Csak angol, csak régi

Frank Chatokhine érdeklődése teljes mértékben egybe esik apjáéval, szenvedélyes szerelő, motoros és versenyző. Nem okozott neki problémát, hogy 1994-től, vagyis tizennégy éves korától a családi vállalkozásként működő, régi angol gépekre specializálódott műhelyben kellett dolgoznia, mivel előtte amúgy is iskolakerülő volt. A szentély, ahol a film szerint most is parkol néhány olyan csoda, amelyért örömmel adnánk egy kis gerincvelőt, 1972-ben kezdte meg működését. Akkortól változtatják az ólmot arannyá, mint írják a céges honlapon.

A most harmincas örömszerelő kamaszként kezdte motoros pályafutását is, mégpedig egy 1936-os Velocettel – ma is kizárólag a múlt század harmincas és hetvenes évei közt gyártott típusokkal foglalkoznak. Az új motorokat is ismeri, de nincs róluk nagy véleménnyel.

Csak bólogatunk, amikor Frank azt mondja, számára egy motorkerékpár tökéletes megismeréséhez elengedhetetlen az alapos próba, lehetőleg versenypályán. Ha scramblerről van szó, a műhely közelében lévő könnyű terep is szóba jöhet. Úgy száguld ezekkel a régi BSA-kkal, Nortonokkal, Velocettekkel, mint a boldog békeidőkben tették, mielőtt a felkelő nap országából érkező négyhengeresek hulláma átcsapott a patinás európai márkák feje fölött.

Az elvarázsolt műhely egyre több ügyfelet vonzz, sokan közülük külföldről jelentkeznek, mivel kevés igazán jó javítómester foglalkozik az öreg, de imádni való gépekkel olyan tisztelettel és szakértelemmel, mint a Chatokhine műhely.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr783291776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1kutya 2011.10.10. 15:31:37

asszem meg kell kérdeznem nagybratyeszt, hogy hova kótyavetyélte el a 350-es BSA-t...

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2011.10.10. 15:55:16

Gépház,gépház!
Képek nem kattinthatóak!
Forbidden van!
Skandalum!

Bazsi(HUN) 2011.10.10. 17:01:20

Hát igen... neki bejött az élet...:)

apamacko 2011.10.10. 21:44:19

A 11. képtől végen lett.....

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.10.11. 09:04:01

Ahogy emlékszem, a kölöknek már az apja is nagy mágus volt. Sokszor említették a nevét a régi újságokban.

Jó ezeknek a frankoknak, hogy nagy az ország, képes eltartani négy-öt ilyen műhelyt, mint ez. Vannak hasonló klasszikus motorjavításból élő srácok Elzászban, meg valahol Marseille környékén is.

Moto-Cat · http://srx.ini.hu 2011.10.11. 09:43:45

Nagyon jó, hogy nem hagyják ezeket a régi gépeket elrohadni valami nagy hátsó kertben... Én is szívesen dolgoznék egy ilyen műhelyben. Nem tudtok valahol egyet itt a környéken?

Bazsi(HUN) 2011.10.11. 10:13:07

@Moto-Cat: Az a gond szerintem nálunk a motorépítéssel, hogy aki ilyesmi stílusban gondolkodik az magának épít... Amúgy csatlakozok hozzád, én is szívesen dolgoznék inkább ilyen helyen. :D

Moto-Cat · http://srx.ini.hu 2011.10.11. 10:41:06

@Bazsi(HUN): Mondasz valamit. Még ha igény lenne is ilyen műhelyre, sajnos pénz nincs, hogy a nagymagyar átlag ezt meg tudja fizetni. Így hozott dolgokból építkezik otthon, apránként. Ahogy mi is... :)

Bazsi(HUN) 2011.10.11. 19:05:30

@Moto-Cat: Nem baj, mi élvezzük a legjobbat!:D Persze jó lenne ilyen gépeken is dolgozni, hiszen ezek ihlették a mieinket is...:)

Moto-Cat · http://srx.ini.hu 2011.10.12. 07:15:32

@Bazsi(HUN): Persze, hogy élvezet. De néha elég bosszantó is tud lenni, ha valami nem úgy sül el, ahogy tervezted. Bár, miután sikerül megoldani, akkor úgy érzed, te vagy a legboldogabb ember a világon. Ha pár dolog összeáll, akkor nagy valószínűséggel hozzájutok egy Yamaha mopedhez. Nem tudom, milyen állapotban lesz, de vele terveim vannak!

mpali35 2011.10.12. 07:22:17

Csak bólogatunk, amikor Frank azt mondja, számára egy motorkerékpár tökéletes megismeréséhez elengedhetetlen az alapos próba, lehetőleg versenypályán
Hat en nem bologatok, mikor ezt mondja, mivel a Francia nyelv nem az erossegem:-)) Kar, hogy nincs forditas...
A puding probaja az, hogy megeszik, a motore az, hogy mennek vele. Az aki uvegbura alatt tartja a veteran motorokat, s nem viszi ki az utra napsuteses napokon evente legalabb3-4szer, az csak gyujto, de nem motorbol van a lelke.
En szemelyszerint a 90-94 kozotti motorokra bukom, akkor mar a loerok es a megbizhatosag is osszeertek, de meg nem kezdodott meg a kilok eszement lefaragasa az elettartam karara. Egy olaj-levegos Gixer 1.1es blokkjaba bele lehetett rakni vagy ketszazezer kilometert, s nem eppen kimelo uzemmodban. S ezek a motorok is lassan 20 ev felett jarnak.

Bazsi(HUN) 2011.10.12. 08:58:25

@Moto-Cat: Akkor rendeződött a helyzet? Csak azért gondolom, mert új projektbe kezdesz.:) Nagyon remélem. :)

Moto-Cat · http://srx.ini.hu 2011.10.12. 14:17:33

@Bazsi(HUN): Sajnos még nem rendeződött. De a hozzájutás nem feltétlen igényel pénzkiadást. Pucolgatni, szépítgetni, szerelgetni meg hozott dolgokból. Hisz tudod. Bár már most is van egy folyamatban levő projektem, csak az éppen abszolút pénzhiány miatt áll. Szétszedve vár a műhelyben a cucc, hogy végre hozzálássak. De nem sürgős.

Bazsi(HUN) 2011.10.12. 20:52:52

@Moto-Cat: Nem kell sehova sem sietni, jön a rossz idő.:) Most a legfontosabb a jó hangulat, majd rendbe jön minden, szurkolok!

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása