A jó vázhoz sok ezüst kell?

A sok unalmas épített motor közé kerecsenként csapott le a Falcon Motorcycles: a letisztult vonalvezetés és a látszólagos egyszerűség ellenére motorjuk szoborszerűen tökéletes tárgy. A művészi szint mellett sem feledkeztek el arról, hogy feladatuk közlekedési eszköz készítése – új gépük, a Kestrel (Vörös vércse) az egyik legszebb Triumph alapú építés, amit valaha láttunk.

Tízes szérián dolgoznak, ez a második. A blokk 1970-es Bonneville, amely köré egyedi, merev vázat készítettek. A szürke fémkeret arányai tökéletesek, tervezése és aprólékos elkészítése bámulatos – nem hegesztést alkalmaztak, hanem ezüstös forrasztással rögzítették a csapolt csöveket. A tankot, a sárvédőket és az apró fémelemeket kézzel kovácsolták vagy angolkeréken formázták meg.

2500 munkaóra – ennyi kellett a Kestrelhez. Az egyedi remekmű ára nem ismert, de szinte biztosan pont annyiba került, hogy tulajdonosa ne nagyon vigye utcára. A Falcon csapata már a harmadik motort építi. Izgatottan várjuk, hisz annak alapja az érinthetetlenek kasztjába tartozó Vincent HRD. Szentségtörés lesz vagy még inkább művészet?

Képek forrása: Lost In A Supermarket

Videó forrása: Los Angeles Times

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr351978642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Suraki 2010.05.06. 11:49:48

Ízlése és pofonok. Számomra ez egy seggberúgott, legörbültkormányú izé.
A 70-es Bonneville a maga unalmasságában is szebb motor. :-)
Jut eszembe, miért jobb ezüsttel forrsztani, mint hegeszteni? Nem gyengül ki az anyag vagy miért?

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.05.06. 11:53:29

@Suraki: elvileg nem jobb, csak hát jó poén. Ha csapolod, nem kéne, hogy gyöngébb legyen.

Harlequin 2010.05.06. 12:08:48

@Suraki: A forrasztással diffúziós kötést hoznak létre, a hegesztéssel, meg kohézióst teljesen más hőmérsékleten zajlik a két dolog.

intruderjani 2010.05.06. 12:16:21

Biztosan nem gyengül az anyag a keményforrasztástól. Tényleg maximum árfelhajtó hatása lehet az ezüst forrasztásnak, tompa illesztés mellett biztosan gyengébb a hegesztésnél. Ettől függetlenül szép a motor, bár a dobféket nem erőltetném...

konti10 (törölt) 2010.05.06. 12:23:32

egy fél pillanatig még gondolkodtam, mire is hasonlít ez a váz, valahol már láttam...

indafoto.hu/konti10/image/7716075-efac312f/user

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.05.06. 12:29:47

Háromcsöves a fara. Ezek a Mérayt másolják? :-)

Jamesblond 2010.05.06. 14:21:31

Semmi különös nincs a motoron szerintem. Ezüsttel forrasztották? Na vazze! Az meg hogy kézi erővel készül? Romániában a szakik egy tábla lemezből fél nap alatt kikalapáltak egy Dacia sárvédőt. Nem nagy kaland annak aki ért a lemezmunkákhoz... Egy szar blokk, szar "ócsó" fékek, a váz se tetszik, rugózása sincs... Szedett-vedett cucc méregdrágán sznoboknak.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.06. 15:04:23

"biztosan pont annyiba került, hogy tulajdonosa ne nagyon vigye utcára"
Ugye vágesz, hogy szépnek szép, de azért nem rendszámképes?

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.05.06. 15:27:44

@Jamesblond:
Ez elsősorban műtárgy, másodsorban nosztalgia motor.
A 20-as években ovális fapályán mentek ilyen kinézetű gépekkel bőven 120 km/h felett, azt a stílust követi.

Ami a forrasztott, muffos vázat illeti, a kor kedvelt technikája volt kismotoroknál és kerékpároknál még a 30-as évek végén is.
Nagyobb motorokon a 30-as évek elején már inkább hegesztett volt a váz.

TyerCorp01 2010.05.06. 16:06:51

Nemrossz! :)
Bár lenne minimális felszereltségem, raknék én össze különbet! :) (legalábbis szeretnék... :))

TyerCorp01 2010.05.06. 16:07:21

Cetka blokkal wááá! :)

forjunk 2010.05.06. 17:23:05

wow, nagyon szép
és külön köszi, h nem rontottátok le a video minőségét

kranführer 2010.05.06. 21:00:22

@Jamesblond:
Ipari ezüst nagyon erős, majdnem egyenértékű a hegesztéssel.
Te meg kisöcsi mehetsz a picsába a véleményeddel együtt.

csiky944 2010.05.06. 21:08:13

earlnek micsoda fasza motorja lett :)

Virago_1000 2010.05.06. 21:41:24

@intruderjani: "tompa illesztés mellett biztosan gyengébb a hegesztésnél."

