszatér a telefonbeszélgetéséhez, ja?

Rotoxis 2015.03.06. 20:32:49

Csak hogy a sarga irigyseg egyen meg mindenkit. A varosban, ahol lakom, különös szabalyok vannak. ad.1. A kereskparosnak mindig elsöbbsege van. ad.2. Ha megsem, az elsö pont automatikusan hatalyba lep.

Viccen kivül, a bringasra mindenki vigyaz, mert tudja, hogy törekeny. A kölykök 12 evesen közlekedhetnek egyedül föuton. Kiveve azokat, akik a rendörseg altal szervezett (egyenkent rendkivül komoly) vizsgat leteve, mar 9 evesen jogot szereznek erre.

A korhaz területen 1500 (egyezerötszaz) fedett kerekpartarolo van. Az elmult honapokban összesen ha 15 napot kellett kihagynom, pedig a kapu elött meg ott a hokupac.

Amit viszont nem ertek, több a kivilagitatlan bringas, mint Borsodban. :-)

FSOMan2 2015.03.06. 21:13:49

@Tippszmix: Eltaláltad te kamionos!Hangyáknak látod a bringásokat,szívesen eltaposnád őket.Kemény vagy!

FSOMan2 2015.03.06. 21:34:25

@Phőnök: Teljesen egyetértek!
Mikor kimegyek a főútra legálisan (ahol nincs tiltó tábla)általában a megnyomorított kisemberek(általánosítok!)Suzukisok,VagonR és társai anyáznak és dudálnak. Végre úgy érzik végre torolhatnak valakin.Na ők nem ismerik a KRESZ-t!Hasonlóan mint az itt trollkodó kamionosok.

FSOMan2 2015.03.06. 21:42:18

@arthur877: Veled ellentétben én vettem matricát úgy hogy én nyugodtan mehetek a főúton bringával a logikád szerint. Nemde?
Akkor nekem több jogom van veled szemben?

FSOMan2 2015.03.06. 21:49:26

@Emmanuel Goldstein: Akkor menj vissza légyszives Bukarestbe,de ne gyere vissza!

Sanyiqua01 2015.03.06. 22:00:02

Istenem! De szépen összehordta a szemetet a szél! :)

FSOMan2 2015.03.06. 22:28:26

@chr: Akár még igazad is lehet,nem írtál hülyeséget,de azt észre kell venni:Nő a kritikus tömeg aki az úton akar és képes közlekedni.(Minthogy jármű)És ezt a Magyar Közútnak és vízfejű törvényalkotóknak is észre kéne venni de inkább az utóbbiról ne beszéljünk.
Valamit kell tenni,és inkább ösztönzőkkel mint tiltásokkal.
Érdekes hogy olyan országokban mint Olaszország,Franciaország főleg azok északi részén levő kisvárosokban mint Göd, több bringást látsz az utakon mint autóst!És szépen megférnek egymással. Ez nálunk is ebben az irányban fejlődik tudomásul vesszük,vagy sem még így van.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2015.03.07. 07:15:47

A Magyar Közút állam az államban, egy őskövület a komcsi időkből.
Rengeteg ilyen logikátlan és következetlen forgalomkorlátozással lehet találkozni. Iskola előtt feloldott 50-es korlátozás, utak, ahol az egyik oldalon 60-nak, a másikon 90-nel lehet menni és még lehetne bőven sorolni.
Egyszer pár ilyennek próbáltam utánajárni, napokig kerestem, ki lehet az illetékes, próbáltam valami civilek által is elérhető oda-vissza kommunikációs lehetőséget találni. Nem sikerült. Emailt lehet írni, de vagy le se szarják, ahogy a cikkben is említik, vagy fél év múlva küldenek valami bullshitet.
Megpróbáltam annak is utánajárni, hogy egyáltalán mi a felügyeleti szervük és kinél lehet panaszt tenni ellenük.
Gondolom, nem kell mondanom, hogy miután több minisztériumot is felhívtam, senki se tudta megmondani.
Ez az egész egy kibaszott arrogáns, felfuvalkodott, mozdíthatatlan bürokratikus daganat a közigazgatásban.

VDaNi 2015.03.07. 07:41:19

Megint egy biciGlis. Ott van, hogy tilos bringázni. Erre felmegy a járdára, ahol szintén tilos.

A csökkent képességűnek FEL SE MERÜL, hogy azon az úton NEM bringázhat. Max. tolhatja.

Ez olyan, mintha kint lenne egy behajtani tilos egy utcánál, ahol autóval jövök, én meg felugratnék a sétaútra és mennék ott, mert NYILVÁN az a megoldás ugye, nem az, hogy akkor ott nem megyek.

Tényleg látszik, hogy eszébe sem jut, hogy ott nem mehet... És cikket is ír a szerencsétlen.

Ja, amúgy csak mondom, hogy Gödnél végig lehet bringázni a töltésen Vácig, tehát amúgy is mit keres ott???

