Neppertől is lehet tutit venni

 

Tibike, te ott nem mondasz semmit. Érted? Nem szólalsz meg, bármi is történik.

Ez a három mondat múlt október 28-án röviddel este hét előtt hangzott el, az M7-es autópályán, valahol a harmincadik kilométerkő környékén. Közvetlenül az után, hogy Tibby fél órás, dörgedelmes előadást tartott nekem. Arról, hogy azt a motort, amiért útban voltunk, nem szabad megvenni. Felelőtlenség, esztelenség, szembe megy minden elemi óvatossággal, csak megveszekedett idióták tesznek ilyet.

Tibbynek igaza volt.

Illetve… Kilencvenkilenc százalékban volt igaza. Statisztikailag. Tapasztalatilag. Józan belátásilag. Szóval, mégiscsak teljesen. Én viszont a felelőtlen, esztelen, vakmerő – és valljuk be – valószínűtlen egy százalékra hazardíroztam, ezért könyörögtem szilenciumért. Tudtam, ha megszólal veszítek. És én nyerni akartam.

A sztori a szokásos módon indult. Tudni kell, hogy Csikós a legnagyobb díler a szerkesztőségben. Állandóan beetet, Árpáddal egyetértésben folyamatosan küldözgeti a személyre szabott eladó motor és autó linkeket. Szerintem a világ összes használt jármű oldalán be van állítva neki az autóvadász, nincs olyan tuti vétel, amiről ne ő értesülne legelőször, hiába állítasz be bármilyen keresési feltételt, a legfinomabb dolgok ziher a kopasznak jelennek meg legelőször.

Így nézett ki a hirdetés. Átírható, haha!

Október 21-én, pénteken újabb e-mail jött tőle, benne egy link, fejlécében a következő felirat: Eladó használt Yamaha RD 250.

Persze tudom, nem kell figyelmeztetni rá, már van egy szép, épülő RD-m, minek másik nekem. Hát megmondom minek: az én motorom a léghűtéses generációból származik, abból is a C változat, a hirdetett pedig az első vízhűtéses szériából való volt. Kívülállónak nevetséges szőrszálhasogatás, egy RD-függőnek viszont… Ahh, bele se kezdek, fogadják el egyszerűen, kellett. Ezt persze a fényes fejű is pontosan tudta, hiszen együtt vágyakoztunk régóta egy ilyen motorra. És bevitte a találatot.

Japán belpiacos változat, ott RZ volt a típusjelzés. Más a tükör, más a matricázás, mások az indexek

Rövidesen serény levelezés indult a szerkesztőségi Zweiradklub tagjai között, itt a cenzúrázatlan változat következik, pusztán a hangulat hű megjelenítésére, érzékenyebb lelkületűek és fiatalkorúak ugorják át:

Balázs Viktor, 11:39.
Úbazmeg, rosszul vagyok, azonnal hívom.

Balázs Viktor, 12:30.
Megöllek, Csiki, meg-öl-lek!
Beszéltem a pacákkal, hétvégén megyek megnézni, honnanafaszból szedjek százötvenezret, ezbazmeg nem tudja mit árul, öreg csocsesztől kapta valami munkáért cserébe.
Kész vagyok, kész.
És te tehetsz róla.

Motordoki, 12:33.
Megyek én is, majmok!

Csikós, 13:20.
Gondoltam, hogy teccik. Én is pont ilyet vennék.

Balázs Viktor, 14:28.
Hidegvérű szadista, aki vagy.

Csikós, 14:55.
Nem, ha nem vennéd meg, és nem tudnám, mennyire vágysz rá, van otthon egy százasom, a többit én összetarhálnám rá, mert én is kurvára szeretnék egy ilyet, nem véletlenül figyelem. És mennék érte, de nem a hétvégén, hanem holnap. Vagy ma. Tisztán seftelni megéri, ki a németekhez. Persze nem azért mondom, csak hogy tudom, mennyire értékében van.

Balázs Viktor, 15:09.
németeknél ezer ojró egy ilyen. a pacák csak hét végén fogadóképes, mert addig nincs otthon.

Balázs Viktor, másnap 12:34.
Most beszéltem a faszival, késő délután megyünk le a Göbölyössel megnézni. Fel vagyok spannolva, mint állat.

Zirig Árpád, másnap 12:36.
percrol percre tudositast akarok!

Csikós, másnap, 14:50.
Irigyellek geci. De jó lesz :-)

Még aznap este lementünk a Motordokival és az öcsémmel a Velencei tó melletti címre. A házból egy harminc körüli ember jött ki, köszönt, de nem mutatkozott be, és hátravezetett minket az udvarban álló garázs ajtaja elé. Zseblámpafénynél elkezdtük vizsgálgatni a motort, és amit láttunk az nem volt rossz. A tank, a sárvédő és az oldalsó fedelek ép, eredeti fényezésben csillogtak, ami ennél a típusnál nagyon ritka. A kerekek, az ülés, a műszerek és a lámpák is szépnek tűntek, az ülést levéve sem találtunk rémségeket.

