Virago projekt: a körvonalak már kivehetők

Éljen a magyar-szovjet barátság!

Sötétedés után értem Kerepesre, és ahogy bebotorkáltam a műhelybe, egyből nagyon kellemes kép fogadott: az a sziluett, amit alapban elképzeltem. Elöl egy Honda CBR 600 F 16 collos kereke, valamikor a 90-es évek második feléből. Rajta egy Harley-Davidsonokra gyártott Dunlop gumi. Ragaszkodtam a jó fékekhez, ezen pedig 310-es tárcsa van, és rá lehet rakni egy hatdugattyús nyerget, mondja Pistike.

Nagyszerű, nagyszerű: jó ez az első kerék, akárhonnan is nézem. De Pistike alapos, elhozta Zoli vecsési bontójából a Virago eredeti első kerekét is, meg persze a villát. Plusz még egy Kawasaki ZXR 250 villáját is, ami elég jó, mert állítható a csillapítás, fordított teló, miegymás, de az rövid volt. Ez kívánja a nyolcvanvalahány centis villát.

Nagyjából érzem az üléspozíciót

-Anatómiailag most elég jól néz ki. Kérdés, hogy mennyire rontja el a látványt a permetező. 

–Az? Szuperjól szétjavítja!

-Az a bödön lesz rajta?

Nem, az egy másik: négy permetezőjelölt van, ezeket Pistike a Vateráról már megvásárolta, az összérték harmincezer forint körül jár. Rusztikus bödönök, valószínűleg az lesz a nyertes, amelyiken domborított szőlőlevelek és VINUM felirat is van. Akkor még azt is megfontolhatjuk, hogy ha már úgyis van egy Yamaha Vino robogóm, legyen mellé egy Vinum cruiserem.

Szilvássy István borosgazda permetezni indul

–Na de mi lesz azzal a három permetezővel, amit nem használsz fel? - kérdem a művészt. Pistike szinte nem is érti, olyan természetesen vágja rá, hogy jó lesz az még valamire.

A tank nem egy az egyben lesz a parmetezőtartály, mert egyfelől már a derekába kerül egy hosszabbítás, másrészt Pistike nem adta fel a MZ Trophy-s fejidomot: valahogy előrejön, a kormány elé, abban lesz a dupla lámpa. Dupla?! Nem arról volt szó, hogy csakis aszimmetrikus lehet? Dehogynem, az is lesz: az egyik lámpa olyasféle burkolatot kap, mint a Nissan 280 ZX-é. A másik pedig szintén burkolt lesz, de nem plexivel, hanem réz ráccsal. Hogy Pistike honnan szerez ugyanolyan réz rácsot, mint az a lámpa, ami még sehol nincs, az ő titka, illetve nem titka – azt mondja, legfeljebb kifaragja szappanból és leönteti, vagy összerakja rézdarabokból. Az idom tetejére pedig egy réz szélvédőkezdeményt szán, szegecselve. Nem vagyok nagy szélvédőpárti, de ezt megnézném.

A domborművek a motorra is rákerülnek

És akkor rátérük a légszűrőre. Természetesen fel se merült bennem, hogy Szilvássy művész úr valamilyen katalógus-giccs chopper légszűrővel szúrná ki a szemem, egyébként azokat a jellegzetes házformákat mintha kifejezetten szemkiszúrásra is  tervezték volna. Pistike azt mondja, valamilyen munkagép légszűrőháza lesz, egy jó kis olajtükrös. Juhé, mondom, Pobeda!

Nem, nem, mosolyog elnézően Pistike, az túl nagy hombár volna ide, ő egy Bobcatére gondol, ami úgy néz ki, mint egy régi teherautóé, csak kicsi. Ráadásul nem egy légszűrő lesz, hanem kettő – az alkotó már látja is lelki szemeivel, hogy ki lesz vágva a tankból a helyük. A Virago eredetileg a vázon át, egy oldalról szív, van szívászaj-csökkentés is, de ennek egyszer s mindenkorra vége, hiszen a szívás zaja jó zaj.

Yamaha Vinum

Ez nem az Orange County Choppers, barátaim: az egyik permetező kicsit szét volt rohadva, de egy része menthető, ami csodák csodája, pont ráoperálható a tankul szolgáló permetező tetejére. Arra jön egy üszkös borzalom, amiről nem tudom mi, de jól néz ki, és Pistike azt mondja, lesz rá három réz pillangóanya. Az egész furcsaság közepében lesz a tanksapka, ami természetesen egyszerűen nyitható majd, de úgy néz ki, mintha rezeket kéne tekergetnem. Time Machine-hangulat köszön vissza!

Ez valahogy a tank tetején lesz

És a segge? Ó, a hátuljához már itt van két VW Bogár-sárvédő. A kettőből lesz egy, végre Pistike egy kis ifjabb Paul Teutul-os szemfényvesztéssel vastag filccel be is rajzolja, hogyan vágja meg, aztán az egyiket oda is próbálja, hogy lássam. Nekem kicsit túlságosan Indian, ugyanakkor “bazmeg, te beteg állat!” kiáltás szakad ki belőlem a legnagyobb elismerés hangján. A színét természetesen homokszórt fehérben kell elképzelni. A vázat hátul egy kicsit át kell alakítani és a kátsó kerékben tapasztalható kotyogás ügyében KawaSzatival konzultálni.

