Kis motorral is hatalmasat lehet taknyolni

A malajziai Cub Prix névre keresztelt bajnokságban 115-135 köbcentis körváltós motorok indulnak, a résztvevők pedig nagyon elszántnak tűnnek – pedig vezetési tudásuk szemmel láthatóan nagyon messze van a MotoGP menőitől. Ami viszont hiányzik, azt baromságba hajló bátorsággal pótolják.



Gondolom nem kell senkire orvost hívni a meglepetés okozta sokkra: ahol ez a felállás, ott hatalmas pofáraesések várhatóak. A helyzetet súlyosbítja, hogy egy bolyban mennek, és a pálya mellett nincs értékelhető bukótér. Na, ezekből az esésekből készült remek válogatás.



Érdekesség, hogy a videón legtöbbször a hátsó kerék megy el vadászni – ráadásul olyan látványosan, hogy még Lázár János is irigykedni kezd. Gondolkodtam is a magyarázaton, hogy miért történhet ez. Az egyik teóriám, hogy ezeknek a kis pöcsköszörűknek egyszerűen ilyen a geometriája. Talán ha jobban hátra terhelnének, vagy alacsonyabbra veszik a hátsó kerékben a nyomást, az változtatna valamennyit, de el kell fogadni, hogy aki Innovával vadul, az könnyen így jár.

 


A másik lehetséges magyarázatom szerint a röpsúlyos automata kuplungra vezethetők vissza ezek a látványos highside esések. Mert aki ilyen tempót megy ezekkel, az nem annyira hülye, hogy megzavarja a körváltó fordított sematikája (lefelé taposva vált fel, négyes után üres jön, onnan megint egy-kettő-három-négy). Tehát arról van szó, hogy nincs kuplungkar, emiatt ha kigyorsításkor kitör a hátsó kerék, nincs mit tenni ott kell tartani a gázt, és hátha kiadja – kuplunggal nem tud belefesteni a motoros.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr397025879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fferkó 2015.01.01. 01:58:10

SzabóII könyvében olvastam (akivel egyszer volt szerencsém személyesen is beszélni),hogy főleg a gyengébb gépeknél a kuplung csúsztatásnak sokszor kardinális szerepe volt, egy-egy pozíció megőrzésében,vagy az"előrébb kerülésben".
Ugyanolyan gépeknél, hasonló kvalitású pilótáknál, nüansznyi dolgok dönthetnek.
Lásd: MZ kupa.
Amúgy üdvözítő dolognak tartom, hogy végre egy autentikus "hang szólal meg" ezen platformon!
Ja és:
Tankod üres sose legyen,új gumira mindig teljen,száraz időt, széles utat, hegyet, völgyet, kanyarokat, angyalt aki vigyáz terád, legyen veled sok jó barát!
BUÉK mindenkinek!

Schütii 2015.01.01. 12:04:41

De legalább lelkesek!

Sanyiqua01 2015.01.01. 15:52:13

Az elképesztő körülmények ellenére, nagyon keményen tolják a csávók! :)

Zomborácz Iván 2015.01.02. 11:44:51

Fferkó: az ügyes kuplungkezelés terepen is fontos - pl. krosszban szokták ezzel kibekkelni, ha gyengébb a motor, hogy nem veszik el a gázt, hanem inkább csúsztatják a kuplungot, és akkor kigyorsításnál megmarad a fordulat. Legalábbis amíg el nem melegszik meg kopik az egész.

Friss topikok

Hirdetés