Jöhet a ruszki a csemege!

Koraősszel Nagymaroson

Mindjárt itt a tavasz, ideje gondolni a november elején letámasztott szörnyecskémre, a Yamaha XS400-ra. Ugyan az akkumulátor itt pihen az irodában, de mire eszmélünk, a szezon is megérkezik majd. Ősszel úgy tettem be a céges teremgarázsba, hogy működött, remélem az első márciusi indításkor sem lesz másképp.

Elkészülte óta nagyjából 5500 kilométert mentem vele – pontosabbat nem tudok mondani, ez is csak sacc, hisz nincs műszer a gépen. Nem is nagyon volt rá szükség: annak ellenére, hogy kicseréltük a karburátormembránokat és a fúvókákat, az elérhető végsebesség nem lett akkora, hogy túl tudjam lépni a közúton megengedett kilencvenet.

Az ülés combtőben túl széles lett

Alacsony fordulaton szépen veszi a gázt, nyoma sincs a kotonnal meg gumikesztyűvel foltozott membrán miatti késlekedésnek. Később viszont elfogy: azt hiszem a gyári méretű fúvóka beszerelésével kicsit alálőttünk. Nyitott a légszűrő, nyitott a dob, így elszegényedik és 75 fölött kínlódik – az egyik első teendőm, hogy nagyobb fúvókákat bevásárolva kikísérletezzük az ideális szettet. Hála az égnek a Mikunimhoz árul ilyeneket az Agomotor; nem is drága, nem fog földhöz verni a kísérletezés.

A megtett kilométerek száma elég volt ahhoz, hogy belássam, az ülés nem lesz jó a fenekemnek. Szakál nagyon jól belőtte a csillapítást, de sajnos combtőnél túl széles, így vágja azt. Ennek kiküszöbölésére már itt van az irodaasztalnak támasztva egy régi orosz nyereg, amely valaha egy K-55 Moszkván lehetett, legalábbis a minta erre enged következtetni. Ez a gép a DKW RT125 klónja – a gyártás jogát háborús jóvátételként kapták meg az szovjetek.

Hatvanéves orosz nyereg

Nem tudom mi volt a titkuk, de az orosz ülések egyszerűen nem akarnak tönkremenni. A kortárs BMW-s gumik már rég elmállottak, ez meg hibátlan és látszik, hogy az is marad: feltehetőleg Gagarin űrhajójához kikísérleteztek egy keveréket, amely bírja a kilövés melegét és az kozmosz fagyát, majd felhasználták mindenre, így erre a nyeregre is. A mintáját külön imádom – amellett, hogy megfogja majd a feneket, a szemnek is kellemes. A fém tartószerkezete erős, bízom benne, hogy Szakál barátom össze tudja hozni az XS-re általa készített rugózó tartószerkezettel.

Sokáig kerestem gumiharmonikát, de nem találtam megfelelőt. Végül a félelmetesen jó árakkal dolgozó E-motorpartsnál leltem ezt a párat, azt hiszem 400 forint volt darabja – ugyan ki kell majd kapni a szárakat, de nagyon jól fog állni az épített Yamahának.

A stramm gumiharmonika

Féltem tőle, hogy a 80 ezer forintért vásárolt motor majd megadja magát, de azon túl, hogy váltás után megcsörren valami, nem produkált hibát. Egyik délelőtt tartottunk szerkesztőségi hibamegtippelő versenyt, de még ez sem vezetett eredményre, mindenki mást mondott – egy biztos, valahol a primer környékén kell keresni a hang forrását. Szeretném mihamarabb Dani szerelőjéhez kivinni, hogy ránézzen és felkészítse a szezonra – 2011-ben megcsináltuk a külsőt, idén a belsőn a sor.

Ugyan négyszázas meg csak 27 lóerő (papíron, nem most), de nagyon élvezem vele a motorozást. Nem fogyaszt sokat, ezzel az alálőtt karbival 3,7-et evett. Bízom benne, hogy nagyobb fúvókával is megáll majd négyben, nem hajtok. Ezzel? Minek, csak kellemesen cirkálok. Nyáron szeretnék az XS-sel túrázni – az a helyzet, mióta elkészült, talán kétszer vettem elő a Suzuki GS1200SS-emet.

Talán nem ártana dupla benzincsaposra átalakítani

Azt hiszem ideje volna eladni, de tudom, egy ilyen ritka motort nehezebb elpasszolni, mint egy tucatgépet. Nehezíti a helyzetet, hogy szlovák rendszám van rajta, északi szomszédainknál meg halványabb a piac. Mondjuk visszahozni Magyarországra se nagy trükk, mivel már volt itteni rendszáma, a regadót már nem kell rá még egyszer befizetni.

