Japán-olasz vadházasság


Az idei divatminta a kockás

Az olasz-japán ellentét régi, tudja minden kiskölyök, hogy a szájkaraténak fájdalmas a vége. Jobb is, ha nem háborgatjuk a látszólag nyugodt viszonyokat – senki sem akar önként kapni a szájára.

A kocsim olasz, igazi kis vacak, ha fennhéjazni szeretnék, azt mondanám rá: Fiat Panda Ultima Edizione. Az utolsók egyike, 2002-ben gyártották, gyomrában már az 1.1-es injektoros blokkal. Megy, gurul, szépen teljesít – igazából annyira jó autó, hogy nem nagyon tudok mit írni róla.

Egy van csak - akinek már csapódott fel menet közben motorháztető, az tegye fel a kezét, majd révedjen el velem a pillanatban. Sokkoló látni megremegni a nagy pléhet, majd figyeli, ahogy lassúnak tűnve, ám mégis kegyetlen gyorsasággal az ablakba nyílik a lemez. Rossz, ugye? A panda síküvegének hála, nem törött be a szélvédő, sikerült befejezni az előzést és leállni az út szélén – a szellőzőrácsokon pont átláttam, így tudtam letenni biztonságban a gépet.

Az apró olasz kocsi előnye a pofátlanul olcsó alkatrészek, hatezerből megvolt az új motorháztető. A festés még tizenöt, a matrica ajándék – már csak a csatokért adtam valami aprót, hogy nyugodt lehessek abban, hogy soha többet nem csapódik fel, ha nem akarom.


Vasrudakkal merevítette Pali

Kedves szakemberem, Gyuribaá udvarán állt sokáig, sarokba támasztották a régi, összehorpadt lemezt. A kutya megellett mögötte vagy kétszer, valahogy elkerülte a szorgalmas vasgyűjtők kézikocsiját. Az olaszom rendben volt, és a japánomnak sem volt semmi baja - mégis hozzá kellett nyúlni.

Dórimórival meg a Suzukival indultam volna túrázni, minden rendben is volt. Motoszkált ugyan a fejemben valami kis hiány, de nem tudtam megfogalmazni, hogy mi a pokol az. Egy nappal az indulás előtt a kedvesem megjegyezte, ugye nem kell hátizsákban motoroznia?

Azt a földig lógó lópikulóját – hisz a GS 1200 SS-en nincs is csomagtartó. Pillanatnyi pánik, majd egy ideges telefon Pali barátomnak. Vállalta, nem volt ügyelete, nem volt családi teendője, sőt, a háztáji kókányolás gondolatától még lázba is jött. Egy kérése volt, hogy egyezzek le Gyuribaával, hogy az ő műhelyében pöcsöljünk – vasdarab, szerszám és kávé is van.

Laposvas került hamar, kis fúrás után a faridom kapaszkodójának a helyére simán fel lehetett a gyári csavarral kapatni. Oké, gondoltuk, a tartó megvan, de miből legyen a csomagtartó lapja? A szépség nem volt szempont, csak a kirándulásra kell, a hétköznapokban úgyis a sarokban a helye.


Csiszolás előtti pillanatok

Feltúrtuk a kutyaólakat, benéztünk a kazán mögé, odább toltuk a műhelyudvaron elmálló roncsokat, de ideális tartólapot nem leltünk. Kezembe fogva a jó zaccos kávét ért a felismerés – hisz itt a Panda motorházteteje.



Lefestve és felszerelve - nem szép, de jó erős lett

A szellőző nyílása, ami olyan jó szolgálatot tett a baleset elkerülésekor, nem várt reménnyel kecsegtetett – mi lenne, ha kivágnánk? Így is lett, került hamar flex, és nyolc millis acélrudak - Pali már hegesztett is. Én csiszoltam, ő mért, én kalapáltam, ő meg összerakta a rendszert.

Másfél óra alatt elkészült a világ legcsúnyább csomagtartója. Miközben száradt rajta az otthon talált, ecsettel rákent fekete hőálló festék, elégedetten fújtuk a füstöt. A kidobott Fiat alkatrész egy belpiacos japán motoron kezd új életbe – mögöttünk a naplementében halványan fénylett fel az olasz-japán tengely.

