Túlélni, ami másnak halálos

Mamola megfogta!

A nagyság viszonylagos: egy biztos, a motorsportban abban érhető tetten, hogy aki ért hozzá, azt is túléli, amibe mások simán belehalnak. A highside egy tipikus baleset, nehéz lekezelni, sőt, szinte lehetetlen. Az 1985-ös misanói videón Randy Mamola bemutatta, hogy miért tartják őt máig az egyik legtechnikásabb versenyzőnek - neki sikerült.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr924518001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

c 2012.05.16. 16:42:08

Malaca volt.
Még egyszer nem tudná megcsinálni. :)

Lacabig 2012.05.16. 17:02:11

Hát igen a szerencse. Szegény Marco Simoncelli sem dobta el a gépet neki az életébe került. Akkor most melyik is a jó megoldás? Ez olyan mint a piros fekete csak a végén derül ki nyertél e :(

F1DO 2012.05.16. 17:08:19

Srácok,

Most komolyan, a blogra egy ilyen özönvíz előtti videot kell semmitmondó szöveggel betenni mert ennyire nem lenne téma a motoros világban? Na ne már..

Aki kicsit is komolyabban érdeklődik a téma iránt legalább százszor látta már.

Bocsi, azért hadd húzzam a szám..

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.05.16. 17:29:44

@F1DO: szeretjük az özönvíz előtti dolgokat, és nem mindenki érdeklődik komolyabban a téma iránt. Nekik az új és csodálatos.

Viszont nyugodtan húzd a szád, szabad, bár udvariasan jelezném, hogy a véleményed megosztására senki sem kötelezett: ez valami szörnyű ősi, generációkon átívelő közléskényszer, amiről nem tud leszokni az emberiség.

sunblind 2012.05.16. 17:35:58

Óriási klasszikus ... meg szépen megy a füvön.
Komoly rutint szereztem, amikor életemben először mentem füvön. Egy méternyit, a ferde útpadkára lehúzódva. Épp szakadt a jégeső. Én pedig hozzáértem az első fékhez. .. Picsase gondolta volna, hogy kb másfél km/h-val ekkorát lehet taknyolni.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.05.16. 17:38:52

Mennyi volt a tudatos ebben es mennyi nem az kerdes, de azert altalaban ugy szokott lenni hogy aki nagyon erzi a gepet annak valahogy tobbszor sikerul megoldani a nehez szituaciokat is es valahogy tobbszor nyer GP t mint aki nem :)

Mamolanak azert vannak ennel szebb bravurjai is :) ne feledjuk, akkor versenyzett o es a tarsai amikor 160 loerosek voltak a motorok, ketutemuek ( hasznos fordulat valahol 12.000-12.001 rpm kozott egy hajszalvekony resen ) egykerekezni ugy kellett hogy nem figyeltel oda ( a NAGY KEVIN nek 16os elso kereket tettek be 89ben mert suzukija szinte csak egykerekezni akart ) a hondak (500ccm v4 ) voltak a legjobbak de azok is kb annyira voltak kezesek mint a legvadabb bika Pamplona utcain. Laguna Secaban ( poros oceankozeli palya nagy szintkulonbseggel, nascarosok altal szetkent aszfalton ) mast sem lattal a nezoterrol mint lapjaval csuszo motorokat.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.05.16. 17:55:51

@F1DO: En eloben lattam Mamolat, Sito Ponst, Kevin Swanzt ot, stb most is megneztem vagy 20 regi gp videot :) Fred Merkel fele superbike vilag mar nem fogott meg de a nyolcvanas evek az nagyon ott volt a motorozasban - talan a rally ban is.... A forma 1 viszont inkabb veszelyes volt, ott kicsit ugy erzem az ido szepitette a dolgokat, ott a kilencvenes evek eleje / kozepe voltak a "nagy idok" a Schumacher fele dominanciaig.

Pepejoe 2012.05.16. 17:58:02

Valahogy rémlik, hogy Mamola ezen akciójából kiragadott kép lett valamikor az év sportfotója, nem...? De az tuti, hogy valami ilyen highslideos téma volt...
Amúgy szerintem az első harmadban csak az életösztön cselekedett, utána jött a tudás amikor már kint volt a füvön és oldalt lovagolt, megdöntve balra az egyensúly miatt...BRAVÚROS!!!

