Brigád a magyar motorért

1949: a név még Weisz Manfréd volt és még létezett magyar motorgyártás - akkor még senki sem gondolta volna, hogy a hetvenes évekre ez is bedől. A háború utáni optimizmus legalább a párt kommunikációjában létezett, bár én magam is bizakodó lennék, ha most kapnék meg egy ilyen 100 köbcentis gépet eredeti állapotban.

A régi kisfilmen a szocialista brigádmunkát propagálják. A szövegre nem muszáj figyelni, helyette ott a képanyag, szemünk előtt születik a WM Csepel 100.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr974468315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szaguldo buherator 2012.04.23. 13:57:24

Na EZT a retket kéne átrakni indavideora, nem a youtube-os vidiket. Mert ez még nekem soha nem működött semmilyen konfigon, most sem megy persze.
Vagy elfelejteni, ne is idegesítse magát vele a jóember.

Voloka 2012.04.23. 14:38:24

A hiba a te készülékedben van!
Simán megy.

PITTA 2012.04.23. 14:44:03

@szaguldo buherator: Nekünk az irodában az inda van letiltva, a youtubeot még meg tudjuk hekkelni, de ez most kivételesen simán megy :-)

No quarter 2012.04.23. 15:54:18

Hogy legyen a tárgyhoz kapcsolódó komment is: nagyon rendben van az anyag. Kéne egy ilyen Csepel! Az utolsó kockákon látni a háborús romokat az utca felé nyitott kapun keresztül. Kemény idők voltak.
Ja! Simán lehetett nézni, semmi baja nincs.

bervas · http://mt10.blog.hu 2012.04.23. 16:05:01

A Csepel 100 születik.
Ugyanott születtek volna a Pente 600-ak is, ha le nem tiltják.
Pentelényi mérnök meg tervezhetett autó helyett első teleszkóp villát a Csepel 125-höz, és még csak el sem vitte az ÁVÓ.
Nagylelkű rendszer volt.

Bélabáttya (törölt) 2012.04.23. 17:04:42

@bervas: Hát, az alábbi íráska alapján ennél azért sikeresebbnek tűnik az ember:
magyarjarmu.hu/emberek/pentelenyi-janos/

arthur877 2012.04.23. 21:00:34

Teljesen jól megy...
Régi lemezvillás Csepel...
Nekem már csak a 125-ös bordó Danuvia jutott, utána meg a TLF, TLT, meg a Duna oldalkocsis T5-ös. A P21 az álommotor nem jött össze sosem... :((

nagyonnagyon 2012.04.23. 21:01:54

@Bélabáttya: köszi a linket, egy fehér folttal kevesebb az ismereteim között. Érdekes olvasmány, rákeresve pedig még több információ. Érdekes világ volt az..

Eszembe is jutott, volt egy Skoda furgonom céges és belefutottunk valami garanciális problémába. Elég drága volt és érdekes módon valami félig gyári csapattal volt találkozónk akik megvizsgálták a problémát. Egy elég beszédes Cseh mérnök is jött velük és az egész történés arra az időszakra datálódott amikor még a cseh mérnököknek friss volt a Volkswagen csoport mint élmény.
Nah ő mesélt olyan Skoda motorról ami még konszernen belül is minden paraméterében verte az akkori konszern "sztenderd" motort és mégis mint a szőnyegbombázás úgy tiporták a földbe minden fejlesztésüket és be kellett állni a sorba. A kreativitást megölni, buzibazi cégcsoportok agyonvizsgált, közgazdászok diktálta tempóban, költségérzékeny, gazdaságosságra kihegyezett furfangos marketinggel támogatott formában való termelés helyett ide nekem hoci egy "Pentét" :)
Nagyon kevés az igazi egyéniség, nincs ez így jól.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2012.04.24. 06:28:20

hogy a pék rakja tele, de rövid volt ez a videó :(

Eddie 2012.04.24. 09:01:47

Lehet ma is inkább ilyen 100-125-ös géppel kéne itthon próbálkozni! Reális áron sikere is lehetne.
Kösz a videót!

Oktato 2012.04.24. 09:32:28

@Eddie: Nem nagyon hiszem! Az echte magyar Gaia Motor is eltűnt a piacorientált világ útvesztőjében. Igaz Ők csak 50ccm-is motort készítettek...

Ami elmúlt nem jön vissza, ha visszajön akkor az úgy néz ki, mint a "Kedvencek temetője" főszereplői... :-(

mitshubishi_pujaro 2012.04.24. 10:07:42

Most kezdtem el gyűjtögetni egy 125-ös Csepelre. Az lesz a nappaliban a szobadísz. :-)

Eddie 2012.04.24. 11:28:59

Nem retrora gondoltam. De használható, kis köbcentis, viszonylag olcsó gépeket lehetne gyártani. Talán még az EU-ban is lenne sikere! Lásd az autóknál a Dacia

Oktato 2012.04.24. 12:46:17

@Eddie: Szeretek én is motorral/mopeddel közlekedni. Szerinted meddig lehetne beárazni? 200-300e forint adókkal együtt?
Annyiért én is vennék ha megbízható lenne...

És pont itt bukna bele az egész, mert amíg ha "az én tehenem megdöglött, dögöljön meg a szomszédé is" hozzáállás nem változik meg, beletörik a bicskánk a fejlesztésbe/gyártásba.

A Dacia mögött ott a Renault, mint reklámnév... Mögötted ki volna? Azon kívül, hogy tényleg magyar termék.

Nem, nem vagyok negatív, csak piacorientáltan nézem a problémát, ergo van-e olyan célsoport, akit huzamosabb ideig át lehet b@szni, mert most ez a jellemző.... De huzamosabb ideig a motorral közlekedők nem becsaphatók!

Ez az én véleményem, magam találtam ki...

Taurista robogós 2012.04.24. 21:27:27

Nagy befektetés nem is kéne magyar robogó gyártáshoz. Csak ugyanonnan kell vásárolni az alkatrészeket ahonnan a : keeway,tauris,rieju,cpi,mz,motowell,garelli,motoro,romet,stb... gyártók.

Senki nem figyelte még meg ,hogy ezek a robogók az első lámpa és a variátor dekni kivételével szinte 100%ban megegyeznek. Egy garázsban is össze lehetne rakni ezeket a robogókat:)

Szabi01 2012.04.25. 09:27:07

@Taurista robogós: "Csak ugyanonnan kell vásárolni az alkatrészeket ahonnan a : keeway,.."

Ha így nézed, akkor a keeway is magyar termék.

Egyébként jó a téma, mert valamit alkotni mindig jó dolog. Az kár, hogy ilyen rövid a film, meg persze kár, hogy ilyen volt az a korszak.

Tiltott Lally 2012.04.25. 12:23:40

@Taurista robogós: Nem a Motowellnek vanak magyar vonatkozásai??

apamacko 2012.04.25. 12:51:04

Ahogy a gazadasági helyzet áll, inkább a diesel Enfieldet kéne lassan exportálni !(oldalkocsival kész családi jármű :-))

Amúgy a Csepel jöhetne!

apamacko 2012.04.25. 12:51:45

Importálni, ide hozzánk, bocs!

CBHonda · http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CB_series 2012.04.25. 14:00:20

nekem se fire se chrome se IE alatt nem megy a roskadék videó :(

Friss topikok

Hirdetés