Kend a hajadra az ajándékmotorjaidat!


Egy kis technikai összefoglaló, csak úgy Onedin családosan: feleségemmel, Katival együtt tettük le a nagymotoros vizsgát még valamikor 1998-ban. Magától akarta, nem kellett rábeszélés, amint felvetettem a témát, azonnal benyögte, ő is jön tanfolyni.

img505
1998 tája, Miskolc-Tapolca felé motorozunk. A 125-ös Trophy a Katié

Övé volt az első rendszámos motorunk is, egy sárga-fekete 125-ös MZ Trophy, amit azért vett meg egy börzén, mert az akkor már két éve a birtokunkban levő BSA C11G elkészülése a végtelenbe tolódott, és azt akarta, motorozzunk. Azzal a kis MZ-vel párszor volt is dolgozni, járkáltunk vele, sőt megtettük vele a Miskolc-Tapolca távot kétszer is. Kati tehát szereti a motorokat, egyszer még tesztet is írt a Totalbike-ra.

img399
Hajdani Egérkommandónk talán 2003-ban, Kati pedig még a régi Vespa 50 Special nyergében, nem sokkal azután, hogy behoztunk. Nekem még megvolt a Honda Chaly-m, bár meglenne még

Kati mindenek felett és előtt a Vespákat szereti. Az első 1967-es GT-jét – az sajnos egy zsíros hangú, hájas seggű, papír nélküli, rendőrvonzó 125-ös volt – két évig használta, annak minden percére a mai napig boldogan emlékszik vissza. Aztán lett egy háromgangos 1970-es 50 Specialja, amelyik GPS szerint megfutotta a 70-et, ellentétben például az én csodás, negyed századdal későbbi Aprilia Gulliveremmel, ami csak óra szerint ment annyit, a valóságban 61-et bírt.

Ezek után a lelkem mélyén általában drukkoltam a pici Vespának, bár a viszonyunk pocsék volt: ahányszor elvittem (nagyon ritkán történt, tényleg csak végszükség esetén), alattam kidurrant a kereke, beköpte a gyertyát, váratlanul kifogyott belőle a benzin. Még soha nem toltam annyit motort, mint azt. No meg a Katit is mentettem vagy ötször, mert nem bírta berúgni, ja, és ömlött belőle a benzin is, mindig csúszós tócsa volt alatta a garázsban.

IMG 0523
Kati és az imádott 50 Special. Engem speciel gyűlölt, mármint az a motor

Amikor másodszor pukkadt ki alattam a gumija (9 collos, és szerezz bele gyorsan nemkínai, hegesztés mentén nem öndestruatív belsőt, ha tudsz), és egy szakadó tavaszi záporban toltam haza fél órán át, megmondtam Katinak, ha még egyszer megmakacsolja magát ez a dög, felgyújtom. Igazából a Kati se használta már akkor túl sokat, mert mindig tartott tőle, hogy nem tudja beindítani. Eladtuk. Az árát meg belefolyattam a VFR-be, ami akkorra már megvolt.

R1260716
Ajándékok 2010 karácsonyán

Abba az ajándék VFR400-asba, amit óriási csinnadratta közepette adtam át Katinak a garázsban. Az az őszöm félig ráment a régi, dédelgetett vágyamnak a megvalósítására: olyan motorra ültetem a feleségemet, amivel el tudunk menni családostól túrázni. Kicsire, hogy ne legyen ijesztő, japánra, hogy jól működjön, érdekesre, mert Kati se szereti az unalmast, erősre, nehogy az történjen vele, ami miatt én tizenéve kis híján abbahagytam a motorozást.

Mi történt akkor? Egyszer egy baromarcú BMW-s tolt le két centire a seggemben a pályán, úgy, hogy a 250-es Suzukimból egyszerűen nem tudtam többet kifacsarni, és kamiont előztem (esküszöm, nem mentem ki elé váratlanul), egyszer meg a Honda CB350 Fouromon ülve, hasonló helyzetben, az M3-ason előzött meg – nahát megint - egy BMW-s úgy, hogy jobbról a lerohadt Volán buszossal beszélgető másik Volán buszos állt(!) a sávban, én előztem őket, hátulról meg ez az állat felbukkant a tükörben, és a gázt el se véve egyszerűen elment a fű szélén, úgy, hogy nem volt tíz centire a kezemtől, miközben kétszázzal robogott. Ha nem húzom rá a motort a buszra, ma felfestés vagyok valahol a feldebrői lehajtó táján.

R1257788
Amikor Eger mellett még csak alkudtunk a VFR-re

Így lett Egerbaktáról, vagy honnan is a VFR, elég olcsón, mert még így is ötször nagyobb ajándék volt, mint amilyet venni szoktunk egymásnak, és egyszerűen nem tudtam több pénzt eltenni sutyiban. Két hónapig készült, Villanycsabi barátom felújíttatta a generátorát, kicserélte a feszültségszabályzóját, együtt kicseréltük a kormánynyak-csapágyát, levizsgáztatta, átadhatóvá tette. Akkor a legnagyobb karácsonynak tűnt, amit valaha csaptam, utólag viszont kijelenthetem: nem volt túl sikeres az a 2010-es , a gyerekek akkor kapták a házi buggyt, ami azóta se megy, Kati meg próbált nagyon örülni a motornak, de amikor ráült, és megjegyezte, „nem túl nagy és hasalós ez?” - akkor tudtam, hogy már éppen mellékvágányon robogunk.