Ifjabb Paul filccel jelöl

Na jó, és mi lesz a terményzsákkal? Fontos tervezési szempont volt, hogy a motor jól vezethető és használható legyen, tehát tudjak hová pakolni. Pistike egyszer viccből mondta is, hogy egy terményzsákra gondolt, mint rakodóhely, de ezt természetesen nem mondta komolyan. Jelen állás szerint a csomagtartó egy csehszlovák katonai éjjellátó berendezés alumínium doboza lesz. Itt most nincs olyan a műhelyben, de Pistike szerint megtekinthetem az Első Magyar Hadi Veterán Egyesület honlapján (már nincs ott a Börze menüpontban). De egy könnyen felpattintható rendszer lesz majd, mint a régi MZ-ken a helytelenül Klauzernek hívott megoldás, amit a Kesjárék hamisítottak, de a Krauzert senki sem tudta kimondani.

Végezetül szenteltünk egy közös, ötperces meditációt az 1000-es Virago blokkjának, hogy mennyire szép motor is ez. Majd megkértem Pistikét, mondjon néhány szót a rá váró buktatókról.

Egy gyors próba szemből

-Buktatók nincsenek, kidolgozásra váró részletek vannak.

Istenem, lesz egy eredeti Szilvássym! Kezdem igazi műgyűjtőnek érezni magam.

Előzmény: 

Fehér Patkány Projekt, első fejezet

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr842600736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BUBISBUBLEK 2011.01.23. 08:01:25

kezd meg jönni a kedvem egy hasonlóan beteg dologhoz ! ;)
dúrvánjólnézki amint így fejben összeállítottam képet sőt pervelzüljóóó ! kíváncsian várom a folytatást ! sok sikert a továbbiakhoz ! ;)

littlerock 2011.01.23. 08:07:59

csak a fejemet csóválom... de majd meglássuk...

littlerock 2011.01.23. 08:15:10

Anúgy ez a vasárnap reggeli kávém mellé veszettül sovány volt... Kéremszépen! én megszoktam a "jót". Igénylem is. Hol van??

Benyás 2011.01.23. 08:41:39

Állat ez, már így nyersen is adja a feelinget. Hátulra kéne egy szélesebb gumi, és/vagy teli felni, mert így nagyon filigrán az elejéhez képest. A permetezős mutatványra kíváncsi leszek, nekem így még nem áll össze a hordó a vázzal.

Mr.Cobb 2011.01.23. 08:45:28

A háttérben lévő kúpos kispók adja:)
Persze a motor is.

mtk001 2011.01.23. 08:53:13

Nagyon szépen alakul !
Le is fogod vizsgáztatni ? Nem kérnek majd ezer papírt és tervet a vizsgán ?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.01.23. 09:03:49

Permetező? Értem én, hogy steampunk, de ez így reggel erős volt:)

'saztán? 2011.01.23. 09:30:29

@mtk001: elvileg kérhetnének, azt hiszem. nekem volt egy motorom, ami át volt alakítva, de megvolt minden engedély és terv hozzá, sőt egy rendőrség által lepecsételt fotót is kellett magammal hordanom a könnyebb azonosítás érdekében. gondolom winkler igy vagy úgy, de megoldja.

Tomchy 2011.01.23. 09:49:40

Még 1-2 ötlet:
- 2x100W stereo hangrendszer, kizárólag szüretelődalokkal?
- Beépített sárkaparós gumicsizma-lehúzó?
- Hátsó ülés helyén demizsontartó? Rendes borásznál mindíg van kóstoló!
- Kétoldali kitámasztókerék, hogy egy-egy jól sikerült borkóstolás után borulásmentes legyen a hazamenetel?

:O)

Ez vagy nagyon szép lesz, vagy nagyon elborult. De kiváncsi leszek, mennyire lesz használható.

Csizirájder 2011.01.23. 09:50:52

Fasza gép lesz ha kész lesz. :)

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.01.23. 10:01:06

már a szőlőkombájn tesztjénél éreztem, hogy winkli nem teljesen normális, de most már biztos vagyok benne

panza 2011.01.23. 10:10:01

........ “bazmeg, te beteg állat!” kiáltás szakad ki belőlem a legnagyobb elismerés hangján."

És amikor nem az elismerés hangján mondjuk leszidnád, mit mondanál neki?:-)))))

ZON 2011.01.23. 10:15:58

Csajozós feliratot a tankra :

"Gyere velem permetelni, tele van a tartány!"

Stevedoki 2011.01.23. 10:42:36

Zsír, ez jó, még ilyet! Hallod Winkler?! :)

yeti 2011.01.23. 11:30:47

A dombornyomott permetezővel elég állat lesz.Még nincs a szemem előtt de kíváncsian várom a fejleményeket.