Azt hiszem a 250-es Jawa meg a Yamaha egyelőre elég, bár már itt az asztal sarkán egy hiperritka üvegszálas enduró Jawa tartály a nyolcvanas évek elejéről – átkozott jól néz ki, kéne köré valami gépet csinálni, de kisköbcentisben és kétüteműben gondolkodom. Megöregedtem volna? Lehet, egyáltalán nem vágyom már sebességre, csak jó hangulatra és keskeny utakra. 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr524035638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zöldi 2012.01.31. 14:31:52

"Azt hiszem ideje volna eladni, de tudom, egy ilyen ritka motort nehezebb elpasszolni, mint egy tucatgépet."

Viccelsz? Szerintem ha lemosod, egy héten belül elkel. Ritka gép, de az egyik létező legjobb utcai blokkal, megoldott, változatos alkatrészutánptólással. Nem lepődnék meg, ha még a kommentablakban kapnál pár versenyképes ajánlatot rá.

zöldi 2012.01.31. 14:43:36

@baowah: Akkor indul a visszaszámlálás. Nekem van banditom, köszi :)

nofatchx 2012.01.31. 14:43:58

fogyasztást, hogy mérted?
útvonal alapján?

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.01.31. 14:46:25

@nofatchx: ja, pontosan 107 km oda-vissza a melohelyem a kaputol a fix utvonalon.

Bazsi(HUN) 2012.01.31. 15:19:31

@baowah:

Én is kerestem gumiharmónikát az SRX mert bitang jól néz ki rajta:
www.weekendhobby.com/board/enduro/picture%5C244255221105.jpg

Ez csak illusztráció, az enyém inkább rat-be hajló, de én így szeretem (csak belül legyen jó :D)

Bár akkor szét kéne bontani, ha meg szétbontanám, fel kéne újíttatni a szárakat... az meg úgy már marhára nem olcsó (arról nem beszélve, hogy lassan igazi szezon). Amúgy még mindig nagyon szép a kis XS.

Mielőtt elfelejtem mit találtam:
www.aunergyor.hu/cross-off-road-ruhazat-kiegeszitok/csizmak-es-tartozekaik/alpinestars-mad-max-cross-csizma.html

Kicsit keresgéltem, triál, meg cross csizmák között, és ezt találtam. Na egy ilyen régi nagy álmom. Majd még rá kell bírnom a lelkiismeretem először, mert azért na jelenleg ez nekem fél havi fizetés. :D

Moto-Cat · http://srx.ini.hu 2012.01.31. 15:40:44

Bazsi! Már megint belenyúltál a tutiba. Én soha nem tudtam elképzelni az SRX-et gumiharmonikával és tessék. Tényleg jól néz ki. A csimma is hardcore nagyon! Úgy néz ki, tavaszra működőképes lesz az enyém, van elektronika hozzá, itt figyel az asztalomon. Alig várom, hogy kipróbáljam.

Bazsi(HUN) 2012.01.31. 15:54:41

@Moto-Cat:

Nekem elvileg működik. Úgy raktam el. :D

akos696 · www.focusauto.hu 2012.01.31. 16:00:59

Én a gyári állapotért rajongok, de meg kell hagynom, jól néz ki ez a gép, van stílusa, hangulata.

akos696 · www.focusauto.hu 2012.01.31. 16:03:48

Azért egy fasza km óra és fordulatszám mérő nekem hiányozna róla. Az egyik kedvenc részletem egy motoron a műszerfal. Ha az nagyon ronda, képes vagyok elvetni egy amúgy tetsző típust, de ha nagyon szép, akkor amúgy egy csúnya motor is jöhet. Kedvenceim a 80-as évek autószerű szépen grafikált és sok mindent kijelző mutatós műszerfalak, de egy űrhajó szerű kristályos is jöhet (pl Honda Helix).

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.01.31. 16:07:03

@akos696: en sem zarkozom el, meg nem talaltam meg a megfelelot.

GERI87 2012.01.31. 16:14:21

"Azt hiszem a 250-es Jawa meg a Yamaha egyelőre elég"

Pedig mindig mondod, imádod az egyhengeres gőzkalapácsot...

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.01.31. 16:19:12

@GERI87: a jawa egyhengeres :)

igen, egy moto guzzi nuovo falcone bobber tenyleg kene. Vagy a Jims Engine kétezres V2-eséből is lecsapnám a hátsó hengert, hogy annak a kihajtásával pörgessem a kompresszort. hehe.