Az első tankolás, még az utánfutón

A motorblokk viszont ecsettel át volt pingálva, a japán kereszthornyos deklicsavarok szétgyilkolva, ez bizony buherálásra utalt. Az első indexek sem a gyári helyre voltak rögzítve, a karok végén és a kipufogón esésnyomok látszottak – ezek is mínuszos előjellel kerültek a képzeletbeli mellette-ellene listába.

Döntsön a próba - gondoltam, de a gyanakvó eladó elsőre kerek perec elzárkózott.
Mi lesz, ha egyikőtök ráül, és elmegy vele? – kérdezte mogorván. Vita helyett azt mondtam: Itt a kocsim kulcsa, meg a papírjaim, ez elég lesz biztosítéknak? Közben hallottam, ahogy a doki az orra alatt dohog: Pont így szoktak motort lopni, hogy két hülye meg egy autó ott marad, a harmadik meg elmegy a motorral.

Végül aztán mégis mehettem. A motor első rúgásra indult, és szépen járt. Gurultam egy kört vele aztán átadtam Zsoltnak, hátha ő kritikusabb, de neki is nagyon tetszett, amit tapasztalt. Megalkudtunk az árban, és végignéztem a papírokat.

Két dolog tűnt fel: az egyik az, hogy a forgalmi nem arra címre szólt, ahol voltunk (az eladó nevét, ugye, nem tudtam), a másik, hogy nem volt törzskönyv, habár volt egy erre utaló, késleltetett törzskönyv kiadásról szóló bejegyzés a forgalmiban. Az ember erre előadott egy zavaros történetet, hogy ő ezt a motort munka fizetségként kapta, azért nincs a nevén, törzskönyve biztos nincsen és megadja az eredeti tulaj számát, őt hívjam az átírás miatt, mert vele nem írtak adásvételit. Péntekig időt kértem – pénzt is kellett szereznem - és hazaindultunk.

Fiúbuli a szerkesztőség előtt. Assur néhány napra rá vételi ajánlatot tett. Köszönettel visszautasítottam

Napokon át hívogattam a megadott számot, de senki nem vette fel. Folyamatosan agyaltam, és végül arra jutottam, hogy így is megveszem. A legrosszabb esetben is el tudom adni alkatrészként annyiért, amennyiért vettem, ennyi az összes rizikó. Ha pedig mégis sikerül, akkor van egy LC-m (Liquid Cooled, azaz vízhűtéses), kedvezőbb áron és kevesebb vesződséggel, mintha külföldről hoztam volna be.

Tervemet rögtön megosztottam Tibivel, aki a bank szerepét is átvette az akcióban. Ő olyan srác, hogy a Hugó cukrászdában mindig velem veteti a kávéját, sír-rí, hogy nincs egy kanyi vasa sem, de ha éles a helyzet, akkor lehet rá számítani. Hozta is a lóvét és komoly pofával azt mondta: Viktor, veled megyek. És ha nem lesznek rendben a papírok, nem veheted meg, mert őrültség.

Én közben Sherlock Holmest játszottam. A forgalmiból emlékeztem a névre és a címre, ennek alapján próbáltam egy vonalas telefonszámot találni. A szomszéd házszámhoz sikerült, felhívtam őket, és elmondtam, mi járatban vagyok. A néni, aki felvette, segítőkész volt, tíz perc múlva már kezemben volt az a szám, amin hívhattam a forgalmi szerinti tulajdonost.

Reszelős hang vette fel a telefont, végighallgatott, aztán azt mondta: persze, aláírom én az adásvételit szívesen – kis hatásszünet - tízezer forintért.
Kicsit kapkodva kezdtem el venni a levegőt, de az öreg folytatta, és lassan megértettem a történetet. A fiának vette a motort, aki egy idő után elköltözött, és már nem használta. A Yamaha ott porosodott a garázsban, az én emberem pedig folyamatosan járt a nyakára, hogy kiénekelje belőle a motort. Végül addig magyarázta, hogy ez már csak alkatrésznek jó, míg az öreg odaadta neki gombokért, egy feltétellel: ha továbbadja, fizet még tízezer forintot.

Első blikkre fel sem tűnik, hogy az indexek nem a helyükön, hanem egy kicsit lejjebb vannak

Felhívtam az eladót és megkérdeztem tőle, hogy szerinte a hirdetésében szereplő „átírható” kitételbe belefér-e ez a sztori, megígérte, hogy tisztázza a dolgot, aztán jelentkezik. Hívott is, és mondta, hogy az öreg nem enged a tízezerből, ő nem fogja kifizetni, döntsek, ahogy akarok.

Nehéz helyzetben voltam. A motor ugyan még a plusz tízezer forint ellenére is megérte volna, de az sehogyan sem ment le a torkomon, hogy a simlis nepper utána azzal a boldog tudattal feküdjön le aludni, hogy igen, helyesen cselekedett, és akit le lehet, azt le is kell húzni. Korrekt ugye az lett volna, ha előre szól, hogy az átíratás komplikált és tízezer forint többletköltséggel jár, akkor nem lett volna ilyen rossz a szám íze.

