Tesó, oszt satu van nálad?

Igaz, hogy a Jawa 250 a gyári gyújtást leszámítva aránylag megbízható motor, de egy kis műhely sosem árt a közelben. Oké-oké, nagy kalapálosakat nem enged meg a kipufogóra berhelt rendszer, de poénnak elsőrangú.

Még mondja valaki, hogy a cseheknek nincs humorérézékük...

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr564771737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pörgekalap 2012.09.12. 11:23:04

nem melegszik ott fel a sör?

pörgekalap 2012.09.12. 11:36:06

@Gomulka Béla: ad1: csehekről van szó
ad2: sztem ez legalább 3 dl-es pohár. Na persze, abból is lehet pálinkázni ...
de a pálesz se jó túl melegen

Lobogó gatyaszár 2012.09.12. 11:50:17

Megfelelő pozícionálással, edényzettel és egy gyors menettel akár ólmot is melegíthetünk rajta horgászólom készítéséhez...

srank 2012.09.12. 12:03:03

ha esetleg Kőbájker poszt lenne , azt írta volna tolódszkodó van a JAWA végén :D
külön figyelmet érdemel a sisak belsején látható komoly passzív védelem ami valszeg arra szolgál hogy baleset esetén felszívja a vért és az agyvelőt :D

RaveAcE 2012.09.12. 12:08:17

Talán a kávénak való vizet melegíti ott. Mégsem vihet magával merülő-forralót...

Gondlom, erős kávé lesz, már csak a satu miatt is.

kétbé 2012.09.12. 12:16:29

Ha már 250-es JAWA, minden új gyertyát kinyír a motor kb egy nap alatt, ennek mi az oka? esetleg az hogy nincs satu szerelve a kipufogóra?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.09.12. 12:29:38

@kétbé: nem a háztartásiból kell beszerezni a gyertyát, akkor nem fog elolvadni...

Gomulka Béla 2012.09.12. 12:45:39

@pörgekalap: A csehek megállnak sorozni. Ott az ilyet komolyan veszik.
Amikor Gorbacsov kitalálta, hogy minden rossz forrása az ital (de mi lesz, ha negyed-milliárd ember egyszerre kijózanodik, kérdezte akkortájt egy ismerosom), és kilenc elott nem lehetett szeszt kapni, hát akkor a cseheknél bor és pálinka nem volt kilenc elott. Sor igen: tudták az elvtársak, hogy ha a sorhoz hozzányúlnak, akkor másnap már mehetnek is. Úgy, hogy még csomagolniuk se kell (mert minek arra a kis idore).

kétbé 2012.09.12. 13:08:19

@Hurrá Torpedó: bosch, NGK, isolator amit próbáltam mit ajánlanál helyette?

ZON 2012.09.12. 13:21:29

A T-Ford motorjára szerelhető főzőedény ugrik be róla.

Rák Attantam 2012.09.12. 13:25:42

@kétbé: Ha magyar seggbe magyar lóf*sz, akkor cseh motorba cseh gyújtógyertya, mondjuk Brisk.
www.brisk.hu
Itt Katalógus menü, onnan "Motorkerékpár beazonosítás", a többi meg talán már egyértelmű. Ha megvan a típus, akkor a főoldalon (a .hu végűn) Belépés a webáruházba.

Nem vagyok Brisk ügynök, csak épp most vettem ilyen gyertyát az autómba. :)

kétbé 2012.09.12. 13:31:03

@Rák Attantam: :D oké köszi megpróbálom

Gomulka Béla 2012.09.12. 13:35:27

@ZON: Nekem meg a kettes Golf szélvédojére feláramló meleg levego útjában, a vályúban kényelmesen megulo félliteres kólásflakon. Mindig volt forró víz a neszkaféhoz.

bátorqkac 2012.09.12. 13:36:48

Aztán az a gyertya nem fehér-e
-közepes
-magasabb fordulatszámú tartós használat után?
Kipufogó gyári-e?

A Brisk (egykoron: PAL) tényleg jó...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.09.12. 13:49:18

@kétbé: bocs félreértettél. poénnak szántam. konkrétan teamécsesre gondolotam amikor írtam a bejegyzésemet.

fingom nincs milyet vegyél bele, melyiktől lesz jobb.

McKinney 2012.09.12. 14:26:16

vizsgabázis mit nem szólna ...

kétbé 2012.09.12. 14:58:40

@bátorqkac: Nem tapasztaltam még közepesen hogy fehér lenne, most lett összerakva ezért magasabb fordulatszámon még rövid ideig sem ment. A jelenség úgy néz ki hogy fogom a gyertyát, beletekerem, beindítom, szépen jár, elgurulgatok vele, egyszercsak leáll, a trafo majdnem érinthetetlenül forró, ha kiveszem a gyertyát akkor látszólag van szikra de beindulni többet nem akar vele. Ha új gyertya van benne azzal első rúgásra indul. Esetleg ellenkező polaritással feltett akkumulátor saruk okozhatják?
@Hurrá Torpedó: sorry :D csak annyira koncentráltam a megoldásra mivel a problémába lassan beleőrülök, hogy nem esett le....

akos696 · www.focusauto.hu 2012.09.12. 15:00:47

@pörgekalap: Dehognem, a jó pálnika melegen jó (pontosabban nem behűtve). Az nem Jaegermaister. :)

zse 2012.09.12. 15:27:43

@kétbé: Nekem 250-es ETZ ette a gyertyákat, pár napot bírt egy.
Sok vacakolás után az egyik szerelő a karburátort egyes alkatrészeit cserélte ki, amik nem ehhez a modellhez passzoltak. Ő azt mondta, hogy túl sok benzint kap valahogy, talán nem is porlasztva. Nem kormos volt, de tényleg nedves volt a felülete.
Egy szó, mint száz, utána nem volt már ilyen gond.

Vu, de ja vu 2012.09.12. 15:28:42

Egy időben gyűjtöttem ismerősöktől az Isolator-t, főleg a 260-aast...

Mostanában megint próbálgatom és úgy tűnik, javul a márka, bár még nem tökéletes.

A Brisk 'hagyományos célokra' kb. bemelegítő-gyertya - többet nem is igen bír:-(((

Mondom: öreg Izolátor, kipucolva-kifényezve: még mindig nincs jobb (öreg MZ-be, Komar-ba, Simsonba stb)....

kétbé 2012.09.12. 15:44:34

@zse: 2 karburátorral is próbáltam, mindkettő 559-es jawa-hoz van és a hiba ugyanaz, de nem gondoltam volna hogy a karburátorbeállítással is lehet gyertyát ölni, érdekes... azt gondoltam ez csakis gyújtás alkatrészekkel van kapcsolatban.

Rick405 2012.09.12. 16:27:27

Nem értek a motorokhoz, csak egy gondolat: ha hagyod teljesen lehűlni a motort/trafót és utána visszarakod a régi gyertyát, akkor sem indul?
Szabad a trafónak ilyen melegnek lennie?Nem lehet, hogy azzal van baj, vagy a testeléssel esetleg...mint írtam, nem értek ehhez a motorhoz, csak egy autómotorból indulok ki...

bátorqkac 2012.09.12. 17:05:05

Azért kérdeztem a gy színét, mert elszegényedő keverékre gondoltam rossz karburálás vagy/és fals levegő miatt. De a forrósodó trafó sehogyan sem jó! Ugyan MZ-ztem egy ideig, de Jawa-t sajna még csak közelről is ritkán láttam, hanem próbálkozz a szocimotorosok.hu-n kérdezni. Sok szerencsét!

Tiltott Lally 2012.09.12. 17:19:21

Hát, ha már a pozitív vagy negatív testelés is kérdéses, akkor már baj van nálad. Itt próbálkozz: www.szocimotoros.hu/hu/forumok/topic/9

Meg itt: forum.index.hu/Article/showArticle?t=9015341

kétbé 2012.09.12. 17:49:43

:D köszi a sok tanácsot!

na nem szeretnék teljesen hülyének tűnni, a pozitív-negatív testelést azért kérdeztem mert a jawa-k + testelésűek ami viszonylag ritka (legalábbis amilyen motorjaim voltak ott egyiknél sem így volt) és ez sajnos kicsit később derült ki, mint ahogy az első próbakör lezajlott, ezután a trafó és a kábelezés is ki lett cserélve, a gyertya is új, lehet-e még valami ami meghibásodott ezáltal? A trafó melegedését olyankor a gyertya zárlatának tudtam be, amíg jár a motor semmi extra hő nincsen, miután leáll és rugdosom akkor kezd forrósodni de nagyon. na de nem offolok itt tovább köszi a tippeket és forumcímeket!