GERI87 2012.01.31. 16:32:14

@baowah:

Na jó, de a Jawa nem gőzkalapács:)

guzzi nuovo falcone bobber - még bobber is legyen....na szép:)

hunmaster 2012.01.31. 17:10:48

"Azt hiszem ideje volna eladni, de tudom, egy ilyen ritka motort nehezebb elpasszolni, mint egy tucatgépet."

baowah, hogyé' adod? erős instant get érzés lett úrrá rajtam.

nofatchx 2012.01.31. 17:17:06

@baowah: én egy, a lámpatökben elhelyezett km órát el bírnék képzelni. fordulatszámmérő szerintem felesleges.

joejoe1974 2012.01.31. 18:10:50

Jól néz ki az a Jawa enduro!

Breacher 2012.01.31. 18:18:55

"A mintáját külön imádom – amellett, hogy megfogja majd a feneket, a szemnek is kellemes."

Egyből az jutott eszembe hogy egy ilyen mintájú gyártott ülésért milyen súlyos tízezreket kéne fizetni.

@Bazsi(HUN): Bazzeg ne. Ezt minek kellett? A mérete is jó nekem de rendes cross csizmát kéne vennem. Legalábbis eddig úgy volt:)

Bazsi(HUN) 2012.01.31. 18:36:08

@Breacher:

Amúgy az se biztos, hogy több van nekik, szóval majd meg kell érte harcolni. :D

Mellesleg nekem is 44-45 a lábam szóval tökéj lenne.

Breacher 2012.01.31. 18:37:50

@Bazsi(HUN): Franc, akkor versenyfutás lesz? Á nem, nekem most tényleg egy rendes crossra van szükségem, lemondok a javadra:)

Tomchy 2012.01.31. 19:14:27

Árpi, nagyon menő ez a mocc, még mindíg - főleg ahhoz képest, ahonnan indult. Én szebbnek látnám a kipufogót, de ez a te motorod, ofkorsz. A sárvédőn a madár alatti vakrozsda marad, vagy javításra kerül?

Tomchy 2012.01.31. 19:15:34

Bocs, a lényeg lemaradt: "Én FEKETÉN szebbnek látnám a kipufogót..."

nagyo78 2012.01.31. 19:27:11

Teljesen megértelek. Én egy régebbi (70-es évek beli) xs 400-asból épített scramblerről álmodom...

We make the world a better place 2012.01.31. 20:10:30

"azt hiszem a gyári méretű fúvóka beszerelésével kicsit alálőttünk. Nyitott a légszűrő, nyitott a dob, így elszegényedik és 75 fölött kínlódik – az egyik első teendőm, hogy nagyobb fúvókákat bevásárolva kikísérletezzük az ideális szettet."

ZIL-lel vetekedő fogyasztási értékekkel párosulva.
75-nél elszegényedő keveréssel is 3,7-et eszik? Sok.

1kutya 2012.01.31. 20:19:53

"az orosz ülések egyszerűen nem akarnak tönkremenni. A kortárs BMW-s gumik már rég elmállottak, ez meg hibátlan" nemtom, de az r25-ösre talán a nyereg volt az az alkatrész, amiből sikerült elfogadható állapotú, eredeti példányt találni, pedig...

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.01.31. 20:36:47

@Tomchy: ez a kipuff tiiszta fillerbaszasbol ilyen :D

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.01.31. 20:39:30

@hunmaster: ment az indan keresztul privat uzenet.

hunmaster 2012.01.31. 20:40:41

@baowah: látom, látom. csak ne lássa a családi kupaktanács!

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.01.31. 20:42:50

@hunmaster: hat igen, ott valamiert sosem ertik meg a motorra felmerulo koltseghelyeket. bezzeg a huto vagy a pottyosszoknya

pocikaja 2012.01.31. 20:48:25

zsír a markolata, honnan való? kb. mennyinél tart a prodzsekt?

Bazsi(HUN) 2012.01.31. 21:07:04

@Breacher: Szerintem sajna nekem se lesz. Ha beleb*sznám a pénzem a család keresztre feszítene... Lehet ez titkos akció lesz...:D

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.01.31. 21:14:02

@gyáva: mennyinel? mittomen, nem szamolom, de meg messze a felmillio...

a markolat az olasz dominos, rmc-ben vettem, de van hasonlo a louisban is

nofatchx 2012.01.31. 22:37:49

tojtál az ötletemre, de vissza is vonom, mert mégsem tartom jónak. viszont van egy másik, majd valamikor lefotózom. :D

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.02.01. 08:19:54

@nofatchx: ebbe a lampatestbe nem lehet belevagni.

