Kéne új motor 160 ezerért?

 

A luxustól könnyű megcsömörleni. Amikor napok óta olyan autók veszik körbe, amelyekből otthon egy is megállítaná az életet, eltelik az ember. Tudják, jó dolog a rántott csirkemell, de ha napokig csak azt eszik, valahogy már nem is olyan finom. Hogy egy kicsit csökkentsem a túltengést, benéztem egy boltba, amely előtt napok óta elmegyek a hazaúton.

DSC 3156

Puritán termet kell elképzelni, egy cruiseresebb, és egy kisebb városi motor áll bent, mögöttük az íróasztalnál egy arab úr görnyed a Macbookja fölé. Eleinte kicsit nehézkesen válaszolt, bár mint kiderült, nem rosszindulatból. A Shami General Trading hal-exporttól kezdve az építkezéseken használt nehézgépeken át, a motor kereskedelemig mindennel foglalkozik, a motor nem Salman asztala.

DSC 3154

Ő és testvére jemeni származásúak, de az élet itt jött be. A motorok a bátyja kedvencei, egy kínai gyártó, a SANYA gépeit árulják. Jellemzően a bevándorlók viszik, és a belépőszintet célozzák meg. Ezt itt úgy kell értelmezni, hogy a legolcsóbb motor egy kicsivel 600 dollár felett indul, vagyis 160 ezer forintból lehet egy 100 köbcentis, léghűtéses, váltós gépünk. Az üzletben álló két példány 150 és 175 köbcentis, ezekért már 850 dollár körüli árat kérnek. A hegesztések minősége sok helyen egy tescós bringáéra emlékeztet, és a kormányszár is bőszen rozsdásodik, de a szállodám előtt letámasztott - keleti piacos - Honda sem feltétlen szebb. Na meg, itt biztos nem fog tovább rohadni.

DSC 3148

Amikor Salman látta, hogy én bizony komoly érdeklődő vagyok, bemutatott a testvérének, Ahmednek. Ő nagyjából úgy nézett ki, ahogy egy arab férfit elképzelünk: a hónál is fehérebb burnusz, és tekintélyt parancsoló méretű Tag Heuer. Ahmed büszkén mesélte, hogy motorjaira egy év, vagy 12 ezer kilométer teljes körű garanciát vállal. A fő piacuk Jemen, de Afrika délebbi országaiba is szállítanak. Odahaza állítólag 70% feletti a SANYA piaci részesedése, de ennek sajnos nehéz lenne utána járni, ahogy a vásárlókat sem tudtam megkérdezni az elégedettségről.

DSC 3143

Itt ekkora lökettérfogatra külön jogosítvány kell, és egy kint élő magyartól tudom, hogy a forgalmi engedélyt is szigorúan veszik. Csak olyan járműveket lehet eladni vagy megvenni, amelyeknek érvényesek a papírjai. Ahmed arról is mesélt, hogy a gépeket kedvünkre extrázgathatjuk, USB-csatlakozó, bluetooth, vagy amire vágyunk. Kiderült, hogy egy másik testvérének magyar a felesége – a Ramadán után ide is utazik -, de Európába nem tervezik megvetni a lábukat. Horribilis összegeket emlegetnek az engedélyeztetés miatt, ami errefelé csak a töredéke.

DSC 3153

Akárhogy is, ez egy rugalmas vállalkozás. Nem számít, hogy hal, ipari szivattyú, vagy motor kell a népnek, az igények ki vannak szolgálva. Van bennem egy általános rossz érzés a kínai termékekkel szemben, de ha otthon kapnék egyet ennyiért, és valóban jó lenne, akkor elgondolkodnék rajta. Önök mit gondolnak?

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr887487554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wajzy 2015.05.24. 16:29:26

Elnézve a boltból még ki sem tolt gépen a rozsdát, nekem meg sem fordulna a fejemben, hogy ilyet vegyek.

