Elfelejtették bezúzni harminc éve

Tavaly nyáron megkattantam.

Az egész valahogy úgy kezdődött, hogy üldögéltem lent a sasfészekben, és a régi, lassan törékennyé száradt papírú motoros újságjaimat lapozgattam. Ezeket a magazinokat apám hozta még nekem, külföldi útjairól. Az öregem csillagász, fedezett már fel csillagrendszert, írt jó néhány olyan könyvet, amikből én csak a kötőszavakat értem és vezetett egyetemi tanszéket - szóval nem mindennapi koponya. Ezért aztán kölyökkoromban sokat hívták Nyugat-Európába, előadásokat tartani, a világegyetem titkait veséző konferenciákon szónokolni, ezer éves talányokon fejet törni.

Engem persze akkoriban apám nagyszerűsége cseppet sem érdekelt, sokkal inkább foglalkoztatott az a prózai téma, hogy mi fér el a bőröndjében. Eleinte Matchboxokat kaptam, szerintem nem sok kölöknek volt olyan teleszkópos autószállító kamionja Budapesten, a hetvenes évek elején, mint nekem. Aztán egyszer kipréseltem belőle egy Sharp kazettás magnót – még ma is használom – később meg már motoros újságokért nyomasztottam.

Logikus, hiszen akkorra lett meg első motorom, egy rút Jawa Mustang, amit az első perctől kezdve megpróbáltam a külföldi újságokban látott Zündappok és Tomosok formájára hozni. A hátsó sárvédő azonnali kurtítás áldozata lett, de a motor sem maradt soká érintetlenül. A vad és többnyire intuitív tuninghoz a konyha alakult műhellyé, a nagyi gázos sparhertjének sütőjét használtam a hengerpersely kimelegítésére.

Toni Mang és fűzöld Kawasakija a világbajnoknak járó egyes rajtszámmal. Mang
ma 61 éves és versenyiskolát vezet

 Újságból legtöbbször Motorradot vagy PS-t kaptam, és ezekből néhány példányt a mai napig őrzök. Fontos szerepe volt ezeknek a magazinoknak, belőlük tanultam meg németül. Szavanként szótárazva fordítgattam le a cikkeket, kalapáló pulzussal vizslattam a képeken Toni Mangot fűzöld Kawasaki versenygépén, és azokat az akkor még elérhetetlennek tűnő japán motorokat, amiket most csoffadtan két kilóért kínálnak a használtmotoros portálokon.

Kezemben Toni Mang , a PS-ben, harminc éve (fent) és ma (lent). A régi kép a Veres Pálné
gimnázium osztálytermében készült, balra tőlem
Kollár-Klemencz Laci, akit azóta a
Kistehén Tánczenekar frontembereként ismer a világ

 

De ki az a Toni Mang?

Anton Mang a nyolcvanas évek Moto GP szcénájának egyik legmeghatározóbb alakja. A göndör hajú bajor öt világbajnokságot nyert, 1981-ben például kettőt is, 250-ben és 350-ben. 1982-ben ő lett a leköszönő 350-es kategória utolsó, örökös világbajnoka. Utoljára 1987-ben, 38 évesen vitte haza a vb-serleget, ezzel a teljesítményével mai napig övé a „legöregebb világbajnok” cím. Neve a Kawasakiéval forrt össze, bár a másik három japán márka motorjaival is versenyzett néhány szezont.

Persze nehéz ipar a fordítás, így a rövidebb szövegekkel, leginkább a hírekkel, vagy az olvasói levelekkel kezdtem.

Mint például azzal a fél oldalas beszámolóval, ami a PS 1980 októberi számának harmincadik oldalán egy Eduard Ottinger nevű bécsi olvasó levele alapján jelent meg. Ez az Eduard a gráci Puchnál volt tesztpilóta, és vett magának egy Suzuki X7-est, amit itt-ott átalakított saját szája íze és szakmai tapasztalatai alapján.

Az a bizonyos újságcikk, ami az egész folyamatot elindította. Mellette egy MZ hirdetés

Akkoriban már elég rosszul állt a szénája a kétüteműeknek, az X7-es a legutolsó modellje volt a Suzuki GT szériájának, 250 köbcenti, léghűtés, 28 lóerő és mindössze 128 kilogramm tömeg. Egy könnyű, izgága, pörgős kis pukkancs, elképesztően jó hanggal, pocsék futóművel, kék füsttel és extraorbitális fogyasztással.

Nézzék csak, ilyen:

Na, ez az X7-es verte le nálam dörrenve a biztosítékot, a három évtizedes flashbacktől pillanatok alatt teljesen behergeltem magamat. Rögtön el is kezdtem vadászni, de az itthon kínáltak ócskák voltak, a németek meg drágák és messze.

Korabeli német RD prospektus. A német változatoknak hosszabb volt a hátsó sárvédője

Aztán ahogy telt az idő és oszlott a Suzukis köd, bekerült a látókörömbe a Yamaha RD 250-es, ami akkoriban az X7-es közvetlen riválisa volt. Húsz kilóval nehezebb, néhány pacival erősebb, de valahogy sokkal komolyabb formájú motor, lenyűgöző históriával.

Meg persze varázslatos, érces kétütemű pömpömpömm hanggal.

Egy ideig nézegettem mind a kettőt, de egy idő után kezdtem hanyagolni a Suzukit, a Yamaha szép lassan lopakodva rabul ejtett, és nem engedett.

Az RD nagyon népszerű volt az egész világon, az Egyesült Államoktól kezdve Anglián keresztül Németországig. Élete végén még Indiában is gyártották egy darabig, és ahol kapható volt, ott a mai napig meg vannak veszve érte.

 

Naná, hogy imádták, hiszen olcsó volt, bivalyerős és jól nézett ki. Nagy teljesítményét membrános szívórendszerének köszönhette, kis tömege miatt sokkal fordulékonyabb és fürgébb volt, mint a négyüteműek. De mindennél többet elmond az a korabeli amerikai reklám, amelynek képén savanyú ábrázatú alak ül egy kocsmában, kezében sör, mögötte a bukósisakja. Mellette pedig ez a szöveg olvasható: Ne érezd rosszul magad. Nem te vagy az első 750-es pilóta, akit lenyomott egy Yamaha 350. (Az RD-t 350-es, később 400-as változatban is gyártották).

A lap alján még egy sor: Egyszer neked is lesz Yamahád.

Hát - lett.

 

Talán augusztusban tűnt fel az osztrák e-bayen egy RD. Hátulját csúnyácska csomagtartó bőröndök csúfították el, ülését bénán két darabba szorította a túl szorosra csavarozott keresztpánt, első indexei kajlán álltak és irreálisan sokat, 750 Eurót adtak meg kikiáltási árnak. Az eladó a papírok másolatát is feltette, még egy utalást is tett a vázszámra, de akkor még nem tanúsítottam nagyobb jelentőséget a dolognak.

A motor egy Brigade Blue fényezésű RD 250C volt. A C változatot az RD históriájában mérföldkőként tartják számon, csak nagyon rövid ideig gyártották, ez teszi különlegessé. A csepptankos ősmodellek után ez volt az első modern vonalú, koporsótankosnak csúfolt RD, nagy hasáb hátsó lámpával, de még küllős kerekekkel és dobfékkel hátul.

Típushiba: a vékony lámpatartók miatt kajlán állnak az irányjelzők

Egy darabig figyeltem az árverést, de senki nem licitált. Úgyhogy valamikor tavaly szeptember elején fogtam a telefont, és feltárcsáztam az adatok közt megadott számot. Kiderült, hogy a motor Burgenlandban, egy Fertő tóhoz közeli faluban parkol, úgyhogy gyorsan meg is beszéltünk egy találkozót a rákövetkező hétre.

Az RD egy régi ház mögötti hatalmas pajtában volt leállítva. Körülötte egy lila-metál Zündapp, egy sárga Hercules és vízözönnyi régi motoralkatrész töltötte ki a teret. Megreccsent idomok, nyolcasba rándult kerekek, kopott vackok feküdtek mindenhol, és egy hatalmas munkapad is állt ott, szétszórt szerszámokkal. A vasak közt frissen szedett körtével és almával teli műanyag ládák zárták el az utat, a még szabadon maradt helyeken pedig üres ásványvizes üvegekkel teli rekeszek.

Igazi bukolikus kupleráj volt.

Az eladó, akiről egyébként kiderült, hogy informatikus, felém fordult: Maga is barkácsol motorokat? – kérdezte.

Ó, a kénköves pokolba, gondoltam, a látszat nem csal, egy megveszekedett Mekk Elek barlangjába hozott a sors, ettől akarok én motort venni? Ha valamit utálok, azok a szétberhelt, házilagosan kókányolt járművek, igazából menekülőre kéne fogni, még most, minél előbb – futott át az agyamon.

A hátsó indexeket ráhegesztették a csomagtartó keretére. Rettenetesen nézett ki

Sokat azonban nem morfondírozhattam, mert az ember valamelyik kupac aljáról előrángatott egy jobb napokat látott kéteres vezetéket, egy csorba bicskával lecsupaszolta, rákötötte az akkusarukra, az ülésre rágumipókozott egy másik motorba való akksit és összekötötte.

Némi rugdosás után köhögve-tarakírozva elindult az RD, hatalmas kék pöffeneteket eregetve kipufogóiból. Ráültem, elindultam vele, fordultam két kört a kis utcában, hát menni tényleg ment, és meg is tudott állni.

Visszatoltuk a pajtába, végignéztem. Semmi nem hiányzott róla, de mindene kopott, agyonhasznált volt. Télen is jártak vele, a küllőket rozsda marta szét, a kipufogókönyökök is kráteresre oxidálódtak. Határeset – agyaltam, mikor a tulaj előrántotta a papírokat.

Nézze csak, milyen érdekes vázszáma van: 1A2 000006, mutatta az ősöreg egyedi forgalomba helyezési engedélyt, melyben nem az osztrák szokás szerinti műszaki rajz volt, hanem az RD 250 egyik előszériás, matrica nélküli példányának fekete-fehér, eredeti fényképe, iratkapoccsal belefűzve.

A blokk kopott volt de működőképes. Jöhet a felújítás

Doioionggg! – esett le a tantusz, itt valami különlegesbe botlottam! Ez a vázszám mindenképpen értékesebbé teszi a gépet, és mint a szimatot fogott vadászkutyának, nekem is megemelkedett a pulzusom.

Na, nem sokáig, mert izgalmamat az eladó azzal hűtötte le, hogy makacsul ragaszkodott a megadott árhoz, legfeljebb harminc eurót engedett volna. Viszont adott ajándékba egy zacskó körtét, azzal visszaültünk a kocsiba, mert nekem kellett visszavinni arra a helyre, ahová a találkozót beszéltük meg.

Gondolkozom még - mondtam neki, miután kikanyarodtunk a főútra. Aztán elkezdtünk másról beszélni. Elmesélte, hogy amerikai felesége van, és januárban készülnek kitelepülni, úgyhogy mindent el kell adnia. A Zündappot és a Herculest már elárverezte, hátra már csak a Yamaha van, amit másfél évtizede használt, és tavalyelőtt cserélte le egy újabb Suzukira.

Eisenstadtban elbúcsúztunk, megígértem, hogy jelentkezem, aztán hazamentem. Otthon szisztematikus információszerzésbe kezdtem, és a vártnál is meglepőbb dolgok derültek ki. A Yamahánál a mai napig 101-nél kezdődnek a hivatalos vázszámok. A nullától százig terjedő számokat azok az előszériás gépek kapják, melyeket homologizációs célból küldenek ki az országokba. Ezeket aztán vissza kell küldeni Japánba, ahol megsemmisítik őket. Kivéve, ha valamilyen kideríthetetlen módon mégis forgalomba helyezik a gépet. Pontosan úgy, mint az én kiszemelt példányomat.