R1260745
Az átadás örömteli pillanatai

Oké, a VFR-rel és egy másik motorral elmentünk tekerni talán háromszor családilag, mindig olyan riasztó távolságokra, mint Pilis és Esztergom. Kati félt – leesik a Norbi, nem kapaszkodik, forduljunk meg, ne előzzünk, satöbbi. Volt olyan is, hogy felültem mögé a motorra (ehhez kell a bizalom), hogy megnézzem, mi az, ami ijesztő lehet számára. Együtt mentünk így, jól vezetett, de nem csavarta neki eléggé, a VFR pedig szenvedett, mert a lelke mélyén – hiába volt egy idom nélküli, kerek lámpás K verzió – ő egy sportmotor. Egyszer elmentünk Pécsre is közösen, autópályán végre húzta neki, de az egy villanás volt csupán a közös történetükben, mert utána talán rá se ült már többé.

R1277970
Pécs felé, a legnagyobb túrán, amire Kati elvitte

2013-ra lejárt a vizsgája, leeresztettek a kerekei, eldugva hevert a garázs hátuljában. Adjukeladjukeladjukeladjukel, nyaggattam a Katit, de nem ment bele, az ő motorja, nem lesz másik helyette, szereti, tehát marad. Denemszeretednemszeretednemmészvelenemülszrásose magyaráztam neki. Végül belement, eladtuk, kemény százötvenért. A négyhengeres, V-motoros, négykarbis, szikrafokozó-elektronikás, 16 ezret pörgő, 2+1 tárcsafékes, aluvázas, fogaskerekes vezérlésű, gépészeti csodát, ami a VFR400. Tehát nem volt már akkor vizsgája, az egyik karbija alól dőlt a benzin, nehezen indult, nem akartam vele foglalkozni, mostanában a réginek csak a töredék idejét tudom tölteni a garázsban, van épp elég projekt, erre már nem jutott.

DSC08842
VFR eladásra készen, elölről

Nem sokkal később a Vespáját is eladtuk, amit azért vettem neki egy évvel később, mert állandóan a régi Vespái után zokogott. Hogy miért nem lehet neki egy Vespája, kinek fájt az az aranyos kis motor, satöbbi, satöbbi. Igen ám, de amikor átadtam neki 2011 karácsonyán, ez az új-régi Vespa se indult, arról írtam is egy posztot, talán érthető, hogy nem nőttek össze. A legtöbbet talán akkor futott nálunk ez a motor, amikor Zách Danival vespás különítményt alkotva elhajtottunk a 2012-es perkupai Belsőség-találkozóra. Az egyébként jó volt.

R1285824
A perkupai expedíció segédmotoros szekciója valahol Ózd előtt

Idén nyáron már rá se ült, hiszen amikor tehette, lenyúlta a Spacymet, azt imádta. Nem egyszer és nem kétszer történt ez. Őszig nem is okozott problémát a bike-sharing, de onnantól le akartam tenni a motort, visszaülni a robogóra a jobb időjárásvédelem miatt. Augusztusban tehát elkezdtem keresni egy Spacy-t a Katinak. Esetleg Helixet.

Kipróbáltunk egyet az utóbbi fajtából, amit egy Ananász nevű fickó grafikai tuningolt porrá. Rendszámos Helix, 150 ezer forint, egyedi megjelenés, nem drága! Hát, tényleg elég egyedi volt, matt fekete és neonzöld, de lemattulva, gótikus tükrök, megégett műszerfal, flokkolás, brutál zajos kipufogó. Kár volt ilyen rettenetesen elrontani ezt a máskülönben gyönyörű és ikonisztikus robogót, se ahány ember, annyi ízlés. Kipróbáltam, bár ne tettem volna. A Helixen eléggé hátul ül az ember, a kormány úgy nyúlik feléje, mint ahogy a tízes évekbeli motorokon tette – ide-oda kell mozgatni, mint a taliga szárát, ha kanyarodni akar az ember. Nem kellemes.

P1270769
Sajnos a Spacy-vel jobb motorozni, mint a Helixszel, ügyesebben mozog, könnyebb, a blokkjaik viszont azonosak

A nehéz test se tesz jól az erőnlétének – a Spacy ugyanezzel a 250-es blokkal sokkal virgoncabb. És ami igazán zavaró – a póz, amit az emberre kényszerít, nagyon vagány (biztosan), fotelos, csakhogy a fotelben ülve nincs 80-100 km/h-s szél, ami le akarná fektetni az embert, hanyatt. Ugyanaz az örök probléma, mint a csopperekkel, ha csak álló helyben kéne pózolni velük, nyilván állat lenne minden, de egy motoron fúj a szél, ha megy, méghozzá rohadtul, a csopperes karja pedig húsz centit nyúlik egy közepes túra után.

Mi több a hosszú tengelytáv is kellemetlen a Helixnél, mert bár a rugózása emiatt kicsit talán jobb, de egy nehezen forduló behemót a Spacy-hez képest. Lehet, hogy gyönyörű, vagány, egyedi a Helix, de a csúnyácska Spacy százszor jobb motor. Ezen ráadásul még fék se nagyon volt, majdnem elütöttem vele a Katit.