A moralizálásból pragmatikusan gondolkodó barátaim, köztük Csikós zökkentett ki. Mind azt mondta: Ha nem veszed meg te, megveszi más, azonnal. A végeredmény ugyanaz, csak nem a tiéd lesz a motor. Hagyd a népnevelést és indulj.

Benzincsap elzár

Így hát indultam is, Tibivel, aki síri hangon próbált jobb belátásra bírni: Viktor, fogalmad sincs arról, hogy van-e törzskönyve ennek a motornak. A tulajdonos még nem írta alá az adásvételit, és ennek az embernek a nevét sem tudod. Így akarsz kiadni egy csomó pénzt a kezedből? Minden papír nélkül, legalább írass alá vele valamit. Ne érts félre, én szívesen adok, de ez őrültség – próbált a józanságomra hatni.

Ekkor hangzott el a bevezetőben említett három mondat, és Tibi – ha fogcsikorgatva is – de szótlansági fogadalmat tett.

Sötétedéskor értünk oda, a nepper már várt minket. Most sem mutatkozott be, próbálta beszélgetéssel lazítani a feszült helyzetet, mert Bende olyan vészt jóslóan méregette, hogy egy rendes ember attól már sírva fakadt volna.

Sietve felkötöztem a motort az utánfutóra, aztán elővettem a pénzt. Bende szemei szikrákat kezdtek szórni, szavak nélkül is értettem, mire gondolt.

Feketében is készült, ez nekem nem tetszik, mert kicsinyíti az amúgy is filigrán motort

Izé, azért valami átadás-átvételit kellene írnunk – forszíroztam a dolgot, bár éreztem, hogy nem fogok sikerrel járni.
A nepper olyan arcátlansággal válaszolt, hogy földbe gyökerezett a lábam: - Figyelj, én ebből az egészből ki akarok maradni, nem írok alá semmit.
Hőőőőőőőőőőő – hallottam egy hatalmas, fájdalmas hörgést magam mögül. Tibby vasfegyelemmel próbálta tartani magát, de ez már sok volt neki. Vérben forgó szemekkel ingatta a fejét, egész metakommunikációja szótlanul üvöltötte: ne tedd, ne tedd, ne tedd!
Hát ezzel meg mi történt? – kérdezte a nepper, mert Tibby időközben már robbanásközeli állapotban zihált és ingatott, komolyan aggódni kezdtem miatta.
Hagyjad csak, ő ilyen, próbáltam elterelni a szót, miközben betuszkoltam a hörgő, szemeit forgató Tibit a kocsiba. 

Hazafelé riasztottuk Csikóst, hogy megyünk a szerkesztőségbe a szajréval, és hívtuk a Motordokit, hogy megosszuk vele az egész szürreális történetet. Ha valaki elmesélné nekem, hogy így vett motort, szánalmas hülyének, elővigyázatlan hebrencsnek, ostoba lúzernek tartanám. Ugyanakkor az öreg hangja a telefonban, a sztori, amit elmesélt, hiteles volt, és a hetedik érzékem azt súgta, menni fog ez.

Az izgalmakról kicsit elterelte a hangulatomat az a spontán kis utcabál, ami a szerkesztőség előtt alakult ki érkezésünkre. Matatás, nézegetés, indítás, hadüjjekmárrá, dedurvajóhangjavan – nincs is jobb egy ilyen motorvásárlás utáni fiúbulinál.

Eredeti gyári sajtófotó, kék csíkozású LC-vel

Másnap elmentem Anitához, akit Karitól örököltünk, és egy pici irodája van a szerkesztőség közelében. Biztosításkötés és okmányirodai ügyintézés áll a cégéren, pedig átíratási szaktanácsadást is ki lehetne írni. Ezért indultam oda én is, mert a törzskönyv hiánya kicsit aggasztott. Anita rutinosan sorolta, a teendőket: most szépen bejössz velem az okmányirodába, a számítógépen megnézetjük, hogy mi a valós helyzet, aztán aszerint mondom, hogy mit kell tenned.

Be is mentünk, meg is néztük, és kiderült, hogy a motornak tényleg nincs törzskönyve. Annak idején ugyanis a külföldről behozott járművek törzskönyvét visszatartották fél évig a kapitányságok, és sok esetben aztán elfelejtették kiküldeni. Így történt ez az én motoromnál is, egy elidegenítési tilalommal párosítva. Emiatt adtak egy papírt, amolyan belső utasításfélét, ami szerint ezt a tilalmat nem kell figyelembe venni, a motor átíratható.

Nagy kő esett le a szívemről. Hét végén elmentem a valódi tulajdonoshoz, megírtuk a papírokat. Elmesélte, milyen motorjai vannak még, meg hogy vigyázzak, mert száz fölött szitál az eleje.

Megvolt mindenem, nyugodt és elégedett voltam.

