Kínai, de vállalható

Termékteszt: BT Intercom M800

Nem ez volt az első alkalom, hogy Elektronikai Cuccokat Okosító András kisegített a bajból, így teljesen nyilvánvaló volt, hogy amikor rászántam magam motoros átbeszélő beszerzésére, akkor nála kezdtem az érdeklődést. Egyrészt tudom, hogy sokfélét ismer, árulja is őket, sőt elég profin be tudja építeni őket. Ahogyan elkezdte sorolni az árakat, hogy a mennyibe került az Interphone és miért a Nolan M5 a legjobb jelenleg, akkor sejteni kezdtem, hogy a nagy nevű gyártóktól egy darab eszköz kétszer annyiba kerül, mint amit én a páros szettért ki tudok fizetni.

Aztán pár perc múlva küldte is a linket, hogy mi kell nekem: névtelen kínai, párban 37 ezer, a korábbi verziójából elég sokat épített be, azokra sem volt panasz. Mivel a sisakomban nincs gyári intercom előkészítés, ezért Andrásra bíztam a beépítést. Egyrészt tudja mit csinál, másrészt elég jó sztorikat tud a különböző sisakokról, például mondta, hogy a Schuberth C2-ben alul masszív alsó merevítés van, míg a C3 már sokkal olcsóbb benyomást kelt szétszedve, bezzeg a BMW-nek gyártott darabok! Azokban aztán van anyag! Nagyjából itt veszítettem el a fonalat. (Persze rosszul emlékeztem: a Schuberth C3-ban van a nyak körül körbefutó gallérban fém merevítés, a C3 Pro az, amiben ez már műanyag)

 DSC09534

A lényeg: a bluetooth-os egység csinál mindent, mindössze két gomb és egy tekerőgyűrű van rajta

 

A használat élményét nagyban meghatározza a beépített hangszóró minősége – elég sok Interphone F4-et és F5-öt tuningolt már meg jobb alkatrészekkel, az én kínai motyóm is azokhoz hasonló, húszforintosnyi átmérőjű hangszórókkal érkezett, de háromezerért tízezerért tud bele sokkal jobbat. Idővel majd azt is meglépem, de annál messzebbre nem akarok elmenni, állítása szerint tud olyat is, ami a Nolan N-Com-hoz jár, de az már zsírosabb kategória, 17-18 ezer alatt nem jön ki az anyagdíj.

DSC09539
"Szerszám kell ehhez"

 

Itt tartottunk akkor, amikor a sisakomat szétbontva elkezdte pörgetni az autószerelők fejvakarós csúcselőadását, jajj, ez nagy munka lesz, ki kell vágni az anyagból, hogy beférjen, meg hogy ehhez szerszámra lesz szükség. Kiderült, hogy ő is McGyveren nőtt fel, és a szerszám az egyenlő a svájci bicskával, én meg ráhagytam, hogy csinálja, ahogy jónak látja.

Ami csalódás volt a BT Intercom M800 átvétele után, hogy a dobozban elég kevés volt az extra. Amikor a kínai navim érkezett, ahhoz annyi cuccot adtak, mintha felvásároltam volna egy komplett GSM boltot: autós tartó, motoros tartó, ilyen töltő, olyan kábel, pótakksi. Ebben pedig éppen annyi, ami kell, az egyetlen opciós extra a ragasztós-tépőzáras külső egység rögzítés mellett egy csipeszes fajta, ami elég gagyinak tűnik. A jobb márkáknál mikrofonból is két félét adnak, egy ilyen karos vackot szivaccsal a végén, ami nyitott és felnyitható állú sisakokhoz való, míg a zárt sisakokhoz egy felragasztható korong szokott járni – ebből ez utóbbi kimaradt.

Másnap hívott, hogy kész van, kisakkozott mindent – vagyis síkban vannak a hangszórók, a mikrofon nem lóg bele sem a légbeömlőbe, sem a látótérbe, és a külső egység sem takarja ki a csukát. Ezzel egyébként kellett sakkozni, mert a sisak görbülete nem mindenhol követi a intercom egységét. Nekem simán megérte a két sisakra azt a pár ezer forintot a beépítés, a hangszórókat kitapintani is alig lehet, a mikrofon sem lóg a számba, igényes is lett – szóval nem volt olyan, mint amikor a lapszabászatban ötezerért csináltak egy rossz méretű fiókot, amit aztán még heftölnöm is kellett, mire bement a helyére.