Vu, de ja vu 2012.09.12. 20:56:35

Én nem ástam bele magamat különösebben a pozitív/negatív testelésbe, de volt Jawa-m és a 6 V-os rendszer az őrületbe kergetett. Testeléstől függetlenül - hogy a gyújtási teljesítmény meglegyen - a 6 V-os trafókon (2 db!!!) iszonyatos áram folyt át, főleg a megszakítók zárt helyzetében...

Ez számos kellemetlenség okozója volt, kezdve a (6-5-4-)3-2-1-0 feszültségű akkumulátoroktól a kényelmes 1-2000-es fordulatú bringázásig, mert ilyenkor sem töltött eleget a fergeteges 75 összteljesítményű dinamó:-(((

Egy kicsi visszasírom néha (350 CZ), de aztán eszembe jut reggelente a max. 20 mp. rendelkezésre álló beindítási idő... és NEM, NEM, NEM!!!!

Gilan 2012.09.12. 20:58:05

@kétbé: Nekem uggyan ez volt, kb 35 db gyertyát(nem vicc) etettem meg vele(mina AM6), mire az egyik boltos! rákérdezett, hogy minek nekem ennyi gyertya. Mondom neki a szitut. Erre kezembe nyomott egy gyertyapipát, hogy cseréljem ki. Azóta(3000 km) semmi gond. Hadd ne mondjam hány szerelőnél jártam és mennyit szívtam vele, kb. már mindenki rajtam röhögött a környezetemben.

Az sem mindegy, hogy zavarszűrős-e a gyertya, vagy semnem, mert másmilyen pipa való az egyikhez, mint a másikhoz.
Karbi beállítás, úszószint, hőérték problem is okozhatnak működésképtelen gyertyát, de azoknak látható jelei vannak.

Matiz212 2012.09.13. 09:46:34

@kétbé: Ha nagyon meleg a trafó, lehet hogy érdemes lenne a megszakító-gyertyahézag viszonylatban keresni a hibát. Valamint a trafó ki(be)vezetéseket alaposabban szemrevételezni. (15)bevezetés a gép elektromos hálózatából, (1), a megszakító felőli csatlakozás. Dög lehet még a kondi is, kivett gyertyával szikrát produkál a rendszer kondenzátor nélkül is.
Egy kis segítség a számok világához, angol nyelven: aussiebluebirds.com/index.php?topic=2181.0

kétbé 2012.09.13. 10:09:07

Igen nekem is mondták többen hogy a jawa megbízható motor ha nem a gyári gyújtás van rajta :)
Köszi a rengeteg tippet mindenkinek!
Először megpróbálok akkor egy olyan gyertyát amit nem a boltos mond, hogy az jó lesz, hanem ami BRISK oldalán is van táblázat a jawahoz javasoltat vagy más márkából azzal egyenértékűt.
A trafó vezetékelésével nincs gond az biztos, de a kondit megnézem, erre nem gondoltam! De ha a kondi a rossz akkor nem kellene jó gyertyával sem indulnia a motornak?
A karbi hangolással meg szerintem nem nagyon lesz gond, amikor még jár normálisan, olyankor a gyertyakép barnás színű, úgy tudom az az optimális.
Ez a lista a számokról klassz!

Matiz212 2012.09.13. 10:39:11

@kétbé: A kondenzátor is melegszik, változik ezáltal a kapacitása. Ha kedvezőtlenebbé válnak a motorban a viszonyok (egy kicsit kormosabb lesz a gyertya például), máris megbosszulja magát egy gyenge láncszem. Itt kényes egyensúlynak kell lennie, máskülönben borul a bili. Fontos még a megfelelő gyertya illetve megszakító hézag is.

Friss topikok

Hirdetés