Akkor még nem sejtettem, hogy a zaftosabbik része hátravan.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr342601866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rhinoeli 2011.01.21. 10:55:21

Na és mikor tudjuk meg a zaftosabbik részét?

s4tch 2011.01.21. 11:04:53

mekkora cliffhanger, baszki

zöldi 2011.01.21. 11:05:56

"Akkor még nem sejtettem, hogy a zaftosabbik része hátravan."

Vihihi, hogy lehet már így befejezni? :D Jobban várom a folytatást, mint a Vályi Pista autóvásárlását.

Samott 2011.01.21. 11:20:22

Az oregnek a papirok megirasa utan megemlitetted, hogy 300 ezret fizettel a motorert a neppernek? Hatha szivja egy kicsit a veret cserebe a sunyisagert... :)

gelsystem 2011.01.21. 11:21:56

bazzzzzze!!!! faszkorbács neked!!!!!!
hogy lehet valamit így befejezni, vagyis nem befejezni?????!?!?!?!?!?!?!!?
hogy nyújjjjon meg a nyakad:):):):):

Kolombusz 2011.01.21. 11:27:40

Finoman, khm, "informális" a belső levelezésetek:))

Tomchy 2011.01.21. 11:33:47

Vitya San, hanyadik motor is ez már a garázsban? Hetedik? :O)

Szépnek szép, a folytatást várjuk!
(Meg Árpi 400-asát is!)

Psziho 2011.01.21. 11:35:16

az rd lc egy mestermű

ha pontos gyári méretű a gumija és nem lóg a kormánnyak akkor nem szitál még végsebességnél sem

a 350-esem 165-öt az 500-asom 250-et ment végre és stabil volt mindkettő

hópapa · http://siorultek.blog.hu 2011.01.21. 11:39:39

Gyönyörű darab!
Ha nem jön össze a B125-ös akció, és szerzek végre egy motoros jogsit, akkor valami ilyesmit szeretnék magamnak.
Ennek a gépnek kérem gyönyörű motor-kinézete van.
A poszt befejezését meg hagyjuk, mert az bicskanyitogatós. :o)
Én is pont posztot gépelek, de egy ilyen befejezést még nem biztos, hogy bevállalnék mára. :o)
Szóval kellemes motorozást az "új" szerzeménnyel!

2011.01.21. 11:52:17

Ha a büdös életben nem ültem volna motoron (motron, ahogy egy haverom monGYA), akkor is tetszene a cikk és hozzáállás.

Tibike leírása igazán élethű, szinte látom. Az írás nyugodtan mehetne az ÉS-be is.

Hajrá-hajrá, várjuk a folytatást.
Aminek valamitől szívás-előszaga van...

Csikós meg egy keresztapa, mosmán tuti :)

Benyás 2011.01.21. 11:53:30

Ütvefúr a gép! :p
A zaftosabbik részre kíváncsi vagyok, nekem már megvolt a motorvásárlási mizéria kapcsán...
mbybk.blog.hu/2011/01/17/a_burokracia_diszkret_baja_2

AzHofi 2011.01.21. 12:03:02

...akkor még nem gondoltam, hogy békaembereket fogok látni.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.01.21. 12:10:46

Azér' remélem, hogy vásárlás után Tibby felhívta a neppert, és elmondta neki, hogy egy dupláját érő motort adott el 150-ért. Csak azért, hogy ő se aludjon nyugodtan.

Ha nyernék a lottón egymilliárdot, nem tudnám, hogy mire költöm, de azt igen, hogy ki lenne az a pár szarházi, akit felhívnék a hírrel:)

traxx 2011.01.21. 12:20:12

Van egy 125-ös(1986-os) a garázsban. Jól összekókányolt, rettenet festéssel. Lehet tavasszal nekiállok megcsinálni :)

Tsyga 2011.01.21. 12:31:33

Szép történet... Ki akar maradni a történetből? Akkor adja oda annyiért, amennyiért az öregtől vette... :P

A befejezés meg kicsit barátok köztös, nem? ;)

no_holy_shit 2011.01.21. 12:43:34

hat nem tudom, hogy ebben a helyzetben megvettem-e volna magyarorszagon. (mondjuk vettem regebben "Vodafone-függö"* mobiltelefont es mivel nem akartam bukni rajta ezert tovabb is adtam, de akokr meg 18 alatt voltam.

* ha ez mond vkinek vmit

mondjuk nemeteknel most vettem egy futot, papirokkal, de nem attol akinek a neven volt a fahrzeugschein, de a nemeteknel ugye aze a kocsi/futo akinel a fahrzeugschein van. szo nelkul levizsgaztattam es at is irtak. mondjuk en is csak azert vettem meg mert rohadt olcso volt

no_holy_shit 2011.01.21. 12:44:29

@no_holy_shit:
amikor megvettem meg nem tudtam, hogy mi az hogy "voda-függö"

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2011.01.21. 12:46:36

Elképzelem a párbeszéd Tibi és Viktor közt:

-Azt mondom nem veszed meg!
-De Igen!
-Igen,ki?
-Igen, főnök!

ave 2011.01.21. 12:48:29

>odaadta neki gombokért

Ez milyen nyelven van? Mi a rakot jelent?