2013-08-11 19
Egy Spacy, amit megnéztünk. A futómű csodás volt, a motor gyenge és köhögős

Aztán kipróbáltunk egy Spacyt Tárnokon – kiderült, ugyanazé a motor, akitől az én motorom akkujára kaptam a fedelet két évvel korábban. Kitolta a gépet – hát, az enyém szalonújnak nézett ki az övé mellett, pedig az is egy rom. Törött elemek mindenütt, házilagos kipufogó lemezből, szakadozott ülés, rommá kopott festés.

A motor se volt erős, valami súlyos karburációs hibája lehetett, talán a membrán? Viszont a futóműve olyan volt, mint az álom. Az eleje is jobb állapotban volt, mint az enyém, hátul pedig óriási melóval a tulaj felújította a lengőrendszert, betett valami nem Spacy-be való rugóstagokat, mindez pedig csodákat művelt. Az én himbilimbi Hondámhoz képest az a motor szinte olyan volt, mint egy mai olasz robogó – sínen ment, ragasztón fordult. Ha a kettőből építhettem volna egyet... De ott hagytuk, nőknek fontos az esztétika.

DSC09490
Búcsúzunk a Vespától is, amit Magyarországra kerülése óta ismertem

Úgy döntöttünk, eladjuk a Vespát is, és az egész pénzzel a kezünkben várunk valami jó fogást. Szeptemberben a kegyvesztett PK50-est is feltettem a netre, egy hét múlva elvitték egy százasért, hosszú áttétellel, Malossi 70-es tuninggal, horpadásokkal, kopásokkal. Ért volna talán többet, de nem sokkal, így meg könnyebb volt az élet. 250 pénzzel a markunkban beültünk a gödrünkbe, és vártuk az áldozatot.

DSC09343
Dani és az új szerzemény

Zách Dani akkoriban vette meg a Peugeot SV250 nevű Honda Foresight 250-esét, elég sokat járt utána, nem véletlenül kötött ki mellette. Jó tippet bármikor szívesen veszek át, pláne olyantól, aki megjárta a hadak útját, látott már falon pókot és volt már török börtönben, ezért alapvetően Foresight-okra, 250-es, Honda-motoros (ugyanaz, mint a Foresightban) Piaggio X9-esekre, illetve Honda Nes 150-esekre szűkítettük a keresési tartományt. Muszáj volt szűrni, mert robogóból a kínálat mellbevágó.

A 150-es Nes már kicsit kínból került a látóterünkbe, mert a Dani nagyon állította, hogy jól meg és nézzük meg. Hogy miért nem volt elég valami kisebb? Nem adtuk fel, hogy együtt robogózzon a család, a 200 köbcenti alatti kategória viszont nem elég arra, hogy országúton, két személlyel, olykor teherautó-előzési kényszertől vezérelve közlekedjen az ember. Persze, lesznek, akik azt mondják, elég ilyenre az 50-es is, de ebből a tévhitből 29 év motorozás és kb. 40 motor birtoklása után már megjöttem. Nem, nem elég, de persze lehet magyarázni.

DSC08818
Kati és Bálint, anyukám meg csak néz

Főleg a feleségemnek nem lenne elég egy éles helyzetben, aki az őt füstbe borító Kamazt húsz perce próbálja megelőzni, közben a Norbit figyeli, hogy nem készül-e éppen leesni, mert nézelődni valója támadt, és ezek miatt nem kicsit megosztott figyelemmel átlépi a szaggatott vonalat, hogy végre kikerüljön a füstfelhőből. Legszívesebben 500-as robogót vennék neki, mert az erő egy motornál olykor életet ment.

Tehát megnéztünk egy egész jó áron mért Foresightot, ami csak képről volt szép, a valóságban a karosszériarögzítő patentjeinek, bolháinak és csavarjainak tetemes része hiányzott, a variátorában vagy a kuplungjában pedig úgy csörgött néhány alkatrész, hogy még a szarkák is ijedten menekültek, amikor kipróbáltam.

R1289934
Mostanában ez a két motor fut a legtöbbet

Kati csak ráült a sztenderen, kicsit tétován megfogta a kormányt, majd hazafelé megsúgta – Zsolt, nem gondoltam, hogy egy 250-es robogó ilyen nagy, a Spacy ehhez képest törpe. Hát igen, most kezd rájönni arra, mitől olyan jó a Spacy: kicsi, kezes, erős, ráadásul a többi hasonlóhoz képest baromi nyomatékos is. Nem véletlen, hogy nem akarok másik robogót...

Tehát kisebb robesz kell neki. Két hétvégém ment rá a keresésre. Már a hasznaltauto.hu is elég súlyos, a kepesmotorok.hu-n szinte nyomasztó a kínálat, az aprod.hu pedig végképp agyonvág. Egy ideje az 50-es robogókat is nézem, na annak kapcsán kiszámoltam: egy nap alatt, a 150 ezer forint alatt kategóriában átlagban 400-500 hirdetés kerül fel oda. Szörnyű, követhetetlen.

Dani koreai és olasz robogókat javasolt. Kymcókat mutogattam a Katinak, de mindre kijelentette: nem érdekli, szörnyen néznek ki, de az Aprilia SportCity tetszett neki. Találtam is egy igen szép 200-ast, még forgalomba helyezés előtt (a nagy robik 75 százaléka így szerepel a hirdetésekben, mert behozzák őket külföldről, használják 50-esként, de ha a következő tulaj akarja, a papírokkal már át tudja íratni közvetlenül, átírási illeték nélkül). 215-ért hirdették, úgy számoltam, 300-ból papíros lesz. Felhívtam az eladót, igen, a motor nemrég jött Firenzéből, 2004-es, a műszerfalának a belseje megolvadt a napon, és nem túl szép, de különben szinte makulátlan, alig van benne tizenegynéhány ezer kilométer, a Wekerlén van, jöhetünk.

