Szocialista ízirájderek, szevasztok!

Szépítse csak meg a múlt a tényeket: a rég megszűnt lengyel motormárka, a Junak egy négyütemű, egyhengeres próbálkozása volt a szocialista tábornak. Jó sosem volt, de hangulatos, és szeretve szerelhető.

A 350-es gép leginkább a veterántalálkozók szerény résztvevője, a neves motorépítők kevés kivétellel sosem haraptak rá. Az egy-két chopper vagy café racer módosítást leszámítva semmi izgalmasat nem láttunk, egészen mostanáig.

Az amerikai The Kneeslider oldalon bukkant fel ez az érdekesség. Meglepő, hogy nem a külsőt változtatták meg, hanem a motorhoz nyúltak hozzá: megduplázva a hengereket 700 köbcentis V2-est hoztak létre. Utána keresve az interneten, hamar kiderül, hogy többen is faragtak ilyet - vajon Magyarországon is készülhetett hasonló?

Ugyan volt lengyel V2-es gyárilag, de azt nem a Junak gyártotta – ha ez hivatalosan is létezett volna, az összes káeurópai easy rider ezt fűrészelte volna a nyirkos lakótelepi garázssoron. Hallgassák csak, jól szól, nem?

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr64926019

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Schütii 2012.11.26. 13:08:15

Érdekes.Főleg az alapjárat. :) Eszement meló lehet egy ilyen átalakítás. Mindenesetre riszpekt annak aki ezt vállalja, én inkább karbantartásra és motorozásra fordítom az időmet.

Schütii 2012.11.26. 13:12:50

Nem egy forgós masina, vajon 4000-nél már jön a "tiltás"?

bervas · http://mt10.blog.hu 2012.11.26. 13:14:07

@Schütii:
Ügyes kezű, gépmunkához értő embernek nem ördöngösség. A blokkon kell erősen matatni, hogy a kenés és a vezérlés jó legyen a második hengernél is.
Ebben a blokkban a váltó jó hátul van. A hátsó henger rögzítése pont a dinamó helyére kerül, ezért látszik mindig külső generátor.

Schütii 2012.11.26. 13:23:14

@bervas: Oké, de a főtengely? Az egy létező motorból jön vagy azt is át kell alakítani? Nem ismerem igazán a V2-esek szerkezetét, nekem ez science fiction. :)

apamacko 2012.11.26. 13:46:21

@bervas: Hát egy meglévő (1 hengeres) blokk átfaragása V2 mocivá, elég meredeknek tűnik, mert mihez rögzíted a hengert? (hengertőcsavarok)
Hogy és hova megy a második hajtókar?
(a meglévő főtengely forgócsapra, vagy beugrik egy eleve V2 főtengely?) és akkor már kérdés szintén az elékelés, gyújtásköz.
A vezérlés egy OHC motornál még egyszerű kérdés is lenne mert csak vezérműtengelyt kellene meghajtani valahogy de egy OHV esetén (mint itt) ??
Szóval vagy kevesebbet kellett volna tanulni és hinni a csodákban, hogy valahogy működik, vagy többett, és mellette faragni is valami ilyesmit és tudni, de így a kettő közt ragadva betyár teljesítménynek tűnik!
(az 5 seb. P12 is :-))

Tizenkettő 2012.11.26. 14:02:00

Szuper átalakítás, és nagyon tetszetős is. Nem ismerem ezeket a motorokat, de még ha a legegyszerűbb dolog is átalakítani ezt a típust akkor is rengeteg munka lehetett.

.com 2012.11.26. 14:16:07

A ropsulyos berugo fogaskereket mivel helyettesitette? Az mar egyhengereskent is tort mint a ropi...

bervas · http://mt10.blog.hu 2012.11.26. 14:33:42

@apamacko:

Nem ördöngösség, sok-sok gépmunka.

A főtengely forgattyúcsapja valószínűleg 1 hajtórúd szélességgel szélesebb. Emiatt talán a sonkák szélességéből vesznek le, talán a blokk belsejében csinálnak szélesebb helyet.

A hátsó henger rögzítésének kialakításához valószínűleg itt-ott hegeszteni kell a blokkon.

Vezérműtengelyt újat kell csinálni, mert az eredeti kis fogaskerekes bütykök bal oldalon a dekniben laktak.
Vezérműtengely hajtást is kell csinálni. A hengerek és hengerfejek el vannak forgatva 90 fokot, szerintem maradhatnak gyáriak.

Kell saját szívócső, meg kipufogón alakítani.

Tiltott Lally 2012.11.26. 17:52:13

Hát nekem volt Junakom, nem sírom vissza. De hobbimotornak, építésre-tökéletesítésre jó móka.

Al engyeleké volt a Sokol 1000 V2 is, nem
?

Lallyy 2012.11.26. 19:47:38

Nem :)) , mert a videók elterelték a figyelmemet.

muz 2012.11.27. 12:58:15

Ismerek egy miskolci autó szerelőt(Serfy) aki mindent tud a junakról.Versenyez is egy saját maga átalakított 460ccm-es géppel,Norton Manx-et már vert el vele:-)
Ez a Junak meg valószínűleg csak a nevében ugyan az.Gondolom a kínaiak megvették a nevet.

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.11.27. 19:12:10

@hn-sz: bocs, ez egy kinai fos. ezt a gepet mar lattam 10 kulonbozo neven.

Friss topikok

Hirdetés