Pepejoe 2011.01.21. 12:53:01

Hajszál pontosan ilyen RD-m volt ezzel a csíkozással, ugyanilyen állapotban! :) Azt hittem, hogy az egyetlen, ami így megmaradt. Azt hittem ez az, de szerencsére apró nyomokból látszik, (nekem fekete kormány, fekete csomiitartós hátsó kapaszkodóval, stb.) hogy nem...szerencsére, mert hiányzik azóta is nagyon, ne is lássam...
200-ért adtam el 7 éve.
Ez hihetetlen jó vétel volt így ránézésre! Arról nem is beszélve, hogy sokszor benézték az utakon az autós "hozzáértők" hogy mit tud és élmény volt állva hagyni őket vele. :D
Motorok közül a 400-as Banditot tartani lehetett vele, csak sajnos 130-tól kezdett kifogyni a szusz.
Visszasírom!

Spanish VVax 2011.01.21. 13:04:51

@ave: magyarul van :)))) Azt jelenti "fillérekért" (nagyon olcsón) lett véve. Ha nem tudnád mi az a fillér: egykori forint váltópénz, 1 forint 100 fillér volt.. XD

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.01.21. 13:11:39

@no_holy_shit: Miért, mit jelent? Én tés vagyok, mert itt vidéken aki nem témobilos, az nem ember, ezért nem is értem mire gondolsz. Meséld már el egy kommentben, hátha nem haragszik meg érte a többi olvasó.

zotyesz66 2011.01.21. 13:15:40

Én is szívesen járnék egy ilyennel... ha nem lenne a fogyasztása BRUTÁLIS. Nagyon szép motor, de a léghűtéses még jobban tetszik.

Secnir 2011.01.21. 13:17:05

@Spanish VVax:
a fillér a mai napig életben lévő hivatalos váltópénz. csak nincs közforgalomban.

'saztán? 2011.01.21. 13:26:32

hogy rá tudtok izgulni egy ilyen büdös szarra. :)

zotyesz66 2011.01.21. 13:34:51

Viszont megy, mint a barom. :D És szebb, mint a mostani rovar/cicaszemű púpostankos drágasszágok.

dextercapo 2011.01.21. 13:37:18

siras lesz a vege , en megmontam !
:)

tamasss 2011.01.21. 13:54:07

Sírás, nem sírás, gyönyörű egy jószág. :)

ZYLO 2011.01.21. 14:00:43

Viktor, egy 1000 euros motort 150 eFt helyett 160-ért tudsz megszerezni (minusz amit lealkudtál belőle), és ettől gondolkodóba esel?

hópapa · http://siorultek.blog.hu 2011.01.21. 14:10:56

OFF:
időközben én is elkészültem a csikósi hosszúságú posztommal, de korántsem lett ennyire izgis a vége.
Ha érdekel valakit a síőrültek világa:
siorultek.blog.hu/2011/01/21/49_ez_hosszu_lesz_gondolatok_az_interski_kongresszus_kapcsan
Szabad kommentelni is!
ON

the dude 2011.01.21. 14:15:39

Szép sztori ez is. Gratulálok hozzá! Bandibá

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.01.21. 14:16:23

@ZYLO: Ilyenkor sosem az összeg a lényeg, hanem az, hogy úgy teszi le a telefont, hogy azt érzi, átkúrják. Azért is írtam utána, hogy azért 'csak fel kellett volna hívni a csávót utólag, és a motor valódi értékéről felvilágosítani, hogy neki is legyen már egy-két szar pillanata. Az ilyen seftesnek úgyis az fáj a legjobban, ha később megtudja, hogy drágábban is el tudta volna sütni. De ugye még nem ismerjük a folytatást, lehet, hogy végül a neppercsávó járt jól..

Bicikliző medve 2011.01.21. 14:25:22

@zöldi: Durva, hogy kis hazankban egy auto vagy motor vetel nagyobb izgalmakat valt ki az emberekbol, mint egy jo film. Agyarorszag, en igy szeretlek :) En is varom a kovetkezo reszt.

ZYLO 2011.01.21. 14:32:49

@scheerti:
Értem én, hogy gőzhajó, csak az összeg eléggé jelentéktelen ahhoz, hogy idegesítse magát rajta. Nyilván mindenkinek máshol van az ingerküszöbe.

ZYLO 2011.01.21. 14:35:43

Értem én, hogy gőzhajó, csak az összeg elégggé jelentéktelen ahhoz, hogy idegesítse magát rajta. Nyilván mindenkinek máshol van az ingerküszöbe.

