Aki tud, villannyal is tud

A KTM évekkel ezelőtt állt elő egy villanyhajtású krosszmotor ötletével. Viszonylag hamar el is készültek a Freeride E névre keresztelt géppel, azonban annak tesztelése elhúzódott, a forgalmazás megkezdését pedig évről évre tologatták. Idén ősszel végre megvolt a hivatalos bemutató, jövőre pedig a kereskedésekbe is kerülhet a krossz és enduró változatban is készülő Freeride E.

freer2

Az osztrákok azonban nem akarták megvárni 2015-öt, és már most odaadták két igazi profinak újdonságukat. Az egyik kiválasztottjuk az a Jonny Walker lett, akinek a neve az Erzberg Rodeo kapcsán már ismerős lehet a motorsport-rajongók számára. A másik pedig Danny MacAskill, skót triálkerékpáros, aki egy videó erejéig biciklijét cserélte le KTM motorra.

Ők ketten egy elhagyatott angliai erőműben próbálgathatták a villany-krosszgépet. Volt itt minden: egykerekezés, lépcsőzés, szűk folyosón kanyargás, liftezés. Hiába, ha valaki tud, akkor mindegy, hogy benzines, vagy elektromos gép van alatta – MacAskillt az sem zavarta meg, hogy ezúttal nem kell tekernie.

Érdemes végignézni a videót, a bringás ugyanis azt is megmutatja, mihez tud kezdeni saját munkaeszközével. És mivel kölcsönkenyér visszajár, Jonny Walker sem marad adós.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr56804895

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cdtrack (törölt) 2014.10.18. 12:19:20

Elfogadnám, de kíváncsi lennék hány km-ert tudnak egy töltéssel na meg az árára. Amúgy pár műszer miért mutat 0-tól nagyobb értéket ha ez egy elhagyatott erőmű?:d 1:23 nál

Mental Militia 2014.10.18. 16:32:56

1 órát olvastam a múltkor..

alvázvédelem 2014.10.18. 17:50:19

Jonny Walkert ismerem :-) :-) de nem innen

Fferkó 2014.10.18. 18:20:21

@cdtrack: Pl.azért,mert nincs elektromos összetevője. Igazából az elhagyott ipari létesítmények két jellegzetességét hiányolom:
1- iszonyat mennyiségű galambszar.
2- mindent belepő, centis porréteg.

kvcsoliver 2014.10.18. 18:21:02

@alvázvédelem: szerintem közös ismerősünk :D

Bálint636 2014.10.18. 20:50:12

Biztos jók, de ezt a motorhangot még szokni kell. Pont mint a kisfiam piros távirányítós kisautója.

zöldi 2014.10.18. 22:09:23

Én venném. Tetszik.

macman507 2014.10.18. 23:22:36

A hangja az ami leginkább nem tetszik.

(((d(-_-)b))) 2014.10.19. 06:22:07

Szerintem űberfasza...lehetne vele sunnyogni a tilosban:)

Breacher 2014.10.19. 10:56:22

Jó video. De a 390 duke blokkjával szerelt endurot jobban várom.

sanyix 2014.10.20. 11:20:44

jó lenne ha ezek a villanyos motorok elterjednének, most még veszek egy benzineset, de jó lenne ha az azután jópár évvel következő már ilyen jóval kisebb stresszel használtan vásárolható villany cucc lenne :)

mpali35 2014.10.20. 19:06:44

Ez elhagyatott? max csak mukodésen kivul helyezett.
Amugy megpezsdítette a vérem az a csodálatos szénkefe hang, ahogy lágyan surran a kommutátor lemezkéin...Az Akrapovic már gyárt a motorhoz tuning szénkefét, gyárinál sokkal szebb hangút, karbonborítással:-)Europa legjobb hegesztőit meg átképezteti villamossági mérnökökké, bár egyre kevesebb a villamos...

Friss topikok

Hirdetés