Lordmotor 2015.05.24. 16:59:48

Én megvárnám míg ti letesztelitek, aztán anak függvényében vennék vagy sem :P

Inta omri 2015.05.24. 18:32:52

Attól függ, hogy ezt a 160 ezret mennyi idő alatt keresed meg. Ha ez csak pár napi vagy egy heti béred, akkor szerintem nyugodtan megveheted, mert amíg a gari van addig valószínű elmegy.

felidegeltemmagam 2015.05.24. 18:48:10

Van egy 10 éves japán motorom és valamiért egy szikra rozsda nincs rajta... Ha újkorában rozsdás, akkor arról a régi Dacia jut eszembe és az sok jót nem tartogatott. :)

Ettől függetlenül 160k-ért még lehet jó vétel, ha lenne itthon szervize és garancia is lenne rá. Ha belegondolunk, ha csak minimum egy évig használod autó helyett a városba szaladgálni, akkor a parkolás és a benzin különbözeten simán visszahozza az árát.

Sebees 2015.05.24. 20:05:22

Volt kínai motorom. Nem mondom hogy nem voltak apró bosszantó kellemetlenségek vele, pl. nem lehetett megállapítani hogy mitől csattog az első telója, mikor fel sem ütött, egy-két repedt műanyag, néha megakadt a váltó. De javításra nem szorult míg nálam volt.

Facelessbook · www.dont.think.so 2015.05.24. 20:51:05

Fish roundabout kornyeken laksz? :D

vague.bale (törölt) 2015.05.24. 20:58:37

Az alapvető tévedés, amit elkövettek, hogy feltételezitek, hogy ezek a kínai alkatrészkupacok alkalmasak rendeltetésszerű használatra. Én is elcsábultam, volt egy kínai robogóm. Gombokért vettem, 3 évig használtam városban, és folyamatosan valami rákja volt. Nem volt rajta olyan fődarab, aminek ne lett volna valami gyári hibája. Csak ízelítőül: 4000km-nél már annyira kilógósodott a karburátorban a pillangótengely, hogy nem lehetett stabil alapjáratot állítani, torpant, és négyütemű 50-es létére 3 litert evett. Kb. 7 éves volt, és 9000km volt benne, amikor elvitték, de eddigre már tiszta rozsda volt a váz, a kipufogó, a leömlő. Gyárilag offszetes volt a két ékszíjtárcsa a hajtásban, ezért 5-600km-enként megevett egy szíjat. A drágábbikból, az olcsóbb szíjjal a negatív rekord 150km volt. Habár önindítós volt, gyárilag szar volt benne a generátor, és 1 hónap alatt kinyírta az akksit, amit beletettem, habár a feszültség sose ment 15V fölé, csak egyszerűen a diódahídja volt fos. Két akksicsere után feladtam. A hajtás öntöttvas fedelében a berúgókart visszahúzó rugó kitámasztó füle egyszerűen letört, és a kar utána körbeforgós lett. Nagyon oda kellett figyelni minden indításnál, hogy nehogy visszapattanjon, mert akkor lehetett leszedni a deknit és visszaforgatni a kart a megfelelő pozícióba.
A műbőr ülés 5 év után a varrás mentén szanaszét szakadt. A hátsó rugó annyira lefáradt, hogy a csomagtartó alja ráült a motorblokkra alaphelyzetben. A két dobfék értékelhetetlen teljesítményt nyújtott. A fényszóróban a standard halogénizzó 10 perc alatt kiégett, mert nem volt gyárilag hűtése. Valami régi szocimotor izzóját kellett bele tennem, azzal kibírta 1-2 évig.

Szóval lehet, hogy az ára papíron a töredéke egy átlag japán motornak, de a használati értéke nagyságrendekkel rosszabb. Mert tizedannyit sem megy el futásteljesítményre, viszont amig megy, addig se jó soha.

Sturcz Antal 2015.05.24. 21:04:20

@Tshu-hash: Igen, a Gulf Star hotelben :)

mükkemakk 2015.05.25. 08:04:53

Akinek már volt szovjet kismotorja, de nem ám hobbiból, hanem mindennapi használatra (pl. Riga, Verhovina) az ép ésszel nem vesz ilyen vackot, csak kényszerből.