Megpróbáltam higgadt maradni, és számba venni az érveket. Nincs kétség, valószínűleg a létező legrégebbi RD 250C-ről van szó, egy igazi ritkaságról. Viszont ezt rajtam kívül senki nem tudja. A többi vevő egy lepusztult öreg csótányt lát benne, alaposan túlárazva. A motornak viszont mennie kell, hiszen a gazdi költözik. Az alkupozícióm tehát jó, csak várni kell.

Így is tettem. Rágtam a kefét, minden nap megnéztem, hogy a motor fenn van-e még a neten, gyötrődtem, vágytam rá, de tartottam magam.

Aztán december elején írtam egy e-mailt, amiben szó volt katalógusértékről, várható helyreállítási költségről és sok minden másról, de a végén csak arra futott ki, hogy mennyit engedne a feléből.

Jött is a válasz, hogy engedne, persze nem a feléből, de mégiscsak majdnem annyit, amennyit én akarok. Mondtam, hogy jó, de akkor tegyen bele akkumulátort is. Nem tett bele, inkább engedett még ötven eurót.

Mindenki boldog: az osztrák, mert eladta, én meg azért, mert megvettem

Így esett, hogy karácsony előtt azt mondtam a feleségemnek: Szöszikém, elviszlek a parndorfi outletbe bevásárolni. Ismer engem, ezért kicsit sem csodálkozott, amikor motorszállító utánfutóval indultunk útnak. Három óra múlva megkötöttük az üzletet, aztán megvettük a karácsonyi ajándékokat, és hazahúztuk az RD-t új otthonába, hozzám.

Szép karácsonyom volt. A családom kicsit furcsállta, hogy sok időt töltök a pincében, de hát ott állt felújításra várva a világ valószínűleg legrégebbi létező Yamaha RD 250C-je.

Az enyém. 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr292086507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sjz 2010.06.17. 06:51:19

Őszintén gratulálok!

Szsrobert 2010.06.17. 07:24:19

Gurulós burnout nélkül is irtja a szúnyogokat. :-)
Szép motor.

mükkemakk 2010.06.17. 07:48:16

jó munkát a felújításhoz, megvan az új Lego-d.

Az én szeretett yamaha FJ 1100-asom 84 -es évjáratú volt és a 417.dik legyártott darab volt. UEF 070 a rendszáma, ha valaki tud róla, jelezze, visszavásárolnám.

bandika57 2010.06.17. 08:14:35

Hmmmm. RD. Nekem 350-es volt, már vizes, nagyon szerettem.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.06.17. 08:15:02

Gratulálok, szép fogás! Mégis megéri Ausztriába menni motorért?:)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.06.17. 08:24:40

Viktor, azmeg, gratulálok! Egyetlen kritikai észrevételem van csupán. Na jó, kettő: miért csak most írtad meg, illetve miért nem ülsz le gyakrabban a gép elé, azokat a kis gombokat nyomogatni, ott a klaviatúrán?
A gép nagyon vagány, a hirdetés zseniális.

zotyesz66 2010.06.17. 08:27:10

ehhehe, Viktor, én még emlékszem a Sharp deckedre, de azt nem gondoltam volna, hogy még mindig megvan. Meg a Musztira is! :)
A Simsonból meg nekem is melegítetted ki a perselyt. Sok sikert a Yamahához!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.06.17. 08:28:05

Érdekes, bár mondjuk az én fülem nem valami jó, de a videón az RD hangja nagyon emlékeztet a Pannoniáéra. Szebb, teltebb, precízgépebb hangja van, de hasonló karakter.

