Ha nem nézel, meghalhatsz

A biztonságos motorozás életet menthet. A felelőtlen száguldozás nem új keletű probléma, úgy tűnik, már negyven évvel ezelőtt is gondot okoztak a nyelező suhancok. Ez az angol baleset-megelőzési kisfilm ugyan elavult már, hisz az irányjelző és visszapillantó tükör manapság elengedhetetlen, de a fő mondanivaló még mindig érvényes: nézz, jelezz és manőverezz, akkor életben maradsz.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr392499705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bazsi(HUN) 2010.12.07. 15:45:32

A britek ennek nagy mesterei. Múltkor láttam egy baromi jó reklámot, kár hogy nálunk nem adják! Lényegében arról szólt, hogy várták már a motoros srácot a halála helyszínén a mentők, meg a tűzoltók... Azért azok elgondolkodtatók! Én azokat vetíteném a népnek.

Bazsi(HUN) 2010.12.07. 15:49:47

Miért nincs videó? Szeretném megnézni.:)

Bazsi(HUN) 2010.12.07. 16:05:27

Köszi!:) Mostmár jó!

theutat villám 2010.12.07. 16:16:51

mikor felejtitek már el ezt az indavideó nevű szart? évek óta erőlteti az index, de teljesen használhatatlan.

'saztán? 2010.12.07. 16:19:36

nem a nézéssel van a baj, az nagyszerűen megy mindenkinek. a látással, na az már gondot okoz egyeseknek.

nagyon jó a kisfilm. a motorok nem kevésbé, és azok a kétujjas kesztyűk... :)

apropó, milyen mocik ezek?

csuvakka 2010.12.07. 16:24:17

:) Aranyos videó.

Azért az a karral való irányjelzés nem tűnik túl biztonságosnak nekem. Még bringával tekerve se tartom igazán jó ötletnek, persze tudom hogy nincs jobb alternatíva sajnos.

prunoki 2010.12.07. 16:24:21

Nincs valakinek ehhez youtube linkje? Szívesen megnézném, de az inda nekem se megy.

muz 2010.12.07. 16:34:33

Az azért tetszik,hogy a jó fiú szolid 3/4-es barna bőrkabátban nyomul,kimért eleganciával egy Matchless-en.A rossz fiú az akkori rockerek egyenruhájában,Triumph-on.

repecs 2010.12.07. 16:40:30

Már 2 éve is tetszett amikor először láttam.

Bazsi(HUN) 2010.12.07. 17:03:37

@baowah: Látom lecseréltétek... Viszont már utána bejött!:)

Amúgy érdekes, hogy a jó fiú lehet mindent jól csinált, de a rossz fiút még leápolták és úgy is hamarabb ott volt!:D

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.12.07. 17:09:12

@Bazsi(HUN): mert nekem is a tököm tele vele.

--NRG---> 2010.12.07. 17:11:27

szétnéz, jelez, majd másodpercekkel később véghezviszi a manővert ! Életveszélyes!!!

Bazsi(HUN) 2010.12.07. 17:17:02

@baowah: Gondolom azért az olvasók miatt is...:) Sajnálom a sopánkodást, én nem szoktam, de most tényleg nem jött be.:)

--NRG---> 2010.12.07. 17:17:35

én is jobban szeretem a jutyut, mint az indát(főleg amióta megújult az oldal), de akkor sem azt kell lecserélni, inkább azt a gépet, amin nem megy!

'saztán? 2010.12.07. 17:30:24

@baowah: vagyis priceless :)
nagyon csecse kis gépek.

GERI87 2010.12.07. 17:36:17

Ezt a videót már láttam régen..és jó:)

A motorok is jók benne..:D

Az indát mostanába nekem betölti gond nélkül de nem olyan jól kezelhető mint a jutub...

@muz:

Go your own way..
Hát a srác megpróbálta de most nem jött be:)

2010.12.07. 18:53:16

sztem tok jol nyomjak. a biztonsagi szereleket (ami ugye eleg korabeli) siman felvehetne jopar mai suhanc (talan jobban ved mint a polo meg a strandpapucs).
az is tok jo ahogy indexel, mert aki ezt profin a gep kezelese mellett tudja(ta) csinalni az mar valoban eleg rutinos. nem lenne baj ha nalunk is tanitanak ezt mert sok kezdo ket kezzel markolja es viszi ot a gep...

muz 2010.12.07. 19:16:52

Ezzel a hátratekintgetős,hadonászós stílussal semmi baj sincs ha a hatvanas években nyomod.Azt a forgalmat amit akkor London tudott ma Mátészalka simán hozza:-)
Az X5-ös meg hamarabb odaér mint egy Austin Healey.

prunoki 2010.12.07. 19:27:37

kösz a videócserét

Oktato 2010.12.07. 19:33:56

Észrevettétek a féklámpát? Karral jelez fel-le!!! Még én is a karral irányjelzést tanultam és hátra is kellett tekinteni, mert tükör csak egyoldalas volt!

repecs 2010.12.07. 19:45:50

@--NRG--->: nekem is feltön hogy azóta akár 3 kamikáze is elütheti, mint egy lasított felvételen.

