Praktikus motor a dízel Ural

Az Ural nyers és egyszerű, sokkal inkább traktor, mint közlekedési eszköz. Ez nem hátrány, sokan éppen ezt értékelik a német gyökerű orosz járműben. Heiko Fleck is ebbe szeretett bele, ám ő a dízelek szerelmese – nem véletlen, hogy átépítette az 1953-as M72-t.

A durva váz és az elpusztíthatatlan fémelemek passzolnak a gázolajos csettegőjéhez: a soros kettes 505 köbcentis Lombardini motor gond nélkül befért a súlyos bokszer helyére. Heiko elmondása szerint a fogyasztás mindössze két liter – az igénytelen konstrukció akár repceolajjal is működik.

A Molotov névre hallgató gép végsebessége 105 km/h. A futómű, a tank, a nyereg és fékek eredetiek maradtak, sőt, a váltót is megtartotta a német gépész. A dráguló üzemanyagárak mellett kifejezetten kívánatos a motor – aki érzi az apokalipszis közeledtét, vigyázzon, ebbe könnyen beleszeret. 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr312746952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2011.03.17. 13:21:37

Ezekkel a gumikkal 105 ? :D Bátor faszi lehet !

szimencsing:) 2011.03.17. 14:58:00

azért kipróbálnám, no persze nem mernék 100at menni az tuti:)

GERI87 2011.03.17. 15:07:45

Ezek a beépített dízelblokkok mindíg rondák:)

A hangja nem is olyan szörnyű...

muz 2011.03.17. 15:33:12

Szerinted nálunk lenne rajta saját legális rendszám?Pfff!!

Amúgy tetszik,a kreativitás mindenképp!

AzHofi 2011.03.17. 15:38:56

A hangja szerintem férfiasabb mint bármelyik tudományosan herélt herlinek :-)

etteremerd 2011.03.17. 15:45:47

4 ütemű robogó is 2 litert eszik csak az szarul néz ki.

Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2011.03.17. 15:57:37

Ütős rotakapa hangja van...
Más a jawa caferacer, meg eladó?! Miért, miért nem, ha igen?!
caferacer.blog.hu/

hópapa · http://siorultek.blog.hu 2011.03.17. 16:19:48

Nem vagyok szakértő, ezért azt szeretném kérdezni az okosabbaktól, hogy tul.képpen mi is az oka annak, hogy nem szerelnek gyakrabban dízelmotorokat a motorkerékpárokba?

hópapa · http://siorultek.blog.hu 2011.03.17. 16:24:02

Német, orosz, olasz, keveredés, és amcsi bukó hozzá.
Éljen a világbéke az ilyen őrültségekben! :o)

csakazértistotalcar 2011.03.17. 16:25:22

Van abban valami bájos, hogy pont most, mikor a diesel drágább mint a benzin, de ezzel együtt nagy szám. Én anno katonaságnál az oldalkocsissal jártam. Az oldalkocsi kereke is hajtott volt, a ház falára is felment. Szuper gép, igaz nem a sebességéről volt ismert.

wasch 2011.03.17. 16:43:26

azt mondja meg valaki, hogy ilyen videokhoz azt a kurva zenét mért mellékelik mindig? semmi más nem érdekelne, csak a motor hangja.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.03.17. 17:09:03

Ez vagy valami, vagy megy valahova.

don't 2011.03.17. 17:12:37

Mo.-n probalna meg forgalomba helyezni......
Amugy a motor 1 hengeres....

SquareWire 2011.03.17. 17:26:28

@bobbafet: Nekem nem. Tetszeni tetszik és szívesen ki is próbálnám, de elhánynám magamat a dízel szagtól. Elég azt szagolni 0-24 a buszoktól..

Pistabá 2011.03.17. 17:34:59

Ez a Lombardini amennyire tudom nem is jármű hanem állómotor. Gyárilag rendesen optimalizált dízel aggregáttal 2 liter fogyasztás mellett lehetne jobb menetteljesítmény, 20 literes tankkal 1000 km hatótáv. Jó nagy baromság hogy még nincs ilyen.