Csizirájder 2012.05.16. 18:47:47

Hát igen. Ezek voltak a szép idők, amikor a versenyzés veszélyes volt, a szex pedig biztonságos. :)

KAWAszaki 2012.05.16. 19:04:59

Lehet károgni, hogy ilyen mázlija volt, meg olyan, DE az, hogy nem dobta el a vasat az végig tudatos volt. (nem úgy, mint Malacka, hogy "én így szállok le") Ha el akarta volna engedni, megtehette volna.
Mamola for president!

Béza Dániel 2012.05.16. 19:28:00

@visszakettopadlogaz: igen a 2ütemű 500-as vadállatoknál minden kigyorsításnál benne volt a pakliban egy akrobatikus taknyolás.

Imi36 2012.05.16. 21:37:06

10% tudás 90% mák. Persze a kvalitásából mit sem levonva, de itt csak "utas" volt a motoron.

Imi36 2012.05.16. 21:40:53

@csuvakka: és a leggusztustalanabb, hogy még vissza sem ült, de már nyelezi... Na ehhez kellenek jó nagy golyók, meg tapasztalat.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.05.16. 21:48:02

@Béza Dániel: ha abbol indulok ki hogy mentem egy 500-as Hondaval anno vasarlasi celbol ( az v3 as volt "csak" )de nem vettem meg pedig addig egy z650-et nyuttem ( az se volt piskota ), egy vadallat volt. Helyette lett egy suzuki gs1000es ( az akkor sportos motornak szamitott! ) emlekszem ra, ugy ment a motor hogy alul semmi, kozepen valami, aztan 8-9000 felett valami letepte a karjaid!!!

csongiaparaszt 2012.05.16. 23:09:37

Elmondja maga Randy is a videón, hogy nem ő fogta meg, hanem a motor jött vissza alája, utána meg "csak" próbált felül maradni. Kb.: először azt hittem na, most taknyolok el megint, utána meg hé, ezt megfogtam!
Persze, hogy nem tudatos, meg mák meg minden, de a füvön gurulós-egyensúlyozós részt se akárki csinálja utána.
Nagy volt a fickó, az kétségtelen.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.05.16. 23:30:52

Nem semmi.
A szerencse faktor azert erosen benne volt a dologban.

deak.atti 2012.05.17. 05:21:18

Üdv!

Az Autó-Motorban úgy jelent meg annó a fotó-sorozat, hogy "Mamola az egyik legnehezebb gyakorlatot, az úgynevezett Magyar vándort mutatta be a motoron", és a cikk címe is Magyar vándor volt. Szó se essék róla, kellett hozzá vér a pucába, hogy ezt így végigcsinálja, és ne egy marha nagy taknyolás legyen a vége ... :o)

DA

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.05.17. 08:19:16

@deak.atti: na ehhez memoria kell. bar a klasszikus auto-motor nyelvezetben ugy kene lenie, hogy magyar vandort mutatott be a szelveskisasszony kosztumbe oltoztetett vasparipa folott. :D

protézisesh 2012.05.17. 08:24:10

szerintem az ilyeneket egymillió óra/versenykm motorozás után ösztönből csinálja, ugyanúgy, mint a levegővételt. Nem TUDJA, hogyan fogja meg, csak ösztönösen a kapaszkodásra, egyensúlyi heyzetre, stbre törekszik, aztán egyszer csak újra nyeregben van.

Ami persze semmit nem von le az érdemeiből, 100ból 99,7 halandó úgyis összefosná magát egy ilyen helyzetben.

Ami érdekes viszont, hogy a füvön menve mekkorákat berugózik a hátsó kerék. Anno annyival "puhábbak" voltak a futóművek? Vagy ez most is ilyen (lenne)?

Mr. Ray · http://bluray.blog.hu 2012.05.17. 10:19:25

@baowah: Főleg a magyarok nem. Sajnos nem maradt más nekik, mint egymás ba..ogatása. Az még ingyé' van.