P12_dCi 2011.01.23. 11:40:02

125-ös motort tegyél bele, hogy én is vezethessem, ha összejön a B125. :D

bobbafet 2011.01.23. 11:45:09

Ez valahogy jól is van megírva, nincs szétbeszélve, ülnek a poénok... Örömmotorozás, örömírás.

Z o z ó 2011.01.23. 12:22:20

@yeti:

Én úgy tudom hogy van/volt(?) 125ös virago...szal hajrá:)

for-avar 2011.01.23. 13:39:32

ööööö...barátom mocijára marmon kanna lett a tank
Kettőt összeheggesztettünk,plazmával átlósan kette majd a belsejéz is kivágva szögletes "csepp" forma lett...a beöntők maradtak...az nagyon jó lett és massziv darabb...a réz alu az horpad és nem is kicsit
De a TR1 XV1000 XV1100 nagyon jó blokk...csak az a fránya Yamaha betegség:levegős blokkoknak szar az önindítója:( de amúgy tuningolható erősen:)

for-avar 2011.01.23. 13:43:43

és szép kipufógója legyen...mert a time machine ott bukta el(szerintem)az előtte végzet rezezett kipuffja jobb volt!A legjobb egy ivelt Vincet Black kidörrenő lenne jó(annak sem volt hagyományos váza)

Bambano 2011.01.23. 14:08:00

És lesz utána egy másfél éves poszt sorozat arról, hogy Winkler küzdelme a hatóságokkal forgalomba helyezés témában?:)

F. Fred Palakon 2011.01.23. 14:39:25

Nagyon fasza, Winkler! Állat lesz a gép.

Psziho 2011.01.23. 15:12:38

érzem ez ütős gép lesz-hajrá!

h4z4rd 2011.01.23. 15:27:44

"–Na de mi lesz azzal a három permetezővel, amit nem használsz fel? - kérdem a művészt."

Tekintettel arra, hogy nem kommersz-custom katalógusokból válogatjátok a komponenseket, ez a kérdés szerintem konkrétan sértő.
Erős szerencse, hogy Szilvássy mester nem az a szájhúzogatós típus. :)

venator 2011.01.23. 15:32:13

"a helytelenül Klauzernek hívott megoldás, amit a Kesjárék hamisítottak, de a Krauzert senki sem tudta kimondani."

Nálunk Pesten mindenki KRauzer-nek hívta, a Klauzert még soha nem hallottam.

Amúgy jó lesz a vas, ahogy Jamie Oliver mondaná: olyan rusztikus! :)

'saztán? 2011.01.23. 18:09:17

ha farkasházy ki tudja mondani, hogy krauzer, akkor...
...akkor ügyes. :)

kawa550 2011.01.23. 18:39:28

Ez nektek egy patkány?! Ez, ez egy patkány:

picasaweb.google.com/kawaTDM/Motorok#5441726410951521090

És magától értetődő hogy egy kapálógép tankja egy patkány krossszon sokkal hatásosabb mint ez a permetezős csilli villi.:))))))))

fizukicsi 2011.01.23. 18:55:28

Erre bizti rámegy, a v-maxi ára.Jobb nem,de egyedibb lesz.Kíváncsian várom a folytatást.Ódaldobozlegyenatöbbirézbűbodzaszedőknekisteccenifog.

megint 2011.01.23. 19:40:26

Yamaha helyett valami klasszikus amcsi blokk jobban passzolna a stílushoz ami nagyon tetszik, szép lesz ez, és használható is, igen tapasztalt és ügyes építőről van szó.

laverdasfc 2011.01.23. 21:31:58

Mióta láttam az amerikai f*szkalapok műsorát, érzem, hogy valami nagyon-nagyon hiányzik a gépeikből. És íme! A kelet-európai moszkovitaság az, ami egy épített patkánymotor sava-borsát adja. Hajrá, csak így tovább, előre a kijelölt úton.
Mert sokkal szebb ám pl. egy MTZ-témájú gép, mint a zöld-sárga szarvasjancsi.
Na most adtam egy ötletet, lehet építeni Belarusz-témában gépet. De szigorúan alacsonyfülkésben ám, mert az elmegy a gyümölcsösben és a panorámás amúgy is rothadó burzsuj hedonizmus, azt kérem hagyjuk meg a rothadó nyugat ópiumának!

nicknév 2011.01.24. 10:12:29

Kicsit eklektikus lesz szerintem. De valószínűleg nem véletlenül nem rézből építik a motorokat manapság. Még ha le is lesz lakkozva, szerintem nem egy időtálló megoldás.

Harlequin 2011.01.24. 11:07:40

El se tudom képzelni, de majd meglátjuk.

Honda RC 51 2011.01.24. 18:12:56

Csak halkan jegyzem megy, hogy nem volt egy CBR 600-asnak sem 16 collos kereke. Minden evjaratnak 17-es.
Viszont a CBR 900 RR jott ki 16-os kerekkel '93-'99.

Friss topikok

Hirdetés