Kardok, csontok és halálfejek

Fehér motorhoz nem mutat rosszul az IXS Tortuga felső

A nyolcvanas évek tehetnek róla: valami idióta divatba hozta a neonszíneket, ahonnan már csak kis lépés volt a bugyuta minták használata. A krosszpályákon bolondnak öltözött motorosok ugrattak, szerintem Steve McQueen hentergett volna a röhögéstől, ha látja a sok bazári majmot.

A Crater nadrág csíkjai messziről az Adidas mackóalsókéra emlékeztetnek

A kilencvenes évekre visszavettek a sok ciklámenből meg libazöldből, de a hülye minták megmaradtak, sőt föl is erősödtek – a Zs-kategóriás metálzenekarok vizuális kliséi lassan beszivárogtak a terepes divatba.

Oké, persze nem a bőrdzsekire meg a rojtos gatyóra gondolok, abban a chopperes kollégák parádéznak előszeretettel; a mintákat vették át a ruhatervezők. Hirtelen mindenhol halálfejek, szörnyek meg mindenféle félvilági szerzetek lettek – talán a természetvédelmi területeket jogosan óvó erdészeket kéne megfélemlíteni?

Tíz koponya van rajta: a kalózos az egyik legnagyobb

Az IXS felsőm is e dizájn jegyében született, bevallom, annyira nem örülök neki. A Tortuga fantázianevű cross pulcsin tíz koponya van: öt elöl, öt hátul – magam is meglepődtem, mikor két mondat leírása között az előbb megszámoltam.

Minél feketébbet szerettem volna, ami részben sikerült is: a fehér minták a mellén és a hátán vannak, csupán egy kevés aranyszín festék oldja a monokróm színvilágot. A Tortuga név a karib-tengerre utal, tudják: kalózok, kincsek, ezazamaz. A Velvetes kolléganők rendszeresen kikacagtak, mikor ebben estem be az irodába, igaz, mindig alatta volt a komplett páncéling; ami alapból transzformeresen esetlenné teszi az embert.

A karok alja és a hón könnyen átszellőzik a lyukacskák miatt

Bevallom, a mintákat én már megszoktam: máig nem találtam egyszínű feketét, sötétszürkét, okkersárgát vagy pirosat. Korábban ugyan Csehországban láttam nagyon retró Jawa meg ČZ versenyinget, de akkor valamiért nem csaptam le rá – máig bánom, azóta sem találok olyat.

A koponyákon túllépve kifejezetten szeretem: a poliészter könnyen szellőzik, az kar alatti részek lyuggatott anyagúak. Nem szívja be az izzadságot és pikk-pakk mosható, ha összedzsuvázom: napon percek alatt megszárad. Az első komolyabb terepes eséskor azt hittem, biztosan szétreped – azóta már többször is hemperegtem benne: erős, könnyű és tartós. Nekem bevált.

A fehér betétek könnyen koszolódnak, de a műszálas ruha könnyen tisztítható

Crater fantázianevű, szintén IXS gatyót használok mellé: ez kifejezetten krossznadrág, éppen ezért könnyű, szellős, mindemellett kellően erős is. Szára pont annyira bő, hogy aláférjen a térd- és sípcsontprotektor, de hiba nélkül betűrhető a Hebo csizmámba.

Mivel a fehér kis betét a comboknál kevéssé zavaró, nyáron nem csak terepen, hanem városban is gyakran használtam: anyaga erős poliamid, biztos, hogy jobban tűrné az aszfaltos csúszást, mint a farmer. Az 1000D Airguard rendszer a felületen át biztosít kiváló ventilációt, nem kell attól tartani, hogy befülled az ágyék vagy patakokban izzad a comb – aki nem ódzkodik magára csatolni egy térdvédőt, bátran használja a táblán innen is: lassú araszoláskor szeretni fogja.

A lábszárnál méhsejtmintás a poliamid textília

A fenéknél erősített, a csípőt vékony szivacspárna védi, hátulról talán pelenkásan hat, de kit érdekel? Nem látom a saját seggemet. A vádli belső részénél kopásálló betétet találunk, nem kell félni attól, hogy a folyamatos súrlódás közben motorunk kilyukasztja a nadrágot. A belső bélés hálós, a külsővel együtt kellően bő, sehol sem tapad feleslegesen. A slicchez erős műanyag cipzárt és fogazott, többállású zárat rögzítettek: gyorsan kioldható, mégis erős megoldás.

Mivel nem endurós ruha, ezért zsebek nincsenek rajta: pénztárcát és kulcsokat muszáj táskába vagy kabátba rakni. Persze tudom, krosszozás közben ezekre van legkevésbé szükség, de legalább egy pántnak örültem volna, ahová a karabinert akaszthatom.

A zár gyorsan ki- és bekapcsolható: nem oldódik ki, nem kell aggódni, hogy lecsúszik a nadrág

Szélvédelem szempontjából utcára csak melegben jó, de ugyebár terepes viháncoláskor nem szokott fázni az ember: a folyamatos mozgás odébb tolja a hőküszöböt – legutóbb nyolc fokban, a dombok között csalinkázva sem éreztem szükségét a termóalsónak. Csak megállás után, de akkor nagyon.

Esővédelme gyakorlatilag nincs, cserébe hamar megszárad: könnyű, erős és sokat tűrő ruhadarab. A varrása rendkívül komoly, a kisebb bukások és csúszások ellenére sehol sem találtam rajta kopást.

A vádli belső részénél kopásálló betét található: nem lyukasztja át a súrlódó váz sem

A pulóver kiskerára 16400, a nadrágé pedig 53000 forint – annak ellenére, hogy a svájci IXS inkább az utcai motorosoknak termel, nincs okom panaszra: minőségi és tartós ruhaneműk. Azon, hogy a halálfejes krikszkrakszok miatt kigömbölyödött, kalózkodó bohócnak nézek ki, már túltettem magam – amíg nincs meg a vágyott ČZ 380 Falta replika, addig elleszek ebben az ingben; a gatya utána is maradhat.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr581533767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chopper 2009.11.18. 12:38:23

Jellemző mai mentalitás : párszázezerért új,márkás,fullos krosszruha, pármilkáért új,márkás,fullos motor, aztán porba koppant áll,amikor a parasztgyerek a házilag tákolt 20 éves szutyokkal körbemotorozza röhögve a pályán. Értem én hogy fogyasztói társadalom meg minden, de nem kéne először motorozni megtanulni és csak utána beöltözni pl. endurósnak???

kawa550 2009.11.18. 12:45:36

Ez most mi?
Itt az uborkaszezon és nem tudsz másról írni,mint a saját ruháidról?
Legközelebb mi jön, hogy milyen csillagvillások lógnak a garázs falán?
Vazzz........

zöldi 2009.11.18. 13:10:06

@chopper: Értem mit mondasz, de amíg megtanul az ember, addig is célszerű valamit hordani. Én mondjuk az a fekete bőrzsekit/gatyát/csizmát hordom, amit 9 éve megszereztem.
De pl van aki új motorhoz mindig színben passzoló cuccot vesz. Én nem, csak bőrápolót, de azt ipari mennyiségben.

sepiaz 2009.11.18. 13:15:31

De hát látszik, hogy gyerekruha :)

GERI87 2009.11.18. 13:31:50

tényleg ez most mire volt jó?
evetté pár percet az életemből! kösz!
aszittem motorról lesz szó....vagy motorozásról.

Forrester (törölt) 2009.11.18. 13:35:54

Most nem ertem, ha nem erdekel egy cikk, minek olvasod vegig? Vagy az a ket bekezdes faj, amibol vilagos lesz mirol szol? Vagy az a baj hogy ilyen cikkek is vannak?

Mennyi frusztralt ember...

Arpi: koszi, jo cikk, meg akkor is olvasnam ha ismernem az enduros cuccokat. Na meg ugyis kene egy jo nyari nadrag majd.

ghostdog75 2009.11.18. 14:03:13

ez a bácsi nem a SM.de amúgy érzékeltetésnek jó,ha az volt a cél.
ruhád meg visszafogott.tetszetős.
halálfej már sok.

Diego46 · https://soundcloud.com/djmattkonrad 2009.11.18. 14:07:13

Baowah, van saját enduród, vagy csak a tesztgépek?

tibita 2009.11.18. 15:01:48

Valóban, a motorozás a bikerek többségénél hobbi, ezért a felszerelésgyártók megpróbálják a divat felől is megfogni a vásárlókat.......ez viszont néha olyan "mesterműveket" produkál amitől tényleg "vérzik "az ember szeme, pedig a minőséggel sokszor semmi gond......

A 80-as 90-es évek fordulója tényleg jó példa erre.....

Utoljára egy CBR 1000f-et akartam venni, sokat meg is néztem ,de amelyiket a legjobb állapotúnaknak találtam, mai szemmel "félelmetes " szinkombinációja volt.....
Egy motoron négy szín(!!!)....
Az idomok piros-fehér kombinációjában egy "elegáns" arany csík....kék üléssel, fehér kerekekkel.....brrr.

Hja, kérem 92...akkor még rózaszín meg lila színű kerekekkel is gyártottak motorokat .

Megvettem, és mivel amúgyis volt , márcsak a korából kifolyólag is pár karcolás és a lakk sem vakított már rajta, rögtön agyaltam is,hogy milyen legyen az új színe.

Végül az utolsó 99-es széria, telipiros idomok, minden más fekete kombinációjánál maradtam, fehér,gyári matricákkal....profi fényezőnél lefújatva....szép lett, most már jól érzem magam rajta....és ez a lényeg.

Szerintem, ma már mindenki olyan motoron meg cuccokban tud motorozni,amiben csak akar....ha meg még mindig csinálnak ilyen
cuccokat, az azért van, mert van rá kereslet....raktárra nem gyártanák.

Bocs,ha valakinek az akkori, "csiri-biri" színkombinációk tetszenek....nem fikázom a gépeiket, akkortájt az volt a menő és a korhűség is fontos lehet sokaknak.

De hát nem vagyunk egyformák.....

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.11.18. 15:47:51

Szerintem sokan ezért motoroznak rövidgatya-strandpapucs kombóban.....

Megmondom a frankót, hogy egy jó motorosruha aranyat ér, de ez a giccsparádé, ami körülvesz elhatárolódásra késztet az ilyeneket hordó emberektől.

yeti 2009.11.18. 15:58:02

Le az idétlen mintás motoros ruhákkal!

Mistral1011 2009.11.18. 16:05:53

@chopper: De...
De abban is rengeteg igazság van, hogy először vedd meg a boltban a legjobb(gyk:legvedőképesebb...) ruhát aztán a maradék pénzedből vegyél motort.
Előbb-utóbb úgyis eltaknyol mindenki mert vagy megadjákl az elsőbbséget, vagy nem. És semmi nem véd a motoron. A cross ( és enduró) KÜLSŐ, "dísz-ruhák" már tényleg csak a látványnak vannak, hiszen ezek ALÁ külön kell az profi védőcucc.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.11.18. 17:12:03

nem fiogyeltem de ki van irva hogy fizetett hirdetes?

ha ki volt irva oke, ha nem az gaz!

CsAbIkA 2009.11.18. 19:04:32

nem értem én ezt a krosszruha dolgot.. 50-akárhányezer azért hogy takarja a protektorokat? mivel tud ez többet mint egy 1000ft-os teszkós farmer. Elszakad kuka. Kész.
Védelem kell az igaz. A páncél meg a térdvédő. de tízezrek azért hogy ezek ne látsszanak... már a krosszozás is divatfüggő??

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.11.18. 19:38:59

@kawa550: most mi a baj a ruhateszttel? neha eddig is volt, neha ez utan is lesz. Van aki szerint hasznos, van aki direkt keri.

@visszakettopadlogaz: nem fizetett, fel eve hordom es gyujtom a tapasztalatot. az autosteszt mellett is elfer a gumiteszt, motor mellett a felszereles.

nortonvincent 2009.11.18. 19:54:06

baowah
Koszonjuk a tesztet(tapasztalat megosztast),csak igy tovabb, ha ruhat akarok venni,mindig jol jon par velemeny nem?

muz 2009.11.18. 22:42:44

Vazze ,párótoknak tényleg nem lehet megfelelni.
Van egy cucca,használja,leírta ,pont.
Vagy hiányzik a TV-s buziság,mikor kitakarják az emblémákat a riportokban?
Van egy AGV AirTech sipkám,használom,szar.
Van egy Held enduró csizmám,használom,jó.
Akkor most az egyik fizet nekem,a másik meg nem?
Ezt a sok faszt!

Árpi!
53 rugóért azért már illik jónak lenni egy gatyának:-)))

chopper 2009.11.19. 09:43:05

@CsAbIkA: Erre gondoltam amikor az első kommentemet írtam...endurózni vettem egy használt (kétszer snowboardozott benne a srác...) UFO protektoringet, egy használt Rainers csizmát,meg elővettem a szekrényből egy sisakot oszt annyi...összesen nem volt 40ezer, igaz térvédő még kelleni fog hozzá. De 53 ropi egy sima gatyáért? Sznob fasság, semmi más.

@zöldi : Persze hogy kell valami addig is amíg tanul az ember, de nem kell ilyen drága cuccot venni, tökkkéletes pl. az a cucc amit Te vettél anno.

Egyébként meg aki megveszi a többszázezres védőruhát és utána a maradék pénzből vesz egy MZ-t,az szvsz meg is érdemli...nehogymár arra számítsak motorozáskor hogy úristen,bármikor eleshetek?!, mert akkor el is fogok tutira...

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.11.19. 10:15:52

@chopper: hja, tenyleg geci draga :)
plane oylanoknak, aki minden szokoevbene gyszer mennek vele terepre. igaz ynaron kurva sokat logtam benne a varosban, ergo benne van a nyari motrosnadrag ara is.

chopper 2009.11.19. 15:06:02

@baowah: Soha nem fogok tudni annyi pénzt összegründolni hogy 53ezret fizessek ki BÁRMILYEN nadrágért! Tudom,proli vagyok...:):)Viccen kívül,vagy benézek a turiba oszt 10-ért veszek egy alig használt endurósgatyát vagy vaterázok egyet, vagy veszek a Louisból,Poloból valami saját márkásat.

Más. Beszereztem a bobber projektem alapjait: DR600 blokk, szigorúan berúgóval, plusz a két gyári kerék,aranyszínű felnikkel, enduro gumikkal,elöl semmilyen, hátul dobfékkel...alig várom hogy nekiállhassak az építésnek! :) Ja, a váz egy IZS56 lesz merevítve, előre meg laprugós cucc készül bringaüléssel és mustang tankkal...

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.11.19. 22:23:45

@chopper: merevitve es roviditve? vagy maradi az eredeti hossz? allat vagy apam, drukkolok a hatterbol. :)

laverdasfc 2009.11.20. 10:57:19

A színösszeállítás ízlés kérdése. Nekem speciel nagyon tetszik az Akuma sisak, pedig az aztán igazi gicssparádé. Az ár és az érték között pedig (bizonyos fokig) igenis szoros összefüggés van, lásd sisakok. Pl. Tescos farmerben nem javasolnám a motorozást sem terepen, sem pedig aszfalton, mert voltak már kellemetlen tapasztalataim vele. Konkrétan csúszáskor előbb a farmer, aztán a bőr, a hús, stb. morzsolódik le. Egy spéci aramidszál-varrású cuccnál utóbbi két réteg fennmarad.

Hassan0926 2009.11.21. 13:02:40

@chopper: Azért nem baj, ha más megengedi és megengedheti magának, ugye?
Üdvözlet egy GPZ750 nyergéből, 60ezres Alpinestars kabátból!

Friss topikok

Hirdetés