Hiénázzon Rossi-pólóért!

 

Guld Peti bedobja a koncot a hiénáknak:

Tudja, a játéknak, melyet szombaton hirdettünk, elérkezett a napja. Rossi-nördök, figyelem, következzen három kérdés, melyekre várom a helyes válaszokat. Évszám és helyszín, a kategóriától eltekintek. De azért szívesen veszem.

Aki elsőként írja meg kommentben a helyes válaszokat, hétvégén már ezt a cuccot eheti le spagettiszósszal.

- Mikor és melyik versenyen nyerte Valentino Rossi élete első világbajnoki címét?

- Mely verseny levezető körében ült Valentino Rossi mögött egy csirke? (évszámot is kéretik megírni)

- Hol, és mikor esett egymásnak (ütésváltással, karmolással) Valentino Rossi és Max Biaggi?

 

Cafe Racer ízlésesen

yamaha rd 200 cafe racer (6).jpg

Ha azt mondom, Yamaha RD 250, az emberiség elég kis része lesz izgatott - még a motorosok sem nagyon. Én sem vagyok kétütemű rajongó. Ráadásul a típusról először nem az jutott eszembe, amit Tomi, a Harmati Yamaha szerelője épített magának (aki egyébként kétütemű-expert és már készül egy másik projektje is), hanem a későbbi, esztétikailag kihívásokkal küzdő LC típus, azaz a vízhűtéses.

yamaha rd 200 cafe racer (1).jpg

Ez azonban az eredeti RD 250: klasszikus forma, küllős kerék, berúgó, nagy hűtőbordák, mivel léghűtéses.
Attila tulajdonképpen kávérészert épített belőle, de csak nagyon szolidan. Az RD 250 alapban elég szép motor és talált egy nem hulladékot, így nem rozsdás romokból kezdte az építkezést. A Cafe Racerség éppen hogy megmutatkozik a hátulján, ami így kissé áramvonalasabb lett, valamint íves felújítás keretében kapott egy kevésbé magas, sokkal normálisabban kinéző kormányt, ami számomra a legjobb rész, mert mellőzte a szokásos csutkakormány-idiotizmust.

yamaha rd 200 cafe racer (7).jpg
Persze rengeted csinosítani és fényezni való részlet után bele kellett nyúlni műszakilag is, de korántsem felújítás jelleggel: a blokk jó állapotban volt. Ami elsőre feltűnt, hogy a két szívócsonkon van egy közösítő cső: ez már kvázi tuning, a későbbi vízhűtéses típusról került ide. Mivel a hengerek ellentétesen járnak, ezért tökéletesebb így a töltés. Gyanítom, hogy működik, Tomi szerint gyárilag érezhetően rosszabbak a menetteljesítmények.

yamaha rd 200 cafe racer (2).jpg
Az RD 250 kicsi motor, de megy mint az állat. Oké, számítottam valami megindulásra magas fordulaton, hiszen kétütemű, de arra nem, hogy lent is megy. Lent nem erős, de nyomatékos: abszolúte vállalhatóan működik, szinte mint egy négyütemű. Egyszerűen döbbenetes, milyen finoman jár és mennyire nincs meg a kétüteműek össze-vissza pöfögő jellege: semmilyen Trabant fíling nincs, kontrolláltan pörög fel és ejti le a fordulatot.

yamaha rd 200 cafe racer (3).jpg
Hozzá tartozik - ezt nem mindenki vágja - hogy a Yamaha eleve élen járt a kétütemű fejlesztésben és elég sokáig ragaszkodtak hozzá. Valószínűleg nekik volt a leghosszabb ideig kétütemű sportmotorjuk a kínálatban. Ez látszik is, mert ez az amúgy erősen velem egykorú motor igen kiforrott benyomást tesz. Persze ez nem a szériaállapot, ezért kellett rajta dolgozni bőven.

yamaha rd 200 cafe racer (5).jpg
A munka pedig meglátszik, mert fék is van: korához képest nem is rossz.

Igazából azt gondoltam eddig, hogy ilyen öreg kétüteműekkel nem érdemes foglalkozni, mert szépnek ugyan szép, de a kétütemű karakterisztika és a nyűgök nem teszik mentálisan rentábilissá.

yamaha rd 200 cafe racer (4).jpg
De kezd meginogni a véleményem. Nyilván több törődést igényel, mint egy fele ennyi idős motor és jóval többet, mint egy négyütemű, főleg ebben a géposztályban.