Próbáld ki, mondtam a Katinak, legalább tudni fogod, hogy egy kistestű 200-as megfelel-e. Oké, bólintott rá, és egy szombat délelőtt a Wekerlén landoltunk.

A tulaj előtolja a robeszt, az ragyog, mint a kacsa segge. Indítjuk, a hangja is szép, nincs leütve, és igen, a műszerfalon alig látszik valami az LCD visszajelzéseiből, az óra alatt hullámos a lemez, az egész tiszta barna. Ebből bizony, kell majd másik. Rángatom, oké, gumik jók, rozsda nincs, azaz van: az első telók fölső része kráteres. Hinnye, nem jó hír, a rossz budapesti utakon biztos felüt majd idáig a teleszkóp, idővel szétszedi majd a szimeringeket. De most száraz minden, pedig a motor nincs különösen letakarítva. Ez mindenesetre alkutétel. Jó jel, hogy a nem túl régi olasz adásvételin szereplő tulaj 1942-es születésű – csak nem hajtotta szét. Hacsak az unokája nem...

Kati bukót húz, lerángatja a motort a sztenderről, kicsit bizonytalanul csavargatja a gázt, majd elhajt. Ne aggódj, tizennégy éve van nagymotoros jogsija, vezette a Kawa 750-esemet, most adtuk el a VFR400-asát, nem lesz baj, ért hozzá – nyugtatom a tulajt, aki ettől tényleg mintha kicsit megnyugodna.

Elég sok idő eltelik, pedig a Kati nem az, aki belefeledkezik a motorozásba, ha a gyerekei az utcán várják, hogy továbbvigye őket a nyomozás kiállításra a Vajdahunyad Várába. Végre feltűnik az utca másik végén, leparkol előttünk, furcsán vihog. Azt hiszem, megvettük a motort, böki végre ki.

Lám, lám, az én kis feleségem, na ő tényleg ért a motorokhoz, tudja, mi a jó, és mi nem. Én is úgy vélem, hogy nagyon csinos, ügyes kis jószág ez, ő meg, íme, pillanatok alatt képes volt eldőnteni. Érdekes azért, hogy ilyen gyorsan kibökte a szándékát, mert amúgy nagyon nehéz belőle pénzt kihúzni, no meg hagyhatott volna nekem egy kis mozgásteret az alkura, ilyen őszinte kijelentés után nehéz lesz érvényesíteni a kráteres teleszkópokkal kapcsolatos engedményt.

Az úgy volt, hogy jött a busz, én behúztam a féket és elestem, magyarázza tovább, és ezen a délelőttön már nemcsak egy Aprilia dőlt el a Wekerlén, hanem egy világ is bennem. Tehát nem a szakértelem diktálta a döntést, hanem az új motor fölötti izgalom... Az eladó nevet, nem túl őszintén, én kacagok, és halkan epe sistereg a torkom mélyén. Kati is kacag, de érzi, hirtelen furcsán felszökött a barométer mutatója.

DSC09996
Itt az új motor! Lett is rajta rögtön egy kis karc

Végül 200-ért megkaptuk a motort, bár én mondjuk még egy tízessel lejjebb nyomtam volna az árat, mert 25-ből talán meglenne a két telószár. Üsse kavics. A motornak hál'istennek nem lett nagy baja (Katinak meg pláne nem), itt egy kis karc, ott egy kipattant burkolat no meg a jobb oldali fékkar is kissé görbe lett. Azóta az Aprilia le is vizsgázott, sőt, rendszáma is van. 300-ban állt meg, nagyjából, ahogy terveztük.

Hogy milyen? Szerintem vagy 20-at csal az órája felfelé, de ettől még nagyon jó – stabil, erős, jó nagy rajta a hely, a fékjei fenomenálisak, tényleg sokkal ügyesebb, mint a szétlógósodott futóművű Spacy, bár közel nem olyan nyomatékos, jobban vibrál és a rugózása is mint a beton. Én azért maradok a korhadt, mindjárt 28 éves Hondámnál, de a Kati szerintem szeretni fogja az Apriliát – csinos is, könnyű is vezetni, megy, megáll, úgy világít, mint egy kamion. Csak busz ne jöjjön, legalább, amíg megszokják egymást...

DSC00631
Egy Suzuki CS125 Gemma, amit az ország másik felében potyára néztem meg

Az Aprilia kapcsán azonban rájöttem, hogy a Spacy futóműve ijesztően szétesett az elmúlt években. Muszáj lesz szétszednem és felújítanom, de addig mivel járok? Képzelhetik – egy hónapja megint robogót nézek, eljutottam a Suzuki CS125-ig (már megnéztem a kéket Botonfalván, sajnos nem jó, a motorja szörnyen zörög, pedig különben szép), a Yamaha Belugáig, vagy igazából, az anyagi realitásokat figyelembe véve egy Honda Vocal. Egy olyat egyszer látnom kéne közelről – félek, hogy az a fajta robogó, ami az Árpád hídon felfelé 33-at megy. Mindenesetre kétütemű nem kell, egyszerűen nem érdekel. Semennyire. De asszem, nem lesz ebből semmi, jön a karácsony, jobb lesz, ha reálisan nézem a lehetőségeket, járok majd inkább autóval, amúgy is tele a garázs.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr805686096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2013.12.13. 13:37:04

a tekert óra jele is lehet ha feltűnően sokat csal fölfele, de mutass nekem egy olyan olaszból hozott robogót aminek érintetlen szűz az órája ;-)
Egyébként gratula az új szerzeményhez !

h.pityu 2013.12.13. 13:43:36

Elsőre kicsit hosszú cikknek tűnt, aztán meg olvastam volna holnapig, de vége lett. Aprilia jól néz ki, asszonypajtás is örül, mi kellhet még?
Egy dolgot nem értek, miért kell régi, 20+ éves robikat nézni, mikor tényleg tele van a net újabbnál-újabb vasakkal, amik elérhető áron vannak.

h.pityu 2013.12.13. 13:46:40

6-os kép, az a kawa büntet, olyan jól néz ki....na jó, vannak 20+ éves gyönyörű motorok, de mégse robogók :D

1127ccm 2013.12.13. 13:47:55

Ha elfogadsz egy hozzaszolast Kedves Zsolt. A futomu felujitasnal NEM esztergaltatsz,faragsz bele mast mert sose lesz OLYAN!

Papp Sanyi 2013.12.13. 14:08:03

Végre egy jó cikk. Nem a mostanság olvasható pesti forgalomszervezéses fosok.

_UnderCover_ 2013.12.13. 14:33:56

Remek írás! Bár Csikós úr veterán szaktekintély,azért rákérdezek: nem tíz collos volt annak a Vespa 50 Specialnak a kerek? (Tudtommal Vespáknál a régi típusok nyolc , az újabbak tíz colon gördülnek, a kilenc nekem furcsa)

Lui_ · http://blog.netsource.hu 2013.12.13. 14:39:20

Nem értem robogóknál ezt a felfele 20-a dolgot.
Van egy 300-as Yamaha Versity-m, és az is ezt játsza. Másnál is ez van, nem egyedi jelenség, ez a gyári beállítás.

Lui_ · http://blog.netsource.hu 2013.12.13. 14:41:23

Felfele csal 20-at akartam írni csak nem jött össze.

kzolee 2013.12.13. 15:37:15

Az lenne az idén az igazán nagy ajándék a családnak, ha nem vennél újabb járművet :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.12.13. 16:05:00

Piaggio hexagon 250?
honda motoros fillérekért.

Cobra. 2013.12.13. 16:10:01

Nekem 250-es Leonardom volt, ha nem javítottak az üléspozíción, akkor fél óra után valószínűleg a Kati háta is már fájni fog. Bár 180cm alatt lehet kényelmesebb.

Brevis 2013.12.13. 16:23:19

13-as képen Avantime segg. :)

első 2013.12.13. 16:48:29

@Gyurma73: nagyon igényes a hexagon, látszik a rendszámtábla felfogatásból.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.12.13. 17:31:16

@első: nem ezen múlik a motor állapota, a rendszám keretek egyhengeres motoron szétrázkódnak,én mondjuk ha veszek egy motort pont nem a 500 forintos rendszámkeretet nézem.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.12.13. 18:22:02

a Suzuki Gemmát felejtsd el,nem jó az a 3 sebességes autómata,olyan gyenge az egész motor hogy egy jobb simson lehagyja.

első 2013.12.13. 19:09:47

@Gyurma73: jaj de ha már az az ötszáz forint sincs meg a motorra, nem baj,(gondolom a motorolajon sem spórolt) de az igényesség, na az hiányzik.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.12.13. 19:28:37

@első: hát én azért nem ez alapján döntök motorvásárlásnál.
Amúgy a többi része nem néz ki rosszul,az hogy ilywn selejt rendszámkereteket kapni az nem a motor hibája,az enyémen is törött,de az olaj az jó minőségű,és fékbetét is.
Mondjuk én rohangálósnak használom és nem csak nyáron.
Igaz nem is én vagyok a szép ,de szar motorok vásárlója.A belső értékek fontosak számomra:-)

lodola 2013.12.13. 20:34:50

azért egy szép honda nes hálásabb lett volna,a sportcityt szerelni kell bőven és az egy rémálom lesz
hamár leader blokk akkor csakis piaggio v. vespa

nekem az olaszok mondták kint hogy az aprilia csak egy név az sosem volt több,a piaggio meg egy márka

meg fogsz őrülni az imbuszcsavaroktól

dpetiba 2013.12.13. 20:36:58

Nekem egy 50-es nagykerekű 2011-es mocim van, most akarok váltani nagyobbra :)
Én a Piaggio X8-akat néztem, azok mit lehet tudni? 200-as karbis vagy 250-es injektorosak vannak árban.

lodola 2013.12.13. 21:00:01

mivel egy cég,minden piaggio-vespa-aprilia-gilera modellben ugyanazok a motorok vannak párhuzamosan

a szomorú az hogy a tervezésnél sosem veszik figyelembe hogy az adott motorblokk milyen karosszériába kerül így a javításoknál hatalmas szívásokkal kell számolni
egyedül a vespánál egyszerűbb a helyzet a kivehető sisaktartóval,bár egy sima szelepállítás-gyertyacsere már ott is rémálom

az utolsó jó olasz motor léghűtéses-karburátoros és immo nélküli volt,elég egy burkolat alá becsípett tanklevegőző v. vákumcső egy zöldellő kontakthibás csati ,szivárgó tömszelence és lehet hónapokig szívni

