Suzukiból is az öreg a legjobb!

ausztriaban

 

Nem tudom másnak a motor mit jelent, mert én még soha nem voltam más, azonban számomra sem mindig ugyanazt jelentette. Volt, amikor az egyik legjobban áhított tárgy volt a szobám ajtajának belső felére kiragasztott Honda CB, bármit megadtam volna érte. Volt, amikor szimplán egy túra eszköz volt, egy eszköz ahhoz, hogy bebarangoljuk a vidéket, a környező országokat és persze élvezzük a motorozást. Aztán sporteszköz lett, mindig top formában tartva, éles fegyver egy harchoz a másodpercek ellen. 

Akármelyik időszakot nézzük, a technika szeretete mindig ott volt, akár a nézegetése is örömöt okozott. Később, amikor kicsit tanultam is róla és már egy TIG varratot is felismertem, vagy észrevettem a konvex bütyökprofilt a vezérműtengelyen, az öröm csak fokozódott. A műszaki ember nem tud aztán ellenállni a techno őrületnek, dupla fojtószelepes befecskendezés, anti-hopping kuplung, váltó villanófény, monoblock féknyereg – ezek nélkül nem lehet élni, szánalmas senkik vagyunk USD villa nélkül. Aztán a fényes felület bemattul, az akrilfesték elkezd lepattogni, és képletesen is fényét veszti minden csillogás.
 
oldal
 
A hangos kipufogót már utáljuk, mert zavarja a gyereket (is), a hasalós, sportos üléspozícióban már a csípőizületünk és a csuklónk csak 3 percet bír ki tiltakozás nélkül, a sportosra hangolt futóműtől meg megfájdul a hátunk. Egy valami azonban örökre megmarad: a tisztességes műszaki megoldások feletti öröm. Amikor nem azt látjuk, hogy a költségoptimalizáció miatt van rajta a krómhatású, de amúgy plasztik bevonat, hanem becsülettel meg van munkálva, forgácsolóval kimarva és csodálatosra finiselve. Amikor az alumíniumban acél menetpersely van, hogy tartós legyen. Amikor azt érezzük, hogy a tervező, majd a gyártást tervező embernek egy cél lebegett a szeme előtt: tartós, műszakilag korrekt terméket gyártani. Amikor a költségnek nem volt prioritása. Ezt ma csak a legelitebb gyártók engedhetik meg, csilliókért. Azt viszont mi nem engedhetjük meg, pénzügyileg.
 
suzuKTMsuzu
 
Ha kicsit visszamegyünk az időben, a helyzet változik. Természetesen nem beszélhetünk kombinált, ABS-es fékrendszerről és kipörgésgátlóról, de csodálatosan kiegyensúlyozott sornégyes blokkról és dupla felülfekvő vezérműtengelyről, meg DOHC vezérlésről igen. Beszélhetünk egy olyan korszakról, amikor a motorgyártás fellegvára még mindig Európa volt, és az igyekvő japánok mindent megtettek annak érdekében, hogy féktávon becsússzanak és átvegyék a vezető szerepet. Nem spórolhattak semmivel, a bajnokot nagyon meg kellett verni, hogy az övet átadja a kihívónak – nem volt elég egy-két pontozó jóindulata. Kellett anyagminőség, precíz megmunkálás, pontos illesztés és minden, amitől egy gear-head, egy motorőrült szívdobogást kap. És ezek a gépek elérhetők, de nem egyszerű ilyet találni – pláne egy olyannak, mint én.
 
utanfuton
 
És itt már a saját nyomorom kap helyet, egyszerűen remegni kezd a lábam és elönt a harctéri ideg, ha valami oda nem illő hebrákolást, burányolást vagy sima gányolást, alkatrész helyettesítést látok a gépen. Ha csak egyet is észreveszek, már nem lesz az örömöm felhőtlen, nem tudok önfeledten kacagni a Született feleségeken, mindig beugrik, hogy a japán, jellegzetesen a fején számmal jelzett hatlapfejű csavar CSIV 5.6-ossal van helyettesítve… Borzalom!
 
