Szinte már szobor

A spanyol Valtoron motorépítő műhelyből nem először gördül már ki szoborszépségű gép. A Delgado testvérek, Carlos és Pablo nem kész elemekből legózzák össze motorjaikat, a megálmodott formákat ők maguk fúrják-faragják, kalapálják, hegesztik, vagy éppen csiszolják véglegesre - művészi érzéküket talán édesapjuktól örökölték, aki maga is elismert szobrász. Legutóbb nyáron jelent meg egy videó a félelmetes erejű, 230 lovas La Bestiáról, most viszont egy jóval szelídebb gépet készítettek.

24

Kiindulási alap ezúttal is egy Kawasakit volt, ám míg a La Bestia egy Z900-asból készült, a La Latinához egy 1976-os KZ400-ast válsztottak. Egyedileg készült szinte minden idom és alkatrész: többek közt a tank, a farokidom, a lámpát tartó elemek, valamint az ülés, és természetesen a kipufogó is a Valtoron műhely saját munkája. Az apró részletekre is ügyeltek a spanyolok: a típusjelzés és a Valtoron-logó egyaránt szépen kidolgozott.

82

Hogy a soros kéthengeres blokkhoz mennyire nyúltak hozzá, illetve a futóművet hogyan dolgozták át, azt egyelőre nem tudni, az viszont biztos, hogy elöl tárcsa, hátul pedig dobfék lassítja a motort. Nemcsak a külseje, de az egyedi kipufogóval a hangja is igazán szép a La Latinának, és minden bizonnyal motorozni is élmény vele. Persze egyedi motorkerékpárról lévén szó, igen kicsi eséllyel juthatnánk hozzá a 400-as café racerhez, Grantatini nagyszerű videóját azonban érdemes megnézni.

La Latina 400 by Valtoron from Grantatini on Vimeo

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr1005611586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mt-03 2013.11.03. 15:57:17

Inkabb La Latrina...
Az a hegesztes, hat ilyet ki nem adnok a kezembol, pedig nem vagyok egy nagy hegeszto szaki.

A szerelő 2013.11.03. 18:30:01

Ez most nem sikerült. Egész jó lenne, de ez a sok össze-vissza furkálás elrontja az összhatást. A videóból meg csak egy dolog derül ki, hogy lehet vele közlekedni, más nem nagyon. Ha már sportosra akarták venni a figurát (a béna, lefelé álló visszapillantó, egyszemélyes, rajtszámos ülés), akkor 1-1 kanyarban bedönthették volna rendesen, mert így a nagyapám is tud biciklizni. Sőt, még a nagymami is :)

007 turbozva nem keverve... 2013.11.03. 19:19:22

Haverom Erdélyben csinált egy hasonlót ,ami érdekes hogy ő boltos .Mindent saját kezével csinált,vett varrógépet ,kisérletezett és megvarta az ülést ahogy akarta, nem várt más szakira.Motor felújitást,,karbó felújitást,szinkronizálást,,szét és összeszerelést ,kipufogót ,villamosságot ,üvegszál idom,festés, mindent úgy csinált hogy azelőtt ezekhez nem értett,csak figyelt mások hogyan dolgoznak és sokat utánaolvasott ,kisérletezett.1 év alatt kész volt.

i57.servimg.com/u/f57/12/35/49/74/r0012510.jpg
www.servimg.com/image_preview.php?i=317&u=12354974

mt-03 2013.11.03. 22:10:15

@007 turbozva nem keverve...: jol nez ki, az a ket feher festes nem kene ra es annyi.
ha lenne valami kis lukam, (garazsam, pinyom, sufnim), mar tutter nekiestem volna en is egy ilyesmi bicajnak.

Überspannung 2013.11.04. 07:47:18

Jól néz ki, a színe is jó, de a tank alján a hegesztés hörögve ordít. Még egy fél órát rá kellett volna szánni.

exec 2013.11.04. 13:43:05

hu de kenyelmes lehet... Tenyleg szobornak jo kb

xbr 2013.11.04. 14:49:13

Nekem tetszik a kivitelezés!
Az én izlésemhez kicsit túldíszített, de legalább látszik, hogy volt koncepció, és tartották magukat hozzá.
Nem dobáltak rá full kaotikusan, mindent ami otthon volt. (ld. sapka design)
Azon a hegesztésen én is gondolkodtam, ha ennyire figyeltek a részletekre, csak szándékos diszítőelemként tudom elképzelni. Ha tudnék ilyet építeni, biztos nem így oldottam volna meg. De nem tudok, ezért riszpekt a készítőknek, hegesztéssel vagy anélkül.

vau · http://www.holdkomp.hu 2013.11.04. 19:30:40

@007 turbozva nem keverve...: innen üzenem neki, hogy nagyon szép lett és csináljon még sok ilyet a barátainak is, gyakoroljon és éljen meg belőle.

A cikkben a café nem az én stílusom, de a belefektetett munka elvitathatatlan.

budaid 2013.11.05. 10:15:56

Az tank alja azért olyan, mert ha az alut meghegeszted az így néz ki. Szép és jó munka nyomát nem fontos eltüntetni, pláne ha funkcióját is csökkented, ereszteni fog a tank. Sok embert azért zavar ez, mert megszokta, hogy nem látja-elfedik (néha nem véletlenül). A belinkelt motor is jó a maga nemében, de azért nem egy szinten vannak.

virago 2013.11.10. 20:43:47

szép ez, nem kicsit, nagyon!

a formához pedig illik a tank alja, bár ha nem olvasom végig az alázkodó kommenteket, akkor nem tűnik fel!
én nem tudom miért kell a hibát keresni mindig!

akinek nem tetszik, csináljon jobbat!

1127ccm 2014.01.12. 22:27:16

Terepre biztos nem vinnem ki a yamahat. Max foldutas kirandulas, satorral, vagy piknik valami jo csajjal. Na annak lenne hangulata..

Friss topikok

Hirdetés

rallyedream feed

  • Hibás feed URL.