8-10 évesen ezt nem lehet megúszni,az ördög a részletekben rejlik és sajnos egyre több a részlet

oszkapiszka 2013.12.13. 21:04:11

Biztosan jól beverhettem a fejem, de ezen a nyáron kitaláltam, hogy toborzok egy budai moped army-t, aminek majd én leszek az altábornagya és ezzel a lendülettel összevásároltam minden szart, többek közt 3 db Honda Vocalt is...a miérteket inkább ne firtassuk.
De ha már így alakult, érdeklődés esetén nagyon szívesen felajánlom a kis Harley hangú csótánykákat tesztvezetésre a TC/TB-nek, legalább ennyi hasznuk legyen.

románc cuvée 2013.12.13. 21:10:20

Talán a Kymco People a legolcsóbb ebben a kategóriában, de a Beverly/Liberty is vállalható! Nekem 25-ös Habana van, az is vállalható darab!
Az óratekerés meg egyértelmű, tele a net 10-18e-t futott gépekkel. Tízévesen, igen. :)

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2013.12.13. 21:17:00

Egy apukával épp alkudoztunk egy autóra, amikor csikorgó hangot hallottunk a hátunk mögül. A gyerek pont az alku tárgyát képező fekete autó ajtajára rajzolt valami nonfiguratívot egy ággal. Elég hamar vége lett az alkunak. Szerencséjük volt, ki tudtam polírozni belőle a karcot.:-)

lodola 2013.12.13. 21:25:32

azért motorban elég gyakran előfordul a nagyon keveset futott kategória,de csak divatjamúlt öreg motoroknál mert fiatal divatos gépeknél a kinti vevők megadják akár a dupláját is a piaci árnak

én gyakran hozok gyönyörű állapotú 15-20 éves robogókat 5-10 ezer kilóméterrel,persze ha a lefutott máshol 20 ezerrel olcsóbb akkor a hülye magyar /tisztelet a kiv./ arra ugrik

egyedül az idősebb vevők hallgatnak rám,ők megveszik az öreg patent gépeket és évekig gond nélkül is használják

én mindenkinek azt mondom,ha jót akarsz vegyél öreget ,drágán mert így jársz jól ugyanis a
a piac összehúzza az árakat

románc cuvée 2013.12.13. 21:40:33

Azért itthon is találni 40 éves Rigákat 4-5ezres futással... :D

decens 2013.12.13. 23:47:08

Én nem értem az embereket.
Vettem egy NX250-es Hondát idén júniusban ('91-es) vidéken 250-ért. Azóta is állandóan használom és csak olajat és szűrőt cseréltem benne. Óra szerint 28 ezer mérföld van benne.
Na mit vett az eladóm a Honda után?
Egy 400-as robogót!
Lelke rajta...
Én meg vigyorgok a motoron!

románc cuvée 2013.12.14. 11:40:27

@Gyurma73:
Bácsitól vettem érett fejű első éves egyetemistaként. Mondom: legyen veterán, meg legyen egyben. Jah? Riga 4, 5000Ft? Jó lesz!
A 4600-at futott motorba beleraktam 600-at, és megállt. Azóta is úgy van - 11 éve - és a kutya nem veszi meg, pedig a lámpabúrán még ott a fókazsííír! :D

GERI87 2013.12.14. 15:06:39

Nagyon jól le van írva mi a baj:
Vesztek valamit húgyér-szarér aztán meg mindig kiderül hogy egy fos.
Biztos ki lehet fogni jót is 150-ért, de a TC-nél ez nem szokott összejönni.

"majd megcsináljuk jocoékná bagóért, nem gond, legalább lesz mivel..."
"nem probléma, van raktáron úgy is ebből...majd berakjuk hétvégén.."

ja, aztán szerelős poszt lesz belőle, más nagyon nem...:)

A mobilos, GPS-es sebességmérés fétis meg már nagyon uncsi...azért nem mér jól az óra mert egy 20 éves lomon miért pont az működne?
Amúgy meg a GPS sem pontos, kár álmodozni..

Csikós Zsolt 2013.12.14. 21:23:52

@GERI87:

Neked is túl sok eszed van, amit kiosztanál, csak olvasni nem tudsz, annyi a baj.

A Spacy két és fél éve hibátlanul megy, ha Budapesten használsz egy bármit naponta a Róbert Károly körúton (BMW X5 beleértve), annak is szétlazul a futóműve. Ja, igaz, azt 105 ezerért vettem, nem ér.

A Mercimet 400-ért vettem. Bő két éve teszi a dolgát, most is lemész, két fordulat után megy, világít, fűt, fékez, dudál, mint mindig.

Még egy gond: sem a Gulliver, sem az Aprilia nem húszéves. Előbbi 12 volt, utóbbi 9. Csak tévedésekre alapozol egy véleményt. Kérlek, olvassál, mielőtt észt osztasz. Köszönöm.

calibra91 2013.12.14. 22:48:24

Ez a Geri87 nevű olvasó, mindig csak negatív hozzászólásokat ír!