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr361121646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

totalcarman 2009.05.15. 02:19:19

Nem a cikkhez tartozik.De megkell hogy mondjam gyonyoru ez a motor.Par eve sokat nezegettem egyet a red baronban.Nagyont tetszik a retro feeling je!
Na majd egyszer lessz nekem is:)

Rocko- 2009.05.15. 07:02:32

hmm, szép házasság.

azt viszont nem értem - én mint sose motorozó - hogy miért hosszában vannak a rácsok? azt értem, hogy így szélesebb, mint hosszabb a lemez, a motor nem szedánosodik, nem kell tolatóradar, de a legumipókozott csomag nem fog csúszkálni? vagy rossz felé gondolkodok? :)

zöldi 2009.05.15. 07:11:20

Szép példája a találékonyságank. Szép nem lett, de feladatát úgy látom ellátta. Hol készült a kép?

Pistabá 2009.05.15. 07:43:08

@Rocko-: Első-hátsó szélébe lehet akasztani, egyébként a málhazsákhoz gyenge a gumipók, spaniferezni jobb.

loláb 2009.05.15. 07:53:23

Jó ronda, de hasznos.

Mammut8 2009.05.15. 08:04:01

rosszul vagyok, hánynom kell, baaoooooowaahhhhhhh

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.05.15. 08:05:17

@Rocko-: igy jobban kiadta. meg stabilabb is.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.05.15. 08:05:55

@zöldi: szlovén-osztrak hatar, ljubelj-loiblpass

gigabursch 2009.05.15. 08:10:13

Kényszermwgoldásnak kiváló, üzemi használata megkérdőjelezhető.

Ami a lényeg - ideiglenesen megoldottátok.
Ilyen, és hasonló kényszerhelyezetkben van helye a Kókány GMK-nak, de csak rövidtávra. Ez így az emberi találékonyság megtestesítője, a megoldó képesség dícsérete - de ha sokáig fent marad - az Örök Szidalom Analógiája.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.05.15. 08:11:46

Először azt hittem, Suzuki motor került a Pandába :)

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.05.15. 08:30:04

Megoldás ? Az. Kibírta a túrát? Ki.

Ennyi - már csak azon kell elgondolkodni, hogy milyen gyakoriak lesznek az efféle kirándulások: végleges megoldásnak jobb lenne két filigrán konzol (akár ugyanezen felfogató pontokkal) amik oldaldobozokat tartanak.
Az oldalt jelentkező plusz súly egyáltalán nem rontja a kanyarodás élményét az efféle finom utakon mint az Alpok is. Míg a magasan/hátul pöffeszkedő csomag, azért erős "metronóm" hatással bír...

Ubul1 2009.05.15. 08:32:05

Honnan szereztél te egy '90-ben abbahagyott kockaorrú pandát 2002-es gyártásban? Valahol talán még nyomatták ezeket és került hozzánk is? Ezzel az 1.1-es injektorossal érdekes lehet, ez az ami a első Puntókba is került? Az állítólag nagyon tartós, és a panda ékegyszerű elektronikájával tényleg gombokból fenntartható autót kapsz ami 7 éves.
Kaszni horganyozva vagy galvanizálva van?

Nemo81 2009.05.15. 08:34:35

Nálam nem autó az olyan ami felcsapja a motorháztetőt. Másnap válnék meg tőle az biztos. Aztán vennék esetleg valami japánt... :-) ami biztos unalmas, de legalább nem akar kinyírni.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.05.15. 08:45:16

@kutya_zzr: az a bajm hogy genetikailag utalom az oldaldobozt. van viszomt ket oldaltaskam, de nem fer el tole a kedvesem laba. szoval azert kellett ez.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.05.15. 08:48:05

@Ubul1: 2003-ig meg csinaltak olaszban, cegeknek (a 4x4-et 2004-ig, 1,2-es blokkal). ez is telecom italias volt, mielott hozzam kerult serult orral.

es tenyleg a punto fele ijektoros fire blokk, es nagyon jol visszi a kis dögöt. imadom egyebkent.

@Nemo81: na azert nyilt ki, mert serult volt az orra, es a zarszerkezet nagyon laza lett. aztan egyszer kb rosszul csuktam le.

Hozzászólás © 2009.05.15. 08:54:05

Én már átéltem motorháztető felnyílást menet közben. Megúsztam szerencsére, de nagyon durva volt. (4 ütemű trabi)

kafferbivalybalamber 2009.05.15. 08:56:52

Az ideiglenes megoldások a legtartósabbak.
Ez a rács mostantól örökre ott lesz a motor végén. :)

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.05.15. 08:58:23

@kafferbivalybalamber:

isten igazabol hazerkezes utan leszedtem.
de ha ismet akkora tura lesz, hogy a hullazsak kelljen - 5+ napos - akkor ideiglenesen visszakerul a madmax csomagtarto.