@F1DO: most komolyan, egy motoros dolgokkal foglalkozó blogba az fér bele, amit az ember nem szégyell. Ezért BLOG. Ha a Totalbike-on lenne kint egy hírben vagy cikkben, még megérteném, hogy húzod a szád, na de egy blogon?

F1DO 2012.05.17. 10:23:41

Bocs, én minőséget szeretnék, azt keresem és pont. Egy 100 éves video - mely már számtalan szintén magyar motoros oldalon előkerült, ki lett elemezve, stb. számomra nem minőség.

További jó csontrágást.

Mr. Ray · http://bluray.blog.hu 2012.05.17. 10:32:31

Én pl. nem láttam még. Nem mindenki ér rá motoros fórumokat bújni egész álló nap.

Gondolom még nem mondták neked, hogy nem te vagy a világ közepe és élnek rajtad kívül mások is ebben az országban? Sőt, a világon...omg.

DOKKOLÓ 2012.05.17. 11:24:49

Legenda!!!!!
Az utolsó években ('01) egy 500-as 2T motor 190-200LE és 130-135 KG volt.
Összehasonlításképpen a legújabb 1000RR Fireblade 177LE 200KG... A legdurvább viszont tényleg a teljesítményleadásuk... Beteg gépek voltak!!!!

Guld Péter 2012.05.17. 11:28:10

@baowah: autó motor, 1982 idézet: "így kénytelen lesz visszatérni a katedrára az egykori néptanító"

c 2012.05.17. 15:46:42

Én 90 v 91-től nézem a GP500/MotoGP-t.
(Rainey korszaktól). Élményfaktor sokkal magasabb volt mint most. Ha kigyorsításnál túlhúztad, nagy valószínűséggel ledobott a paripa. A sok elektronika egy picit megöli a versenyt. Könnyebb a határon motorozni.

Nagyon kéne egy versenyképes Ducati.

Rainey(Yamaha)-Doohan(Honda)-Schwantz(Suzuki) féle ki-ki meccsek hiányoznak.

Stoner-Lorenzo-Rossi

Suraki 2012.05.17. 22:10:10

Mamola, Schwantz, Rainey, Lawson ...hát ezeken a neveken "nevelkedtem" én is. Van még pár hasonló motoron bemutatott talajgyakorlat tőlük ebből az időszakból.:-)

Suraki 2012.05.17. 22:12:12

Mellékesen akárhányszor képes vagyok újranézni egy ilyen videót. :-)

Suraki 2012.05.17. 22:21:07

youtu.be/4cJix1ij_vg
Azért ekkor adok-kapok ma sem nő minden bokorban.
Bocs, de rákattantam a múltidézésre. :-)

muz 2012.05.18. 00:51:28

Tényleg zseniális,tényleg qrva régi,tényleg jobb korszaka volt a motorsportnak(is),tényleg nem kellene minden szaron veszekednünk!

Ezt használják ki...................!

deak.atti 2012.05.20. 09:37:19

@baowah:

Szia!

Ha lesz egy kis időm, megkeresem, aztán beszkennelem Neked. 1972-től be vannak kötve (néhány kivétellel, mind újabb évfolyam, azokat folyamatosan kötettem,ahogy a zsebem engedi ... nem óccsó, a fene vigye el) az évfolyamok. Az 1985-ös pont hiányos volt, és csak nemrég készült el, mert előttem apám gyűjtötte, majd 1985 közepén szólt, hogy " ... ja, már nem veszem az Autó-Motort!". Jó móka volt a hiányzó fél évfolyamot összeszedni! :o) Az utolsó 2-3 darabot már a Vaterán kellett levadásznom, de végül komplett lett, és be is van kötve ... így most teljes a sor.

Tudod, a Földön kétféle ember él: a normális, meg amelyik gyűjt valamit. ;-)

DA

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.05.22. 14:54:49

@deak.atti: megtalaltam en is! megvan nekem is! :)

mazsolmaany 2012.05.24. 12:27:23

Nekem nagyon tetszett a stilusa!Szinte egy akrobata volt!Van olyan videó ahol Cagivával megy és végig"drifteli"a kanyart!

Friss topikok

Hirdetés