És ezek a motorok már 30 év felettiek, általában sokadik tulajdonostól, akiből elég, ha egy volt barkácsművész. Itthon, a hazai állományra aztán ez hangsúlyozottan igaz. Itt a burányolás népi jelleg, büszkén lehet mesélni, hogy bicikli pumpa belsőszárral helyettesítettük az OHV BMW nyomórúdját, nocsak, milyen találékonyak vagyunk. Ez a magyar virtus!
inditasikiserlet
 
Miután Balázs Viktor kollégám megvett egy használt osztrák RD 250-est, szinte teljesen gyári állapotban, a dolgok felgyorsultak. Én is nézegettem a hirdetéseket, de már képről sem keltette semmi fel az érdeklődésemet; láttam félszemmel hunyorítva is, hogy az első sárvédő Czetkáról való, a hátsó lámpa pedig ETZ-ről származik, a matricaszett pedig valami házi kreálmány.
 
Egy vészjósló emailig Megnyugodni látszott a dolog. A levelet egy osztrák barátomtól kaptam. Csak rövid tájékoztató volt, „I’m gonna sell the old lady…”, azaz el fogom adni az öreglányt – a határozott szándékot az angol „going to” szerkezettel érzékeltetve. Kész, a kocka el volt vetve. Ismertem az öreglányt, az 1979-es Suzuki GS500-ast, a nagyapja vette újonnan a kisváros Suzuki márkakereskedésében, aztán a sráchoz került 2002-ben a papa halála után. 2002 és 2010 márciusa között 3700 km-t ment vele, így már összesen 37840 km van benne… Emlékszem, amikor egy osztrák bortól átitatott vidám hajnalon azzal kérkedett, hogy kézzel hajtva a berúgókart be tudja indítani – és meg is tette. Tudtam, hogy hibátlan a gép. A motor még el sem dőlt a 31 év alatt, eredeti fékbetétek vannak benne, a hátsó indexek és a kipufogó kivételével mindene gyári és hibátlan. Különleges extra a sebességmérőben lévő döglött pók, ez is arra utal, hogy a motor nem volt napi közlekedő eszköz soha. A kipufogót az unoka szerelte át 4-az-1-ben rendszerre 8 éve, de persze a gyári megvan. Vissza is fogom tenni.
 
Merthogy elmentem a motorért: változó részeredményekkel folytatott, de nagyon kemény alku után megvettem a motort. Nehéz árat belőni egy olyan motorra, aminek az egyik nagy értéke az előélet: ahol senki sem tekergette az órát visszafelé, nem vették le a hengerfejet, hogy háromszor leellenőrizzék, de egyszer sem állítsák be a szelepeket… Azt biztos, hogy Viktor barátom szerint nagyon jól vettem. A feleségem szerint – akinek a valós ár felét hazudtam–, pedig mérhetetlenül drága volt. Minden relatív, nem?
 
A motor teljesen az akkori kor színvonalán áll, V alakban elhelyezett szelepek, dupla vezérműtengellyel működtetve, direkt tolattyús Mikuni karburátorok, bowdennel hajtott fordulatszámmérő. Nincs olcsó megoldás, nincs műanyag súlycsökkentés: a GS nehéz, és annyi vas van benne, ami egy motort motorrá tesz; semmi egyéb felhang, vagy zönge. Ez egy MOTOR.
 
rajta
 
Ki sem próbáltam, tudtam, mire számíthatok. Nem sokkal előtte egy WP futóműves 140 kg-os, 70 lovas funbike-kal mentem… vajon milyen lett volna a 230 kg-os 44 lovas öreglány? Tudtam, hogy a motor tudja azt, amit harmincegy évvel ezelőtt és ez nekem elég volt. Beindítottam a berúgókarral, mert az akku már meg sem moccantotta az önindítót; csodálatosan és rezgésmentesen duruzsolt a négyhengeres. Fel az utánfutóra, indulás haza, autóból telefon Viktornak, hogy itt van, itt követ a motor, már az enyém. „Mindeképpen találkozzunk az M1-es egyik benzinkútján, én Pozsonyból jövök” – hangzott utasítás-szerűen a kérés, aminek nem tudtam nemet mondani. A motor buzéria leginkább többesben jó.
 