A "nem kell vacak"-ra szavaznék. (Ui: használt Riga alkatrészek olcsón eladók, garancia nélkül)

Schütii 2015.05.25. 09:02:19

Nem, köszi. Ilyet nem.

rolleros 2015.05.25. 09:02:59

Motor kéne 160-ért, de kínai fos az nem..

gaber 2015.05.25. 09:08:41

Nekem is a Riga jutott eszembe. Ha csak azt tudják akkor felejtős. A nagy csóriságban annyi előnye volt, hogy az 5. meghibásodás után gariba cserélték újra. És ha használtuk biztosan meghibásodott többször is az 1 év alatt.

WhiteFalcon 2015.05.25. 09:14:48

Mindenki azt hiszi, ha kínai, akkor nem kell vele törődni, le van sz*rva a karbantartás, amit a japán/angol/német/stb. motoroknál cm-re pontosan az előírt km-nél végez el. Ha megadod azt a törődést, amit a drága (japán/angol/német/stb.) motornak, akkor a kínai is meg fogja hálálni.
Én egy (Mo-n abszolút ismeretlen márkájú) kínai 125-ös csopperszerűt hajtok dolgozni-ügyezni, immár 3 éve. Semmi rohadás ami rohad rajta, ahhoz korábban hozzányúltak. Pöccre indul, igaz, 3,5l az étvágya, de ezt tudjuk be a 10+ éves életkornak, a napi hegymászásnak. Alkatrész-ellátás jó, az árak alacsonyak, de egyedileg kell felderíteni a kompatibilis alkatrészeket - nagy segítség, ha tudni lehet, milyen ismert motor-márkákból van "licenszelve" :).

lada.ati 2015.05.25. 09:32:02

@vague.bale: Igen komoly dilemma a Kínai....
Az embernek számolnia kell az esetlegesen megszűnő gyárral,az alkatrészek nehéz beszerezhetőségével is. Gondoljuk hogy kell is majd bőven.
-Nekem szerencsém volt,a sokat zabáló 2T 50es robogók után valami 125öst,4T kerestem,sebváltósat.
-150ezres keret plusz egyéb költségekkel áltam neki fötörni a hirdetések mocskában....mert mocsok az! Azhiszen ebben a kategóriában nem sok babér terem a keresgélőnek,csupa műszaki és papírok nélküli, bizonytalan eredetű ócska lom!
-Üzemképtelen terepen amortizált vashulladék...
-Végül egy kínai gép mellett döntöttem,magyar forgalombahelyezés, állítolagosan a 3.-ik tulajtól.
Végül a képen láthatóra elég erősen hasonlitó Sukida Commissioner 125-4 mellett döntöttem.
www.google.hu/search?q=sukida+commissioner+125-4&hl=hu&gbv=2&sa=X&oi=image_result_group&ei=4s5iVdz0NsGwsAG89YD4Aw&ved=0CBMQsAQ&tbm=isch

-Túl 30ezer kilóméteren elmondhatom,hogy nem volt rossz választás.
-A gumik nem kopnak,mert nagyon kemények,aksi évente,de én sokat megyek rövid úton,megkopott a láckerék és megnyúlott a lánc,ez néha ugrik egyet. Sosem állt meg.
Én szeretem!

lada.ati 2015.05.25. 09:35:12

@WhiteFalcon: Talán nem neked is Sukida van?

mükkemakk 2015.05.25. 11:56:58

Egy ösmerős srácnak van kinai kischopperje, nem is olyan vacak (kivéve: műanyagok, kidolgozás, bowdenek), de közel félmillió Ft. volt, nem 160E...(használtan négyszer annyi volt a HD Dyna, viccelődtünk azzal, hogy a Keeway Supershadow egy, a mosásban összement Dyna FXD.)

