Sivatagban bóklászó magyarok

 

Nem csak Aoki Kunió motorozna Afrikában: a fekete kontinensen élő olvasónk, Tom is egyre felkészültebb. Legutóbbi levele után rengeteg hozzászólast kapott, biztos van olyan tanács, amely majd hasznára válik. Néhány napja újabb üzenetet kaptunk tőle:
 
Kedves Árpád!
 
Rendületlenül zajlik felkészülésünk a rendelkezésre álló bő egy hét alatt. Hála a posztnak, rengeteg hasznos tanácsot kaptunk. Ezeket igyekeztünk a saját kis korlátaink alkotta szűrőn átengedni, majd ezt követően az eszenciát felhasználni. Alapvetően két csoportba sorolhatók a javaslatok: az egyik egy teljes műhelyt falpakoltatna velünk a csomagtartóra, a másik -jó néhány elengedhetetlen szerszámot és alkatrészt kivéve- nem sok mindenen töprengene, hanem egyenesen belevágna. Sejthető előző levelünkből, hogy hozzánk az utóbbi áll közelebb... Mindenesetre őszintén köszönünk minden segítő szándékot!
 
Szóval, eltekintve attól, hogy sok helyet foglalnak, nagyon sok eszköznek-alkatrésznek a rendeltetésszerű felhasználását sem ismerem (digitális multiméter?), elnézést kérek ezért. Így állt össze a következő lista végül azokról, amiket arra a vészhelyzetre magunkkal viszünk, ami természetesen nem fog bekövetkezni: villáskulcsok, imbuszok, csavarhúzók, drót, kötegelő, ductape, pótbelsők, pumpa, gumilehúzó, izzók, biztosíték, gyertya, gyertyakulcs, spanifer, csavarok (M6-10), anyák, alátétek,olaj. Ezt is nagyon sokallom, de nehéz abbahagyni, mindig vannak új ötletek. Mindezt nem volt könnyű beszerezni, de ha elég erős az elhatározás, semmi sem lehetetlen. Magyar származású amerikai motoros barátunktól, Matthew/Matyitól kaptunk táskákat és profi kesztyűt, valamint rengeteg segítséget. Ő egyébként a világ egyik legjobb egyetemén, az MIT-n kutató és saját fejlesztésű napelemeket tesztel itt Afrikában. Úgy ismerkedtünk össze vele, hogy az egyetlen helyi szupermarket zöldségosztályán jó magyar módra valami butaságon veszekedtünk, amikor odalépett hozzánk, hogy tényleg magyarul beszélünk-e. Ő ugyanitt kezdte a motorozást kilenc éve...
 
Jeleztem korábban, hogy kényelmi szempontból legfőbb problémának a nyereg ígérkezik. Ezért az egyetlen és örök ductape, valamint némi ipari szivacs segítségével feltétet készítettünk az ülésre. Felszerelés után a motor akadozott 4500-as fordulat felett, amit az általam okos módon a légszűrő beömlő nyílása fölé elhelyezett ragasztócsík okozott. Viszont ez első műszaki probléma, amire nagyon gyorsan és magamtól jöttem rá (még ha én is okoztam), így sikerélményként kezeljük. Az olajcsere sem volt egyszerű. A típuson két leeresztő nyílás van: a blokk mellett a vázon is van egy, mely utóbbinál a csavarnak elnyírodott a feje, így csak egy órányi küzdelem árán lehetett levenni. A gond azonban csak ezután következett: finommenetes csavart (1.25) itt nem lehet kapni. Végül egy csomó rohangálás (amit az enyhén szivárgó előző csavarral tettem meg...) után egy segítőkész esztergályos gyártotta le. Sikerült mellé rézalátétet is szerezni. Pótlégszűrő nincs, óvatosan kell majd a meglévő szivacsot mosni.
 
Ha minden igaz, péntek délután vagy szombat délelőtt indulunk. Az útiterv rögtön az elején jelentősen módosult, ugyanis Namíbiába vízum kell a belépéshez. Ezt Botswana fővárosában, Gaborone-ban szeretnénk beszerezni, ezért az első úti cél ez lesz. Ide eredetileg nem terveztünk jönni, ami azt jelenti, hogy a Fokváros-pihenő nevű részt kihagyjuk és inkább többet maradunk a sivatagban, távol a szerelőműhely hálózatot jelentő Dél-Afrikától...  
 
Megpróbálunk majd jelentkezni, amikor erre lehetőségünk lesz. Egyébként mi itt elsősorban egy nemrég indított projektet koordinálunk árva gyermekek számára, így bónuszként csatoltam egy képet a háttércsapatunkról is!
 
Üdvözlettel,
 
Tom és S

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr472288205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mistral1011 2010.09.11. 16:49:19

Hajrá!!!
Én ugyan Tenerével mentem volna - de én itthon ülök az ágyon - Ti meg kint a terepen - MOTOROZTOK :-) És ha már dübörög vmi a lábad között - akkor már mindegy mi az :-)))

baseldon 2010.09.11. 19:35:00

Csak a tükröt le ne verje valami gally :)
Jo motorozast!

akos696 · www.focusauto.hu 2010.09.11. 20:05:23

Ez konkrétan A kaland lesz! De szeretnék egyszer énis egy ilyenbe belevágni.... Irigylem az ilyen embereket akik csak így pikk-pakk belevágnak. Nekem még sem anyagilag, sem családilag, de legfőképpen pszichésen nincsenek meg a forrásaim egy ilyen komoly túrára. De meg lesz, biztos vagyok benne! Sok sikert Nektek!

donphobos 2010.09.11. 22:03:26

Kacsaszalag kell és WD40 :-)

Szép kaland lesz, racionális mennyiségű rációval és kitartással oda is lehet érni. Drukkolok!

Xebulon 2010.09.11. 23:10:46

Ilyen csavarnál befűrészelek a csavarfejébe keresztbe egy vályatot és sima egyenes csavarhúzóval ki és becsavarható lesz. Persze ha meg oldható a csavar cseréje, akkor nem a szart választom...

Oktato 2010.09.11. 23:59:52

Emelem kalapom a bátorságotok és elszántságotok előtt!!!
Jó utat kívánok!
Ha rájöttél a hibára, az nagyfokú logikus gondolkodást tételez fel, pontossan erre van szükséged és néhány alapcuccra!

muz 2010.09.12. 00:24:24

Jó lesz az, én is utálom ha valami agyon van szervezve!Biztosan lesz egy csomó gond,de majd megoldjátok.
A motó: olyan még nem volt ,hogy ne legyen sehogy!

Azéé szikszalag legyen:-))

geppetto 2010.09.12. 00:30:43

ennyi szerszam boven eleg lesz. az ut lenyege, hogy nehezsegeket oldjatok meg.
szurkolok neketek!

csiky944 2010.09.12. 11:00:15

@Xebulon: kisebbre köszörülni a csavar fejet még jobb

Friss topikok

Hirdetés

rallyedream feed

  • Hibás feed URL.