egyutt
 
A benzinkúton aztán olyan jelenetek zajlottak, amelyek kívülállóknak talán vicces, talán félelemkeltőek lehettek. Ugráltunk a motor körül – én az utánfutón is –, „nézd, érintetlen féktárcsa csavarok”, „nézd, teljesen gyári fényezés, mindenhol”. Mellettünk egy Suzuki feliratos kisbuszból kicsit szánakozva néztek ki, vajon mit csinálnak ezzel az ezeréves csótánnyal. Hja, csak egyszer mennének egy klassz Gixxxerrel… Nem tudják, hogy ez az élmény már megvolt, de nem jelentett sokat… Azonban a „nézd, látszik a Tokico felirat a betét hátoldalán” érzés minden pénzt megér. Sajnos az öreg akksi a visszajelzőket sem gyújtotta fel, hiába próbáltam, nem indul. Pedig milyen szép hangja van! És milyen szép! Egy teljes órát táncoltunk a futó körül, elfogyott egy teljes tábla Boci csoki, két fél literes ásványvíz, besötétedik. Ez az igazi motorozás, kell ennél több?  Nekem nem: a kerekeket el is adom…. Csak nézni, hallgatni a dugattyúk surrogását, a kipufogó ütemes szisszenéseit. Kilenc évvel vagyok öregebb a motornál, már nem akarok száguldani, nem lételemem az adrenalin; csak felnyitott sisakplexivel szeretnék krúzolni, és szívni a frissen vágott mező illatát.
 
Azóta van benne egy új akksi, holnap visszakerül a gyári kipufogó, és talán letörlöm a gumikat, hiszen meglesz az első közös fellépésünk: a Totalcar 10 éves jubileumi standján pózolunk az Old Timer expón. Akit érdekel, ott találkozhat velünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr271916315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

muz 2010.04.13. 06:51:28

Szívemből szóltál!

csiky944 2010.04.13. 07:11:02

nagyon szép az öreg,munkatársamnak is egy ilyen van,csak mondjuk ő lábbal is alig bírja berúgni :)

Szsrobert 2010.04.13. 07:24:28

"Kilenc évvel vagyok öregebb a motornál, már nem akarok száguldani, nem lételemem az adrenalin; csak felnyitott sisakplexivel szeretnék krúzolni, és szívni a frissen vágott mező illatát."

Ezt elektromos járművel is megteheted.
Szép a GS.

Szsrobert 2010.04.13. 07:27:30

A 3. és 7. képen egy úr lepántolt motorral készülődik gumiégetéshez egy utánfutón. Kuplungkaron az ujja. >;-)

Kopasz Szuzukis 2010.04.13. 07:47:46

Na, most az a rész következik, hogy mennyire irigyellek!
Az én kicsikém sajna az általad emlegetett "szockendács"-kategóriából származó 1981-es évjáratú GS 550 E. Pár éve nagyon sokáig fenn volt az egyik magyar aukciós oldalon egy ilyen vas, csak világoskék fényezéssel. Az sem állt messze a gyári állapottól. De akkor sajna még nem volt rá annyi pénzem.
Azért a pohárvíz-próbát még ma is kiállja a mostani gépes is. A beindított mocit felhúzod a középállványra, beindítod, és az ülésre egy színültig töltött pohár vizet teszel, majd húzol néhány kövér gázt. Egy csepp víz sem ömlik ki a pohárból.
A Honda CB 750-es még az élére állított 10forintost sem borítja el. Ha nincs szétbuherálva.

konti10 (törölt) 2010.04.13. 08:03:14

Szééép. Gratula! Nem rég én is vettem egy hasonlót, de annak volt pár apróbb baja. Jó volt rendbe rakni, de most, hogy kész, nem kell buherálni, már nem vonz annyira. Piszok tartós gépek.

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.04.13. 08:04:45

Szép.
Volt egy felhúzható motorom gyerekkoromban, olyan 1:16-hoz lehetett. Minden élethű volt rajta, na vajon miről volt mintázva? :)
A hátsó ülésre rakott sisakot kellett kihúzni, és a felhúzó zsinórral lehetett bepörgetni a lendkereket...

Acmee 2010.04.13. 08:19:05

Gratulálok a verdához, nagyon-nagyon szép állapotban maradt fenn!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.04.13. 08:22:11

Gyönyörű. Kéne. Nézegettem is hasonlókat, de nem visz rá a lélek, hogy itthon vegyek, külföldről meg félek behozni a rengeteg mocsok papírmunka miatt.