Inkább egy régi japán gép/ETZ felújítva...szerintem, ha pusztán ár/értéket nézünk.

ANTI-SQUIRREL 2015.05.25. 12:19:16

@vague.bale: 100%-ban igazad van, az osszes kinai cucc egy foshalom!

A Yamaha is az lett, amiota ugy dontottek az okosak, hogy mekkora nagy uzlet kivinni a gyartast kinaba. Volt egy 125-os YBR-em es biza 3 honapos koraban elkezdett rozsdasodni a kromozott kormany a hatso csomagtarto + az egesz kipuffogo. 1 evesen meg elkezdtek kijonni rajta elektromos hibak. Pl neha nem ment az index a jobb iranyba, probaltam megfejteni hogy mi ez a korcssag, de nem talaltam. Motoron index nelkul eleg gaz. :(
A masik nagy csoda meg a Kawasaki, azt meg kivittek Malaysiaba gyartani, na az ER6n-nek a szelep tarto fem gyurjei szoktak kihullani es emiatt az egesz blokk felrobban. Amikor ezt megtalaltam a neten, azt hittem hogy dobok egy hatast. Tartosan 130 felett nem lehet vele menni, mert szetmegy a motor! Katalogusban 199 a megadott vegsebesseg.

Szoval ha uj JAPAN motort akar az ember, akkor nem szabad sem Yamahat, sem Kawat venni, mert mar egyik sem Japan, hanem csak tavolkeleti fos.
Bazira nem mindegy, hogy ki a beszallitoja az alkatreszeknek. Fabol nem lehet vaskarikat csinalni.

Ja meg azt meg kell hogy emlitsem a Kawanal hogy az is mar 1/2 evesen elkezdett rozsdasodni a hatso villanal. A masik klassz dolog, meg a blokk nyekerges volt, vagy 2 het volt mire rajottem hogy mi az a retkes nyivakolas, ami gyorsitasnal jon csak elo. A blokk tarto csavarok kilazultak 6ezer km utan. Le kellett szednem az osszes labtartot, meg egyebb burkolatokat es meghuzni ujra a csavarokat. Nem akartam elhinni, hogy olyan klassz minoseg mint a Dacia.

Tökösmákos 2015.05.25. 13:25:29

Ezek helyett a gagyi szarok helyett sokkal inkább egy tizenéves használt japán vagy koreai. Még egy 90-es évek eleji Harley is sokkal megbízhatóbb ezeknél a noname kínai szutykoknál.

Nem az számít hol gyártják hanem hogy mennyiből. Noname MTKs kínai teló: ROMja kettébe particionálva hogy PCn kelljen hackelni aztán flashelni hogy ne 700 MB belső tárhelye legyen, kihangosító beszarik magától 2 hónap után innentől nincs hang és nem is csörög! (találd ki mikor hívnak), szétszed, szalagkábel visszanyomkod, működik. Akksija 8 hónap után fél nap alatt lemerül, de töltőre dugva rögtön 61%-ról indul a töltés. Tippelhetek hogy az akksi ment szarrá vagy az idióta android látja vmiért üresnek 60%-on és kapcsolja le a telót.

Ehhez képest meg lehet nézni egy Xperiát vagy egy Galaxy S-t. A 2010-es SGS-em 5 év használat után (kétszer magasról esett le) hibátlan működéssel adtam el. Xperia Z1 Compact fél perc alatt "párosodott" a PS3 kontrolleremmel.

Ezek a kínai szutykok autószerelőknek jók, gyakorlásra. Minőségük valahol a szoci Dacia és Skoda között van. Ha évi 1000 km-ert motorozol, még jól is járhatsz velük. De rendeltetésszerű használatra alkalmatlanok.