LU8E7313
Penge lett a beépítés, kitapintani sem könnyű a hangszórót, a fülemet nem nyomja

 

A BT M800-nak két fő funkciója van: a telefonnal/navigációval való összeházasítás és a két intercom közötti kommunikáció. Nekem igazából az első a fontos, többnyire egyedül motorozom, olyankor rövid utakon megnyugtat a zene, hosszabb, monoton úton pedig nem unatkozom. Telefonnal elég gyorsan összelőhető, körülbelül 10 másodperc a szintidőm – be kell kapcsolni az intercomot, a telefon felismeri a bluetooth eszközt, és máris együttműködnek. Onnantól kezdve szólhat a zene, a forgókapcsolóval tudom szabályozni a hangerőt és léptetni a számok között, a közepét megnyomva pedig némítható a zene és vehető fel a bejövő hívás.

A két intercom összeházasítása sem macerás munka, addig kell egyszerre nyomni a gombot, míg mind a kettőn el nem kezd villogni felváltva a piros és kék LED, utána pedig még egyszer megnyomni az egyiken röviden a bekapcsológombot – ennyi, utána már lehet csevegni. A specifikáció nagyjából 800 méteres hatótávot ad meg, ez sík terepen vagy laboratóriumban reális, a városban viszont nagyjából 150-200 méter után megszakad a vonal, de hatvan-hetven méterre eltávolodva is már elég recsegős a vétel. Kitétel még, hogy 120 km/h-ig használható, ez viszont nettó hülyeség, hiszen a jelet nem fújja el a menetszél, legfeljebb a zaj nyomja el a hangot – az viszont sisakfüggő, én zajszűrős füldugóval, csupasz motoron 180-nál is hallottam a zenét – zajosabb plexi mögött viszont 150 felett már felismerős játékká válik az egész.

LU8E7311
Nem volt triviális a mikrofon elhelyezése: ha a légbeömlő elé kerül, zajos lesz, ha máshova, akkor beleér az arcomba. Csak itt volt jó

 

Két motor között és telefonálni viszont elég gyenge, ha nem tudom, hogy kivel beszélek, akkor hang alapján fel sem ismerem, a zaj is elég súlyos olyankor, szóval az nem annyira jó kombó, pláne, hogy ha vitatkozom, elkezdek hadonászni vezetés közben, szóval teljesen világos, hogy telefonálni miért nem szabad, zenét üvöltetni meg miért igen. Két motor között ugyanemiatt nem tökéletes, túrán persze meg lehet beszélni fontos dolgokat, hogy ennél a lehajtónál kellett volna-e lemenni, vagy hogy itt lenne az ideje egy tankolásnak, esetleg kikapcsoltuk-e a kávéfőzőt indulás előtt – mivel a mikrofon mono, ráadásul a legnyomibb hangminőségű, amit az elmúlt tíz évben gyártottak, ezért az éppen elmegy minősítést adom neki.

LU8E7317
Hülyeség: egyedi csatlakozó, ide megy a headset és a töltő. Mennyivel jobb lenne, ha egy hagyományos mini USB lenne

 

Még egy darabig elvagyok vele ebben a formában, de feltekert hangerővel már torzulnak a hangok, így elkerülhetetlen lesz háromezer forintért upgrade-elni jobb hangszórókkal.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr217557272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yoshida 2015.06.20. 09:39:20

De én ezt még 7-8 ezerért vettem / db 1-2 éve. Így felment volna az ára?