Devil2 2010.06.17. 08:40:41

Vitya, meglett ember létedre még mindig nem tudod hogy a régi fatüzelésű tűzhelyeket SPARHELT-nak hívták/hívják. :)))

zotyesz66 2010.06.17. 08:41:18

@streetsta: Az szerintem egy vizes RD amúgy. A 20-asnak a Csabai-féle dobbal tényleg hasonló hangja van, persze csak ha épkézláb gyújtás van alatta 12V-os elektromossággal és jó karbi beállítással.

Devil2 2010.06.17. 08:44:05

Hihetetlen hogy egy Yamaha (a videón) is képes úgy csörögni mint bármelyik MZ. :)

JmOS 2010.06.17. 08:51:16

Gratula hozzá!

Szép kis járgány.

Nekem is volt RD-m, a 750-es duma nem hülyeség: konkrétan az egyetlen motor volt az életemben amitől picit féltem.

Mondjuk az egy tuningolt LC 350 volt.
Cserébe viszont többször maradtam vele az út szélén ... mert pillanatok alatt kiszippantotta a tankot :-)

zotyesz66 2010.06.17. 08:51:47

Nem vizes, jobban megnéztem. Minden kétütemű csörög pár ezer km után, el kell fogadni.

fogash 2010.06.17. 08:54:43

A P20-as Pannonia nem ennek az RD250-nek a másolata?

Devil2 2010.06.17. 09:00:13

@zotyesz66: Azért ez nem így van, csak mert 2 ütemű, nem kötelező neki csörögni.

muz 2010.06.17. 09:29:29

Gratula a kincshez!!
Jó látni,hogy vannak akik becsülik a régebbi technikákat is.
Nekem is van egy csomó régi újságom,pl. '75-ös svéd suzuki katalógus,öreg motorrad-ok,stb.Nekem annyiból volt nehezebb,hogy a fatert nem hívták sehová:-((

Öregvas · http://www.sfveteran.hu/ 2010.06.17. 09:45:42

@fogash: A P20-as egy 1963-as modell alapján készült, de jelentősen eltér tőle, pl. az alaplapos váltó kifejezetten magyar fejlesztés (és remek munka). Azért gondolják sokan másolatnak, mert külsőleg hasonlít nagyon (más gyár is kopírozott már...), és a furat/löket is megegyezik a yamaháéval.

MIHOK 2010.06.17. 09:53:15

valamikor a 90-es években volt egy SRX 600-asom 00012 volt a váz és motorszáma, jó lenne tudni meg van e még valakinél!?
:)

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.06.17. 10:16:17

@baowah: fél percen múlt: a börzét épp elmosta az özönvíz szerű esőzés, amikor rábukkantam - konkrétan kivettem a kapkodva pakoló eladó kezéből, aki a csomagtartóba készült bedobni (!) a többi kacat közé...

zotyesz66 2010.06.17. 10:30:14

@Öregvas: Meg éppen a szétbontható, két oldalra kibuktatható főtengely sem éppen Yamaha, szóval pont a blokk tök más. Viszont a karburátorok és a 6V-os dinamó tényleg másolatok, csak sajnos a minőségük nem. :(

millarca · http://www.millarca-millarca.blogspot.com/ 2010.06.17. 10:46:20

Viktor, büszke lehetsz édesapádra és az RD-re is. Nálunk is marad a garázsban a '80-as évek elejéről származó Kawa 1000 LTD.

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.06.17. 10:46:36

@JmOS:

Nálam széria állapotú a GT. Ha nem hajtom (80-90 km/h), akkor se tudtam még 190 km-nél többet menni egy tankkal (min 6,5 l/100km). 110-nél már 7 liter felett eszik.
Akkor ehhez képest mennyit ehet egy tuningolt kétütemű? :-)

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.06.17. 11:01:46

szerintem ezeknek a régi gépeknek van még MOTORKERÉKPÁR formájuk

a mostaniak - bár nyilván műszakilag sokkal jobbak - akkor sem számítanak motorbiciklinek az én szememben

amgy én nem motorozom, de egy ilyen régi formájú járgány, vagy egy 80-as évekbeli Moto Guzzi azért elgondolkodtatna

nekem ilyen volt 1:10-es műanyag modellben:

utenti.lycos.it/motoguzzilovers/Moto_Guzzi/850T5Polizia02.jpg

azóta is az egyik kedvenc motorom

the crow 2010.06.17. 11:07:20

Ehhez hasonló volt az első motorom! A régi szép idők RD200 (1977 v 1978), ugyanez a kék szín, ugyanez a tank. Jó volt látni a fotókat.

