Hárman egy Vespán

Érdekes lenne tudni, hogy a Vespa tulajdonosának mi villanhatott át az agyán, amikor kitalálta, hogy porig ülteti robogóját. A kivitelezés egyébként a motorkerékpároknál is meglepően népszerű rat tuningirányzatot követi, feladva mindenféle, kényelemre vonatkozó igényt. Bár az alacsony motoron akár hárman is elférnek egyszerre, aligha lehet néhány percnél tovább elviselni ezt a pozíciót.

Valójában a kényelmetlen utazás még csupán a kisebb gond: biztonságosnak a legnagyobb jóindulattal sem nevezhetjük az indonéz forgalomban cikázó Vespát. Nemcsak az úthibák okozhatnak meleg pillanatokat a motorosnak és utasainak, de a sávot váltó autósok többségének nagyon könnyen a holtterébe kerülhet az alacsony jármű. A veszélyt ráadásul még azzal is fokozzák, hogy a motoron utazó három emberből csak egy visel bukósisakot.

Indonéziában egyébként nagy divatja van a Vespák átalakításának, érdemes végiggörgetni a Daily Mail galériáját is a témában. Maga a robogó ugyanis viszonylag olcsó alternatívát kínál a mindennapi közlekedésre, sokakban pedig rajongást is kivált. Ők pedig nem óvatoskodnak az átalakításokkal, így négyméteres Vespától, háromkerekű, vagy éppen oldalkocsis kiviteleken át egészen a fedett változatokig mindent láthatunk. A szigetvilágban ugyanakkor nem ez az egyetlen furcsaság. Ide kattintva Koncz János nagyképes cikkét olvashatja el Bali szigetéről.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr745719990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Schütii 2014.01.01. 15:19:02

Hát nem nagyon lehet döntögetni.

Combat Shotgun 2014.01.01. 16:36:24

Klasszikus budi pozíció. Nem lennék a motoros helyében, amikor iszonyú gyomorgörcsök közepette kell még megtennie jópár km-t, hogy hazaérjen.

Mondjuk lehet, hogy össze-vissza ürítenek, de nem vennék rá mérget.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2014.01.01. 18:14:59

Pályaversenyzésre talán lenne értelme az alacsony súlypontnak, könnyebb lehet kanyarból kanyarba fűzni, de amúgy... Kellőképp berúgva mi is kitaláltuk már ezt, de másnap egyáltalán nem tűnt olyan jó ötletnek. Azért nyilván kipróbálnám :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.01.01. 19:38:03

Kisebb a légellenállás:-) lehet ez inkább indiai bajaj.

lodola 2014.01.01. 21:11:51

ez is csak egy szubkultúra,olcsó motor-sarokköszörű-hegesztő és még a fűre is marad
jó buli lehet,pár emberre nálunk is ráférne a sok feszülés közben

kkn 2014.01.02. 02:29:26

Dehát ott a távol keleten állandóan guggolnak. Mindenhez leguggolnak. Ezt csinálják ülés helyett. Láttam képet, hogy valami blokkon dolgozott az ürge, és a másik végén guggolt, amíg amaz végében babrált. Vagy a kókány-tuningos bangladesi emberke, Lipu sorozatában. Úgy köszörültek a kasztnin, hogy rajta, vagy az ablaknyílásban guggoltak.

Meg a sok kép, amikor lehetetlen módon fel van málházva egy robogó, motor, mert sok már annak örül, ha arra telik. Így megsokszorozta a szállítási kapacitást, és a számunkra természetes és kényelmes guggoló pózban utazhatnak.
Japánban is ezt láttam, nekem marha kényelmetlen, de sokan rögtön leguggoltak, ha valahol várni kellett. Nem a falat támasztották.

Plusz lehet, hogy az alap eleve romokból indult, és, ha már házasított, így alkotta meg. De csak nekünk kényelmetlen a guggolás, nekik nem.

Igaz, hogy talán nehezebb irányítani, de máshol is van, amikor a praktikumot feláldozzák a kényelem, vagy menőség oltárán. Akik fekve vezetnek, mert úgy lazák, és alig érik el a kormányt? Most legalább sok autón már ki lehet húzni a kormányt, de régebben is csinálták, amikor tényleg kapaszkodtak érte. Vagy félre fordulva, középen fogva, és a másikkal középre tehénkedve?M ert az a menő/laza?

hálátlan olvasó 2014.01.16. 21:37:02

"Érdekes lenne tudni, hogy a Vespa tulajdonosának mi villanhatott át az agyán, amikor kitalálta, hogy porig ülteti robogóját."

"Indonéziában egyébként nagy divatja van a Vespák átalakításának"

hát, akkor ennyi.

Friss topikok

Hirdetés

racingdream feed

  • Hibás feed URL.