Motordoktor 2011.01.21. 14:36:32

Vitya azt elfelejtette mondani, hogy annyi benzin volt a kipróbálásra odaadott motorban, hogy ö ment vele 500 métert, amikor pedig én mentem vele, 250 méternél lehörgött, oldalra kellett billentsem, hogy a tank másik feléből a kevés benzinnel visszajussak az enyhe emelkedőn tolás nélkül.
Nagyvonalú eladó volt. Mindvégig úgy beszélt, mintha egy nagyon nagy szívességet tenne nekünk, de nagyon nehezére esne. Én voltam a kibic, én csak röhögtem.

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2011.01.21. 14:36:57

Viktor, tudod, hogy én csípem a hatalmas búrád, de ezt akkor se értem. :-)

Üdv:
ZP

ZYLO 2011.01.21. 14:37:03

Bocs, először nem jelent meg.

Puch Cavette 2011.01.21. 14:41:46

Ha mindenképp meg akartad volna leckéztetni a genya neppert, először az öreghez mentetek volna adásvételit írni. Aztán a neppernél, amikor már kézben a forgalmi meg a kulcs, fizetés nélkül távozhattatok volna a motorral, ami papír szerint már érkezésetekkor a te jogos tulajdonodat képezte. Persze be kellett volna vállalni hozzá egy szópárbajt, talán még kis lökdösődést is - a yardot, ugye, úgysem hívhatta volna ki. Megtanulta volna, hogy kisemmizni öregeket, meg inkorrekt módon árulni a portékát kockázatokkal is járhat. Végül visszatérhettél volna az öreghez, és a vételárat odaadhattad volna neki, mint Robin Hood. Így szebb lett volna a sztorid...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.01.21. 14:52:30

@Motordoktor: Jajj, ezt a típust ismerem. Egyszer elmentünk valamit venni(munkagép) az osztrák határhoz, ott találkoztunk egy faszival, aki akkor még a Bazár nevű nagyszerű újságban hirdette a portékát, és biztos volt benne, hogy mi ezt elvisszük, hiszen senki nem utazik potyára ennyit. Nem tetszett a gép, meg a hozzáállás se, hogy nincs más választásunk, vegyük meg, és különben is, nekünk ő tesz szívességet. Megnéztük az újságot, és találtunk egy hasonlót, felhívtuk, tíz kilométerre volt onnan. A faszi majdnem szívbajt kapott, mikor röhögve mentünk el tőle.

hópapa · http://siorultek.blog.hu 2011.01.21. 14:58:50

@ZöPö (inda):
az ilyesmit nem kell értelemmel kezelni. :o)

gu-la 2011.01.21. 15:20:34

Szep motor,vagyakat ebreszt...
Birtokolni,menni vele,egy jo kis tura...
Jo ilyen posztot olvasni.
Varom a folytatast.

regimotoros 2011.01.21. 15:52:40

Miért érzem úgy hogy a nepper a sportmotor RD-n kommentelő IWATA nevű "rendkívül" szimpatikus ribizli volt?
Ha ő volt érdekes lesz a folytatás:))))

davez 2011.01.21. 16:09:58

zaftot! zaftot! :)

prunoki 2011.01.21. 16:11:34

mi más lenne a folytatás, mint egy elgörbült villahíd?

conmorientes 2011.01.21. 16:38:55

Sosem írok csúnyán, mert nem való de most az általatok lehozott belső levelezés hatására megteszem.

A nepper egy egyszerű baszadék, aki elkerülte valahogy a kanalat, mindannyiunk bánatára, sajnálom hogy léteznek még ilyen emberek.

Ti azonban elnézést kérek de idióták vagytok, mert amit most tettetek és nem a vevőként szándékosan elkövetett hülyének tettetésre és az előre kitervelten megvalósított fejre szarás elviselésére gondoltam, hanem másra ami nagyon-nagyon nincs rendben. De nem szeretnék ötleteket adni ezért nem fejteném ki részletesen a véleményemet. Azonban mondom, a motrot így megvenni még nem akkora hiba, mert az üzlet jó, de ezt így meg is írni rendkívüli könnyelműség volt és ritka esetek egyike amikor elmeháborodottaknak tudok szurkolni a következmények elmaradása érdekében !!!!!!!!

Csak Boris the Blade örökbecsű szavaival tudom az írás szerzőjét minősíteni:
Huje fasz !!!!!!!!!!!!!

Csikós Zsolt 2011.01.21. 17:19:07

@conmorientes:

Nem ér, te ügyvéd vagy, és a bőröd alatt is zsír van... :-)

Én is mindig így veszek, Magyarországon vagy rendes papírja van, de nincs benne blokk, vagy szép és minden papírja gázos.

conmorientes 2011.01.21. 17:24:46

@Csikós Zsolt:

Olvass Csík kérlek inkább olvass, és most esetleg egy óráig ne írj le még részletesebb esetttanulmányt a kérdésról.
Inkább próbálj keresni a ládafiában hozzá az elbuherált fejű csavar helyett másikat, vagy játsz egyet a gyerekekkel.

Köszönöm.

Egyébként mondtam már, hogy nekem nincs üldözési mániám, hanem engem üldöznek ?????