Balázs__Viktor 2010.06.17. 11:38:52

@Devil2: Sparherd az, nyugi. A Sparhelt az egy elterjedt, de hibás kiejtésmód. Én viszont sváb vagyok, nem írhatom le rosszul.
Az ismeretterjesztés kedvéért a jelentése: takaréktűzhely. Mert sütött-főzött-fűtött.

mtk001 2010.06.17. 11:51:06

Az én Vespám 1984-es és imádom.

Balázs__Viktor 2010.06.17. 11:51:33

@streetsta: Miért köll olyat kérdezni, amire pontosan tudod a választ:)

benzinvérű · http://benzinveru.blog.hu 2010.06.17. 11:54:38

Viktor, gratulálok, nagyon szép fogás, és marha jó alap az építéshez. Az én szívem mondjuk az Mz-hez húz, és szerencsére sikerült is megtartanom a 251-es Etz-m, de mikor nagyobbat szerettem volna, néztem a 350-es RD-t. Belevágni viszont nem mertem, diákként szerintem nem tudtam volna megadni azt, amit kér. Sok sikert hozzá, és majd kérnénk cikkeket a felújításról!

Forrester (törölt) 2010.06.17. 12:00:46

Nagyszeru fogas, ugyes es turelmes vasarlas, igy mar csak sok napfenyes boldog orat kivanhatok hozza :) Szeles utat!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.06.17. 12:25:13

Mi van a többi motorral? Az Ajkán vásárolt Puch? A 175-ös Czetka? Ezek megvannak még?

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.06.17. 12:28:18

Zsír.

Egyrészt csípem az ilyen régi, klasszikus formájú motorokat a '70-'80-as évekből, másrészt az ilyen előszériás darabok mindig eszement ritkaságok, főleg hogy 0006 a vázszám vége, nagyon-nagyon korai példány lehet.

Érdemes felveni a kapcsolatot a gyártóval, valszeg örömmel adnak minden technikai információt, segítséget, még tán alkatrészt is a restauráláshoz, és még nagyobb örömmel veszik fel a nyilvántartásukba, hogy hol, és ki őrzi meg a korai csodát.

Landy-ból is vannak ilyenek, a restaurálós-könyv első pár fejezetében le is van írva, hogy melyik megmaradt előszériás példány hol található, ki újította fel, stb.

Yamaháék szerintem eszüket vesztve fognak segíteni bármiben!!!

bobbafet 2010.06.17. 12:28:28

Azért a csillagászat perspektívikusabb. :)

Balázs__Viktor 2010.06.17. 12:31:52

@scheerti: A Czetka megvan, de a Yamaha beelőzte a restaurálási versenyben. Az ajkai motor egy KTM Hobby volt, de azt elsütöttem. Így is hat motorom van:)

TyerCorp01 2010.06.17. 12:36:09

Egyszer szeretnék olyan gazdag lenni, hogy gond nélkül fenntarthassak egy ilyet...vagy egy Kawasaki H7-et, vagy egy KH250-est...
Ezeknek nem csak hogy motorkerékpár formájuk van, hanem látszik minden porcikájukon a napi 24 órás tervezés, és a Japánok akkori komoly gazdasági fejlődésre való törekvése.
Nekem csak egy széria Honda MB8-asom van, hasonló állapotban... :)