Még soha nem olvastam tőle olyat, hogy bármi is jó lenne, amit a TC szerkesztők írnak

zöldi 2013.12.14. 22:48:38

@decens: Az van, hogy motor, az nem robogó.
Épp adom elfele a robogómat(Csikós Úr, 4T, olasz :DDD), mert kell helyette egy rendszámos, de egy pillanatig nem merült fel semmilyen motor. Azokon nincs időjárás védelem, nincs automata váltó, nincs rakodóhely.

calibra91 2013.12.14. 22:50:21

Amúgy, húúú de jó volt ez a cikk! Bár az is igaz, hogy én 250-ért tuti nem robogót vennék...
Dehát ezért szép az élet, mindenkinek más jön be

GERI87 2013.12.15. 10:43:37

@Csikós Zsolt:

Olvastam, mást is..
Ezért mondom: megveszed, szívsz vele, nem jó, eladod, vagy jó lesz de évek alatt, ráköltesz rengeteget...akkor jó, valamennyire, na de meddig?
Én csak megjegyeztem: magasabb árkategóriából kéne válogatni és akkor elmarad a szívások, szerelések, idegeskedések jó része...én így csinálnám.
Ennyi eszem van, nem is szívok, szerelek, futkározok telósbandikhoz, meg kipufogójancsikhoz...
De mindegy, ez csak egy vélemény.

@calibra91:

Ja, majd 30-adikként én is leírom hogy "mennyire király" ,"jó lett"...annak biztos sok értelme van...ezért írok oda ahol van amivel nem értek egyet.

lodola 2013.12.15. 11:14:27

szerintem pont azért jó ez a szerelgetős állandó új projektet kutató ,kínlódós műfaj mert kis hazánkban a többség így nyomja
persze kell egy műszaki alap hozzá ,anélkül ez nem megy és sokkal szórakoztatóbb mint venni valami szűz gépet és használni
a technika megismerése, a szerelésekben a sikerélmény és a szívások őszinte bevallása ez egy tök jó műfaj

-az ilyen GERi87 féle emberek persze mindíg meg akarják mondani a tutit,ők azok akiknek csak jó döntéseik vannak az életben-nem veszik észre hogy ez a szánalmas önigazolás teljesen felesleges és senki sem kíváncsi rá

-egyszer próbálnának meg végre fellépni arra a lépcsőfokra ahová a többség már 18 -25 éves korában felállt,ahol nem kell állandóan erőlködve kihúzni magukat

GERI87 2013.12.15. 15:28:34

@lodola:

"az ilyen GERi87 féle emberek persze mindíg meg akarják mondani a tutit"

elmondom a véleményem bazdmeg, nyilván azért hívják "a véleményem"-nek mert úgy gondolom...aztán lehet hogy ez másoknak nem tetszik, hát istenem.
Ezért van ott hogy "GERI87" és nem az hogy a "megdönthetetlen igazság", bár van hogy az ember csak tényeket közöl és arra is jön a fogyaték vitatkozni...

"ez a szánalmas önigazolás teljesen felesleges"

Akkor be kéne csukni az összes TC/B kommentfelületet, mert erről szól: valaki belelátja a saját dolgait is egy témába, aztán végig van sértve ha ellenvélemény van, mert mi az hogy ő nem dagonyázhat a többiekkel a saját kis "kisember" világában...és ha jön valaki hogy " hát az nem úgy van" akkor a kurva anyját..

lodola 2013.12.15. 19:38:22

@GERI87:

'valaki belelátja a saját dolgait is egy témába, aztán végig van sértve ha ellenvélemény van"

-na ja tökéletesen leírtad a helyzetet,hogy Zsolti ,Én,vagy Gergő sértődőtt meg azt meg mindenki kiolvashatja magának

akkor további szép napot!

GERI87 2013.12.15. 19:49:32

@lodola:

Mivel leírtam egy mondatomban a 'sértve' szót, máris az lennék? jaj, te kis faék..

decens 2013.12.15. 22:55:34

@zöldi:
A motoron "nincs automata váltó, nincs időjárásvédelem, nincs rakodóhely" ...

Hála Istennek, hogy nincs!
Ha kell, beülök az autómba! :-))
No de automata váltó oda se kellene!
Én nagyon élvezem a motoromon a 6 sebességet. Olyan mint egy hangszer.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.12.16. 01:13:56

Zsolt, ez most komoly, hogy a javítás idejére vennél egy másik robogót? :-O Amit szintén lehet javítani, meg veszti az értékét?
Én mondjuk inkább keresnék olyan szerelőt, aki jól és gyorsan (persze sajnos nem olcsón) dolgozik, pár nap alatt megcsinálja, rendbe teszi, stb; addig meg járok akármivel, netán stoppolok...
De lehet, ez csak nekem furcsa.
Természetesen ez a te döntésed, ha neked így jó lesz, akkor nekem is... :-)

calibra91 2013.12.16. 07:25:19

@zöldi:

Mielőtt megnézed, előre bocsájtom, hogy én nem szeretem a robogókat (egy szezont végigrobiztam, ez kb 7000 km.) Nem tetszik a testtartás, és az eronómia.
Bár az is igaz, hogy a choppereket sem csípem, ettől függetlenül, a 250-es árkategóriából az alábbiakat nézném meg személyesen!

www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/yamaha_sr_125_ujszeru-7468977

www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_cm_125_c_custom_chopper-7452044

www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_vt_vtz_250_akorl-al_vezethetoa2-7481972

Majd írj vissza, kiváncsi vagyok, hogy Neked mi a véleményed!