2,5mach 2011.01.21. 17:25:48

a motor rendszámát letakarták-e a szállítás idejére? Mert ha nem, az M7-en ezt is lefotózzák és az öregnek megy a csekk!! Hiába van futón a gép, az a képen nem fog látszani!

belagezabela 2011.01.21. 17:32:33

Jó kis gép ez, meg kell hagyni.

yeti 2011.01.21. 18:03:08

Szép szerzemény,gratulálok!

joejoe1974 2011.01.21. 19:12:52

Szépek ezek a régi motorok.Meg hát ugye kétütemű ékszer.Ezeknek az Rd-knek egyedül a kerekei nem tetszenek.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2011.01.21. 19:31:29

Csikós a hazai neppermaffia feje. Jutalékot kap minden egyes eladott robbanómotoros jármű után.

lutria 2011.01.21. 19:36:42

@Pepejoe: Pont most akartam irni hogy a testvéremnek is szakasztott ilyenje volt,...Ja,hogy te vagy az az illető.:) (L.A.)

polaris97 2011.01.21. 20:11:17

Vanek úr mondta: épeszű emberekre nem lehet világhírű fürdőhelyet blazirozni. Igaza lehet...

1971 Zalka Máté Motoros Klub. Megbabonázva nézem Szabó Laci frissen érkezett edzőmotorját, egy püspöklila levegős RD 350-est. Gyönyörű. És a hangja! A karomon feláll a szőr.
A motorozás abbamaradt, (P20 - Spáth tuning,van itt még valaki akinek mond ez a név valamit? )autózás, család és látszólag a dolog feledésbe merült.
1985 julius Drapál utolsó hazai versenye. A szombati parádés edzés után hazaindul egy 350-es piros YPVS-sel.Pontosan emlékszem , ez másodszor is nagyon megütött.
1997 Svájc. Este van,esik az eső, egy faluszéli ház előtt ki van téve ugyanez. 800 Fr, - 900 a zsebemben összesen. Nem indul, nem számít, megveszem, otthagyom.
Hazafelé egyre csökkenö sebességgel jön az Ascona,-hogy a benzin elég legyen Hegyeshalomig, elfogyott a pénz a tankolásra.
A vámolás,forgalomba helyezés sem egyszerű, ekkor épp tiltó listán van a 2T, de megoldódik.
Feleségem -bár némi szimpátiával szemléli-pár évig nem ül mögém. Aztán egy korai Hadnagy Józsi bulira eljön a Kunhegyesi strandra, megtört a jég.
"Vegyél nekem is egy sisakot !"

8 országban jártunk vele. Szlovénia és Horvátország, Bosznia és Montenegro,na és Albánia, mind megannyi élményút.
Kétszemélyes, csomagos-sátras utazós használatban is remekül helytáll,sokkal jobban motorozható mint gondolná az ember.

2007-ben vettem egy modern sor4-es ( zzr600),remek motor, de a kétüteműzés különleges érzése és stílusa semmihez sem hasonlítható.
Csak közbevetőleg: a Motor: az kétütemű.
Az Autó meg onnan ismerszik meg, hogy hosszában van a motorja, benzinnel működik, és a hátsó kereket hajtja.

Jól választottál, na. Legyen benne sok örömöd !

Balázs__Viktor 2011.01.21. 20:46:10

@polaris97: A Zalkás 350-es annak idején az autó-motorban is volt, most végre tudom milyen színű, mert a fekete-fehér képről ugye nehéz megállapítani.
A Drapál YPVS-ének volt egy párja, az a Szabó Andoré volt. Aki tudja mi a Spáth-tuning, őt is ismerte:) Szóval én az Andor ralis fiának a komálósa voltam. Egyszer buheráljuk épp a kereklámpást a Ságvári téren, amikor jön egy YPVS egykerékek:
- Ki lehet ez?
- Ki lehet, ki lehet, hát a faterom!
Így ismertem meg az öreget. Sokáig én hordtam neki az alkatrészeket Bécsből, haláláig jó barátságban voltunk.
Szóval az RD-vírus nálam is személyes emlékkel kezdődik.

Garp 2011.01.21. 21:01:26

Na eznnek úgy lett vége, mint a Mátrix 2-nek, baszki! :)
Szééép motor, gratula!
Neppernek zacsiját elkapni hátulról és derékig rántani, hogy a retkes anyjával szórakozzon, aki nem tanította meg tisztességre....deutálomazilyet!

inu 2011.01.21. 21:24:02

"a legfinomabb dolgok ziher a kopasznak jelennek meg eloszor" ja persze, aztan az oreg Sved megis bekajaltatta a kopaszt a rom mergaval...

Advocatus Diaboli 2011.01.21. 21:32:51

@polaris97:
Ne vegyétek szőrszálhasogatásnak, kekeckedésnek, de Rejtőt tisztelem annyira, hogy pontosítanék, meg aztán klasszikust csak pontosan szabad idézni.