Bármilyen lepukkant autót vagy motort veszel NEVES gyártótól, gyári alkatrészekkel használatra alkalmassá teheted. De ezek eleve szarul megtervezettek és silány alkatrészekből legyártottak. Max úgy tehetők megbízhatóvá és tartóssá ha újra tervezed a hibás (alultervezett) alkatrészeket és legyártod vagy legyártatod magadnak aztán kicseréled.

bandika71 2015.05.25. 13:57:24

Ingyen se kellene egy kinai motor, robogó sem. Már a csavarok is törnek, ha előirt nyomatekkal huzod meg őket.Rendeltetés szerű használatra alkalmatlanok. Sajnos a legtöbb európai és japán gyártó is "outsource"-olta az alkatrészgyártást kinába ami hatalmas öngól. Ha europai termékeket veszünk az ugyan többe kerül, de legalább használható és nem a sárgák gyarapodnak belőle....

roobert 2015.05.25. 14:31:44

@Inta omri: Ha ez pár napi béred, akkor nem fogsz egy ilyen szart venni.Nem is azoknak tervezték.

MaCS_70 2015.05.25. 16:06:06

A kínai dolgokat fikázóknak:

A kínaiak pontosan azt gyártják, amit rendelnek tőlük.

Példabeszéd:
Itt is ismert, baromira képben levő és okos fórumtársunk Milánóban érdeklődött kínai motorgyártónál / exportőrnél. Lehetőségek: japán minőség, szép kidogozással -- szinte japán minőség nem olyan szép kidolgozással -- egyértelműen gyengébb minőség, elnagyolt kidolgozással.
Mindez persze ennek megfelelő három árazással. Amint azt a kis kínaiak elmondták: a mi környékünkre kizárólag a gyenge minőséget rendelik.

Egy igényes piacra nagyon is jó minőségű kínai cuccok mehetnek, még mindig nagyon kedvező áron.

MaCS

WhiteFalcon 2015.05.25. 17:23:10

@lada.ati: Nem, az enyémet Siamotonak hívják. Marauder dizájn, a motorikus elemek Honda CG125 replikák.

Bandita1200 2015.05.25. 17:26:34

NEIN, NEIN, NEIN und NEIN!!

Tapasztalat: 2 kínai bérelt robogóból 2 lerohadt alattunk 12 és 40km-re a céltól. egyikben sem volt 12ekm. Akkor megfogadtam,h NEIN! Ezek nemhogy szarok, de veszélyesen rosszak! Megint mindenki elmegy a tömegtermék felé, minőségi igény nélkül! Még(!) nem tartunk ott, hogy tál rizsért kelljen dolgozni, tessék más műfajt választani hobbinak! Még használati eszköznek sem szabad, hova tesszük a rengeteg lomot amit néhány év alatt felhalmozunk? Nem szabad piaci részt engedni kínának, minden tekintetben tiltakozom!

Tsyga 2015.05.25. 22:05:50

Nekem is volt kínai motorom. Nem kellene újból. Annyi nyűgje volt, hogy nem is gondolná az ember... és új volt... Ezek az olcsó kínai motorok nem jó minőségűek.

Ráadásul a borzasztóan szar, és a pusztán szar minőség között hullámzó a minőség... ez köszönhető többek között annak, hogy ugyanazon márkanév-típusnév alatt, ugyanolyan, csak más gyárban, más minőségbiztosítással gyártott motort forgalmaznak... Vagy épp ugyanazon gyár termékét forgalmazzák különböző néven... De egyik minősége sem fogható még egy normálisan karbantartott egyed esetében sem egy tizen, vagy akár huszonéves japánhoz... aki ezt állítja, annak még nem volt jó motorja, és kívánom, hogy legyen!

