A legkirályabb Simson

A veronai Motor Bike Expón állt ez a Simson a sarokban. Jól elrejtették, pedig ennél izgalmasabb szoci-customot még nem látott a világ. Az AWO425-re épült egyhengeres negyedliteres motor stílusa meg sem határozható, igaz, fölösleges lenne belekezdeni is.

A selyemfényű ezüst és kórházzöld festés kortalan, a mokány abroncsok a századelőre nyúlnak vissza, míg a kevéske pléhidom az art deco korszakba – nincs mit hozzáfűzni: gyönyörű, ötletes, akarom.

Frissítés: A motort Müce, vagyis Müller Zsolt építette. A gép a Vintage kategória nyertese lett. Gratulálunk.

A képek forrása: streetracker.blogspot.com

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr711690392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csuvel 2010.01.21. 16:23:14

Tényleg jól néz ki. Már csak az a kérdés, hogy milyen vezetni.
Ha engedelmes a paripa akkor még akár piacképes is lehet.

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.01.21. 16:34:07

@millarca: ja, egy eredeti is, hogy jol szetvagjam :)

diktatorikus kleptokrácia 2010.01.21. 16:35:53

szép, szép, de tessék mondani, talpgumis dörzsfékkel kell megállni, esetleg facsillapítással, vagy marad a gravitációs megoldás?

Eskael 2010.01.21. 17:09:38

Gyönyörű jószág, stílusos, hangulatos, egyedi. Nem kényelmet sugárzó ugyan, de van egyedi kisugárzása. Mikor készült vajon?

Fricibá' 2010.01.21. 17:59:30

Nem volt ott valahol az én Simsonom is amit 1976-ban loptak el Kápolnán a benzinkút mellől? A rendszáma LZ 09-37. Lehet hogy azt építette át a furmányos tolvaj? Mert hasonlított erre (Egy kicsit...)

Az MSzP szavazói maffia kezébe juttatták Magyaro-t 2010.01.21. 19:01:41

"selyemfényű"

azbazmeg

szánalom, ahogy így akarjátok dícsérni

azt a gusztustalanságo, amit máshol KÁLYHAEZÜSTNEK ócsároltok

chopper 2010.01.21. 19:32:07

@baowah : Rendben van a gép, a gumik a legkomolyabbak. Látszik hogy sokat nézegette az építő a Sapiék féle Time Machine-t :)

Más : Szted honnan jönnek az olyan kommentelők akik a vezethetőséget,piacképességet,féket és kényelmet keresik egy custom motoron? Tenyészted őket valahol, vagy netán kinn élnek szabadon a világban?! Úristen...:)

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.01.21. 19:47:24

@Az MSzP szavazói maffia kezébe juttatták Magyaro-t:
Én azt hőálló ezüst néven ismerem.

Egyébként szerintem is jól néz ki, jól hozza a minimalista retro feelinget.

pet77 2010.01.21. 19:47:36

Az oreange counti choppers kezdhet aggódni európai megrendelőik elvesztése miatt...

pet77 2010.01.21. 19:50:34

A tank egyébként a simson star-é igy ránézésre...

bervas · http://t1projekt.blog.hu 2010.01.21. 20:02:20

@pet77:
Nekem SR2 tanknak tűnik. A Staron vízszintes a tetősík, ahol a töltőnyílás van.

sios 2010.01.21. 20:57:07

ha valaki még nem tudná,ezt magyar motorkerékpár építő(k)által készült!

takitabe 2010.01.21. 21:21:57

@sios: tudsz bővebbet is erről? fényképek az épülésről, ilyesmi?:)

UnvincibleUbul!:[I] 2010.01.21. 21:47:22

@baowah:
nem az a szánalom, hanem a nickje...
Az első villa izgalmas, a felnik olyan khmm.. A nyereg meg valszeg a tank méretéhez igazított darab: amilyen rövid ennyi benzinnel a hatótáv épp annyi idő alatt nem zsibbad el a segged.
Ilyen meg nem tudom hogy jutott a zavarodott fejedbe, hogy szét vágj egy akármilyen romos AWO-t. Nem is vártam többet a tótoktól...;)

kunbelaba 2010.01.21. 21:48:48

Gyönyörű munka, gratula neki!

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.01.21. 21:53:53

@UnvincibleUbul!:[I]: onnantol, hogy minden muzeumba jutott egy AWO, szerintem batran szet lehet vagni - tul nagy erteke nincsen. lehet szerelembol szeretni, vagy csaladi inditatasbol, de nem egy olyan veteran ami oriasi erteket kepvisel.

ezert talan sokan utalnak majd, de igy gondolom.

es tot a neniked isiaszos terde kalacsa. :)

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.01.21. 21:54:58

@sios: tudod ki csinalta? szivesen megirnam.

Sákif za morro? 2010.01.21. 22:44:15

Kafa motor, nagyon tetszik. A gumikról a lendkerekes, lemezmotorom jut az eszembe. Annak volt ilyen. :-)

A "Az MSzP szavazói maffia kezébe juttatták Magyaro-t" nevű faszpörgettyűvel ne foglalkozzatok! Minden blogba csak flame-elni jár. Ill. lehet hogy nem annak szánja, de agyilag ennyire futja a szerencsétlennek. Nem kell neki válaszolni, akkor elkotródik máshova.

sios 2010.01.21. 22:44:35

@baowah: felveszem a kapcsolatot a készítőjével.ha áment mond,akkor megírom az oldal címét.

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.01.21. 22:52:34

@sios: köszi, közben meglett Müce.
Én egy olasz ismerősömtől kérdeztem meg, aki ott volt, és felhívta a figyelmem a gépre, hogy ki csinálta. Azt válaszolta: "valami olasz műhely" - nagyon megörültem, amikor kiderült, hogy Müller volt az, nagyon kedves ember és fantáziadús, útkereső építő.

sios 2010.01.21. 23:04:37

@baowah: én még a készítés folyamatában láttam,már akkor is nagyot mutatott!
sok szép motort épített!

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.01.21. 23:06:28

@sios: igen, láttam már sok korábbi munkáját, kiállításon, meg élőben is. Ha tehetem megfordulok a South Western Bikers bulikon. Feltámad Adél :)

JawasZoli 2010.01.21. 23:39:43

@Az MSzP szavazói maffia kezébe juttatták Magyaro-t: Igazad van, amugy meg ha a cikk iroja dicser valamit akkor azt a hozzaszolok automatikusan dicserik. szerintem egy OCSMANY TAKOLMANY.igaz, hogy esztetikusan kivitelezve, na ez am az ellentmondas. Ez olyan motorban, mintha vanilia fagyit csoki ontet helyett mustarral es ketchuppal kinalnal.

pog ma thon 2010.01.21. 23:50:37

A Kawám és bobberem melé jó lenne harmadik bich- nek. Amugy édesapámnak volt egy 250cc sport szimoja annak idején ,ugy 5 lehettem mikor eladta egy renault 10-es gordiniért (a négylámpás öcskéért)

konti10 (törölt) 2010.01.21. 23:51:24

Csak megjegyzem, h szar vezetni.
Mint a Junakot. A vibráció az más dimenzió, mint amit steril környezetünkben megszoktunk.

sios 2010.01.21. 23:57:56

@konti10: ha még nem adta el,akkor lehet gurulok vele 1-et!:)
na persze ha rá tudom venni!:)

pog ma thon 2010.01.22. 00:00:30

De jó ,hogy itt mindenki észosztó zseni b.meg. Söt miért nem ültök be zsüritagnak ??
Ez nem nektek készült de ha tehetnétek okoskák mindegyik fikázó üvegfeszesen feszitene muslincás vigyoral a nyergében, az biztos.

muz 2010.01.22. 00:46:33

@pog ma thon:

Nem akartam beleszólni mert ez tényleg nem nekem készült.Szeretem az egyedit,mert a szépség nem a futószalagról jön,bár ez sem törvényszerű.Példának itt a cikkíró SS-e.Nem nyalizok,szerintem ez az egyik legszebb sorozatgyártású sornégyes(persze csak piros-feketében).De azt nem lehet elfogadni,hogy valakinek valami nem tetszik? Nekem pl. a motor szerelem,szenvedély.Ugyanakkor a funkció nagyon fontos,mert ha megyek akkor az több száz km.Igaz kicsi a tankom,kényelmetlen az ülésem és relatíve sokat eszik a gépem.Most akkor miről is beszélek?
Ja, ez nem igazán tetszik,ÉS?

rognork 2010.01.22. 07:28:26

volt egy eredeti egyik ismerősömnek. hát állat hangja volt, az tuti.

zöldi 2010.01.22. 07:38:51

Urak, akik praktikumot, meg motorozhatóságot akarnak, ne custom motorok között keressék. Ezek nem azért készülnek. Én imádom nézegetni őket - Wild magazinon szocializálódtam - lesni az egyre elmebetegebb műszaki megoldásokat, de otthonra ingyen sem kéne.

Tsyga 2010.01.22. 07:46:34

Nem, rossz, nem rossz. Eddig sem értettem, hogy miért nemkészült több custom ebből a keletnémet BMW-ből.

De, ha már szoci, meg kemény építés, akkor ez is az:
thekneeslider.com/archives/2008/01/23/1964-mz-2-stroke-custom-tracker/

diktatorikus kleptokrácia 2010.01.22. 09:12:06

@baowah: egybeépítve a kardánhajtással? és az első keréken?

ZsoltK 2010.01.22. 09:15:02

@muz: nincs is baj azzal, ha valakinek valami valamiért nem tetszik. De amikor valaki egy trabantot azért tart hulladéknak mert nem hozza azt a teljesítményt amit egy Veyron akkor az hülyeséget beszél.

Másként írva, a kommentelők jelentős részének fejében a saját gondolataik úgy élnek, mintha az lenne az egyetlen elfogadható és a világ által is követendő. Emiatt viszont képtelenek befogadni bármit ami egységnyi sugarukun kívül van. Na ebből lesz a fikagyúrás :)

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.01.22. 09:19:57

@Zanzo: ugy nez ki. az elso kereken? Minek, ez egy epitett motor, nem egy pályagép.

Piaggiotto 2010.01.22. 09:47:53

Ide nekem ezt a gépet most azonnal de máris!!!! :-D

visz mindent!

Pistabá 2010.01.22. 10:55:01

Nem hülyeség praktikumot keresni épített gépen sem. Valamilyen szinten használhatónak kell lennie. Különben nem motor. Az OK hogy a dizájn az első. De ha jó is és szép is, az az igazi művészet.

Krisi 2010.01.22. 11:44:52

mint képzőművészeti remek teccetős, de mint motor nekem sem jön be. énis túl földhöz ragadt vagyok, inkább a használhatóság számít.
az viszont különösen jó, hogy Sámsont alakított át, ez a márka nekem is szívem csücske, hiszen első motorom nekem is Nagyapám S51-ese, máig megvan.

@Tsyga: arról az oldalról nekem ez a V12-es elmebetegség szúrt szemet:

thekneeslider.com/archives/2009/10/30/honda-cbx-v12-by-andreas-georgeades/

chopper 2010.01.22. 13:27:08

Nem tudtam erről a Müce építésről, shame on me! :(
Viszont így már teljesen érthető hogy miért olyan jellegűek a kerekek mint a Time Machine-on :)Persze lehet hogy nem onnan jött az ötlet, csak nekem ez tűnt fel elsőre. Második átnézésre azért sok-sok nagyon ötletes megoldás is feltűnik, tényleg komoly a gép, kár hogy el volt dugva a kiállításon.

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.01.22. 13:32:51

@chopper: streetsa előbb hívott, ott áll a gép mellett Kaposváron.

millarca · http://www.millarca-millarca.blogspot.com/ 2010.01.22. 13:36:26

@baowah: Ez a nagy különbség köztünk, hogy amíg a ritka kivételeket (EZ) leszámítva én mindent vissza alakítanék, megőriznék, Te mindent vágnál... :)

Egyébként gratula Mücének! Remélem lesz hamarosan a Wildban is... :)

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.01.22. 14:42:00

@millarca: jo hat.
egy vincentet restauralnek, egy brough superiort is. NSU-t, Jawát már nem. A kulcsszó, a korhű építés.

millarca · http://www.millarca-millarca.blogspot.com/ 2010.01.22. 15:13:08

@baowah: Meggyőződéses Jawa-rajongóként úgy veszem, hogy ezt nem is olvastam tőled. :(
Mit értesz a "korhű építés" alatt? Azt, amit a Jawádból csináltál? :P :)

Gzula[HUN] 2010.01.22. 15:16:48

Nem rossz. Az első lámpa kicsit Intruderes lett, a tank lehetett volna nagyobb (gondolom a márkahűség közre játszott) mert így egy kicsit nagy a hézag az, és az ülés között. Egyébként igen tetszetős darab. Aki csak megpróbált átalakítani egy motort, az tudja, hogy mennyi munkával jár. Egyébként vágni valóban jó.

A bukógomba nagy poén, azt nekem nem jutott volna az eszembe egy ilyen stílusú motorhoz, de amikor megláttam, akkor a hangulatom :-) lett. Kafa a spojler(nek látszó lemez), kicsit takar, kicsit mutat, olyan mint a szexi fehérnemű. A kevesebb több.

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.01.22. 15:32:36

@millarca: a jawam nincs is atvagva, csak atfestve. az meg nem latott flexet.

szerintem miutan minden muzeumban van mar 500 ohc, meg minden veteranrallyn felbukkan hat darab, en mar nem ereznem feladatomnak a csillivili fenyesre ynalast. lelkiismeretfurdalas nelkul koresundorognek valami szerszammal.

chopper 2010.01.22. 16:02:11

@baowah : Jó streetsta-nak, én is körbenézném szívesen, az utóbbi időben annyira hiányt szenvedek élő custom nézegetésben hogy már fáj...tavasz-tavasz-tavasz, műhely-műhely-műhely :)

@mill : Én azt mondom, ha valami komplett vagy közel komplett, akkor maradjon fellelt állapotban vagy legyen felújítva/restaurálva, de ha egy széjjelrohadt, hiányos sz.r, menthető blokkal, akkor abból legyen custom...ha találnék egy földből kiráncigált Vincent-et, biztos kivenném belőle a blokkot hogy beugorhasson egy merevvázba :)

chopper 2010.01.22. 16:21:34

@baowah: Asssssztaqrvaéletbeabba!!!!!!!!!
Vedd úgy hogy most betérdeltem, nem kicsit...erről beszéltem, pontosan erről!!! El tudod képzelni milyen mindentvivőt lehetne ebből a roncsból építeni??? Ugyeeee.....:):):)

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.01.22. 16:32:47

@chopper: hat nem tudom. lehet, hogy megprobalnek ra tartaly meg ulest szerezni, de le nem fenyeznem :)

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.01.22. 16:33:23

@chopper: ja es neked a geped mar alakul? az egyhengeresre gondolok.

Mohikán80 2010.01.22. 18:05:22

@chopper: Van még aki hajlandó ilyenekre és még stílusa is van:
www.hotmatchcustomcycles.com/vinnie.html

A simson meg elismerésre méltó munka.

mátéKA 2010.01.22. 21:38:06

Szerintem is nagyon szép! Mikor utoljára láttam darabokban volt és én is csak vakargattam a fejem, hogy ebből mi lesz.
De Gábor barátom most is tökéletes munkát végzett. Ugyanis a fényezés itt is mint a Time Machine-on is az Ő munkáját dicséri.
További műveket itt találtok: www.huckerairbrush.hu/

NRG--> (törölt) 2010.01.22. 21:42:34

én csak azon csodálkozom, miért nem tűnt fel a kerék eddig egyetlen Harley fannak? Pedig megfordultak itt!

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.01.22. 21:59:39

@mátéKA: Na ja, Hucker munkái rendben vannak.

Istenem legyen már valami tamásii-ozorai-szászvári-párii mulatság.

chopper 2010.01.22. 23:28:18

@NRG-->: Ez benne a lényeg, ez a custom sava-borsa...rövid agyalás után én arra jutottam első körben (igazából egy h.gyozásnyi időm volt rá) hogy valamelyik régebbi japó vas hátsó kerekeiből készülhettek ezek...de őszintén szólva lehet hogy sosem jöttem volna rá...riszpekt Mücének!

Müce 2010.01.23. 09:13:13

Sziasztok! Köszönöm a véleményeket! Először szeretném javítani mátéKA hozzászólását: a Simsont Hucker Gábor (www.huckerairbrush.hu) festette, de a Time Machine festése SAPKA (www.sapkamuvek.hu) műve(k).

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.01.23. 10:18:06

@Müce: Gratulálunk! Nagyon szép lett.

Müce, Streetsa/ a Sipos mondja, hogy megy le jövő héten Kaposvárra - meg lehet nálad állni fotózni?

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.01.23. 13:50:36

streetsa, kivettem a hozzaszolasod, a link szetdobta az oldalt

streetsta · managertoys.hu/ 2010.01.22. 20:47:26
Nos, Uraim, jelentem, letérdeltem. Ugyanis tegnap még akkor olvastam a posztot, mikor ott tartott a sztori, hogy ez egy olasz motor. Ma bekukkantottunk Mücéhez, akivel egyszer már volt szerencsém személyesen is találkozni -már akkor is Szilvássy Pisti révén, aki ugye a Time Machine társ-építője. Most, mivel Pistivel együtt voltunk Kaposváron, adta magát, hogy beköszönjünk Mücének. Mosolygósan köszöntöttük egymást, Müce mellett ott vigyorgott Mókus is (igen, az a a kissé(?) bolond streetfighter), aki éppen kipufogót javított. Ebbe a kipufogó javításba most nem mennék bele, de az biztos, hogy a nap egyik fénypontja volt:))
Aztán hogy így megörültünk egymásnak (na jó, leginkább Pisti és Müce, akik igen jó haverok, én csak untermannkodni voltam), beléptünk a műhelybe. Mosollyal az arcomon körülnéztem -volna, mert rögtön az ajtóban állt a Simson. Talán el tudjátok képzelni, milyen sokk volt. Mindenre számítottam, de erre nem. Pavlovi reflex volt, hogy nyúltam a telefonért, és tárcsáztam Baowah-t. Ízlésről lehet vitatkozni, de igazából felesleges, akinek nem tetszik, azt nem tisztem meggyőzni, de annyira átkozottul ötletes az egész motor, tele van apró trükkel, egyik bazmeg követte a másikat, ahogy az ember felfedezte, vagy az építő felfedte a dolgokat. Az egyik ilyen pontosan a kerék. Aki a Time Machine-re hivatkozik, az talán meg fog lepődni, ha kiderül, milyen felnikről beszélünk. Én legalábbis nagyon buta arccal konstatáltam, mikor Müce elmondta, hogy ez egy teljesen hétköznapi Harley Davidson felni, méghozzá Electra Glide:
Csak ugye zseniálisan újraértelmezve. Ezerszer láttam már a felnit, még csak nem is különösebben tetszett eredeti formájában, de ez a festés egészen másnak mutatja.
Az összes részlet, apróság, mind nagyon rendben volt. Élőben sokkal többet mond el a motor magáról, mint fotókon. Az meg, hogy a "művész" személyesen mondta el, mi hogyan és miből készült, fokozta az élményt. Fényképen sokkal kevésbé intenzív. Még a színek sem jönnek vissza. Nem akarok tovább ömlengeni, van egy olyan érzésem, hogy lehet majd még a motorról és Mücéről olvasni.

chopper 2010.01.23. 18:35:34

@baowah: Még csak fejben alakul, de már ez is nagyon jó érzés:)Van néhány részlet amihez ragaszkodom, vannak képlékeny dolgok és vannak olyasmik amikre még ötletem sincs...mindenképp régebbi forma lesz mint amit a blokk mutat, ezért azt majd kicsit hozzá kell öregítenem a motorhoz. Valami olyasmi lesz, ami mutatja az enduro eredetet és egy kicsit dirt track-jelleget is mutat, de mindenekelőtt custom lesz a gép. Nagyon figyelnem kell majd az arányokra az biztos...a fogadtatásra persze kíváncsi leszek, ezen a fórumon valszeg rengeteg fikázója lesz, dehát a negatív reklám is reklám ugye, sőt! :)

pannonkondor 2010.02.11. 17:59:16

@NRG-->: Bár előttem már leírták, azért itt külön is megjegyzem: ez Elektra Glide kerék, bár egy hangyányi alakítást én látok rajta. Müce komának meg ezúton is gratulálok az elért eredményhez, nagyon megérdemelte. Ez egy gyönyörű gép.Sosem tartottam magam kétbalkezesnek, de az ilyen kiemelkedő ügyességű, és kreativitású emberek mindig lenyűgöztek.

Friss topikok

Hirdetés