3.bp.blogspot.com/-KWUgSzfyfwY/UQ1MlPwwfEI/AAAAAAAAFEI/hnoFM7v839k/s1600/001.JPG

VDaNi 2015.03.07. 07:42:46

Szerintem pl. hülyeség, hogy nem mehetek be autóval a Hősök terére, alig van ott pár turista és akkor rövidebb az út az Andrássy és a Városliget között, megspórolok 2 kanyart is. Át kéne rajta menni egyenesen.
Ja, én nem vagyok biciGlis :D

VDaNi 2015.03.07. 07:51:48

Azaz vagyok, csak akkor normálisan bringázok, ahogy elvárnám , hogy 1 bringás menjen.

zoltan23 2015.03.07. 08:17:14

En ott kezdem hogy igen hülye megoldások vannak. De a fekvebiciklizes is hozza tartozik

FSOMan2 2015.03.07. 10:00:18

@zoltan23: Igen egy olyan megoldás amivel kényelmesen és gyorsan lehet haladni.Mi vele a baj?
Az hogy neked nincs?
Vegyél vagy építs egyet.Mi csak haladni szeretnénk!

FSOMan2 2015.03.07. 10:07:48

@VDaNi: Ügyesen belinkelted azt a kerékpárutat amin gyalogosok korzóznak.Itt rengeteg baleset történik!(mert az valójában A Dunakorzó)Szerencsétlen gyalogosok akarják látni a Dunát!És megértem hogy utálják a bringásokat!
Csak kéne másik alternatíva.

imittto 2015.03.07. 10:31:40

@gelázs: A Duna partján nincs PÁRHUZAMOS kerékpárút. Ha párhuzamos lenne akkor legalább megközelítőleg azonos lenne a hossza, de ami ki van jelölve az kb. 1,5-2X olyan hosszú. Minden kis utca sarkán nyíllal jelölve hogy merre menj tovább, cikkcakkban.

imittto 2015.03.07. 10:39:17

@Tippszmix: Aki félmilliós bringán ül az vajon mennyit pakolhat csak SZJA címen a költségvetésbe - ugyanoda, ahova az autó után fizetett pénzek is mennek? Vagy tovább gondolva: több joga van-e az úthoz annak, aki egy 750i-ben ül, mint aki egy Marutiban? Mert többet fizet teljesítményadót, többet tankol, több a biztosítása...

Zebrateve 2015.03.07. 18:24:39

@Tippszmix: Bazmeg, legyél rendes troll, erőltesd meg magad, tényekre, érvekre reagálj valami érdemlegest.

don ciccio 2015.03.08. 06:55:03

annyit hozzátennék,h itthon még nem láttam olyan reklám kampányt ami a kötelező oldal távolság betartására hívná föl az autósok figyelmét. valójában ez teremtene biztonságos helyzetet,nem pedig a tiltó táblák,és a lámpa,csengő,prizma megléte.

ncc1701 2015.03.08. 09:08:14

@Tippszmix:

Másik tény: Kb 3-4 éve kezdtünk el asszonnyal bicajozni, nem a 30 ezres teszkós bicajon, hanem a negyed millás kategórián, amin azóta is fejlesztettünk.

Asszony évi ~20ekm-t kocsikázik, én ~25 ezret. Asszem fizetek eleget a mindenféle adóból. Tán többet is, mint Te. És ebből a pénzből kissé botrányosnak érzem az úgynevezett "kerékpárutak" minőségét. Teli van lassító akadályokkal, kurflikkal. Menj el egyszer a balaton körüli bicaj útra (amire persze féltéglával verik a mellüket, h egyedülálló, stb). Használhatatlan! Kátyús, ráz, össze-vissza kanyarog. Mi haveromékkal minden évben legalább egyszer megkerüljük a baéaton 10-11 óra alatt (nem kell savazni, 100-110kg körüli gyúrós állatok vagyunk), tavalyi volt az utolsó, hogy bicaj úton tettük meg, idén főúton fogunk tekerni. Ezeket az utakat karban kellene tartani. Sőt, első körben rendes alapozással kellene megcsinálni, de itt eltúrják a földet, majd ráöntenek 5 centi aszfaltot. Persze, h feltolja a fa gyökere. Balesetveszélyes.

Részemről mindenkit köteleznék arra, hogy rendszeresen kerékpározzon, motorozzon, és autózzon a forgalomban. Hogy tapasztalja meg, hogy a másiknak mi-hogy esik.

ncc1701 2015.03.08. 09:13:45

@VDaNi:

Kicsit segítek: Elképzelhető, hogy valaki a főúton lakik, onnan indul bicajjal, és/vagy oda érkezik.

Az álalad linkelt kép kíváló példa a használhatatlan bicajútról: teli van kutya sétáltatókkal (jó fíling, mikor Fifike póráza kereszbe elkap a nyakadnál), gyalogosokkal, családos bicajosokkal, akiknek az átlag sebessége 8km/h. Az én utazóm 28-32km/h között van, hosszútávon. Az az út minősége pedig tipikusan botrányos. És ami a képen nincs rajta: elötte-utána lehet kacskaringózni a házak között, bravó.

VDaNi 2015.03.09. 11:43:50

@ncc1701:
Akkor lejössz a bringaútról, átmész a kis utcákon, ennyi.

Ha pont a főútra, a végén 100 métert sétálsz vagy tolod a bringád, ahogy autóval is teszed, ha pl. a Hősök terét akarod megnézni az ismeretlen katona sírját, nem mész oda, csak mert ott van dolgod.
Megállsz, lerakod a kocsit, majd odasétálsz, ennyi!

Friss topikok

Hirdetés

reklamarchivum feed

  • Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

  • Nincs megjeleníthető elem
süti beállítások módosítása