Jaah és mégvalami, mindenbizonnyal Titeket is érdekelhet, Tisztelt Blogírók, Blogolvasók:

indafoto.hu/tyercorp/prospektus

Kaptam egy barátomtól egy rakás (ősi) prospektust, amiket a minap bescanneltem, "sajnos" motorosból "csak" a kis Trophy és egy ČZ Enduro-s van, remélem tetszik. :)

joe3650 (törölt) 2010.06.17. 12:36:55

Tetszett ez az írás!Én is kétüteműmániás vagyok,és főleg a régebbi masinák hoznak izgalomba.Nagyon jól néz ki ez az RD!Itt Hódmezővásárhelyen is volt egy régi RD250-es,csak arra utólag 400-as hengereket tettek fel.

ebtest 2010.06.17. 12:38:15

Szia,
csak egy kerdes,
az 1A2 nem nagyobb a 101-nel?
Hexa-ban biztosan....

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.06.17. 12:54:16

bocs, nem akartam ennyiszer küldeni, csak a blogmotor szopat.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.06.17. 12:56:15

@ebtest: Az alvázszám VÉGÉRŐL van szó, nyilván, az meg ugye itt 006. Tehát 100 alatti.
A forgalomba helyezett példányok meg 101-el kezdődtek. Capiche?

apamacko 2010.06.17. 13:08:46

Tíz éve is már falusi suttyók kezdő motorjai voltak ezek papír nélkül sokszor, mára alig van működő darab, erre Ausztriából hozol egy ilyen kincset!
Komolyan, nem viccből Gratula!

Megyek megsimogatom a Jaffát ('82) :-)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.06.17. 13:31:59

@apamacko: Miért, akkor elindul? Tőlem félt:)

yeti 2010.06.17. 15:59:11

Gratulálok a kincshez!És írj gyakrabban!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.06.17. 16:57:33

ez már volt?Suzuki RG400!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
nem elírás 4 hengeres kétütemű!!!!!!
www.motor.hu/motor_vpage.jsp?id=39630

B.P.JIMI 2010.06.17. 18:15:03

Szia Viktor!Érdekes a story,helyes a motor,de nekem az újság nézegetős,nosztalgiás rész tetszik a legjobban.Olyan lökött lehetsz, mint én a '82,'84-ből megőrzött "Easy Riders" és "Wind" magazinjaimmal.Ezekben csak chopperek voltak.Képzelheted ,mekkora élmény volt,mikor az egyik haverom hozott egy "Wind"-et az U.S.A.-ból,és középtájon ott pöffeszkedtem egy képen,a Harley-Davidsonon,ami akkoriban még nem is volt kész teljesen.Sebaj,a képen nem látszott.

Kókler Róbert 2010.06.17. 18:16:20

nekem egy ugyanilyen kinézetű de 125-ös RD volt az első "nyugati" motorom. Az egyik henger néha ment néha nem. Amikor igen akkor nagyon hasított. Már a megvétel után a hazaúton elestem vele...

tamasss 2010.06.17. 18:54:20

Királyság, nekem is tetszik. Valamikor én is nézegettem, de nem mernék iylen összerakós projektbe belevágni.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.06.17. 19:36:59

@B.P.JIMI: Jimi, bazeg, azt az újságot látnunk kell!!

dr.oid 2010.06.17. 20:34:15

Mese nincs, itt az év üzlete köttetett meg Günsti(sch)gViktor és Herr MekkMeister között. Toni Mangot pedig a Bulle von Tölz szinkronizálta:D

komi12 2010.06.17. 20:53:45

Hali Nekem volt 250-es vizes, és 350-es vizes power szelepes RD-m is.Nagyon jól kitalált vasak.A kicsi nagyon felhasználó barát, de a nagy YPVS magyon brutális. Jobban féltem rajta mint a jóval erősebb mostanin.Gratulálok a géphez és sok sikert kívánok a talpra állításához.(A fogyasztásuk viszont valóban brutális)

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.06.17. 21:07:16

@B.P.JIMI: isten vagy, de ezt mar csikos is leirta :)

B.P.JIMI 2010.06.17. 21:30:51

Szia Viktor! Bocs',itt most csak az újságok miatt írtam,abból a nosztalgiából,amit a Te cikked ébresztett,nem azért,hogy fényezzem magam.Sípos Zoli!Jössz szombaton a repülős bulira?@baowah:

yeti 2010.06.17. 21:37:35

@B.P.JIMI: Arra a képre én kíváncsi lennék.

