Így születik a Pannonia

Normális esetben egy motor restaurálása hónapokig, elfoglaltabbaknak évekig tart. Aki saját maga nem mer nekiállni, gyakran cimboráinál gyönyörködik – elkap egy-egy munkafázist és örül, hogy részleteiben látja újjászületni a gépet.

A hétvégén lezajlott OT Expo egyik leglátogatottabb standja a Pannonia MGTSZ sarka volt, nem véletlenül. Mindenki megállt pár percre, hogy lássa, ahogy összeszokott csapatmunkában a márkabarátok keze által a semmiből születik meg egy P12.

Szabó Tamás, Bervas, Varró Ferenc és Bakos Richárd a nézők szeme láttára hozott létre egy vadonatúj motorkerékpárt. Természetesen a tisztítás, rozsdamarás és festés nem a helyszínen történt, a Vasúttörténeti Parkba már a felújított alkatrészeket hozták.

Öröm volt látni az érdeklődő arcokat. Nem mindennap figyelhetünk meg olyan misztikusnak tartott trükköket, mint a küllőzés vagy a blokk összerakása. Mivel Szabó Tamás tulajdonos hosszú, akár a kontinenst is elhagyó útra indulna a P12-zel, a gyárinál lényegesen jobb minőségű alkatrészeket szereltek bele.

Az KX500-ra való amerikai Hot Rod hajtókart speciálisan megmunkált főtengelyre illesztették. A kuplung megegyezik a Honda CR-ével, lényegesen erősebb, mint az eredeti magyar. A csapágyakat a japán Koyo, míg a szimeringeket az SKF Viton szállította.

Szombat este kisebb tömeg gyűlt össze a standon, a látogatók között hamar elterjedt a hír, hogy megpróbálják beindítani a Pannoniát. Az alapos munka nem volt fölösleges: néhány rúgás után simán járva kelepelt a kétütemű egyhengeres.

A fiúk örömét csupán az árnyékolta be, hogy vasárnap, a kiállítás ideje alatt, a rendezvényterületen belül parkoló utánfutójukat feltörték és spanifereket, szerszámokat loptak el. Még jó, hogy az eszközök zöme a standra volt berakva – az anyagi kár nem jelentős, de annál szomorúbb, hogy vannak, akik egy ilyen eseménybe is képesek belerondítani.

Kattintsák végig a galériát, jobb, mint egy képregény - lépésenként nézhetik, ahogy újjászületik a Pannonia P12.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr751939237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csuvel 2010.04.21. 10:44:56

Hát mit modjak, komolyan elérzékenyültem.

Harlequin 2010.04.21. 11:21:42

"szerszámokat loptak el" Ilyet még nem hallottam, ezek tuti nem c-ok voltak. :D

TyerCorp01 2010.04.21. 11:47:56

Szép munka!
De hát itt végülis nem az összerakás a nehéz, (azt még a Teutulok is meg tudják cisnálni :P ) hanem az előkészületek, az, hogy az utolsó csavarig minden meglegyen, és ott legyen.
Gratula a csapatnak!

Kémütyüm 2010.04.21. 12:07:56

Aki hazudik az csal, aki hazudik az lop, hazudni csalni csunya dolog!

Mindig felduhit es egyben elkeserit amikor ilyet hallok. Kezet levag, kikozosit, oszt akkor talan megtanulnak, hogy nem nyulunk olyan dologhoz ami nem a mienk. Pfujj
Nagyon szep verda lett, imadnam a garazsban

Kémütyüm 2010.04.21. 12:09:10

nagyon szeretnek egyszer megtanulni kullot fuzni

millarca · http://www.millarca-millarca.blogspot.com/ 2010.04.21. 12:35:48

Úgy sajnálom, hogy lemaradtam róla, sajnos csak vasárnap jutottam ki. :(

Kémütyüm: ha van befűzött kerék, amiről lesni lehet, akkor nem nehéz. :)

Kémütyüm 2010.04.21. 12:47:54

millarca: azert biztos van egy ket mesterfogas, amit csak a mestertol lehet ellesni. egyszer megprobalom brahibol, de csak mert mondtad, hogy nem nehez

orca75 2010.04.21. 13:33:03

Örülök hogy megcsináltam és feltöltöttem a videót, illik is a cikkbe.
A "De szép hangja van, B..tok meg!"-et pedig levédetem! :-)))))))))

Almaspite 2010.04.21. 14:12:41

Pedig közismert dolog, hogy szerszámot nem lopunk, mert azzal dolgozni kell...

:-)

lutria 2010.04.21. 15:03:44

Már a fél BNV-t parkolóvá alakitották nyilván a bevételek maximalizálásának érdekében,de őrzés természetesen itt sincs.

lally 2010.04.21. 15:24:11

@Kémütyüm: 28"-as bicókeréken gyakorolj! Motorkeréknél érdemes új küllőkkel, egy nem szétütött ráfot átfűzni, ellenkező esetben picit több a szívás. 5 tizedes ütés környékén már jó vagy! :)))

yeti 2010.04.21. 15:53:04

Szép lett.A kontinenst elhagyó túra pedig nekem is nagy álmom.

castor84 2010.04.21. 16:16:49

szép!
ha komolyan gondolják a pannoniát, elgondolkodhatnának, hogy a régit modelleket, újra kiadni...amolyan szereld magad fílingel:)

Tomchy 2010.04.21. 17:24:03

Gratulálok!

Sokáig ijedten olvastam, hogy a tulajdonom ez a P12, de kimentem a ház elé, és megnyugodtam. Bár nagyon szeretném...
:O)

Kopi3.14 2010.04.21. 17:33:33

A 64-es képen a bal oldali jóembert ismerhetem a BME úttörö tanszékéröl? (jármüelemek és pajtások) :D

lally 2010.04.21. 17:57:09

Gyönyörű lett.
Mennyibe kerül egy ilyen szintű felújítás?
Azt tudom, hogy sok, de hányszor sok???

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.04.22. 10:05:18

Tamás valami hiba miatt nem tud ide írni. Telefonon szólt, hogy jelenleg 600e Ft körül áll a piros motor költsége.

lally 2010.04.22. 12:49:53

@bervas: Köszönöm. 400-hoz közelebb tippeltem.

Tekila (törölt) 2010.04.22. 15:28:39

De szép hangja van ...szátokmeg!

Oktato 2010.04.23. 11:00:30

Ha hiszitek, ha nem, nem merek rákattintani a galériára, mert akkor ma sem csinálok majd semmit, csak a képeket fogom bámulni...
Mellesleg tényleg szép lett...

Oktato 2010.04.23. 14:45:27

Kattintottam....

Végignéztem....

Bentmaradhatok tovább, hogy befejezzem a melómat...

És még péntek is van....

Friss topikok

Hirdetés