Kezdő Laikus 2012.02.01. 11:34:33

Nagyon tetszik a motor, Baowah mester! Jolsikerult darab! Sok boldog kilometert, szeles utat!

Virago_1000 2012.02.01. 13:44:21

@baowah: Ne add el a GS-t. Kerlek. Inkabb irj rola. A legallatabb motorod. SZERINTEM.

Kiskaresz 2012.02.01. 14:20:59

@baowah: én is egy véleményen vagyok Virago_1000-rel, és veled abban is egyetértek hogy túl sok a hengere (és az is sorban van brr)de brutálszép az a motor :P

lezlee 2012.02.01. 14:33:17

Minha tavaly már láttam volna szlovák oldalon a motorod az eladoak kozott. Nem tul gyakori a bandázzsal boritott GS "erre" felé... :o)

Breacher 2012.02.01. 14:52:36

@Bazsi(HUN): Be kell dobni valami elterelő hadműveletet. Kár hogy már nincs Karácsony:)

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.02.01. 16:04:40

@Tomchy: koszonom. A szarbarna nekem is jatszott, Szakal megtiltotta

Bazsi(HUN) 2012.02.01. 16:08:08

@Breacher:

Áh mindegy. Megkérdeztem őket, hogy mérjék már le, vagy 1 centivel kisebb mint a lábam...

Bazsi(HUN) 2012.02.01. 16:09:36

@Tomchy:

Ember ezek nagyon jók! Ügyes vagy. :)

Én is majd egyszer át akarom fújni a paripát. Bár én ilyen angol verseny zöldre gondoltam, az jól állna neki (Most ilyen furcsa kékes-zöld)

Bazsi(HUN) 2012.02.01. 16:11:29

Héééé. Most vettem észre, ugyanolyan hátsólámpám (féklámpám) van mint neked! Mennyi volt neked? Nem volt olcsó mulatság, de megérte, marha jól mutat az enyémen is.

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.02.01. 16:30:45

@Bazsi(HUN): keszulok is lecserelni, barmi masra.

Bazsi(HUN) 2012.02.01. 16:36:08

@baowah: Mert mi a baj vele? Nekem semmi gondom nem volt eddig azzal.

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.02.01. 16:38:24

@Bazsi(HUN): pocsek minosegu kinai szutyok, sajna.

Bazsi(HUN) 2012.02.01. 16:39:40

@baowah: Nekem működik. Lehet az a baj, hogy neked nincs befedve, mert nekem van felette egy pici idom.

Bazsi(HUN) 2012.02.01. 16:55:42

@baowah: Hát én nemtudom, én a bázismotorról rendeltem, 10 ezer felett. Eus, meg minden Isten tudja. LED világítás, sokminden nem tud benne elromlani. :)

Bazsi(HUN) 2012.02.01. 17:11:05

@baowah: Akkor mindjárt más a leányzó fekvése. Ez nekem jól működik, mondjuk meg is kérték az árát.

Szomjas77 2012.02.01. 17:39:34

"Egyik délelőtt tartottunk szerkesztőségi hibamegtippelő versenyt" :)))
Gyakran van ilyen nálatok?

Tomchy 2012.02.01. 18:07:10

@Bazsi(HUN): Dobj egy fotót, átkenem a Tiedet is szívesen így virtuálisan.

Bár öregebb HVTM-esek biztos azt mondanák, hogy ne rám bízd a festést! ;O)

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.02.01. 18:57:20

@Szomjas77: naponta. nem tudjuk mi velunk a baj.

Breacher 2012.02.01. 19:00:20

@Bazsi(HUN): "The chain in those handcuffs is high-tensile steel.It'd take you ten minutesto hack through it with this.
Now, if you're lucky...you could hack through your ankle in five minutes."

Na ez elég mad maxes lenne:)

Szomjas77 2012.02.01. 19:06:57

@baowah: szakmai ártalom talán? :))
Megkell röntgenezni vagy ultrahangozni,ha már a megbontás helyett tippelgettek! :) Esetleg még endoszkópot nekije!

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.02.01. 19:20:30

@Szomjas77: ismersz Dr. Kvasztics Fedoron kivul olyan orvost, aki diagnozis helyett azonnal muteni kezd?

Szomjas77 2012.02.01. 19:30:30

@baowah: nem ismerek senkit. Én úgy vagyok vele,hogy ha megy a motor azért szedem szét,ha nem megy akkor azért. :) Egy ennyi idős gépnél sajnos mindig lehet találni valami hibát. Alkatrészt lehet még kapni hozzá?

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.02.01. 19:39:03

@Szomjas77: eddig meg kaptam, igaz, mindent az ebayen rendeltem.

Virago_1000 2012.02.01. 19:46:06

@baowah: "tul gyari es tul sok a hengere :) "

- meg fogod banni. Remelem kapsz egy isteni szikrat, hogy ne-ne-ne.
Ha tul gyari, azon lehet segiteni.
De nagyon tuti, madmaxos a gep. Ha nem lennek autorestauralas kozepen, megvennem!!!

Tomchy 2012.02.01. 20:01:54

@baowah: Az nem Kvasztics volt.

"-Önök betegek?
- Nem -feleli Senki.
- Mindegy - mondja jóságos, megnyugtató hangon -, majd azok lesznek, és én megoperálom önöket. Winter tanár vagyok."

Bazsi(HUN) 2012.02.01. 20:16:49

@Breacher: Hát végül is csak egy centi... bár szerintem ha a hölgyeket kérdezzük sok az az egy centi. :D

Bazsi(HUN) 2012.02.01. 20:19:15

@Tomchy: Holnap lövök róla egy-két jó képet, mert változott picit a télen. Köszi. :)

baowah · http://baowah.blog.hu 2012.02.01. 20:37:47

@Virago_1000: a mad max hamarosan valosag lesz, nem kell motorral imitalni. viszont egy cx500 blokkos kertitrike kis platoval kene

Bazsi(HUN) 2012.02.01. 21:09:18

Ezt mondták már a Mad Max idejében is...:D

Time Machine Works 2012.02.01. 21:09:27

Elöször is bocs az OFF-ért, de valahol azért témába vág.
Új vagyok itt. Motorépítésbe kezdtem, és elég sok dolog jön szembe velem, amiről jó lenne, ha tudnék olyan emberekkel konzultálni, akiknek már van valamennyi tapasztalatuk a témában, illetve az épített motorok forgalomba helyezésével kapcsolatban. Ha bárki úgy érzi, hogy segítene nekem, akkor ha a post szerzője is megengedi, beszúrnék majd egy mail címet.

Breacher 2012.02.01. 21:15:49

@baowah: Küldj légy szíves ide is egy összeget meg egy várható aktuális időpontot a GS-sel kapcsolatba: predator2000@freemail.hu

Time Machine Works 2012.02.01. 21:31:22

@baowah: Az ihlet is az egyik postodból jött. Öt szeretném megépíteni: street-tracker.blogspot.com/2009/07/near-complete.html

Persze változtatásokkal, de az alap ilyen lesz. Szeretném majd végigblogolni az egészet.
Már megkezdtem az alkatrészek beszerzését is, viszont mielőtt magát a motort megveszem tisztáznom kellene pár dolgot...

Az E-mail pedig timemachineworks@gmail.com

Time Machine Works 2012.02.01. 21:57:50

XL vagy XR 600 . Az NX-nek szögletes a váza. Azt kellene tudnom, hogy egyszerűbb kivitelezni. Van egy XL 600 ami ideglenesen ki van vonva a forgalomból, de eléggé egyben van. Azt relatív olcsón meg tudnám venni, le tudnám műszakiztatni, aztán nekiesnék, ás átszabnám. Vagy megépítem, és úgy próbálom forgalomba helyeztetni.
Ehhez kellene pár jó tanács, mert ennek tükrében venném meg az alapot...
Azt is jó lenne tudni, hogy ha van egy forgalomból ideglenesen kivont motorom, abban a blokkot ki lehet-e cserélni, és úgy forgalomba helyezni...

Raticus 2012.02.02. 13:27:30

Nahát, az Árpi nem is dicsekedett vele, hogy van a motorjáról egy cikk a bikeexif-en (vagy csak lemaradtam):

www.bikeexif.com/yamaha-xs400#more-12654

Ők meg a bikermetric.com-on találták a motort. Totalbike goes intrnational. :) Ha nem készülnék külföldre tán meg is venném a motort, csak a bőrszíjat cserélném le tengerészkékre. A "madár" alatt a rozsda természetesen maradna.

Raticus 2012.02.02. 15:04:13

Jáj, bázz, és én meg eddig azt hittem nem vagyok funkcionális análfabéka. Ezek szerint mégis, most hogy még egyszer átolvastam tényleg én vagyok a hülye. Mindegy, a rozsdát akkor is hagyd meg ezen! :)

Friss topikok

Hirdetés