ZON 2010.04.13. 08:22:46

Az "a nyomórúd pótlása pumpa szárával" a 80-as években történt, egy magyar srác tényleg így tette mozgóképessé az öreg BMW-t egy németországi találkozón.
Nyilván a szerzőnek lett volna jobb ötlete (előhúzni a lajbizsebből egy gyári zsírtól matt, echte BMW nyomórudat), de én a konkrét esetben frappáns megoldásnak találom.

Csizirájder 2010.04.13. 08:31:10

Gyönyörűűűű! Grat a géphez, igazi mázli egy ilyen patika állapotú régiséget kifogni! Sok balesetmentes km-t kívánok hozzá! :) Azért ne vedd ki a kerekeket, ezt a motort bűn lenne nem használni. :)

JmOS 2010.04.13. 08:40:00

Hihetetlen nyálcsorgató.

Amikor megláttam a cikket egyből az ugrott be: kell ez nekem? Fájdítsák a szívemet? :-))
Azután elolvastam és méginkább így érzek, nosztalgiázok. Nekem is volt GS(X)-em...

lally 2010.04.13. 08:41:06

@ZON: Miért, útközben elvesztette a nyomórudat?

deak.atti 2010.04.13. 08:53:49

Üdv!

Gratula a géphez. Nagy fogás. Egy kollegámnak GS 650-e van, bár már fényezve, de nagyon szépen rendberakva. Egyedül a tank-matricát nem pótolta rá (vélhetően nem kapott ... az is 1980 körüli jószág), azon kívül gyári minden, és szép. Úgy volt, hogy eladó lesz, és mondott is olyan árat, amit megadtam volna érte gondolkodás nélkül, aztán mégse lett eladó.

Az 1999-es GN 125-ösömön pont ugyanilyen csúcsos házú index-ek, meg oldalprizmás hátsó lámpa van, mint ezen a GS-en. Az még "csak" 11 éves, és nagyon gondolkodom, hogy megmaradjon -e. Kéne egy nagyobb, mert kicsit sovány az a 11 LE, de nincs szívem eladni. Mire oldtimer lesz, az még 20 év. Viszont egy abszolút gondozásmentes és végtelenül megbízható valami. Igen nagy dilemma.

DA

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.13. 09:11:02

Na fél órája tettem sikeres vizsgát rutinból "A" jogsira.

Így minden nappal közelebb vagyok, hogy végre beszerezzek valami motort.

A korábbi 250-es V2-es is tetszett, ez a suzuki is tetszik. Tetszenek még az öreg GPZ-k is.

David Bowman 2010.04.13. 09:18:15

Nekem a techbuzizás ahogy van kimaradt. Pontosan tudom, ahogy régen is tudtam, hogy az USD villa parasztvakítás. Az exup kipufivezérlés, és minden ilyen marhaság csak pénzbe kerülő marhaság, és semmi előnye sincs. BMW R100RT, Yamaha XJ900 (Suzuki GS850).

PaJa1 2010.04.13. 09:24:31

Ilyenen tanultam és tettem le a A jogsit :)

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.04.13. 09:44:10

Szép motor, jó vétel.
Szemre sok cucc azonos az enyimmel: műszerfal, tank, első villa...

evil. 2010.04.13. 09:50:02

Szép gép :) Grat hozzá!

csuvel 2010.04.13. 09:57:21

Gratulálok Doki az új géphez.
Tényleg beutifully!
Ilyennel nekivágni egy szezonnak, fantasztikus érzés lehet.

kaya-ibrahim 2010.04.13. 10:08:19

Szép darab!
Gratula!
Használd egészséggel!

abc987 2010.04.13. 10:20:27

Gyönyörű szép a Kicsike ! Gratula, vigyázz rá !!

Nindzsaa 2010.04.13. 10:29:08

Én azt szeretem,amikor a sisak alatt üvöltök én is a motorral együtt,amikor aputól elveszem az 1000-es gsxr-t,és kihuzatom a pusztában.Olyankor megszáll az ördög is,és nem tudom mi van velem.