Tevedes. Van a technologiarol leirasom, majd elokeresem, egyebkent eleg gyakran alkalmazott veteranos korokben legalabbis itt Angliaban.

uzsonna 2010.05.06. 21:57:10

nagyapam epitett maganak anno egy szep biciklit, na az is ugyanigy forrasztva volt.

intruderjani 2010.05.07. 06:27:48

@Virago_1000: Nem, nagyon nem tévedés, tehát kíváncsian várom, addig is ha gondolod itt tudsz utána nézni ennek-annak: www.uni-miskolc.hu/~wwwfemsz/forgacs.htm

E28 524TD 2010.05.07. 21:07:27

Van egy PUCH biciklim, még nagyapám vette a 2 háború között. Amikor átfestés előtt letisztítottam a vázát, akkor láttam hogy az is ugyanezzel a technikával van összeállítva. Akkor most az is nagy szám?

Krisi 2010.05.08. 20:35:57

dekorációs tárgynak szép, motornak nem. ha már úgyis egész nap csak nézem, akkor inkább egy szobrot veszek. dehát nem is nekem készült :)

FrundsbergW201 2010.05.10. 00:02:28

Aki kedvet kapott van eladó ipari ezüstöm tekercsben, 50eFt/kg áron, külön gyártattuk a pénzverdében cseppfolyós oxigén csövek forrasztásához.

Quattroman 2010.05.11. 08:12:29

Maga a forrasztás nem erősebb kötés mint a hegesztés, de mivel átfedéses technológia (muffolt) az erőt a passzdarabok viszik át, a forrasz csak a rögzítésre szolgál.
Szóval egyáltalán nem gyengébb csak sokkal munkaigényesebb.
Gondolom azért választották mert korhű technológia...
Azért nem alkalmazzák a modern sorozatgyártásnál, egyszerűbb, gyorsabb hegeszteni, ráadásul automatizálható.....

intruderjani 2010.05.11. 09:40:43

@Quattroman: Nagyon nem értünk egyet!

"...mert a muffos vázak csomópontjainak szilárdságát a csövek érintkezési felületén lévő forrasztás adja, és nem maga a muff..."

bikemag.hu/tech/hogyan-keszul-a-muffolt-acelvaz

Oktato 2010.05.11. 12:21:43

@intruderjani: Hadd szóljak már bele én is..

Ha a szavakkal szeretnél játszani, akkor itt egy érdekes az általad linkelt oldalról: "Az illesztékes csomópont szilárdságát a csövek ÉRINTKEZÉSI FELÜLETÉN lévő forrasztás adja". A csupanagybetűt én írtam nagyra...

A hegesztés szilárdságát is a hegesztett felületek mérete határozza meg itt is a felület határozza meg, ergo itt nagyobb a felület mint a hegesztésnél, a szilárdság is lehet hasonlóan nagy...

Valójában mi is az alap probléma? :-)

intruderjani 2010.05.11. 13:07:06

@Oktato: Szólj. Játsszon a pöcsöm a szavakkal, konkrétan te teszed. Vissza a témához: A forrasztott kötéseknek viszonylag kis szilárdsága van, emiatt nagy kötési felület szükséges (hasonló szilárdság eléréséhez jóval nagyobb, mint hegesztés esetében). Ezért nagy szilárdságra törekvés esetén szoktak játszani az illesztés módjával forrasztáskor-előtte (lásd legelső linkem 2.4.4 fejezet 2.64-es ábra). Probléma még mindig nincs, ha valamiben nem értünk egyet, az attól még nem probléma.

Oktato 2010.05.12. 11:25:52

@intruderjani:

Látod, ebben teljesen egyetértünk...

hireske 2010.06.23. 20:04:21

@FrundsbergW201: Szia!
Engem-érdekel-az-ipari-ezüst,kérlek-írj-ide:galambcsaba@levele.hu-------milyen-tétel-van,és-tisztaság?Köszi,várom-válaszod.Csaba

hireske 2010.07.11. 22:15:30

@kranführer:
Szia!
Kéllene-ipariezüst,nagy-tételben,tudsz-ebben-segíteni?
Köszi.Erre-írj,légyszives:hireske2@lajt.hu

hireske 2010.07.11. 22:22:21

@FrundsbergW201:
Kellene-nagytételben-ipariezüst,ha-tudtok-írjatok,előre-is-köszike!!!
Ide-írjatk::::hireske2@lajt.hu

* Kis Rafi * 2011.02.07. 18:06:19

sziasztok vannak régi motorok eladóak egyben is és szétszedve is ha érdekel valakit szoljon !!!! cserébe érdekelnek ezüst tárgyak minden amiben van ezüst forrasztó pálca ia jó kis és nagy tételben kp.ben fizetek köszöi

Friss topikok

Hirdetés

rallyedream feed

  • Hibás feed URL.