Praktikus motor a dízel Ural

Az Ural nyers és egyszerű, sokkal inkább traktor, mint közlekedési eszköz. Ez nem hátrány, sokan éppen ezt értékelik a német gyökerű orosz járműben. Heiko Fleck is ebbe szeretett bele, ám ő a dízelek szerelmese – nem véletlen, hogy átépítette az 1953-as M72-t.

A durva váz és az elpusztíthatatlan fémelemek passzolnak a gázolajos csettegőjéhez: a soros kettes 505 köbcentis Lombardini motor gond nélkül befért a súlyos bokszer helyére. Heiko elmondása szerint a fogyasztás mindössze két liter – az igénytelen konstrukció akár repceolajjal is működik.

A Molotov névre hallgató gép végsebessége 105 km/h. A futómű, a tank, a nyereg és fékek eredetiek maradtak, sőt, a váltót is megtartotta a német gépész. A dráguló üzemanyagárak mellett kifejezetten kívánatos a motor – aki érzi az apokalipszis közeledtét, vigyázzon, ebbe könnyen beleszeret. 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr482746952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2011.03.17. 13:21:37

Ezekkel a gumikkal 105 ? :D Bátor faszi lehet !

szimencsing:) 2011.03.17. 14:58:00

azért kipróbálnám, no persze nem mernék 100at menni az tuti:)

GERI87 2011.03.17. 15:07:45

Ezek a beépített dízelblokkok mindíg rondák:)

A hangja nem is olyan szörnyű...

muz 2011.03.17. 15:33:12

Szerinted nálunk lenne rajta saját legális rendszám?Pfff!!

Amúgy tetszik,a kreativitás mindenképp!

AzHofi 2011.03.17. 15:38:56

A hangja szerintem férfiasabb mint bármelyik tudományosan herélt herlinek :-)

etteremerd 2011.03.17. 15:45:47

4 ütemű robogó is 2 litert eszik csak az szarul néz ki.

Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2011.03.17. 15:57:37

Ütős rotakapa hangja van...
Más a jawa caferacer, meg eladó?! Miért, miért nem, ha igen?!
caferacer.blog.hu/

hópapa · http://siorultek.blog.hu 2011.03.17. 16:19:48

Nem vagyok szakértő, ezért azt szeretném kérdezni az okosabbaktól, hogy tul.képpen mi is az oka annak, hogy nem szerelnek gyakrabban dízelmotorokat a motorkerékpárokba?

hópapa · http://siorultek.blog.hu 2011.03.17. 16:24:02

Német, orosz, olasz, keveredés, és amcsi bukó hozzá.
Éljen a világbéke az ilyen őrültségekben! :o)

csakazértistotalcar 2011.03.17. 16:25:22

Van abban valami bájos, hogy pont most, mikor a diesel drágább mint a benzin, de ezzel együtt nagy szám. Én anno katonaságnál az oldalkocsissal jártam. Az oldalkocsi kereke is hajtott volt, a ház falára is felment. Szuper gép, igaz nem a sebességéről volt ismert.

wasch 2011.03.17. 16:43:26

azt mondja meg valaki, hogy ilyen videokhoz azt a kurva zenét mért mellékelik mindig? semmi más nem érdekelne, csak a motor hangja.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.03.17. 17:09:03

Ez vagy valami, vagy megy valahova.

don't 2011.03.17. 17:12:37

Mo.-n probalna meg forgalomba helyezni......
Amugy a motor 1 hengeres....

SquareWire 2011.03.17. 17:26:28

@bobbafet: Nekem nem. Tetszeni tetszik és szívesen ki is próbálnám, de elhánynám magamat a dízel szagtól. Elég azt szagolni 0-24 a buszoktól..

Pistabá 2011.03.17. 17:34:59

Ez a Lombardini amennyire tudom nem is jármű hanem állómotor. Gyárilag rendesen optimalizált dízel aggregáttal 2 liter fogyasztás mellett lehetne jobb menetteljesítmény, 20 literes tankkal 1000 km hatótáv. Jó nagy baromság hogy még nincs ilyen.

GERI87 2011.03.17. 17:35:59

@etteremerd:

Meg gyengébb...ez kb 10-12 ló meg 30Nm a Lombardini blokkal.

@hópapa:

Hát mer minek?
Hobbi jármű...fontosabb a hang meg a karakter mint a fogyasztás.
Eddig így volt...

@csakazértistotalcar:

Lehet drágább, de a 2 liter az 2 liter...

Italian beauty 2011.03.17. 17:55:03

Diesel van Hollandiából, EVA Track diesel, ha jól emlékszem, Smart motorral, automata váltó Kanadából hozzá, hatótáv 9oo km kb.,
ár 17ooo euró körül.

régiiskola 2011.03.17. 18:26:23

Orosz
Diesel
Kardánhajtás
Ural
Régiiskola
Ennél jobb motort soha életemben nem láttam.
Az én igényeimet tekintve..........

pappancs 2011.03.17. 19:01:15

Valaha, azt hiszem 1967-ben én is hajtottam néhány száz kilométeren Uralt, többnyire oldalkocsival, de az igazi élmény az a szóló volt!:-) Ma is kéne, főleg így dízel motorral. A fogyasztása verhetetlen, ha valóban elmegy 2 literrel, és hát a régi gép nem volt kényelmetlen az út során. Jó volt ülni rajta, igaz, az már két lengő nyerges volt. Autóban volt dízelesem, azt is imádtam, egyszerű, örvénykamrás, elnyűhetetlen.... a szépség meg relatív. Jó ötlet volt az építőtől!:-)))

Gpety 2011.03.17. 19:08:34

Ezt itthon nehezebb lenne... Már alapból egy típusidegen motort belerakni? A bürokrácia megfejne elég szépen.... Repce olajjal is elmegy? Ezt tudja meg a finánc....

zsolt64 2011.03.17. 19:17:54

A moci , jó , az ötlet is
de aki a videót készítette annak teleönteném a fülét valamivel...
A motor hangját akarjuk hallani nem valami hülye zenét !!!

zsolt64 2011.03.17. 19:21:15

Amúgy igazi erdészeknek való moci lehet..

muz 2011.03.17. 19:36:42

Jé, én szóltam utoljára és milyen okosat:-)!

Schütii 2011.03.17. 20:03:49

Nem mopedautókba szerelik ezeket a Lombardini motorokat?

csuvel 2011.03.17. 20:04:36

nem kéne. inkább egy robeszt ide!

Schütii 2011.03.17. 20:10:38

Két suttyó motoros, nem is intenek egymásnak...
A hengerek száma valóban 1, biztos kiesne a tömés a fogamból ha ezzel kéne motoroznom.
Ötlet meg az Enfield-ről van.

Tsyga 2011.03.17. 20:14:06

Szerintem nem rondább ez a blokk, mint a gyári. Sőt nem is üt el. Tetszik.

Schütii 2011.03.17. 20:26:13

@muz: Kár azért a szép /1 ért...

Öreg motoros 2011.03.17. 20:47:38

Nem ennek a motornak a neve a Molotov, hanem a németek általában hívják Molotovnak az M72-eseket.

attila633 2011.03.17. 21:06:40

A motor jópofa!

De az valami borzasztó, ahogy az operatőr a kamerát kezeli.

baowah · http://baowah.blog.hu 2011.03.17. 21:35:39

@attila633: operator? kamera?

haver, fenykepezogep :D

humanoid40 2011.03.17. 22:17:15

Túrázni pont jo lenne a diesel.Nagyobb súly és a "nem fordulatból" való motorozásnál pont okés szerintem.