T-boy (törölt) 2010.06.17. 21:43:51

fogash

A P20 inkább a SuzukiT20-ra 'ütött' kissé..

B.P.JIMI 2010.06.17. 22:04:18

Szia Yeti!A neved alapján nem tudom,ki vagy,de ha ismerjük egymást személyesen,vágjál hátba,és szólj,megmutatom.

yeti 2010.06.17. 22:26:05

@B.P.JIMI: Arra képre én is kíváncsi lennék.Érdekes cikk lehetne belőle.(Az is kimaradt az előbb,bocsánat)

Jamesblond 2010.06.17. 23:23:40

Pár év eltéréssel két RD-350-esem volt. Nagyon szerettem őket:) A fogyasztás meg mint a Moszkvicsé:) Egyszerű nagyszerű gépek. A főtengelyt (meg semmit sem a lánc kivételével) nem bírtam tönkre tenni. Istenien bírta. Kár hogy manapság már nem gyártanak ilyet. Milyen paradox lenne ma egy 62 lovas 2T túramoci...

nikó 78 2010.06.17. 23:45:18

Haveromnak is van egy RD-je ugyanezzel a kinézettel csak az 125-ös,és öntvénykerekes.Egyvalami biztos szólóban kiba..ottul mennek,pörög mint az állat,olyan 120-körül elkaristol,viszont iszonyat érces hangja van,ha jól emlékszem 80-as évjárat.250-be iszonyat lehet.

Öreg motoros 2010.06.18. 06:15:56

@T-boy: A múltkor néztem egy kisebb Mercit. Esküszöm, pont úgy nézett ki, mint egy Astra.

Lowtyo 2010.06.18. 06:37:17

szép történet
kell a pömpörömpöm, mi?
hehe
annak a hirdetésnek meg az is lehetne a szövege, hogy "ne búsulj mark, vettel még párszor el fogja kenni a szádat"

Szsrobert 2010.06.18. 14:02:50

@Jamesblond:"gyszerű nagyszerű gépek. A főtengelyt (meg semmit sem a lánc kivételével) nem bírtam tönkre tenni. Istenien bírta."
Küldd be a totalbike-ra. Világrekord lesz.

Krisi 2010.06.18. 16:37:09

kurvajó hangja van, gratulálok hozzá énis! mostmár mondhatod teis, hogy "nem értem miért kell egy embernek olyan sok motor, 6 bőven elég" :)

Uff 2010.06.18. 21:30:16

nekem ilyen van, ma kitorolhetem vele :)
www.vintagecassette.com/Technics/RS-B765
jo cikk!

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.10. 02:48:24

350 -esem volt, de akkor az abszolute nem volt meno es eladtam :/ ciki volt hogy nem 4utemu - fiatal voltam es boho :(

Ma mar lehetetlen szepet venni, de nemregen kommenteltem valahova ebben a temaban itt a totalbike on.

Sok boldog motorozast vele!!!!!!!

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.10. 02:50:19

@Gyurma73: hondanak is volt v4-es 2utemuje, nsr500

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.10. 02:56:05

@JmOS: azert ne essunk tulzasokba..... Egy rd 250 / cb750 csataban nem kerdes ki nyer.

JmOS 2012.10.10. 09:19:13

@visszakettopadlogaz:
Egyrészt ez 350-es volt, tehát kicsit más kategória. Egy versenyzőtől vettem és jól jellemezte, hogy a tuning miatt 6.ban 160 alatt nem érezte jól magát, csak nyűglődött. Na azzal közlekeggyé' országúton... :)

Másfelől - és ez a lényeg - itt az ÉRZÉS más. A kétütem durván adja elő a dologokat...

Friss topikok

Hirdetés