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.04.13. 10:43:15

@Nindzsaa:

Mindig vigyél magaddal söprűt és lapátot. Arra az esetre, ha átszaladna előtted egy fácán vagy vadnyúl...

apamacko 2010.04.13. 10:50:38

És még azt hittem én vettem eredeti állapotú motort :-(
Jó a Jaffa csak 15.000 Ft volt :-)

Gratula hozzá!

A felfogásom a motorozásról meg pont ugyanez, kétgyerekes családapaként.

NRG--> (törölt) 2010.04.13. 10:54:58

én nem vagyok retro fan, de miért adta el a srác?
"A feleségem szerint – akinek a valós ár felét hazudtam–, pedig mérhetetlenül drága volt. Minden relatív, nem?" - ez jó! Engem is hülyéztek már le brutál olcsó árért, amit senki más nem hinne el!

Nindzsaa 2010.04.13. 10:59:54

@bervas: ÁÁÁ semmi sem állhat az utamba olyankor.Különben is hülyén néznék ki söprűvel és lapáttal a hátamon,mint vmi magyar ghostrájder...

GERI87 2010.04.13. 11:06:20

Na ez motor! kéne!

"bicikli pumpa belsőszárral helyettesítettük az OHV BMW nyomórúdját"

juj! remélem ilyen a valóságba azért nincs:D

Uff 2010.04.13. 11:11:42

Gratula a motorhoz :) Nagyon szep es ugy tunik jo kezekben lessz!

lr 2010.04.13. 11:43:47

Hmm...egy ilyen gép kedvéért lehet, h megcsinálnám az A jogsit. :)

BocaNegra 2010.04.13. 11:46:14

Hát ez a vas tényleg nagyon rendben van, grat hozzá!

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.04.13. 12:10:57

@Nindzsaa:

A söprű és a lapát általában nem az apróvadhoz szokott olyankor kelleni. Könnyítsd meg a mentősök, helyszínelők dolgát :-)

SRX 2010.04.13. 12:12:35

Gyönyörű, gratulálok!
Egy szakmai kérdés: ilyen korú gépnél az említett "ebben még van anyag" szemlélet érvényes a gumialkatrészekre, tömítésekre is?

gaborab 2010.04.13. 12:27:53

Szép bébi ez is! Grat a vételhez!

Nindzsaa 2010.04.13. 12:33:03

@bervas: Ejnye,de rossz indulatú vagy.Azt hittem csak a műanyag idomok szilánkjaira gondolsz...:-(

Kopasz Szuzukis 2010.04.13. 12:55:58

@SRX: azokra még fokozottabban igaz! Valódi olajálló gumit használtak a szimmeringekhez. Az enyém sem csöpög sehol sem, pedig ebben is az eredeti, 1981 környékén gyártott alkatrészek vannak még.

BDC_Robi 2010.04.13. 13:05:58

Gyönyörű!
Nekem 750-es van, sajnos a fényezés, kipufogódobok, indexek, elsőlámpa foncsor nem gyáriak, és a láncvédője hiányzik.

Esetleg két Ducati Monster dobot (most az van rajta) tudnék adni cserébe a gyáriakért. Valaki?

Ratnet 2010.04.13. 13:12:37

Fura, hogy pont egy GS-es cikkben említed a krómozott műanyag díszeket...
Az én egykori GS550-esemen az oldaldeklik első része (ami légszűrőtől a karbikhoz vezető -gyárilag ronda- műanyagdobozt hivatott takarni) bizony gagyi, krómhatású plasztik volt, sőt maga a dekli is egy műanyag fityegő csupán.:-)
Én nem szerettem a GS-t, nyavajás egy jószág volt. A vele egykorú Yamaha XS sokkal jobb, fürgébb, gondtalanabb motornak tűnt. Persze ez állapotfüggő is lehet.
A cikkben szereplő moci, -előéletét tekintve- okozhat még sok kellemes percet/órát a gazdinak. Legyen úgy!:-)

vadkertész 2010.04.13. 13:14:55

Isteni cikk!,
mintha a Csikos gépolaj szeretete itatodna át a monitoron.

KadettGSiforever!!! 2010.04.13. 13:24:36

"A feleségem szerint – akinek a valós ár felét hazudtam–, pedig mérhetetlenül drága volt. Minden relatív, nem?"