GERI87 2011.03.17. 17:35:59

@etteremerd:

Meg gyengébb...ez kb 10-12 ló meg 30Nm a Lombardini blokkal.

@hópapa:

Hát mer minek?
Hobbi jármű...fontosabb a hang meg a karakter mint a fogyasztás.
Eddig így volt...

@csakazértistotalcar:

Lehet drágább, de a 2 liter az 2 liter...

Italian beauty 2011.03.17. 17:55:03

Diesel van Hollandiából, EVA Track diesel, ha jól emlékszem, Smart motorral, automata váltó Kanadából hozzá, hatótáv 9oo km kb.,
ár 17ooo euró körül.

régiiskola 2011.03.17. 18:26:23

Orosz
Diesel
Kardánhajtás
Ural
Régiiskola
Ennél jobb motort soha életemben nem láttam.
Az én igényeimet tekintve..........

pappancs 2011.03.17. 19:01:15

Valaha, azt hiszem 1967-ben én is hajtottam néhány száz kilométeren Uralt, többnyire oldalkocsival, de az igazi élmény az a szóló volt!:-) Ma is kéne, főleg így dízel motorral. A fogyasztása verhetetlen, ha valóban elmegy 2 literrel, és hát a régi gép nem volt kényelmetlen az út során. Jó volt ülni rajta, igaz, az már két lengő nyerges volt. Autóban volt dízelesem, azt is imádtam, egyszerű, örvénykamrás, elnyűhetetlen.... a szépség meg relatív. Jó ötlet volt az építőtől!:-)))

Gpety 2011.03.17. 19:08:34

Ezt itthon nehezebb lenne... Már alapból egy típusidegen motort belerakni? A bürokrácia megfejne elég szépen.... Repce olajjal is elmegy? Ezt tudja meg a finánc....

zsolt64 2011.03.17. 19:17:54

A moci , jó , az ötlet is
de aki a videót készítette annak teleönteném a fülét valamivel...
A motor hangját akarjuk hallani nem valami hülye zenét !!!

zsolt64 2011.03.17. 19:21:15

Amúgy igazi erdészeknek való moci lehet..

muz 2011.03.17. 19:36:42

Jé, én szóltam utoljára és milyen okosat:-)!

Schütii 2011.03.17. 20:03:49

Nem mopedautókba szerelik ezeket a Lombardini motorokat?

csuvel 2011.03.17. 20:04:36

nem kéne. inkább egy robeszt ide!

Schütii 2011.03.17. 20:10:38

Két suttyó motoros, nem is intenek egymásnak...
A hengerek száma valóban 1, biztos kiesne a tömés a fogamból ha ezzel kéne motoroznom.
Ötlet meg az Enfield-ről van.

Tsyga 2011.03.17. 20:14:06

Szerintem nem rondább ez a blokk, mint a gyári. Sőt nem is üt el. Tetszik.

Schütii 2011.03.17. 20:26:13

@muz: Kár azért a szép /1 ért...

Öreg motoros 2011.03.17. 20:47:38

Nem ennek a motornak a neve a Molotov, hanem a németek általában hívják Molotovnak az M72-eseket.

attila633 2011.03.17. 21:06:40

A motor jópofa!

De az valami borzasztó, ahogy az operatőr a kamerát kezeli.

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.03.17. 21:35:39

@attila633: operator? kamera?

haver, fenykepezogep :D

humanoid40 2011.03.17. 22:17:15

Túrázni pont jo lenne a diesel.Nagyobb súly és a "nem fordulatból" való motorozásnál pont okés szerintem.