hagyma8 2015.06.20. 10:50:03

én nem pont ilyet, de én is Kínából vettem párban kb 16e-ért. Korábban volt egy ami egy év után tönkrement, szerintem beázott, és teljesen tönkrement, úgyhogy vettem egy ugyanolyat, csak frissebb verziót. Na az is ázott már be (USB-n keresztül, mert csak ott tud, és recsegett amikor mozgott a csatlakozó az USB foglalatban), ilyenkor fel kellett vágni, elektronikai boltban venni egy kis USB csatlakozót 300 ft-ért, és kicseréltem, azóta teljesen rendben van. Azóta ha esik akkor leveszem és elteszem zárt helyre, illetve jó lenne rá valami sapka ami megakadályozza a beázást. Egyébként teljesen jó cuccok ezek, 100ig egész élvezhető (sajna a mostani nem annyira hangos, viszont sokkal tovább bírja az akksija), ha látótérben van a másik delikvens akivel beszélgetünk akkor szerintem akármilyen sebességnél, akár 1km-ig is elhat, viszont ha takarja a vételt pl egy ház, autó, akkor 50m-nél is tud recsegni.

yozks 2015.06.20. 12:01:41

Esetleg kérhetek infót erről a jobb minőségű 3000 ft-os hangszóróról? linket, vagy hasonlót... Köszönöm.

H_M_CS 2015.06.20. 12:26:26

Két hónapja vettem ilyet, átszámítva 24ezer/pár az amazonról. Ár/érték arányban verhetetlen. A mikrofon szerintem nem olyan rossz minőségű, ha direkt(!) odahajtogattamba menetszélbe, a vonal másik végén akkor se tudták megmondani, hogy motoron ülök.
Ja, ami a cikkből kimaradt: aVan benne FM rádió is. A hívás gombot kell megnyomni kétszer bekapcsolás után, aztán a tekerővel lehet lépkedni az állomások között. Onnan bármiko vissza lehet térni intercom vagy telefon üzemmódba.

zöldi 2015.06.20. 12:46:39

Okosito Andras kontaktjat meg lehetne kapni?

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2015.06.20. 15:53:54

Nem egyedi ez a csatlakozó, több fényképezőn is van ilyen.

gyurci80 2015.06.21. 10:28:00

14000 ért vettem eBay ről line in es kiadást. Rendszeresen használom. Imádom!

Annyira jó hogy ha telefonálok menet közben nem is hallani, hogy motorról beszélek.

hagyma8 2015.06.22. 09:07:08

na az FM rádió nem hülyeség, mivel telefon rádióját nem lehet sehogy sem használni. Ha bedugom a fülest akkor bluetooth-on nem küldi el, és sehogy sem lehet felül írni, szóval ez mindenképpp plussz pont ennek a verziónak. Engem is érdekelne a jobb hangszóró, illetve talán egy jobb mikrofon se ártana neki. Ha valaki tud linket akkor örülnék neki :)

hagyma8 2015.06.22. 12:38:13

@H_M_CS:
nekem ennek van egy régebbi verziója:
www.ebay.com/itm/2-x-1000M-BT-Bluetooth-Interphone-Intercom-Motorcycle-Helmet-Stereo-Headset-FM-/191009893138?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c7913ab12

olcsóbb is volt.

ha tönkremegy, lehet ilyet veszek mint a tied, az FM rádió miatt :)

hagyma8 2015.06.22. 12:40:07

mondjuk ahogy látom már ebben is van rádió. igazából azt nem tudom hogy oldják meg hogy ahol bedugod az usb kábelt, ott nagy esőben ne ázzon be. Az az egyetlen gyenge pontja az enyémnek.

dorset_naga 2015.06.22. 19:43:27

Tegnap volt szerencsém pont ezt a kütyüt kipróbálni. Aliexpressről jött, 83$+a szokásos free shipping. Első használat előtt töltöttem kb 12 órát, ami nem tom, hogy jó-e vagy sem. nekem ez a berögződésem. Rádiós része nem lett próbálva, nem is érdekel. ( van, aki menet közben rádiót hallgat? neeee mááár...! ) Igazából az utasom miatt beruháztam a cuccra. Összepárosítás a leírtak szerint kb 10mp. Utána pedig mennyország!!! nem tudom mit tudnak a drágább cuccok, de amire ez lett véve arra kiváló. Ő is hallott kristálytisztán, és én is őt. Semmilyen torzítást nem tapasztaltunk. Üzemidő simán meg volt a 6-7óra, mert kikapcsolva abszolút nem lett. Még a telós részére vok kíváncsi. 120-130-ig tudtuk használni 2 shoei xr-1000ben... Szerintem ment volna tovább is, de a kis Bandikán viszonylag gyér volt a szélvédelem, így ez ennyi, de nagyság rendekkel jobb, mint kopogtatni, meg lelassítani, hogy láttad-e a ...? Fülkagylómmal nyomorultul bánt, de ez inkább a sisak hibája, mint a kínai csodáé... majd ki kell alakítani még a helyét és elhúzni a kábeleket normálisan, mert sietősen csak be lett "hányva". nem lesz ez rossz,na! sőt már most nagyon jó! egy negatívumát tudom eddig felhozni, még pedig a nem szabvány micro usb csatit a vevőegységen és a töltőn, fülesen+mikin, de ahogy hallom ez orvosolható. Szóval melegen ajánlható így első blikkre!