Igen, az. :)

És gratulálok!Gyönyörű jószág, abból a korból, amikor még minden az volt, aminek hívtuk. :)

törp33 2010.04.13. 14:30:14

Gratula!

Én a múlt héten vettem egy 81-es "Güllepumpe"-t.

Örök darab.

WSzabi 2010.04.13. 14:59:06

hácc.. szép, de ehhez még hozzá kell öregednem

toncsi64 2010.04.13. 15:44:39

Gyönyörű a gép, gratula. Mondjuk az én kedvencem a CB1000 sor 6-os :) A képesmotoron árultak egy echte gyári, makulátlan darabot csak sajna nem az én pénztárcámhoz volt árazva :( Mindenestre a tulaj úriember volt mert elmehettem nyálcsorgatni...

mlt3 (törölt) 2010.04.13. 16:05:57

"Amikor nem azt látjuk, hogy a költségoptimalizáció miatt van rajta a krómhatású, de amúgy plasztik bevonat"

Vagy talan inkabb azert, mert a motorgyartok szeretnek minel konnyebb alkatreszekbol minel gyorsabb es takarekosabb gepeket gyartani. Egy japan motorgyarto nem szobraszmuvesz, ha kromra vagysz, vegyel HDt.

"Amikor a költségnek nem volt prioritása."

Nem hat, a motorgyarak regen jotekonysagi alapon mukodtek, koltsegvetes nelkul. Es a szar is kremesebb volt!

Nindzsaa 2010.04.13. 16:34:20

@mlt3: Szia.Én téged úgy megnéznélek élőben..

konti10 (törölt) 2010.04.13. 16:42:43

@BDC_Robi: Még gyártanak ezekhez dobot. Kb. 270 eur egy pár.

yeti 2010.04.13. 17:25:10

Gratulálok a motorhoz,majd jól megbámulom!

@Csumpi Hálidéj: Neked a vizsgához gratulálok!

KawaBazsy 2010.04.13. 17:43:38

Volt ilyen motorom 10 éve, feketében, '80-as évjárat. Egy karbiszinkron és egy lánc-lánckerék csere után hibátlan volt. Nem volt egy vadállat, de szuper hangja volt a gyári dobbal is, a feelinget abszolút megadta.

pannonkondor 2010.04.13. 17:49:05

@törp33: Olajnyomásra azért figyelj, az volt a gyengéje. Engem olyannal törtek össze négy éve. Semmi baja nem lett. Nekem igen.:( CX500 C volt. Egy igazi klasszikus.

Neonknight 2010.04.13. 18:10:55

Egy haveromnak is volt ilyen. Gyönyörű gép volt, de a srác azóta mindíg azt mondja: inkább már csak kéthengeres gépek kellenek, azokra fele annyit kell költeni. Sokba fájt teljesen rendbe tennie. Szerintem is a 82-83 körüli kéthengeres GS-ek szebbek.

Cooper911 2010.04.13. 18:42:57

Nem vagyok motor rajongó de ez... húú

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.13. 18:44:46

hát inkább ez mint egy pannonia:-))
múltkor pont ezt a tipust hasonlítottam össze az említett tipussal.:-))
nálunk így marad meg ugyan ez a tipus:
www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/suzuki_gs_500-3647513

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.13. 18:45:19

@Gyurma73: mondjuk alkatrésznek talán megérne egy 50 est.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.13. 18:47:43

@pannonkondor: a honda CX ek még mindig drágák.Annál már csak a god Wing tartja jobban az árát.Egy 1000 Gold Wing álmaim netovábbja csak hát ...

törp33 2010.04.13. 20:05:14

@Gyurma73: Tudok egy eladó darabot. 75-ös, eredeti állapotú, kicsit patinás. rádió, dobozok, vonóhorog...

Krisi 2010.04.13. 20:15:06

igen szép masina, kár, hogy aki ilyet akar venni, annak jókor kell jó helyen lennie. mondjuk nem panaszkodom, mert én is havertól vettem motort viszonylag jó áron :)

@Csumpi Hálidéj: grat, nekem hétfőn a motor ment át a műszakin, ez egy ilyen boldog kétkereű hét :D

@apamacko: nekem már most 23 évesen is ez a felfogásom a motorozásról, mi lesz velem ezek után ha két gyerekem is lesz? :)

csiky944 2010.04.13. 21:04:51

@Krisi: naja,de azért az ezres speedgép az odab.szott nem? :)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2010.04.13. 21:55:34

na most az expon kiállított példányok fele német v osztrák, az úgy nem igazi. az igazi kihívás a full magyar gépek magyar utakon, magyar körülmények között fenntartott autók kiállítása.

joe3650 (törölt) 2010.04.14. 08:46:32

Hiába,ezek még MOTOROK voltak!Inkább egy ilyen mint egy gixxer.

Karvaly 2010.04.14. 08:54:38

Nagyon jó cikk, jó lenne még sok ilyet olvasni tőled.

mtk001 2010.04.14. 09:30:23

Kéne mint az állat !!!

hagymalevy 2010.04.14. 09:51:28

Gyönyörű a motorod Doki!Jürgen nem volt komplett, hogy eladta!!:)Asszony nem olvassa a cikkeidet? Mert akkor csak egyszerű matek és kész a "balhé"!:-)
Én is az eredeti dolgokért rajongok és a nem odavaló alkatrész vagy akár csavar pótlása is már tönkreteszi a gyönyörködésem az alkotás felett.

Krisi 2010.04.14. 12:36:57

@csiky944: ez mondjuk igaz, de nem tántorított meg :D

C16SE 2010.04.14. 14:19:37

Nos, nem tudom, de nekem egy 2007-es GSX1400-am van, de az legalább ilyen szép, sőt..., és még rendes féket, futóművet stb... is kapott. De mindenki mást szeret.

Diesel125 2010.04.14. 14:44:47

Nekem is kell egy ilyen! Áruld már el mennyibe került? Az asszony úgy sem olvassa a TB-t :-)

hagymalevy 2010.04.14. 14:49:48

@C16SE: Igen, mindenki mást szeret. Aki ezt szereti az együtt örül a Dokival, aki nem,az meg a sajátjának. Még jó, hogy nem vagyunk egyformák, akkor milyen drága lett volna, ha mindenki erre licitál?
@Diesel125: De már engem is érdekel, hogy mennyi jhurót kellett kicsengetni érte??

okta 2010.04.14. 21:59:37

"Ki sem próbáltam, tudtam, mire számíthatok."

No kérem, így vettem én is anno egy motort.

Költözködéskor el kellett adnom a motort, de a hiánypótló MZ kezdett kicsi lenni. Elkezdtem nézni, hogy nagyon kevés pénzért mit tudok venni. Egy srác hirdetett egy nagyobb túramotort, olcsón, de igen leharcolt állapotban. Megláttam a képet és tudtam rögtön, hogy kié volt a motor és ő kinek adta el. Elmentem, megnéztem: telóból az olaj a fékre folyva, lánc rozsdás, kopott gumik, motor tiszta dzsuva, stb. Olaj volt benne, mondom indítsuk be. Beindult, járt. Megalkudtunk egy alacsony összegben. Elvittem ismerős szerelőhöz, amit kellett cserélt, leműszakiztatta. Szólt, hogy mehetek érte. Este még mentem vele egy kört, másnap reggel felcuccoltunk rá asszonnyal és mentünk nászútra Erdélybe. A húszéves technika gond nélkül teljesített. Ha nem lennék inkább endurós beállítottságú (drbig.uw.hu), akkor tán még mindig meglenne.

Ja, a motor egy FJ1100-es volt, 1200-es idomokkal. Ismerős valakinek? ;-)

Motordoktor 2010.04.15. 09:11:21

@okta: Valami rémlik. ;-)
Csodálatos motor volt, sok-sok ezer km-t minden hiba nélkül vitt. Miután eladtam, pár év múlva én is láttam a motor, majdnem elsírtam magam.

Tekila (törölt) 2010.04.16. 15:09:33

Írtam egy kisebb litániát, hogy milyen fasza a gép, erre az utolsó szavaknál:
áramszünet!

Nem kezdem újból. Jó a gép!

tiramiska 2010.04.17. 19:32:33

Állat gép! Nekem egy 1979-es Honda CB650 SCm van. Lesz vele munka, de asszem szerelmes lettem! :)

Friss topikok

Hirdetés