calibra91 2013.12.16. 07:26:08

ergonómiára gondoltam:-)

zöldi 2013.12.16. 08:34:04

@decens: Az én motoromon csak öt van, de azt ha egy mód van rá, nem használom városban

zöldi 2013.12.16. 08:42:02

@calibra91:
-Az SR 125-öt bírom, hoztam be párat, amik nem futárhullából élesztett zombik voltak, még 190 körüli magassággal is kényelmes, csak softchoppernek néz ki, de túrás a testhelyzet. Szinte semmit nem fogyaszt, álomkönnyű szervizelni(PZ csavarhúzó rulez), finoman működik minden.
De nagyon kis harmatos.
-A cm-az nem játszik, az tényleg chopper, az én derekam meg nem bírja az olyat.
-A VT a titkos tipp, ha épp nem főtengelyes, az már elég erős közúti használatra is, meg úgy tűnik, valami futómű is akadt alá.

De attól egy 125ös robi bármelyiket legyorsulja, nem ázok ronggyá,nem habverőzök egyfolytában a váltóval, kevesebb ruhát kell felvenni :)))))

calibra91 2013.12.16. 09:12:14

@zöldi:

Igaz, igaz... Én egy Honda cbf 125-el járok. Imádom, mert ennél jobb munkábajárós motorom még nem volt.
Ettől függetlenül, a legkisebb esőnél is szétázok, és hát tényleg jobban fel kell öltöznöm. Mondjuk, a váltogatás nem zavar.

Egyébként én is az sr-re, vagy a vt-re szavaznék!

petrol pet 2013.12.16. 16:19:22

Házi buggyval mi van? Motorbajos, vagy a gyerekek nem szerették?

zöldi 2013.12.16. 17:21:06

@calibra91: Egy cbf van épp,az sr 125 nem játszik egy ligában vele. A cbf egy műszer, akármilyen -Hondához képest- igénytelen megoldások is vannak rajta. Hihetetlen finom kis jószág, és még futóműve is van, meg fékje.

Breacher 2013.12.17. 12:54:23

@zöldi: Nem csak robogóra van már tucano:) Még egy endurót is fel lehet úgy öltöztetni hogy ne ázz el rajta.

zöldi 2013.12.17. 14:54:47

@Breacher: ya, nézegettem a gauchokat a nagygépre, de a 3 rétegű cuccom igazából nem ázik el.
A robogó meg baromi kényelmes városban, és élvezetes is, nem beszéltek le :_DDD

mpali35 2013.12.17. 20:54:46

Végre egy eredeti hamisithatalanul joizu Csikos cikk, ugy cuppantam rá, mint gumitomlo a tehéncsecsre! Cuppogtam magamba a joizu sorokat, s csak az jutott az eszembe, hogy méééég!
Az oromóda végére csak annyit, nem gondolkodtatok egy Burgmann 400on? Igaz, hosszu, mint Sony Barger bunlajstroma, de remekul mukodo motor, sok rakodohellyel.

FrundsbergW201 2013.12.18. 00:18:16

Én is csak annyit tudok érdemben hozzászólni hogy sokkal jobban megéri (pénzben,időben,idegekben) egy drágább de jobb állapotú járművet venni mint egy nagyon olcsó nagyon lelakottat. Azt soha nem sikerült még feljuttatni -sok pénzből sem- egy megkímélt gyári szintjére. Ez a tapasztalat restaurálásra nem vonatkozik, ott azt kell megcsinálni ami jutott. De hétköznapi használós gépre nekem ez a vezérelv.

lodola 2013.12.18. 12:28:52

a bénák vegyenek újat,aki ért hozzá az vehet olcsót-ennyi

mpali35 2013.12.18. 19:02:28

Tisztelt Lodola, és a ki a kozepét választja? Mondjuk nem olcsót, ami mikorra osszeáll már nem is olcsó, vagy a teljesség igényét zárójelbe kell tenni. Mondju nem ujjat, mivel annyi nincs. Hanem egy reális állapotban lévo pá éveset! Mivel pár alkatrész nyugdijazza magát az évek folyamán, ha null kms 20 éveset veszel, lessz ott cserélni valo bovem pár kilométer után.

Sebees 2013.12.18. 20:33:08

Nagyon élveztem olvasni, pláne hogy most az ősszel vettem egy Piaggio X8-ast 125cm3.
Mire összeállt a papír 400ba volt. természetesen Olasz import 2007-es az órában 18000km, kb 20-at csal a mutató. Én olyan 40-50E közé teszem a megtett kilométert, de így is beleszerettem. :-)

GERI87 2013.12.20. 10:54:28

Az ügyesek vesznek türelmesek, vesznek jobbat, a bénák, megszállottak meg szívjanak:)

lodola 2013.12.20. 20:17:36

a legbénábbak akik 3000 hozzászólás után sem tanulnak meg fogalmazni,vajon honnan értenének a motorszereléshez?

Darazs1 2013.12.21. 14:00:20

A Suzuki CS125 Gemma mögött találtam legalább olyan izgalmas néznivalót :-)

Mondjuk én már Suzu Choi-norival is jártam már Bp-en, szóval hadd legyek ilyen off most, így karácsony előtt.

Slampixxx 2013.12.21. 22:37:54

Suzuki CS125-t sokáig nyűztem futárkodásra. Imádtam. Ha ilyet szeretnél, írj nekem, Svájcból nagyon szépeket lehet hozni.

Friss topikok

Hirdetés

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem