Kétszer szétszedni, hogy egyszer jó legyen

Hallottak már kiskölyköket rozsdás lábossal pléhhordót csapkodni? Pont olyan hangot adott a motor minden váltás után. „Kellett neked indiait venni” - mondta bajsza alatt vigyorogva Gyuribaá, a mester. „De tegnap még jó volt” - védekeztem, mire Gyuribaá kiröhögött: „ma meg nem.”

Ahogy a gyárból kikerült - szürkeimportként jött Európába

Ott állt a komplett banda az udvaron. A kezekben zaccos kávé vagy Kofola, és mindenki osztotta a tippeket. „A szelep lesz az”- mondta Pali vakarózva, minden mozdulatával olajcsíkot kenve vörös szakállszőrébe. „Lehet, hogy csapdos a primerlánc” - tette hozzá Kicsigyuri. „Megnézhetjük azt is” - mondta Töce, „de az is lehet, hogy a dugattyú adja ezt a hangot.” Szabó a cigijét szívta csak, láttam rajta, hogy szerelne, de ő is és én is Gyuribaá diagnózisára vártunk. „Ha rám hallgattok, azt csináltok, amit akartok” - mondta ő, és visszaslattyogott a félkész esztergapadhoz.   

A karburátort választottam le a hengerről, Palinak biztos gyorsabban ment volna

„Hát a hengerfej alá igazán bekukkanthatnánk” - és már a tank csavarjait birizgálta Pali. Szép lassan jöttek lefelé az alkatrészek, a polcnak kinevezett Tatra V8-cal hajtott katonai áramfejlesztő födele megtelt szerszámmal meg vackokkal. „Ki tudja, mekkora lehet a szelephézag?” - biztattak, de a fenébe is, ez egy ötven éves alulvezérelt, nyomórudas szerkezet, ezen a henger tövében kell állítani. „Mindegy, akkor is le kell venni” - mondta Gyuribaá, - „veszettül zörög az annyit dicsért indiai szarod, mégsem lenne ez olyan jó motor?”   

Átok, átok, átok!

Miért vettem Royal Enfieldet? Minek harmadik motor, amikor már áll kettő a garázsban? Vezettek már régi, nagyköbcentis egyhengerest? Az élmény semmivel sem helyettesíthető – az ötvenéves konstrukció azt adja, amire ma már semmilyen új gép sem képes. A mai egyhengeresek pont kétszer ilyen erősek és pont fele ilyen szórakoztatóak. A lassú hömpölygés élménye miatt a kölcsönbe kapott Bullet 500-ra muszáj volt rátenni a kezem.   

Újra megtanultam kilencvennel cirkálni, ökölbe szorult a hátamon a szőr a vagány kipufogóhangtól. Durr, csend, öt méter, durr majd újabb öt; Royal Enfielddel motorozni olyan, mint egy tökéletes állapotú veteránt hajtani, annak nyűgjei nélkül – ezt hittem és ezt szajkóztam. Amikor először meghallottam azt a csapkodó hangot, tényleg megijedtem, megálltam, és a rám döbbenten néző babakocsis anyukának magyaráztam: „csak 3800 kilométer van benne!”   

84x90 mm a furat/löket aránya - Töce simán átnyúlt rajta

Pali ledobta a tartályt, Töce leemelte a szelepfedelet, Szabó már hányta is ki a sok vasdarabot. Minden a helyén volt, minden rendben volt, egyre mélyebbre hatoltunk a Bullet belsejébe. Ott kandikált a dugattyú teteje, Gyuribaá szakértő mozdulatokkal nyúlt hozzá: „van mozgása, de ennyi kell egy levegős egyhengeresnek. Nem ez lesz a gondja” Inkább mindenki csendben fújta a füstöt, kortyolta az újabb és újabb kávékat, senki sem akarta kimondani: ezt a blokkot ki kell szerelni.   

Szabó veterános tapasztalata nélkülözhetetlen volt

„Pillanatok alatt kijön, ezt még az angolok tervezték” - nyugtatott Szabó, szemében láttam, hogy komolyan gondolja. Hittem tapasztalatának, már túl van egy-két veteránon, az angol konstrukciókra elég jó rálátást ad restaurált Triton café racere. „Oké fiúk, álljunk neki” - és kivettem zsebemből a két bal kezem.   

Ismernek, tudják, hogy jobb, ha nem nyúlok semmihez, ezért szépen hátrább hessegettek. Ültem egy piros ampán (kanna – a szerk.) és háborogtam. Csak álom volt, hogy a Royal Enfield blokkja könnyen kijön; aki csak hozzányúlt, megbánta, mint kutya, aki hetet kölkedzett. Felváltva bontottak a barátok, egyre ijesztőbb lett a Bullet torzója.   

A háttérben kávé, mellől nevetnek a felakasztott indiain

Gyuribaá angyali türelemmel tűrte, hogy ott nyüzsögjünk a műhelyében. Az sem érdekelte, hogy pont a villás emelő alatt vert tanyát a banda. Adta a szerszámot, főzte a kávét és csapolta a Kofolát. Éjszaka folytatta a munkát, amikor már mindenki eltakarodott. Reggelre, miután darabjaira szedte az egész blokkot kiderült, hogy a gyári szervizkönyvnek nem sok köze van a valósághoz: nem csak a kábelezés, hanem az alkatrészek is jelentős különbséget mutattak a kinyomtatottal.   

A tönkrement csúszócsapágy. Nem volt kenése, de jött Ganésa.

Kiderült a hiba. A hajtókarcsapágy adta meg magát. Döme a magyar importőrnél, annak ellenére, hogy nem is náluk vettem a gépet, telefonon tartotta bennem a lelket, adta a tippeket. Alkatrész van, nyugtatott, lehet rendelni innen is, onnan is. Bújtuk a netet, túrtam a fórumokat, kerestem a sorstársak leírását, egy kapaszkodót, amiért acsarkodva rohanhatok neki az indiai munkásoknak.   

Szabó leválasztja a váltót a blokkról

Egy angliai webshop lett a megoldás, postaköltséggel együtt 9000 forintért küldték el a csúszócsapágyat. Boldog voltam, mint egy gyerek, még a lábatlankodó műhelykutyát, a máltai selyempincset sem toszogattam odébb. „Azért ez nem lesz ilyen egyszerű” - mondta a mester, és ujján pörgette a mállott alkatrészt. „Az egy dolog Árpád, hogy nem ment tönkre semmi, ép maradt a hajtókar, a dugattyú meg a szelepek, de még mindig nem tudjuk, mi a hiba.” Hamar felvilágosított, hogy mi az ok és mi az okozat; a csapágy csupán ez utóbbi.   

„Na, majd kitalálom, mire megjön a vackod” - ekkor tért vissza a kétségbeesésem. Balsejtelmem, hogy ott fetreng majd a gép hetekig szétterítve, nem volt alaptalan. A lebontott Enfield kiköltözött az udvarra a roncs Volvo, a Škoda 1203, a Tatra alkatrészek és mindenféle rosszvas közé. Néha, ha hazatértem Pestről megkérdeztem, mi újság, megvan már a hiba? Nem volt.   

Várta a feltámadást

Megjött a csapágy, és ahelyett, hogy bekerült volna a hajtókar alá, Gyuribaá a zöldségesládák egyikébe hajította, a többi cucc közé. Nem is tagadtam, rettegtem, hogy valami alkatrész elkallódik. Nem így lett. Javában hullt az őszi eső, amikor a zaccos kávéra betérve a drága ember így fogadott: „az olajcsatorna volt.”   

A főtengely, minden hiba forrása

Hogy? Hisz mindegyik szelelt, tiszta volt, még a csapágy ledarálódott forgácsai sem tömítették el, ellenőriztük szétszedéskor. „Tudod, az indiai munkásaid” - röhögött Pali a kisasztalnál, nyakig olajosan a hobbiként összerakott esztergapadtól. A főtengelybe fúrt olajcsatorna nem volt lezárva, magyarázták, és bevallom, nem állt össze a hiba.   

Gyuribaá ott rázta az arcom előtt a főtengelyt, tudta, hogy vizuális típus vagyok. A középen futó kanálisra merőlegesen fúrtak egy mellékcsatornát, hogy azon keresztül juthasson kenéshez a csapágy. Hogy az olaj ne csuroghasson ki a tengely másik felén a feljutás helyett, egy alumíniumdugóval zárták el az utat, sajnos rosszul. Ott folyt vissza az olajkörbe, így maradt szárazon a hajtókar alja.   

Lassan újra összeáll

„Most már összerakod?” - kérdeztem és reméltem, hogy nem azt válaszolja, hogy karácsonyra, mert azt ugyan tudja tartani, csak sosem mondja meg, melyik év karácsonyára gondol. Már mindenki a pokolba kívánta az ötszázast, muszájból indult meg a munka. Kicsit csavaroztam én is, sokat csavaroztak mások. Szabó, Pali, Töce és Kicsigyuri is bűvölte, érzés alapján rakták össze a blokkot – a szervizkönyv alapján nem lehetett.   

Gyuribaá mégsem gyújtotta föl

A félelmem, hogy valami elveszett, alaptalan volt – a végén kimaradt egy alkatrész. Ott feküdt finom olajfoltot hagyva egy papírdobozban és senki nem tudta, hova való a vékony gyűrűcske. A könyv még hasonló alkatrészt sem mutatott.   

A pokolba, annak is a legszutykosabb bugyrába kívánt Gyuribaá a motorral együtt. Hiába jöttem a vakerral, hogy ugyan már, mostanra ő az ország legjobb Enfield szerelője... Szerelője lett, de szeretője nem, legszívesebben felgyújtotta volna. Nagy levegőt vett, és elhajtott, de tudtam, hogy nekiáll újra. Nekem maradtak a tesztmotorok, hobbigépnek meg az öreg Jawa – a durrogó- morcos Enfieldemet újra atomjaira kellett szedni. 

Ha jól működik, nagy a szerelem

Néhány héttel később beindított motorral fogadtak, mindent visszacsavartak rá, minden a helyén volt. Mantraként hajtogatott hálálkodásomra válaszul azonnal letorkoltak: „vegyél valami rendes motort, jó?” Újra szerelembe estem, ahogy mellettem alapjáraton remegtette az aszfaltot, azonnal megenyhültem, hogy de jó ez, nem is típushiba volt, csak véletlen - erre majdnem kilöktek az ajtón.   

Végig asszisztált a munkák során

Ha a selyempincs nagyobb lett volna, azonnal rám uszítják.

 

Köszönöm uraim.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sebessegoltara.blog.hu/api/trackback/id/tr30970211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gin74tonic 2009.02.28. 03:04:05

royal enfield - ha igenyesen osszeraknak nem ennyibe kerulne. amugy feelinges kis gep lehet. irigyellek erte.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.28. 03:11:17

Uhh, ez ismerős. Összerakod, és utána ott vigyorog valami kis basz a földön (nálam ez számítógéppel fordul elő) ami a legaljára való. Navazze.

kkn 2009.02.28. 03:35:29

Végre, egy kis Enfield!
Mindíg csorog a nyálam, amikor elmegyek a képviselet előtt, és huncutul csillog rám a kirakatból egy bordó ... nagyon szép. Egy másikat megmutattam ott már a nejemnek, neki is nagyon tetszett.

aircooled 2009.02.28. 05:56:06

Az Enfield faint, viszont az áramfejlesztőben, nem a 613-as Tatra 3500ccm V8a van, hanem a 603-as 2500ccm V8-as motorja.

aircooled 2009.02.28. 05:58:51

Helyesbitek, most nézem, hogy szimpla karburátoros, tehát Tatra 805 terepfurgon.

bAnál Amál 2009.02.28. 06:35:57

Mostmár vegyél valami rendes motort, jó?

**ADAM** 2009.02.28. 08:48:24

Biztos óriási feeling... Én inkább maradok a Hondámnál. Ha motorozni szeretnék, ráülök és beindítom. Attól hogy durrog egy motor, még nem biztos, hogy olyan atom nagy feeling. Ha ez olyan szuper dolog lenne, akkor ezzel a csodagéppel lenne tele az utca mindenhol, és ezzel vágnának neki a földkörüli túráknak. De valahogy mégsem ez a helyzet és minden "hülye" Hondával meg túrázni.
Én ebből a veterán-mániából már kinőttem. A régi fényképező, a régi autó, a régi motor... nagyon megható, de technikailag nulla a mai vívmányokhoz képest. A fogorvosnál sem a 20 évvel ezelőtti fúrót használják, mert annak "lelke van" meg "jó a hangja".

yeti 2009.02.28. 09:18:31

Egy barátom Indiában dolgozik mostanság,és küldött képeket Enfieldekről.Tényleg mindegyik alatt ott figyel az olajfolt,ennek ellenére kéne.Nagyon.

lally 2009.02.28. 09:20:10

Már épp ideje, hogy hallani az Enfield felől...
Nem tudjátok véletlenül, hogy a 350-es és az 500-as között a furaton és a váltón kívül van-e még más különbség is ?

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.02.28. 09:30:57

aircooled, igazad van, tenyleg 603, agyi blokk volt, hogy 13-at irtam.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.02.28. 09:32:25

@lally: lally, leginkább a minősége. van Mo-n 350-is egyéblént.

loláb 2009.02.28. 09:41:13

A kutya instant get...

fisi 2009.02.28. 10:05:24

@kkn:
Inkább vegyetek tényleg egy rendes motort, de ha már szívni akarsz- akkor inkább az URAL!
Közelebb is van az alkatrész bázis, (Ausztria), meg talán azt is ugyanilyen könnyű szerelni?!
De mint mondtam, ha jót akarsz- inkább MOTORT vegyél!

Csabby 2009.02.28. 10:08:47

Biztosan nagy élmény lehet....mondjuk havonta egyszer elővenni és motorozni, de nem mindennapra ugye? Amúgy meg kissé furcsán hat az öreg Lemmy levágott hajjal és napszemüveg nélkül...:-))

PepeXVI 2009.02.28. 10:39:25

Jaj, milyen szép emlékeket idéz ez a poszt. Én is imádok kávézgatni, cigizgetni szerelés közben, és az én fejem is tiszta olaj lesz.
Amit ajánlok, persze nem annak, aki utána haza is megy, hogy sörösrekeszen kell ülni. Ha rádjön a "kell", csak lenyúlsz és már húzod is elő az új kenyeret!

Egyébként én is szerethetőnek találom, ha a technikában van némi Murphy, hogy sosem tudhatod odaérsz-e, ahová indultál. Nekem is van veteránom, ettől függetlenül azért a Hondámat én is jobban szeretem, mert tudom hogy mindig számíthatok rá.

Jó hétvégét mindenkinek!

Ubul1 2009.02.28. 10:42:20

Ez tényleg idiótizmus hogy épp egy ilyenbe kellett veteránozás ürügyén belevágni. Felesleges pénzkidobás volt, ha én lettem volna a helyedben, akkor majdnem biztos h egy használt de jó állapotú HD Sportstert vagy egy Ural 750 Wolfot vettem volna. Mindegyiknek egyedi karakterű motorja van. V2-45 fok, és boxer feeling! Aztán króm van ezeken is. Ráadásul a ruszkik motorikusan tudnak tartósat, elektro meg japcsi az Uralban is. Az eredetijében meg nem vicceltek a németek, az a BMW nagyon patent gép. De az a vicc h az NDK-s vasaimban átlag 50-60 ezer van, MZ-kben is, a kajtatós Simsonban lehet h még ennél is több és érdekes különösebb hiba nélkül a szokásos korral járó csörgésen kívül faszán megy. Szóval fritzek nem szarral dobálódznak. Honda meg unalmas és nem motorral megyek földkörüli útra, belföldre meg ezek elegek.

Ubul1 2009.02.28. 10:55:50

Te ez tényleg egy baromság volt beújítani, mikor van mellette 2 másik. Ha nekem veteránnak látszó de jó gép kéne akkor biztos hogy használt HD Sportstert vagy új Ural 750 Wolfot vettem volna ugyanennyiért. Kiforrott és komoly konstrukció mindkettő. a HD-nak a motorja örök, a ruszkik is tudnak motort csinálni, ráadásul az eredetije a BMW az valami briliáns gép, Berlin- Moszkva a Wehrmachtnak probléma nélkül. Motorja egyedi karakterű mindkettőnek, és legalább 2 hengeres mindegyik. Nekem csak NDK-s vasaim vannak mindegyik kb 50-60e km-rel és különösebb probléma nélkül. Max a korral járó csörgés van meg, de mindennapos használatban van mindegyik. Szóval németek nem szarral dobálódznak. Honda meg minek, nem motorral fogok föld körüli útra menni, helyben meg jók ezek is amik vannak.

vnweb 2009.02.28. 11:50:22

Gyuribá egy kicsit hasonlít id. Teutulra. :)

Redcat 2009.02.28. 11:55:39

Tatra motorom van, nem akadna hozzá arra Szlovákiában egy áramfejlesztő?

Kopasz Szuzukis 2009.02.28. 12:06:22

Hát tényleg utálatos 1 szerkezet!
Adok helyette egy GS550-est. Sornégy, japán precizitással összerakva!

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.02.28. 12:07:16

@Kopasz szuzukis: az egyhengernek nincs párja. Sornégyem is van :)

Noch dazu Suzuki.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.02.28. 12:08:11

@Redcat: Tatran Robogó?
börzéken cseszkóban néha lehet venni, de csak úgy boltban nem.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.02.28. 12:09:11

@Kopasz szuzukis: éppen valamelyik nap lelkendeztünk a szerekesztőségben egy gyönyörű, eladó gs550-re. narancssárga volt és szép.

lally 2009.02.28. 12:25:35

Adam-nak meg megmondhatnád, hogy ki is indult Nagy-Britanniából Indiába Enfielden....

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.02.28. 12:28:11

@lally: többen és sokan. de hát nem kell mindig vittakozni :)

nehogymárne 2009.02.28. 13:18:32

Nekem egy kicsit bejön ez az enfield, a csajomnak meg nagyon. Lehet, ha lenne nekünk egy, rá tudnám venni, hogy ő is motorozzon. Csakhogy én biztos nem fogok széthúzni egy blokkot otthon, ő meg lehet, meg se hallja, ha máshogy durrog, mint kéne, és hát 3700 kilométer alatt lenullázni egy új gépet... szóval nem hinném, hogy be mernék nevezni egyre. Ráadásul egy millába fáj egy új, ami szintén nem támogatja az impulzusvásárlást.

Pedig az a katonaizöld, oldalkocsival...

Matte 2009.02.28. 15:30:41

Gombnyomásra induló Hondával nem kunszt motorozni :))
Mondjuk én inkább egy 500-as Jawa-t vállalnék.De szép az Enfield nagyon!

kkn 2009.02.28. 16:36:03

@fisi:

De az egyhengeres jobban tetszik a boxernél.

Meg sajna most erre nem futja.

gangsters 2009.02.28. 16:39:20

Én már kinőttem ebből. Eleget szoptam a Simson Mz Jawa csodákkal. Inkább utazok néha napi 5-600 km-t gondot nem ismerve az unalmas Suzuki DL 650-essel.
De megnézni jó az ilyen gépet.

Hu (törölt) 2009.02.28. 16:46:57

Szép kis vas és tényleg meg van a feeling.
DE.Szerintem kizárólag az vegyen ilyet aki meg is tudja bütykölni.

Kopasz Szuzukis 2009.02.28. 18:23:43

@baowah: Az enyim fekete, és 1 kicsit átépített. Lájtosan, amúgy félig klasszikus túragépre. (pölö a tankot az IZS-2 "adta")

Csikós Zsolt 2009.02.28. 18:25:19

@Kopasz szuzukis:
Te hirdeted a hasznaltauto.hu-n 165 ezerért a GS550-et? Ha igen, akkor gratula, gyönyörű a motor. A klubban már pár emberre rá akartam erőltetni.

ZON 2009.02.28. 18:38:55

Yamaha SR 500. Fíling ÉS minőség. Mert nem egymást kizáró okok.Vagy Honda GB 500TT.
A Danuviának egy ilyen klasszikusban kellett volna feltámadnia,nem egy felszúrt versenyblokkal.Ha lesz belőle valami...

kinot 2009.02.28. 18:48:03

enfieldet soha...
de azt a narancssárga GS550-et én is napokig nézegettem, nagyon szép.

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.02.28. 19:05:00

Rendes haverjaid vannak.

A nyáron egyszer előttem zötyögött egy ilyen. A P12-vel szépen tartottam vele a 90-et. Hasonló jellegű gép, mint a Pannónia.

Psziho 2009.02.28. 19:13:36

Engem a diesel enfield érdekelne!

Nincs valakinek,jó lenne egy komolyabb használtteszt!

R100 2009.02.28. 20:39:12

@ZON: Csak hiszed! Nekem volt SR 500-am, meg Norton ES2-m is (tiszta Enfield), nem ugyanaz. Az SR "puha",kényelmes, 50-nél gyorsítva csak a láncot csapkodja, bár kétségtelenül (sokkal) kevésbé csavarhúzós mint az angol. Berugni is sokkal egyszerűbb (segít a főtengely pozicióját jelölő ablak). Az ősi angol nagykalapácsok nem hasonlíthatók a maiakhoz! Persze az SR is lassan harminc éves lesz, igazi klasszikus, de más kategória.

BlazeHun 2009.02.28. 22:03:42

Én mindig így szerelek, 3x rakok össze mindent mert az első kettőre mindig kimarad valami. Nem baj ez, mert szerelni jó! :)

T-boy (törölt) 2009.02.28. 22:53:38

Ubul1!
A 250-es MZ csörgését/ha más baja nincs/
a hűtőbordák okozzák.

T-boy (törölt) 2009.02.28. 22:58:34

Ubul1!
A 250-es MZ csörgését a hűtőbordák
okozzák/ha más baja nincs/.

MikeT 2009.03.01. 00:05:30

A sztori jó volt. A Royal engem nem izgat fel, de egy Triton az már gyerebe... :)
(ja, a kutya is jó pofa!)

dextercapo 2009.03.01. 00:29:30

zsir verda . az meg hogy egy fotengely szervizablak rosszul van besajtolva , mar a polszkin is elo-elofordult . csak itt nagy kaland . ott az olajlampabol kiszurhato a problema idoben .
indiaban ez a gep mindennapi hasznalatu , megbizhato motor lenne . itthon is ha rendesen karbantartjak . nincs is miert maskepp legyen . megtanuljuk berugni , vezetni - tanuljuk meg hasznalni es karbantartani .
egyebkent aki a megszakitot meg a karburatort megoldhatatlan problemanak , fenntarthatatlan hardware-nek latja , annak megmutatnam a megszakitos hondamat . 1976-os , elsoszerias goldwing , gyari fenyezessel - mindeddig az egyetlen motor ami high-sidebol visszahozhato volt kanyarban . jol megy , jol gyorsul .

gerely89 2009.03.01. 01:36:20

Én is szeretem a régi motorokat, de ha már újat veszek, akkor azt nem indiai minőségben. Ha pedig a feeling a fontos, hogy rázza az aszfaltot, vegyél yamaha xt 600ast, kipufogót pedig cseréld teljesen nyitottra. 150es etz-ről levettem kipufogót, imádtam ahogy durrogott....

Kopasz Szuzukis 2009.03.01. 07:18:22

@Csikós Zsolt: az a GS sajna nem az enyém.Én is szemezgettem vele, dehát azok a piszkos anyagiak. Másrészt, ha hazahoznám, akkor nézelődhetnék albi után, mert akkor garantált az útilapu. Épp elég motor van itt a garázsban. Legalábbis nejem szerint.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.03.01. 07:45:08

Jólvanezígy.
Végre egy valódi motor, amihez képest a Z sorozatú (lassan oldtimer) Kawa is űrtechnika.

A motort nem irigylem, de a kitartást igen. Na maj' ha rengeteg szabadidőm lesz (mikor is?), de akkor már inkább egy, a tritonhoz hasonló pályagép.
On any sunday feelinget akarok...

Ha már nem élhettem a boldog 70-esek elején, csattogó, életveszélyes futóműves gépet hajtva (semmit nem érő bőrruhában) legalább egy kis darabját szeretném kimenteni az érzésnek.

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.03.01. 08:38:46

Nézem a főtengelyt. Az alacsony anyával rögzített kúpos forgattyúcsap pont olyan, mint az 500-as JAP főtengely, amit boldogult szaki bácsi ismerősnél láttam. Azon mondjuk Simson vastagságú volt a hajtórúd, de az elve ugyanez.