Taurusz 2010.12.07. 20:00:57

Hát nem rossz, de a magyar oktatás ehhez nagyon kevés lenne. Van egy csomó donorjelölt, akik csak a gázkar hollétét ismerik, de van olyan 30+ éve vezető autós ismerősöm, aki tőlem hallotta először, hogy azért kell oldalra nézni sávváltáskor, mert a tükörnek van holttere. Erre mit kérdez? Miért nem gyártanak olyan tükröt, aminek nincs holttere? Pfff....

'saztán? 2010.12.07. 20:02:40

@Oktato: azért van féklámpa, 6:44-nél jól látszik, mikor lábbal fékez (bal lábbal).

osziboszi 2010.12.07. 20:13:44

@Oktato: Ja-ja, még én is 87-ben Simson B 50-nel. Három sebesség és ha jó napja volt a gépnek, még 80-nal is ment. Kapkodtam is a fejem, mikor felültem a TDM-re :-)

SAkos12 2010.12.07. 20:52:11

Endernek mutattátok már?:) Ő jutott egyből a sietős srácról eszembe...

Krisi 2010.12.07. 23:51:50

3:49-nél meg 6:16-nál ahogy gázfröccsel visszavált, na az kurvanagy.

kézzel indexelést meg nyomtam már párszor, amikor épp szarakodott az indexrelém és nem mködött a berendezés, hát jobbra kanyarodáskor eléggé szar, hogy nem tudok egyszerre indexelni kézzel és gázt adni.
a hátranézés pedig 2010-ben, amikor tele a város mobiltelefonáló terepjárós pinákkal meg frusztrált sztrítrészerekkel több, mint életveszélyes :)

creeper 2010.12.08. 02:52:40

Ez a Tom mekkora gyík. Gondolom a csajt a haverja sunázza, Tom meg elhiszi neki, hogy a házasságig szűz akar maradni :)

bikerchili 2010.12.08. 08:22:03

Az azért priceless, ahogy a jócsávó nagy gázzal elindul otthonról integetve. Vagy én vagyok alulinformált és baloldalt van a gázkar a Matchless-en?

chiagochico 2010.12.08. 09:38:43

Valahol a két srác között van az Élet. Ez önkritika is volt egyben.

Motorok, szerkók naon dögösek.

lukit 2010.12.08. 10:17:28

Nemtom milyen balesetmegelozesi kisfilm lehet az, ahol eleve az ut rossz oldalan kozlekednek!

szityyyu2 2010.12.08. 10:42:20

@bikerchili:
Nekem is egyből az ugrott be, hogy hogyan tud elindulni gáz nélkül. :D

life is gambling 2010.12.08. 11:03:36

Bikerchili, szityyyu2... alapjáratról hallotál már? Motoros oktatáson is az a legeslegeelső, hogy tanulj meg alapjárattal elindulni, gáz nélkül... Az alapjáratot meg oda állítod ahova akarod (fogyasztást is figyelembe véve) :D

tommodore · http://tommodore.blog.hu 2010.12.08. 12:25:41

Szerintem hátranézni igenis kell, nem csak a tükörre hagyatkozni. Akinek bizonytalanságot okoz motoron ez a nagy bonyolultságú művelet, az inkább ne is motorozzon. Hasonlóakat gondolom az egykezes kormányzásra is, akinek már ez sem megy, akkor mit akar?!

debrejo 2010.12.08. 12:41:27

Azért a jobb kézzel indexelek ÉS elinduloknál néztem én is egyet :) De megoldható, stimmt, csak épp a mai világban már minek. A kocsiban a kormányt meg két kézzel kell fogni, el is mondják a jogsi felé vezető rögös(?) úton, muhaha :)

GERI87 2010.12.08. 12:54:06

@uzsonna: még jó hogy két kézzel markolja...

Ebben a mai forgalomban nem lenne túl ésszerű hadonászni...

Akkor volt rá ideje hogy így csinálja, de ma már nem kéne...

GERI87 2010.12.08. 13:03:27

@life is gambling:

Egy fenét!
Nem tanítják.

Miért kéne alapjáratról elindulni?
Mi értelme lenne?