Az viszont biztos, hogy kellemes a karaktere és nagyon szeretni való.

yamaha rd 200 cafe racer (8).jpg

A bátorság próbája

Ha ön is kíváncsi arra, miként száguldanak versenymotorok elképesztő sebességgel a Kínai Népköztársaság utcáin, semmiképp ne hagyja figyelmen kívül a videót. Makaó Kína igazgatása alá tartozik, Bitter Sanyi pedig klassz eredménnyel örvendeztetett meg bennünket a szombati versenyen. Erről bővebben tegnapi beszámolónkban olvashat. A futam teljes terjedelmében megtekinthető. Amúgy is esik, motorozni nem lehet, vigasztalódni viszont annál inkább.

Kattintson ön is, most!

Kéne egy klassz Rossi-póló?

Guld Peti, szerkesztőségünk TT-bubusa, Man-szigeti száguldó riporterünk kapott egy menő pólót, de ha talál rá méltó olvasót, szívesen tovább adja:

"Ugyan elcsépelt, de köztudott, az autós újságíró bizony az élet császára. Viszont egy apró titkot meg kell osztanom önökkel, a motoros vonalon mozgó firkászok élete sem valami szörnyen tragikus, szakadékszéli tapogatózás.

Emiatt pont idevág, a méltán népszerű videó, mely „Mucsi a pultos” címen megtekinthető, s amelyben elhangzó, azóta elhíresült mondat finomított változata így szól: De te nem vagy egy irigy sneci.

monster-vr46-momts24806-front

S ez így is van, nem vagyok, ezért egy ajándékot szeretnék kisorsolni azon kedves olvasók körében, akiknek tulajdonképpen köszönhető, hogy ilyen menő cuccokat sóznak rám néhanapján. A szörnyes energia italgyártó vállalat megdobott egy pólóval, amely a Valentino Rossi rajongók számára bizony kincset ér. A mérete XL, így férfias férfiak, avagy férfias férfiakkal bíró hölgyek versengését várjuk elsősorban, de természetesen a Rossi alkatúakat sem zárjuk ki, viszont arra kérjük őket, ha megnyerik, minimum bekeretezve tegyék a falra.

monster-vr46-momts24806-rear

A versenyt november 19-én, szerda este 18 órára hirdetjük, három kérdés, három helyes válasz. A játék nyertese az, aki ezt elsőként teljesíti kommentben.

Vigyázat, kizárólag fanatikusok jelentkezését várjuk, vagy legalább olyanokét, akik a játék időpontjáig minimum egy VR önéletrajzi könyvet elolvasnak, és roppant ügyesen használják a google-t.

Rossi és az angyal

Ilyenekre lehet számítani például: Mely verseny levezető körében ült Rossi mögött egy angyalnak öltözött egyén? Itt a helyes válasz egy évszám, meg a futam, a kategóriát elhagyhatjuk, bár jól esne, de elhagyhatjuk. A lényeg, hogy aki szeretné ezt a pólót megnyerni, üljön a gép előtt 19-én este, és készüljön fel rendesen Valentino Rossiból."

Csoda történt, visszament a fogyasztás!


Vannak dolgok, amiket csak Magyarországon kapni. Ilyen például a mangalicakolbász, a Kőbányai Világos, a Túró Rudi... és a Suzuki Gemma Questo benzincsap. Néhány troll most nyilván megjegyzi, hogy az első háromból más országban is találni, de a benzincsapban biztos vagyok, olyan újonnan nincs, csak itthon.

DSC05537
Tiszta volt a légszűrő

Aki nem tudná, mi az a Suzuki Gemma Questo: legyen róla elég, hogy egy apró és régi robogó, amit azért vettem, hogy a szétesett futóművű nem annyira apró, de szintén régi Honda Spacy-met nyugodtan szét tudjam szedni, meg tudjam rendelni hozzá az alkatrészeket, majd pár hónap kiesés után visszaülhessek a csodásan megnyugtató és kellemes foteljébe.

tovább »

Hirdetés

Hirdetés

Friss topikok

Hirdetés