Tökösmákos 2015.05.25. 22:19:44

Még csak annyit hogy a szomszédunk vett egy ilyen 100 ezer Ftos pedálos robogót a tescóban, kb 1 hét használat után fékezett egy nagyot, a féktárcsa eltört, ő meg átbucskázott a kormányon és az arcával felszántotta a talajt. Soha többet nem ült rá. Azt mondta legszívesebben felgyújtaná csak túl sóher hozzá. :D

WatchFun 2015.05.26. 06:55:46

Az tuti, hogy a kormánynál rozsda? Nekem csak a kormány tűnik krómozottnak, ha a konzol alu akkor a barnaság megszáradt zsír lehet amit azért kentek bele, hogy az alumínium idom mozgás közben ne nyikorogjon a vason. Bekenték, meghúzták ami ettől kijött mint a krémesből a töltelék, csak a gyárban nem törölték le, aztán a sivatagban odaszáradt, megbarnult.
Szerintem ha tényleg rozsda lenne, akkor megjelent volna a konzol tetején a krómozott csavarfejek alatt is, meg középen annál a marhanagy csavarnál is, de ott nincs. Gondolom üzembe helyezés előtt kikonzerválják a bringát, a beszáradt zsírt meg letörlik aztán jóvan.
(Sivatagban, vagy szalonban üveg mögött, a száraz légkondiban mitől lenne rozsdás?)

Omlas01 2015.05.26. 08:30:29

160k-ért már lehet tisztességes MZ-t venni. Nyilván az nem új, sőt régi, büdös, hangos, stb DE - ugye ami a de előtt van az álltalában nem számít - ha egy ma százhatvan darab ezresért vásárolt motor elment eddig 20-30 évet, akkor nyilván el fog még menni akár 10-et is. Persze szerelni/karban tartani ugyanúgy kell, mint egy kínait, de nem lerobbanás, hanem megelőző karbantartás címén.

vague.bale (törölt) 2015.05.26. 10:56:49

Hát igen, sajnos megjelentek a "brand"-elt kínai motorok. Japán motorgyártók elkezdtek felvenni a kínálatukba a saját logójukkal ellátott, de se nem saját fejlesztésű, se nem saját gyártású kínai, és egyéb harmadikvilágbeli gyártmányokat. Ezek árban, és minőségben is óriási távolságban vannak a "saját" motorjaiktól, én nem is értem, miért vállalják be ezt az öntökönrúgást. Csak a saját jóhírnevüket kótyavetyélik el...

Bandita1200 2015.05.26. 18:22:42

Lenne egy kis javítás a plakát helyesírásban:
I can't, rust.. :D

decompression 2015.05.27. 07:02:28

Anyámnak van egy kínai robogója, talán ha 4.000 kilométert ment eddig vele, de minden baja volt már, amit el lehet képzelni. Akkumulátor csere évente alap, a szétakadó berugókar sajnos ezen is "alap". Volt már felújítva a motorja is, mert már annyi erő nem volt benne, hogy kiálljon az udvarról. Talán egy éves volt, amikor letört az első villa. Utána szétpotyogott a kormánykapcsoló. Az összes műanyag ridegen eltörik a rezgéstől, ami meg átlátszó (fényszóró, műszerfal), annyira besárgult, hogy már konkrétan nem átlátszó. Soha, SOHA még egyszer ilyen fost!!!

decompression 2015.05.27. 07:07:00

ETZ-s alternatívához: jó lenne, de ahhoz meg borzalmasan nehéz értelmes minőségű alkatrészt találni. Főfékhengerrel szívtam egy időben, felújítás után ugyan úgy szar, vettem egy "gyárit", pár nap használat után már folyt, végül lett rá véve egy Grimeca, valamivel a motor valós értéke alatti áron... az azóta is jó. Minden alkatrész van, mind olcsó is, de a többsége ordas nagy fos, az biztos! Ezerszer inkább bontott alkatrészek, mint új. Vennünk mellé egy donort, mert meguntuk a sok török meg kínai szart cserélgetni óránként...

Omlas01 2015.05.27. 11:50:13

@decompression:
Igen, az utángyártott elég ratyi. Én Simsonnal/Scarabeoval járok, előbbihez szintén bontott alkatrészeket szoktam beszerezni.

korcs75 · http://bringabuzi.blog.hu 2015.05.27. 12:56:42

Inkább egy Romet Ogar Caffe 125ccm, igaz az úgy 300 körül van....

Friss topikok

Hirdetés