Merida001 2011.03.17. 22:42:36

@nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk:

Így van!!:) Ráadásul még az alapjáratnál is light-os légkalapács jelleggel rángatja a csávó kezeit. Nagyon átadja a motor a vibrációt a vázon keresztül. Ettől függetlenül kellene a vas, de óvatosságra intene a használata. Gumikat egyből cserélném...:) Meg a színét feketére átfestetném.

geri6x6 2011.03.17. 23:44:19

@SquareWire:

Ha csak 30%ban megkevered a "gyári" gányolajat bioval (repceolaj, használt sütőolaj, akármi) teljesen megöli a diesel-szagot. És gazdaságos is!

bozót lajos (törölt) · http://bozotorszag.blog.hu/ 2011.03.18. 00:56:15

kár hogy ebben az országban nem lehet ilyet

We make the world a better place 2011.03.18. 09:19:06

Mit lehet ebben az ortszágban csinálni, ami előnyös az emberek számára?

Erezneki 2011.03.18. 09:43:18

Hát az az amcsi sisak tényleg nagyon stílusidegen...

Virago_1000 2011.03.18. 09:49:14

"durva váz és az elpusztíthatatlan fémelemek "
- Ez barmely mas motorra jobban igaz, mint egy orosz csokevenyre. Szeretnem tudni, honnan szarmazik a minden valosagalapot nelkulozo sztererotipia, hogy a ruszki gepek robosztusak, elnyuhetetlenek.
Ahanyszor orosz geprol van szo eppen ugy elmaradhatatlan resze a cikknek, mint a "szent kvarcora" kritizalas a japanoknal, vagy "unalmas"-ozas a volvonal.

Virago_1000 2011.03.18. 09:57:19

Az uralrol: Amugy terepen biztos jobb mint 1 cross, mert kevesebbet fogyaszt. Ha igaz a 2 l akkor sem jobb a robogonal, mert kevesbe pakolhato, es lassu, viszont cserebe szebb, es hat az alkotas orome.

GERI87 2011.03.18. 10:48:07

@Virago_1000:

100-as végsebesség...12ló..+ egy 30Nm..szóval 80-90 utazó..egy robesz nem tudja ezt.
pakolni meg miért ne lehetne?
Oldaldoboz azt kész.

bee-lah 2011.03.18. 11:07:01

Az senkinek se tűnik fel, hogy milyen sima aszfalton gurulnak?
a 4-5 számjegyű úton...

B1

Chingachgook 2011.03.18. 11:40:48

bee-lah: pont erre gondoltam, ilyen minosegu utakon me'g villanybiciklivel is elvezetes lehet a kanyargas ...

trabirider 2011.03.18. 14:15:07

@hópapa:
Azért nem, mert két ugyanolyan teljesítményű benzines és dízel blokk közül a dízel
-nagyobb
-nehezebb
-kevésbé pörgős
-sokkal jobban ráz
-a nagyobb kompresszió miatt nehezebb indítani, ezért komolyabb önindító és akksi kell (újabb plusz súly)
-és nem utolsó sorban drágább is

Persze előnyök is vannak , mint például a brutális nyomaték alacsony fordulaton, a kis fogyasztás, a hosszú élettartam, ezért néhány gyár csinált gázolajos motort.

Amúgy nekem is nagyon tetszik, szívesen kipróbálnám, biztos nagyon különleges...

dextercapo 2011.03.20. 16:16:38

a lombardini dizelek gyarilag regebben gyarilag limitlatak voltak a mopedauto szabaly miatt - de egy csavar levagasaval jelentosen nott a teljesitmeny .

David Bowman 2013.07.26. 10:42:08

Mint régi URALos, hogy helyretegyem az előitéletes hülyeségeket így 2 év után:
Az "elpusztíthatatlan fémalkatrészek" bilivasból vannak,szarok, és gyengék.
A "súlyos boxer" viszont könnyű. 10 kilóval könnyebb mint egy mostani ugyanilyen motor.

Friss topikok

Hirdetés

reklamarchivum feed

  • Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

  • Nincs megjeleníthető elem
süti beállítások módosítása