Merida001 2011.03.17. 22:42:36

@nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk:

Így van!!:) Ráadásul még az alapjáratnál is light-os légkalapács jelleggel rángatja a csávó kezeit. Nagyon átadja a motor a vibrációt a vázon keresztül. Ettől függetlenül kellene a vas, de óvatosságra intene a használata. Gumikat egyből cserélném...:) Meg a színét feketére átfestetném.

geri6x6 2011.03.17. 23:44:19

@SquareWire:

Ha csak 30%ban megkevered a "gyári" gányolajat bioval (repceolaj, használt sütőolaj, akármi) teljesen megöli a diesel-szagot. És gazdaságos is!

bozót lajos (törölt) · http://bozotorszag.blog.hu/ 2011.03.18. 00:56:15

kár hogy ebben az országban nem lehet ilyet

We make the world a better place 2011.03.18. 09:19:06

Mit lehet ebben az ortszágban csinálni, ami előnyös az emberek számára?

Erezneki 2011.03.18. 09:43:18

Hát az az amcsi sisak tényleg nagyon stílusidegen...

Virago_1000 2011.03.18. 09:49:14

"durva váz és az elpusztíthatatlan fémelemek "
- Ez barmely mas motorra jobban igaz, mint egy orosz csokevenyre. Szeretnem tudni, honnan szarmazik a minden valosagalapot nelkulozo sztererotipia, hogy a ruszki gepek robosztusak, elnyuhetetlenek.
Ahanyszor orosz geprol van szo eppen ugy elmaradhatatlan resze a cikknek, mint a "szent kvarcora" kritizalas a japanoknal, vagy "unalmas"-ozas a volvonal.

Virago_1000 2011.03.18. 09:57:19

Az uralrol: Amugy terepen biztos jobb mint 1 cross, mert kevesebbet fogyaszt. Ha igaz a 2 l akkor sem jobb a robogonal, mert kevesbe pakolhato, es lassu, viszont cserebe szebb, es hat az alkotas orome.

GERI87 2011.03.18. 10:48:07

@Virago_1000:

100-as végsebesség...12ló..+ egy 30Nm..szóval 80-90 utazó..egy robesz nem tudja ezt.
pakolni meg miért ne lehetne?
Oldaldoboz azt kész.

bee-lah 2011.03.18. 11:07:01

Az senkinek se tűnik fel, hogy milyen sima aszfalton gurulnak?
a 4-5 számjegyű úton...

B1

Chingachgook 2011.03.18. 11:40:48

bee-lah: pont erre gondoltam, ilyen minosegu utakon me'g villanybiciklivel is elvezetes lehet a kanyargas ...

trabirider 2011.03.18. 14:15:07

@hópapa:
Azért nem, mert két ugyanolyan teljesítményű benzines és dízel blokk közül a dízel
-nagyobb
-nehezebb
-kevésbé pörgős
-sokkal jobban ráz
-a nagyobb kompresszió miatt nehezebb indítani, ezért komolyabb önindító és akksi kell (újabb plusz súly)
-és nem utolsó sorban drágább is

Persze előnyök is vannak , mint például a brutális nyomaték alacsony fordulaton, a kis fogyasztás, a hosszú élettartam, ezért néhány gyár csinált gázolajos motort.

Amúgy nekem is nagyon tetszik, szívesen kipróbálnám, biztos nagyon különleges...

dextercapo 2011.03.20. 16:16:38

a lombardini dizelek gyarilag regebben gyarilag limitlatak voltak a mopedauto szabaly miatt - de egy csavar levagasaval jelentosen nott a teljesitmeny .

David Bowman 2013.07.26. 10:42:08

Mint régi URALos, hogy helyretegyem az előitéletes hülyeségeket így 2 év után:
Az "elpusztíthatatlan fémalkatrészek" bilivasból vannak,szarok, és gyengék.
A "súlyos boxer" viszont könnyű. 10 kilóval könnyebb mint egy mostani ugyanilyen motor.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása