A feledékeny barmok Roofot vesznek

Biztonsági szintje becsukva megegyezik a hagyományos zárt sisakokéval

Láttak már feledékeny barmot? Ha nem, képzeljenek el engem, és nyugodtan hozzanak fel gyermekeik előtt intő példaként: így jár, aki szétszórt, így jár, aki nem figyel. Csak saját magamat hibáztathatom, hogy kidobtam egy valag pénzt – elvesztettem a sisakomat, gyomrában a kesztyűvel és a vesekötővel.

Volt egy fekete Suomym. Nem volt bóvli, nem volt nóném kínai fröccsöntés, ennek ellenére félresikerült egy jószágnak tartottam. Felnyitható állrésszel rendelkezett, de nem a jól bevált egykezes technikával, hanem kétoldalas patenttel. Nem is lett volna bajom vele, ha könnyen és pontosan záródott volna.

A homlokát mindenki megtalálja, akinek nincs mozgáskoordinációs zavara - nem kell feleslegesen keresni a felnyitópöcköt

Nyiklett-nyaklott, percekbe tellett mindkét felét összepattintani, hiába szedtem szét, állítgattam és tisztítgattam havonta, nem lett jobb. Utáltam. Tényleg. Ennek ellenére nem szándékosan felejtettem fenn az autóm tetején egy tesztmotor visszaadása után. Cifrákat mondtam amikor rájöttem, hogy elveszett: más választásom nem lévén elindultam új sisakot venni. Meg kesztyűt és vesekötőt is.

A felnyitható állrészhez ragaszkodtam, ezért Nolant és Caberget néztem. Kétségbevonhatatlan minősége ellenére Schuberth-et nem, ez tisztán érzelmi kérdés, valamiért nem volt szimpatikus. Tudni kell rólam, hogy klausztrofóbiás vagyok. Nem úgy, mint egyes kollégáim, akik a liftben pánikolnak – kocsiban a felhúzott ablakot, motoron a lezárt sisakot nem bírom ki.

Az állrészt hátrabökve jet-sisakká változik - nyáron leginkább így használom

Tudom, tudom, csúf dolog felnyitott állrésszel cirkálni, de a világot csak úgy tudom magamhoz ölelni, ha nincs egy akvárium a fejemre húzva. Ismerem a baleseti kockázatokat, elolvastam a halálozási arányokat és van ismerősöm a sebészeten – mindezek ellenére vállalom. Viszont a fejtetőre felcsapott moduláris sisakkal tényleg rossz motorozni: rángatnak az örvények, sípol a szélben és fél óra után elzsibbad a nyak – az egyetlen jó megoldást számomra a francia Roof Boxer V jelentette.

Használható zárt sisakként, de ha jet funkcióban motoroznánk benne, akkor az egész állrészt a tarkóig lehet bökni úgy, hogy a plexi a helyén marad. Persze az is felnyitható, ha kell. Nincs örvény, nincs fáradt nyakizom; nem bántam meg, hogy egy százast kidobtam rá.

Kicsi a lyuk, de elég levegő hatul be a szellőzéshez - a Boxer V már nem párásodik

A fórumok szerint a kerekkoponyájúaknak jobban passzol a Roof. Az én fejem nagy is, gömbölyű is – talán éppen ezért egész nap hordva is kényelmes. Teljesen lezárva az alsó karima elég közel esik államhoz, kicsit zavaró, a szakállamat folyamatosan borzolja a perem.

A korábbi modelleken kifogásolták a szellőzést. A fejlesztett V–kiadáson extra szellőzőket tettek a plexi alá, ettől úgy néz ki, mint duzzadt könnycsatornákkal bámuló földönkívüli. A koponyatetőn is ügyes levegőztetőt kapott, nem direkt nyomódik be a menetszél, hanem átfúj a fej fölött: kiszippantja az izzadó bőr fölül a párát.

A bepattintás nem mindig sikerül elsőre - örülnék, ha könnyebben záródna

A Roof állrészének zárja is kétkezes, egy-egy piros füllel nyitódik, amit ha pontoznom kéne, ötből kábé másfelet kapna. Az első hónapokban nem volt könnyű a ki- és bepattintás. Onnantól, hogy összekoptak ez alkatrészek, a nyitás már rendben – a zárással viszont még mindig meg kell harcolni. Felnyitott állapotban mókás fülként ágaskodik a két piros vacak, többen hitték rá, hogy utólag felragasztott ördögszarv.

Csak akkor tudjuk fel- és lenyitni az állrészt, ha a plexit öt-hat centit felhajtjuk. Ennek viszont oka van, mégpedig a légmentes és szoros záródás. Úgy vannak elhelyezve a forgáspontok, hogy összecsukott állapotban teljesen zárt sisak minőségét adja: nincs huzat, nincs extra zaj, de a plexi mégis külön mozgatható. Az angol Sharp független bukósisak-minősítő vizsgán öt pontból négyet kapott; az ECE 22.05 normát teljesíti. A héjszerkezet üvegszál erősítésű kompozit. Erős, mégis az egyik legkönnyebb moduláris sisak. Tömege mindössze 1638 gramm.

Nyitott sisak is lehet - ilyenkor elkel a napszemüveg

Nyáron imádnivaló. Az arc szellőzik, de a szem nem kap huzatot. Az optikai tulajdonságai amúgy kivételesek: a Roof kínálja az egyik legkevésbé torzító rostélyokat. Természetesen több árnyalatban is kapható, az enyémen gyengén sötétített van – pont annyira tompítja a fényt, hogy éjszakai motorozásnál sem zavaró.

Franciaországban gyártják, kézzel. Öregedés, szuvasodás másfél év alatt sem jelent meg rajta, kiválóan megőrizte színét. Festése csak messziről fehér, lakkrétege alatti gyöngyház szemcséivel leginkább a Maserati Fuji White árnyalathoz hasonlít. Tudom, puruttya vagyok, de nem szoktam lemosni. A plexit tisztítom csak, a héjszerkezet akkor kap vizet, ha esőben motorozom vele. Olyankor úgyis felázik a sok szmötyi meg rovar – akkor jöhet a törlőkendő, és már csillog is.

A levegő behatol a fejbőr fölé - a régi Boxerhez képest sokat javítottak a szellőzésen

Belseje természetesen kivehető és mosható, bár gyárilag is antibakteriális bevonatot kapott; izzadós nyári gurulások után sem válik büdössé. Azok, akik az elődmodellt is kipróbálták, állítják, hogy a Boxer V tömörebb és erősebb töméssel rendelkezik, ugyanabban a méretben jobban szorul a fejhez.

Nem bántam meg, az árát meg már rég elfeledtem. Nyitható állrészű sisakból most sem tudnék mást választani, szükségem van a teljes hátracsaphatóság funkciójára. Akik ugyanezeket a funkciókat szeretnék harmadáron, megpróbálhatják a LEM Progeny bukót is. Alapból ugyanazt tudja, mint a Roof Boxer V, összerakottsága azonban nyomába sem ér a francia elődnek.

A rugalmas szár biztosítja, hogy szabadon lebegve sem akar letörni

Éppen a napokban gondoltam arra, hogy a nyitott bukósisakom példájára ezt is befestem valahogy: jön a tél, lesz időm. Már csak valami gusztusos minta kéne, ami passzol mad max formájú Suzukimhoz.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr611399880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.09.23. 09:17:42

Nekem anno (az öreg GS-hez) a sisak selyemfényű fekete, matt vajszín csíkkal, 'Katana' jel airbrush-al készült.

Vagány lett, és passzolt a minimálra épített öreg kardánoshoz. Az ülés bőrözése és a tank fényezés is ehhez passzolt.

dextercapo 2009.09.23. 10:10:09

az eddigi legjobb sisakom .
megint azt fogok venni ha kell majd az integral sisak . amig nincs nagyon hideg , maradok a sixsixone bravo carbon-nal .
fele olyan nehez mint a roof es jobban is szellozik :)

wasch 2009.09.23. 10:17:32

Külsősként egy ilyen cikket olvasva vagy beszélgetést hallva látja az ember, a technika milyen szinten leigázza az emberek gondolkodását.:) Szörnyű! (Én ugyanezt csinálom, csak mással.)

forallmankind 2009.09.23. 10:29:17

Ez így leírva mind szép és jó. Nekem is volt ilyen sisakom még a nem szellőzős verzióból, de hogy lezárva nincs huzat, nincs zaj? Szerintem nem ez a sisak volt a fejeden amikor ezt érezted...

sz.kupac 2009.09.23. 10:29:29

Nem szokták csapkodni a "fülek " a sisakot nagyobb sebeségnél ?

pog ma thon 2009.09.23. 10:42:32

Azért a rovar hullákat lemoshatad volna a fényképezés ereéig.És ha egy évig nem fog elkapni az eső ?

ZON 2009.09.23. 10:52:02

A Nolan és a Caberg mitől esett ki?

RCH 2009.09.23. 10:57:46

En olyan felnyithato sisakot szeretnek ami...:
- egy kezzel nyithato
- kiveheto, moshato a belese
- belso sotetitett plexije is van
- lehetoleg 50.000 alatti aron

Szivesen fogadnek javaslatokat!

nabazzmeg 2009.09.23. 10:59:03

@kutya_zzr: ja igazad van, nem tudom minek vett akkor fehéret, ha 1x a gépe amúgy fekete...nemértem.

Pilgram (törölt) 2009.09.23. 11:03:34

nekem C3 van, és marha jó, kényelmes, de amikor megláttam a ROOF BOXER V8-at, akkor azt mondtam, hogy ez KELL nekem, csak sajnos még mindig nem lehet itthon kapni! tud esetleg valaki olyan boltot ahol lehet kapni?

Pilgram (törölt) 2009.09.23. 11:06:00

@RCH: caberg rhyno? 38 ezer körül van mindenhol.

Pistabá 2009.09.23. 11:29:02

Nekem caber rhyno van. Dizájn ötös, kivitel négyes alá, a 38-at bőven megéri. Nagyon nagy ötlet a felhúzott orr rész. Résnyire nyitott plexivel a legjobb, pont nem jön szél és bogár sem a szem környékére szem szájra, de azért van egy kis huzat. Pontosan záródik de nyitni nem lehet egy kézzel, annál nehezebben jár.

RCH 2009.09.23. 11:46:16

@Pilgram: Koszi, jonak tunik! Feljegyeztem es tavasszal utana jarok.
Tovabbi javaslat(ok)?

PepeXVI 2009.09.23. 12:04:40

Nekem Caberg Justissimo GT van. Nagyon elégedett vagyok vele.
Minőség, kivitel kiváló, a belső napszemdzsó meg a plexi kialakítása zseniális, sokféleképp variálható. Egyetlen hátránya hogy nagy sebességnél viszonylag zajos, meg talán becsukva lehetne picit nagyobb a látószög. Igaz nem sokkal, de 50.000 felett van, de én nem bántam meg.

zootyo 2009.09.23. 12:41:50

Caberg rhyno van nekem is! Iszonyat zajos a sisak. Jól néz ki, kényelmes. Egy kézzel nyitható csukható. A beépített napszemüveg nekem nem jön le eléggé így használhatatlan. Lehet nekem magas a homlokam és alacsonyan van a szemem. Nem drága (39e), de a zajossága miatt nem venném meg mégegyszer.

kerokaa 2009.09.23. 12:42:19

Caberg Ryno tulaj vagyok én is. Ő véd engem, én meg népszerűsítem, mert meg vagyok vele elégedve. Nagyobb sebességnél zajos, de inkább füldugón gondolkodom, mint más sisakon :) Beépített napszemcsi "istencsászár". :)

RCH 2009.09.23. 13:36:25

@zootyo: A zajossag 70-es temponal is jelentkezik, vagy csak 200 felett? :-)
Robogoval jarok, lehet, hogy az en sebessegemnel meg nem olyan zavaro?

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.09.23. 18:52:49

@RCH: RMC -ben most volt vmi ultrakönnyű, karbonos , felnyitható történet. Leárazva bő 40 ezer forintra.

De az igazán jó vételek az angol ebay-en laknak: a Nolan/X-Lite kifutott/raktáron maradt szériáit alig féláron lehet megvenni ( pl. x-lite x901, 45EFT ! )
Itthon anno vastagon 100 felett árulták, az egyik legjobb sportsisak.

És nekem túrázáshoz is bevált, hihetetlen csendes, és kényelmes.

O'Neil 2009.09.23. 19:24:25

nem azért,de a fotozás miatt lemoshattad volna :-)

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.09.23. 19:38:44

@ZON: attól, hogy nem hátranyitható, csak föl.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.09.23. 19:43:15

@forallmankind: tényleg nem huzatos lezárva. A zaj meg relatív: nem schuberth c-akármennyi, de ez sem durva, nem zavar.

Bikk 2009.09.23. 21:09:45

@dextercapo: a sixsixone kerékpáros sisak, nem motoros. ha kicsit is érdekel, h életben maradsz-e egy esés után, motoron nem használod

echolls 2009.09.23. 22:14:00

@RCH: Ajánlanám: Shark Evoline vagy Openline. Ezt 70-80 ezerből meg tudod venni. És tudja, amit kell. Ez is Made in France. Szerintem jobb minőségűek közé tartozik.

Nem értem Árpád miért nem gondolt erre a választásnál. Azt tudja mint az övé, hátracsapható állú, van benne beépített napszemüveg is. Egy hátránya a két kilós súly de az megszokható, engem robogón legalábbis nem zavar.
És becsukva is kevésbé lezárt mint egy Nolan/Schuberth. Azokban meg lehet fulladni...

És nem utolsó sorban a Talmácsi is ilyet használ. :))

konti10 (törölt) 2009.09.23. 23:15:11

Gáz van. Csak hétvégén tudnék motorozni, az meg kedvenc családomtól veszi el az időt. Van annyi pénzem /lehet köpködni/, hogy vegyek ami kell, bármit, van már némi időm is,hogy menjek, de azt kell mondanom, hogy teher lett a motororzás. Ami pénzen megvehető, az nem luxus.

JawasZoli 2009.09.23. 23:21:36

eleg fos, hogy csak ket kezzel lehet kinyitni. nyitottad mar ki menet kozben? meg nem vettem volna, mar csak ezert sem. amugy meg biztos jo a torestesz eredmenye, bar sose deruljon ki. amikor en vettem a sisakomat alapveto szempont volt,hogy egy kezzel lehessen nyitni.
udv

Run in The Sun · http://roadworks.blog.hu 2009.09.24. 09:15:54

RCH: HJC FS-MAX, egy ideig használtam a 250-es Kawámon és nekem bevált..most asszem 50 körül van..

UltimateUbul_ 2009.09.24. 09:41:21

te a legfölső képen felnyitva kb úgy néz ki mint egy szovjet vadászgép sisak, egy MIG-ből, már csak a légzőmaszk a rókazsákkal hiányzik róla :D
Azért az a százas amibe fájt nem piskóta, ennyire jól fizet a TC? Vagy mariska-ültetvény van okosban a kukorica közé nyomva otthon? LOL

Te erről a kerek fejről eszembe jutott 1 sztori:

Szovjet mérnökök a KGST legújabb vívmányaként és az kifejlesztették az automata borotváló-robotot, csak bele kell dugni a fejünket és kész is. A mérnök csak azt jegyzi meg előtte, hogy nem árt ha olyan kerek pacal-képűek próbálják ki mert megigazítja a fizimiskát is.
Mire a komisszár: na de elvtárs, itt nem mindenki kerekfejű muzsik!
Erre a frappáns válasz: természetesen, de csak mostanáig nem! ;)

ZsoltK 2009.09.24. 09:44:19

@baowah: :) igen, de neked papírod van arról, hogy süket vagy :) Bocs, de nem lehetett kihagyni.

RCH 2009.09.24. 13:56:54

Kedves Egybegyultek!

Mindenkinek koszonom a tippeket, javaslatokat! Amint lehetosegem lesz megnezem a javasolt fejfedoket es megveszem a megfelelot.

mmjr 2009.09.26. 10:02:57

Nálam a felnyitható sisakot Schuberthnek hívják. Jelenleg a C3-at használom (elődeit is nyúztam), számomra tökéletes (majdnem, mert a középen nyitás nekem nem tetszik), könnyű, csendes, nagyon jó kidolgozású. Ha kell sportos, ha kell túrás.
Érdekes, hogy Árpádnak nem tetszik.

pog ma thon 2009.09.29. 23:25:42

Van valakinek tapasztalata az AGV Longway-el kapcsolatban (47000) a Shox-ban ?

dextercapo 2009.10.09. 02:11:57

@Bikk: nem , nem erdekel .
a sixsixone egy olyan DH versenysisak ami nincs motorra minosittetve (talan nem is lehetne , mert a vedelmi filozofiaja mas) - de sokkal jobb mint nemelyik full eu konform braincap vagy robogos sisak .
szoval ha majd zajos , meleg es kenyelmetlen sisakot akarok szabalyosan , akkor veszek olyat , addig marad ez es a roof .
@forallmankind: nekem is volt es tenyleg tok csendes , kenyelmes . talan azert is , mert nem siman lezar hanem mar felig az allam ala csukodik , igy jobban ved a szeltol .

Friss topikok

Hirdetés