ZON 2009.03.01. 18:44:33

@baowah: Az publikus, hogy mi volt az a kimaradt bizbasz, vagy Gyuribá pöckölt oda egy kulcskarikát poénból?:)

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.03.01. 19:01:03

@ZON: egy gyurucske a fotengely vegere, ami nelkul kb vigan elment volna a motor meg 20e km-t.

Neonknight 2009.03.02. 07:31:05

*ADAM* ilyet szólt:
"Ha ez olyan szuper dolog lenne, akkor ezzel a csodagéppel lenne tele az utca mindenhol, és ezzel vágnának neki a földkörüli túráknak." :)

Történetesen ezzel a típussal már csináltak bazinagy, földrészeket átszelő túrát, csak annak nem volt akkora híre mint az Ewan McGregor féle nagy túrának (amit szintén nem Hondával csináltak meg).

chopper 2009.03.02. 10:51:32

Enfield állat,a cikk is jóóó...én is találtam egy hasonló hibát nemrég,a DR 650 blokkomban : egy bolhapöcsnyi méretű alkatrész hiánya miatt nem olajozta a dugó alját és az alsó kosarat,el is köszönt ahogy kell. Nagyon várom már hogy beröffenjen mert még soha nem hallottam járni :)

szgergo 2009.03.02. 11:45:50

klassz ki gèp. Egyik cimboràm tavaly hozzatta be a 250-est. Mult 7en volt itt 2 sràc (rendezoje ès egyik szereploje az itt bemutatott filmeknek:
www.youtube.com/watch?v=SldSSPxWMfk&feature=related

www.youtube.com/watch?v=mkb4558ym5w). Az amszterdami bemutato (elso Europaban) utan jottek ide le Szardiniara az emlitett haverom meghivasara. Lènyeg: Ajànlom nagyon a filme(ek) megtekintèsèt... fantasztikus tàjakat lehet làtni ès azt, hogy mit birnak ezek a gèpek!

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.03.02. 12:03:26

@szgergo: ooo a fenebe, en ezt a filmet ismerem, szovesen talalkoztam volna a keszitovel.

ghostdog75 2009.03.02. 13:26:41

én ezt találtam...
www.youtube.com/watch?v=c315fDnK9do
vhogy letöltöm/tetem majd.

:-)

akkó' mozst jomotor vagynem?

ghostdog75 2009.03.02. 13:32:14

én ezt ismerem...
www.youtube.com/watch?v=c315fDnK9do
tervben van a letöltése/tetése...

akkó' mozst jómotor vagynem?

Ratnet 2009.03.02. 14:49:02

Üdv urak!

A fentebb megemlített narancs Suzuki GS550 történetesen az én garázsomban foglalja a helyet. Nagyjából 'felújítottam' a poraiból, de egy két napot még illene bütykölgetni vele és pótolni pár apró alkatrészt. Köszönöm az elismerő szavakat, hozzáteszem azonban, hogy ez a vén vas is egy szopóág -mint a többi öreg kétkerekű- és csak 'műértőknek' avagy idült hobbistáknak ajánlott.:-) Én egy 25 éves XS400-as Yamahával mászkálok, nos az sem mai csirke és nem is gyakori az országban. Félek is, mi lesz ha hozzá kell majd nyúlni... Dehát sajnos szeretem.:-)

Ratnet 2009.03.02. 15:01:31

Próbáltam megköszönni azoknak akiknek tetszett a narancs GS550-esem. De eddig még nem jelent meg az irományom a kommentek közt.

Edd China 2009.04.30. 01:50:00

Hátha olvassa valaki még ezt a fórumot:

www.royalenfield.com/bullet-classic/bulletclassic.html

Ez a gép igazán nagyon tetszetősre sikeredet ám!!!

Sebees 2015.04.24. 12:13:47

@Edd China: Még mindíg van aki olvassa :-)

Friss topikok

belsoseg feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

rallyedream feed

Nincs megjeleníthető elem

reklamarchivum feed

Nincs megjeleníthető elem

robogo feed

Nincs megjeleníthető elem

tcomment feed

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása