Szabadságot a szeleprugóknak!

Mai kedvencünk Ehn professzor Rudge versenygépe: az 1935-ös egyhengeres replika csupán, de részletei megegyeznek az eredeti, Man-szigetet megjárt TT motoréval. Egyszerű és fekete, ám mégis annyira szép, hogy legszívesebben odébb taszigáltam volna a körülötte kiállított veteránokat, csak hogy gyönyörködhessek benne.

Az osztrák magángyűjteményből származó versenymotor egyhengeres, motorja 249 köbcenti. Nézzék meg a szabadon dolgozó rugókat – a hengerfejbe négy, radiálisan elhelyezett szelepet szereltek.

Teljesítménye manapság senkit sem hatna meg, de akkoriban jónak számított a 18 lóerő: a könnyű kis gép végsebessége 140 km/h. Az angol Rudge kategóriája egyik legjobbja volt – formájánál talán csak hangja lehet dögösebb.

Az OT Expo másik gyöngyszeme szintén Friedrich Ehn tulajdona: az 1927-es New Hudson elegáns, korának egyik legkellemesebb sportmotorja. Az egyhengeres négyütemű 21 lóerőre képes, váltója háromfokozatú – érdekessége mégsem ez a pár adat, hanem a ritka, restaurálatlan állapot. Hát nem szebb így kopottan, mint valami új, szintetikus köntösben?

Érdemes megnézni Molnár Róbert Raleigh 600-asát: az 1932-es motornak ő a második tulajdonosa, még az eredeti számlák is megvannak az angol géphez. Váltója háromfokozatú, végsebessége óránként kilencven. A korabeli összes Lucas extra rajta van – csak azt tudnám, hogy a közepesen barbár veterán-minősítők mi a fenének ragasztották a tankra a MAVAMSZ plakettet; azt hiszik, ezzel hozzá tudnak tenni az angol formatervezéshez? 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr152831184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.04.16. 17:47:26

Tényleg szépek :) A Rudge-n az a láncvédő nagyon kemény :)

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2011.04.16. 17:50:26

Aki ezt a plakettragasztást művelte/kitalálta, az érdemelne egy nagy körmöst.
A pöcsére.
Ráspollyal.

fogash 2011.04.16. 18:00:41

tihanyban van egy rudge egy fészerben, kb 15 éve (20?) még én is motoroztam rajta egy kört, mert csak benzin kellett bele és már el is indult. öt évnyi állás után.

GERI87 2011.04.16. 18:30:58

"Hát nem szebb így kopottan, mint valami új, szintetikus köntösben?"

Látom ez ilyen új mánia:)

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.04.16. 18:49:35

@GERI87: nem uj mania. ha megnezed pl. a mervado angol aukciokat, az eredeti allapotu, eredeti festesu gepek sokkal tobbet ernek, mint a felujitottak. ami igy is van rendjen - legalabb kepet kapsz arrol, hogyan telhettek az elmult evtizedek.

GERI87 2011.04.16. 19:02:02

Mármint úgy gondoltam hogy nálatok...
Bár lehet eddig csak nem tűnt fel.

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.04.16. 19:04:18

@GERI87: meg onnantol, hogy lefested, lekromozod, mar nem lesz eredeti allapoto. csak olyan, mint az eredeti volt ujkoraban.
a patina es a rozsdapotty az nem szegyen, csak kaeurpaban, ahol a szarnak is csillogni kell.

mükkemakk 2011.04.16. 19:24:37

Szép motorok az olajszag most, így a képeken is átütött. De nem adnám oda a sor 4-es kezelhetőségét, ill a 100+ ló érzését.

Egy használatban megkopott motor hiteles.

zotyesz66 2011.04.16. 19:25:02

Itthon nem maradt eredeti állapotú öreg jármű vagy csak nagyon kevés. Az '50-es években vasgyűjtés címen bezúzták a nagy részüket, ami megmaradt, azt meg széthajtották. Szóval ami kevés megmaradt azt sajna restaurálni kell.

Pepejoe 2011.04.16. 19:38:06

mükkemakk: Egyetértek...:)

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.04.16. 19:57:55

@Pepejoe: en mar felelmetesen unom a sornegyemet. erosen gondolkodom az eladasan.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.04.16. 20:07:41

@GERI87: >>"Hát nem szebb így kopottan, mint valami új, szintetikus köntösben?"

Látom ez ilyen új mánia:)<<

Ilyen régi vas eredeti köntösben. Megfizethetetlen.

Gzula[HUN] 2011.04.16. 21:05:27

@baowah: Ha már gondolkodsz rajta, akkor el is akarod adni. Ez az utolsó fázis a meghirdetés előtt. Egyébként mi a baj a Szuzival? Uncsi?

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.04.16. 21:31:21

@Gzula[HUN]: tul sok a hengere :) mas bajom nincs vele.

TSiga · http://alfaamore.hu 2011.04.16. 21:42:40

A magyar veterán minősítők állatok! Felragasztani valamit egy veterán valamire egyszerűen barbárság. Látszik, hogy kiszuperált merkuros párttitkárok, meg portások. Legalább a tank aljára ragasztották volna. Mondjuk az sem kíméletes, de ha már ragasztani akarják , akkor oda. Úgysem használnák a motort hóban-fagyban-terepen, hogy leessen róla.

conmorientes 2011.04.16. 21:47:23

@baowah:

Pont nekem nem kellene megvédenem a Mavamsz minősítési rendszert, mert az alapvetően úgy rossz ahogy van.

Egyben azonban teljesen biztos lehetsz, hogy a táblát nem ők ragasztották a tankra, illetve hogy sehova sem ragasztják.

Ez ugyanis kizárólag a tulajdonos döntése.

Teszem hozzá ragasztgatni gyakorlati lehetőségük sincs, mert a minősítésen kizárólag jegyzőkönyvet kap az ügyfél, a kiskönyv és a tábla postai úton jön, rendszámért meg mehet a plakett kft-hez.

Csak hogy pontosítsunk...

Ettől függetlenül még maradéktalanul egyetértünk abban hogy egy ilyen sárkányon sem nem elegáns, sem nem okos megoldás.....

De ezt okkal tessen a tulajdonosnak címezni.

conmorientes 2011.04.16. 21:52:42

@TSiga:

Először próbálj meg minősíttetni valamit aztán jöjjön a párttitkározós szöveg.

Szülők még nem mondták, hogy biztos nem annak van igaza aki a leghangosabb, vagy aki a hülyeségre a leghamarabb bólogat helyeslően ?

Béke, nyugodj meg.

conmorientes 2011.04.16. 21:59:06

@baowah:

Egyébként van ennek szebb megoldása is, láttam már motor villaszárán szépen elhelyezett krómozott tartót is ebből a célból, vagy autón, műanyagra kasirozott korrekt bőrtokot a műszerfalon.

Nékem igazán egyik sem tetszett nálam a táblák otthon pihennek, mert az OT rendszám minden további nélkül igazolja valamilyen veterán minősítés (jelenleg itthon Mavamsz, vagy Fiva) meglétét, és ennyi nekem több mint elég.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2011.04.17. 04:11:04

ehh... GERI sokadszor bizonyítja, hogy zöldfülű, nem kell foglalkozni vele, majd kinövi.

törp33 2011.04.17. 08:15:44

@conmorientes:

A táblát tavaly (meg azelőtt pár alkalommal) még kézbe adták a minősítés végeztével. A kiskönyv jött csak postán.
Amúgy tényleg a tulaj helyezi el a táblát.
Nekem az egyik a forgalmi tokjában van, ami elméletileg szabálytalan.
Ja és csak ragasztani lehet, pl. szegecselni nem.

GERI87 2011.04.17. 10:09:11

@Opel P1:

Miért? Mert nem hat meg hogyha rajt van a 30 éves csokifolt a kárpiton, meg a fiatalkori koccanás berozsdált nyoma?:)

Nem mondtam hogy hülyeség de attól még nem lesz valami kevésbé hiteles a szememben ha régi de újszerű és nem hagyják "érni" már évtizedek óta...

Senki nem mondta hogy értek a veteránozáshoz és nem is akarok.
Csak tettem egy laikus megjegyzést.

Friss topikok

Hirdetés