Wolfram 2009.05.15. 09:08:35

kein TÜV, nicht GS Geprüft...

ideiglenesen jó, de - bár a 4 henger nem remeg anyira- mi van, ha hosszútávon elenged a hegesztés? biztos, hogy elég erős?

a vészmadár szóljon belőlem...

min 2009.05.15. 11:12:48

@Wolfram: Hát ha jó van meghegesztve, előbb fog a motor szétesni mint a csomagtartó...

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.05.15. 11:19:46

A célnak megfelel a fejlesztés eredménye. :D

.com 2009.05.15. 11:40:17

fffenebe, mar vartam, hogy Panda ala Ignis 4x4 vagy valami ilyesmi

sikegy 2009.05.15. 12:56:13

Két kép is zseniális a galériában, egyik a hegesztős (sötét) másik meg a motorról (sziklával a háttérben). Remélem látjuk majd még az év fotója szavazáson a TC-n :)!

AtoszMester 2009.05.15. 13:13:21

A cím alapján érdekesebb cikket vártam...

Nekem is trabinál csódott fel a motorháztető.

Vegyetek farmotoros autót, ott legfeljebb a csomagtartófedél csapódik fel :)

zöldi 2009.05.15. 13:21:09

@baowah: Most nézem, gyári kémény újfent??

zöldi 2009.05.15. 13:22:47

@AtoszMester: Én már ennek is örülök. A belsőség olyan döglött mostanában, hogy az már fáj.
Kicsi öröm, ugye. :D
Remélem CSZS villant valami szerelős-roncsvevős sztorit vasárnapra...

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.05.15. 13:58:32

@zöldi: őőőő nem :) csak azon a képen.

Székely Endre 2009.05.15. 14:52:20

@Ubul1: A régi Pandát itthon is forgalmazták talán '95-ig, még az 1.0 FIRE motorral (nekem '92-es van), de Szicíliában a bérelt kocsink 2003-ban egy zsírúj kockapanda volt. Isteni volt a sok műanyag gimb-gömb kocsi között egy jó kis pléhvel gurulni, aminek még szinte új szaga volt. És ez az érzés most is szuper!

BDC_Robi 2009.05.15. 15:37:50

Gyönyörű ez a motor, írhatnál majd róla bővebben!!!

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.05.15. 16:17:27

@BDC_Robi: mar volt.
http://belsoseg.blog.hu/2008/08/05/motortvettem

http://totalbike.hu/tesztek/telepizsivan/

udv.

Schulteisz, az ikrek 2009.05.15. 19:02:49

A tót rendszám miatt nem kell adócsalásra gondolni, ugye?

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.05.15. 19:42:46

@Schulteisz, az ikrek: adót csalni kell. le a központi hatalommal.

Egyébként legális, minden, mindenhol. Én egy másik állam iratait hordom a zsebemben.

Bikk 2009.05.16. 07:49:03

mennyire madmax az utolsó kép :D állat

bobeszedulacika 2009.05.16. 08:16:39

emberek már ez is ujságirás?ilyet naponta csinálok és csinál akiket ismerek.
ugyan már vegyetek fel a szerkesztőségbe és adom a témákat higgyétek el jobb lesz a kínálat mint most.
ez nem munka ez semmi.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.05.16. 09:25:34

@bobeszedulacika: akkor jo munkat neked es az ismeroseidnek is :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.05.20. 15:22:06

Inkább azt mondd meg Árpád, hogy 2002-es Fiat Pandát hol lehet vásárolni?

Ha jól emlékszem a történetre, akkor te az olasz telefonosoktól vetted, de sajnos itthon nincs ilyen fiatal tán egy se.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.05.20. 15:37:17

@scheerti: egy autoneppertol vettem, aki az olasz telefonosoktol.

nekem-8 (törölt) 2010.08.29. 21:44:01

BOBESZEDULACIKA adataid a neten...
ITT!!!

"http://www.expressz.hu/allas-munka/szakmunka/hegeszto/hirdetes-22157468/"

AKI ÉRDEKLŐDIK A MINDENHOL MINDENKIT FIKÁZÓ BOBESZEDULACIKA IRANT...!!!

Friss topikok

Hirdetés