Először is, nem Vanek úr mondta, hanem a nizzai Mediterranée szálló igazgatója.
Másodszor: az idézet pontosan így hangzott:

- Mikor jön rá végre, hogy épelméjű üdülővendégekre nem lehet világfürdőhelyeket bazírozni!

Bocs, de Rejtő megérdemli a pontosítást.

trakee 2011.01.21. 21:40:50

Szép kis történet!
Persze apával mi is vettünk furán motort. Fiatal, jó állapotú, ellenben napszítta enduro volt, kevés km-rel, és látszott, hogy rendben. De nem lett meg a törzskönyv...(2004-es magyarországi motor)
De, bár napszítta volt, a 10e km-es futás (és látszott, hogy az valós) és a 5 éves kor vonzó volt. De otthagytuk. Mindez Gyálon, ahol azért ne lepődjön meg az ember, ha átverik. De nem lehetett nyugodni, a helyi okmányirodában rákérdeztünk. Ott igazolták, hogy az eladó a tulaj, és ha nincs meg a törzskönyv, nem akkora gond, pótolni kell, nyugodtan megvehetjük. Mentünk érte még 200 km-t. Aztán platón jött haza, mert a műszakija éppen lejárt. Igaz, kb 1 hónapig tartott, mire minden a papírok rendeződtek, de megérte. Macerának nem nevezném, csak az eljárásnak szabott ideje volt, ezért tartott eddig.

makmarci 2011.01.21. 21:45:58

Baszki 4 Így nem lehet befejezni egy cikket !
Teee, állatkínzó!

robian 2011.01.21. 21:47:17

így abbahagyni bazdmeg

spud74 2011.01.21. 21:53:26

Húúú! Rámtörtek az emlékek! Az első nemszoci motorom egy RZ250R volt.YPVS.Elöl dupla tárcsás. Nagyon szerettem. Azt, hogy 9-10 litert fogyasztott, kevésbé. Nem is tudom talán 89-es lehetett? 94-ben vettem 110 ezerért. Hol lehet most szegény UFC 657-es? Ki tudja. Csak néhány fénykép maradt emlékül.

Tomchy 2011.01.21. 22:42:45

@trakee: A próféta szóljon belőled. Dettó ezt csinálom én is egy '83-as Suzukival...

muz 2011.01.22. 00:36:35

Úgy vettem meg egyszer egy RC 600-t,hogy nem tudtuk beindítani.
Az akku halott volt a berúgóval pedig rutin nélkül nem ment.
Viszont AKARTAM,nem okos dolog elismerem de néha ilyen is kell.
Aztán később a fogarasi havasok és az osztrák alpok között sokfelé elvitt gond nélkül,pedig még terepezni is jártam vele.

De,hogy ezt én nem láttam az felháborító!!!

tmolni 2011.01.22. 04:46:00

reméljük, hogy a gányolt blokk azért nem igazítja az árat a némethez...
várjuk a folytatást!

ez meg tudom hogy off de jó :)
www.youtube.com/watch?v=EglLi6nZnZU&feature=player_embedded

joejoe1974 2011.01.22. 10:18:36

polaris97 : szépen írtad!
Aki kétütemű fanatikus,az leszarja hogy többet eszik vagy hogy "büdös" (inkább illatos az!),de a kétütem akkor is a legjobb!Egyik ismerős (aki most motorszerelést,tuningot oktat) mondta hogy kár motort elrontani szelepekkel :)

Szsrobert 2011.01.22. 11:04:01

Így van, a Verhovina a motorépítés csúcsa. :-D

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.01.22. 14:15:22

@scheerti: "itt vidéken aki nem témobilos, az nem ember"

Hehe, ezt ismerem.
És akkor tudok a legjobban röhögni rajtuk, amikor nincs rendes térerő sem. De azért is témobilos.
(Messze a torony, vagy túlterhelt a cella, mert ugye mert mindenki tés a faluban. Én meg a Pannon/Vodával tökéletes térerővel vigyorogva beszélek bárhol. Ahol most vagyok, az is ilyen hely. :-) Mindenki tés, akit csak ismerek, de a földszinten néha megszakad, beszélgetés közben, mert szar a térerő. Nekem meg sosem volt gondom.)

A kérdésedre a válasz röviden annyi, hogy régebben sok lopott és hálózatról letiltott telefont árultak 'vodafüggőként', mert ők nem tiltották le a hálózatukról a lopott IMEI-s telefonokat (a Pannon és a Westel igen). Meg akkor még ugye kevesebb is volt a vodás, később derült ki. :-)

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.01.22. 16:54:46

ez egy gyönyörű motor, gratulálok

tisztára, mint a Moto Guzzi V7 kistestvére lenne

az meg nekem az egyik kedvenc motorom

Krisi 2011.01.27. 12:20:01

"Persze nem azért mondom, csak hogy tudom, mennyire értékében van."

ezt el tudom képzelni egy napirajzon, ahogy a vállalkozó Tibi magyaráz a másik Tibinek :)

Friss topikok

Hirdetés

reklamarchivum feed

  • Hibás feed URL.

robogo feed

  • Hibás feed URL.