Ken Adams79 2015.06.22. 21:52:53

Sziasztok!

Én ezt vettem:
www.ebay.com/itm/2-x-BT-interphone-Bluetooth-Motorbike-Motorcycle-helmet-intercom-Headset-500M-/261260212399?ssPageName=ADME:L:OC:US:1120

Már lassan 1 éve használom.
Utassal hibátlanul kommunikál, könnyű váltani a telefon és az utassal való beszélgetés / Zenehallgatás között.

Azt nem írom hibának, hogy kontaktos 1 kicsit a kábel, mert ez ahol ilyen vékony kábelek vannak, ott benne van a pakliban, kis mozgatás után működik... jobb egyelőre mint visszaküldeni emiatt kínába... vagy újat venni.

Ami számomra viszont nagy hátrány, az az, hogy a sisakra nem nagyon tudom feleszkábálni...
Fúrni nem akarok, mert azért mégsem fúrom meg a sisakom, ha nem muszáj, a duplaoldalú ragasztó, meg...amint a sisakot a csomagtartóba teszem, egyből nekifeszül valaminek, így 2 hetente újra kell ragasztani.
Ha erre tudna nekem valami megoldást Okosító András mondani, azt nagyon megköszönném.
(amit eredetileg adtak hozzá "csipeszt", azt esélytelen a sisak peremére felfeszíteni)

(aki ilyet rendelni: ehhez az árhoz még hozzá jön a 27% áfa...)

Előre is köszönet

zöldi 2015.06.23. 08:49:02

3 éve használok egyet, amilyen formájút már nem lehet kapni. Ha ketten megyünk, nincs nagy tempó, meg a nakeden amúgy sincs állat turbulencia, úgyhogy egész nap beszélhetünk vele akár. És tényleg, egy csoda a korábbi dróthuzigálós dugdosós Louisos cucchoz képest, ami mindenben sokkal gyengeébb volt. :D

Bq 2015.06.23. 10:11:55

@Ken Adams79: A mieinken a gyári ragasztó kb. 1 hetes használat után vált le. www.ebay.com/itm/2-BT-500M-Motorcycle-Interphone-Bluetooth-Motorbike-Helmet-Intercom-Headset/190634748007?_trksid=p2047675.c100009.m1982&_trkparms=aid%3D777000%26algo%3DABA.MBE%26ao%3D1%26asc%3D31965%26meid%3D840b2993ae854caba7785ff73a8cf9e7%26pid%3D100009%26rk%3D1%26rkt%3D1%26mehot%3Dpp%26sd%3D191009893138 - ez a fajta, csak még külön USB csatlakozóval a töltéshez, és 4 pólusú jack-kel a headsetnek. A megoldás egy olyan kétoldalas ragasztószalag volt, ami kb. 2mm vastag, habosított műanyag alapú, így felveszi a sisak és az intercom alaplapjának ívei közötti különbséget. Plusz, erősebben is ragaszt, mint a gyári... 4 éve az út szélén ideiglenesen felragasztottam, azóta is úgy van :)
A másik: nem tudom, hogy értetted a nekifeszülést, de mindig, mikor dobozba tesszük a sisakokat, levesszük magát az adót, és külön rakjuk el. Így biztos, hogy nincs útban, maga az alaplap pedig nem akad be semmibe.

Mocorgó007 2015.09.04. 11:24:36

@Ken Adams79: Hali! Szerintem az öntapadós tépőzás jó megoldás lenne. Elég erős a ragacs is rajta. és akkor csak tépőzárazni kell, ha berakod a dobozba

Friss topikok

Hirdetés