Tigrisszív 2010.12.08. 15:41:30

@debrejo: Jah, ott én is lestem. Mondom oké, hogy a gáz a másik oldalon van, de a kuplung is... :D

Tigrisszív 2010.12.08. 15:49:29

Amúgy ez a nézz, jelezz, manőverezz ma is állja a helyét, csak nem karlengetéssel kell jelezni, hanem az irányjelzővel. A hátranézés pedig alap, amikor én jártam tanfolyamra, már a f@szom kivolt, hogy az oktató állandóan nyomta a rádióba, hogy "néz, forgatja a fejét, látványosan néz". Aztán mikor mondtam neki, hogy jóvanmá bakker', ezt mondta: Apafej, az csak egy dolog, hogy vizsgán jó eséllyel megb@sz a vizsgabiztos, ha nem forgatod a fejed, amikor kell. Egy másik dolog, hogy vizsga után meg esetleg kivasalnak mint a sz@rt, ha nem tudod pontosan, mi történik körülötted. Mivel mindkét esetben én, mint oktató szarul érezném magam, forgasd azt a tök fejed b@zmeg. Teljesen igaza volt, a féltenyérnyi tükrök (bármennyire is domború) kevesek ahhoz, hogy az ember pl. egy sávváltásnál, vagy kanyarodás előtti középre húzódásnál 100%-ban tudja, mi a helyzet körülötte. Bizony forgatni kell a fejet.

Szabi01 2010.12.09. 16:50:01

Ahogy nézem, annak a jófiúnak cudar unalmas élete lehet...
Biztos szexuális problémái is vannak! :-D
Egyébként mikor a jófiú fordult be a kapun, jött a teherautó, amit az utána jövő a rosszfiú telibe is csapott. Azután mikor a jófiú megérkezik, a rosszfiú már ott van nyakig bekötözve. Amúgy aranyos film, de csinálhatták volna kicsit logikusabbra is...

idegyere 2010.12.09. 22:50:45

Hogy hányszor elmondja a luking 3ast :-)
Persze most ez itthon hatványozottan érvényes és a saját érdekében betartandó minden motorosnak. Ha nem másért csak azért , mert az autósok nagy százaléka fordítva alkalmazza, a végéről meg a luking általában már le is marad...

Juniman 2010.12.10. 00:39:57

@Szabi01: Ne tegyetek mán tönkre. A jófiú a kórház balesetei osztályára megy látogatni a rosszfiút, munkaidő után. Mintha gyanúsan ott ácsorogna egy casualty patients tábla, a nörszök meg ott riszálnak, csak hogy képbe kerüljön a felhasználó, gyengébbek kedvéért ott van a beteglátogatási időszak is. Szóval rosszfiú karambol, emberek fölé hajolnak - snitt - idő telik - majd Tom meglátogatja barátját. Na, az utat figyelmesebben nézzétek, örülök, hogy segíthettem. Üdv.

Szabi01 2010.12.10. 09:54:37

Dehogy! Az az üzemorvos!

Na jó...
De az első állításom fenntartom, ennek a jófiúnak egy csődtömeg lehet az élete! :-)

adidigaga 2010.12.10. 23:19:35

@Tigrisszív:
én sem értem, hogy tarthatja valaki fölöslegesnek a hátranézést...

Én 36 évesen ébredtem arra, hogy nem is olyan értelmetlen dolog a motorozás, mint amilyennek tartottam korábban. Ősszel el is mentem vezetni, előtte csak országúti bicajozás ment, igaz több mint 20 évig az utcán bármilyen forgalomban és baleset(esés)mentesen.

Bármennyire is hajszolt az oktató, én maradtam a saját tempómnál, gyak. levezettem az előírt rutint, több járgányon a robogótól a 125-ösön át a "végtelen köbcentis" motorig.
Ezalatt egyrészt nekem is kezdett az agyamra menni az állandó fejforgatás,
ugyanakkor tudatosan is nyomtam - nyilván
a sikeres vizsga miatt.

Persze kis ország, kis város, kis motorozás - a rutinpálya egy ex-gyárkapu parkolója, bólyát, motort egy másik kerületi panelgarázsból kell vinni, rám is jutott ilyen tisztesség a rutinidőszakban, mivel pont úgy lakom.

Lényeg: egyszer a pálya előtt nemsokkal járva akadály miatt index, tükör, kanya.. mielőtt tényleg elkezdtem volna dőlni a mocival valahogy bekattant a rutinról a szétnézés és ahogy a kiszemelt sávba átnéztem, meg is fagyott a vér bennem:
a holttérben ezerrel egy autó, ami előtte sehol nem látszott.
Ha nem nézek szét, nem hogy motorozni, de szerintem ide írni sem tudnék most :-(

Ebben a kifejletben a mögöttem jövő oktató semmit nem vett észre , mert tényleg a szétnézés megelőzte a mozdulatot, ők csak azt látták, hogy
mivel jöttek mellettem, mégsem váltok sávot, ráadásul az akadály is elhárult közben.

Abban a tizedmásodpercben többet tanultam, mint az addigi összes foglalkozáson...

De persze nem kötelező, aki nem akar, ne nézzen szét!

Tigrisszív 2010.12.11. 07:22:36

@adidigaga: De bizony, hogy kötelező. Hacsak valakinek nincsenek hátul is szemei, meg olyan bukója, hogy hátul is kilát. Azért is látunk annyi balfaszt az utakon, mert sokaknak fingjuk sincs arról, hogy adott pillanatban mi történik körülöttük.

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása